Ekonomika
Příměť pysková, to jest například onemocnění ovcí....původcem epiteliotropní virus...
Nejsem nějakej lingvista, ale tohle mně roztřískalo 😄
EDIT: již opraveno
Nejsem nějakej lingvista, ale tohle mně roztřískalo 😄
EDIT: již opraveno
A když tak peníze do nějakého fondu a využít nějak smysluplně.
Ale jinak ať už jdou EK a EU dopr dele s těmto buzeracemi. Začínají otravovat život na všech úrovních. EK a EU toto způsobili svým bezbřehým tlakem na CO2, nesmyslné nesplnitelné normy, všechno ode zdi ke zdi.
Zrušit EP, 800 lidí zrušit EK nikým nevolené zmetky, to minimálně. Nebo vylézt z EU o tolik zase nezchudneme. Stačí že máme dost svých lokálních de bil ů.
Ale Andy Bureš bude proti to je jasné. Řepku mu dříve nebo později vezmou tak bude třeba ránu zahojit z dotací.
Ale jinak ať už jdou EK a EU dopr dele s těmto buzeracemi. Začínají otravovat život na všech úrovních. EK a EU toto způsobili svým bezbřehým tlakem na CO2, nesmyslné nesplnitelné normy, všechno ode zdi ke zdi.
Zrušit EP, 800 lidí zrušit EK nikým nevolené zmetky, to minimálně. Nebo vylézt z EU o tolik zase nezchudneme. Stačí že máme dost svých lokálních de bil ů.
Ale Andy Bureš bude proti to je jasné. Řepku mu dříve nebo později vezmou tak bude třeba ránu zahojit z dotací.
Jsi vedle jak ta jedle. Němci se byli v prsa, že nové emisní normy "splní levou zadní". Vlastně podrazili automobilový průmysl a tohle je výsledek. Tak at si to vylížou až do dna.
Buď prosím konkrétní. Uveď prosím nějaké vyjádření někoho z vedení koncernu někdy v letech 10 let nazpět, kdy se připravovaly motory Euro 5.
A jací Němci?
Opravdu nikdo nikdy nikde se nevyjadřoval ve smyslu "splníme emise levou zadní". Možná si to mysleli a to byla chyba ale hlavně byla chyba že sebou nechali vorat ***y z EU a EK.
A jací Němci?
Opravdu nikdo nikdy nikde se nevyjadřoval ve smyslu "splníme emise levou zadní". Možná si to mysleli a to byla chyba ale hlavně byla chyba že sebou nechali vorat ***y z EU a EK.
jestli nekoho odškodnit tak jak pises - odškodnit ty kteří ty jedy museli dýchat.
me by uplne stacilo, kdyby srovnali spotrebni dan benzinu a nafty na stejnou uroven, klidne at spotrebku benzinu nechaj a zvednou spotrebku u nafty o 3kc, at to je aspoň srovnany.
a zakazat desetilety naftaky jako v "zaostalem" dilli a naftaky casem ze silnic "zelene" EU zmizi samy
No a na západe funguje aj pravidelne ročné poplatky, ktoré sú pre novšie auta výhodnejšie.
zbytecny asi podotýkat, ze i ten desetiletej benzin je mnohem zelenejsi, nez většina naftaku s euro6
ono je ale jednodussi chovat se jako ovce a ty jsi toho prikladem
byly doby, kdy jsem po 3-4 mesicich prazdnin prijel do prahy a první co me cinklo do nosu byl ten smrad z aut. to bylo ještě za bolsevika a dyzly az na nakladaky a autobusy nejezdily zadny ale zastoupily je skodofky bez katalyzatoru. po tydnu jsem si na to tak zvyknul, ze když jsem se po vikendu vratil, zadnej smrad uz jsem necejtil...
dnes se mezi téma smradama pohybuju na silnici, tomu se vyhnout neda, jedine ze bych nevytah paty z domu a jeho okoli..
nedavno jsem byl ale po delsi době v centru nocni prahy a bylo to sileny. v podzemnim parkovisti v ND neskutecne smrdel nejakej zanovni dyzl, na ulici smrad z dyzlu a nepretrzity duneni, který občas prehlusilo jen duneni nocni tramvaje. když vyjimecne projelo benzinovy auto, tak to byl uplne balzam na usi
jestliže se dodatecne prijde na to ze nejaky zarizeni je zdravi nebo život ohrozujici, tak je na rade ho hned zakazat nebo alespoň omezit dobu uzivani.
jen komunisti a fasisti nehledeli na lidske obeti. proto socialisticky kominy kourily vic nez ty kapitalisticky, proto ruda armada ve velkem obetovavala svoje vojacky i v době, kdy prubeh války uz mela ve svých rukou, proto komunisti povrazdili 100milionu lidi, většinou svych spoluobcanu v době miru...
odsireni uhelnych elektráren byl jeden z prvních ekologických pocinu po listopadu 1989 po padu bolseviku, tusim, ze v 1994 byly všechny, nebo alespoň většina uhelnych elektráren u nas odsirena.
pamatuju, jak u nas v ricce obcas tekla barevna voda podle toho jakou mistni fabricka zrovna používala barvu a jednou pod jezem metrova vrstva peny. pstruzi mely uhnily ocasy a bolaky po celym tele...
emisni normy pro auta taky vznikly na zapade, komousi něco takového neresili
[odkaz]
Vynikajuco, vidim, ze ti zase kvalitne zadrbava. 8-s
Za komancov sa na ekologiu nehladelo tak, ako teraz pocas nasej ucasti v EU, ale aj oni sa dokazali postavit za niektore ekologicke "drobnosti" - ako napr. ochrana zdrojov pitnej vody a pod.
S tymi naftakmi je to globalny problem vsetkych automobiliek - sam vies, ake emisie vypustaju aj ine nekoncernove motory v realnej premavke. Takze dat prikaz len jednym, ktori nepresli v nejakych lab. testoch, nic neriesi.
Aby to bolo spravodlive, muselo by kazde auto mat namontovany vlastny meraci mechanizmus a na zaklade toho, kolko si ty konkretne na tom aute vypustil exhalatov, platil by si do nejakej "ECO-kasy".
Lenze to je nerealne, takze to mozes odpiskat. :-!
a usa produkci CO2 v posledních několika letech snizily bez ohledu na podepsani nebo nepodepsani kjotskyho protokolu
A o com je to aktualne s naftovymi motormi ? Urobis ho na lepsiu spotrebu, teda nizsie CO2 ale mas viac NOX. Urobis ho "cistejsi" na NOX, posetris ale na chcankach, mas vyssiu spotrebu a teda CO2 a stracas medzi zakaznikmi konkurencnu vyhodu, lebo kazdy chce auto s nizsou spotrebou.
Takze chyba je v panoch z Bruselu, ze sa moc zamerali na CO2 a tym padom dotlacili vsetky naftaky-vyvyjajuce automobilky do cachrov s NOX. Take jednoduche ! :-!
Moje riesenie: Zaviest s okamzitou platnostou real-drive-cyklus, otestovat vsetky auta od EU4 hore ( a mozno aj starsie ) na emisie a podla vysledkov 2 varianty riesenia😒br /> 1. - nepresiel si testom, zaplatis ( automobilka ) xxx € pokuty na ECO-projekty.
2. - nepresiel si testom, prerobis ten motor pridanim chcaniek a pokutu neplatis.
automobilka, ktora nevie svoje motory upravit na predpisane hodnoty by svojou pokutou prispela uzivatelovi takeho auta na jeho upravu u firmy, ktora by sa tymto zaoberala.
Lebo je realny predpoklad, ze keby sa vypisal konkurz na prerabku starych naftovych motorov od lubovolnych vyrobcov na ich "zekologictenie", ze by sa nasli firmy, ktore by dokazali tuto aftermarketovu upravu urobit za prijatelny gros. Ked su čip-tuneri, ktori ti dokazu naladit motor tak, ze ti znizuje spotrebu ( teda CO2 ), urcite by sa nasli aj taki, ktori by sa dokazali hardwarovo postarat o to, aby sa znizilo aj NOX.
Jasne, pre takto upravene auta by potom bolo treba urobit nejaku homologacnu vynimku, nakolko SCR, jeho nadrz a vsetko co s tym suvisi zvysuje pohot. hmotnost auta a teda uzivatelovi by klesla uzitocna hmotnost. Aj na to su ale firmy, ktore sa zaoberaju podvozkami, ktorych aplikacia ti zvysi uzitocnu hmotnost.
Proste vsetko sa da a je uz davno vymyslene, len to treba uviest do praxe.
To ale sucasna Bruselska banda a automobilova lobby nedovoli. :-!
- srovnat spotrebni dane na naftu a benzin, takze minimalne do nižší stredni se naftak nevyplati a od stredni az od většího najezdu.
u nas by to znamelnalo zvednou spotrebni dan na naftu o 3kc, s DPH a marzi by se nafta na stojanu zdrazila o 4kc..
- soucasny naftaky nechat dojezdit s tim, ze budou každý rok platit emisni dan, která bude rust.
- jit tvrde po autech co evidentne nesplnuji homologaci, na který jsou schvaleny.
ty: " jit tvrde po autech co nesplnuji homologaci, na který jsou schvaleny."
Lenze toto nic neriesi - homologizaciou presli vsetky a v realnom cykle skoro vsetky vypustaju sam vies ake mnohonasobky. Preto otestovat vsetky uz schvalene novou metodikou a upravit aj tie. Ak tebe naozaj ( a nielen tu v diskusiach ) vadi cistota ovzdusia, mal by si chciet aby vsetky jazdiace auta produkovali emisii co najmenej a nie ze "nechat ich dojazdit a vybrat nejaky poplatok", ktory sa ale potom podla EU zvyklosti presustruje na blbostiach a ovzdusie to nezlepsi ! :-!
resit , jestli každý konkretni auto splnuje homologaci v laboratori, nemá smysl, neco takového nedela ani výrobce
i když jsem proti dyzlum, tak to vidim snad aspoň trochu realne a ty co evidentne nemaji nejaky problém, bych nechal dojezdit, i když s nejakejma budoucim restrikcema (napr, zakaz vjezdu do mest, povinnost vypínat motor když je predpoklad, ze bude stat dyl jak třeba 1 min ...)
a samozrejme, zavest emisni dan, která povede k tomu, ze se tech nejstarsich a tedy nejvic znecistujicich aut zacnou lidi zbavovat a při koupi nového (nebo ojetyho) budou vic zvazovat, jestli ta nafta ma vůbec ještě nejakej smysl
Auto s dieselem je dražší a to ne nadarmo, je vybaveno řadou vychytávek právě aby již nebyly ani pevné částice a aby NOX (které smrdí) byly v EU6 na úrovni benzínů.
Rád Ti předvedu rozdíl mezi EU4 bez DPF a EU5 s DPF - napiš do SZ, dáme si spicha a rychle Ti předvedu že EU5 s DPF ale opravdu nesmrdí.
A jestli budeš proti OK, ale tak alespoň tak trapně nelži.
a co dyzl s euro6, kterej vetsinou vypousti vic NOx nez 15 letej benzin??
Tie technologie ktore su navrnute si dokazu so skodlivinami poradit. Ale musia fungovat stale, co sa nedeje ani v novych autach, lebo zakon im nechal vela vynimiek.
[odkaz]
je tam i benzin - to je ten treti graf kde je zluta cara v grafu vetsinou u bodu mrazu
a namerenej prumer u benzinu je vic jak 6x nižší, nez u nejlepšího dyzlu s euro6 a s močovinou. a to je navíc ten benzin SUV
občas cejtim starou S120 nebo favorita, ale ani 20 let stary benzinovy rachotiny s euro1 nesmrdej a necoudej. narozdil od mnohých zanovnich naftaku
když porovnam euro3 benzin a naftu, tak naftak ma 3x vetsi limit pro NOx (v realu to bude podstatne vic) a o několik radu vic PM nez benzin (většinou s neprimym vstřikem)
když je smradu malo, muze to byt pro nekoho vune
ano, dnes mi i takovej trabat, fichtl nebo moped zavoní když ho potkam jednou za tejden a nemusim za nim jet dyl nez par set metru. mozna to je i trocha ty nostalgie.
smrad ze s120 a občas z favoritu doted vnimam jako smrad.
ale z benzinovych aut většinou necitim vůbec nic, ani nevidim zadnej coud z vyfuku kterej by ohrozoval moje zdravi, narozdil od naftaku
Já ti nevyvracím, že EURO3 benzín má 3x menší limit pro NOx než EURO3 nafťák no a co tak má. Prostě to tak legislativa v době EURO3 motorů umožnila, tak to tak je. BTW jak je to u EURO4. Tam už je rozdíl tuším menší ne?
Euro 6 definuje pre naftu stale volnejsie normu o 0,02 g/km pre NOx. Pritom v realnej prevadzke, ta nata skace aaz 40x viac ! Ale benzin tak max 2x, aj to len priamovstrekovy turbac.
A POZR aj nafta s NOx redukciou stale pusta nasobky NOx !!!
[odkaz]
[odkaz]
Tak neklam, ked ti nafta kvapka z nosa ...