Diskuse

Emisní norma Euro 6: Co přinese řidičům?

10.10.2014

Od 1. ledna 2015 začne platit emisní norma Euro 6 pro všechna nová vozidla. Co od ní očekávat? Na to odpovídají ve stručnosti specialisté firmy Bosch.

 

  • 41 Reagovat !

    foto topten

    topten 10.10.2014  11:48

    NOx

    není pravda, ze po zavedeni euro 6 budou na benzinovy a naftovy motory kaldeny stejne podmínky, alespoň ne v NOx.
    požadavek pro emise NOx u benzinu je maximalne 60mg/kg, u nafty 80mg/km, tedy o 1/3 vyssi emise.
    v euro 5 to bylo ovšem mnohem tragictejsi
    požadavek u benzinu byl 60mg/km, u naftaku 180mg/km, tedy 3x vic.

    az se tady ale objevi windiesel, tak bude tvrdit, ze uz v euro5 je požadavek na maximalni produkci jedu NOx u benzinu i rakovinometu stejny
    • 15 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 10.10.2014  12:11

      « Re: NOx

      Jsi komik ty rakovinomete. Jediné co v současné době mezi novými vozy metá saze, jsou benzíny s přímým vstřikem, například ty označované jako TSI ale nejekologičtější ze všech jsou "ecoboosty" od Fordu.
      Ale to tobě nemá cenu říkat protože máš místo mozku polyuretan. Jen abys neměl hlavu úplně dutou.
      • 41 Reagovat !

        foto topten

        topten 10.10.2014  12:27

        « Re: Re: NOx

        bavime se o sazich nebo o jedech NOx??

        Vysvetli mi, ty dunihlave, ten tvuj blabol a podobnych narocich na NOx u Euro 5 a Euro 6, jak jsi tvrdil v teto diskusi: [odkaz]
        kde jsi psal: "Pokud to nevíš, Euro 5 a Euro 6 mají na zážehové i vznětové motory velice podobné nároky co se týče NOx:"
        jestli je pro tebe 3x vyssi limit na NOx pro rakovinomety oproti benzinu u Euro5 podobny, tak mas hlavu od rakovinometu vydunenou jeste vic nez jsme doufali..

        to ze rakovinomety pro splneni emisnich norem vyzaduji fitr DPF je fakt, to ze benzinove primovstriky to splni i bez filtru je taky fakt.
        a taky je fakt, ze pri vypalovani DPF ty "ciste" naftaky kouri jak tovarni kominy za komousu.
        o produkci rakovinotvornych sazi u naftaku s vybrakovanymi DPF je snad zbytecny se bavit.
      • 21 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 10.10.2014  13:44

        « Re: Re: NOx

        Co blbneš? Nemusí se ti to líbit ale topten má tady prostě pravdu
        • 01 Reagovat !

          foto Kharl-ANTIDIESEL

          Kharl.ANTIDIESEL 11.10.2014  16:28

          « EURO 6 JE KNIČEMU - KAMIONY SI MOČKU STEJNAK VYPÍNAJ

          jj
          NA KAMIÓNY JEDINĚ DIESEL-GAS !!! [odkaz]

          A OSOBÁKY JEDINĚ ELEKTRO [odkaz] SOUDRUZI
          jako
          TESLA jede [odkaz] a pro nepřizpůsobivý JÍZDA NA KOLE, co je na tom špatnýho?? [odkaz]

          >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    • 11 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 10.10.2014  13:00

      « Re: NOx

      Zeby sme sa pozreli na limity CO? Ja len ze aby sme si nevyberali len to, co nam vyhovuje, ked uz teda mame porovnat benzin/nafta...
      • 41 Reagovat !

        foto topten

        topten 10.10.2014  13:12

        « Re: Re: NOx

        vzhledem k tomu, ze emisni normy na CO se nemenily uz od euro IV vcetne, tak zrejme nepredstavuji takovy problém jako jedy NOx, které vpodstate jako jedine odlizuji euro5 a euro6 u naftaku.
        benzinu se euro6 vpodstate netyka, protože nic prisnejsiho pro benzin od euro5 neprinasi.
        narozdil od rakovinometuuuu.
        • 21 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 10.10.2014  14:22

          « Re: Re: Re: NOx

          NOx jsou důležité asi hlavně proto, jak reagují s jinými látkami/ v prostředí.
  • 21 Reagovat !

    foto ryccardo

    ryccardo 10.10.2014  12:27

    antidiesel

    Kde je náš návštěvník z budoucnosti antidiesel, aby nám tu vysvětlil jak jsou nejmodernější technologie na poli automotive beznadějně zastaralý a překonaný >:D
  • 12 Reagovat !

    foto Martin789

    Martin789 10.10.2014  12:54

    čističky vzduchu?

    60 mg na kilometr - to mi neříkejte, že auto s takovou spotřebu vzduchu nenasaje víc než 60mg po 1km ?!
    To já, než projedu kolem petláhvemi topicími sousedy, tak nasaju tak kilo popilku. Kdo mi bude platit za čištění vzduchu? Jo, aha - to já platil pokutu do EU ... :no:
    • 10 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 10.10.2014  15:01

      « Re: čističky vzduchu?

      Až u nás budou platy jak v Německu, nebudou muset lidi šetřit na topivu, aby si mohli koupit jídlo, ošatit děcka, zaplatit jim lyžák na škole, atd.
      • 00 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 10.10.2014  15:08

        « Re: čističky vzduchu?

        a nešetříme na topivu, já třeba mám dvě tepelný čerpadla a dva soláry a jsem vysmátý, jak soused řeže, štípe dřevo, kupuje, brousí pily, nalívá benzín, jezdí, lítá kolem kamen jak cvok a já, jenom šetřím >:D
        • 00 Reagovat !

          foto povolldi

          povolldi 10.10.2014  15:21

          « Re: Re: čističky vzduchu?

          tepelný čerpadlo a solár(elektro) jsou zatím nerentabilní věci ;), to ze to nekdo dotuje se nepocita ;)

          dále topení dřevem má prostě svoje kouzlo víš...to není čistě racionální záležitost

          jen pro info: fotovoltaika je zatim nerentabilní nejen ekonomicky, ale i energeticky
          => na vyrobu clanku jde vic energie, nez vyrobi za svuj cyklus...proste je to nouzovy zdroj nekam na hory a jestlize to maji u nas lidi na baraku => je asi neco spatne
          • 01 Reagovat !

            foto topten

            topten 10.10.2014  15:33

            « Re: Re: Re: čističky vzduchu?

            vidim, ze blabolum o energeticke nerentabilnosti FVE neketeri jednodussi lide stále veri

            energie z 1kWp panelu FVE, tedy cca 7m2, vyrobi v nasich podmínkách za rok tolik energie, kolik byl stacilo na roztaveni cca 4 tun zeleza.
            za zivotnost FVE panelu (cca 25 let) by vyrobena energie stacila na roztaveni 100 tun zeleza.
            • 00 Reagovat !

              foto povolldi

              povolldi 10.10.2014  15:44

              « Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

              >:D já nějak postrádám ten závěr, jako co z toho teda vyvozujete??? >:D
              a co je to za metriku tuna roztaveného železa??? >:D

              jo vim, ze u nas na fyzikalni elektronice maji uz i panely z materiálů, kde je účinnost trochu jinde (pořád žádná sláva), ale to především ještě není komerčně dostupný a ještě asi dlouho nebude...

              jinak váš výplod řekl jen že FVE vyprodukuje nějaké množstvi el. energie a nic o její rentabilnosti... ;)
              • 01 Reagovat !

                foto topten

                topten 10.10.2014  16:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                nastinil jsem snad celkem srozumitelne, kolik energie vyrobi cca 7m2 panelu FVE za svoji zivotnost.

                hod sem nejakej hodnovernej link, který bude uvadet, kolik energie je potřeba na vyrobu 1kWp panelu FVE.
                když to bude vic jak 20 MWh, tak se ti omluvim
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 10.10.2014  16:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                  Dnes už panel vyrobí více, než je spotřebováno jeho výrobou. Ale ještě nedávno tomu tak nebylo. Na Stanfordu předpověděli, že někdy v roce 2020 panely instalované po celém světě vyrobí tolik, kolik si jejich výroba a instalace žádala (tedy splatí dluh, který vytvořily na začátku). Navíc výroba panelů není jen otázka spotřebované energie, ale i emisí a znečištění, od CO2 po těžké kovy. Nejsou zrovna čistým zdrojem energie. Tím spíš, pokud nežiješ na poušti. Navíc je otázkou, jak dlouho budou panely instalované, jestli nebudou příliš brzy nahrazované novějšími. Škoda z výroby a instalace je už hotová.
                  • 01 Reagovat !

                    foto topten

                    topten 10.10.2014  16:49

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                    to je ale samozrejme logicky, ze navratnost bude postupna

                    vem si pro priklad, ze energeticka navratnost je 5 let, takze jedna energeticka jednotka se vrati za 5 let, a každý rok budes vyrábět stejne, pak to vychazi nasledovne:

                    rok naklady vynosy
                    1. 5 1
                    2. 10 3 (1+2)
                    3. 15 6 (3+3)
                    4. 20 10 (6+4)
                    5. 25 15 (10+5)
                    6. 30 21 (15+6)
                    7. 35 28 (21+7)
                    8. 40 36 (28+8)
                    9. 45 45 (36+9)

                    takze energeticky by se ti to při konstantni vyrobe zacala vracet az po cca 10 letech, ale pak uz by jsi byl v plusu. a ted si vem ze vyroba kazdym rokem roste, takze timhle zpusobem by energeticka navratnost byla klidne 20 let, ale na konci budes v slusnym plusu
                    • 00 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 10.10.2014  19:10

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                      Vyjádřil jsem se nepřesně, v té studii myslím poměřovali, jakou spotřebu má průmysl okolo fotovoltaických článků ku energii z nich získané. Což dává nepřímo odpověď na otázku téhle diskuze. Energetická návratnost závisí na řadě faktorů, ale dnes se za ideálních podmínek myslím blížíme roku, možná je to i pod rok (nějaká čísla má například Fraunhofer ISE). O ideálních podmínkách si samozřejmě v ČR můžeš nechat zdát. Hodně samozřejmě záleží, co do té bilance započítáš (třeba nejen energii potřebnou k výrobě hliníkové konstrukce, ale i energii vydanou dělníky při instalaci).
                      • 00 Reagovat !

                        foto petrumr

                        petrumr 10.10.2014  19:43

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                        tady se rozběhla diskuze o elektrice? >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Tycoon

              Tycoon 10.10.2014  15:53

              « Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

              Pojďme na to logicky. Proč stojí povinně vykupovaná elektřina z panelu zhruba 15krát více než silová elektřina na volném trhu a zhruba 30krát více než primární fosilní energie (uhlí, ropa atd)?
              Vem si například hliníkové konstrukce, na kterých panely stojí. Nejdříve se musí vytěžit t v Africe nebo Americe bauxit, ten se chemicky rafinuje na oxid hlinitý a doveze se do Číny. Dále je potřeba vytěžit uhlí a vyrobit z něj elektřinu. Nelze opomenout grafit. Teď konečně může proběhnout energeticky náročná elektrolýza. Pak se to ještě přetaví a z hliníku se může odlít konstrukce a dovézt do Hamrburku, naložit na vlak do ČR, pak naložit do auta a dovézt jej na pole. A tak bych mohl pokračovat s panely, měniči a vším, co je potřeba vyrobit a dovézt. Celou dobu jezdí na to pole dělníci, aby to montovali a určitě tam nechodí pěšky a určitě nemají ruční vrtáky. Spousta primární energie se spotřebuje i při samotném provozu elektrárny (sekat trávu tam určitě nepůjde dědeček na kole s kosou). Kvůli nestabilitě dodávek musí mít připravené horké kotle a turbínu záložní uhlelná elektrárna. Atd atd.
              • 00 Reagovat !

                foto topten

                topten 10.10.2014  15:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                s tou cenou to plati pouze pro stare instalace, pro nove to uz davno neplati.
                • 00 Reagovat !

                  foto Tycoon

                  Tycoon 10.10.2014  16:02

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                  Ano, novější instalace jsou evidentně efektivnější. Řekl bych, že instalace na střechách na tom budou nejlépe, protože tam se redukuje spotřeba primární energie při provozu a údržbě na minimum.
                  • 00 Reagovat !

                    foto topten

                    topten 10.10.2014  16:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                    nejde o efektivnost, alespoň ne o tu energetickou.
                    v roce 2005, kdy se zákon na podporu FVE u nas schvaloval, byla cena FVE vysoka, proto se nastavila vysoka vykupni cena, aby se to vůbec někdo postavil. bohuzela zákon byl tak spatnej, ze neumoznil rychle snizeni vykupni ceny z FVE, k cemuz od cca 2008 doslo.
                    a k tomu hliniku - cena 1kg hliniku na svetovych trzích je cca 40kc/kg, z toho vyvozuju, ze jestliže není hlinik dotovany, a jestliže by cenu hliniku tvorily jen naklady na energie, tak energeticka narocnost na vyrobu 1kg hliniku by byla 40kWh/kg, tedy tech 7m2 FVE by pokrylo energeticky vyrobu 625kg hliniku. cenu hliniku samozrejme jen energie nedela, takze by to bylo minimalne 2x tolik ...
                    • 00 Reagovat !

                      foto Tycoon

                      Tycoon 10.10.2014  19:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                      Ano, celá cena není jen energie, ale zase si počítal s 1 Kč/kWh, počítal bych spíše s tím, že by šlo převážně o primární energii za poloviční cenu.
                      Ale to je jedno, byl to je příklad toho, co všechno by se muselo započítat do energetické bilance.
                      Obecně vzato byl celý zákon špatný.
              • 00 Reagovat !

                foto topten

                topten 10.10.2014  15:59

                « Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

        • 00 Reagovat !

          foto Joab

          Joab 10.10.2014  16:31

          « Re: Re: čističky vzduchu?

          Slaby, ja mam doma dvanact tepelnejch cerpadel a triadvacet solaru. Kdyz to zapnu vsecko, polozim rano pred odchodem do prace doprostred obyvaku ctvrtku kravy, pulku prasete a tri kruty, a navecer pri navratu je mam krasne upeceny.
          • 00 Reagovat !

            foto petrumr

            petrumr 10.10.2014  19:39

            « Re: Re: Re: čističky vzduchu?

            Jooo? a když ponecháme blbost tvojeho mozku naco máš dvanáct tepelných čerpadel? Nestačí jedno na topení a jedno na bazén? Aji s tím solárem, nestačí jeden solár kapalinovéj a druhéj teplovzdušný? Tuším, že ta obezita ti leze na mozek, jest na večer a v práci jenom rohlík >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Joab

              Joab 10.10.2014  19:47

              « Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

              Tobe staci na vytapeni vsech tech propojenejch bazenu jedno tepelny cerpadlo?? Jako ja vedel ze nebudes zadnej milionar kdyz jezdis v tom francouzkym veteranu, ale tohle uz je skoro moc.. Omez internety priteli, makej, setri a treba jednou pochopis. A koupis si nejaky to auto (jako opravdovy:).
              • 00 Reagovat !

                foto petrumr

                petrumr 10.10.2014  23:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: čističky vzduchu?

                ale foták na avatar mám. Ty máš auto a já picasso. Ty nemáš tepelný čerpadlo, já mám a nemakám, nešetřím a nechápu jak někdo může tak uvažovat jak ty.
  • 20 Reagovat !

    foto Vlada-B77

    Vláďa B77 10.10.2014  19:37

    Emise a pravda

    Před časem jsem četl zajímavý článek. Ten pojednával o tom kde je skutečná pravda. Spoustu věcí totiž neumíme změřit a hlavně některé se projeví až po čase. Např. jedna ze studií ukázala pravdu o emisích a narušování ozónové vrstvy. Zavedení bezolovnatých benzínů v polovině 80 let přineslo daleko větší následky v ozónové vrstvě než benzíny olovnaté. Proč, studie přišla na to, že emise se vázaly na olovo a spolu těžší než vzduch zůstávali ležet na zemi. Docházelo sice k otravě půdy olověnými kovy. Ale jedovaté plyny se nedostávaly do ozónové vrstvy, kterou již spaliny z bezolovnatých benzínů narušují. Co je tedy pro lidstvo lepší?
    Podobně odsíření elektráren, nevznikají emise a lépe se nám dýchá, ale každý lékař vám řekne, že zasíření je dobré na plísně, exemy a kožní onemocnění. Opět co je lepší zadusit se nebo se škrábat do krve... Každé pro má své proti.
    • 00 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 10.10.2014  21:47

      « Re: Emise a pravda

      Konečně někdo nezaujatý, kdo ví, že vše má své klady a zároveň zápory... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto dolfi

    dolfi 11.10.2014  14:01

    Spíše, co řidičům "odnese" z peněženek...

    ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto sjetaSUELIN

    sjetaSUELIN 12.10.2014  21:09

    Emisní norma Euro 6: Co přinese řidičům?

    Možná tak větší náklady na pořízení a provoz automobilu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má skoro 150 milionů

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má…

V minulém ročníku evropských pohárů si na prémiích nejvíce vydělal poražený finalista Ligy mistrů Juventus.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…