Jízdu elektromobilu provází jen tiché bzučení. Pro bezpečnost chodců a cyklistů to ovšem není ideální stav. Ve velmi blízké budoucnosti se tento fakt ale změní.
On reproduktor zvuku motoru neni zas tak pitomy napad. Jel jsem jednou Lexusem RX450h pres vesnici, kde se zrovna konala pout. Kvuli lidem na ceste jsem jel krokem, tudiz na baterky a lidi co sli prede mnou o me vubec nevedeli.
No a co je nám do pár přiopilých exotů na silnici co ve víru zábavy ignorují dopravní bezpečnostní standarty? "Že jsme si zvykli na HLUK" Co je to za blbost, NO TAK SI ZAS ODVYKNEM. Přírodně přirozený je přeci KLID. Hluk je zátěž, obtíž, hluk produkovaný autem je umělý a není nutný u provozu elektromobilu. Tudíž naco ho znovu vytvářet? Jen pro pár ingnorantů co za pochodu ve městech místo okolí sledují mobil či tablet? :-) Dnešní chodci se stejnak pohybují v k tomu určených koridorech a dle světelné a zároveň zvukové signalizace - semaforů. Doufejme že půjde tomu pitomýmu repráku pod předním kufrem ten kabel odstřihnout, aby byl zas klid a mír jako ho má TESLA [odkaz] >:D
PS: a v interiéru si simulujte klidně Férko nebo Mozarta tojefuk ;-)
u elektromobilu budeme hluk uměle dělat reprákem (nestačilo by jen nařídit, že každej musí mít nahlas rádio? >:D pojede dechovka, ducduc, rock, jazz, smetana... >:D ) ale zpět k myšlence. tedy budeme uměle dělat hluk elektromobilu, a Praha zavede pak omezení rychlsoti na 50 z duvodu snížení hluku >:D >:D
hele "U Daimleru je tým 250 lidí, kteří se zabývají akustikou"
Já bych řekla, že je to 250x12 vyhozenejch platů ročně za pitomost. Možná proto ještě DOTEĎ DAIMLER NEMÁ KLOUDNÝ ELEKTROMOBIL >:-[]
C5 V6? Tohle snad Kylie být nemůže. Nicméně akustika je důležitá. Existuje něco, čemu se říká aeroakustický větrný tunel, kde takoví lidé zkoumají ruchy vznikající ve vysokých rychlostech. Snad každý ocení ticho na palubě. A to je jen jeden příklad. Prý vyhozené platy...
Samozrejme, MB je iná liga. Ale zatiaľ som ešte nesedel v FII, v ktorej by mi nezaliehalo v ušiach. Akustický komfort (a nemyslím tým hluk) tu ťažko niekto riešil. Taká Felicia bola hlučnejšia, ale príjemnejšia.
Miluju to ticho Priusu, když se vypne motor, a jede se na elektřinu. Teď to nařízení pochopit nelze, ale za x let bude asi potřeba. Obliba takových vozů stoupá.
Právě naopak, teď by takové zařízení šlo pochopit spíš - je to výjimka a lidé na to nejsou zvyklí. Na druhou stranu, o kolik je elektromobil v ruchu města zákeřnější? I konvenční auto zvládne jet v malé rychlosti nepozorovaně. Co povětšinou slyšíme, jsou pneumatiky. I cyklista je slyšet. Navíc auto už patřičné vybavení má - zvukové výstražné zařízení (tedy klakson). I kola mívala zvonky (dnes už to člověk moc nevidí).
Tak za prvé, umelo produkovať hluk, to je fakt na palicu. Je to o zvyku. Prečo to isté neskúšajú napríklad na cyklistov? Na cyklistických chodníkoch, kde jazdia aj korčuliari, dochádza pomerne často k zrážkam, a žiaľ, aj tragickým. V meste svojim "tichom" cyklisti ohrozujú seba, aj iných, sú to tiché tiene, mihajúce sa medzi ľuďmi aj na ceste medzi autami, často nerešpektujúc ani základné dopravné pravidlá. Ale iste, proti elektromobilom treba bojovať, a hľadať na nich všetky možné nedostatky a poriadne im ich zrátať.
A za druhé - nikde v článku autor neodkazuje na žiadne, ani chystané či prejednávané nariadene EU. Tak to vyzerá,že ACZ opäť varí z vody a "jedna pani povedala" je prezentované ako reálny fakt...
Aká EU? Čítal si článok a môj príspevok a pochopil si ich obsah? EU nič nepredpisuje ani o podobnom predpise zatiaľ vážne nejedná, to si iba niekto domýšľa.
Okrem toho, EU málokedy uvažuje ako samostatný orgán, každá somársky predpis, čo odtiaľ vyjde, pretlačí niekto konkrétnejší, čo má na tom naozajstný záujem. EU je len prebujnelý byrokratický aparát, nič viac.