...to su moje dva tipy,
ale viac sa priklanam k Ačku je vacsou revoluciou aj ked modularna platforna...hmmm...zalezi na hlasoch par jedincov v ankete...ale TRH si urci AUTO ROKU aj tak sam ;-)
Naše pravda - tvoje moje, všech :-) GT je příliš vyhraněné, ta doba, která přála těmto modelům je nenávratně pryč. V rovině sportovního segmentu by to ovšem železo jistě bylo.
Kritéria volby jsou design, komfort, bezpečnost, ekonomika provozu, jízdní vlastnosti, výkon, funkčnost, ekologičnost, řidičská spokojenost a cena. Nejdůležitější faktory jsou technická inovace a value for money.
Co se Golfu týče... je otázka, jestli MQB bude stačit jako technologická inovace, když v oblasti motorů a převodovek nic nového nepřichází a konstrukce zadní nápravy je dokonce krokem zpět. Ani v asistenčních systémech a výbavě Golf nepřichází s žádnou revolucí. Nicméně velmi dobré value for money nelze Golfu upřít a jeho volbu by asi nemohl nikdo zpochybnit, stejně jako význam MQB pro další vývoj autoprůmyslu.
Toyota samozřejmě těžko naplní požadavky na komfort nebo ekonomiku, ale na druhou stranu je dnes de facto jediná svého druhu, trošku takový návrat ke kořenům. Ale jinak souhlas, poslední sportovní auto roku bylo Porsche 928 v roce... hmm, fakt 1978?
Slušné šance může mít i Clio. Malým autům anketa vždy docela přála, navíc přichází s novým 0.9TCe, které může zaujmout i zeleně smýšlející porotce. K tomu zajímavé možnosti individualizace a výrazné snížení hmotnosti. Francouzské auto nevyhrálo od roku 2006 - což bylo shodou okolností Clio.
Zajímavý může být i B-Max, nicméně prodejní (ne)úspěchy ho možná trošku znevýhodňují.
V cechach alebo na slovensku Golf value for money naozaj je, ale to neplati v celej europe.Pozri si napriklad cenniky Golfa v nemecku.Zakladny Golf v nemecku zacina na sume o 3 tisic eur vyssej ako na slovensku.
Pokud jsou hlavními kritérii technické inovace a value for money, tak je na tom MB A docela dost bídně. Má sice pěkný design, ale nějak tam nevidím ať už inovace, či cenovou dostupnost.
Súhlas, Áčko je pekné, ale nijak extra inovatívne, len sa vrátilo od osobitnej konštrukcie k úplnej klasike nižšej strednej. A cena mu v tejto ankete rozhodne kladné body nepridá.
Souhlas u Áčka je třeba ocenit i to že je to úplně jiné auto než bylo A I a to auto je prostě úžasné. Obávám se že porota COTY nebude sdílet mé nadšení a spíš se přikloní na mrzkou stranu value for money o které píše jossalito. Bohužel. :-(
Tiež si viem predstaviť, žeby som ako potenciálny porotca vedel dostatočne vyargumentovať dôvod pre prvenstvo Golfu. Aj keď srdce by volilo Toyobaru, o tom táto anketa nie je a spomedzi ostatných žiadne auto nejak dramaticky nevyniká.
S jeho příjmením mu půjčí auto na testování kdekdo... >:-[]
Jeho testy nejsou vůbec špatné, ovšem tady s tou čtvrtou generací Golfu, která údajně změnila automobilový svět, nekonečně uletěl. K tomu jen ta plynová vzpěra na kapotu motoru a kvalitní materiály v interiéru opravdu stačit nemohou, technika byla prakticky komplet převzatá z předešlé III. generace Golfu (mimochodem zatím jediný vůz roku ze včech g. Golfu) a ke konci výrobního cyklu IV. g. už byla relativně "zastaralá"...
Stačí srovnat dobové srovnávačky (s třídní konkurencí) G III a G IV.
Jistě, g. Golfu jsou vlastně "párové", ty liché jsou "určující" a sudé "zrající", takže pokud nějaké g. Golfu měnily kompaktní svět automobilů, byly to logicky, v prvé řadě, ty liché (matematicky)...a troufám si tvrdit, že i v rámci sudých g. Golfu, zrovna ta čtvrtá tahá, v tomto ohledu, za nejkratší konec (moje pořadí sudých g. Golfu, samozřejmě na svou dobu - 2,6,4).
No neviem, či to zrovna platí aj pri súčasnej generácii: podľa Tvojej teórie by terajší Golf mal byť tým prevratným, to ale pri porovnaní s predošlou gen. moc povedať nemožno.
P.S. ak toto je tá pokroková generácia Golfu, som zvedavý na tú dojížďačku G8. >:-[]
Samozřejmě, že nemám na mysli jen design, ale především technickou stránku, a Golf VII na zcela nové platformě je v podstatě "technická revoluce" ve srovnání s technicky identickým přechodem z páté na šestou generaci, kde je dokonce např. identické celé prosklení karoserie.
Na G7 je naopak vše úplně nové, takže tady srovnáváš nesrovnatelné. ;-)
Samozrejme, že prechod z G5 na G6 nebol veľký progres, keď išlo viacmenej o facelift, z tohto hľadiska je bez debát G7 úplne nový a vzťah G5-G6 nie je moc dobrý porovnávací príklad. Pri G7 tých významných noviniek ale takisto moc nie je; modulárna platforma MQB je iste revolúcia pre koncern, umožňujúca výrazný cost-cutting a flexibilitu, pre Golf samotný to nemá o nič väčší význam, ako podvozok vyvinutý len pre neho. Technicky nie je G7 nijak dramatickou zmenou, pribudli výbavové prvky, TSI boli prepracované, ale inak sa moc nezmenilo, naopak je tu downgrade v podobe primitívnejšej zadnej nápravy pre slabšie verzie. Za výraznú zmenu napr. považujem prechod z nepriamovstrekových motorov na priamovstrekové, zavedenie multilinku či zavedenie dvojspojky. Nič z takýchto výrazných technických inovácií G7 neprináša (čo nevylučuje, že sa priebežne objavia).
Jen samotná modulární platforma je technická revoluce ve srovnání s tím, co přinesl G4 proti G3.
To všechno, co můžeš mít v G7, je pro jeho přímou konkurenci většinou jen hudba relativně daleké budoucnosti... a fakt, že značnou část toho, jsi mohl mít už v G6 na tom nic nemění. I mnohé možnosti výbavy starší G6, jsou u konkurence stále zcela nedostupné.
Napiš mi, který současný meinstreamový kompakt, je v globálu technicky revolučnější, nebo "dál", než G7? Co technicky revolučního/revolučnějšího přinesly nové generace konkurenčních kompaktů?
"Za výraznú zmenu napr. považujem prechod z nepriamovstrekových motorov na priamovstrekové, zavedenie multilinku či zavedenie dvojspojky."
Nic z toho právě G4 nepřinesl.
Teoreticky se můžemne bavit pouze o DSG, která se velmi! omezeně dostala (na konci výrobního cyklu) ještě do G4, jednalo se o limitovanou R32 (sériově s manuálem) do jejíž produkce se DSG omezeně dostala, a to ještě pouze pro domácí trh. Většího rozšíření (R32, GTI i běžné modely včetně TDI) se pak DSG dočkala až v G5.
Ja si naopak myslím, že GIV bol dosť značným posunom vo vnímaní Golfu: ak si pamätáš testy z doby jeho uvedenia, nešetrili prirovnaniami k strednej triede či prémii (hlavne interiérom) a jeho vypracovanie a materiály naozaj predčilo celú triedu. Ako prvý prišiel komplet s priamovstrekovými dízlami, 16v/20v benzínmi či turbobenzínom, motory siahali od 1,4 po 2,8 V6, s odvodenou Borou mal fakticky 6 karosárskych verzií (3/5d, kombi, sedan a kombi z neho, kabrio). To, že po príchode Focusu jazdne zaostával, je samozrejme pravda, ale to platilo aj pre ostatných konkurentov. Ty samozrejme subjektívne a pochopiteľne vnímaš ako najväčší posun G5, ja to ale vnímam tak, že GIV rozhodne nebola tá párna, evolučná verzia, ktorá sa len viezla na vlne GIII bez veľkých zmien, ale naopak.
G5, který už byl technicky, prostorově apod. úplně jinde, tady vůbec nepotřebuji zmiňovat, bohatě si vystačím s konfrontací s G3.
Jediná zásadnější věc, se kterou se dá souhlasit, je ten kvalitní interiér, tedy především (na tehdejší dobu a třídu) velmi kvalitní materiály v něm, ale to už jsem v reakci (spolu s plynovou vzpěrou kapoty motoru) zmínil.
S těmi přímovstřikovými diesely (TDI) jsi vedle, jak ta jedle, ty do této třídy (mimo jiné také sériový airbag řidiče v kompaktu) přinesl právě (na svou dobu mnohem revolučnější, než G4) Golf 3! Nejprve ve verzi 66kW (07/1993) a později i 81kW (02/1996). G4 tyhle motory pouze převzal a díky velkým kolům ( a odlišnému zpřevodování) ala Passat (které navíc omezily prostor vzadu i ve srovnání se starším G3) s nimi byl dokonce o něco pomalejší, než G3 (viz první německá srovnávačka G3 1.9 TDI vs G4 1.9TDI). Až později do G4 přišly nechvalně známé TDI PD.
A co se týká benzínů, tak s šestiválcem (VR6) přišel také už Golf III VR6 (01/1992), 16V techniku používal VW už od první generace Golfu (GTI), je sice pravda, že ve čtvrté generaci se 16V technika přesunula do nižších (1.4 a 1.6) motorizací, ale o tom, že by zrovna tímto Golf 4 ovlivnil automobilový svět (který ji i v této třídě poměrně běžně používal už dávno) nemůže být ani řeč.
A (atmosferický) 1.8 20V byl pěkný průser, viz první novodobé Octavie s 1.8 20V, které s ním hodně žraly a k tomu moc nejely... 8-s Verze s turbem byla nesrovnatelně povedenější (žrala, ale jela!), ale že byla 20V technika( v konečném důsledku) "slepá ulička", podobně jako PD, je dnes zřejmé.
A kterou karosářskou verzi neměl G3 ve srovnámí s G4. Ani jednu (a místo Bory bylo Vento)! Navíc žádný Golf Cabrio postavený na VI. g. Golfu nebyl, GC byl zatím postavený jen a základu I. g. a III. g. (+ ten současný na základu 5/6 g.). A Golf III Cabrio (1993) byl v roce 1998 pouze opticky upraven ve stylu 4. g., ale základ z G3 zůstal stejný, viz i velikost/obvod kol z G3.
Takže se vracím na začátek, čím tedy skutečně změnil G4 automobilový svět??? Jednou plynovou vzpěrou a nadprůměrně kvalitními materiály v (mimochodem na svou dobu a třídu dost stísněném) interiéru? Leda tak RastoChválovy "zlatý voči"... ;-)
Nejde o nějakou výhru, ale o to, kde je pravda (a to jsem ještě pomlčel o G4 GTI), tady si u mě Rasto výrazně "pohoršil". >:-[]
Jinak ten borec co měl toho G1 byl neskutečné čuně, viděl jsi ten interiér, ty vrstvy prachu v mřížkách, všude stará usazená špína, Já podobnou lásku ke starším autům ze 70-80tých let zcela chápu, ale nechápu, jak se někdo může podobně "chovat" k něčemu o čem sám tvrdí, že je to jeho "láska"... 8-s;-)
Mám po večírku stejně přímý myšlenky jak ředitelka marketingu Žu-Žlej-Mě, která si Hondí tričko hodila přes pušapku, vyfotila a vznikla tahle zkroucenina.
Nějak tam letos není nic, co by mne doopravdy zaujalo nebo na první pohled zapůsobilo jako skutečně inovativní. Clio, 208, Golf, i30 jsou jen postupné evoluce předchozích generací, A a V40 jsou sice zajímavé, ale taky nijak přínosné vozy. Sportovní Toyota má plus za návrat malých zábavných aut, ale to těžko bude stačit a B-Max zase tak úžasně praktický, jak tvrdí reklamy, není. Ješt%Estický novinář.
Přál bych to Toyotě, ale realisticky vidím spíš Ford, za tu snahu s dveřmi.
U toho Fordu vidím nějvětší problém v tom, že tu jeho inovativnost, jejíž náznak tam vidím, nějak nechápou samotní zákazníci. Neprodává se.
Clio je pro mne šampionem mezi malými, dvěstěosma je jen podivnou evolucí a i30 je sice velmi dobrý produkt, ale v podstatě dohnal jen konkurenci.
Golf sice vypadá pořád stejně, ale je postaven na nové MQB, má elektronickou parkovací brzdu s Auto Hold, systém Start/Stop, stabilizační systém a XDS, funkce sledování únavy řidiče a automatického brzdění při vícenásobných kolizích, malý přímovstřikový turbomotor a 7pytlů atd. To vše v základu za docela neodolatelnou cenu.
Letos vyhraje Golf nebo B-Max. Víc ale věřím Fordu. Clio letos šanci nemá. Renault nezvládl prezentaci a nestihl homologovat 1.2 TCe s EDC a nebyl hotový ani R-Link. Na prezentace tedy poslal nižší výbavy a to by se např. VW nestalo. Ten naopak doma nechal slabší motorizace s torzkou. A je každému jasné, že každého zajímají první testy. I kupující 1.2 TSI bude kupovat dle testů nejlepší auto. Navíc Clio má mezery v kvalitě materiálů použitých v interiéru. I zde si nechává prostor pro vyšší verzi Initiale Paris, ale koho to zajímá.
1. B-Max
2. Golf
3. MB A
4. cokoliv
B-Max by nebyl prvním autem roku, které neoslní v prodejích, typickým příkladem jsou všechna vozidla s elektrickou výpomocí.
U Golfu to, co píšeš, není nic nečekaného. Spousta věcí, ale nic, co by zároveň už nějakým způsobem neměla i konkurence...
Ale i u VW si za to člověk docela slušně připlatí... po průletu konfigurátorem jsem se s těmi pár hračkami dostal hravě ke 450 tisícům a to už zase TAK příznivá cena není.
Ježto tam není nic na elektriku, tak první místo bude letos vynecháno.
O druhé se pak budou dělit všichni ostatní.
Tahle tendenční anketa u mně skončila.
Slogan: Auta si nakupujte, na COTY nehleďte!
COTY - :no:
A MCOTY (mariachiho car of the year)?
Osobně tlačím Toyobaru - už jen proto, že s ním přišli. :-)
A ještě něco - v podstatě kterýkoliv z finalistů je tak dobrý, že nemá smysl zatratit ostatní, to se stává málokdy.
Není tam špatnýho kousku, Toyota je na (nejen) cenu za odvahu, Golf za setrvání na špičce. Není to určitě tak inovativní auto, jak rozšafně napsal LV, ale jednoznačně komplexně nejlepší hatch, kterým jsem kdy jel.
Uniká mi P208, kterej mi prostě vadí se svou hloupě umístěnou přístrojovkou, naopak funguje Hjondéééé, který sice není žádná kráska, ale funguje dobře.
Ok... ale i tak... pokud zvolíš Clio, co to vypovídá o GT-86? Vcelku nic. Pouze volba Mercedesu by se dala interpretovat tak, že je A lepší auto, než V40 (a vice versa).
Jinak samozřejmě souhlas s tím, že bych asi uměl obhájit vítězství každého z uvedených aut (a navíc mi tam chybí Mazda 6, zatím jsem nezkoumal proč).
Proč Golf? Z toho, co se tam letos vyskytuje bych vybral V40 - za technickou
úroveň, jízdní vlastnosti, další inovace pro pasivní bezpečnost a samozřejmě
i jeho dizajn. Anketa Auto roku není o rádoby se ohlížení k minulosti (Golf), je
o tom nejlepším autě pro další rok, tady a teď, tak to alspoň platilo v minulosti -
proto Citroën GS, proto několik Fiatů nebo Porsche 928...
Letos to vidim na vitezstvi Toyoty/Subaru. Jako jedine z celeho finale je auto zamereno na radost z jizdy. Netvrdim, ze jsem se se vsemi finalisty projel, ale zkusenost s GT-86 uz mam a musim pripustit, ze mam nutkani postavit manzelcin Forester pod pristresek pred garazi.
M-B A nema mnoho sanci, ac (dle meho) jdo o nejlip zpracovany hatch na trhu. Mozna pouze, pokud by hlavnim kriteriem byla revoluce oproti predchazejici verzi.
Golf by mel dostat cenu za zklamani roku. Oproti predchozi verzi jsem zaznamenal 2 zlepseni. Prvni je vzhled. Ano, zvenku se Golf konecne stal primo hezkym autem. Druhym zaznamenatelnym zlepsenim je umisteni pristrojove desky a posez za volantem. Oproti minule verzi, ktera doslova diktovala jedinou moznost posezu, je tato mnohem benevolentnejsi. Zbytek auto je dle meho preslapovani na miste, v jistych miste dokonce velkym krokem zpet.(nesedel jsem v top verzi)
Hyundai i30 (Kia Cee'd) ode me dostava (pomyslnou) cenu za pokoreni evropske konkurence. Bohuzel, uz se to stalo, "evropa" bude muset zacit dotahovat.
Náš věčně "přešlapující" dětský analytik marianek...
Jestli chce někdy i30/Ceed skutečně pokořit evropskou konkurenci, musí to dokázat především na celoevropském trhu, nikoli pouze ve tvé hlavičce (přání otcem myšlenky)..., zatím se na tomto trhu nedostali ani na pozice, ze kterých by se mohli na ty nejlepší v Evropě dotahovat:
[odkaz]
Aha, marihuanku, takže, to tvé údajné "pokoření evropské konkurence" od i30/Ceeddu je pouze tvůj (objektivně ničím nepodložený) subjektivně dětinský výplod..., tak to jsem úplně klidný, v takovém případě byla vážně má reakce naprosto zbytečná... :*) >:-[]
Prave tvoje reakce jsou znacne detinske. Nahore jsem napsal, ze jde o muj nazor, zalozeny na vyzkouseni obou vozidel. Zapomnel jsem na tvou labilitu a vcas te nevaroval, aby ses nevzrusoval. Subjektivne ma Cee'd lepsi materialy v interieru, lepsi ergonomii, lepsi posez za volantem. Kdyz tomu pridame spolehlivejsi motorizaci, lepsi zaruku na produkt, tak nam zustane Golf, ktery ma co dotahovat.
To vse ale nema nic do cineni s tim, ze dle meho je nejlepsim adeptem na vyhru v ankete GT86/BRZ.
..větsinou vyhravaji mala dostupná auta...bezpecna...inovativni a to B MAX je..
- system otvirani dveri
- motor roku
- pri nehode zavolani o pomoc
- celkove me prijde jako velmi kvalitne postavene auto
u ostatnich....ti jen kopiruji defakto porad to stejne a u Golfu me prichod nove platformy zas az tak dulezity neprijde (navic to ze zakladni verze jsou podvozkove osekany...t.ak za to bych urco pale cnahoru nedal :D)
edit....on novy Golf ma jeste to sroubovaci vicko u nadrze? :D a dopr..ja myslel, ze moderni auta uz to nemaji, kdyz to konkurence uz ma 3 a vice roku :D
"...agilní jihokorejský Hyundai i30" - tak zrovna i30, konstruovaný v Německu a vyráběný v Nošovicích, je asi tak jihokorejský jako je Pilsner Urquell jihoafrický... (pro ty, co to neví: značku Pilsner Urquell vlastní jihoafrická skupina SAB Miller; těm, co to ví, se omlouvám :-)
Jihokorejský je proto, že hlavní rozhodnuti o vývoji, výrobě a prodeji vznikají v Koreji. Stejně tak veškerý zisk (z práce německých a českých zaměstnanců) odejde do Koreje, aby si korejci mohli nakoupit nové BMW a Audi.
Ne tak docela, Pavle... Ostatně, i strategická rozhodnutí o skupině Pilsner Urquell a podřízených značkách (Radegast, Kozel) se dělají v Johannesburgu a ne v Plzni - a jsou ta piva jihoafrická???
Zisk z Nošovic do Koreje pochopitelně odchází, protože to byla matka, Hyundai Motor Company, kdo tady proinvestoval 30 miliard korun, takže je logické, že se investice matce splácí. A nová BMW a Audi, která si tam za ten zisk koupí? Víš dost málo o mentalitě Korejců a jejich loajalitě ke značce a k firmě, která je zaměstnává... Shora dolů je to Equus, Genesis, Grandeur, Sonata (vše Hyundai, of course...).
Vzhledem i k těmto úspěchům: "Hyundai i30 překonal v Evropě hranici půl milionu prodaných vozů." ... "V Evropě bylo prodáno více než půl milionu vozů i30 od zahájení prodeje první generace této modelové řady v roce 2007. Tento úspěch byl hnací sílou na cestě k nedávnému překonání hranice 1 milionu prodaných vozů i30 v celosvětovém měřítku." - [odkaz]