Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Bravo, Corolla, Legend za pět, CR-V a Outlander za čtyři

Dan Vořechovský
Diskuze (31)
V únorových testech žádný vůz nepropadl. Z pěti testů dosáhly na pět hvězd tři vozy, další dva získaly hvězdy čtyři.

V únorových nárazových testech EuroNCAP se objevilo celkem 5 vozů ze 3 kategorií. Testovány byly vozy Fiat Bravo a Toyota Corolla z třídy rodinných vozů, luxusní limuzíny „zastupovala“ Honda Legend a testu se dočkaly také dva vozy třídy SUV Honda CR-V a Mitsubishi Outlander. Oproti prosincovým testům žádný vůz nezklamal.

Fiat Bravo (5 hvězd)

Nový italský hatchback získal za ochranu posádky pět hvězd a dosáhl celkového skóre 33 bodů. Za přední náraz vůz obdržel bodů třináct (81 % maxima) a Euro NCAP upozornila na problémy se sloupkem řízení a zámkem zapalování, které mohly vést k poranění stehenních kostí řidiče. Za boční náraz získalo Bravo maximální počet 18 bodů. Další dva body pak Bravo přidalo za připomínače zapnutí bezpečnostních pásů.

Za ochranu dětí bylo uděleno 36 bodů (73 %). Výtky směřovaly k nedostatečně označeným úchytům ISOFIX na zadních sedadlech. Plusem je možnost vypnutí předního airbagu spolujezdce, nedostatkem ale fakt, že je upozornění na stav tohoto airbagu nedostatečné. Za ochranu chodců získal vůz 16 bodů (44 %).

Toyota Corolla (5 hvězd)

Nová Toyota Corolla dopadla ještě o něco lépe než Fiat Bravo. Celkově získala za ochranu dospělé posádky 5 hvězd a 34 bodů. Za přední náraz obdržela Toyota 15 bodů (94 %). Euro NCAP upozorňuje na to, že kolena a stehna byla chráněna kolenními airbagy namontovanými pod sloupkem řízení. Bylo potvrzeno, že ochrana těchto airbagů je účinná jak pro vyšší, tak pro menší řidiče. Za boční náraz bylo uděleno 17 bodů (94 %) a Toyota tak ztratila jeden bod. Za připomínače bezpečnostních pásů získala Toyota další 2 body.

Ochrana dětí byla ohodnocena 40 body (82 %). Maximální počet bodů byl udělen za ochranu 1,5letého dítě při nárazu zepředu i ze strany. Dvě výtky byly totožné jako u modelu Bravo: nedostatečné označení úchytek ISOFIX na zadních sedadlech a nedostatečné informování o stavu (zapnutí nebo vypnutí) airbagu spolujezdce. Za ochranu chodců získala Toyota 23 bodů (64 %), když největší nebezpečí představuje pro chodce přední hrana kapoty a také její boční strany.

Honda Legend (5 hvězd)

Honda Legend byla třetím, ale také posledním vozem, který v únorových testech získal maximální počet hvězd za ochranu dospělé posádky. Za přední náraz získala Honda bodů 13 (81 %). Výtky směřovaly k částem přístrojové desky, které se při nárazu mohou uvolnit a ohrozit tak kolena a stehna řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Boční náraz byl ohodnocen 17 body (94 %). Ztrátu jednoho bodu zapříčinila skutečnost, že při nárazu došlo k otevření zadních dveří, které čelily nárazu. Za připomínače zapnutí bezpečnostních pásů (k dispozici pro všechna sedadla) získal Legend další tři body a celkově tak dosáhl na 33 bodů.

Za ochranu dětské posádky obdržel Legend bodů 40 (82 %). Nedostatek byl spatřen v nemožnosti vypnout přední airbag spolujezdce. Nedostatečně byly také označeny úchytky ISOFIX na zadních sedadlech. Ochrana chodců byla ohodnocena 22 body (61 %). Vůz disponuje systémem, který umí rozpoznat střet s chodcem. Pokud ke střetu dojde, kapota vozu se vysune nahoru, aby vznikl větší prostor mezi kapotou a tvrdými částmi motoru. Maximální počet bodů získal za ochranu nohou chodce přední nárazník.

Honda CR-V (4 hvězdy)

Další zástupce Hondy, model CR-V, získal za ochranu dospělé posádky 4 hvězdy a celkem dosáhl na 33 bodů. Za přední náraz vůz obdržel 12 bodů (75 %). Právě ten je důvodem, proč Honda nezískala pět hvězd, ačkoli na tuto hranici celkovým počtem bodů dosáhla. Za přední náraz totiž CR-V nezískala minimální počet bodů nutný k udělení pěti hvězd. Podobně jako u Legendu bylo upozorněno na možnost poranění kolen a stehen řidiče a spolujezdce uvolněnými částmi přístrojové desky. Za boční náraz bylo uděleno maximálních 18 bodů (100 %). Připomínače pásů pro přední a zadní sedadla zajistila Hondě další tři body.

Za ochranu posádky získalo CR-V celkem 37 bodů (76 %). Výtky byly v tomto ohledu totožné se sesterským modelem Legend, tedy nemožnost vypnutí předního airbagu spolujezdce a nedostatečně označení úchytek ISOFIX na zadních sedadlech. Za ochranu chodců bylo uděleno 13 bodů (36 %). Maximální počet bodů získal nárazník, ovšem přední hrana kapoty nezískala ani bod a ochrana hlavy chodce při nárazu byla ohodnocena jako převážně špatná.

Mitsubishi Outlander (4 hvězdy)

Druhá generace japonského SUV Mitsubishi Outlander dopadla z testovaných vozů co do celkového počtu bodů získaných za ochranu dospělé posádky nejhůře. Vůz získal celkem 32 bodů a 4 hvězdy. Za přední náraz bylo uděleno 12 bodů (75 %). Problémy se vyskytly s částmi přístrojové desky, které se mohou při nárazu uvolnit a poranit kolena a stehna řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Boční náraz byl ohodnocen 18 body (100 %). Za připomínače pásů byly uděleny 2 body.

Ochrana dětské posádky byla ohodnocena 35 body (71 %). Velmi dobře dopadla ochrana dítě ve věku 3 let. Problémy byly zaznamenány u ochrany hrudníku („vysoké vertikální zrychlení“) 1,5letého dítěte při předním nárazu. Přední airbag spolujezdce je vypínatelný, nedostatečné je však informování o stavu jeho zapnutí nebo vypnutí. I v případě Mitsubishi bylo upozorněno na nedostatečné vyznačení úchytek ISOFIX na zadních sedadlech. Za ochranu chodců získalo Mitsubishi 17 bodů (47 %). Maximální počet bodů získal za ochranu chodců přední nárazník. Ochrana je při nárazu špatná zejména v oblasti čelní hrany kapoty.

Euro NCAP únor 2007 Ochrana dospělé posádkyOchrana dětské posádkyOchrana chodců
Testovaný vůzPočet hvězd / bodyPřední nárazBoční nárazPřip. pásůCelkem Počet hvězd / bodyCelkem Počet hvězd / body
Fiat Bravo5/3313 (81 % )18 (100 %)23/36 (73 %)2/16 (44%)
Toyota Corolla5/3415 (94 %)17 (94 %)24/40 (82 %)3/23 (64 %)
Honda Legend5/3313 (81 %)17 (94 %)34/40 (82 %)3/22 (61 %)
Honda CR-V4/3312 (75 %)18 (100 %)34/37 (76 %)2/13 (36 %)
Mitsubishi Outlander4/3212 (75 %)18 (100 %)23/35 (71 %)2/17 (47 %)

Dan Vořechovský
Diskuze (31)
2. 3. 2007 06:39
KIA
Urcite by ma este zaujimal crashtest novej Fabie aj cee´du, popripade i30.
1. 3. 2007 12:56
Re: Toyota
Já mám puklici na fíkusu, ale moc šmrncu mu to nedodalo... >:-[] >:-[]
Avatar - 125S
1. 3. 2007 12:38
Re: Toyota
A ta puklice to mu dává šmrnc... :yes:
Avatar - Dinar
1. 3. 2007 07:05
Re: Auris alebo Corolla?
Takže např. na našem trhu bude prodávat Toyota HB Auris a sedan příp. kombi Corolla?
Avatar - King
1. 3. 2007 06:59
Re: Auris alebo Corolla?
Auris bude pouze 3D a 5D hatch. Corolla zůstane sedan a kombi (pokud bude).