Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Emisní zóny míří do českých měst, Poslanecká sněmovna je už schválila

Nový zákon umožní městům zavádět emisní zóny. Týkat se to může všech starších aut.
Zpět na článek
27. 3. 2011 11:18
27. 3. 2011 14:28
27. 3. 2011 13:04
anonym
27. 3. 2011 12:42
27. 3. 2011 12:58
27. 3. 2011 14:33
27. 3. 2011 14:40
27. 3. 2011 14:55
27. 3. 2011 18:14
27. 3. 2011 21:07
27. 3. 2011 21:35
27. 3. 2011 22:38
27. 3. 2011 22:56
27. 3. 2011 23:36
28. 3. 2011 08:16
27. 3. 2011 15:33
27. 3. 2011 18:17
27. 3. 2011 13:21
27. 3. 2011 15:48
27. 3. 2011 13:44
28. 3. 2011 09:14
neregistrovaný "Hooonza"
28. 3. 2011 10:38
neregistrovaný "Hooonza"
28. 3. 2011 21:53
neregistrovaný "Hooonza"
15. 4. 2011 22:19
neregistrovaný "vsetinak"
27. 3. 2011 10:19
koupě německých plaket v ČR
Já jen doplním, že ta německá známka se dá koupit i v ČR na vybraných STK - viz Dekra [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hombre_71
27. 3. 2011 11:23
Re: koupě německých plaket v ČR
Tak jen doufám že by i u nás mohly platit stejné plakety jako v Německu - když už jsme v té Unii, ale mám neodbytný pocit že naši poslanci vymyslí nějaké to "české specifikum" :-)
27. 3. 2011 13:56
Re: koupě německých plaket v ČR
Když nízkoemisní zóny nefungují shodně v žádným státě v EU, kde jsou zavedený (dají se najít i jinde než v Německu), tak o tom dost silně pochybuju...
Avatar - FISHkaa
28. 3. 2011 15:04
Re: koupě německých plaket v ČR
já naopak doufám, že se zamyslí a vymyslí SA, které nebudou o velikosti talíře - viz. eko samolepky 3tí říše ;-)
27. 3. 2011 10:56
jak to asi bude v čr?
jestlipak to bude tak hezky jako to mají v německu že na benzín je zelená už od EURO 1,kdežto ropák až od EURO 4?
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2011 13:57
Re: jak to asi bude v čr?
To by mně taky zajímalo - vzhledem k tomu, že tyhle zóny mají primárně omezit emise částic PM10, tak by se to dalo čekat... Ale když už se za přepis platí u benzínů stejně jako u dieselů - tak na tom asi budou majitelé Felicií blbě...
27. 3. 2011 11:18
v Německu 2x
1) v německu tento system existuje, ale zapomnělo se dodat, že nemá vubec žádný efekt. Nižší hodnoty znečištění o desítky procent se nekoná. To proto, protože doprava se na znečištění na světě podílí jen asi 20 %. Jen buderace na řidiče opět.

2) doufal jsem, že v čechách emisní zony z tohoto důvodu nebudou zavedeny. Opět mě politická reprentace zklamala.

3) jinak já mám staré auto a bydlím v centru, předpokládám, že mám zdarma výjimku. Jestli ne, kašlu na ně. A když budu někde cestovat, tak se holt takovému městu vyhnu a utratítm svoje prachy za večeři nebo hotel tam, kde emisní hovadiny mít nebudou.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petrumr
27. 3. 2011 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dicky
27. 3. 2011 12:01
Re: v Německu 2x
tak a uz je to i zde u vas...dorazil k vam diktat nekterych lidi kteri maji pokrivene predstavy o svobode jedince a jeho pravech...
Jak caste v evrope ..
Ti chudi budou vytesneni naokraj spolecnosti a bude jim jasne dano na jevo ze jsou lide druhoradeho vyznamu kdyz nemaji na moderni vuz.........a proto budou trpet ......jezdit snad mestkou a nebo chodit pesky........
Ten kdo si mysli ze bez tech par chudaku ve starych autech vam udela mesta ohledne vzduchu a splodin lepsi je tak trochu bud naivni nebo velmi hloupy..
Staci se podivat na stav vozoveho parku mestke hromadne dopravy a i regionalni v jakem je stavu a kdyby platili emisni limity tak prisne na ne tak zbyde sotva 30 %autobusu..
Vse je stare i pres 10-15 let......
Tak jen dal jake omezeni bude v budouctnu ??Za velky objem motoru? Za tezke nebo velke osobni auto?Nebo ze si ridic dovolil jet v aute sam??
Pomali navrat k totalite moci se da pozorovat opet u vas.........
A pri tom svoboda je to nej co mate a uspesne si po ni slapete v EU.......
Avatar - CHerokee
27. 3. 2011 12:10
Re: v Německu 2x
To je o svobodě. Ale o svobodě pro nosy. Bylo by fajn, kdyby konečně zmizely z cest hujdy, které se rozpadají, nebrzdí a ještě smrdí. I já jsem nechal loni po dědovi zešrotovat 120ku. Jinak nám hrozí, že z nás bude skladiště ojetin, které nikdo nechce
Avatar - gld
27. 3. 2011 14:28
Re: v Německu 2x
Hovorí človek, ktorý točí burgre v krajine neobmedzenej "slobody" a "rozumu".
Avatar - DRBNUTY
27. 3. 2011 15:30
Re: v Německu 2x
Historickym autam bude vjazd povoleny.Takze ti chudaci v starych autach budu mat vjazd povoleny.Teraz uz len keby sme vedeli co povazuju za historicke auta.Ci to plati aj na 35 rocne Skodovky a Zigulaky. :-!
Avatar - Blue Sun
28. 3. 2011 08:44
Re: v Německu 2x
Stále jsme na tom lépe, než tebou zbožňované USA. Každý vidí jen to, co chce a ty nevidíš chyby na své modle.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2011 13:17
Re: v Německu 2x
Návrat k totalitě přišel s príchode EU-new generation RVHP. Akorát asi tak 999999999x horší.

To je furt co musí kdo mít, kolik čeho má pěstovat, co kam smí prodávat, kolik bio složek tam a jinam, co musí být povinné, atd.

Slovy babičky ze slunce - "zlatý komunisti, ty po mě nic nechtěli a kdyby mi to tu na hlavu spadlo, bylo jim to jedno"
EURO-RVHP se se*e do všeho a všem.

Ale já jí dávám tak 10 let, pak se to celé položí, po řecku a irsku přijde portugalsko, itálie, španělsko a pak to začne nabírat ty správný obraty.
Asie jim v tom ještě pomůže....to urychlit
Avatar - euro89
27. 3. 2011 11:53
A co když tam bydlim?
Zajímalo by mě, jestli to bude platit i pro lidi, kteří tam bydlí? Nebo jako když si páni v Praze usmyslí, že zavedou zelený zónu, tak se budu muset odstěhovat na vesnici, protože mám 21 let starou Integralu bez katalizátoru? :-! :no: Pokud ano, v životě si nekoupim už žádný auto, který splňuje jakoukoliv emisní normu!!! Na tohle jim se*u!! Ještě to navíc navrhli nějaký poláci z Moravskoslezskýho kraje :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - T613
27. 3. 2011 11:57
Re: A co když tam bydlim?
kdyby jsi byl tak chytrý jak jsi blbý, tak bys věděl, že Slezsko nemá s poláky nic společného
Avatar - CHerokee
27. 3. 2011 12:13
Re: A co když tam bydlim?
Slezsko se dělí...drtivá většina patří Polsku, část je naše. Jsem z Ostravy. Ale když nás nějaký mamlas nazývá Poláky, tak to se nemá cenu vyjadřovat. Pitomci z Prahy zavádějí i tady nám spoustu kravin. Ale pročištění českých cest od trabantů a spol. rozhodně vítám.
Avatar - T613
27. 3. 2011 12:15
Re: A co když tam bydlim?
že se dělí něco kvůli neschopnosti Marie Terezie neznamená, že to má něco společného s Poláky. Navíc, když rakouská část Slezská nemá ani moc společného se Slovany, na rozdíl od horní části.. jinak souhlas pepíci jsou pepíci.
Avatar - CHerokee
27. 3. 2011 12:31
Re: A co když tam bydlim?
No Marie může být ráda, že se z kraje udržela u moci, proti takovému drakovi jako byl Fridrich II. Mám část rodiny ze Slezska, přátelé i na polské straně. Vždycky toto území bylo polsko - česko - německým mišungem. Ale dnes o českém Slezsku mluvit jako o Polácích může fakt jen pepík.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2011 12:48
Re: A co když tam bydlim?
jojo, ojetiny z dovozu nikdo nechce, otázka je proč jejich dovoz zase začal stoupat :-) >:D

Až bude za 300 tis nové auto na úrovni ojetiny za 300, nikdo nebude kupovat ojetinu, do tý doby se bohužel soudruzi lobisti z SDA musí brát ojetiny jako realitu a smířit se s tím.

Ale tak sou jedinci, co se chytí na reklamy na oturbené prdítko v holobytu kde hrozí skrčenina. Takže na ty tyhle štvavé ekokampaně a platí a navíc stát z toho má další prachy navíc, když už neví kde to z lidí vytáhnout, přijde s ekologií no.
28. 3. 2011 13:00
Re: A co když tam bydlim?
Správně. Hemi do každé rodiny!
Avatar - Barrichello
28. 3. 2011 13:09
Re: A co když tam bydlim?
:yes: :yes:
Z pohledu ekologie je to HEMI lepší jak 10 let starej nafták. Vypouští totiž méně karcingoenních látek.
>:D

Ovšem není to o HEMI jen o pokřiveném pohledu OJRO RVHP a jejich potřebě pořád někomu něco přikazovat, nařizovat, regulovat - v tom překonali totáč asi tak o 10 milionů procent a jejich "ekologii" - zbytek už zařídi lobisti s patřičnejma kufříkama a kapříkama :-)
anonym
27. 3. 2011 13:04
Re: A co když tam bydlim?
hele ty pepíku, asi sis nevšiml, kdo to navrhl, odkud ti tři lumeni jsou ;-)
Avatar - T613
27. 3. 2011 14:13
Re: A co když tam bydlim?
mi je to jedno kdo to navrhl, tam sedí jen žáci z "Cimrmanovy" hry Třídní kniha.
Avatar - CHerokee
27. 3. 2011 14:38
Re: A co když tam bydlim?
:yes:
27. 3. 2011 18:01
Re: A co když tam bydlim?
Nemáš tak ůplně pravdu. Rakouská část Slezska byla jazykově namíchaná. Oblast Nízkého a Vysokého Jeseníku a částěčně Moravské Brány byla převážně německojazyčná. V Opavě a jejím okolí, stejně tak v ostravské pánvi se mluvilo hodně česky. Na Těšínsku místním česko-polským dialektem. Celkově to bylo hodně namíchané vesnice od vesnice. ;-)
Avatar - VDC
28. 3. 2011 00:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2011 12:42
super :-S
ekoterorismus přichází i k nám... :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - CHerokee
27. 3. 2011 12:58
Re: super :-S
Trabanty, Wartburgy, staré žiguly, olcity. 102 a 120ky totiž moc eko nejsou a přitom platí malé daně. Pryč s nimi. Nejde jen o smrad, ale jsou už na cestě nebezpečné...
Avatar - gld
27. 3. 2011 14:33
Re: super :-S
Páči sa mi tvoja naivita.. koľko % vozidlového parku v čr tvoria trabanty, wartburgy, žiguláky a oltcity? Hm? Už vôbec nehovorím, že tieto autá najazdia ročne do 5000 km, ak vôbec, pretože ich väčšinou vlastnia starí dedovia alebo chudobní študentíci.

Ale áno, konečne rázna metla na vyhnanie wartburgov z centra prahy >:-[]
Avatar - CHerokee
27. 3. 2011 14:40
Re: super :-S
No divil by ses ale docela dost. Hlavně žiguly, a staré škodovky 105 a 120. A celá řada dalších aut bez katalyzátorů (třeba favority) a levné staré ojetiny z Německa. A6 tahle auta zmizí bude čistší vzduch, ale hlavně bezpečněji na cestě... když už bud muset pořádně brzdit nebud se muset nejdříve podívat do zpětného zrcátka jestli to do mě nějaký vrak nenapálí.

A to nemluvím o starých náklaďácích...
Avatar - gld
27. 3. 2011 14:55
Re: super :-S
Ani by som nepovedal, naopak je to mizivé percento..jedine tie stodvadsiatky ešte občas vidno, aj favority už vymierajú..vidieť ich skôr na vidieku a v malých mestách.

Emisné zóny sú pseudo-ekologický nezmysel a lá Brusel. Čistejší vzduch kvôli nim nebude, zato buzerácia stúpne na skutočne "zelený" level.
Avatar - abacus
27. 3. 2011 18:14
Re: super :-S
Ak je tu niekto naivný, tak si to Ty. Podľa registrácie je v Čechách 29% vozidiel starších ako 15 rokov. K tomu 30% vozidiel vo veku 10 až 15 rokov, ktoré by to mohlo tiež postihnúť a máme tu argument s veľkým A. Stačí len "správne" nastaviť emisné kvóty.
Takže hop do nejakého yuongtimer clubu milovníkov historických vozidiel. :-)
Avatar - gld
27. 3. 2011 21:07
Re: super :-S
No veď hééj mojko, ale sú to wartburgy a oltcity? Mňa práve táto vtipná argumentácia dojala. A netreba zabúdať, že čas beží.. 15 ročné autá nie sú stodvácy, veľa z tých áut má už katalyzátor, kľudne euro dvojku..to si zas nemýľ, že všetko čo nemá aspoň euro 4 tak von.

A s YOUNGtimer ( ;-) ) klubmi si môžeš na slovensku akurát tak.. slovenská asociácia, ktorá má na starosti prideľovanie veteránskych značiek je banda snobov...ak nemáš aspoň predvojnovú bugatku tak ťa dodrbú za hlúposti..ešte by sa im tam nejaký lolo s tisíckou tlačil :-!
Avatar - abacus
27. 3. 2011 21:35
Re: super :-S
No vieš mojuško, stačí pozornejšie čítať tunajšie články. Keď to tak zbežne spočítam tie "youngtimery" - wartburg, oltcit, favorit, 120 -105 tvoria v Čechách podľa registrácie tak 10%, čo je cca 450 tis. automobilov. A to je pre politika, ktorý sa chce zviditelniť dostatočný argument.
Inak, kde v texte je napísané, že emisný limit nebude stanovený tak, že to nepostihne i 10-15-ročné autá?
Citujem: "Emisní kategorie aut, která do zóny budou moci vjet, si každé město stanoví samo."
Osobne "šrotovné" považujem za nesystémový krok, ale na Slovensku malo ten vynikajúci efekt, že z ciest ubudli tie "youngtimery". A to je podstata príspevku od CHerokee, s ktorým súhlasím - nájsť spôsob ako tie staré autá používané na bežnú prevádzku dostať z ciest.
Koľko a čoho je v Čechách registrované:[odkaz]
Avatar - gld
27. 3. 2011 22:38
Re: super :-S
Nuž, sám to píšeš, jedná sa o politické rozhodnutie a masírku ekoteroristov. Počet registrovaných áut je jedna vec, a koľko ročne najazdia a ako často sa na cestách "vyskytujú" je niečo iné. Skús ísť do veľkého mesta, do blavy alebo prahy a rob si čiarky, koľko škodoviek 120 alebo žigulákov stretneš...stavím sa, že s-klasse od mercedesu bude častejší zjav..

Kde v texte je napísané, že limit neovplyvní 10- 15 ročné autá? Presne tam, kde je napísané že ich ovplyvní :-!

A prosím ťa, nepleť sem šrotovné, táto diskusia sa aj bez toho dosť zamotáva.
Avatar - abacus
27. 3. 2011 22:56
Re: super :-S
Mne osobne je jedno akým spôsobom tie staré vraky zmiznú z ciest. Čechy, či Slovensko nie je len Praha, či Blava. Tie autá na cestách stále sú.
To šrotovné som uviedol, len preto, pretože to malo "vedľajší efekt" - čiastočnú likvidáciu starých, dosluhujúcich áut. Česi šrotovné nemali, tak našli iný spôsob ako "znepríjemniť" existenciu dosluhujúcich vrakov.

Až si ako astmatici budeme musieť všetci zo sebou stále nosiť kortikosteroidy, bude nám každá úľava - zníženie emisného zaťaženia, vítaným uľahčením nášho života.
Avatar - gld
27. 3. 2011 23:36
Re: super :-S
Ja som posledný, komu by si musel vysvetľovať že slovensko (česko) je len bratislava (praha)..ale nakoľko článok hovorí o emisných zónach v MESTÁCH, predpokladám že väčších, zostaňme pri tom.

Je mylné si predstavovať, že čo je v štatistike je aj reálne na cestách. Píšem to dnes už 1000 000ty krát ale musím znova, lebo to nikto neberie do úvahy: staré autá vlastnia ľudia, ktorí jazdia málo. Klobúčnici ktorí auto vyťahujú len na dušičky. Mladí ľudia čo sotva majú na benzín. Obyvatelia dedín..atď atď..tých rôzne eko buzerácie len presvedčujú o fakte, že im vládnu volovia. Alebo si myslíš, že človek čo natočí 30- 40 tisíc km ročne si dotiahne zánovné 15 rokov mladé fáro z reichu?

A lepšie dýchať sa tebe ani mne kvôli emisným zónam nebude. Na to sa vsaď. Lebo tie isté ekologicky "uvedomelé" krajiny, čo vymýšľajú podobné kraviny sa dodnes nedohodli na náhrade kjótskeho protokolu..napríklad..ale to nikoho ne*ebe, lebo na to sa ťažko ukazuje prstom..zvlášť nejakému prosťáčkovi vo funkcii na mestskom úrade
Avatar - abacus
28. 3. 2011 08:16
Re: super :-S
Takže, keď zhrniem do jednej vety tvoj druhý odsek - reálne to nikoho neposnihne, pretože tých, ktorých by to postihnúť malo ani nejazdia.
Ľudia, ktorí najazdia 30-40 tis. ich najazdia väčšinou mimo mesta. Takže, komu to zakážu vstup ? Zrazu niet koho postihnúť?
Avatar - Barrichello
28. 3. 2011 12:51
Re: super :-S
No tak Wartburg sem včera viděl v praze asi po roce, šáde 105 a 120 sem neviděl tak asi 2 roky mimo odstavených vraků na parkovištích a žigul je vidět tak u globusu či tesca, když tam přijede děda z mělníka na nákup.

Spíš by někdo měl nechat sešrotova veškeré motory SDI a diesly starší roku výroby 2005.
To by se ulevilo ekologii....
Avatar - DRBNUTY
27. 3. 2011 15:33
Re: super :-S
A nie su nahodou stare ziguly,trabanty,wartburgy a skodovky historicke vozidla?Tie budu mat vjazd povoleny. >:D
Avatar - abacus
27. 3. 2011 18:17
Re: super :-S
Úplatok susedovmu chlapcovi z dediny na emisnej kontrole bude menej finančne náročný ako členské poplatky v nejakom klube historických vozidiel. :-)
Avatar - Special-line
27. 3. 2011 13:21
Dálnice
Kdyby radši byla dálnice kolem měst (např. Brno, Mladá Boleslav, atd.) dále bez poplatku vyřešilo by se víc než nějaké emisní zóny.
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2011 15:48
Re: Dálnice
Tohle považuju za naprostou ztrátu rozumu. Jiná města budují za obrovské peníze obchvaty aby odvedla auta z centra a tady kde funkci obchvatu plní dálnice to zpoplatní takovýmto způsobem.
Třeba v té Ml. Boleslavi pak není jiná možnost než jet přes město. Absurdita je, že pak přes tyhle cesty přes město kam se vytlačí doprava z dálnice budují za další peníze "bezpečné cesty pro školáky".
Avatar - dr.biker
27. 3. 2011 13:44
Emisní zóny
Sice je to dobrý krok vpřed, jak zlepšit ovzduší v centrech měst od starých smradlavých aut a náklaďáků, ale situace se o tolik nezlepší, dokud tu budou jezdit staré autobusy MHD. Tak např. v Brně obnova vozového parku spočívá v tom, že za peníze od unie nakoupí nové šaliny typu Porsche, které nejsou ani pořádně využitelné díky vnitřnímu uspořádání, radši měly nakoupit nové autobusy, vždyť i stará šalina má nulové emise na rozdíl od starého autobusu!
V tomto směru se mi líbí spolupráce některých dopravců s projektem ROP, kdy firmy čerpají peníze z unie na obnovu autobusů, takže jezdím do Brna do školy modernějšími autobusy typu Irisbus Iveco Crossway LE, takže na tom vydělá cestující lepším pohodlím, dopravce za velké dotace obnoví vozový park, lidem se bude lépe dýchat a bude práce ve výrobě autobusů pro naše občany. Podle mě je lepší zvýšit dotace na obnovu autobusů ve městech, než zavést emisní zóny. Další otázka je, jestli zavést šrotovné, aby to nakoplo majitele starých vraků k výměně za nový vůz.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - petrumr
27. 3. 2011 19:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dr.biker
27. 3. 2011 20:51
Re: Emisní zóny
To máš pravdu, nekoupí. Ale snad to dá impuls lidem a koupí si malé levné auto typu Panda, která na tom není vůbec špatně s emisemi - od 107 do 113 g/km podle motoru. Sice nevím, jaká je to norma EU, ale tak strašný to nebude. Vždyť taková Panda musí staršímu páru bohatě stačit a šrotovným by se opět dostala k hranici 100 tis. Kč.
Avatar - Blue Sun
28. 3. 2011 08:59
Re: Emisní zóny
90% lidí je Panda k ničemu, protože nic neuveze. Stačí nakoupit jídlo a potřeby na týden a už se tam nevejdou, protože to auto má místo kufru přihrádku na dokumenty. Nemluvě už o tom, že čím dál více "starších párů" se věnuje turistice nebo nějakým druhům sportu a potřebují s sebou vozit různé, často objemné, vybavení. Chce to oprostit se od zažitých stereotypů z minulosti, dnes už neplatí.
neregistrovaný "Hooonza"
28. 3. 2011 09:14
Re: Emisní zóny
Němci už přišli na to, že tyhle zóny ovzduší nezlepší. Nevim, proč naše vláda musí všechno papouškovat.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
28. 3. 2011 14:45
Re: Emisní zóny
Šrotovné je naprostý nesmysl. Na Slovensku to vedlo k tomu, že lidé co měli už tak málo peněz, to své prodali, dostali řekněme 50.000,-, (mluvíme-li o Fiatu) a na zbytek auta si vzali úvěr. Nakonec to dopadlo tak, že jen seděli doma a spláceli auto, (protože na nic jiného neměli peníze) a trpěla tím celá ekonomika, (snižovala se spotřeba). V Británii to vedlo k paradoxům, kdy se lidé zbavovali veteránů, youngtimerů atd., aby si mohli koupit svou ekologickou pikslu. Děkuji, ale šrotovné NECHCI.
Avatar - Martin911Turbo
27. 3. 2011 19:54
Ekoterorismus
Doufám, že tento paskvil neprojde, jinak by to byl tvrdý začátek ekoterorismu!!!
Pokud ano půjdu s mnoha dalšími těm rádobi zeleným rozkopat držku na jejich úřad!!!
Ať se gríňáci starají o hlavní znečišťovaele ovzduší, automobilová doprava je jen smítko v porovnání s ostatními složkami co znečišťují, holt ale na auta se nejsnáze šáhne :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
28. 3. 2011 09:06
Re: Ekoterorismus
Škoda, že nechápete smysl celé akce; ten ale nechápe většina diskutujících, jak se zdá.
Vůbec nejde o snížení množství škodlivin v celosvětovém měřítku, ale o zlepšení místní situace měst. Bohužel, v téhle zemi to odpovědní činitelé neumí správně podat a lidé jsou zase líní si cokoli zjistit nebo i jen se pokusit situaci chápat.
Souhlasím s tím v případě rozumně nastavených limitů, což je ale zase nereálné v naší zemi. Máte pravdu, na auta se nejsnáze sáhne, protože jejich vyhnáním z nejkritičtějších zón jde ovzduší ve městech výrazně zlepšit. Není to ze dne na den, jak si tu někteří myslí, je to postupný proces na roky, možná na desetiletí, ale je to možné.
Bojím se toho, že populističtí čeští politici dají šmahem zákaz aut starších pěti let a bez výjimek, což bude skutečně tak akorát ke zvýšení už tak vysokého stupně lidské nas*anosti. Pak to nařízení s velkou slávou za dva roky zruší, protože se ukáže jako nevhodné a mezi nepřemýšlící většinou budou zbožňováni.
neregistrovaný "Hooonza"
28. 3. 2011 10:38
Re: Ekoterorismus
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
28. 3. 2011 19:10
Re: Ekoterorismus
Za jedno prosím ten článek česky, protože nejsem skopčák.
Za druhé je to stejně populistická sr*čka jako ve výše popsaném případě. Hamty, hamty, všechno hned.
neregistrovaný "Hooonza"
28. 3. 2011 21:53
Re: Ekoterorismus
Tyhle články česky neseženeš. Je zajímavé, žes to nečetl a už víš, že je to populistický exkrement ;-)
27. 3. 2011 23:11
Zelená mafie útočí
Tady nejde o čistotu ovzduší, ta je každýmu u pr... a všichni ví, že tímto opatřením se vůbec nezlepší. Jde o zavedení další skryté daně. Chceš do města? Kup si za 500,- nálepku. Starých aut bez katalyzátoru už jezdí minimum.
Ovzduší ve městech by se pronikavě zlepšilo, kdyby bylo víc zeleně a stavěly se nové šalinové tratě a kupovaly trolejbusy. Ale dnes sleduji pravý opak - místo trolejbusů se kupují autobusy, šalin jezdí taky pořád míň a kupují se naprosto otřesné Porsche. Staré velké stromy i keře všude mizí a zelená mafie tam vysazuje nové malé stromky které dalších 20 let skoro prach nechytí, obec za ně platí prý kolem 20 tisíc za kus. Ať žijí tunely, korupce a nové ekodaně...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
28. 3. 2011 09:11
Re: Zelená mafie útočí
Až ti starý, velký, zelený, zevnitř prohnilý strom spadne na hlavu nebo na auto, budeš nadávat, proč ho město dávno nenechalo odstranit... :no:
30. 3. 2011 00:49
Re: Zelená mafie útočí
Je vůbec možná taková reakce? V Bystrci nám vykáceli naprosto zdravý stromy, vysazený v době kdy se stavělo sídliště. Ani jeden strom nebyl uvnitř zhnilej, což dokazují pařezy. A jak někomu může ublížit keř? Ten akorát zachytává prach a smrad z aut. Kdo není insider ten prostě nepochopí jak lze přes "obnovu zeleně" zničit životní prostředí a ještě vytunelovat rozpočet městské části...
Všechno co má v názvu "eko" nebo se to tváří "zeleně" je vždy blamáž.
28. 3. 2011 14:22
Ekozóny ve městech
Je to další nesmysl "zelené" lobby, jinými slovy firem na ni napojených. Ovzduší se nezlepší, jen budeme platit další skrytou daň. Jak tady probíhá diskuse o těch Škodovkách, Warburzích atd., tak bych obhajovatelům tohoto nesmyslného opatření řekl, že i ten děda v tralaláčku se starou 120, do ní občas musí koupit u pumpy benzin a zaplatí tak spotřební daň a DPH. Když ho stát donutí na ten nákup 1x týdně jezdit autobusem, tak na tom rozhodně prodělá, protože si dotyčný 1x týdně koupí jízdenku za cca. 30 Kč (můj odhad).

Teď troška matematiky. Cesta tam a zpět tedy důchodce bude stát 60 kč, tzn. 240 Kč za měsíc, tzn. 12.480,- za rok. Teď si to spočítáme kdyby jezdil autem. Když vemu odhadem, že nádrž Š120 by mohla mít 35l a důchodce bude tankovat 1x měsíčně, bude to při současných cenách benzinu 1.200 Kč/měs. (34,30 Kč/l) tzn. 14.400/rok. Tzn., že stát se připraví o 1.920 Kč/měs, které by jinak šly do státního rozpočtu. Bravo "zelení"-)
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2012 18:26
Re: Ekozóny ve městech
tak nemusely by být vůbec ty zóny. Na co to je? Na nic. Jenom jsi tím zavedou to co EU řeklo. A v EU jsou,též blbci v Německu ať to tam mají ale v Česku to být nemusí bo já mám 2 auta do 97. A tak co mám dělat, bud´ to dát na vrakááč nebo na veterány bo mám Citroena r.v.1985 tak nevím pordadítemi? Bud´ to už mám huntovat ted´ nebo to nechat. Díky
Avatar - 12Eagle
28. 3. 2011 14:26
ide o prachy...
je úplne jedno, aký to bude mať osoh - viem, že takmer nulový, ale ide predsa o to, aby úradník mal prácu, štát nejaký peniaz - a hlavne sa tým niekto poriadne nabalí, že by ten, kto to u vás vymyslel? >:D :no:
Rozbalit vlákno
5
28. 3. 2011 14:36
Re: ide o prachy...
Já bych to tipoval na SDA - Svaz Dovozců Automobilů a pár "zelených" šílenců. Bruselu jde prostě o to, omezovat svobodu jedince. Jestli někdo namítne, že asi musím být jedním z řidičů té Š 120, když mně to tak rozčiluje, tak nejsem. Jsem majitelem Hondy z r.2002, jež je Euro3.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2011 14:58
Re: ide o prachy...
Tipuješ správně, je nad slunce jasné, komu se toto hodí. SDA a jejich lobbisti, eko lobby a pak stát, který tím zaplácne a zas kus díry v rozpočtu.
A firmy kolem co se nakpsují na výrobě, dsitribuci palket a věcí s tím spojených
Avatar - Blue Sun
28. 3. 2011 19:11
Re: ide o prachy...
Nikdo tě nenutí to kupovat. Zaparkuj auto na kraji a do centra mazej MHD, prospěješ daleko více. To ale rozmazlený Bariček nedokáže...
Avatar - Barrichello
29. 3. 2011 10:33
Re: ide o prachy...
Tak já po městě tou MHD jezdím a to zejména proto, že je to rychlejší a bez kolon a nervů.
Takže seš vedle jak ta jedle.
Ale když ve městě bydlíš, tam tam odtud musíš taky vyjet a přijet, když jedeš mimo město, že.
30. 3. 2011 01:02
Re: ide o prachy...
Dneska jsem jel kus cesty za kloubovým autobusem MHD. Ty oblaka sazí co mu vyletěly z výfuku při každým rozjezdu nebo řazení, opravdu síla. A uvnitř seděli tak 3 lidi. Proč DPMB dává i na trasy kde jsou troleje autobusy? Co vím, tyhle autobusy žerou na 100 přes 30 litrů nafty. Kolik z toho vznikne jedovatých pevných částic? Myslím že moje benzínové auto které i po městě žere kolem 6 na 100 je ekologičtější. Btw. pokud to jde, snažím se jezdit na normálním kole nebo elektrokole. Akorát po městě je jízda na kole dost nezdravá záležitost, člověk vydýchá při jízdě víz sazí z dieselů...
neregistrovaný "vsetinak"
15. 4. 2011 22:19
K nízkoemisním zónám
K nízkoemisním zónám ve městech: Hlavním mobilním zdrojem znečištění je nákladní silniční doprava. Pokud se náklaďáky a jejich zplodinami nikdo vážně nezabývá, k žádnému významnému zlepšení dojít nemůže. Nejvíc jsou ale ohroženi obyvatelé ne center měst, ale okraj. částí s rozvojem na náklad. dopravu vázaných činností a tranzitem (silnič. průtahy městy). Pomohlo by i důsledné dodržování plat. zákonů a změna způsobu jízdy s ohledem na tyto obyvatele. Pokud ovšem nemají být zlikvidováni! Zatím to tak, alespoň u nás ve Vsetíně, vypadá.
Rozbalit vlákno
0