sice toto auto by som si v zivote nekupil, ale musim uznat a maju odo mna palec :yes: za snahu, cinske auto s 5* euroncap tu asi este nebolo, samozrejme vidiet este trosku nedostatky, a ze to nieje uplne pevne ako EU auta, ale fakt klobuk dole pred vysledkom
Az na to, ze na tomto aute vela cinskeho nie je. Alebo inak povedane, Qoros 3 je asi tak "cinsky" ako je Kia Cee'd "korejska". Obe auta boli totiz vyvinute v Europe. Len pripomieniem co som tu pisal uz pred pol rokom:
- sef Qoros-u je byvaly manazer VW
- dizajner v Qoros-e je byvaly dizajner BMW, ktory robil na "Mini"
- na bezpecnost "ulovili" byvaleho experta zo Saab-u
- s vyvojom aut im pomahaju rakuske firmy Magna-Steyr a AVL
Kto má kapitál, môže si kúpiť tých ktorí to vedia robiť, ale nemajú kapitál. Faraón si postavil pyramídu..? Nie, on dal prachy a meno, a tu sa to opakuje o 5000 rokov neskôr, nič nové.
nemyslel som to doslovne aj z toho co si postol to je vyrovnane skor hovorim o vonkajsku ked si pozries A stlpik ten sa este trochu prehyba a nieje to tak pevne aspon mne to "udrelo" do oci (som zhyckany nemcami ;-) ) ale ako hovorim :yes: hore velmi pekny posun vpred :-)
Hlavně by to měli vidět hoši ze škodovky, protože tohle auto bych hnusným nenazval, což se bohužel nedá říct o superbu a roomsteru. Snad do budoucna (i po úspěchu mazdy) pochopí, že počet lidí ochotných akceptovat porušování základních designerských pravidel klesá. Úchylné proporce (superb), nenavavazující design při pohledu z boku (roomster) - to jsou zbytečné chyby jako když jsem začínal kreslit.
PS: Tak se ještě zlepší dacia a těch pojízdných rakví bude méně .
Sup rozhodně není ošklivý a Rum je pro mě lahůdka - miluju avantgardu. To, že designér udělá něco proti obecným pravidlům, neznamená, že je to špatně....
moze to byt pekne aj dobre. Ale nezabudaj. Dnes si kupis cinske auto ty, zajtra si Cinan kupi teba! Treba mysliet pozitivne a podporovat Europu, nie Aziu! Inac sa tu mozme vsetci zbalit. :-)
Nikdy ma neprestane fascinovať nadšenie, s akým niektorí európania vítajú každú porážku/zádrhel/konkurenciu SVOJHO automobilového priemyslu. Poviem ti to narovinu- nie je v záujme mojom ani tvojom, aby autá ako quoros žali v európe úspech. Každý predaný quoros, briliance, ťingťang bez ohľadu na objektívne kvality ohrozuje prácu ľudí trebárs aj v tepličke pri žiline, trnave alebo bratislave.
amen. Taky nechápu lidi co tleskají, sami si pomalu koupou hrob, jen o tom ještě nevý :-( Ale ono za ty prachy co chteji prodávat qoros, je 5 hvezd naprostá samozřejmost a nic jinehé ani by nešlo tolerovat. Ikdyž sám jsem čekal spíše 4 hvězdy.
Ano kopete si hrob to je pravda. Všichni chcete velké prachy, sekretářku, služební káru, notebook a telefon, dělat se vám nechce a když někomu ano tak vám prej bere prací. Kterou? Tu co jste nechtěli dělat?
K té druhé větě: a ty bys to nechtěl? ;-) S přebiráním práce jak píšeš tak to zrovna necitím, v ČR neni zas tak problém s přebíraním pracovních míst cizinci. Ale problém bude když výronce komponentů v ČR pro VW,PSA... bude muset propustit 20% dělníku, kvuli tomu že se více prodávají činské auta, které maji všechny komponenty z CLR.
Pretože v kii za pásom má každý roboš sekretárku a služobné auto 8-s
V číne to vyriešili šalamúnsky- jedna miska ryže denne a okolo fabrík naťahané siete proti jednotlivcom, ktorí by chceli použiť expresný check-out z tejto nádhernej fúzie komunizmu a kapitalizmu.
gld - s horním názorem plně souhlasím, ale s tím o misce ríže bych byl hodně opatrný (tedy pokud jsi jen nezapoměl na smajlika) >:D Sitě sice jsou občas natažené (Foxcon a td) ale za almužny už se nedělá (to spiše Bangladež, Vetnam a td), mám dojem že zrovna min. mzda pro u Foxcon (všechny blbosti od jablka a td) je 1500 jenu (asi 4500 Kč) a třeba v Pekingu je průměrný plat kolem 14 tis. v Macao = 25 tis. no a Hon Kong je výž než v Praze :-)
Udaje nejsou uplně aktuální a cca...
Nicméně pracovní podmínky se zlepšují kolikrát spíš na nátlak zákazníků - tedy firem, které si tam nechávají vyrábět své produkty. Protože jim to kazí image. Takhle alespoň vypadají trochu jako samaritáni. Samozřejmě, časem by k tomu stejně nejspíš došlo, jen ten proces urychlují.
A jak zachrání Evropu, když montéři skoro zadarmo nebudou montovat v Číně, ale třeba ve Vietnamu? Nebo jako že náš montér za 600 USD (neboli za 470 Euráčů/12000 Kč) se přetrhne?
áno, európan už prácu rukami berie ako poníženie, teda okrem mávania transparentami na demonštrácií proti prisťahovalcom, ktorí mu berú prácu... Decká v školách sa nechcú učiť, po škole moc toho nevedia a na pohovore vie povedať len to, koľko by som mu mal platiť. Na 20 nemakačenkov je jeden ktorý chce a vie. Ak si mal možnosť hľadať niekoho do práce, tak to poznáš ( nemyslím MLM, finančného poradcu - čo mi chce radiť, keď sám nevie prachy zarobiť ? alebo úradníka ). Po strednej s maturitou je problémom fyzika zo základky. Budem rád, keď na môj dôchodok bude robiť trebárs číňan miesto toho, aby som robil ja na podporu nejakému postpuberťákovi. 8-s
Ale je to tvým zájmem. Jen to nevíš. Aby se evropa rozhýbala že své konzervativní zaprděné ztuhlosti, potřebuje konkurenci jako sůl. Všichni se tu tvářite jak jste mládí moderní a cool, ale jakmile něco nejede ve vašich starých kolejích máte s tím problém.
No konkurenci v technologii evropa u aut nepotřebuje, toho se ani moc nebojí, snad si nemysliš, že Qoros je technologicky pokrokové auto co může po technické stránce konkurovat evropským autům.
Spíš jde o to, že jakýkoliv počet prodaných Qorosu je v EU (trh neporoste) na ukor prodaných lagun,C5, octavec ... což znamená min vyrobených aut v EU a pro CR min prodaných soucastek do EU aut, což určitě neni v tvém zajmu.
Na ideologické řeči o tom, že konkurence je dobrá a je to cesta pokroku se vykasli
Kecy v kleci. To auto nestojí pět korun. Cena aspoň na Slovensku co já vím je na úrovni Octavie. Máš pocit že se ty auta budou prodávat jak housky? A pokud ano. Nebudou se muset ostatní výrobci zamyslet jak to udělat aby se jak housky prodávaly jejich auta? Btw. jsem z Ostravy a pokud se tady budou zavírat šachty a huťe,tak věř tomu že když tady otevře fabriku třeba Číňan a dá lidem práci tak budou vyrábět třeba čínské telefony, nebo auta a budou rádi že si vydělají na chleba.
jak jsem psal niže, cena Qorosu je předražená a nebojím se, že se bude dobře prodávat, ale jde mi o začátek vlny přilivu dalších činských výrobců. Ovšem když Qoros bude pořádný propadák (předpokládám) tak to odradí i další činské výrobce na vstup na EU trhu o pár let, což bude jen dobře. Když činan otevře továrnu v čr (vžak už tu jsou) tak proti tomu nemám vůbec nic.
Jojo, evropa už žádnou konkurenci nepotřebuje a je technologicky na výši, ano.
protože už stihli všechno okopírovat, případně i ukrást v USA!!
80% věcí které se poprvé objevily v autech zavedly do výroby americké značky.
Jestli to fungovalo 100% jak mělo ted nebudu řešit, ale technologicky je na výši ten, kdo to vymyslí a přijde s tím jako první.
A to bohužel evropa nebyla, takže bych byl zticha, být na vašem místě.
- škoda, že kvuli špatnému značení vlákna nevým jestli reáguješ na "gld" nebo na koho vlastně
- na tohle temá jsem s tebou už jednou debatoval a mám dojem že zrovna u Qorosu :-) a má jen jeden dotaz na tebe: prosím máž nějaký web kde piší ekonomicko-automobilové záležitosti z celeho světa na pořádné urovni (klidně hodně do hloubky) v češtině nebo slovenstine? rád si na tohle téma vždy něco přečtu, ale uroven ekonimických zprav z auto.cz/ihned.cz je mizerná a na autorevue.cz toho moc neni.
Předem díky
Za to kde evropa je může Čína? Nebo si za to Evropa muže sama? Omg. My jsme si to posl.rali, ale můžou za to ostatní. OMG. Názory malých dětí. To já ne to oni. Pak se nemá krize táhnout, místo abychom začali makat hledáme viníky po celém světě.
Nevymýšlej si, nepsal jsem vůbec nic o tom, kdo může nebo nemůže za to, kde jsme. Ale nezlob se na mě, uvažování stylem "nemohu se dočkat až nás převálcují čínské automobilky a potopí ty naše" mi do hlavy úplně nejde.
Ty evidentně nerozumíš psanému textu, tady se nikdo netěší že nás Číňan spolkne. Tady jde od to že vykřikováním že má Číňan horší to nebo ono si moc nepomůžeme. Chce to aby jsme si přestali nalhávat jací jsme Evropané nejlepší na světe a začali zase makat. Pak budeme nejlepší a nebudem se muset bát čínského zboží a hlavně jejich ekonomické síly.
Btw. Viděl jsi dnes zprávy? Jonson Control bude zavírat fabriku ( tedy doufám že víš jako účastník autowebu o jakou firmu jde jinak google.cz ). A co myslíš můžou za to dovozy čínských aut do Evropy. Nehledejme nepřítele v Asii hledejme ho u nás v Evropě.
Qoros je auto navrhnute v Europe, nie v Cine. Tam sa bude len vyrabat a tam bude plynut zisk. Takze rob rozdiel medzi cinskymi a europskymi autami. Samotny cinania by sa k takemuto vysledku nedopracovali. I ked dokazu pajcnut cokolvek, bez spravnej vyrobnej technologie je to len podobna vec.
Nešli správně jsi to celé napsal. Ono je s podivem že se do toho ti Izraelci vůbec pustili v současném ekonomickém marasmu. Na druhé straně židi uměli vždy dobře počítat a hledět do budoucna. Pokud to tedy myslí s exportem do evropy vážně je to možná dobrý signál pro evropu že v její povstání z popela je možné.
Mám dotaz: koupil by jsis Qoros nebo doporučil známému za tu předraženou cenu?
Nebo by jsi za stejnou cenu šel do lepší, výkonnější C5,Mondea,Laguna,i40 ... (dle tvé preference).
Tady. Že Čína do pár let po x zoufalých pokusech přijde na to, že své pojízdné vraky v Evropě opravdu neprodá, a zvolí jiný postup (jako třeba zaplacení evropanům za vyvinutí vozu), to přece nic nového není. Mé sebezáchovné pudy nadále fungují.
to auto je da sa povedat ze pekne hej, ma 5 hviezd v Euro NCP ok, myslim si ze sa bude predavat celkom dobre lebo cinania prisli s tymto napadom a europania to zrobili OK.
LENZE uvidi sa aku bude mat kvalitu, technologiu a technyku a kolko pride zvolavacich akcii. Lebo ja osobne neviem ako vy ale JA by som si Qoros vzivote NEKUPIL. To ze ma za Euro NCAP 5 hviezd to neznamena ze to je dobre auto.
Tak sláva napiš do Quorosu ať s tebou nepočítají. Ty se těšíš na bazarovou Octavii v metle na hlinách a s křídlem. Jo a fakt TDI co tak krásně táhne vocpodu.
malý krok pre ľudstvo, veľký krok pre Čínu. Tak začínali japonci aj kórejci. Prvým modelom, ktorý dosiahol maximálne hodnotenie, a nebol posledný.Až budú francúzi demonštrovať za vyššie mzdy v autopriemysle, mal by sa každý z nich v tomto odviezť a poďakovať zamestnávateľovi, že bol tak veľkorysý a umožnil mu túto formu vzdelávania.
Rekl bych, ze je to prekvapeni jen mirne. Ocekaval jsem minimalne 4*, tohle je rozhodne lepsi vykon nez by kdokoli cekal, na druhou stranu, snad vidite rozdil mezi produktem tady toho Izraelsko-Cinskejo Joint venture, vyvijenym az na vyjimky jen necinskymi odborniky, a hlavne primarne podle kriterii zakazniku necinskych trhu a nejakym produktem cinske provincni automobilky, nejake Qhling-hjuang-glowx.
Takze pro Qoros :yes: Pro cinu - tady k tomu se nemuzu jednoznacne vyjadrit, jelikoz zadny ryze cinsky produkt jeste v zadnem crash-testu neobstal.
Bol som si pozrieť automobil v jedinej predajni v EU, v bratislavskom Auto Palace. Tam sú vystavené 2 ks, pričom na budúci mesiac budú k dispozícií aj predvádzacie autá (kde je dnes už dlhá rada pre novinárov z celej EU, potencionálnych kupcov...). K dispozícií sú predsériové autá a v malých detailoch sa ešte budú implementovať zmeny. Predaj začne od januára/februára 2014. Najprv sedan, v priebehu roka aj kombi a SUV modelovej rady 3.
K autu - zatiaľ je daná suma za najvyššiu verziu 1,6 benzínu s 115kW - 20.500€. V cene je dvojspojková automatoická prevodovka, 17" kolesá, multimediálny systém s navi a parkovacou kamerou, dvojzónová klimatizácia, led svetlá, koženné sedadlá s vyhrievaním a s pamäťovým nastavením, štart stop systém. Môj odhad pre najnižšiu cenu je 15.000€.
Auto je veľmi kvalitne spracované. Je to hlavne niečo nové, čo sa vymyká zabehnutým koncernom.
*robil som ich len iphonom, nabudúce už trocha profesionálnejšie...
Pohľad na auto [odkaz] / [odkaz]
Stedový panel s dvojspojkovou automatikou [odkaz]
Multimediálne centrum [odkaz]
Prístrojová doska [odkaz]
Kufor [odkaz]
Zadné sedadlá [odkaz]