Po tom, co sem se dověděl, že Bravo prošlo Euro Encpa, jal sem se hledat výsledky. A co se Toyoty týká, tak je tam i Auris (nevím proč to tady nepíšou). Obě dvě tyto Toyoty dopadly stejně. Takže opravdu je to prašť jak uhoď jestli Auris a nebo Corrola.
Jinak to Bravo vypadá s tou Toyotou po tom nárazu mnohem líp než ty zbývající auta...
Měl jsi sem rovnou ty výsledky pro hloubavé typy opsat - mezi sedanem (Corolla) a Aurisem (HB) je přecejen v crashi malý rozdíl, i když obě verze dostaly po 5 hvězdách. Takže přední/boční/děti/chodci (%) - Corolla (sdn) 94/94/82/64, Auris (hb) 94/100/76/58. Ty dnes publikované výsledky se týkaly jen sedanu, Auris už dostal pecku o něco dřív. :-)
Spíš než design po nárazu se hodnotí velikosti zrychlení na určené části těla figuríny=působící síly=velikost+čas,jak jdou otevřít dveře po nárazu a jaká síla k otevření,kam a o kolik se co posunulo(to by moh být ten design),místo pro přežítí(je přesně def.normou)atd.Jak auto vypadá esteticky se neřeší.
O Aurisu se psalo už dříve,tak proč to opakovat?5*hvězd a hl. hodně bodů,hodně procent v jednotlivých nárazech. Je to na netu. :-!
Takze, teraz ked uz vieme ze Bravo je nielen krasne, ale aj bezpecne,aka vlna dalsej kritiky sa na tuto krasavicu este vznesie?Nie je o com!!!Bravo FIAT..... :yes:
..fakt výrobcovia prisôsobujú konštrukciu testom...ale Bravo je nádherné, vyzerá fakt kvalitne a to najlepšie nakoniec-motory...porovnajme napr. s takou škodou či celým VW koncernom..tí su daleko za opicami a už ani "kvalita dielenského spracovania" nie je ich doménov...a dizaj škoda reči..vid nová Fabia vs kutočnosti ešte väčšia tragédia ako na prvých fotkách...aj ked obyčajne to býva naopak.... >:-[]
Boze ludia si myslite ze tie testy robia len pre srandu. Jasne ze su auta prisposobene testom ale tie testy odpovedaju najcastejsim nehodan a to je celny naraz teraz us neviem s akym podielom prekrytia a bocny naraz tak asi tak neviem o com je tato debata :-!
Jj, ale crashtest Fiatu Bravo jsme uvedli první:)))[odkaz]
Jinak k tomu Bravu, je to pěkný autíčko. A mam takový tušení, že euroncap ty testy trochu pozměnila. Nárazová rychlost je 64km/h tušim(bylo okolo 50km/h ne?)
myslím,že by Euro NCAP mělo změnit způsob známkování testů.v dnešní době,kdy většina aut má 4 až 5 hvězdiček lze drobné rozdíly jen těžko vyčíst,navíc,metodika testování mi přijde hodně zkreslující,oproti reálným podmínkám ;-\
Boze ludia si myslite ze tie testy robia len pre srandu. Jasne ze su auta prisposobene testom ale tie testy odpovedaju najcastejsim nehodan a to je celny naraz teraz us neviem s akym podielom prekrytia a bocny naraz tak asi tak neviem o com je tato debata :-! Inak Euro NCAP sa zamysla nad zmenou hodnotenia kedze auta us "polahki" dosiahnu maximalny pocet hviezdiciek urcite sa toho dockame ale treba tomu nechat cas. Euro NCAP robi rozne zmeny ako napr. ze ochrana chodcov toste ties pred casom nemali :yes: aj ked je to len v zaciatkoch ale napr. ako Reanult hviezdil v tychto testoch tak Honda je najlepsia v ochrane chodcov.
tak třeba crashtesty v USA zahrnují v popisu bezpečnosti auta i roll-over testy,čelní a boční srážky s vozy různých kategorií,malé vozy,střední,a pak s velkými pickupy,dokonce testují i bezpečnost,když do vás někdo zezadu nabourá,to mám takovej pocit Euro NCAP nedělá :-)
Jo, jenze ja na ne koukal, a test auta v jednom roce vyjde nejak, a pak testujou to same auto - ten samy model, bez faceliftu nebo jakychkoliv zmen, a vyjde uplne jinak, a opravdu testuji nekolikrat/kazdy rok ty nejbeznejsi auta, staci zagooglit. a taky jim vychazej vsechny auta dobre - kdyz vezmu trojkovy BMW z 97 - jedna hvezda v evrope, protoze se mu zhroutil ram, takze motor skoncil z pulky v kabine, a Toyotu yaris - pet hvezd, tak tam to maj na stejno, je tedy mozne ze testuji jemneji, kdy se ram BMW jeste nezhroutil, a proto odlisne vysledky, ale teda ne moc vypovidajici, a nebo meri velmi nepresne.
No EuroNCAP to sice nedela, ale ono to myslim vyplyva z rozdilneho charakteru provozu. Testovat u nas srazku s velkym pickupem nebo roll-over neni zas tolik prinosne,kdyz vetsina kolizi jsou 2 auta do T, nebo naraz zezadu v male rychlosti. Otocenim na strechu myslim konci male % bouracek.
Oni v USA jsou nejen znamy federalni NHTSA, ale taky IIHS a tam jsou testy provadeny podobnou metodikou jako EuroNCAP plus se pridava naraz zezadu, ktery ma casto hodne prekvapive vysledky...