Dodge Caliber na českém trhu: nové auto, nová značka, nové ceny
Stýskat si nad malou pestrostí nabídky nových automobilů může v České republice snad jen fanoušek japonských automobilů Daihatsu nebo vyznavač amerických automobilových hodnot. Ten druhý má nyní o důvod k steskům méně. Na český trh se totiž od minulého týdne oficiálně dodává velkosériový světový model automobilky Dodge, určený pro široké vrstvy zákazníků. Velmi netradiční mix designu i techniky se má stát konkurentem vozů nižší střední třídy. Na první pohled mu k úspěchu žádná důležitá vlastnost nechybí. Vše je podpořeno zajímavou cenou.
Dodge Caliber je prvním z řady nových vozů této značky, které mají z americké legendy s bohatou historií udělat tzv. globální značku prodávanou na mnoha trzích mimo Spojené státy americké. S tímto cílem vznikl 4415 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1535 mm vysoký Caliber, připomínající trochu hatchback, trochu kombi a nechybí ani špetka robustnosti SUV. Crossover s rozvorem 2635 mm nabízí uvnitř dostatek místa pro 5 osob a jejich náklad (524 l je základní objem zavazadlového prostoru).
Pod kapotou je buď jeden ze dvou moderních zážehových motorů nebo turbodiesel vypůjčený z nabídky koncernu Volkswagen. Základní pohonnou jednotkou je nadprůměrně výkonný motor o objemu 1798 cm3 (výhodným z hlediska povinného ručení), který je vybaven variabilním časováním ventilů VVT. Nejvyšší výkon 110 kW při 6500 ot./min pravděpodobně uspokojí většinu zákazníků, točivý moment 168 Nm má své maximum až v 5200 ot./min, ale i podstatně níže je k dispozici většina síly motoru.
Objemnější motor 2.0 l má jen nepatrně vyšší výkon (115 kW při 6300 ot./min) a točivý moment 190 Nm při 5100 ot./min, který však v tomto případě bude spolupracovat s převodovkou CVT.
Evropa závislá na vznětových motorech se dočká osvědčeného agregátu 2.0 TDI o výkonu 103 kW při 4000 ot./min. Točivý moment 310 Nm lze využívat mezi 1750 a 2500 ot./min v kombinaci se šestistupňovou převodovkou (zážehový motor 1.8 má jen pětistupňovou převodovku).
Kombinovaná spotřeba činí 7,3 l/100 km (motor 1.8 l), 8,1 l/100 km (motor 2.0 l s CVT) resp. 6,1 l/100 km (motor 2.0 Turbo Diesel).
Velmi důležitá je informace o cenách. Základní Caliber 1.8 S se u nás prodává za 445.000,-Kč, když v jeho výbavě najdete ABS, 6 airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna a také sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 215/60 R 17. Připlácí se za klimatizaci (22.900,-Kč), rádio s CD přehrávačem (5.900,-Kč), ESP (+13.400,-Kč) a metalický lak (+12.900,-Kč).
Nejlevnější turbodiesel 2.0 CRD se stejnou výbavou S, dále rozšířenou o klimatizaci, ASR a ESP, příjde na 525.000,-Kč, motor 2.0 l s převodovkou CVT a nejvyšší výbavou SXT je k dostání za 599.000,-Kč.