Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dopravní expert: Rychlostní radary jsou neefektivní

Podle německé studie radary měřící rychlost nepomáhají snížit počet dopravních nehod.
Zpět na článek
28. 2. 2012 17:23
28. 2. 2012 19:37
29. 2. 2012 20:57
1. 3. 2012 01:30
28. 2. 2012 17:30
28. 2. 2012 18:29
29. 2. 2012 07:43
29. 2. 2012 08:56
29. 2. 2012 11:18
29. 2. 2012 13:13
1. 3. 2012 06:38
29. 2. 2012 17:16
1. 3. 2012 01:47
1. 3. 2012 16:02
1. 8. 2022 21:15
Avatar - GM.rja
28. 2. 2012 17:23
U nás...
Tak to je přesně to, co u nás dělají fízli. Stoupnou si za ceduli "konec obce" a měří překročení rychlosti pár metrů před ní nebo za přehlednou stopku a sledují, jestli se zcela zastavila kola auta. Ale o víkendových podvečerech a nocích po městě vidět nejsou, přitom to nejčastěji vyjíždí frajírci s ještě mokrým řidičákem.
Rozbalit vlákno
3
28. 2. 2012 19:37
Re: U nás...
Tak vždy můžeš jít do správního řízení a požadovat prokázání materiálního aspektu přestupku.
Avatar - MAP2009
29. 2. 2012 20:57
Re: U nás...
Kdyby ses aspoň jednou soudil se státem, nemluvil bys tak ...
1. 3. 2012 01:30
Re: U nás...
Právě že krajský/ nejvyšší správní soud tak v minulosti již rozhodl. A úřad se divil a nechtěl to pochopit. Prostě musí. A zdá se, že máš alespoň naději v podobě NSS.
28. 2. 2012 17:30
Jsou efektivní
Jsou dostatečně efektivní na vybírání peněz, nedělejme si iluze o jiném účelu jejich používání u nás.
Rozbalit vlákno
2
29. 2. 2012 08:36
Re: Jsou efektivní
100% suhlas :yes:
28. 2. 2012 18:06
Stop vybírání...
Bohužel radary jsou všude pouze nástroj pro vybírání peněz a buzerování řidičů. U nás je vše dovedeno v podstatě k dokonalosti, zejména pokud se ještě prodlouží doba na řešení přestupků (nejlépe tak na 100 let) a zavede "objektivní zodpovědnost majitele".
Mimochodem jsem byl 14 dní v cizině a zdejší způsob jízdy by všem dopravním expertům přivodil zřejmě infarkt. Vše se i přes neskutečný chaos a spěch odehrávalo s troubením ale bez nehod...
Rozbalit vlákno
7
28. 2. 2012 18:14
Re: Stop vybírání...
taky jsem koukal jak se v Bangkoku da jezdit bez nehod, z toho jak tam vypada provoz by kdejakymu ridici v CR co je zviklej na hodne veky dopravni zverstva spadla celist >:D i "dalnice" byla na to co se na ni delo slusne prujezdna
28. 2. 2012 18:39
Re: Stop vybírání...
Já byl ještě kousek vedle a dálnice jak dálnice, ale jet každý den taxíkem 90 v obci, zprava předjíždět auto a zároveň se vyhýbat skútrům, prostě šílené a navíc vše pod dohledem policie sedící se stoickým klidem v autě...
Avatar - Alpinis182
28. 2. 2012 22:24
Re: Stop vybírání...
V Egyptě to nebylo jiné... Taky jsem dosti zíral :-) >:D
29. 2. 2012 00:54
Re: Stop vybírání...
Tak ja se taky pridam. Pul roku jsem v Brazilii a tady to same. Vcetne prejizdeni a zarazovani se na posledni chvili. Jeste jsem ti nevidel auta v sobe. Jezdim denne 35km do prace a zpatky. Zato ve meste to schytavaji vetsinou motorky a kola, ktera zasadne jezdi v protismeru.
29. 2. 2012 09:02
Re: Stop vybírání...
Thajsko by som za príklad zrovna nebral. Ak som pozeral dobre štatistiky, tak majú o 50% viac smrteľných nehôd ako my (na počet obyvateľov).
29. 2. 2012 17:11
Re: Stop vybírání...
Nehody se snad počítají oproti počtu motorových vozidel, ne?
29. 2. 2012 07:43
Re: Stop vybírání...
Jih Tuniska taky dobrej. Tam se tedy ani netroubí, ale jinak celkem podobné jihu Itálie. Jo a taky za šera nesvítí skoro nikdo. Průjezd Zarzízem v půl osmě večer celkem zážitek. Zdánlivě naprostý chaos, ale všichni věděli, co mají dělat. A celkem paráda - ti lidi reagujou na dopravu hned, jenom si na to zvyknout a jste v pohodě taky.
Akorát pak po návratu do Čech to člověku chybí...
28. 2. 2012 18:29
vybírání
To jen u nás se stále vymýšlejí *..iny jak řidiče potrestat, vybrat prachy a jízdu znervéznit. PČR s MP tomu opravdu řádně sekundují, mohou být na sebe hrdí... Největší paradox je ten, že hodně českejch řidičů -dementů tomu ještě hrozně fandí!
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 4hill
29. 2. 2012 07:43
Re: vybírání
Nesetkal jsem se s tím že by někoho zastavili pro zábavu a to jezdím už dlouho.Nevím koho považuješ za dementa ale já osobně jsem za jejich kontroly a radary rád neb bydlím v místě kde se pohybuji často i pěšky a někteří si zde na rovince dokazují jací jsou borci přestože jsou stále v obci a lidí včetně dětí se tu pohybuje mnoho.Osobně bych byl za pevný radar v tomhle místě vděčný.
29. 2. 2012 08:56
Re: vybírání
V místě, kde jedou rychle jen někteří, je radar neefektivní (finančně), a proto tam není a nebude. Je tam, kde překračuje rychlost větší podíl řidičů. Ti to asi nedělají, aby si něco dokazovali, ale že tam pravděpodobně je rychlost přiškrcena nelogicky.
29. 2. 2012 08:11
Re: vybírání
tak nejezdi jak k*k*t a muze ti bejt volny, ze te merej...
Avatar - cerrbion
29. 2. 2012 08:33
Re: vybírání
no přesně se ozvali takový, o kterých JirkaHKK, mluvil. Pokud mě přijde předvolání, že jsem jel v obci 54km/h a jinde 57km/h a že se mám dostavit na úřad a vy s touhle buzerací souhlasíte, tak opravdu jste to o čem jirka mluví.
Avatar - PlumJelinek
29. 2. 2012 09:07
Re: vybírání
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Katikakus
29. 2. 2012 09:57
Re: vybírání
Souhlas, plati jak pro pepika tak pro 4hill...
29. 2. 2012 11:18
Re: vybírání
Pokud bys dodržoval rychlost podle údajů rychloměru, co máš v autě (a pokud nejsi "rádobytuner", co si dá na auto větší kola, než je napsáno v techničáku), tak ti nikdy nepřijde předvolání. Protože pojedeš vždy nižší rychlostí. Takže tyhle argumenty jsou jen hloupostí...
Druhou stranou věci je, že se ne vždy může člověk věnovat sledováním rychloměru a může se stát, že mu "ujede noha" a na krátkou dobu rychlost překročí. A pokud je v místech, kde je možnost takového přehlédnutí rychlosti (většinou to jsou rovné a široké úseky, ale s hustou dopravou, s mnoha vjezdy/výjezdy a třeba i nejednoznačným značením) umístěn radar, má člověk smůlu. A nepomůže argumentace, že jste před tím i za tím místem rychlost dodržovali.

Já bych viděl řešení v umisťování takových zařízení - když už je tam obce nebo policie chce - ve větším počtu za sebou v určitých vzdálenostech. Pokud překročí rychlost o pár kilometrů na jednom radaru, ale na dalších ne, neřešit to (pár kilometrů myslím tak maximálně o 5). Pokud by i na dalších byla naměřena vyšší rychlost - a klidně i o těch 5km/h - potom použít sankce, protože by se už nejednalo o nechtěné.
Avatar - ManInBlack
29. 2. 2012 12:13
Re: vybírání
A výrobce radarů, který je "náhodou" nějak spolčen se zastupitelstvem na tom vydělá balík z naších peněz. Skvěle vymyšleno :yes:
Avatar - Dinar
29. 2. 2012 13:13
Re: vybírání
Je zbytečné hledat nějaké konspirační teorie. Města chtějí měřit (chtějí peníze do kasy a "zajistit vyšší bezpečnost svých občanů na silnicích"), nemají peníze na to, aby si potřebnou techniku (radary plus sw systém) v řádech desítek milionů pořídili, tak si jej pronajmou. Z hlediska té firmy je to normální business, pronajmou zařízení a nájem neberou pevný, ale část ze skutečného zisku města (z vybraných pokut). Kdyby takhle čistě fungoval kdejaký jiný business spojený s veřejnou správou byli bychom na tom dobře. Viz. fungování dodávek tepla ve městech (soukr. společnostmi), technické služby atd. atp. Jenže tam už to chce ke komentářům nějakou znalost situace, způsoby fungování růz. městkých služeb atd., okomentovat radar umí každej jouda.

Smysluplnost takového "zajišťování bezpečnosti", konkrétního umístění radarů atd. je věc zcela jiná, taky bych vůbec raději viděl, kdyby se městská policie zabývala "chůzí" po městě, řešením pořádku a místo nesmyslně umístěných radarů by fungovaly hlídky dopravní policie, která by se zabývala mimo měření rychlosti také eliminací desítek jiných nebezpečných jevů a přestupků na silnicích, jako např. neosvětlenými cyklisty, chodci skákajícími pod auta atd. atp., to radary nikdy nevyřeší.
Avatar - MAP2009
29. 2. 2012 21:13
Re: vybírání
Jseš romantik a idealista. Nejde o konspirační teorii ale o zcela běžnou praxi. Ale evidentně si asi nikdy neobchodoval s městem, úřadem nebo třeba vojáky a tak si můžeš svojí pohádce věřit dál. Nic ve zlém. Ale logiku za tím nehledej. Bez úplatků nebo řekněme provizí si ani neškrtneš. Minimálně v 95%. Začíná to u těch nejdementnějších skladníků a končí u nejvyších představitelů. Výjimky jsou, ale pomálu. Než pochopíš celý smysl tohoto kolotoče, můžeš se chvíli divit. Třeba tomu proč si státní orgán objedná např. za rok po generálce další generálku stejného stroje. Kdy se mění stejné díly za nové, ačkoliv ten stroj za te nrok nebyl v provozu třeba ani hodinu. A dnes už to často funguje tak že dodavatele nikdo nepotřebuje. Samy rozhodující pracovníci mají firmy a dohazují si zakázky :-) nebo :'-( ? Těžko říct.
Avatar - Dinar
1. 3. 2012 06:38
Re: vybírání
Než zareaguješ, nejdřív si přečti text, na který reaguješ, romantiku. :-!
29. 2. 2012 21:54
Re: vybírání
myslim, ze se tomu rika usekove mereni ;-)
29. 2. 2012 17:16
Re: vybírání
Pokud jsi těch 54 jel na přehledném úseku, kde se v tu dobu nepohybovali chodci (a nebylo to u školy v době výuky, hřiště atd.), tak ti jen těžko prokáží přestupek. Záleží na soudci, ale za takové situace by ti mělo projít i víc.
Avatar - MAP2009
29. 2. 2012 21:04
Re: vybírání
Kámo, zní to krásně. Ale nikdo se nezajímá o to za jakých okolností si rychlost překročil. Každýmu je to u *. Obdivuju tvou romantickou duši ale život je krutý.
1. 3. 2012 01:47
Re: vybírání
Je zajímavé, že lze najít rozhodnutí nejvyššího správní soudu, které hovoří o opaku. [odkaz] Krajský správní soud rozhodl stejně, tedy zrušil rozhodnutí jak magistrátu, tak krajského úřadu. Krajský úřad to hnal k nejvyššímu správnímu soudu a opět prohrál.
Avatar - MAP2009
1. 3. 2012 10:42
Re: vybírání
Ale o tom já se nepřu že existuje nějaké takové rozhodnutí. Ale musíš s tím jít k soudu. Do té doby to nikoho nezajímá.
1. 3. 2012 16:02
Re: vybírání
To je (ve většině případů) pravda.
Avatar - MAP2009
29. 2. 2012 20:59
Re: vybírání
Rhcpepiku tohle mě vždycky dojme. Jo to stejný jako když mi komunisti říkají že dřív byla svoboda slova a ten kdo byl postužen si za to mohl sám protože měl držet hubu.
29. 2. 2012 22:02
Re: vybírání
ano, krasne prirovnani... srovnavej totalitni rezim s prestupkem, rekneme to prehnane, "ohrozujicim ostatni ucastniky"..(nehlede na to, ze nikdo nerika, ze muzes jezdit rychle, a pak te zkasne). Ted se asi dozvim, ze pokutu jsi dostal za prekroceni rychlosti o hodnotu vedouci k prodlouzeni brzdne drahy o 42 cm a jeste ke vsemu to bylo ve dve rano v prumyslove periferii.. ano, rozhodne s tebou budu souhlasit, ze o takove pokute si slusneho slova nepomyslim, ale popravde jsem se osobne s podobnym trestem nesetkal. U nas stavaj na znamych mistech, kde o smysluplnosti mereni muzeme diskutovat, nicmene neznam nikoho, koho by zastavili za min nez 60 km/h. Mozna jsou u nas vcelku rozumni, tezko soudit.
Avatar - MAP2009
29. 2. 2012 20:50
Já ten byznys podporuji
Již teď jsme jedna ze zemí s největším počtem radarů v Evropě. A já to plně shchvaluji. Jen více radarů a více zpomalovacích prahů. Je potřeba aby starostům, zastupitelům a jiným anonymním vlastníkům akcií firem na dodávku těchto zařízení byznys prosperoval. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MAP2009
29. 2. 2012 21:03
Jak to chodí u nás v Praze
V Praze dotáhli vybírání pokut k dokonalosti. V tunelu na strakonické je 70km za hodinu. Jsou tam takové ty LED tabule co ukazují rychlost. Jednou mi přišlo předvolání za 75km/hod, ale to jsem koneckonců nepatří. Patrně si už všichni vzykli a jezdí tam předpisově. Proto je napadla geniální věc. Na těch cedulích se několikrát denně objeví bez nějakého důvodu 50 km/hod. Třeba na dvě tři hodiny a pak zase 70. Geniální ne? Kdo tam jezdí tak ví že nekecám.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - superkutil
1. 3. 2012 13:33
Re: Jak to chodí u nás v Praze
Tomu se říká plynulá regulace provozu. A používá se to třeba i na dálnici (v Německu u Mnichova). Ve městech je to běžné. Ford do nových aut montuje zařízení, které rozpozná max. povolenou rychlost a upozorňuje tě, že jedeš příliš rychle. [odkaz] [odkaz]
1. 3. 2012 18:51
Re: Jak to chodí u nás v Praze
já mám taky zařízení, které mě upozorní, že jedu rychle. Říkám tomu oči.
Avatar - superkutil
1. 3. 2012 13:29
Ono to stejně skončí na jednotce s GSM a GPS, která pošle in
A pak automaticky dojde ke stržení bodů a pokuty z účtu. ;-)
Rozbalit vlákno
1
1. 3. 2012 18:51
Re: Ono to stejně skončí na jednotce s GSM a GPS, která pošl
takže si mám zrušit účet a brát peníze cash?
1. 8. 2022 21:15
Radary
Zajímavý článek. Vesměs ale souhlasím. Myslím si, že u nás existuje spousta míst, kde jsou radary vyloženě jenom kvůli tomu, aby města vydělávala na nepozorných řidičích, kteří nevědomky porušují nesmyslná omezení. Sám už jsem takto pokutu za rychlost několikrát dostal. Super podle mě je ale to, že dnes už jsou ty radary celkem zmapované, takže si na to lidé mohou dávat větší pozor. Třeba na https://www.dopravniznaceni.com/ mají super článek o tom, kde všude jsou radary v Praze, což se hodí.
Rozbalit vlákno
0