Začínám dostávat pocit, že celý NCAP smrdí. co na tý kabině bylo nestabilního? Mám pocit, že celý NCAP je postavený na kontrolkách nezapnutých pásů atd.
Obávám se že to video je zavádějící neb se jedná o video z první zkoušky Navary kdy bylo auto oceněno jednou škrtlou hvězdou.
V novém testu po upgradu sw airbagu o kterém jedná tento článek se již airbag vystřelil včas a hlava spolujezdce byla airbagem zachycena.
Není to zrovna od redakce auto.cz vhodné, když k článku o opakovaném testu dají video z toho starého testu bez jakéhokoliv vysvětlení.
Nové video si můžete prohlédnout na
[odkaz]
Vždyť video na webu NCAPu je stejné! U původní zkoušky byl ten "přehoz" přes hlavu spolujezdce akorát daleko drastičtější, ale podle mě se to moc k lepšímu nezměnilo. Ten airbag je divně navržený, to podle mě řídící jednotka nespraví. Staré video máš tady: youtube.com/watch?…
Pri prvom pokuse ziskali jednu hviezdu a pri druhom pokuse 3 hviezdy. Ak si niekto myslel, ze vymenou softwaru sa da urobit este viac, tak bol naozaj naivny. Prosim diskutujte k veci...
Je to trapny vysledok aj keby vymenili cele auto..je to ubohost a osobne by som nechcel pocut co si o tom vysledku myslia sudruhovia v renaulte, lebo chtiac nechtiac to aj na nich nejak hadze tien kedze maju tu alianciu..A to ze to je ubohy vysledok je myslim k teme dostatocne
Netuším, proč se u takto velkých vozů dělají crashtesty... Je to stejné, jako kdyby dělali crashtest Tatry 815 při nárazu do pevné překážky bude řidič mrtvý i při mnohem nižší rychlosti než je 50kmph, ale při srážce s 5* lagunou se řidiči tatry nestane nic...
Kolik procent nehod proběhne do pavné překážky??? 5??? možná i to je hodně...
Kdybych si měl vybrat, jestli při čelní srážce mám sedět v Laguně nebo Navaře, jednoznačně volím Navaru...
"Netuším, proč se u takto velkých vozů dělají crashtesty" - to snad nemyslis vazne... >:D ved ona sa priam rozpadla, diera v podlahe, urvane nosniky, airbag spolujazdca je tam do poctu..sak je to ubohe. Kludne sed v navare..ja sa predsa len radsej posadim do tej laguny aj ked je lahsia
uz mam len ty si daj bacha aby si nesedel na mieste spolujazdca...tam totiz airbag zasahuje az po boki..cize len zamaskuje mozeceky na sracky :-! ale ani u vodica to nie je vyhra budes ako flinstone s dierou pod naohami..pardon..ty uz chodidla mat nebudes lebo ti ich troska ocesu pedale ;-\ tusim by si mal aj ty zajst do poistovne, len im neprezdadzaj preco sa chces tak vysoko poistit hehe >:D:yes:
haló, haló... navara nemá s renaultom nič spoločné, čo sa konštrukcie týka a ani bezpečnosti... nissan navara nieje vyvinutý v renaulte, ajkeď má iba s renaultu dieselový motor. celá koncepcia auta sa točí okolo nissan usa corp. navara nieje nič iné ako klon nissanu frontier, ktorý tu bol už rok pred navarou. je to malý, ľahký americký pickup celou konštrukciou. akurát sa volá navara len preto, lebo sa to tuna zaužívalo a má štvorvalcový 2,5 Dci motor, ktorý má aj úžitkový renault master, akurát iba v 150 koňovej verzii. oproti navare, ktorá má trochu viac upgrade na motore, 171, niekto píše 174 koní... zvažoval som kúpu navary, preto mám tolko informácií o tomto modele. a renault? ten za to nemôže... :-) ale rozhodne už ani po tomto crashteste o kúpe neuvažujem. je to slabý pickup, čo sa týka pevnosti. vyzerá mohutne, ale bezpečný nieje. takže tolko. ale je dobré, že sa tu debatuje o tom. aj že testy NCAP sa robia. :yes:
Myslel som to tak, ze ked je ta aliancia, tak renault ako etalon bezpecnosti iste nebol poteseny vysledkom testu aliancneho partnera aj ked s nim nema renault priamo nic do cinenia
Promin, ale nevim co si myslet o autu s vyzáží ledoborce, které z člověka udělá při nárazu fašírku. Extrémní posun pedálů, traverza skrz podlahu nebo airbag míjící hlavu je něco neomluvitelného. To si nedovolí do EU dovést už ani Čínské automobilky (rozhodně ne ty, které myslí prodej v Evropě vážně)
A je po problému. Nový firmware airbagu vše vyřešil. Po nárazu dopadnete úplně stejně jako před úpravou, ale pozůstalí Vás aspoň podle hlavy v celku poznají, a to se cení :yes: (tedy pokud nebudete spolujezdec, tam je airbag jen k zakrytí místa činu ) ... :-O
No aby si nebol prekvapeny... To ze mas velku "krabicu" este neznamena ze mas bezpecne auto. Ono nezalezi len na bezpecnosti a hmotnosti ale najme na konstrukcii deformacnych zon a tuhosti kritickych casti karoserie - to je presne to co Navara nema. Hold budes si muset zvyknut na fakt, ze vo svojom megaterenaku s utocnym ramom nie si nesmrtelny >:D
Tak tak a to je výhoda do pevné překážky a proto dostávají ty hvězdy. A co se stane pevné překážce bez deformačních zón?! Téměř nic! A když narazí nějaké tintítko do Navary tak je to jak do pevné překážky. Navara z toho výjde jak pevná překážka ale tintítko bude šrotové, protože se o tu energi nepodělí s Navarou. Je to to samé jak osobní auto vs nákladní. nákladní taky nemá deformační zóny a všechno tu energii tudíž musí absorbovat osobák a podle toho to taky dopadá. Mozečky na***!
Ja som bol prekvapeny ked som minule videl test celneho narazu medzi Modusom a 10 rocnym Volvom /velke combi asi 70 alebo jeho predchodca/. Bola to anglicka stranka a na zaciatku sa pytali ci je pre bezpecnost lepsie za rovnake peniaze kupit nove male auto alebo kupit starsi jazdeny velky tazky kombik. Potom porovnali obe auta pricom Modus mal tretinovu hmotnost. Pri naraze isli auta asi 60. Vysledok bol dost prekvapujuci nakolko nedoslo k "odstreleniu" Modusa z cesty ale auta ostali stat skoro na mieste, pricom poskodenie priestoru vodica a spolujazdca Volva bolo fatalne a komentator tvrdil, ze posadka by neprezila. Napriek tomu v Moduse nedoslo k vyraznejsej deformacii priestoru vodica a spolujazdca - podla komentaru by prezili aj ked so zranenim. Na zaver to bolo zdovodnene tak, ze modernejsia konstrukcia lepsie rozklada silu narazu do roznych smerov co sa prejavi na mensom poskodeni posadky. Cize neni dolezite ako auto vyzera po naraze ale ci je zachovany zivotny priestor posadky a ako su rozlozene sily narazu. To iste plati pri SUV nakolko ani Navara neni hmotnostne porovnatelna s Tatrou ako tu niekto pisal, ale hmotnostou sa radi ku klasickym osobakom.
P.s. : Ak ste niekto tu stranku videli tak napiste link...
Lidi jsou nepoučitelní. Někteří si kupují tyhle auta proto, že je skutečně potřebují. Mají hospodářeství a potřebují něco občas převézt. Ale těch je pár v celým státu. Zbytek se dělí na dvě skupiny. Jedné takové monstrum vyztužuje ego a druhé naplňuje představu, že je to bezpečné, protože je to velké. Ti co to mají na vyztužování ega nepořídili špatně, ale ti co sází na bezpečnost těchto monster jsou úplně vedle. A nezáleží na výrobci takové nemotorné bedny.
chtěl jsem jen ilustrovat určitou absurdnost nárazových testů ... jako že hypoteticky já nasednu do téhle krávy, a ty nasedneš do plechovky od rybiček a rozjedeme to stejnou rychlostí do zdi ... prej je na to nejlepší pětistovka fiat, ta má pět hvězdiček ...
Ty asi o fyzice moc nevis, co? Nucili te co je to zakon akce a reakce? Kdyz narazi auto o polovicni vaze do zdi, tak se do karoserie musi pohltit polovicni energie, takze muze byt polovicne dymenzovana karoserie oproti autu, co vazi 2x tolik, takze akroserie musi pohltit 2x vice energie. A jelikoz tu vahu dela hlavne to, ze to auto je dlouhy, vysoky, ma vice plechu, ma tlustsi traverzy na korbe, aby uvezli tezky naklad, tak ta bezpecnost neni nic moc.
A kdyz se potka lehke a tezke auto, tak na oba pusobi vetsi sila, nez kdyz se potkaji dve lehky auta a nedej boze, aby se potkaly dve tezky auta...
Zajímavé, že lidem kterým se nelíbí off-roady, SUV nebo jiné velké auta se začnou chytat Freuda. Ty si jeď ve Smartu, on v Navaře. Stejně všichni umřeme na rakovinu >:D
Od určité rychlosti (proto se myslím nedělají crashtesty při vyšších rychlostech) je stejně skoro jedno, v jakém autě jedeš... i kdyby to auto zůstalo nedotknuté, tak tvé tělo to velmi pravděpodobně nedá... a to je pak jedno jestli navara nebo fábie... i proto zůstává pocit bezpečí ve velkém autě často jen pocitem...
Tady je jasně vidět, k čemu mají teréňáky rám - aby se z něj kastle mohla lépe utrhnout. Proto taky JEEP od této koncepce před štvrt stoletím upustil a používá UNIFRAME - kde to je všechno svařený dohromady
....reputace bezpečnosti Navary zkolabovala s jejím prvním crash-testem a tenhle ubohý 2. pokus to napravit změnou softwaru airbagů je u multimiliardové průmyslové korporace odporně trapný krok a nevídaná drzost tvářit se, že tím je problém vyřešený. Je mi upřímně líto všech podvedených lidí, kdo si ji koupili. Být mezi nimi, tak bych se soudil o peníze, že takovou "paštiku" jsem si koupit fakt nechtěl... :no: Konstruktéři Nissanu jsou prasata a management tlupa šmejdů, jinak něco takovýho není možný :no:
Ten model má zjevně konstrukční vady a oni jen čekali, zda to praskne...špína! :no: