Průměrná mzda v Česku je zhruba 24 000 korun. Dá se tedy říci, že každý pracovní den vyděláme asi tisícovku. Kdybychom si za ni koupili benzin nebo naftu, kam bychom dojeli?
a soucasne velka gratulace bavorakum. Mit auto, ktere ve stredni tride zere mnohem min nez auta o tridu nize je skvela bilance. Nejak ale postradam v tabulce auta od PSA, ty dokazou byt take velmi usporne - viz napriklad Focus s 1.6 od PSA.
ja mam tiez pocit ze Ford vyuziva motor 1,6 od koncernu PSA.
Za PSA zaroven mozem potvrdit, ze tento motor je fakt usporny - mam ho v Citroene C4 1,6 e-Hdi a po prvych 3000 km mam priemernu spotrebu 5,1 l/100km (prevaha dialnicnej jazdy)
Prdlajz. Ford teprve novou 1,6 diesel bude vyvíjet, zatím stále používá 1,6 HDI s drobnými úpravami, např. jiný FAP, olejové čerpadlo a vodní pumpa, jinak totožný motor.
Velice pekna spotreba 2L od BMW ve vsem kam se dava ale zvlast v aute stredni tridy (takze v trojce) a taky nejde nespomenout Audi A6 3.0 TDI, obe auta maji u me :yes:
Ty vis ze s tim jezdi vsichni kombinovane presne dle metodiky? Hyundai uvadi ve meste 7,9l, coz tedy ukazuje ze 7,36l je prevazne jezdeno na kratke trasy, studeny motor a po meste, kde neni problem prvnich par km jezdit i za 10l z jakymkoli motorem ;-)
Jednu i30 máme v rodině, řekl bych že město/dálnice/okrsky jsou v poměru 20/30/50 a spotřeba dlouhodobě, vypočtená ne z palubáku, je 7,3. Korejci jsou docela dost hladový...
Nerikam ze nemuzou byt, ale tvojich 20+30% je docela narocnych na spotrebu a styl jizdy take maji lide ruzny. Rekl bych ze nevybocuje ze standardu dnes beznych aut a spotreb ;-) Rychlost a vzdalenost palubaku take kde komu podmeruje +/- 10%, takze pak nejak pocitat spotrebu je tezke.
Spritmonitor neokecáš. Průměr i30 se 73 kW motorem je opravdu 7,36, průměr golfů vyrobených ve stejných letech a s podobným výkonem (77 kW) je 6,59. Spritmonitor = reálné používání, žádné kecy automobilek. Jediná slabina může být v tom, že těch rejží je relativně malý vzorek - 12 ks vs 182 golfů. Navíc se sluší dodat, že 1,2 TSI má k nižší spotřebě ještě mnohem příjemnější projev. To je realita.
Sice ho neokecám, ale vezmu li 3 auta Nové Rio 1,4 80kW(otcovo) jezdí o cca 1-1,5 l méně než dle průměru spritmonitoru. Space wagon N50 2,4 110kw (moje) cca o 2,5-3l méně než dle spritmonitoru a jediné auto co +/- souhlasí je náš civic 1,4 (UFO) kde máme zatím za měsíc používání a cca 1700km spotřebu 6,5 .Chudák jezdí každé ráno cca 10km do práce a ani se nestačí pořádně ohřát.
Problem je v nastaveni podmienok merania normovanej spotreby, ktore vobec nezohladnuju realitu a je to jeden velky podvod na spotrebitelov.
U nasej starej Alfy 146 1.6 Twin Spark 1997 bola v technicaku udavana priemerna spotreba 8,3l, ja som pri rozumnej jazde jazdil vzdy za cca 7,0l.
U novej Giuliety 1.4 Multiair 2012 udavaju normovanu v technicaku 5,2l (to je uz novy system merania) a rovnakym stylom ako u 146tky jazdim za 6,8-7l.
To moze byt sposobene tym, kde a ako jazdis, napriklad ak jazdis casto dialnice, tak tam mala 1.4 nema silu a tiez spotrebu meraju napriklad na 15" pneu a ty mas povedzme 17". Za seba mozem napisat, ze Focus 1.6i ma udavanu spotrebu 6.5 a ja mam na 15" gumach 6.3l/100 po 70tis km a 4och rokoch a na 16kach som mal kedysi 6.6 a to som este nejazdil tak ostro, lebo mi prisli hodne tazke tie kolesa. Sprintomotor ma nejakych 7.5 u tohoto motora. Na dialnici som ale iba vynimocne.
Hm, ten motor ma 125kW ;-)
Na dialnici velmi nejazdim, tam to berie pri realnej 130tke tak 8l. Uvedomujem si, ze na mensich a uzsich kolesach by spotreba mozno aj o liter klesla, no aj tak si dovolim tvrdit, ze v realnej premavke nie je mozne ich normovanu kombinovanu spotrebu dosiahnut...
omyl majstre! Praveze sudny clovek si ho kupi, lebo 320d so 130kW sa da zohnat za 12-13000EUR s prijatelnym najazdom a v dobrom stave. (za 9000 mozno nejaku otrhanu sunku, predfacelift samozrejme) A potom mozes mat na ceste dost miesta a oproti tej "rozumnej" HTP aj nieco pod kapotou.
A ze udrzba toho bawora bude mozno lacnejsia ti ani nejdem vysvetlovat, lebo si zjavne este asi nekupoval na ne ziadne nahradne diely. By si zistil ze su lacnejsie ako na hocico "koncernove". ;-)
Ale hrozne kecas... Dakujem pekne za taky stary crep... Mimochodom vidim ze si este BMW nikdy neservisoval... Staci sa porozpravat s hociktorym majitelom BMW a uvidis ako Ta nakope do zadku, ked sa ho pitas na ceny servisu... :no:
Jasne, ja som BMW este neservisoval a ziadne nemam :DD ok... "Muj milej zlatej nemeckej", mam to potesenie zivit a udrziavat pri zivote dva seaty a jedneho bawora a pre tvoju informaciu, servisy na tych dvoch spanielov ma stali viac ako na BMW, nie dokopy, na kazdeho samostatne. To je furt nejaky filtrik, kotucik, dosticka, remienok, tesnenia a podobne. A to mam kazde od novoty a nie dlhsie ako 6 rokov. A do zadku nakopu teba ak budes niekomu tvrdit ze 2-3 rocne BMW je "stary crep"...
>:D
Smysl článku je nulový. Jednoduše seřadili testovaná auta podle naměřené spotřeby, "nacenili" dnes nereálnými cenami PHM (nafta je dnes přeci dražší než N95) a znovu seřadili. Tabulka je nereprezentativní, auta jsou neporovnatelná. V podstatě mi nic zajímavého nesdělila. Bohužel.
Tento článek je typicky z kategorie "Musíš něco napsat."
... ktovie odkiaľ sú tie spotreby. Či na rovnakej trase jazdili rovnakým štýlom, alebo to boli priemerné spotreby počas testu ... Ale keď na to človek pozrie tak rozmýšla, kde je potom stále omielaný rozdiel v spotrebe minimálne 2L benzín VS nafta pri rovnakom výkone a rovnakom štýle jazdenia ...
ale vsak emisie sa pocitaju zo spotreby... takze spaleny benzin/nafta dostanes vyprodukovane CO2
nafta je vyrazne omedzena az v euro6 (co je minumum aut v tabulke)
na benzine je rozdiel minimalny
Ale kdeze, vzdycky za tim neco je. To neco jsou prachy a v tomto (a dalsich stovkach pripadu) doprovazejici celosvetovou masaz o emisich CO2. Samozrejmym zajmem nekterych mocenskych skupin je, aby se ropa prodavala co nejvic a nejdraz po co nejdelsi dobu, aby "staty" (rozumej struktury na nej napojene) z tohoto prodeje ziskaly co nejvetsi pridel a aby takzvany obycejny clovek alias kafka myslel, jak se o nej vsichni nestaraji (viz papirove nizka spotreba) a jeste pri tom mysli na zivotni prostredi (viz emise toho strasliveho CO2)...
Vždyť tam je benzinové SUV Hyundai, stejný obsah, vyšší výkon, těžší a větší pixla o dva litry lepší spotřeba. Vysokou spotřebu Dusteru potvrdil i zdejší srovnávací test.
[odkaz]
Je hezké, že umíš spočítat slova benzín a nafta v tabulce, ale např u Fiat Ducato 2.3 Multijet je napsáno benzín, ale přitom (alespoň podle mých zjičtění) jezdí na naftu....
Ok, ale ta benzinová auta jsou Audi A1, VW Polo apod. Myslel jsem to podobně velká/vysoká. Navíc taková auta jsou dražší jak zmíněný Duster - proč tam není 1.5dci? Cenově bude stále pod většinou zmíněných aut a spotřebou by byl na opačném konci tabulky. Jediné větší a vyšší auto s benzinem tam je ix35 a Qashqai - pokud se nepletu oba disponují šestikvaltem. Navíc je zajímavý, že ix35 1.6 má nižší spotřebu než 1.4 v i30 :D Pak je tam Fiat Ducato 2.3 Multijet - údajně benzin? A spotřeba 6.4?? Co to jako má být? Autor chtěl asi napsat vtip s dívkou blesku a na poslední chvíli si to rozmyslel.
No, protože dát tam 1.5dCi a benzínovýho Golfa by nebylo "vhodné" :no:
A tak i napůl americkou Astru dáme v benzínu místo 1.7CDTI a k tomu i další dva Opely, ale VW-šunky 12 v dehťáckém provedení a jen 5 s benzíny a pro jistotu ještě nejslabšími jednadvoječkami. Tak tomu se říká "udělat si statistiku na míru" :no::no::no: Jdu zvracet ...
Tady snad nejde o to, dělat z toho testu nějaké mistrovství ve spotřebě ne? Jde o to, ukázat, za jakou spotřebu v reálu dokáží jezdit některé auta...
Je dobře, že se promíchala auta s různýmu druhy motorů :-)
..a tomu opravdu věříš :-) ? Už jen ten nadpis nad článkem je opravdu "nezavádějící". Papír fakt snese hodně, jak už kdosi výše napsal, v tomto případě myslím snese vše.
Udělat nějakou testovací trasu,která by odpovídala kombinované spotřebě a opravdu ji tím autem projet, tak to má nějaký smysl,ale takhle to počítat podle údaje výrobce, který si myslím,že z 80% neodpovídá skutečnosti je podle mě zbytečné. Tohle si může spočítat úplně každý (navíc s přesnou cenou benzínu/nafty , která se u něj na benzínové pumpě vyskytuje). Zajímá mne kolik DOOPRAVDY ujede dané auto v reálném provozu za 1000kč. Pro mne zbytečný článek. :-|
To je sice pravda, ale otázka je, jestli byla projeta se všemi vozy stejná trasa nebo vždy jiná. Pokud byla trasa stejná tak to vypovídací hodnotu samozřejmě má. Já osobně si ovšem myslím, že trasa byla vždy jiná a potom nelze objektivně spotřebu hodnotit.
hodnotit spotrebu stoprocentne objektivne nejde uz z toho duvodu, ze za volantem vzdy sedi clovek, ktery nemusi s kazdym vozem jet uuuplne stejne - treba ma dneska spatnou naladu nebo tak. pak pribudou veci jako pocasi, ruzne pneumatiky, ruzny najezd u aut, kvalita paliva atd.
Souhlasím, ale když se jede jedna trasa tak už by přeci jenom ta odchylka měla být někde jinde. To však nic nemění na tom, že souhlasím, že na spotřebu mají vliv i další skutečnosti, které jsi uvedl. Právě proto by měla být v článku popsaná trasa, počasí, zda jel jeden řidič atd. aby se dalo objektivně porovnávat.
bohuzel, v tabulce je sopousta zjevnych nesmyslů... viz dalsi prispevky...dokonce to vypada jako kdyby nektere hodnoty byly skutecne a nektere od vyrobce...tak pul na pul
bohuzel, v tabulce je sopousta zjevnych nesmyslů... viz dalsi prispevky...dokonce to vypada jako kdyby nektere hodnoty byly skutecne a nektere od vyrobce...tak pul na pul
Opel Astra 1.4 Turbo a Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo...
47. Opel Astra Turbo 103 8,1 Benzin: 26,3 l 325
34. Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo 103 6,6 Benzin: 26,3 l 398
Opravdu mi chcete tvrdit, že Zafira se stejným motorem má menší spotřebu než Astra??? :no::no::no:
s jasně horší aerodynamikou a podstatně větší hmotností??
a BMW 2l turbodiesel za 5l a Duster 1.6 benzin-atmosfera za 8.8l...to jsou asi sotva stejne podminky...
no prave a krome toho nissan je taky s nima ve spolupraci, takze si myslim, ze quashquai je taky trochu mimo oproti dusteru, zvlast, kdyz ty auta maji srovnatelnou velikost...
Od doby, co jsem zhlédl, jak testoval ADAC stabilitu Loganu MCV, beru výsledky testování aut od soudruhů z NDR s velkou rezervou.
Pro jistotu se ještě zeptám: Fiat Ducato 2.3 Multijet jezdí na naftu nebo na benzín?
Tyhle články hezky ilustrují úpadek tohoto serveru. Kdyby páni redaktoři skutečně vyzkoušeli, za kolik srovnávaná auta jezdí, nebo alespoň vzali do srovnání reálnou průměrnou spotřebu majitelů... Ale to by bylo moc složité, článek musí být hotový maximálně za 10 minut a hotovo. Tak stáhneme zcela nesmyslné spotřeby udávané výrobci, nasekáme tam 10 chyb, aby bylo o čem debatovat a je vyděláno. Skutečně kvalitní novinařina... :no:
Vzpomínám si, že když jsem měl ještě BMW s jejich klasickým R6 2,8l (193PS), tak to byl jedinej motor, se kterým jsem kdy i já se svým styl jízdy jezdil za méňě, než byla udávaná spotřeba. :-)
...to ovšem nebylo tím, že by ten motor sám o sobě byl nějak extra úsporný, ale tím, že tehdy normovaná spotřeba zhruba odpovídala realitě. Dalo se tedy jezdit i za méně, dnes je zázrak, když se dostaneš aspoň na spotřebu, udávanou pro město.
Bravo EU normy :no:
Jaký je rozdíl v normách tenkrát a dnes netuším, ale faktem je, že z benzínových šestiválců mělo BMW v 90. letech skutečně jedny z nejúspornějších motorů (a přitom i jedny z nejlepších co do jízdy). :yes:
"Měřeno při testovacích jízdách. Zdroj Auto Bild, bez záruky", tedy milý čtenáři rozuměj: "Ono to tak asi neni, ale určitě se tu u toho hodně v diskuzi pohádáte"
Je fakt, že 320d e90 mi žralo v reálným a ne úplně pomalým provozu cca o 0,8/100 víc než udával výrobce, což je velmi slušný. Následně Audi spíš o 2litrys víc a teď jsem o zajímavejch 0,6 výš :-)
Nevím, jak to má patnáctka s prvním sexem, ale pokud jde o mě a motory BMW, tak můj aktuální nájezd na nich bude kolem 700tis. km, a ty kilometry potvrzují, podobně jako je uvedno ve zdejším článku v případě 320d, stále špičkový poměr výkon/spotřeba bavorských motorů. Ale třeba je tvá zkušenost s 320d nebo jinou BMW motorizací odlišná, klidně se rozepiš.
Výborný výsledek, z benzínů nejlepší, dvouválce a tříválce nepočítám :-) Leon s TSI má oproti srovnatelné korejské rejži je nájezd o 132km lepší. To není v dnešní době zrovna málo.
Je zaujimave ako sa teraz kazdy snazi popierat fyzikalne zakony bez hlbsieho rozmyslu. Teraz nejdem obhajovat udane spotreby. Sam mam 320d 2011 a priemer dlhodobo 5,5, ale zas sa s tym nevozim "pod limit" ;-) Kolko krat ma ale na ceste napadne ze ten chudak za mnou snaziaci sa ma udrzat na okreskach tlaci do toho svojho motorceka o 1-2litre viac a ja sa pokludne vozim. Ides 120km/h a aktualna spotreba ti ukazuje 3,5-4 litre na sto. To je kazdodenna realita a nie vlhky sen motoristickeho novinara.
Uvedomte si ze vsetky auta sa pri tych "testoch" (alebo na spritmonitore) snazia udrziavat viacmenej tie iste rychlosti. Lenze ten maly motor musi tlacit 70% zo svojich 60kW a ty z toho 135kW 320d netlacis ani 30% z maxima... a tomu zodpoveda spotreba. :yes:
Na jednu stranu máš pravdu a plně s tebou souhlasím. Ale takhle podle mého testy dělat nejde - přece jsem si nekoupil třeba městskou C1 proto, aby se na dálnici držela M550d - a dovedu si představit, že pokud by toho vůbec byla schopná, tak asi s trojnásobnou spotřebou. Podle mého by se měl test spotřeby jet na maximu efektivity daného spotřebu s přihlédnutím k potřebám okolního provozu a ne, že za 20 minut to musím mít hotové, když vím, že bych to stihl sotva s M3... :no:
Absurditu takového počínání celkem jasně vystihl Jeremy Clarkson v testu BMW M3 vs. Toyota Prius. [odkaz]
Za 1000Kč ujedu 775Km. Ford Mondeo 2.0 107Kw. Poslední tankování bylo za 650Kč, ujeto 503Km, cena LPG 16,3Kč/1L, průměrná spotřeba 7,9L LPG >:-[] Muhehe
Tak to já s Hyu ix20 1,6i(92kw) mam spotřebu na dálnici kolem 7,7 a tankuju vetšinou za 16,50 občas levnějc občas dráž. Takže za tisícovku bych dojel tak 780km :-D. Asi každý s LPG nebo CNG by tenhle test vyhrál >:D !!! Takže koncepce testu je kravina, když vynechali jiné typy paliv!
Co za nesmysly to tu pisete prosim? To si niekto z redakcie ten clanok, resp. tabulku pred zverejnenim aj pozrel? Pri viacerych autach je tam napisana hrozna blbost. Napr Renault Scenic ma v mimo mesta 4.4 a v meste 5.8 a samozrejme podla tabulky 6.2 l/100 km. To ste s nim jazdili zavod do vrchu? Taketo zlanky su fakt hanbou. S realitou nemaju nic spolocneho. Ked nemate co pisat, tak radsej nepiste nic, ako keby ste mali kopirovat neoverene nezmysli odneviemkadial. :no::no::no:
Moooc zajímavý článek, ale jinak uplně k ho... . Srovnávat spotřebu Multivanu. Dusteru. i30, trojkového bavora,..... trochu na palici, ale asi už není o čem psát co. I výsledek je trochu pochopitelný, že nejmodernější motor BMW bude mít lepší spotřebu, než "vykopávka" z Dusteru, taky duster stojí půlku toho co BMW. A za ty prachy dojedete mnohem dál. Ted neřeším jestli je Duster vůbec srovnatelný s BMW :-) . bavíme se o spotřebě. A taky ten kdo si BMW koupí asi nebere "průměrný" plat . Ale budiž každý píše co umí. :no:
Mali by sa merat radsej spotreby vodicov.
V praci kolega jazdi na starej rotacke 1.9TDI v Okte a ma spotrebu 6.5. Hovori, ze jeho zena jazdi uspornejsie, ze sa dostane na 5. On tvrdi, ze nechape preco je to tak. Po otazke, ako kvaltuje hovori, ze do 5ky ani neradi, lebo netreba, 4ka lepsie taha. No nech sa paci.
Tiez spominal, ze isiel na svojom druhom aute, Peugeot 306 na LPG, tak jazdil na 3, lebo zabuda preradit.
A ci mu nevadi hluk motora v tych otackach? ze nie, lebo sa hlasnejsie rozpravali....
Dal jsem si tu práci (jeden dotaz na Googlu) a našel, jak Autobild ty spotřeby měří:
AUTO BILD testet dagegen nicht auf dem Rollenprüfstand, sondern dort, wo wir alle täglich unterwegs sind: im realen Straßenverkehr. Jeder Testwagen absolviert dabei eine Vergleichsfahrt auf einem genau definierten Rundkurs. Dieser ist exakt 155 Kilometer lang und besteht aus Stadt- (40 Kilometer), Land- (61 Kilometer), und Autobahnabschnitten (54 Kilometer). Gefahren wird zügig, aber nicht sportlich. Tempolimits werden ausgenutzt, das heißt in der Stadt wird 50 km/h und über Land 100 km/h gefahren. Auf der Autobahn gilt 20 Kilometer Vollgas, die restlichen 34 Kilometer werden mit konstant 120 km/h gefahren.
Jinými slovy, pokaždé stejný okruh: 40km město, 61km mimo město, 54km dálnice. Jede se plynule, ale ne sportovně. Rychlost dle limitů, tj. 50km/h v obci, 100km/h mimo obec. Na dálnici 20km naplno, zbylých 34km rychlostí 120km/h.
Spotreba auta je taka aku chce mat vodic.
Ja s 11 rocnym benzinovym Focusom 1.6 so 4st AT jazdim pravidelne trasu Norimberg-Bratislava (600km, do 6 hodin) okolo 6,5 l/100km (120 na tachometri). Dal som uz aj 6,2, na plnu nadrz (50 litrov) som presiel 750km, vzdy dotankujem az tak ze sa mi benzin vylieva z nadrze... pritom v TP mam kombinovanu 8 l/100km, mimo mesto 6,2. Cez 130 km/h uz to ide na 7 l/100km a viac. V meste ak vychadzaju semafory viem ist za 8, ale mal som uz aj zimy za 10 l/100km. Cize vsetko zalezi od stylu jazdy, cesty a okolitych podmienok. Podla mna sa s kazdym autom da zajazdit predpisana spotreba, len musia byt primerane podmienky, co skoro nikdy nebyva :-)
Ale je fakt pravda, že BMW motory umí, je jedno jestli diesel nebo benzín...Měl jsem oba a můžu říct, že vždy na poměr výkon/spotřeba nenajde soupeře. Momentalně mám 3.0d 170kw a jezdím pruměrně za 7-8 litru a to nemám lehkou nohu:-) Čato využívám výkonu a do 2000ot nejezdím >:D
Prosim Vas a kde su auta Peugeot Citroen? Vlastnil som Peugeot 308 1.6HDi a nikdy som nebol vodca kolony a podla tych prepoctov som mal realnu spotrebu 4.9l/100km pricom za 27.1litra by som presiel 553km takze by som ten stupidny test toho stupidnejsieho cloveka vyhral.... Chce to este nejaky iny komentar? Niektore testy mi vyrazaju dych :-) ...Objektivnost autora nepozna medzi ;-);-);-);-)
Osobní zkušenost Octavia 1.9 Tdi 77KW r.v. 2001 cesta do Chorvatska na nádrž až k mori, spotreba narvaného auta + klimatizace , svete div se , 4.2 !!!!!!!!!!!! Dálnice mesta hnusný cesty ! Takze je vidět, kam pokročily eko motory ! :no::no::no:
tabulka dobře ukazuje bez ohlednu na cenu auta, náklady na provoz co se týká paliva. Bláboly přispěvovatelů o tom, že si nemůžou koupit BMW jsem čekal už v prvním příspěvku. U některých modelů (někdo zmiňoval MeganexDuster) je vidět, co při"stejném" motoru dokáže udělat převodovka, kola, odladění celého auta (Duster je sociální auto), hmotnost. To může být i případ ZafiraxAstra. Dlouhé kvalty v rodinné zafiře pak dokážou být úspornější.
Aby těch blábolů nebylo málo, tak jsi přidal další. Duster je odladěna přesně tak, jak chtěl výrobce a ten moc dobře ví pro koho je Duster určen. Nebude mu přece dávat dálniční převody, když je určen pro horší silnice na kterých se asi 130 nejezdí. Duster se povedl a proto leží hodně lidem v žaludku. Dnes jde o jedno s nejprodávanějších aut na světě a je úspěšný na všech trzích, kde se prodává. Teď je na řadě Británie. :yes:
Ano, Duster je odladěný na cenu a tím to končí. Když vyšel na trh tak se mi to auto moc líbilo, teď už je to okoukané, a bojím se že za dva roky se první dustery začnou pomalu rozpadat. K převodovce-nedělám si iluze o Renaultu, že něco vymýšlel, spíš tam fikli něco co už bylo kvůli ceně a halt to tím pádem trochu chlastá.
jasně, za dva roky se začnou Dustery rozpadat... běž se léčit, na takový řeči jsem fakt alergický. Duster 1.6 je v tý tabulce snad nejlevnější auto, kdyby měl 1.5dci tak by pořád byl z těch levnějších a okupoval by druhý konec tabulky, ale to se asi takovým jako ty nehodí co :no: Duster nikdy nebyl koncipován jako dálniční auto, takže jestli se to počítalo tak, že jeli dálnici s cihlou na plynu, tak je takový výsledek víc než logický a hlavně k ničemu
S Fiatem Punto jsem jezdil trvale za 4,9 a v tabulce není. Duster doplácí na lehké převody.Chtělo by to sedmikvalt nebo redukci. Ale to by cena byla zase jinde
To je pěkná cipovina.Já mám služební C4 a běžně najezdím na plnou nádrž (58l) kolem 1150-1200 km.Jakto ,že tam není tento typ? To asi psal a měřil,nějaký Helmut z BMW :-)
tak tento test som si spravil sam minule... na mojom Cruze 2.0 120kW som za 40e natankoval 27.4l nafty a najazdil som cca 530km, pricom vacsina toho bola po okreskach, a asi tak 10% po meste.