Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Caliber na českém trhu: nové auto, nová značka, nové ceny

Ondřej Láník
Diskuze (43)
Na český trh se od minulého týdne oficiálně dodává velkosériový světový model automobilky Dodge, určený pro široké vrstvy zákazníků.

Stýskat si nad malou pestrostí nabídky nových automobilů může v České republice snad jen fanoušek japonských automobilů Daihatsu nebo vyznavač amerických automobilových hodnot. Ten druhý má nyní o důvod k steskům méně. Na český trh se totiž od minulého týdne oficiálně dodává velkosériový světový model automobilky Dodge, určený pro široké vrstvy zákazníků. Velmi netradiční mix designu i techniky se má stát konkurentem vozů nižší střední třídy. Na první pohled mu k úspěchu žádná důležitá vlastnost nechybí. Vše je podpořeno zajímavou cenou.

Dodge Caliber je prvním z řady nových vozů této značky, které mají z americké legendy s bohatou historií udělat tzv. globální značku prodávanou na mnoha trzích mimo Spojené státy americké. S tímto cílem vznikl 4415 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1535 mm vysoký Caliber, připomínající trochu hatchback, trochu kombi a nechybí ani špetka robustnosti SUV. Crossover s rozvorem 2635 mm nabízí uvnitř dostatek místa pro 5 osob a jejich náklad (524 l je základní objem zavazadlového prostoru).

Pod kapotou je buď jeden ze dvou moderních zážehových motorů nebo turbodiesel vypůjčený z nabídky koncernu Volkswagen. Základní pohonnou jednotkou je nadprůměrně výkonný motor o objemu 1798 cm3 (výhodným z hlediska povinného ručení), který je vybaven variabilním časováním ventilů VVT. Nejvyšší výkon 110 kW při 6500 ot./min pravděpodobně uspokojí většinu zákazníků, točivý moment 168 Nm má své maximum až v 5200 ot./min, ale i podstatně níže je k dispozici většina síly motoru.

Objemnější motor 2.0 l má jen nepatrně vyšší výkon (115 kW při 6300 ot./min) a točivý moment 190 Nm při 5100 ot./min, který však v tomto případě bude spolupracovat s převodovkou CVT.

Evropa závislá na vznětových motorech se dočká osvědčeného agregátu 2.0 TDI o výkonu 103 kW při 4000 ot./min. Točivý moment 310 Nm lze využívat mezi 1750 a 2500 ot./min v kombinaci se šestistupňovou převodovkou (zážehový motor 1.8 má jen pětistupňovou převodovku).

Kombinovaná spotřeba činí 7,3 l/100 km (motor 1.8 l), 8,1 l/100 km (motor 2.0 l s CVT) resp. 6,1 l/100 km (motor 2.0 Turbo Diesel).

Velmi důležitá je informace o cenách. Základní Caliber 1.8 S se u nás prodává za 445.000,-Kč, když v jeho výbavě najdete ABS, 6 airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna a také sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 215/60 R 17. Připlácí se za klimatizaci (22.900,-Kč), rádio s CD přehrávačem (5.900,-Kč), ESP (+13.400,-Kč) a metalický lak (+12.900,-Kč).

Nejlevnější turbodiesel 2.0 CRD se stejnou výbavou S, dále rozšířenou o klimatizaci, ASR a ESP, příjde na 525.000,-Kč, motor 2.0 l s převodovkou CVT a nejvyšší výbavou SXT je k dostání za 599.000,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (43)