No řekl bych to takhle. Když se na to člověk mrkne ve vnitř, tak je to jne trochu lepší Logan (kvalitou a použitými matriály).
Ale proč ne, cesta to je, ale ne pro mě. Je to až moc laciné... (ani en tak cenou, ale vším ostatním)... Je to degradace značky dodge.
Opravte ma ak sa mýlilm, ale kastňa pokiaľ viem je licenčne vyrábaná Toyota Matrix, plasty no comment - Logan tireda a motor TDI :yes: >:D takže slušný mix.
Caliber není Dodge, Aveo není Chevy a Ka není Ford. :-| To je ten problém. Každopádně i já bych upřednostnil třeba Focus. Je asi tak "americký" jako Caliber a neskonale vyzrálejší. Dodge v téhle třídě skoro debutuje. Pro něj hraje jen design. Ale srovnávat ho s Loganem je šílenství.
No dobře, ale Logan? V loganu mě vezl taxikář v Bukurešti, vzadu je celkem místo, to je tak vše kladné, co se dá o tom autě říct, jinak prostě odpovídá své ceně, tj. uvnitř tvrdo a plastovo. V caliberu jsem zatím jen seděl, ale materiály ani zpracováním se s ním Logan nemůže měřit.
Toyota Matrix je uplne jine auto, a s tou licenci, to se Ti plete Toyota Voltz (kterou tady nekdo nekdy v nejake diskuzi zamenil prave s Matrixem) a Pontiac Vibe, to jsou/byla v podstate stejna auta. Btw nevite proc Daimler-Chrysler montuje do sveho auta motor od VW, kdyz MB ma v nabidce podobny motor. Myslite, ze to je jenom kvuli snizeni nakladu?? Kvuli prestizi to asi nebude, kdyz Ssang Yongy mely/maji licencni motory MB.
když si vezmu že bych za ty peníze mohl mít slušně vybavený Civic který je kvalitněji postavený tak to auto pro mě strácí význam. Vlastně za ty peníze bych mohl mít i slušně vybavený Focus akorát se slabším motorem..ne tohle auto bych si rozhodně nevzal.. ;-)
Pane Charger podivejte se jeste jednou do ceniku kolik stoji 5dv Focus s motorem podobneho vykonu. Pomuzu vam, je to 607000 Kc. Civic je skoro o tridu mensi auto. Za tyhle penize koupite tak maximalne dosluhujici Elantru 2.0L Pokud pro vas cena neni dulezita, tak vam uprimne zavidim.
Chtělo by to pečlivě číst. ;-):no: Říkám že za tu cenu by se dal koupit podobně vybavený Focus ale se slabším motorem a Civic je auto úplně stejné třídy...A když napíšete že za ty peníze koupím tak maximálně dosluhující Elantru 2,0L tak to mám brát jako že koupím tak akorát 5 let starou Elantru?? Ta stojí ale daleko mín.. :no:
Tak Civic je o 17cm kratsi a s tou Elantrou jsem to myslel tak, ze ma za pul roku vyjit novy model. Jenom vic aut jako je toto, nebo napr. novy Accent. Takova auta aspon nuti ostatni vyrobce zamyslet se nad cenou jejich modelu.
My si nerozumime. Ja zrovna proti Civicu vubec nic nemam. Ale nechapu uvazovani kupujiciho, ktery da prednost totalne predrazenemu Golfu, autu s polovicnim vykonem i kufrem. Chapu, ze si nekdo priplati za Ferrari, ale v tehle tride tomu nerozumim. A to je prosim Golf nejprodavanejsi auto. Proste nechapu.
No, nerozumíme. Někdo totiž kupuje auta podle opravdových schopností. Nízká cena není všechno. Golf vzhledem ke svým schopnostem vůbec není předražený. A věř tomu že Golf má nadprůměrné schopnosti které potvrdily tisíce testů i majitelů. Caliber je prostě pro ty co nemají na Golf. Funguje to i o několik tříd výš. Co by sis koupil? Archaickou, levně udělanou Corvettu za pár korun, nebo mechanicky dokonalé Porsche 911 které je však dražší?? A má menší kufr. Corvette je zase volbou těch co nemají na 911. Neříkám že je to tak špatně...
Viděl sem ho :yes: seděl v nim :yes: a jediný co bych k němu řek??že Dodge tak nějak utrácí zbytečně peníze za dovoz do Evropy...pěkný auto to je...ve skutečnosti vypadá ještě agresivnější než je na těch fotkách..ale asi každej Evropan by šáhnul po něčem úplně jinym...
já tedy ne, mě se to auto líbí. s tdi od vw o něm vážně uvažuju jako o svém budoucím autě, nerad platím víc než musím, že je golf vychytaný vozítko nepochybuju, ale pro mě má malej kufr a dodge myslím auta umí není to nová značka patří daimleru a ti ví co evropani rádi, srovnatelná je oktávka a ta je se stejnou motorizací dražší, a tohle auto má navíc rohy :-), uvidíme jak ho prověří čas
Za okamžik tady umístím první díl seriálu o historii Jaguaru. Předem se všem omlouvám za to, že začínám až v roce 1948, ale bohužel internet o předchozích modelech nenabízí skoro žádné relevantní informace. Pokud se mi někdy podaří dohledat dostatek údajů, nebudu váhat a umístím sem i nultý díl.
Na první poválečné londýnské automobilové výstavě v říjnu 1948 byla k vidění řada důležitých novinek. Velký zájem vzbudila expozice Jaguaru, kde se objevil nový sedan označený Mark V. Byla to dočasná náhrada za Mark IV, jehož výroba byla po válce obnovena. I přesto se jednalo o vyspělý model. Šasi s nezávisle zavěšenými koly a hydraulickými brzdami sloužilo jako základ všech modelů z padesátých let. Šestiválcové motory byly převzaty z předválečných modelů. Design ještě vycházel z předválečných typů, ale základní linie a jednotlivé detaily zůstaly i v pozdějších modelech. Výbava 3.5 litrového modelu byla na svou dobu mimořádně bohatá - zahrnovala kožené čalounění, střešní okno nebo mlhová světla. Konkrétně tato specifikace byla prodejně úspěšná a přispěla k úspěšnému startu Jaguaru v poválečné éře. Současně s vrcholným modelem 3˝ Litre byl představen roku 1948 i levnější 2˝ Litre. Ten převzal roli základního modelu. Pod kapotou měl také předválečný motor řady Standard, v tomto případě ale bez jakýchkoliv modernizací. Důvodem byla na jedné straně nepřipravenost motoru XK pro masové nasazení v limuzínách, na straně druhé jednoznačné zaměření výroby na bohatou klientelu a státní orgány. Pro tyto účely se 2˝ Litre nehodil a v nabídce byl jaksi do počtu. To se také odrazilo ve výrobních číslech.
Aby Jaguar podtrhl svoji image prestižního výrobce luxusních automobilů, vznikl na bázi sedanu stejně velký dvoudveřový vůz s karoserií drophead coupé. Po všech stránkách se shodoval se základním modelem. Výroba byla zahájena na podzim roku 1949. Byla ukončena o necelé dva roky později. V té době už modelová řada XK nabízela tři karosářské varianty, takže nebyl důvod pro vývoj přímého nástupce. Analogicky s 3˝ Litre Coupe vznikl i derivát slabšího modelu. V tomto případě se však jedná o doslova okrajovou záležitost a je otázkou, zda se vůbec některý z 29 vyrobených vozů dochoval.
Shrnutí: motory řadové šestiválce Standard 3˝ Litre a 2˝ Litre (125/105 koní), délka 4.7 metru, rozvor 3 metry. Vyrobeno: Saloon 7813 / 1671 kusů, Coupe 972 / 29.
...v info zo Zenevy kde bol Caliber predstaveny sa hovorilo hlavne o verzii 4x4 pre Europu...a teraz o tejto verzii ani slovo..aj ked podla cien(v porovnaní s USA) by som povedal ze su hadam vsetky v 4x4...takze som zmäteny ako Goro pred Tokiom....
Sedel jsem v tom, libi se mi dizajn, nelibi se mi jak je to auto vevnitr male! Do auta celkovych rozmeru temer Oktavie se mi nenastupovalo dobre. Od, byt trochu nedospele, stredni tridy bych cekal vice. Ale kufr je vice nez pekny, sportovni vybavu i veliky nakup tam nasklada clovek bez problemu. Spracovani nepotesi ale rozhodne neurazi, s Loganem bych to teda nesrovnaval. Nevim jake auta se kupuji v USA detem pro dojizdeni do skol, ale to byla asi puvodni cilova skupina. Ma to styl, neni to velke a ani drahe a citit z nej sportovni sarm. Ten VW pod kapotou mne zaskocil, cekal bych spise agregat z Mercedesu A/B, ale ten je kostrukcne asi prilis uzpusoben pro montaz castecne pod podlahu. S temito motory to bude celkem ciperne, skoda ze se zatim nepocita s motorem 2,4L, ten by byl u tak agresivne strizeneho vozu urcite velice zajimavy!
Asi jsem přehlédl, ale nevidím hmotnost auta ( u "amerik" bývá vždy vyšší), takže těžko odhadnout, jak ty motory budou s autem hýbat. Aby to nelezlo jak šnek. A jinak - nevím, v poslední době mi přijde, že jim Evropa začíná být méně páchnout a že začali rádi prodávat i sem. Nevím, přijde mi, že to auto "bobtná dovnitř, zdá se mi uvnitř trochu málo místa........ :-!
Budu se asi opakovat, ve foru jsem to už ventiloval, ale mimo toho že jsem v tom autě seděl tak jsem v něm taky jel. Tak že ty teoretické a někde vyčtené rádoby odborné posudky, kterými se toto tady jen hemží, mě přivádí na myšlenku jestli jsem to oprvdu seděl a jel v Dodge Calibre.
Tak že interiér:
1) původní heslo, že je možná jednoduchý ale za to funční a hlavně dobře udržovatelný není jen heslem ale i skutečností. Vím o čem mluvím. Tehle vůz ve vnitř není na to aby ohromoval ale sloužil. Jestli jsou plasty tvrdé nebo ne je jedno ale při jízdě po kostkách žádné drnčení se nekonalo. Srovnám li to s Focusem byl to božský klid. Velikost a určitá stísněnost ve voze je dána malou plochou skel a to jak bočních tak i čelního skla. Stejný pocit mám třeba v Astře, kterou nelze považovat za malé auto. Hodnocení kufru mě zaskočilo: ten kufr je fakt malej, že se do něj něco vejde je jistý ale ve Fabii Combi je možná větší. Co nikdo nezmínil a v této kategorii to je spíše vyjímka je možnost nastavení sklonu opěradla zadní lavice.
Jízda: jen krátká zkušební, nejsem závodník, tak že zaměřená na jízdu po kostkách, kanálech, zalátenejch vedlejších cestách. Řazení prima, motor jsem moc netočil, 1 a 2 spíše teréní (na sílu), to udávaný zrychlení mi moc nesedělo, ale jinak opravdu pohoda. Vše řádně odhlučněno, jak podvozek tak i motor. V odhlučnění podvozku třeba Focus ztrácí. Sedačky fajn, ale neměl jsem čas je detailně studovat.Jinak vysokej posaz, tak že pro mě moc dobrý.
Pocity vesměs pozitivní. Ty odkyzy na Logan jako představitele absolutního * jsem moc nepochopil. Doporučuji vyzkoušet, sednout si do něj a projet se. Kdo chce závodit - velkým obloukem se vyhněte. Hledáte-li pohodu, auto pro každodení užívání na české cesty je dle mého tehle beran moc fajn.
Tak aby bylo jasno.
Použiju část tvého plodu.
Interiér: 1) původní heslo, že je možná jednoduchý ale za to funční a hlavně dobře udržovatelný není jen heslem ale i skutečností. Vím o čem mluvím. Tehle vůz ve vnitř není na to aby ohromoval ale sloužil. Jestli jsou plasty tvrdé nebo ne je jedno ale při jízdě po kostkách žádné drnčení se nekonalo (no to teda nevím, ale k věci).
No přesně tohle ale o Loganu platí taky. Nikdo tady neříkal, že je Logan *. Ale barevné provedení, pocit na dotyk všech ovladačů a prvků je uděláno přesně stejně jako v Loganu. něco to musí vydržet, jak to vypadá je uř trošičku druhá věc. tohle vemem od Meganu, tohle od Clia a ono to nějak dopadne. Akorát se to nakonec pokusím jakž takž smontovat. Nikdo tady neházel špínu na Logana (náhodou v metle, hliníkáče, klima a bezpečnostní výbava a to auto se mi líbí. Uvědom si, že Caliber není žádnej Hi tech. je to posbíráné od všady možné. nebude to špatné,a le kvalita a spracování bude odpovídat (odpovídá ceně). Srovnávat to s Focusem mi přijde trochu mimo. I v té Americe ten Focus je o dobrých 2500 USd dražší... Takže je to o ničem. Není to hlavně o tom, že si koupíš Caliber a máš super moderní hi tech Ameriku. ne, máš to nejlevnější co ten trh je schopen vstřebat.