Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za 1000 Kč dojede nejdál BMW, na chvostu je Dacia Duster

Průměrná mzda v Česku je zhruba 24 000 korun. Dá se tedy říci, že každý pracovní den vyděláme asi tisícovku. Kdybychom si za ni koupili benzin nebo naftu, kam bychom dojeli?
Zpět na článek
14. 11. 2012 19:50
14. 11. 2012 23:12
15. 11. 2012 09:59
14. 11. 2012 19:52
14. 11. 2012 20:34
14. 11. 2012 21:29
14. 11. 2012 21:32
14. 11. 2012 21:39
14. 11. 2012 21:42
14. 11. 2012 21:42
15. 11. 2012 08:47
15. 11. 2012 19:06
15. 11. 2012 06:00
15. 11. 2012 06:03
15. 11. 2012 09:03
14. 11. 2012 22:39
14. 11. 2012 22:44
15. 11. 2012 00:35
15. 11. 2012 05:57
15. 11. 2012 17:30
14. 11. 2012 23:36
14. 11. 2012 23:45
15. 11. 2012 09:01
15. 11. 2012 09:24
15. 11. 2012 11:46
15. 11. 2012 13:55
15. 11. 2012 00:09
15. 11. 2012 02:15
15. 11. 2012 06:58
15. 11. 2012 08:25
15. 11. 2012 18:00
15. 11. 2012 08:49
15. 11. 2012 09:12
15. 11. 2012 09:59
15. 11. 2012 10:40
17. 11. 2012 10:29
15. 11. 2012 13:58
15. 11. 2012 19:48
15. 11. 2012 09:23
15. 11. 2012 09:24
15. 11. 2012 09:38
15. 11. 2012 09:48
15. 11. 2012 12:27
15. 11. 2012 17:56
15. 11. 2012 10:06
15. 11. 2012 14:09
15. 11. 2012 16:07
15. 11. 2012 16:54
15. 11. 2012 18:59
16. 11. 2012 09:41
16. 11. 2012 17:13
16. 11. 2012 15:47
17. 11. 2012 12:14
17. 11. 2012 15:48
14. 11. 2012 19:50
Hezka tabulka
a soucasne velka gratulace bavorakum. Mit auto, ktere ve stredni tride zere mnohem min nez auta o tridu nize je skvela bilance. Nejak ale postradam v tabulce auta od PSA, ty dokazou byt take velmi usporne - viz napriklad Focus s 1.6 od PSA.
Rozbalit vlákno
10
14. 11. 2012 19:56
Re: Hezka tabulka
Vis neco co nevim?:)

1.6 ecoboost je od PSA?
Avatar - Ronault.
15. 11. 2012 17:20
Re: Hezka tabulka
To se 1,6 TDCi a to je motor od PSA
14. 11. 2012 20:25
Re: Hezka tabulka
aktualna 1.6 diesel od PSA a fordu uz nemaju nic spolocne (mozno tak objem)
14. 11. 2012 23:12
Re: Hezka tabulka
coze? to fakt? pokud vim, tak PSA dodavala fordu, mazde a volvu svuj 1.6 diesel, ktery si pak vyrobci jednotlive upravili.
15. 11. 2012 08:55
Re: Hezka tabulka
ja mam tiez pocit ze Ford vyuziva motor 1,6 od koncernu PSA.

Za PSA zaroven mozem potvrdit, ze tento motor je fakt usporny - mam ho v Citroene C4 1,6 e-Hdi a po prvych 3000 km mam priemernu spotrebu 5,1 l/100km (prevaha dialnicnej jazdy)
Avatar - Ronault.
15. 11. 2012 17:22
Re: Hezka tabulka
Prdlajz. Ford teprve novou 1,6 diesel bude vyvíjet, zatím stále používá 1,6 HDI s drobnými úpravami, např. jiný FAP, olejové čerpadlo a vodní pumpa, jinak totožný motor.
Avatar - petrumr
14. 11. 2012 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Carlos Santana
14. 11. 2012 21:28
Re: Hezka tabulka
Tak místo 5l/100km jede za 6,5l/100km...hrůůůůza :-)
Avatar - escorpion
16. 11. 2012 17:16
Re: Hezka tabulka
Článok je o dojazde za 1000 kč.
Avatar - Stejsn
15. 11. 2012 09:59
Re: Hezka tabulka
JJ, mám pežota co jezdí za deset benzínu ;-\
Avatar - fOE
14. 11. 2012 19:52
BMW a Audi
Velice pekna spotreba 2L od BMW ve vsem kam se dava ale zvlast v aute stredni tridy (takze v trojce) a taky nejde nespomenout Audi A6 3.0 TDI, obe auta maji u me :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
14. 11. 2012 19:53
Vítěz je Ducato a užranec
i30 je na žalobu.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Starfighter
14. 11. 2012 20:14
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Jo. Díval jsem na sprintmonitor a průměrná spotřeba u i30 1,4 73kW je 7,36l/100km. Takže to sedí. Přitom Hyundai udává 6 litrů rovných.
Avatar - fOE
14. 11. 2012 20:20
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Kolik benzinovych aut dosahuje hodnoty predepsane vyrobcem ze se 20% rozdil u i30 tak kritizuje? :-)
14. 11. 2012 20:22
Re: Vítěz je Ducato a užranec
najhorsie na tom je ze ix35 s 1.6 zere nepomerne menej >:D a je to nepomerne vacsie auto
Avatar - Choochoo
14. 11. 2012 21:30
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Ty vis ze s tim jezdi vsichni kombinovane presne dle metodiky? Hyundai uvadi ve meste 7,9l, coz tedy ukazuje ze 7,36l je prevazne jezdeno na kratke trasy, studeny motor a po meste, kde neni problem prvnich par km jezdit i za 10l z jakymkoli motorem ;-)
Avatar - Carlos Santana
14. 11. 2012 21:39
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Jednu i30 máme v rodině, řekl bych že město/dálnice/okrsky jsou v poměru 20/30/50 a spotřeba dlouhodobě, vypočtená ne z palubáku, je 7,3. Korejci jsou docela dost hladový...
Avatar - Choochoo
14. 11. 2012 22:50
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Nerikam ze nemuzou byt, ale tvojich 20+30% je docela narocnych na spotrebu a styl jizdy take maji lide ruzny. Rekl bych ze nevybocuje ze standardu dnes beznych aut a spotreb ;-) Rychlost a vzdalenost palubaku take kde komu podmeruje +/- 10%, takze pak nejak pocitat spotrebu je tezke.
15. 11. 2012 05:57
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Spritmonitor neokecáš. Průměr i30 se 73 kW motorem je opravdu 7,36, průměr golfů vyrobených ve stejných letech a s podobným výkonem (77 kW) je 6,59. Spritmonitor = reálné používání, žádné kecy automobilek. Jediná slabina může být v tom, že těch rejží je relativně malý vzorek - 12 ks vs 182 golfů. Navíc se sluší dodat, že 1,2 TSI má k nižší spotřebě ještě mnohem příjemnější projev. To je realita.
15. 11. 2012 07:57
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Sice ho neokecám, ale vezmu li 3 auta Nové Rio 1,4 80kW(otcovo) jezdí o cca 1-1,5 l méně než dle průměru spritmonitoru. Space wagon N50 2,4 110kw (moje) cca o 2,5-3l méně než dle spritmonitoru a jediné auto co +/- souhlasí je náš civic 1,4 (UFO) kde máme zatím za měsíc používání a cca 1700km spotřebu 6,5 .Chudák jezdí každé ráno cca 10km do práce a ani se nestačí pořádně ohřát.
14. 11. 2012 23:25
Re: Vítěz je Ducato a užranec
U Ducata mi trochu nesedí ten benzín. Multijet je jestli se nepletu diesel.
15. 11. 2012 08:27
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Problem je v nastaveni podmienok merania normovanej spotreby, ktore vobec nezohladnuju realitu a je to jeden velky podvod na spotrebitelov.
U nasej starej Alfy 146 1.6 Twin Spark 1997 bola v technicaku udavana priemerna spotreba 8,3l, ja som pri rozumnej jazde jazdil vzdy za cca 7,0l.
U novej Giuliety 1.4 Multiair 2012 udavaju normovanu v technicaku 5,2l (to je uz novy system merania) a rovnakym stylom ako u 146tky jazdim za 6,8-7l.
15. 11. 2012 13:46
Re: Vítěz je Ducato a užranec
U mne stejný, starý udávalo 6,3 a jezdím za 6, nový udává 7,3 a jezdím za 8. Ještěže to mám předělaný na LPG...
15. 11. 2012 13:49
Re: Vítěz je Ducato a užranec
To moze byt sposobene tym, kde a ako jazdis, napriklad ak jazdis casto dialnice, tak tam mala 1.4 nema silu a tiez spotrebu meraju napriklad na 15" pneu a ty mas povedzme 17". Za seba mozem napisat, ze Focus 1.6i ma udavanu spotrebu 6.5 a ja mam na 15" gumach 6.3l/100 po 70tis km a 4och rokoch a na 16kach som mal kedysi 6.6 a to som este nejazdil tak ostro, lebo mi prisli hodne tazke tie kolesa. Sprintomotor ma nejakych 7.5 u tohoto motora. Na dialnici som ale iba vynimocne.
15. 11. 2012 19:07
Re: Vítěz je Ducato a užranec
Hm, ten motor ma 125kW ;-)
Na dialnici velmi nejazdim, tam to berie pri realnej 130tke tak 8l. Uvedomujem si, ze na mensich a uzsich kolesach by spotreba mozno aj o liter klesla, no aj tak si dovolim tvrdit, ze v realnej premavke nie je mozne ich normovanu kombinovanu spotrebu dosiahnut...
14. 11. 2012 19:56
Treba začať od Adama ...
Normálny človek s priemerným platom si to BMW nekúpi ... bol by padnutý na hlavu ....

Lebo keby zarátal cenu auta, poistky atď. tak je podstatne úspornejšia Fábia HTP ....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
14. 11. 2012 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 11. 2012 09:07
Re: Treba začať od Adama ...
omyl majstre! Praveze sudny clovek si ho kupi, lebo 320d so 130kW sa da zohnat za 12-13000EUR s prijatelnym najazdom a v dobrom stave. (za 9000 mozno nejaku otrhanu sunku, predfacelift samozrejme) A potom mozes mat na ceste dost miesta a oproti tej "rozumnej" HTP aj nieco pod kapotou.
A ze udrzba toho bawora bude mozno lacnejsia ti ani nejdem vysvetlovat, lebo si zjavne este asi nekupoval na ne ziadne nahradne diely. By si zistil ze su lacnejsie ako na hocico "koncernove". ;-)
15. 11. 2012 09:46
Re: Treba začať od Adama ...
Ale hrozne kecas... Dakujem pekne za taky stary crep... Mimochodom vidim ze si este BMW nikdy neservisoval... Staci sa porozpravat s hociktorym majitelom BMW a uvidis ako Ta nakope do zadku, ked sa ho pitas na ceny servisu... :no:
15. 11. 2012 10:15
Re: Treba začať od Adama ...
Jasne, ja som BMW este neservisoval a ziadne nemam :DD ok... "Muj milej zlatej nemeckej", mam to potesenie zivit a udrziavat pri zivote dva seaty a jedneho bawora a pre tvoju informaciu, servisy na tych dvoch spanielov ma stali viac ako na BMW, nie dokopy, na kazdeho samostatne. To je furt nejaky filtrik, kotucik, dosticka, remienok, tesnenia a podobne. A to mam kazde od novoty a nie dlhsie ako 6 rokov. A do zadku nakopu teba ak budes niekomu tvrdit ze 2-3 rocne BMW je "stary crep"...
>:D
14. 11. 2012 20:01
VYPOVEDNI HODNOTA
...je zde pouze takova, ze papir snese opravdu hodne.
Rozbalit vlákno
7
15. 11. 2012 08:51
Re: VYPOVEDNI HODNOTA
Smysl článku je nulový. Jednoduše seřadili testovaná auta podle naměřené spotřeby, "nacenili" dnes nereálnými cenami PHM (nafta je dnes přeci dražší než N95) a znovu seřadili. Tabulka je nereprezentativní, auta jsou neporovnatelná. V podstatě mi nic zajímavého nesdělila. Bohužel.
Tento článek je typicky z kategorie "Musíš něco napsat."
15. 11. 2012 09:11
Re: VYPOVEDNI HODNOTA
... ktovie odkiaľ sú tie spotreby. Či na rovnakej trase jazdili rovnakým štýlom, alebo to boli priemerné spotreby počas testu ... Ale keď na to človek pozrie tak rozmýšla, kde je potom stále omielaný rozdiel v spotrebe minimálne 2L benzín VS nafta pri rovnakom výkone a rovnakom štýle jazdenia ...
16. 11. 2012 18:53
Re: VYPOVEDNI HODNOTA
:yes: .. a www ještě víc
14. 11. 2012 20:24
a co 15rocne auta
ja by som na porovnanie pridal 15rocneho passata a nejakeho japonca, ze kam sa posunula postreba...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
14. 11. 2012 20:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 11. 2012 09:32
Re: a co 15rocne auta
ale vsak emisie sa pocitaju zo spotreby... takze spaleny benzin/nafta dostanes vyprodukovane CO2
nafta je vyrazne omedzena az v euro6 (co je minumum aut v tabulke)
na benzine je rozdiel minimalny
Avatar - Slavek-TDM
14. 11. 2012 20:34
Masirujeme
A porad dokola. CO2, spotreba, emise, dojezd, spotreba, emise, CO2. Rikat A a nerikat B je podle meho uplne na nic. Copak za tim asi je? :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2012 21:11
Re: Masirujeme
Tady "nic" - BMW 320d je opravdu svým způsobem (když do toho započítáváme cenu) NEJlepší auto na světě :yes: ;-)
Avatar - Slavek-TDM
15. 11. 2012 15:30
Re: Masirujeme
Ale kdeze, vzdycky za tim neco je. To neco jsou prachy a v tomto (a dalsich stovkach pripadu) doprovazejici celosvetovou masaz o emisich CO2. Samozrejmym zajmem nekterych mocenskych skupin je, aby se ropa prodavala co nejvic a nejdraz po co nejdelsi dobu, aby "staty" (rozumej struktury na nej napojene) z tohoto prodeje ziskaly co nejvetsi pridel a aby takzvany obycejny clovek alias kafka myslel, jak se o nej vsichni nestaraji (viz papirove nizka spotreba) a jeste pri tom mysli na zivotni prostredi (viz emise toho strasliveho CO2)...
14. 11. 2012 21:27
To má být vtip s tim Dusterem?
Skoro všechna auta v testu mají diesel. Porovnejte dojezd ostatních SUV s 1.6 atmo benzinem. :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ham.
14. 11. 2012 21:31
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
Vždyť tam je benzinové SUV Hyundai, stejný obsah, vyšší výkon, těžší a větší pixla o dva litry lepší spotřeba. Vysokou spotřebu Dusteru potvrdil i zdejší srovnávací test.
[odkaz]
14. 11. 2012 21:35
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
Dedukce Maňas.
25 benzínových a 25 naftových aut tvoří skoro všechna v dieselu. :yes:
[odkaz]
14. 11. 2012 22:31
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
Je hezké, že umíš spočítat slova benzín a nafta v tabulce, ale např u Fiat Ducato 2.3 Multijet je napsáno benzín, ale přitom (alespoň podle mých zjičtění) jezdí na naftu....
14. 11. 2012 23:25
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
Ok, ale ta benzinová auta jsou Audi A1, VW Polo apod. Myslel jsem to podobně velká/vysoká. Navíc taková auta jsou dražší jak zmíněný Duster - proč tam není 1.5dci? Cenově bude stále pod většinou zmíněných aut a spotřebou by byl na opačném konci tabulky. Jediné větší a vyšší auto s benzinem tam je ix35 a Qashqai - pokud se nepletu oba disponují šestikvaltem. Navíc je zajímavý, že ix35 1.6 má nižší spotřebu než 1.4 v i30 :D Pak je tam Fiat Ducato 2.3 Multijet - údajně benzin? A spotřeba 6.4?? Co to jako má být? Autor chtěl asi napsat vtip s dívkou blesku a na poslední chvíli si to rozmyslel.

Nevím jestli se mám smát nebo brečet.
Avatar - GM.rja
15. 11. 2012 01:02
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
No, protože dát tam 1.5dCi a benzínovýho Golfa by nebylo "vhodné" :no:
A tak i napůl americkou Astru dáme v benzínu místo 1.7CDTI a k tomu i další dva Opely, ale VW-šunky 12 v dehťáckém provedení a jen 5 s benzíny a pro jistotu ještě nejslabšími jednadvoječkami. Tak tomu se říká "udělat si statistiku na míru" :no: :no: :no: Jdu zvracet ...
Avatar - Nerez
15. 11. 2012 09:54
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
Tady snad nejde o to, dělat z toho testu nějaké mistrovství ve spotřebě ne? Jde o to, ukázat, za jakou spotřebu v reálu dokáží jezdit některé auta...
Je dobře, že se promíchala auta s různýmu druhy motorů :-)
16. 11. 2012 14:05
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
..a tomu opravdu věříš :-) ? Už jen ten nadpis nad článkem je opravdu "nezavádějící". Papír fakt snese hodně, jak už kdosi výše napsal, v tomto případě myslím snese vše.
14. 11. 2012 21:44
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
Té spotřebě bych i věřil. Jen tam ještě mohli napsat, že s tím Dusterem jel Mark WEBBER.
[odkaz]
14. 11. 2012 22:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 11. 2012 22:27
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
Až bude Webber vyhrávat, tak třeba dostane Infiniti jako Vettel. Zatím mu musí stačit Duster.
Avatar - Ronault.
15. 11. 2012 17:27
Re: To má být vtip s tim Dusterem?
>:D :yes:
14. 11. 2012 21:29
no...
Udělat nějakou testovací trasu,která by odpovídala kombinované spotřebě a opravdu ji tím autem projet, tak to má nějaký smysl,ale takhle to počítat podle údaje výrobce, který si myslím,že z 80% neodpovídá skutečnosti je podle mě zbytečné. Tohle si může spočítat úplně každý (navíc s přesnou cenou benzínu/nafty , která se u něj na benzínové pumpě vyskytuje). Zajímá mne kolik DOOPRAVDY ujede dané auto v reálném provozu za 1000kč. Pro mne zbytečný článek. :-|
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
14. 11. 2012 21:32
Re: no...
Ta tabulka není podle údajů výrobce ale podle skutečně naměřené spotřeby.
14. 11. 2012 21:39
Re: no...
to sice ano,ale ne na stejné trase se stejným zacházením a řidičem.
Avatar - Ham.
14. 11. 2012 21:42
Re: no...
Něco si přečti o testování spotřeby AutoBildu.
14. 11. 2012 21:42
Re: no...
To je sice pravda, ale otázka je, jestli byla projeta se všemi vozy stejná trasa nebo vždy jiná. Pokud byla trasa stejná tak to vypovídací hodnotu samozřejmě má. Já osobně si ovšem myslím, že trasa byla vždy jiná a potom nelze objektivně spotřebu hodnotit.
Avatar - jeylkey
15. 11. 2012 08:47
Re: no...
hodnotit spotrebu stoprocentne objektivne nejde uz z toho duvodu, ze za volantem vzdy sedi clovek, ktery nemusi s kazdym vozem jet uuuplne stejne - treba ma dneska spatnou naladu nebo tak. pak pribudou veci jako pocasi, ruzne pneumatiky, ruzny najezd u aut, kvalita paliva atd.
15. 11. 2012 19:06
Re: no...
Souhlasím, ale když se jede jedna trasa tak už by přeci jenom ta odchylka měla být někde jinde. To však nic nemění na tom, že souhlasím, že na spotřebu mají vliv i další skutečnosti, které jsi uvedl. Právě proto by měla být v článku popsaná trasa, počasí, zda jel jeden řidič atd. aby se dalo objektivně porovnávat.
15. 11. 2012 06:00
Re: no...
bohuzel, v tabulce je sopousta zjevnych nesmyslů... viz dalsi prispevky...dokonce to vypada jako kdyby nektere hodnoty byly skutecne a nektere od vyrobce...tak pul na pul
15. 11. 2012 06:03
Re: no...
bohuzel, v tabulce je sopousta zjevnych nesmyslů... viz dalsi prispevky...dokonce to vypada jako kdyby nektere hodnoty byly skutecne a nektere od vyrobce...tak pul na pul
15. 11. 2012 09:03
Re: no...
Myslim ze na Tipcars.com delali fyzicky testovaci jizdy, stejna trasa ve dvou jizdnich rezimech, ale za posledni dobu tam bohuzel nic nepribylo. ;-\
14. 11. 2012 22:17
v tabulce jsou zjevné nesmysly...viz Opel
Opel Astra 1.4 Turbo a Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo...
47. Opel Astra Turbo 103 8,1 Benzin: 26,3 l 325
34. Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo 103 6,6 Benzin: 26,3 l 398
Opravdu mi chcete tvrdit, že Zafira se stejným motorem má menší spotřebu než Astra???
:no: :no: :no:
s jasně horší aerodynamikou a podstatně větší hmotností??

a BMW 2l turbodiesel za 5l a Duster 1.6 benzin-atmosfera za 8.8l...to jsou asi sotva stejne podminky...
Rozbalit vlákno
6
14. 11. 2012 22:59
Re: v tabulce jsou zjevné nesmysly...viz Opel
Mě zaujalo např. Renault Megane 1.6 16V - 6,8 l a proti tomu Dacia Duster 1.6 16V - 8,8 l .
To by měl být taky stejný motor nebo se pletu?
14. 11. 2012 23:33
Re: v tabulce jsou zjevné nesmysly...viz Opel
já pořád nevím jestli se mi tenhle článek jenom nezdá. Těch nesrovnalostí je tam hodně
15. 11. 2012 05:56
Re: v tabulce jsou zjevné nesmysly...viz Opel
no prave a krome toho nissan je taky s nima ve spolupraci, takze si myslim, ze quashquai je taky trochu mimo oproti dusteru, zvlast, kdyz ty auta maji srovnatelnou velikost...
15. 11. 2012 09:07
Re: v tabulce jsou zjevné nesmysly...viz Opel
motor nie je rovnaký. Plus duster bol asi 4x4
15. 11. 2012 12:56
Re: v tabulce jsou zjevné nesmysly...viz Opel
co je na tom divne?
Avatar - Nerez
15. 11. 2012 09:57
Re: v tabulce jsou zjevné nesmysly...viz Opel
S Astrou asi jezdil nějaký závodník. Při běžném ježdění, kdy s autem nezávodím se snad nemůžu dostat na 8 litrů 8-s
14. 11. 2012 22:39
Testování
Od doby, co jsem zhlédl, jak testoval ADAC stabilitu Loganu MCV, beru výsledky testování aut od soudruhů z NDR s velkou rezervou.
Pro jistotu se ještě zeptám: Fiat Ducato 2.3 Multijet jezdí na naftu nebo na benzín?
Rozbalit vlákno
4
15. 11. 2012 00:35
Re: Testování
taky si myslím, že by neškodilo, kdyby si "redaktor" svůj výtvor aspoň přečetl....Multijet na benzín....myslím že to mluví za vše.... :-(
15. 11. 2012 05:57
Re: Testování
ducato pod 7l...ne neverim tomu
Avatar - Ronault.
15. 11. 2012 17:30
Re: Testování
Samozřejmě, že jezdí na benzín!!!

V úvodu článku máš jasně napsáno: "Databáze našeho sesterského časopisu Auto Bild přetékají užitečnými informacemi."

A je užitečné vědět, že dosud jsi tu zbytečně drahou naftu do svého Ducata lil zbytečně, od zítra můžeš benzín! >:D
Avatar - aproximus
14. 11. 2012 23:33
duster jedině v dýzlu
;-)
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2012 23:36
Halsnumera
Mohol by sa niekto obetovat a tuto tabulku skompletovat podla spritmonitoru s priemernou spotrebou pre dane modely/motorizacie.. :-|
Rozbalit vlákno
5
Avatar - aproximus
14. 11. 2012 23:45
Re: Halsnumera
asi by to nebylo od věci, viz oktávka nebo passat mají v tabulce cca o litr nižší spotřebu než podle spritmonitoru
15. 11. 2012 09:01
Re: Halsnumera
No ja bych jenom dodal, ze podle tvrzeni majitelu maji spis o 2 litry vyssi! ;-)
15. 11. 2012 11:46
Re: Halsnumera
Zdravím, stačilo by to takto? [odkaz]
15. 11. 2012 13:55
Re: Halsnumera
Skvele, ak by sa dalo, dvihem karmu :-) :yes:
15. 11. 2012 00:09
Úpadek
Tyhle články hezky ilustrují úpadek tohoto serveru. Kdyby páni redaktoři skutečně vyzkoušeli, za kolik srovnávaná auta jezdí, nebo alespoň vzali do srovnání reálnou průměrnou spotřebu majitelů... Ale to by bylo moc složité, článek musí být hotový maximálně za 10 minut a hotovo. Tak stáhneme zcela nesmyslné spotřeby udávané výrobci, nasekáme tam 10 chyb, aby bylo o čem debatovat a je vyděláno. Skutečně kvalitní novinařina... :no:
Rozbalit vlákno
1
15. 11. 2012 02:15
Re: Úpadek
A prej je mezi náma nějakej Tydýt, kdo to je.......

Stačilo si to před uveřejněním třeba jenom přečíst a raději to nepouštět.

Moc špatný. Moc. 8-s
Avatar - euro89
15. 11. 2012 06:58
BMW
Vzpomínám si, že když jsem měl ještě BMW s jejich klasickým R6 2,8l (193PS), tak to byl jedinej motor, se kterým jsem kdy i já se svým styl jízdy jezdil za méňě, než byla udávaná spotřeba. :-)
Rozbalit vlákno
2
15. 11. 2012 08:25
Re: BMW
...to ovšem nebylo tím, že by ten motor sám o sobě byl nějak extra úsporný, ale tím, že tehdy normovaná spotřeba zhruba odpovídala realitě. Dalo se tedy jezdit i za méně, dnes je zázrak, když se dostaneš aspoň na spotřebu, udávanou pro město.
Bravo EU normy :no:
Avatar - euro89
15. 11. 2012 18:00
Re: BMW
Jaký je rozdíl v normách tenkrát a dnes netuším, ale faktem je, že z benzínových šestiválců mělo BMW v 90. letech skutečně jedny z nejúspornějších motorů (a přitom i jedny z nejlepších co do jízdy). :yes:
15. 11. 2012 08:05
A větička na konci
"Měřeno při testovacích jízdách. Zdroj Auto Bild, bez záruky", tedy milý čtenáři rozuměj: "Ono to tak asi neni, ale určitě se tu u toho hodně v diskuzi pohádáte"
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
15. 11. 2012 08:34
Poměr výkon/spotřeba
hrubě nejlepší u BMW. Jsou věci, které jsou stále stejné, jedno jestli se píše rok 1985 nebo 2012. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
7
15. 11. 2012 09:18
Re: Poměr výkon/spotřeba
Je fakt, že 320d e90 mi žralo v reálným a ne úplně pomalým provozu cca o 0,8/100 víc než udával výrobce, což je velmi slušný. Následně Audi spíš o 2litrys víc a teď jsem o zajímavejch 0,6 výš :-)
15. 11. 2012 09:22
Re: Poměr výkon/spotřeba
A co poměr výkon/klapot? :-)
15. 11. 2012 09:22
Re: Poměr výkon/spotřeba
Konkrétní čísla neřeším, ale obecné umístění v tabulce, s tím souhlasím.

Jo, BMW motory umí, co můžu srovnat, tak motor od BMW je na tom se spotřebou vždy lépe než obdobná konkurence.
15. 11. 2012 09:48
Re: Poměr výkon/spotřeba
Si naivny ako 15-tka pred prvym sexom.... Tomu clanku uveri len uplne negramotne decko...
Avatar - Dinar
15. 11. 2012 09:57
Re: Poměr výkon/spotřeba
Nevím, jak to má patnáctka s prvním sexem, ale pokud jde o mě a motory BMW, tak můj aktuální nájezd na nich bude kolem 700tis. km, a ty kilometry potvrzují, podobně jako je uvedno ve zdejším článku v případě 320d, stále špičkový poměr výkon/spotřeba bavorských motorů. Ale třeba je tvá zkušenost s 320d nebo jinou BMW motorizací odlišná, klidně se rozepiš.
15. 11. 2012 11:15
Re: Poměr výkon/spotřeba
Jezdím, jezdíš, jezdíme...a ty plkáš. Hoď věcnou do placu a vynech věk svý přítelkyně :-)
15. 11. 2012 11:33
Re: Poměr výkon/spotřeba
veď píše, že jazdí... ;-)
Avatar - strýček BOB
15. 11. 2012 08:49
TSI
Výborný výsledek, z benzínů nejlepší, dvouválce a tříválce nepočítám :-) Leon s TSI má oproti srovnatelné korejské rejži je nájezd o 132km lepší. To není v dnešní době zrovna málo.

Někde se stala chyba, Icescente? >:D
Rozbalit vlákno
6
15. 11. 2012 09:12
Re: TSI
To víš, Hyundai/Kia šlape, VW/Seat jede >:D
Avatar - Nerez
15. 11. 2012 09:59
Re: TSI
Ano, Seat jede a piloti korejců šlapou, protoře už nemají na co jet ;-)
17. 11. 2012 10:29
Re: TSI
Jo, TSI jede, ale jen do doby, nez mu praskne retez...
Avatar - Aladeen
15. 11. 2012 13:58
Re: TSI
Čo ušetríš dáš na opravy Turba .... ;-)
Avatar - Merkur
15. 11. 2012 19:48
Re: TSI
+ ještě motoru a když to rozpočítáš,tak jezdíš za 10 l jen to fikne >:-[]
15. 11. 2012 09:23
Zaujimave...
Je zaujimave ako sa teraz kazdy snazi popierat fyzikalne zakony bez hlbsieho rozmyslu. Teraz nejdem obhajovat udane spotreby. Sam mam 320d 2011 a priemer dlhodobo 5,5, ale zas sa s tym nevozim "pod limit" ;-) Kolko krat ma ale na ceste napadne ze ten chudak za mnou snaziaci sa ma udrzat na okreskach tlaci do toho svojho motorceka o 1-2litre viac a ja sa pokludne vozim. Ides 120km/h a aktualna spotreba ti ukazuje 3,5-4 litre na sto. To je kazdodenna realita a nie vlhky sen motoristickeho novinara.

Uvedomte si ze vsetky auta sa pri tych "testoch" (alebo na spritmonitore) snazia udrziavat viacmenej tie iste rychlosti. Lenze ten maly motor musi tlacit 70% zo svojich 60kW a ty z toho 135kW 320d netlacis ani 30% z maxima... a tomu zodpoveda spotreba. :yes:
Rozbalit vlákno
1
16. 11. 2012 13:48
Re: Zaujimave...
Na jednu stranu máš pravdu a plně s tebou souhlasím. Ale takhle podle mého testy dělat nejde - přece jsem si nekoupil třeba městskou C1 proto, aby se na dálnici držela M550d - a dovedu si představit, že pokud by toho vůbec byla schopná, tak asi s trojnásobnou spotřebou. Podle mého by se měl test spotřeby jet na maximu efektivity daného spotřebu s přihlédnutím k potřebám okolního provozu a ne, že za 20 minut to musím mít hotové, když vím, že bych to stihl sotva s M3... :no:

Absurditu takového počínání celkem jasně vystihl Jeremy Clarkson v testu BMW M3 vs. Toyota Prius. [odkaz]
15. 11. 2012 09:24
LPG a CNG
Proč tam nejsou i tyto vozy? Bežně najíždím za 1000 cca 650km :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - RadisGT
15. 11. 2012 09:38
Re: LPG a CNG
Za 1000Kč ujedu 775Km. Ford Mondeo 2.0 107Kw. Poslední tankování bylo za 650Kč, ujeto 503Km, cena LPG 16,3Kč/1L, průměrná spotřeba 7,9L LPG >:-[] Muhehe
15. 11. 2012 09:48
Re: LPG a CNG
Možná proto, že je Autobild netestoval..?
15. 11. 2012 12:27
Re: LPG a CNG
Tak to já s Hyu ix20 1,6i(92kw) mam spotřebu na dálnici kolem 7,7 a tankuju vetšinou za 16,50 občas levnějc občas dráž. Takže za tisícovku bych dojel tak 780km :-D. Asi každý s LPG nebo CNG by tenhle test vyhrál >:D !!! Takže koncepce testu je kravina, když vynechali jiné typy paliv!
15. 11. 2012 17:56
Re: LPG a CNG
V Německu se asi moc aut na LPG/CNG neprodává. Já jsem kolem 700 km za 1000 Kč.
15. 11. 2012 09:53
Clanok je uplny nezmysel - hanba auto.cz
Co za nesmysly to tu pisete prosim? To si niekto z redakcie ten clanok, resp. tabulku pred zverejnenim aj pozrel? Pri viacerych autach je tam napisana hrozna blbost. Napr Renault Scenic ma v mimo mesta 4.4 a v meste 5.8 a samozrejme podla tabulky 6.2 l/100 km. To ste s nim jazdili zavod do vrchu? Taketo zlanky su fakt hanbou. S realitou nemaju nic spolocneho. Ked nemate co pisat, tak radsej nepiste nic, ako keby ste mali kopirovat neoverene nezmysli odneviemkadial. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - defender110
15. 11. 2012 10:06
Srovnání
Moooc zajímavý článek, ale jinak uplně k ho... . Srovnávat spotřebu Multivanu. Dusteru. i30, trojkového bavora,..... trochu na palici, ale asi už není o čem psát co. I výsledek je trochu pochopitelný, že nejmodernější motor BMW bude mít lepší spotřebu, než "vykopávka" z Dusteru, taky duster stojí půlku toho co BMW. A za ty prachy dojedete mnohem dál. Ted neřeším jestli je Duster vůbec srovnatelný s BMW :-) . bavíme se o spotřebě. A taky ten kdo si BMW koupí asi nebere "průměrný" plat . Ale budiž každý píše co umí. :no:
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2012 14:09
Sofer
Mali by sa merat radsej spotreby vodicov.
V praci kolega jazdi na starej rotacke 1.9TDI v Okte a ma spotrebu 6.5. Hovori, ze jeho zena jazdi uspornejsie, ze sa dostane na 5. On tvrdi, ze nechape preco je to tak. Po otazke, ako kvaltuje hovori, ze do 5ky ani neradi, lebo netreba, 4ka lepsie taha. No nech sa paci.

Tiez spominal, ze isiel na svojom druhom aute, Peugeot 306 na LPG, tak jazdil na 3, lebo zabuda preradit.
A ci mu nevadi hluk motora v tych otackach? ze nie, lebo sa hlasnejsie rozpravali....

Ani tu tabulku neodjazil iba jeden vodic...
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2012 16:07
nechápu,
proč také netestovali Hondy. Asi proto, aby 1. mohlo být německé auto >:D
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2012 16:37
Jak se k těm číslům došlo...
Dal jsem si tu práci (jeden dotaz na Googlu) a našel, jak Autobild ty spotřeby měří:

AUTO BILD testet dagegen nicht auf dem Rollenprüfstand, sondern dort, wo wir alle täglich unterwegs sind: im realen Straßenverkehr. Jeder Testwagen absolviert dabei eine Vergleichsfahrt auf einem genau definierten Rundkurs. Dieser ist exakt 155 Kilometer lang und besteht aus Stadt- (40 Kilometer), Land- (61 Kilometer), und Autobahnabschnitten (54 Kilometer). Gefahren wird zügig, aber nicht sportlich. Tempolimits werden ausgenutzt, das heißt in der Stadt wird 50 km/h und über Land 100 km/h gefahren. Auf der Autobahn gilt 20 Kilometer Vollgas, die restlichen 34 Kilometer werden mit konstant 120 km/h gefahren.

Jinými slovy, pokaždé stejný okruh: 40km město, 61km mimo město, 54km dálnice. Jede se plynule, ale ne sportovně. Rychlost dle limitů, tj. 50km/h v obci, 100km/h mimo obec. Na dálnici 20km naplno, zbylých 34km rychlostí 120km/h.
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2012 16:46
korejští lháři . . .
Tak už je jasné, proč museli Korejci lhát o spotřebě svých vozů >:D :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Guttalax
15. 11. 2012 19:11
Re: korejští lháři . . .
;-) Když se chce moc prodávat-tož se musí taky moc lhát >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Peto02
15. 11. 2012 16:54
spotreba
Spotreba auta je taka aku chce mat vodic.
Ja s 11 rocnym benzinovym Focusom 1.6 so 4st AT jazdim pravidelne trasu Norimberg-Bratislava (600km, do 6 hodin) okolo 6,5 l/100km (120 na tachometri). Dal som uz aj 6,2, na plnu nadrz (50 litrov) som presiel 750km, vzdy dotankujem az tak ze sa mi benzin vylieva z nadrze... pritom v TP mam kombinovanu 8 l/100km, mimo mesto 6,2. Cez 130 km/h uz to ide na 7 l/100km a viac. V meste ak vychadzaju semafory viem ist za 8, ale mal som uz aj zimy za 10 l/100km. Cize vsetko zalezi od stylu jazdy, cesty a okolitych podmienok. Podla mna sa s kazdym autom da zajazdit predpisana spotreba, len musia byt primerane podmienky, co skoro nikdy nebyva :-)
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2012 18:59
Spotřeba u BMW
Ale je fakt pravda, že BMW motory umí, je jedno jestli diesel nebo benzín...Měl jsem oba a můžu říct, že vždy na poměr výkon/spotřeba nenajde soupeře. Momentalně mám 3.0d 170kw a jezdím pruměrně za 7-8 litru a to nemám lehkou nohu:-) Čato využívám výkonu a do 2000ot nejezdím >:D
Rozbalit vlákno
0
16. 11. 2012 08:02
To aky hlupak pisal ten clanok?
Prosim Vas a kde su auta Peugeot Citroen? Vlastnil som Peugeot 308 1.6HDi a nikdy som nebol vodca kolony a podla tych prepoctov som mal realnu spotrebu 4.9l/100km pricom za 27.1litra by som presiel 553km takze by som ten stupidny test toho stupidnejsieho cloveka vyhral.... Chce to este nejaky iny komentar? Niektore testy mi vyrazaju dych :-) ...Objektivnost autora nepozna medzi ;-) ;-) ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
0
16. 11. 2012 09:04
Je to nesmysl.....
Osobní zkušenost Octavia 1.9 Tdi 77KW r.v. 2001 cesta do Chorvatska na nádrž až k mori, spotreba narvaného auta + klimatizace , svete div se , 4.2 !!!!!!!!!!!! Dálnice mesta hnusný cesty ! Takze je vidět, kam pokročily eko motory ! :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
16. 11. 2012 09:41
Pěkný článek
tabulka dobře ukazuje bez ohlednu na cenu auta, náklady na provoz co se týká paliva. Bláboly přispěvovatelů o tom, že si nemůžou koupit BMW jsem čekal už v prvním příspěvku. U některých modelů (někdo zmiňoval MeganexDuster) je vidět, co při"stejném" motoru dokáže udělat převodovka, kola, odladění celého auta (Duster je sociální auto), hmotnost. To může být i případ ZafiraxAstra. Dlouhé kvalty v rodinné zafiře pak dokážou být úspornější.
Rozbalit vlákno
3
16. 11. 2012 15:31
Re: Pěkný článek
Aby těch blábolů nebylo málo, tak jsi přidal další. Duster je odladěna přesně tak, jak chtěl výrobce a ten moc dobře ví pro koho je Duster určen. Nebude mu přece dávat dálniční převody, když je určen pro horší silnice na kterých se asi 130 nejezdí. Duster se povedl a proto leží hodně lidem v žaludku. Dnes jde o jedno s nejprodávanějších aut na světě a je úspěšný na všech trzích, kde se prodává. Teď je na řadě Británie. :yes:
16. 11. 2012 17:13
Re: Pěkný článek
Ano, Duster je odladěný na cenu a tím to končí. Když vyšel na trh tak se mi to auto moc líbilo, teď už je to okoukané, a bojím se že za dva roky se první dustery začnou pomalu rozpadat. K převodovce-nedělám si iluze o Renaultu, že něco vymýšlel, spíš tam fikli něco co už bylo kvůli ceně a halt to tím pádem trochu chlastá.
17. 11. 2012 15:53
Re: Pěkný článek
jasně, za dva roky se začnou Dustery rozpadat... běž se léčit, na takový řeči jsem fakt alergický. Duster 1.6 je v tý tabulce snad nejlevnější auto, kdyby měl 1.5dci tak by pořád byl z těch levnějších a okupoval by druhý konec tabulky, ale to se asi takovým jako ty nehodí co :no: Duster nikdy nebyl koncipován jako dálniční auto, takže jestli se to počítalo tak, že jeli dálnici s cihlou na plynu, tak je takový výsledek víc než logický a hlavně k ničemu
16. 11. 2012 15:47
Duster
S Fiatem Punto jsem jezdil trvale za 4,9 a v tabulce není. Duster doplácí na lehké převody.Chtělo by to sedmikvalt nebo redukci. Ale to by cena byla zase jinde
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2012 12:14
kravina
To je pěkná cipovina.Já mám služební C4 a běžně najezdím na plnou nádrž (58l) kolem 1150-1200 km.Jakto ,že tam není tento typ? To asi psal a měřil,nějaký Helmut z BMW :-)
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2012 15:48
test
tak tento test som si spravil sam minule... na mojom Cruze 2.0 120kW som za 40e natankoval 27.4l nafty a najazdil som cca 530km, pricom vacsina toho bola po okreskach, a asi tak 10% po meste.
Rozbalit vlákno
0