Dlouho očekávaný výsledek crash testu nové Škody Octavia přinesl překvapivý výsledek: Euro NCAP ohodnotilo bezpečnost posádky čtyřmi hvězdami. Pětiprvkové souhvězdí si tentokrát odvezlo osm automobilů...
Tak jsem si teda myslel ze dopadne Octavia trochu lip. Je ale pravda ze by mela byt zarazena do stejne kategorie jako napriklad Golf V, na jehoz platforme je postavena. 5 hvezdicek se dnes stava pomalu standardem vsech novych aut a tak 4 hvezdicky patri spise k prumeru, ne-li lehkemu podprumeru. Zajimalo by me, jak by Oktavka dopadla v pripade, ze by byla zarazena mezi vozy jako Golf,...
Ja tomu furt nerozumim. Proc je Octavia stredni tridou a Focus nizsi stredni tridou? Dyt jsou to temer stejne velky auta. No nejak mi to nejde na rozum...
Teď s novou octavií jsi už trochu mimo ,ty pepo.Sedni si do ní.A to, že se auta dělí do tříd podle rozvoru se traduje pouze tady v těchto lidových diskusích.
myslím, že u NCAP je rozhodujícím faktorem pro zařazení do třídy váha automobilu. Proto dává Octavii do střední. ale nevím to jistě a navíc nechápu jak se pak vyrovnávají s různou motorizací, ale asi testují jen základní motorizaci.
Vaha tezko. Golf je tezsi nez Octavia. Zarazeni do trid je u tehle testu celkem o nicem, dava do jedne skupiny jen zhruba stejne vozy. Testy se ovsem pro jednotlive skupiny nelisi. Takze ve srovnani s Golfem Octavia totalne propadla. A testuje se vzdy "nejprodavanejsi verze vozu", tedy nikoli zakladni motorizace.
Zcela jistě se testuje standardní bezpečnostní výbava, to je smůla škodovky, protože to jí ty body vzalo,ostatně zase nikde nevidím bodový výsledek jen hvězdy , mezi 4 a 5hvězdami může být rozdíl jen 1 bod.Takže neukazujte pouze hvězdy ale zveřejněte body, dozvíme se víc.A k tomu motoru, proč by se kupovalo do testu auto s drahým motorem?
Kdepak testuje se absolutně nejnižší dostupná výbava. Na to dojelo svého času Volvo S60. Nebyly tenkrát ještě vypínací air-bagy a tak na přání dodávalo jen airbag řidiče, aby na místě spolujezdce mohla být autosedačka. NCAP samozřejmě vzalo na testování tuto verzi, i když za verzi s airbagem spolujezdce se nemusela připlácet ani koruna. A test dopadl pro Volvo zbytečně špatně. Nicméně s tou nejprodávanější verzí máš taky pravdu jak teď čtu. nicméně bezpečnstní výbava je standartní: Euro NCAP policy is to test the best selling version of a car model with the safety features which it has as standard in all 15 EU member states or those member states into which the best selling version of the car is sold.
Ale výsledky aut z různých tříd rozhodně nelze porovnávat: Results should only be compared within the same group. The frontal testing method mirrors a crash between two similar sized cars. Clearly a bigger car has an advantage if it hits a smaller car and Euro NCAP results can’t be used to predict the outcome of such crashes.
Lzes nebo jsi hlupak, ktery si neni schopen overit fakta! Napr. ta nova Octavia se testovala ve verzi "Skoda Octavia 1.6 Ambiente" (viz stranky EuroNCAP), a to zakladni vybava neni, ze?
ty nechodíš pro ostrá slovíčka daleko, co? Tak ještě jednou pomalu pro tebe: mluvil jsem o bezpečnostní výbavě (to snad bylo jasné z mého příkladu s Volvem S60). a cituji" best selling version of a car model with the safety features which it has as standard in all 15 EU member states"(zdroj: [odkaz] ) kapišto?
Aha, takze jeste navic jsi velmi slaby v anglictine... takze tady SPRAVNY je preklad te vety, kterou se ohanis: "nejprodavanejsi verze s bezpecnostnimi prvky, ktere ma ve standardu (ta nejprodavanejsi verze, ne ten model) ve vsech 15 EU zemich. Kapisto?
obávám že on to přeložil správně tys to tady trochu spatlal. Je to skutečně tak jak píše, sice se testuje nejprodávanější verze ovšem se standardním bezpečnostní výbavou. Správný překlad by byl. Nejprodávanější verze vozu s bezpečnostní výbavou, která je standardem pro 15 států unie.
Vaclav nic nespatlal. Vy hosi neumite anglicky. A tady je dukaz: Stranka Euroncap, kde se pise o testu Hyundaie Getz ([odkaz] uvadi, ze testovany vuz mel celekm 4 airgagy. To ovsem prokazatelne neni standard v zakladu na vsech 15 trzich EU. Napr. v Portugalsku ma Getz v zakladu jen 1 ([odkaz] Ovsem verze s motorem 1.3 (tj. verze, kterou Euroncap testovalo), ma skutecne na vsech trzich 4 airbagy. Podobne si to muzete overit i pro jine modely.
no spíš než o znalost anglické jazyka tu jde o rozdílnou logickou interpretaci souvětí. ovšem, protože já ani Ace2 jsme se svým názorem nic nehájili (žádné auto, značku atd.), vaše tvrdé reakce a okamžité urážení mi přijdou trochu zbytečné. pouze bychom se měli společně snažit přijít na to, jak tomu doopravdy je. já opakuji, že to s tou "nejprodávanější výbavou" se mi nezdá, jelikož si stoprocentně pamatuji, že Volvo S60 bylo testováno bez air-bagu spolujezdce. Ale NCAP mění metodiku častěji, než já ponožky
no ta věta není sice moc přehledná (navíc jsem ji připravil o začátek a konec), nicméně si stále myslím, že mám pravdu já. kdybys měl pravdu ty, muselo by to znamenat, že většina lidí si kupuje Volvo S60 bez air-bagu spolujezdce (nebo že od té doby změnilo NCAP metodiku i vtomhle).
Ak vozidlo narazi do pevnej prekazky alebo do podobne tazkeho a podobne pevneho vozidla, tak sa podla toho hodnotenia da riadit a bez ohladu na triedu clovek dopadne lepsie v aute, ktore ma za celny naraz viac bodov. Taktiez bocny naraz je porovnatelny bez ohladu na triedu. Ale ak narazi lahsia bezpecnejsie auto do drahsieho s horsim celnym narazom, tak je velmi tazke povedat, ktore dopadne lepsie. Treba totiz brat do uvahy, ze tazsie vozidlo ma vacsiu kineticku energiu, ktora sa prenesie na defotmacne zony toho lahsieho. Lenze tieto deformacne zony su stavane na mensiu hmotnost auta a teda neznesu taku zataz a viac sa zdeformuju.
A este k Octavii. Verim, ze keby mala hlavove airbagy, tak by dostala za bocny naraz maximum 18 bodov. Okrem toho sa da v testoch najst niekolko vozidiel, ktore ziskali rovnako aj s hlavovymi airbagmi iba 16 bodov (ako Octavia bez hlavovych). Takze tu Octavia obstala. Ale celny naraz je dost mizerny a aj keby mala 18 bodov za bocny naraz a 2 body za pripominac pasov (netusim, preco ich nema, ved blika a pipa aj ked sa vodic odpopne), tak 5 hviezdiciek neziska.
A pokial by sa zaviedlo 6 hviezdiciek sprisnenim hodnoteni testov, tak aby boli testy aj spatne kompatibilne, tak v tom nevidim problem.
tak teď už jsem z toho jelen. "jdou porovnávat i hodnocení čelního nárazu mezi jinými třídami, ale jen pokud auto narazí do stejně těžkého vozu"....a není to náhodou úplně totéž, jako že NELZE porovnávat čelní výsledky čelního nárazu mezi třídami?
Dovolim si s tebou nesouhlasit v jedne veci, ze po srazce tezsiho auta s mensi se prenasi deformace na to mensi. Ma-li mensi auto lepsi crash test nez to vetsi, muze se stat, ze se naopak deformace prenese na to vetsi auto a to male se bude deformovat mene nez pri narazu za stejne rychlosti do pevne prekazky. Duvod je prosty, vetsi auto ma sice vetsi hmotnost a tudiz vetsi kin. energii, ale take ma vetsinou vyrazne delsi deformacni zonu nez auto male. Tudiz k deformaci teto vetsi def. zony je potreba mensi sila nez pro deformaci tuzsi def. zony u mensiho auto a potom se bude deformovat z vetsi casti auto vetsi. Zalezi jen na charakteristikach deformacnich zon.
V dobe kdy je v planu rozsireni skaly hodnoceni NCAP na 6 hvezd je ctyrhvezdickove ohodnoceni jednoduse prusvihem. Je mi Skodovky lito, tak spatne PR si nova Octavia, vzhledem ke svym kvalitam, nezaslouzi.
Pobavila me veta "Citroen C5 dopadl o neco lepe nez Octavia". Ve skutecnosti je prave nova C5 nejbezpecnejsim autem vubec!!!!! (36 bodu z moznych 37). Ze by tak povedeny facelift?
No toľko bodov čo C5 majú aj C4, Renault Laguna, Espace, Scénic, Mégane CC a Toyota Corolla Verso. Ostatné body sú len za upozornenie na nezapnuté bezpečnostné pásy (čo sú ľahko zarobené body bez zásahu do konštrukcie). Plný počet 34 bodov ešte nezískal nik.
On ale nepočítá body za takové serepetičky jako zvukové kontrolky pásů. aspoň tak jsem to pochopil. a já s Majorem souhlasím. tyhle body by se vůbec neměly přidávat.
pokud už zase bude měnit NCAP metodiku, tak je to zase jen znedůvěryhodní. Asi jako, když měnili, jestli je "mezní hodnocení" (např. minulá Laguna) 2 a půl hvezdičky nebo 2 hvezdičky s vážným rizikem. (tohle jsem fakt nepochopil, každý rok psali něco jiného). Taky už měnili metodiku pro ochranu chodců....a výsledek? jednotlivá auta zase nejdou mezi sebou pořádně porovnávat.
to je blbost, protože rozdíy v konstrukcích karoserie vozu jsou celkem minimální a je jedno jestli to je Octavka nebo 5 BMW. To, že octávka dostala hvězdy 4 nic neznamená, protože výrobci začali stavět auto na test a při normální nehodě, kde nelze předvídat rychlost, místo nárazu atd. se každé auto může chovat úplně jinak... A pokud prásknete s Corole v 80 km/h do nějakého auta, tak dopadnete určitě hůř, než v BMW 5, které má o jednu hvězdu méně! Testy by se měli uplně změnit, protože podle mě nemají žádnou vypovídací hodnotu. Čelní náraz v rychlosti 60 km/h? Pro co to je? To někomu pomůže, že ví, že když pojede 30 km/h a vletí do něho auto, které jede taky třicet, že se mu nic nestane? Tohle všechno je nanic a ty testy by se měli uplně předělat a takové kraviny jako signalizace byz. pásů u citronu a jiné debiloviny pro ožralé francouze, by se do celkového hodnocení započítavat neměli. Jinak podle mě platí - čím větší auto, tím lépe a je jedno jestli má hvězd 5 a nebo 3. Je lepší skončit s rozsekaným kolenem u velkého auta, než zazděný v interiéru nějaké coroly, která má tak geniálně promyšlené deformační zony při rychlosti, kteroui se jezdí na pěší zoně...
Nemáš pravdu, NCAP testy sice netestují všechny možné nárazy, ale dávají základní představu - a jestli je v základních testech BMW 5 horší než A6 a další, proč by při ostatních nárazech z toho mělo vyjít líp? Mě by taky sralo, kdybych si koupil bavoráka za několik melounů a každá Laguna za pár set tisíc by byla bezpečnější. Čelní náraz v 60 km/h vychází z předpokladu, že řidiči (alespoň ti normální) před srážkou brzdí. Máš ale pravdu že při rychlosti 200 km/h je jedno jestli narazíš v BMW nebo v Citroenu, výsledek se stejně asi nedovíš.
Koukám, že tě ten výsledek nějak rozhodil. Mě ta Octavia a BMW 5 taky zklamaly. Ale to nic nemění na tom, že ten test něco vypovídá. Právě naopak. Není pravda, že když do sebe narazí dvě auta, tak se jejich rychlosti sčítají!!! Srazí-li se dvě stejná auta, výsledek bude stejný, jako by se každé auto srazilo s pevnou překážkou. Co se týče srážky auta lehčího a těžšího, tak tam záleží hlavně na typu a dané deformační zóně. Takže se ti klidně může stát, že novej Modus úplně zruší nějaký starý BMW, které má zónu s menší deformační silou!!! A co se týče té (pro tebe směšné) rychlosti přes 60 km/h, tak v předpisech platných v ČR je, že při nárazu v 48,3 km/h musí být ještě zachován "definovaný" vnitřní prostor!!!
Nesouhlasíš-li s tím co tady píšu, tak doporučuji přečíst nějakou odbornou knihu, stačí třeba Vlk, Stavba motorových vozidel
Rychlosti, při kterých se testy provádějí, si jen tak nevymysleli, ale při analýzách všech typů dopravních nehod zjistli, že nejčastější průměrná rychlost těsně před čelním nárazem je právě 64 km/h, stejně tak stanovili rychlost při bočních nárazech. Účelem testů je zjistit dopad nehody na posádku a jestliže signalizace nezapnutých pásů donutí posádku připoutat se, a tím o několik procent sníží riziko úrazu, tak to není žádná debilovina a i za takové věci se udělují body. Buďme rádi, že se výrobci automobilů bezpečnosti nás, řidičů, nějakým způsobem věnují.
Tak tie tvoje "citróny" by hodnotenie 5 hviezd získali aj bez signalizácie nezapnutých pásov. Na rozdiel od BMW 5, ktorej ani 2 "pomocné" body nepomohli!!! Veď oproti predchádzajúcej sérii z roku 1998 dokonca získala v čelnom náraze o bod menej!
Do EuroNCAP by sa mala započítavať čisto len pasívna bezpečnosť. Žiadna prítomnosť ABS, či ESP. Na druhej strane je pravda, že ľudia hľadia na hviezdy a keď to má 5, tak netreba priplácať za zbytočnosti, ale skrátka poriadok musí byť... Na druhej strane zas nie je problém pre človeka, ktorý má o testy hlbší záujem ísť na stránku euroncap.com a pozrieť sa koľko bodov je skutočne za náraz a koľko za somariny a ak by to pomohlo na cestách, tak prečo nie.
K porovávaniu medzi triedami: Čím väčšie auto, tým lepšie. Ale ak sa niekto rozhoduje medzi malými autami, tak mu tento test môže pomôcť.
Auto za 2 melouny by těch hvězdiček mělo mít 10. U té oktávky na to můžou mít vliv absence hlavových airbagů v základu oproti Altee, Golfu ad. Ale to BMW to je teda propadák.
ne neni, protoze BMW prodava svoje auta na obou trzich (USA,EU) ktere maji uplne jine zakony a pozadavky na karoserie. To znamena, ze primo ve vyrobe musi automobilka karoserie pripravit pro oba trhy a potom tak nevinika jak treba citroen ktery se specializuje jen na EU.
Dalsi vec ktera v techto testech vubec neni zahrnuta je stabilita vozu, napr. Mercedesu potom co vymyslel a zavedl ESP klesla podilnost havarii v Nemecku z 20% na 12% ! hodne automobilek ESP stale seriove nedodava a presto dostanou 5*
souhlas. NHTSA má v USA úplně jinou metodiku. čelní náraz není off-set ale full-wrap. a boční náraz není kolmý na bok, ale mírně šikmo a navíc ve vyšší rychlosti. a NHTSA hodnotí i odolnost proti roll-overu (převrácení vozidla). BMW 5 se snaží být standartně připravený pro USA trh (viz poziční světélka v "obočí" předních světlometů). Navíc 4 hvezdičky ve vyšší střední jsou mi milejší než 5 v nižší střední.
ESP na bezpečnost v Euro NCAP namá žádný vliv!! Hlavně si nemyslím , že by se karoserie BMW lišila pro EU a USA , to by nestálo 2mil , ale 5mil!! Ty auta se liší pouze zesílenými nárazníky pro USA , protože v USA musí vydržet náraz bez poškození do 5Mph!!! Jinak konstrukce je stejna!!!Každopádně si myslím , že pro BMW je to obrovský propadák , když jeho konkurenti A6 apod vycházejí bezpečněji...
ty automobilky se nelisi jenom naraznikem, ale vice prvkami. Ja jen cituji ing. automobilek, ktere maji podil na oba trhy. Podobne nevinikaji ani japonske auta urcene pro EU i USA.
BMW 1 je vyrobena hlavne pro EU trh, proto se ing. mohl koncetrovat na jeho bezpecnost doma a taky dostal 5* . Tyto veci jsou uz ale davno zname, proc francouske auta v bezpecnosti v EU tak vynikaji..
ABS i ESP se vyrazne podili na bezpecnosti vozidla, melo by byt v dnesni dobe seriove a taky zahrunute do EU-TESTU
To je dobře, že jste se navzájem utěšili, a všem "odborně" vysvětlili, že ten váš BMW musí být nejlepší na světě. Přece si nějak musíte zdůvodnit, že ta C4 a C5 nemohou být lepší, když jsou to JEN Citroeny, že?
nejsem fanda BMW, ale BMW se narozdíl od frantíků dokáže prosadit i v USA a ve velmi omezeném množství se prodává i v Japonsku. Citroeny jsou jen pro Evropu a pak už jen zaostalé kontinenty.
v tvém příspěvku nevidím logiku. Citroenu a BMW je evropský trh společný. Ale BMW se mimoto prodává i v USA a Japonsku. Zatímco Citroen maximálně v rozvojových zemích.
Tak musejí být Japonsko a Austrálie také rozvojové a zaostalé země, když se tam Citroëny prodávají! Vážení přátelé německého hvězdného tria, chtělo by to trochu střízlivější pohled na diskutovaný problém a méně zaslepenosti.
V Japonsku a Austrálii se Citroeny prodávají tak to promin. ale bude jich tam asi tolik, jako v CR Lexusů ps: nejsme clenem zadneho pronemeckeho seskupeni. vetsina me tu obvinuje z lobby pro USA
Ja si nemyslim, ze spatny vysledek BMW lze omlouvat tim, ze jeho konstrukce musi vyhovovat podminkam vice trhu. Podivej se na Mercedes E nebo nove Audi A6. Obe jmenovana auta se prodavaji i v USA a ne s nijak mensim podilem nez BMW a maji 5 hvezdicek. U BMW dali prednost asi necemu jinemu pred bezpecnosti! Ale v Evrope (hlavne v Nemecku) se toto spatne hodnoceni jiste nejak promitne a myslim, ze brzkou upravou daneho typu a opakovanim testu!
ABS a ESP nemají na metodiku euro NCAP vůbec vliv, protože to jsou prvky bezpečnosti, které mají pomoct zabránit nehodě a testy NCAP řeší následky nehody.
O2 nemám, ani nebude.Pasívní bezpečnost a crash test je jenom jeden z úhlů pohledů na auto, aby se zákazník příp. rozhodl.Víc bych tomu nepřikládal,stejně jako anketě viz. níže, ale pro zajímavost uvádím odkaz.Jen se mi jako nemajiteli škodovky nechce věřit, že je i tahle anketa zmanipulovaná.Mám pocit, že západní demokracie to nemají zapotřebí. Takže zde odkaz:
[odkaz]
Citroën C5
Front and side impact rating *
Pedestrian rating * Child Protection rating ***
Test Scores: Front 16 (100%) Side 17 (94%) Belt Reminder 3 Overall 36 Pedestrian 8 (22%) Child Protection 36 (73%)
Skoda Octavia
Front and side impact rating
Pedestrian rating Child Protection rating **
Test Scores: Front 11 (69%) Side 16 (89%) Overall 27 Pedestrian 17 (47%) Child Protection 37 (76%)
no já už si netroufnu tady tvrdit nic. kdykoliv jsem tu napsal cokoliv, o čem jsem byl přesvědčen, že to mám ověřeno, hned se na mě sesypalo několik lidí, kteří buď nesouhlasili nebo souhlasili. prostě na diskusích auto.cz se i z nejjasnějšího faktu asi stává věc osobního přesvědčení.
Nějaký německý časopis dělal test velký vs malý. Porovnávali třeba Mercedes S proti Opelu Corsa, nebo teď nově Phaeton proti Polu. Bylo tam i spousta fotek. Phaeton to polo totálně přetlačil a dokonce i otočil skoro dokola. Výsledek byl, že cesující z Phaetonu by byli naprosto nezraněni, kdežto v Polu by přežili ale se zraněními. Důvodem byla výrazně větší hmotnost Phaetonu, která způsobila nižší zpomalení, nž u pola. Test byl ukončen lakonicky: Cestující z Phaetonu by vystoupili nezraněni a mohli by poskytnout první pomoc zraněným z Pola. Pokrok oproti tomu starému testu s Mercedesem a Corsou byl v tom, že by to na rozdíl od staré Corsy v Polu cestující přežili.