taky nechapu, proc by měli byt odskodneni zakaznici, když ti jedini na tom profitovali a s tim to i většinou kupovali a kupuji.
jestli nekoho odškodnit tak jak pises - odškodnit ty kteří ty jedy museli dýchat.
me by uplne stacilo, kdyby srovnali spotrebni dan benzinu a nafty na stejnou uroven, klidne at spotrebku benzinu nechaj a zvednou spotrebku u nafty o 3kc, at to je aspoň srovnany.
a zakazat desetilety naftaky jako v "zaostalem" dilli a naftaky casem ze silnic "zelene" EU zmizi samy
Poslouchej ty komunisto pošahanej. Zakazovat někomu ježdění autem, který si koupil a který získalo normálně homologaci, jen proto, že tobě se to nelíbí snad nemyslíš vážně. Prober se prosím tě z toho tvýho zelenýho bludu. Životnost auta končí ve chvíli kdy je buď neopravitelně poškozený popřípadě oprava už je neefektivní a zbytečně nákladná nebo je auto tak morálně zastaralý, že prostě už není nikdo ochotný takový auto dál užívat. Rozhodně nekončí na základně nějakýho bolševickýho nařízení jak by se to líbilo tobě.
Zakazovať je samozrejme blbosť, ale môžem ho ekonomicky znevýhodniť, ved to je oficiálnym zdôvodnením spotrebnej dane. Dan na škodlivé produkty z ktorej by sa malo financovať odstraňovanie dôsledkov týchto škodlivín.
No a na západe funguje aj pravidelne ročné poplatky, ktoré sú pre novšie auta výhodnejšie.
Samozřejmě je nejlepší vydřít peníze z lidí který je nemají. V tomhle případě z majitelů starých aut. Vynikající postup. jj vím tohle výpalný tam funguje. Jsem zvědavej kdy s tím přijde i naše vláda.
desetilety benzinovy auto nižší stredni koupis uz za 70-80tis.
zbytecny asi podotýkat, ze i ten desetiletej benzin je mnohem zelenejsi, nez většina naftaku s euro6
jestliže tobe nevadi, ze si zkracujes život dejchanim jedu a rakovinotvorných latek z naftaku, tak me to teda vadi a davam to najevo.
ono je ale jednodussi chovat se jako ovce a ty jsi toho prikladem
Tak se z týposraný Prahy odstěhuj. Nikdo tě nenutí bydlet na nějaký frekventovaný křižovatce a čuchat smrady z kolon aut. O 10 kilometrů vedle by si takový problémy vůbec nemusel řešit a nebyl by si potom tak neskutečně zapšklej.
nebydlim v pze ale v relativne cistym prostředí a prave proto jsem k tem smradum asi vnimavejsi.
byly doby, kdy jsem po 3-4 mesicich prazdnin prijel do prahy a první co me cinklo do nosu byl ten smrad z aut. to bylo ještě za bolsevika a dyzly az na nakladaky a autobusy nejezdily zadny ale zastoupily je skodofky bez katalyzatoru. po tydnu jsem si na to tak zvyknul, ze když jsem se po vikendu vratil, zadnej smrad uz jsem necejtil...
dnes se mezi téma smradama pohybuju na silnici, tomu se vyhnout neda, jedine ze bych nevytah paty z domu a jeho okoli..
nedavno jsem byl ale po delsi době v centru nocni prahy a bylo to sileny. v podzemnim parkovisti v ND neskutecne smrdel nejakej zanovni dyzl, na ulici smrad z dyzlu a nepretrzity duneni, který občas prehlusilo jen duneni nocni tramvaje. když vyjimecne projelo benzinovy auto, tak to byl uplne balzam na usi
jestliže se dodatecne prijde na to ze nejaky zarizeni je zdravi nebo život ohrozujici, tak je na rade ho hned zakazat nebo alespoň omezit dobu uzivani.
jen komunisti a fasisti nehledeli na lidske obeti. proto socialisticky kominy kourily vic nez ty kapitalisticky, proto ruda armada ve velkem obetovavala svoje vojacky i v době, kdy prubeh války uz mela ve svých rukou, proto komunisti povrazdili 100milionu lidi, většinou svych spoluobcanu v době miru...
Ty jsi někdy opravdu pod lékama, ne? Kouřilo to všude, nejen na "východě", protože to tehdy nikdo neřešil. Jediný, kdo by měl pikat, je VW a né zákazník, co si koupil v dobré víře auto. Proč perzekuovat uživatele aut, mají napařit flastr VW až z toho zkrachuje a je to. Jenže toho se bojí, jelikož VW je jeden z největších zaměstnavatelů v Evropě.
v době, kdy uhelny elektrarny v CSSR, NDR a PLR vypoustely spousty oxidu siry, coz mělo za následek odumirani lesu hlavne v krusnych horach, jizerkach a v krkonosich, elektrarny v NSR, rakousku, francii.. byly davno odsireny.
odsireni uhelnych elektráren byl jeden z prvních ekologických pocinu po listopadu 1989 po padu bolseviku, tusim, ze v 1994 byly všechny, nebo alespoň většina uhelnych elektráren u nas odsirena.
pamatuju, jak u nas v ricce obcas tekla barevna voda podle toho jakou mistni fabricka zrovna používala barvu a jednou pod jezem metrova vrstva peny. pstruzi mely uhnily ocasy a bolaky po celym tele...
emisni normy pro auta taky vznikly na zapade, komousi něco takového neresili
aha. Takze ti "najekologickejsie zmyslajuci" amici su az taki zeleni, ze oni ani nemusia ratifikovat Kjótsky protokol... :-!
[odkaz]
Vynikajuco, vidim, ze ti zase kvalitne zadrbava. 8-s
Za komancov sa na ekologiu nehladelo tak, ako teraz pocas nasej ucasti v EU, ale aj oni sa dokazali postavit za niektore ekologicke "drobnosti" - ako napr. ochrana zdrojov pitnej vody a pod.
S tymi naftakmi je to globalny problem vsetkych automobiliek - sam vies, ake emisie vypustaju aj ine nekoncernove motory v realnej premavke. Takze dat prikaz len jednym, ktori nepresli v nejakych lab. testoch, nic neriesi.
Aby to bolo spravodlive, muselo by kazde auto mat namontovany vlastny meraci mechanizmus a na zaklade toho, kolko si ty konkretne na tom aute vypustil exhalatov, platil by si do nejakej "ECO-kasy".
Lenze to je nerealne, takze to mozes odpiskat. :-!
kjotsky protokol je o CO2 a ne o emisích, který jsou zdravi skodlive
a usa produkci CO2 v posledních několika letech snizily bez ohledu na podepsani nebo nepodepsani kjotskyho protokolu
ved - CO2 >:D
A o com je to aktualne s naftovymi motormi ? Urobis ho na lepsiu spotrebu, teda nizsie CO2 ale mas viac NOX. Urobis ho "cistejsi" na NOX, posetris ale na chcankach, mas vyssiu spotrebu a teda CO2 a stracas medzi zakaznikmi konkurencnu vyhodu, lebo kazdy chce auto s nizsou spotrebou.
Takze chyba je v panoch z Bruselu, ze sa moc zamerali na CO2 a tym padom dotlacili vsetky naftaky-vyvyjajuce automobilky do cachrov s NOX. Take jednoduche ! :-!
Moje riesenie: Zaviest s okamzitou platnostou real-drive-cyklus, otestovat vsetky auta od EU4 hore ( a mozno aj starsie ) na emisie a podla vysledkov 2 varianty riesenia:
1. - nepresiel si testom, zaplatis ( automobilka ) xxx € pokuty na ECO-projekty.
2. - nepresiel si testom, prerobis ten motor pridanim chcaniek a pokutu neplatis.
automobilka, ktora nevie svoje motory upravit na predpisane hodnoty by svojou pokutou prispela uzivatelovi takeho auta na jeho upravu u firmy, ktora by sa tymto zaoberala.
Lebo je realny predpoklad, ze keby sa vypisal konkurz na prerabku starych naftovych motorov od lubovolnych vyrobcov na ich "zekologictenie", ze by sa nasli firmy, ktore by dokazali tuto aftermarketovu upravu urobit za prijatelny gros. Ked su čip-tuneri, ktori ti dokazu naladit motor tak, ze ti znizuje spotrebu ( teda CO2 ), urcite by sa nasli aj taki, ktori by sa dokazali hardwarovo postarat o to, aby sa znizilo aj NOX.
Jasne, pre takto upravene auta by potom bolo treba urobit nejaku homologacnu vynimku, nakolko SCR, jeho nadrz a vsetko co s tym suvisi zvysuje pohot. hmotnost auta a teda uzivatelovi by klesla uzitocna hmotnost. Aj na to su ale firmy, ktore sa zaoberaju podvozkami, ktorych aplikacia ti zvysi uzitocnu hmotnost.
Proste vsetko sa da a je uz davno vymyslene, len to treba uviest do praxe.
To ale sucasna Bruselska banda a automobilova lobby nedovoli. :-!
- srovnat spotrebni dane na naftu a benzin, takze minimalne do nižší stredni se naftak nevyplati a od stredni az od většího najezdu.
u nas by to znamelnalo zvednou spotrebni dan na naftu o 3kc, s DPH a marzi by se nafta na stojanu zdrazila o 4kc..
- soucasny naftaky nechat dojezdit s tim, ze budou každý rok platit emisni dan, která bude rust.
- jit tvrde po autech co evidentne nesplnuji homologaci, na který jsou schvaleny.
:-)
ty: " jit tvrde po autech co nesplnuji homologaci, na který jsou schvaleny."
Lenze toto nic neriesi - homologizaciou presli vsetky a v realnom cykle skoro vsetky vypustaju sam vies ake mnohonasobky. Preto otestovat vsetky uz schvalene novou metodikou a upravit aj tie. Ak tebe naozaj ( a nielen tu v diskusiach ) vadi cistota ovzdusia, mal by si chciet aby vsetky jazdiace auta produkovali emisii co najmenej a nie ze "nechat ich dojazdit a vybrat nejaky poplatok", ktory sa ale potom podla EU zvyklosti presustruje na blbostiach a ovzdusie to nezlepsi ! :-!
myslim to tak, ze když potkam dyzl co kouri, tak evidentne není něco vporadku i když ma třeba jen euro3. bud je nacipovanej, nebo ma problém s EGR, nebo nefunkcni nebo vyrizlej dpf (od euro5, nektere od euro4) ...
resit , jestli každý konkretni auto splnuje homologaci v laboratori, nemá smysl, neco takového nedela ani výrobce
i když jsem proti dyzlum, tak to vidim snad aspoň trochu realne a ty co evidentne nemaji nejaky problém, bych nechal dojezdit, i když s nejakejma budoucim restrikcema (napr, zakaz vjezdu do mest, povinnost vypínat motor když je predpoklad, ze bude stat dyl jak třeba 1 min ...)
a samozrejme, zavest emisni dan, která povede k tomu, ze se tech nejstarsich a tedy nejvic znecistujicich aut zacnou lidi zbavovat a při koupi nového (nebo ojetyho) budou vic zvazovat, jestli ta nafta ma vůbec ještě nejakej smysl
srovnat spotřební daně není vůbec blbej nápad. To bych zavedl od hned. A pak jsou veškerý další regulace zbytečný. Jelikož by naftový auta byly natolik znevýhodněný, že by si je kupovalo čím dál tím menší procento zákazníků a postupně by mizely ze silnic. :yes:
Pane jo ty na to jdeš teda vědecky. I podvozky by si k tomu upravoval. :-) Já bych osobně udělal tlustou čáru a od EURO6 používal jak ty píšeš real drive cyklus a šel po emisích NOx. To co je už EURO5 a starší bych nechal dojezdit jak je a nevrtal do toho.
ryccardo kdo si koupil diesel je ohnout, cadic, smradoch a ignorant nejvyssi kategorie ktery za usetrenou krounu nici zdravi jinych lidi a jeste se smeje, kdyz ti tu sracku natlaci do obliceje na krizovatce.
A proč bych si nemohl koupit něco co je zákonem povolený a běžně se to prodává? Až to povolený nebude nebo to bude nevýhodný ve srovnání s jiným pohonem, tak si to nekoupím respektive zákazníci si to nekoupí. Co ti na tom přijde nejasnýho?
Podvod z emisiami nijak neovplyvnil servisne náklady. Možno skôr pozitívne, keďže sa menej využila recirkulácia spalín. To, ze značka ako celok ma viac poruch je vec nesúvisiaca s emisným podvodom.
Hlavne nevim, proc se tady resi zakaznici. Diesel si koupi pouze ignorant, kteremu nevadi to, ze smradem ze sveho auta zbytecne obtezuje okoli. Takoveho cloveka bych rozhodne neodskodnoval.
Nevím proč by mělo EU5 nebo EU6 auto s dieselem smrdět. Ovšem Ty potkáš pravděpodobně možná tak EU4, novější jsi viděl akorát na fotkách tady na Auto.cz tak plkáš blbiny.
Auto s dieselem je dražší a to ne nadarmo, je vybaveno řadou vychytávek právě aby již nebyly ani pevné částice a aby NOX (které smrdí) byly v EU6 na úrovni benzínů.
Rád Ti předvedu rozdíl mezi EU4 bez DPF a EU5 s DPF - napiš do SZ, dáme si spicha a rychle Ti předvedu že EU5 s DPF ale opravdu nesmrdí.
A jestli budeš proti OK, ale tak alespoň tak trapně nelži.
Dýzl s EU6 má pokud vím močovinu, takže tam je čistota provozu víc než uspokojivá. A žádný NOx na úrovní 15let starýho benzínu se v tomhle případě nekonají.
Zial konaju a suvisi to prave s pohovahou fungovania diesloveho motoru. NOx vznika za vysokej teploty a tlaku. Preto sa s nim v benzinoch nik nemusi zaoberat.
Tie technologie ktore su navrnute si dokazu so skodlivinami poradit. Ale musia fungovat stale, co sa nedeje ani v novych autach, lebo zakon im nechal vela vynimiek.
Ono totiž nesmrdí ani EURO3. To co smrdí a kvůli čemu se tady tak čertí jsou vylágrovaný rachotiny nebo káry načipovaný nějakým garážistou. Takový auta mě taky na silnici vadí. Nicméně moje EURO3 nafta nijak extra nesmrdí ani nehulí. EU5 nebo EU6 diesel auto necítíš absolutně vůbec.
a zazil jsi nekdy smrad s benzinovyho auta s euro3??
občas cejtim starou S120 nebo favorita, ale ani 20 let stary benzinovy rachotiny s euro1 nesmrdej a necoudej. narozdil od mnohých zanovnich naftaku
když porovnam euro3 benzin a naftu, tak naftak ma 3x vetsi limit pro NOx (v realu to bude podstatne vic) a o několik radu vic PM nez benzin (většinou s neprimym vstřikem)
Víš já jsem fanda do aut. Snad proto nelezu na weby o pletení nebo vyšívání ale na weby o autech. Ten smrad z benzínovýho auta, jak ty to nazýváš, mi voní. Stejně jako mi voní třeba nastartovanej dvoutakt s trochou rycínovýho oleje. Takže k diskuzi o smradu ze spálenýho benzínu si vyber někoho jinýho. Já nejsem ten správnej parťák >:D
když je vune moc, stava se z ni smrad
když je smradu malo, muze to byt pro nekoho vune
ano, dnes mi i takovej trabat, fichtl nebo moped zavoní když ho potkam jednou za tejden a nemusim za nim jet dyl nez par set metru. mozna to je i trocha ty nostalgie.
smrad ze s120 a občas z favoritu doted vnimam jako smrad.
ale z benzinovych aut většinou necitim vůbec nic, ani nevidim zadnej coud z vyfuku kterej by ohrozoval moje zdravi, narozdil od naftaku
Když už si takovej pamětník, tak musíš uznat, že počet aut za kterýma se nedá dýchat postupem času ubývá. Trochu mě děsí představa jak budou cítit současné motory, které už od novoty žerou olej za 10 let, až s postupným opotřebením poddimenzovaného malolitrážního motoru toho oleje budou žrát jednou nebo 2x tolik. ;-\
Já pamatuju když jezdily Trabanti a starý Škodovky, takže EURO3 auta samozřejmě pamatuju taky. Kamarád má zrovna benzínovou EURO3 Astru. Normálně to pěkně voní.
Já ti nevyvracím, že EURO3 benzín má 3x menší limit pro NOx než EURO3 nafťák no a co tak má. Prostě to tak legislativa v době EURO3 motorů umožnila, tak to tak je. BTW jak je to u EURO4. Tam už je rozdíl tuším menší ne?
Ziadny diesel bez AdBlue podla americkych noriem nesplna normy.
Euro 6 definuje pre naftu stale volnejsie normu o 0,02 g/km pre NOx. Pritom v realnej prevadzke, ta nata skace aaz 40x viac ! Ale benzin tak max 2x, aj to len priamovstrekovy turbac.
A POZR aj nafta s NOx redukciou stale pusta nasobky NOx !!!
Ako som uz spominal nizsie. Tie technologie ktore su navrnute si dokazu so skodlivinami poradit. Ale musia fungovat stale, co sa nedeje ani v novych autach, lebo zakon im nechal vela vynimiek. Ked moze dost ohrozeniu zdravia, potreba vykonu, akeho vykonu??? Ked moze dost ohrozeniu techniky - citaj vzdy ked sa to nehodi(zla vonkajsia teplota, nespravna teplota niektoych casti motora, nevhodna zataz motora ...).
Nevim, co tady chces komu namluvit. I EURO 5/6 diesel v perfektnim stavu smrdi charakteristickym stiplavym zapachem podobnym prechlorovanemu bazenu. Jasne, uz to neni takovy ten klasicky smrad nafty, jako ze stare avie, nebo jednickove octavky, ale prijemne to tedy rozhodne neni. Tenhle smrad nema s DPF nic spolecneho. U aut se vstrikovanim mocoviny mozna castecne odpada, ale ani tam to neni 100%, protoze auto neni nakladak, nebo autobus, kde je misto na poradnou nadrz. Ale nevim, mozna nesouvisi ani s mocovinou, tak dukladne jsem to nezkoumal. A opravdu nemusime davat spicha, abych citil naftak. Tak vzacny ukaz to na nasich silnicich bohuzel neni.
Příměť pysková, to jest například onemocnění ovcí....původcem epiteliotropní virus...
Nejsem nějakej lingvista, ale tohle mně roztřískalo :-)
EDIT: již opraveno
A když tak peníze do nějakého fondu a využít nějak smysluplně.
Ale jinak ať už jdou EK a EU dopr dele s těmto buzeracemi. Začínají otravovat život na všech úrovních. EK a EU toto způsobili svým bezbřehým tlakem na CO2, nesmyslné nesplnitelné normy, všechno ode zdi ke zdi.
Zrušit EP, 800 lidí zrušit EK nikým nevolené zmetky, to minimálně. Nebo vylézt z EU o tolik zase nezchudneme. Stačí že máme dost svých lokálních de bil ů.
Ale Andy Bureš bude proti to je jasné. Řepku mu dříve nebo později vezmou tak bude třeba ránu zahojit z dotací.
Jsi vedle jak ta jedle. Němci se byli v prsa, že nové emisní normy "splní levou zadní". Vlastně podrazili automobilový průmysl a tohle je výsledek. Tak at si to vylížou až do dna.
Buď prosím konkrétní. Uveď prosím nějaké vyjádření někoho z vedení koncernu někdy v letech 10 let nazpět, kdy se připravovaly motory Euro 5.
A jací Němci?
Opravdu nikdo nikdy nikde se nevyjadřoval ve smyslu "splníme emise levou zadní". Možná si to mysleli a to byla chyba ale hlavně byla chyba že sebou nechali vorat idioty z EU a EK.