V Japonsku se týmu řidičů podařilo s elektromobilem na jedno nabití ujet 1003 kilometrů. Jízda trvala 27,5 hodiny s průměrnou rychlostí 40 km/h. Předchozí rekord byl překonán o 80 %.
Čo viac dodať? Potešilo by ešte trochu viac informácií o aute samotnom, resp. jeho pohone a článkoch - výkon motora, veľkosť a hmotnosť bateriek, doba nabíjania, životnosť, atď...
Hezký úspěch, určitě, i když by se dal, díváme-li se na průměrnou rychlost, tento výkon více charakterizovat tím tvým "jde to" než "jede to", přesto :yes:;-)
mas a nemas pravdu zaroven. Ta priemerna rychlost vyrazne presahuje priemernu rychlost vozidiel, ktore sa pohybuje 50% mesto a 50% mimo mesto /pokial nie si hltac dialnicnych km/. Do tej mestkej prevadzky som zaratal aj ranne spicky, zapchy a podobne. V tejto chvili mne svieti na pp hodnota 34 km/h ;-). Nulujem to pri kazdom tankovani. Ak by som obcas nevybehol na dialnicu, tak by tato hodnota klesa vyrazne pod 30 km/h. Dialnicny obchvat v BA vyuzivam v max. moznej miere /viac ako 50% mojej mestkej prevadzky/
Tak 40 km/h je málo, pokud nepřevažuje město, ale i tak, o to v tomto testu nešlo, jak čtu, jeli ustálenou rychlostí na okruhu. Být tam běžný cyklus, o kterém mluvíš ty, tedy i s podílem města, rozjížděním a poskakováním, pak by při průměru 40 km/h ten elektromobil neujel ani třetinu, tipuju.
je to maly rychlostny priemer, ale mesto neprevazuje nad zvyskom. Napriklad minule som mal vysoky priemer (cca 52 km/h),na jednu nadrz som presiel cca 740km, pricom 500 km som (cesta Ba-Martin a spat + nejake km okolo mesta) som spravil mimo mesta s velkym podielom dialnice. K samotnej ceste Ba-Martin - ziadna extra zapcha, alebo dopravna spicka a priemerna rychlost sotva 80 km/h. Po dialnici som isiel 120-130km/h, mimo mesto 95 a mesto 55, pricom z celkovej dlzky tejto cesty tvori dialnica cca 60%. Ono staci mensie cakanie - zapcha, havaria, pripadne nejaka korytnacka (avia) na okresnej ceste atd... a priemerna rychlost ide prudko dole
Spravne. Matematicky receno: prumerna rychlost je integral rychlosti v case deleny celkovym casem, ale clovek ma tendenci zapamatovat si prumernou rychlost po draze (integral rychlosti jako funkci drahy delenou vzdalenosti). Tj kdyz tam jedu 100 a zpatky 50, neni prumer 75km/h, jak si hodne lidi mysli, ale jen 66.6km/h. Plyne z toho jedno pouceni: at spechas nebo jedes volne, prijedes plus minus par minut stejne. Na nasich silnicich, pokud clovek nejezdi Praha - Brno, je 50 km/h celkem realisticka prumerka.
Pri cestách do práce a nazad s cca polovičným podielom diaľničného obchvatu s maximálkou 90 km/h mám priemernú rýchlosť okolo 45 km/h.
Ale nedá sa to porovnávať s touto rekordnou jazdou - pri bežnom jazdení mestom určuje nízky priemer časté zastavovanie a posúvanie sa na semaforoch alebo v kolónach. V tomto prípade jazdili s elektromobilom čo najplynulekšie za účelom maximálneho dojazdu, číže priemerná rýchlosť nie je príliš vzdialená od maximálne dosiahnutej.
Zober si, že spaľovacie motory sa vyvíjajú viac ako 100 rokov a to nehovoríme o medzistupňoch v podobe experimentov so svietiplynom, strelným prachom, parou a pod. Dnes sme v rovnakom období, nad hybridmi sa budú naše pravnúčatá usmievať a tento pokus bude pre nich len jedným z mnohých, ktoré budú nasledovať. Netuším, na čo sa bude jazdiť o 100 rokov, ale viem, že doba pokročí aj keby nebola ropná kríza, veď kto by chcel, aby jeho ekonomika záležala od pár štátov na svete ovládajúcich ropné náleziská?
V článku píšu, že sa vystriedalo 17 vodičov, čo mi vychádza, že cca každých 90min. auto zastavilo, teda ak chlapci nenaskakovali za jazdy ;-) Od mestskej premávky to má samozrejme ďaleko, rovnako som presvedčený, že testovací jazdci nemali nad 40kg živej váhy >:-[] ale tieto správičky budú pribúdať a snáď je reálne, aby cca o 2 roky boli na cestách čisto elektrické vozítka za normálnu cenu. Celkom sa na to teším, ale som si istý, že s ich pribúdajúcim počtom na cestách nám páni politici vymyslia spôsob, ako dodaniť rozdiel, ktorý strácajú na dani z uhľovodíkov a mazív :-O8-s >:D
No, tak u nás výrazom "ide to" vyjadríš české "jde to" aj "jede to" zároveň. ;-) Celkom dobre by to vyjadrili aj slová "dá sa to". Nič iné som tým povedať nechcel.
1000 km za 27 hodin, to je fakt bomba, ale zase na druhou stranu, když začínali bři Wrightové, taky nikdo netipoval, že za 60 let se bude lítat rychlostí M6 a výše...
Nejede to Klaudie. Je zcela jasný že je to pokus za sterilních prakticky laboratorních ideálních podmínek. Tohle má smysl jen pro zapsání do Guinnesovy knihy rekordů.
jojo, buď humor nebo smysl boje s oteplováním, sopkou, katastrofama - upřímně si myslím, že kdyby se lidstvo na pár desetiletí vyplo, stejně by to nekompenzovalo škody za poslední půlrok ;-\