Mam podle navodu nejakej generator hluku funguje do 55 km/h, ale jeste sem to neslysel, uvnitr to slyset neni. Jeste se mi nestalo ze by se mi nekdo vrhal pod kola i kdyz s tim porad trochu pocitam
neustálou ochranu pitomců jednou vymřeme. Místo, aby lidem tlačili do hlavy, že mají při pohybu ve městě přemýšlet (třeba se rozhlédnout, než vlezou na vozovku), radši zahltí město nesmyslným hlukem.
Kdy že se to koná ta první mise na Mars?
Ve Florencii je hodně taxikářů s Aurisy a Priusy a tak jim nařídili pípat. Pípat ale musí i standardní taxíky a autobusy a omnibusy, takže Florencie pípá jak šílená.
Žádný příjemný zážitek to tedy není.
Mám pár dalších typů. Celé Švýcarsko, je zaplavené turisty? Nebo kde se tam vzali zjevně z Bangladéše, Pakistánu, Indie. V restauraci u Rýnských vodopádů jsme byli sami. Je to jako kobyly, jsou všude a my byli v těžké menšině.
Bylo to takové ……………. divné. (Černoši žádní, ti jsou v Itálii). >:D
Tohle není o pitomcích, ale desítky let vnímáš auta z velké části i podle zvuku, jsi tak od mala vychovaný a naučený a jsou místa, kdy obezřetnost klesá, zejména v centrech měst, pěších zónách, kde je provoz řídký a auto nečekáš. Tady se nebavíme o nerozhlédnutí při přecházení Legerovy.
Sám jsem málem skončil pod koly taxi Priusu v historických uličkách Madridu, když se vyřítil bez hluku ze zatáčky a já přecházel ulici. Naštěstí jsem uskočil a pán nejel tak rychle, jako někteří čeští taxikáři. Pokud by jel na spalovací motor, slyším blížící se auto...
A byla by to celé jen a pouze tvá chyba.
Já jsem zvyklý okolo sebe koukat, ne jít jako ovce. Protože vím, že po světě se nepohybují jen auta, ale taky třeba cyklisti (také zcela neslyšní), bruslaři, běžci... I srážka s běžícím člověkem docela bolí, o kole ani nemluvím. Takže ti vlastně jen děkuji za potvrzení mnou prve napsaného...
Tak úplně na okraj: zažil jsem na vlastní oči, jak kluk se sluchátky na uších neregistroval hasičské auto se sirénou. Jo, asi byl taky zvyklý jen slyšet...
Príde mi to ako hon na čarodejnice - za každú cenu tie elektromobily nejak zviazať, podchytiť si a spacifikovať. Príde mi to ako anglický nápad z počiatkov automobilizmu, keď pred každým vozidlom poháňaným motorom musel bežať muž s červenou vlajočkou a upozorňovať všetkých v ceste, že sa blíži nebezpečenstvo...
A takto jednu cez uši nechceš? Kde vítam alebo podporujem hon na diesly? Akurát nesúhlasím s bezhlavými zástancami nafty ako si ty a niektorí ďalší. Tak si nevymýšľaj. Jak počuješ kritiku na diesel, a niečo pozitívne na EV, hneď si nabudený jak fretka. Predstav si, že tiež jazdím dieslom. Ale to neznamená, že budem diesle podporovať a uprednostňovať za každých okolností jak nejaký pako. Tak sa upokoj a prelaď hormóny inam.
no rád tě potkám abys mi to mohl vysvětlit pěstmi, zamindrákovaný blbečku - kde a kdy? hormony zjevně mlátí s tebou když se někdo dotkne tvých svatých elektromobilů troubo :no:
Tu to vyzerá skôr na mindrák niekoho iného... Tak do mňa nerýp, keď to nezvládaš. A pokiaľ nemieniš byť ako-tak slušný, tak na moje príspevky láskavo nereaguj. Si drzý jak opica. Celý gilgit. Nemám potrebu baviť sa s takými úbožiakmi.
Vítám i pípání nákladních aut při couvání, uvítal bych minimálně možnost, aby ten elektromobil vydával nějaký zvuk. I sám řidič by mohl rozhodovat, zdali to zapne, nebo ne, když už tedy nechceme EV pálit na hranici.
Malo by to zmysel, pokiaľ by zmena mala byť skoková, ale pri postupnej zmene si na iné podmienky v premávke rovnako postupne zvykneme.
Pípanie pri cúvaní ma iný dovôd, nie? Dozadu vodič veľa nevidí, u mnohých áut, hlavne skriňákov a podobne prakticky nič, tak pípajú, aby niekoho neprešli z dôvodu, že ho nevidia. Nie preto, že by ich niekto nepočul.
Jenže plno pěších zón umožňuje pohyb cyklistů. Nebo bruslařů, bruslař je chodec.
Co takové auto na volnoběh, taky ho neuslyšíš. Zrovna dnes jsem přesně tohle zažil - auto na volnoběh vyjíždí z garáže, jen se spustí dolů z mírného kopečka. Kdybych spoléhal na uši, srazí mě. A v centrech či pěších zónách je takových míst tisíce a tisíce.
Auto na volnoběh nejede 30-50 km/h... Nenapadá mne třeba v Praze místo, kde by to problém být mohl, protože pěší zóny jsou většinou přeplněné lidmi, ale v jiných městech jsou větší části center a přilehlých ulic pro většinu aut uzavřena a taxi tam smí.
Tohle je sice pravda, já uvedl svou zkušenost, kdy jsem si auta (ano v tu chvíli, jelikož jsem šel pomalu, povídal si a přecházel ulici v centru města, a předtím jsem se samozřejmě rozhlédl) všiml až těsně za zády..
Jak říkám, minimálně možnost upozornit pro řidiče, pohybující se v takovýchto částech měst s vyšším výskytem chodců, by tu být mohla. Já třeba, když už někdy někde takhle jedu a vidím, že mne chodci ingorují, tak záměrně prošlapávám plyn na prázdno, abych byl slyšet. Dost to pomáhá a lidi uhnou..
Hele, elektrikou jezdím, takže vím, že ve 30 km/h už je normálně slyšet. Faktem je, že je slyšet jinak, je to o jiné skladbě "hluku" než od klasického spalováku, ale slyšet prostě je.
ze všeho se dělá věda, ale pokud provozem vozidla vzniká proudění větru, tak snad v USA umějí vyrobit píšťalku s hlubokým tónem....když čtu, jakou vědu v tom hledají.... ;-\
Keby si radsej chodci konecne zacali vazit svoj zivot a zdravie a prestali byt lenivi a zacali sa obzerat okolo seba. Aj ICE auto plachtiace k semaforu vie zabit chodca, tam budu tiez pustat hluk motora? Chceme sa zbavit akustickeho smogu hlavne hrkotajucich turbodieslov a ted umelo generovat hluk je absolutna hlupost, tak isto ako hlupost nepozriet sa pri prechadzani cesty do protismeru (alebo casto vobec), ako keby este nikdy nevosile ziadny vodic do protismeru, ci uz triezvy, optiy, s infarktom.. potom sa v nemocnici budu utesovat tym ze on pochybil a budu ho zalovat? Nechapem..
Já v zásadě nejsem proti. Je sice fajn, že v diskusích je každý naprosto bezchybný a neomylný, ale v reálném světe se pohybují třeba i děti, které mají nějaké rozhlížení na háku.
Děti mají rodiče... tedy, měly by mít. A na druhou stranu: dítě, které se nedivá, ani neposlouchá, prostě běží.
Když jsem na Neonu měl prasklý tlumič výfuku, bylo to hezky slyšet. Stejně mi to dítě před auto vběhlo, protože v tu chvíli prostě běželo, nevidělo, neslyšelo. Dítě si tu intenzitu hluku nespojí s tím, že auto je blízko. A pokud ano, pak už je zároveň natolik chytré, aby mu někdo vysvětlil, že se má rozhlížet, stejně jako to zná ten dospělý. Pak už je vše způsobeno jen nezájmem.
V dnešní době by pro zajištění bezpečnosti chodců měla auta spíš před sebou vysílat nějakou elektromagnetickou vlnu tak, aby to ty čumily do mobilů vrátilo na okamžik zpátky do reality, tím že jim to "zhasne" mobil. >:-[] Stejně mají sluchátka, tak neslyší kolikrát ani běžně "hlučné" auto. :-!
U nás po vsi jezdí výkup kůží a hraje dechovky na celou náves. To by byla adekvátní cesta pro elektronesmysly. Nebo bych doporučil to co hrávalo vozítko se zmrzlinou. Taky o něm každej věděl, když přijelo. Když už teda řešit další umělej pseudoproblém.
Tak když už se elektroauta dělají prapodivná, až úchylná, aby každý věděl na první pohled, že jsi lepší než ostatní a chráníš planetu, tak by to mohlo opravdu něco hlásit z megafonů, majitelům by se to jistě líbilo >:D
Ved EV vyfuk maju uz aj dnes. Ako sa vravi - predlzeny vyfuk do najblizsej elektrarne...
A co sa tyka zvuku, odporucam nasamplovat zvuk nejakeho fajneho talianskeho dizlu, ci uz Fiat alebo Alfa Romeo. To by chodcov malo dostatocne odstrasit.
A čo keď je nenulové? Nebuď zase extrémista. Úplne nulové emisie nebude mať v reáli nikdy nič. Ale stále to bude zlomok emisií voči tým, čo produkujú spaľovacie motory. ;-)
Jak se to vezme. Já mám třeba výfuk na střeše baráku. A i kdyby člověk dobíjel jen z klasické sítě, tak dneska se v tepelkách vyrobí pod 50%. Kdežto spalovák vypouští do vzduchu vždy.
No, to ale úplně mění můj pohled na elektromobilitu jako cel
Způsob výroby a likvidace akumulátoru je prkotina.. způsob výroby a distribuce takového množství elektriky není důležitý.. ale výfuk nebo píšťalka - to jo to, oč tu běží!
To je drama.. zvlášť za situace, kdy se prodeje elektromobilů drasticky zvýšily, a podle některých zpráv tak EV atakují magickou hranici 0,2% podílu...
Já tohle nechápu. Uvědomují si naši zákonodárci, že jsou spalovací auta, která mají ještě nižší hladinu hluku než elektromobily? Namátkou třeba různé odhlučněné limuzíny s V8 apod. Ty taky budou muset mít povinně bzučák?
Tak to dost pochybujem, ze ked si vezmes len hluk pneu takej limuziny s tymi 25-30cm sirokymi pneu, ze bude mensi ako eko gumy EV. A o zvysku auta uz vobec netreba pochybovat
Auta a je jedno ci EV, alebo spaľováky sú tiche len v rýchlostiach kde nie sú život ohrozujúce pre chodcov. Radšej by sa mali zamerať na chodcov zo sluchátkami, tí nebudú počuť ani nákladiak a je ich určite viac ako vodičov EV.
Jenže, jak vidíš v diskusi, to je asi omezování osobní svobody. Tak radši vymyslíme generátory nesmyslného hluku (který ti sluchátkáři stejně neuslyší). Ještě by pro takové extra retardované čumily do mobilů mohli udělat aplikaci, která by jim při přiblížení se k silnici vypnula displej nebo je nějak upozornila na riziko úrazu. Pro méně inteligentní i třeba s elektrošokem navíc.
Prípadne by také EV mohlo mať aplikáciu, ktorá automaticky zavolá v prípade kolízie sanitku aj policajtov, zablokuje pohon a posádku zamkne vnútri vo vozidle, aby ostala na mieste do príchodu policajtov, ktorí toho zlého nebezpečného vodiča zatknú a autu vezmú techničák za príliš tichý motor... ;-) >:D