Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Qoros 3 Sedan – Čínsko-izraelské překvapení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)
Automobily s čínským původem prozatím nepatřily k nejúspěšnějším účastníkům testů Euro NCAP, ale Qoros 3 Sedan si odváží plný počet hvězd.

Čínsko-izraelská automobilka Qoros letos zamířila do Evropy se svým sedanem na pomezí nižší střední a střední třídy. Ten prozatím přitahoval pozornost především svým designem a cenou na úrovni evropských, japonských a korejských značek.

Nyní ovšem může Qoros pro podpoření prodeje modelu 3 Sedan využít i skutečnosti, že tento vůz získal pět hvězd v testech Euro NCAP a dosáhl velmi dobrých výsledků ve všech kategoriích včetně ochrany chodců, patřící k největším oříškům i pro tradiční výrobce.

Předmětem testu byl Qoros 3 Sedan 1.6T Elegance s karosérií čtyřdveřový sedan, pohotovostní hmotností 1425 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka Maxi Cosi Cabriofix se základnou EasyFix, pro starší figurínu pak autosedačka Römer KidFix (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací po směru jízdy.

crashtest euroncap novemodely crashtest euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu všech oblastí těla řidiče i předního spolujezdce. Qoros poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu získal Qoros 3 Sedan maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při nárazu na sloup prokázal vůz dobrou ochranu hlavy a pánve a dostatečnou ochranu hrudníku a břicha.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,899%8100%7,493%3,280%3495%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny při dynamických testech získal Qoros 3 Sedan maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3 letého dítěte. Pohyb hlavy 3leté figuríny dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný a sedačky minimalizovaly nebezpečí nárazu hlavy dětí do částí interiéru vozu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Do vozu lze dobře nainstalovat všechny sedačky, pro které byl vůz navržen.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%788%1275%4387%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců převážně dobrou ochranu. Povrch kapoty poskytuje chodcům převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu s výjimkou oblasti sloupků čelního skla.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců17,874%467%6100%2877%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Qoros 3 Sedan je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP a připomínání zapnutí pásu pro všechna sedadla. Standardem je i manuálně nastavitelný omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Z hlediska bezpečnosti patří Qoros 3 Sedan k evropské špičce z pohledu hodnocení testů Euro NCAP a vozy některých zavedených značek by se od něj mohly učit.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3495%4387%2877%781%88%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)
Avatar - Mangalica
26. 9. 2013 16:33
Re: design
Sup rozhodně není ošklivý a Rum je pro mě lahůdka - miluju avantgardu. To, že designér udělá něco proti obecným pravidlům, neznamená, že je to špatně....
26. 9. 2013 10:15
Re: prekvapenie?
A jak zachrání Evropu, když montéři skoro zadarmo nebudou montovat v Číně, ale třeba ve Vietnamu? Nebo jako že náš montér za 600 USD (neboli za 470 Euráčů/12000 Kč) se přetrhne?
Avatar - nalimer
26. 9. 2013 09:55
Fotografie auta
*robil som ich len iphonom, nabudúce už trocha profesionálnejšie...
Pohľad na auto [odkaz] / [odkaz]
Stedový panel s dvojspojkovou automatikou [odkaz]
Multimediálne centrum [odkaz]
Prístrojová doska [odkaz]
Kufor [odkaz]
Zadné sedadlá [odkaz]
Avatar - nalimer
26. 9. 2013 09:35
Pár slov k modelu od importéra
Bol som si pozrieť automobil v jedinej predajni v EU, v bratislavskom Auto Palace. Tam sú vystavené 2 ks, pričom na budúci mesiac budú k dispozícií aj predvádzacie autá (kde je dnes už dlhá rada pre novinárov z celej EU, potencionálnych kupcov...). K dispozícií sú predsériové autá a v malých detailoch sa ešte budú implementovať zmeny. Predaj začne od januára/februára 2014. Najprv sedan, v priebehu roka aj kombi a SUV modelovej rady 3.
K autu - zatiaľ je daná suma za najvyššiu verziu 1,6 benzínu s 115kW - 20.500€. V cene je dvojspojková automatoická prevodovka, 17" kolesá, multimediálny systém s navi a parkovacou kamerou, dvojzónová klimatizácia, led svetlá, koženné sedadlá s vyhrievaním a s pamäťovým nastavením, štart stop systém. Môj odhad pre najnižšiu cenu je 15.000€.
Auto je veľmi kvalitne spracované. Je to hlavne niečo nové, čo sa vymyká zabehnutým koncernom.
Avatar - Barrichello
26. 9. 2013 09:13
Re: prekvapenie?
Jojo, evropa už žádnou konkurenci nepotřebuje a je technologicky na výši, ano.

protože už stihli všechno okopírovat, případně i ukrást v USA!!

80% věcí které se poprvé objevily v autech zavedly do výroby americké značky.
Jestli to fungovalo 100% jak mělo ted nebudu řešit, ale technologicky je na výši ten, kdo to vymyslí a přijde s tím jako první.

A to bohužel evropa nebyla, takže bych byl zticha, být na vašem místě.