Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v červenci 2014: Škoda si pomohla o 28 %, Octavia 7. nejprodávanějším vozem

Zatímco prodeje Škody Octavia a Audi A3 minulý měsíc výrazně rostly, Ford Focus a Peugeot 208 si pohoršily.
Zpět na článek
20. 8. 2014 15:31
20. 8. 2014 17:12
20. 8. 2014 19:34
20. 8. 2014 21:10
20. 8. 2014 15:44
20. 8. 2014 15:52
20. 8. 2014 18:34
20. 8. 2014 15:54
20. 8. 2014 16:12
20. 8. 2014 16:51
21. 8. 2014 11:24
20. 8. 2014 18:30
21. 8. 2014 10:39
20. 8. 2014 16:05
20. 8. 2014 19:21
20. 8. 2014 16:32
20. 8. 2014 20:20
20. 8. 2014 20:21
20. 8. 2014 21:16
Avatar - Stefič
20. 8. 2014 15:29
To je nadpis...
...to zase bude v aleji nablito
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2014 15:40
Re: To je nadpis...
hlavne ked si to porovnas s nadpisom na konkurencnom autoforume .... tak hned je jasne kolko bije .... a kde ma skoda domace prostredie ...

ale zase az take nepochopitelne to nie je.... octavia ma skutocne velky uspech a nadpis koniec koncov nevravi nic co by nebola pravda.... len je mozno trosku pompezny co niektorym ludom dviha tlak ..... mne skor vadi to ze pod tymi pompeznymi nadpismi je velakrat obsah dost "vlazny" ...... v porovnani s "nepompeznou" konkurenciou ...
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2014 18:05
Re: To je nadpis...
"a kde ma skoda domace prostredie ..."

V Česku?
22. 8. 2014 09:16
Re: To je nadpis...
tak tak
ŠKODA vlastně není česká, je to NĚMECKÁ AUTOMOBILKA. Jako ano my Češi máme k ní citový sentiment z historie, ale jelikož nedělá elektromobily [odkaz] ani náležitě nepodporovala v důležitých letech 2000-2010 bezprašný LPG/CNG [odkaz] v česku a místo toho PRÁŠILA TSI a DÍZL [odkaz] ...

tak ji prostě nemáme tak docela rádi ani ji nemilujem reklama nereklama ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\

PS: kontrolní otázka soudruidi:
KOLIK CNG/LPG PLNIČEK ŠKODA AUTO JAKO GIGAFIRMA V ČR POMOHLA či VYBUDOVALA ??
20. 8. 2014 15:31
gratulujem
dufam, ze sa dozijem dna, kedy skodovka bude predavat viac aut, ako cely vw koncern dokopy...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2014 16:38
Re: gratulujem
A proč? Majiteli je to asi spíš jedno a ty z toho budeš mít co? ;-)
Avatar - Emel
20. 8. 2014 17:12
Re: gratulujem
Počkej, ona ta naivní větička není tak nevinná, jak na první pohled vypadá... de facto z ní vyplývá, že autor touží po odtržení Škody od VW.

PS: pokud si to tedy autor sám uvědomuje... ;-)
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 19:34
Re: gratulujem
Z toho bych já měl asi radost.Jako zákazník možná, jako nezákazník určitě.
Avatar - Emel
20. 8. 2014 21:10
Re: gratulujem
To je myšlenka mimo realitu, pokud bys z dnešní Škody vymazal vše s vazbou na VW, vlastně by nezbylo skoro nic. Ne že by Škoda nepřispívala svým dílem, ale bez VW by byla v lepším případě tam co Dacia (závislá na jiném pánovi o level níž).
20. 8. 2014 15:44
Veceri, prosim
Myslim, ze mi byvaly sef Skodovky dluzi veceri... Pri predstavovani Octavie vehementne tvrdil, ze bude v top10 nejprodavanejsich modelu NA SVETE.
Auto.cz by melo byt garantem nasi sazky, takze??? >:D
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Egi
20. 8. 2014 15:52
Re: Veceri, prosim
A on říkal kdy? Octavia se prodává druhým rokem, ještě před sebou dobře 6 let má. Pokud za těch 6 let bude někdy 10. na světě, tak mi dlužíte večeři Vy, OK?
Avatar - W.O. PRSCLEY
20. 8. 2014 15:53
Re: Veceri, prosim
Je třeba přesvědčit Číňany ..... jinak to nepůjde.
Avatar - JDM
20. 8. 2014 18:34
Re: Veceri, prosim
to aby je prodávali 1+1 zdarma >:D
Avatar - Egi
20. 8. 2014 15:54
Re: Veceri, prosim
A mimochodem ten bývalý šéf je ještě pořád šéf, takže není bývalý ;-) Je to Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland
20. 8. 2014 16:12
Re: Veceri, prosim
byl to ten predchozi... :-)
a oficialne to bylo do faceliftu, ale i tak se to nepovede, nebot celosvetove prodeje vypadaji ponekud jinak...
Avatar - Egi
20. 8. 2014 16:51
Re: Veceri, prosim
O Octavii jako desáté na světě mluvil Vahland při uvedení současné, třetí generace. Rainhard Jung skončil ve Škoda Auto v roce 2010. No, já tedy nejsem tak dobrý věštec, jako Vy. Asi máte křišťálovou kouli nebo tak něco, ne?
21. 8. 2014 11:24
Re: Veceri, prosim
Ja to prece nezacal, to byla Skodovka, kdo se tu placal v hrud...

vysel jsem pouze z dostupnych informaci a rozhodne jsem jich nemel tolik jako druha strana...
Podle meho nazoru to byly marketingove/manazerske zvasty. Nebo by se se mnou priste meli poradit, kdyz to umim lip odhadnout, ne? >:-[]
Avatar - JDM
20. 8. 2014 18:30
Re: Veceri, prosim
pozor tady pícháš do vosího hnízda ;-) ty nevíš že celej svět čeká na octavii ?? >:-[]
20. 8. 2014 21:18
Re: Veceri, prosim
Svět? Snad vesmír, ne?
20. 8. 2014 20:37
Re: Veceri, prosim
Taky jsem to cetl ze maji v planu desate misto na svete, ovsem loni bylo potreba kolem 700 000 ks na desate... kdyz kazdy mesic prodavaji neco pres 30 tis. Octavek tak mi to nejak nevychazi:-)
21. 8. 2014 10:39
Re: Veceri, prosim
Reditelem Skoda-Auto CR byl pan Pecenka...
[odkaz]

Treba nam redakce nabidne tu slavu, jak vypadaji celosvetove prodeje Octavie.
Asi ne...

[odkaz]

btw, Polo, ktere nedokaze porazit ani doma v Evrope je 14.
20. 8. 2014 16:00
Deutchland ueber alles
Sousedka řekla, jedině Germána, to je dobrá kvalita. Ta tomu rozumí jako GTI.

Pokud z tabulky vykopneme nákupní tašky, Polo, Fiestu, Corsu, Clio, tak je Škoda za Golfem a Nissanem, kterého taky nebude problém příští měsíc porazit.

Takže jede vlastně jenom Golf a jeho Octavia.
Rozbalit vlákno
5
20. 8. 2014 16:05
Re: Deutchland ueber alles
No a pokud vykopneš i ten Golf, tak je Octavia vlastně první ... To je zase logika :-!
20. 8. 2014 16:11
Re: Deutchland ueber alles
To už by potom nebyla Golf třída, ale Octavia třída.
20. 8. 2014 16:18
Re: Deutchland ueber alles
Jasně, nákupní tašky nemají takovou váhu jako Golf třída.
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2014 16:24
Re: Deutchland ueber alles
>:D :yes: :yes: :yes:
20. 8. 2014 20:24
Re: Deutchland ueber alles
Otázka je, jestli si tvoje sousedka představuje pod pojmem "germán" auto, nebo chlapa >:-[]
20. 8. 2014 16:05
Focus
U Focusu se čeká na podzimní facelift, proto se není čemu divit, že se momentálně neprodává.
Rozbalit vlákno
1
20. 8. 2014 19:21
Re: Focus
Ten Focus se prodává lépe než ta Octavia. Prodalo se jich letos v Evropě o 15 000 ks víc. Focus je v TOP10 celkem stabilně a Octavia do TOP10 sporadicky nakoukne a bude ráda pokud se letos v TOP10 udrží. Jisté to však zdaleka nemá. Třeba minulý měsíc byla na 13. místě. To jsme se však zde na AUTO,CZ nedozvěděli, protože AUTO.CZ o evropském trhu informuje jen tehdy, když se Octavia nebo ŠKODA dostane do TOP10. A to se minulý měsíc nepovedlo ani Octávce ani samotné Škodovce.
Avatar - aproximus
20. 8. 2014 16:32
Co dodat
než :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2014 17:29
A kde je Hyundai?
Že by ostatní reexportovali auta z EU ven? >:-[]
Rozbalit vlákno
57
20. 8. 2014 17:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2014 18:12
Re: A kde je Hyundai?
Ze tam nie je Hyundai a v EU mu klesaju predaje. Sice len okolo 3% minus, ale... ;-)
20. 8. 2014 18:18
Re: A kde je Hyundai?
Že Hyundai si koupí jen blázen a prodává se to jen u nás, protože tu na ty reklamy skočí.
20. 8. 2014 19:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 20:01
Re: A kde je Hyundai?
Hyundai se prodává u nás proto, že zákazník 3x otočí každou korunu a umí si dát 1 a 1 dohormady. A ve srovnání s předraženou Škodou, která za mnohem vyšší ceny nabídne totéž co Hyundai, je volba jasná.

Koupě Škody u nás se rovná čirému bláznovství, tedy čistě pohledem value for money. Mimochodem - musí někdo mít doma vysavaš ETA, protože vysavač eta měl už děd jeho otce ...? Kupovat z nostalgie je největší kravina :-!
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 20:07
Re: A kde je Hyundai?
No, nejsem si jistej, jestli máš pravdu.Co takhle zůstatková hodnota a prodejnost? Ne, že by škoda byla levná, ale to už není ani Hyunday.Ale po započítání všeho není koupě škody nijak nelogická.
20. 8. 2014 21:18
Re: A kde je Hyundai?
hyundai se u nas proda do soukromych rukou skoro dvojnasobek toho co skodovky
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 21:26
Re: A kde je Hyundai?
No a? Já rozhodně netvrdím, že dělají špatný auta a je blbost je kupovat. A totéž si nemyslím ani o škodě.
21. 8. 2014 09:09
Re: A kde je Hyundai?
tak to ani náhodou. co si pamatuji tak má furt do soukroma malý náskok škoda.
škoda jako značka mě teda moc nebere, ale u nás prodá cca 3 - 5 procent své roční produkce, továrny pro Evropu jedou naplno. proč by měla jít s cenou dolu? téměř všude v Evropě je dražší než u nás, takže jsou tam ještě větší roury než tady? nebo prostě jen nemají předsudky a je to pro ně jen další značka z který vybírají. proč by měla škoda jít s cenou dolů u nás? aby prodala o 1000 aut víc???
21. 8. 2014 11:09
Re: A kde je Hyundai?
na to zapomen. 15% u skodovky a 60% u hyundai jsou jasna cisla
21. 8. 2014 11:38
Re: A kde je Hyundai?
a v číslech je to jak?
21. 8. 2014 12:49
Re: A kde je Hyundai?
ted to presne nevim ale asi 4tis:7tis
21. 8. 2014 18:47
Re: A kde je Hyundai?
a není to ve finále vlastně jedno, v obouch obchodech mají přeci stejnou šanci...
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 21:53
Re: A kde je Hyundai?
Zústatková hodnota je mantra všech zaříkávačů Škoda. Jenže:

1) že Hyundai prodáš o 10, 20 tis. levněji než srovnatelnou Škodu nikdy nesmaže počáteční cenovou propast

2) Podívej se na nabídku ojetých Hyundai a zjistíš, že zas tak moc jich není. Navíc záruka 5 let, takže 4 roky staré auto můžeš prodat ještě v záruce, a to se na ceně jednoduše projeví.

3) Běžný člověk netočí auto po 3 letech, ale kupuje jej třeba na 6, 7, 10 let. Samozřejmě, že existuje skupina lidí, co točí auto co dva, tři roky. Ale běžně do rodiny? Když s autem najedeš běžných 20 tis. za rok, tak budeš nejspíš prodávat někde kolem 120 až 150 tis. km, což je 6, 7 let.
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 22:03
Re: A kde je Hyundai?
Hm, rozdíl mezi I30 a O2 z r.2011 není až tak velký, jak jsem čekal.Otázka je, za kolik se reálně prodají.Ale je to míň, něž jsem myslel.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 22:07
Re: A kde je Hyundai?
Samozřejmě. Rozdíl u ojetin je s ohledem na cenovou propast nových vozů dost zanedbatelný. Mnozí už konečně pochopili, že Hyundai i Kia si cenu začali docela dobře držet. Koneckonců možná právě to bylo smyslem prodloužených záruk.
20. 8. 2014 22:26
Re: A kde je Hyundai?
Ad 1 a 2) Namátkou na jednou z největších inzertních serverů - mediánové nabídkové ceny, u Okty navíc omezeno výkonem 100kW, aby to bylo srovnatelné:
2010 - Okta - 239tKč, i30 - 175tKč.
2008 - Okta -175 tKč, i30 - 130tKč (zde už pouze 10 aut, statisticky nevypovídající).

Jaksi tam nevidím rozdíl 10-20tKč, a to vše při nabídce 1:10 (-15). Bez jakékoliv předpojatosti si dokážu představit, o jaké auto je při prodeji větší zájem. A také to, co se stane s cenami ojetin ve chvíli, kdy i korejská nabídka ojetin bude odpovídat jejich současnému tržnímu podílu, resp. posledních pár let, v kontextu vnímání image značky. A to v ceně i30 je přece započítána ta záruka.

Ad 3) Pokud prodáváš auto za 7 -10 let, tak rozdíl v prodejní ceně je irelevatní, Reálná prodejní cena je někde na úrovni 15-20% pořizovací a to, jestli dostanu o 1 nebo 2% víc je v tomto časovém horizontu vzhledem k celkovým nákladům na auto naprosto zanedbatelné.
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 22:30
Re: A kde je Hyundai?
Nevím , jak koukáš, já když dám r.2010, nafta, nájezd do 100tis. tak mám běžný rozdíl dost malý.Octa rozhodně nezačíná na 240.Octa 2008 běžně 150t, hyundai totéž.
20. 8. 2014 22:46
Re: A kde je Hyundai?
Nic ve zlém, víš co je to medián?

Takže když dle tvého zadání hodím na tentýž český server obě auta, tak mi vyleze:

3 nabídky na i30 - medián 189tKč.
52 nabídek na OII - medián 269tKč (zde navíc omezeno výkonem 77kW, protože ty i30 jsou jen 66kW, ale slabší motor než 77kW Okta neměla)

Totéž Německo:
Okta nafta 77kW - 12.500 EUR
[odkaz]

i30 - 9.000 EUR
[odkaz]

Sorry, ale 40% nahoru mi nepřijde jako dost malý rozdíl.
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 22:54
Re: A kde je Hyundai?
Co je medián nevím.Na Sauto mi vychází jiné ceny než tobě.
Edit: ok, nepočítal jsem průměrnou cenu všech aut, nevím proč, koukl jsem na dvě stránky obou aut a hotovo.
20. 8. 2014 23:05
Re: A kde je Hyundai?
Takže totéž na Sauto, výsledek velmi podobný:

I30 - 193TKč.
[odkaz]

OII (77kW) - 260 tKč.
[odkaz]
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 23:14
Re: A kde je Hyundai?
Máš pravdu, já prostě koukl na začátek , kde se ceny moc neliší, ale většina Oct je dražší.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 23:28
Re: A kde je Hyundai?
výbava, kombi, HB, nájezd, všecko je to jedno, že 8-s

Medián, jen jestli víš vůbec ty, čím tady plácáš do vody a o čem medián vypovídá a v jakém případě >:-[]

Ale především - kolik byl cenový rozdíl nového vozu Octavia/i30 a jaký je cenový rozdíl na ojetině??? A co si tedy líp drží cenu?
20. 8. 2014 23:50
Re: A kde je Hyundai?
Výbava, kombi, HB je postupem času jedno, cena padá více u dražších a lépe vybavených aut. Ale klidně si tam ty parametry nakládej a porovnej. tak, aby vzorek byl vypovídající ...

A pokud se bavíme o nájezdu, tak kolega si zadal "směšný" nájezd 100tkm , který odpovídá rodinnému použití, ten tam ve srovnání máš.

A kolik tedy byl cenový rozdíl nového vozu, když na ojetině je to 30-40%? Taky takový? Co si drží lépe cenu?

Prosím, pouč mne o mediánu ....
20. 8. 2014 20:21
Re: A kde je Hyundai?
Hyundai se u nás prodává proto, že lidi nechtějí a neumí počítat a žerou kecy z reklamy.
20. 8. 2014 23:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 8. 2014 07:43
Re: A kde je Hyundai?
Nic takového jsem nepsal.
21. 8. 2014 08:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 8. 2014 09:08
Re: A kde je Hyundai?
Já nepíšu, že jsou "hloupí", píšu, že nechtějí, nebo neumí počítat a věří kecům z reklamy.
Kdyby chtěli a uměli počítat, tak by jim Hyundai nevyšlo jako nejlevnější možnost a prodeji by to jistě zamíchalo. Možná ne moc z hlediska absolutních čísel, ale v současné době se počítá každej kus.
U nás je jiná situace, než třeba v Austrálii, ceny a postavení výrobců na tamějším trhu jsou odlišné od našeho, to bych vůbec nesrovnával.
Avatar - Emel
20. 8. 2014 21:15
Re: A kde je Hyundai?
Trošku si odporuješ... pokud si zákazník umí dát 1 a 1 dohromady, pak logicky 30% podíl Škody znamená, že pořád nabízí zákazníkům nejvíc.

Škoda, Peugeot, Opel, Ford... to je věc vkusu.
20. 8. 2014 21:17
Re: A kde je Hyundai?
A Hyundai - to je věc nevkusu >:D
Avatar - rokyta.p
20. 8. 2014 22:14
Re: A kde je Hyundai?
kdyby jen nevkusu 8-s
20. 8. 2014 23:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2014 23:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 8. 2014 07:45
Re: A kde je Hyundai?
Zkus být míň upjatý a dej tomu trošku nadhledu.
Ano, design Hyundai je nevkusný - jsme ve střední Evropě, v Asii na to budou koukat úplně jinak. Přece ti nemusím všechno vysvětlovat polopaticky, nebo ano? Ostatně u Hyundai už na to přišli sami a nová i20 je toho nejlepším důkazem.
21. 8. 2014 08:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 8. 2014 18:13
Re: A kde je Hyundai?
No tak zrovna ix35 je příkladem extrémně odporného auta, což je způsobeno jednak špatnými proporcemi (vysoké plochy boků vs malé blatníky + vysoká kapota), nepovedenou aplikací vlnobití z jiných modelů (například na i30 to vypadá dost dobře) a špatným posazem na silnici. Není líbivé ani přitažlivé, nicméně prodává se dost dobře, což mi osobně absolutně neleze do hlavy, něco tak odporného bych si nikdy nekoupil, natž abych do toho vlezl a jezdil s tím. Je možné, že ho lidé obecně kupují prostě proto, že vypadá "jinak" bez ohledu na to, že to jinak znamená hnusně. Sportage je sice místy ke kritizování, ale proti ix35 je to jako miss bikini proti Suzan Boyle.
Nicméně to, o čem píšu, je aplikace křivek, ladících asiatům na auto pro evropany - a tvrdím, že to je špatně. Byť je mi přístup H/K sympatický v tom, že nabízí stejnou techniku ve dvou designových jazycích, tak ta asijská verze nemůže na evropském trhu bodovat dostatečně dlouho. Důkazem jsou padající prodeje, lidé zjistili, že Hyundai už není ta nejlevnější volba mezi všemi a jakmile začnou zkoumat i cenově podobnou konkurenci, jdou od Hyundai pryč. Proto se teď Hyudai snaží "poevropštit", proto dosazení Schreyera do tak vysoké pozice v koncernu, proto ta nová i20, jež je předzvěstí dalších modelů s více proevropským designem.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 21:48
Re: A kde je Hyundai?
Neodporuji. Škoda má podíl 30%, jenže kolik z toho jsou nákupy na IČO?
20. 8. 2014 22:31
Re: A kde je Hyundai?
A kolik z nákupů na IČO jsou běžné "rodinné vozy"? V zemi, kde má živnosťák" 1 mil. lidí, v poměru k populaci několikanásobek toho, co je běžné v západní Evropě?

Kolik z nich je firemních, které si dotyčný vybere a koupí jako služebák s tím, že za 3-4 roky, co ním jezdí hlavně služebně (a zadarmo), jej za pár šupů odkoupí na soukromé ježdění? Proč si nevybere něco od konkurence?
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 23:13
Re: A kde je Hyundai?
Protože na IČO má Škoda zcela odlišné cenové nabídky. % podíl tady několikrát proběhl na ACZ, stačí pohledat. Jestli si dobře pamatuji, je to okolo 76%
20. 8. 2014 23:24
Re: A kde je Hyundai?
A proč na IČO nemá zcela odlišné cenové nabídky i H?

Nakupuji do firmy mj. i služební auta, u koncernu v posledním období slevy 16 -22% z ceníku, a to se nejedná o žádný fleet, ale jednotky kusů ročně. Pár kolegů teď kupovalo novou Š, VW nebo Seat, sleva 9-10% z ceníku. Jak je pak na tom reálný cenový rozdíl vůči konkurenci, která ty slevové ceny valí přímo do ceníků (Peugeot, Opel, Hyundai ...)?

Ano, klidně to může být 76%. A co? Pokud firma levně nakoupí auto a za 3-4 roky mi ho za směšnou cenu prodá, tak když mám možnost výběru, tak upřímně, vyberu si korejce?
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 23:42
Re: A kde je Hyundai?
Ale já přeci nikde nepsal, že pro firmu je Škoda nelogická koupě! Právě naopak - Škoda na tomhle staví. Díky vysokým ceníkovým cenám má pak vyšší bazarové ceny a "líp" si drží cenu, protože jako nová ta Octavia stála přeci 650 ceníkových - že firma zaplatila třeba jen 520, se druhému majiteli přeci vykládat nebude...
20. 8. 2014 23:44
Re: A kde je Hyundai?
tak jistě, protože když ta firma to auto dá po odpisu do frcu, po pěti letech v tom delším případě, tak na tom prodeji prakticky stejně vydělá a navíc to prodá okamžitě...
Avatar - Emel
21. 8. 2014 08:58
Re: A kde je Hyundai?
IČO nebo ne je úplně jedno.
20. 8. 2014 21:21
Re: A kde je Hyundai?
Po dvouleté zkušenosti s novou I30 si příště rád připlatím za cokoliv jiného :-)
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 22:15
Re: A kde je Hyundai?
jestli si chceš připlatit za to, že dostaneš jinde to stejné, jen za mnohem víc? Ok, tvoje volba :-!
20. 8. 2014 23:06
Re: A kde je Hyundai?
když si myslíš, že je Hyundai na úrovni jako ev, konkurunce, tak ti evidentně stačí málo. Já jsem s tím autem najel za dva roky skoro 60 000km a jsem rád, že je z domu.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 23:13
Re: A kde je Hyundai?
a co bylo na i30 tak hrozného?
Avatar - dal
21. 8. 2014 08:50
Re: A kde je Hyundai?
Mluvíš mi z duše!
Není to vyloženě špatné auto ale v čem pokulhává za konkurencí se projeví až při přímém porovnání. To znamená, když nepoznáš prakticky nic jiného, může se ti zdát, že máš top.
Dnes po zkušenostech s konkurenčními auty stejné třídy řadím i30 pod Evropská auta (s Dacií zkušenost nemám, takže mimo Dacii).
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 12:56
Re: A kde je Hyundai?
já čet přímý srovnávací test golf:i30 , a bylo to jen o kousek.Byly věci, kde byla i30 lepší.
Avatar - JirkaV8
21. 8. 2014 14:09
Re: A kde je Hyundai?
To je v pohodě, já zas četl jak vlkovi rozpárali břicho a vyskočila babička i košík jídla >:D
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 14:12
Re: A kde je Hyundai?
Docela nedávno, viď.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 14:19
Re: A kde je Hyundai?
[odkaz]
O prsa. Cituji: "Nová |i30 za golfem v ničem zásadním nezaostala".
Avatar - rokyta.p
20. 8. 2014 22:13
Re: A kde je Hyundai?
Vysavač ETA si koupí ten, kdo už někdy vysával a pozná rozdíl mezi vysavačem a vakuovou pumpou ;-) ...co měl a nebo neměl otec s tím nesouvisí :-!
Avatar - rokyta.p
20. 8. 2014 22:00
Re: A kde je Hyundai?
se zdejší rusofilní podržtažkou hej mistra Vošického, co tu musí propagovat ty vergly to ale "dneska zase mlátí >:D doufám že v rámci sebereflexe měl dneska ty pilulky " >:D Samozřejmě, že Hojóvnojdé je věcí motoristické imbecility. 8-s 8-s 8-s

...ale z těch 28% od našich navíc mám radost kluci :-!
20. 8. 2014 23:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 18:15
Úspěch průměrnosti
Čím víc je Octavia oybčejná, tím víc na ni Evropa slyší. Zkrátka vizitka doby, kdy být úspěšný a být kvalitní neznamená totéž :-!
Rozbalit vlákno
76
Avatar - Emel
20. 8. 2014 18:22
Re: Úspěch průměrnosti
Dovolím si upozornit, že protikladem slova "obyčejný" není slovo "kvalitní", ale spíše třeba "extravagantní". V tomto smyslu se dá souhlasit, že konzervativní design Octavii prospívá.

S tou průměrností je to pořád dokola... jmenuj ty nadprůměrné vozy v dané cenové relaci ;-)
20. 8. 2014 18:35
Re: Úspěch průměrnosti
Přesné např. Passat také není zas tak extra, ale je úspěšný.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 19:41
Re: Úspěch průměrnosti
a já napsal něco, co tomu odporuje?
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 19:40
Re: Úspěch průměrnosti
moment, já dával do protikladu obyčejný a kvalitní?

Já se bavil o kvalitě, ne o průměrnosti. A chceš příklad kvalitního vozu? Ok, žádný problém - Honda Civic.
20. 8. 2014 20:35
Re: Úspěch průměrnosti
Ale ta není pro každého....na hondu civic musí být člověk fajnšmekr, auto je to super, já mám hondy rád, ale designem už ho nedokážeš nacpat masově každému.

Ať se Ti to líbí nebo ne, tak octavie je všestranné auto, které je určené pro obrovsky širokou škálu lidí, kteří chtějí tak trochu něco od každého, tedy praktické, nenápadné a přitom kvalitní auto, které mohou vzít do divadla, stejně jako na chalupu a narvat do toho mraky krámů.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 21:59
Re: Úspěch průměrnosti
Octavia je všestranná? Ano, 100% souhlas. Kvalitní? Rozhodně ne ve smyslu spolehlivosti, trvanlivosti. Kvalitní ve smyslu vlastnosti nového vozu? Ano, to vcelku souhlas.

Mít si vybrat auto na 3 roky do 100 tis. km v rámci záruky, nemám s Octavií problém, protože problémy budou pokryty zárukou. Koncern ale použité materiály naprosto odrbává.
20. 8. 2014 23:23
Re: Úspěch průměrnosti
já nevím, my měli v rodině tři, z toho jednu 14 let a najela 300 tis a nebyl s ní jediný vážný problém, spolehlivější auto jsme nikdy neměli a to mezitím proběhli i jiné značky. vím, že to byla octavie I, to byla jiná liga....nepočítám, že by to u nové octavie bylo nějaké jiné nebo nějak horší. Vždyť dvojkové mají teď 10 let a jsou taky celkem v pohodě....
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 23:44
Re: Úspěch průměrnosti
14 let, sám dobře víš, kde je odpověď na tvoji otázku. Ano, tehdy to byly vynikající (=spolehlivé a poctivě udělané) vozy.
20. 8. 2014 23:46
Re: Úspěch průměrnosti
tak ale to máš všeobecně u všech značek...jen korejci šli kvalitou nahoru, před 10 lety o nich ani nikdo nevěděl....
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 20:37
Re: Úspěch průměrnosti
Jestli myslíš jen novou, nedokážu posoudit.Ale 8G kromě výborných motorů pro mě určitě ne.
Avatar - Emel
20. 8. 2014 21:03
Re: Úspěch průměrnosti
Jakých výborných motorů? 1.4VTEC a 1.8VTEC v benzínu, to mohlo dělat dojem sportovní značky někdy před deseti, možná patnácti lety...
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 21:23
Re: Úspěch průměrnosti
pokud possuzuješ kvalitu podle výkonu, pak ano.Pravda je, že 1,8 i 2,2 pěkně jedou, málo žerou a JSOU SPOLEHLIVÉ. To by drtivé většině zákazníků mělo stačit- obecně.Fanoušci hondy rádi jezdí rychle a tam už je to něco jiného.Ale pro ně holt je T-R.
20. 8. 2014 23:14
Re: Úspěch průměrnosti
Pro ně holt T-R jaksi (pořád ještě) není. A u ostatních benzínových motorizací, měřeno výkonem, dynamikou, spotřebou a cenou nemá Honda bohužel dnes co nabídnout prakticky ani proti evropskému průměru (1.4TSi, 1.4T, 1.6EB), o vyšších motorizacích ani nemluvě.

Což je dnes ostatně problém všech japonských a korejských automobilek, s výlimkou naprosto raritního HH od Kie nebo ještě nejvyšší motorizace M3.

Spolehlivost nehodnotím, protože kdybych měl vycházet ze zdejších diskuzí, tak posledních 11 let místo jěždění autem chodím do práce asi pěšky nebo maximálně jezdím vlakem, auta jsou půl roku v servise a vydělávám jen na opravy těch příšerně nespolehlivých turbomotorů.
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 23:16
Re: Úspěch průměrnosti
Nehodnotit spolehlivost mi přijde trochu mimo. Zvlášť v porovnání s tsi. U hondy je to dost prokazatelný, u koncernu taky.
[odkaz]
21. 8. 2014 00:11
Re: Úspěch průměrnosti
Jenže s každou statistikou můžeš pracovat tak, jak potřebuješ. A to i s touto.

1) Hodnotí data 50t. pojištěných lidí (což je pak zcela nevypovídající, protože závadu nahlásil zlomek z nich) nebo 50t. nahlášených událostí vs. celkový počet pojištěných?

2) Je tam někde přepočet na ujeté km? Ten bude třeba u Hondy vs. Volvo, MB, BMW nebo Audi naprosto někde jinde ...

3) Není tam zmíněna konstrukce motoru, kde i u jednotlivých výrobců bude zásadní rozdíl.

4) Obdobné pojištění si sjedá především ten, kdo očekává, že motor dostane "záhul" a pro něhož už taková pojistka vůči ostatním nákladům není takový výdaj. Takže je pravděpodobnější, že ho má někdo s drahým autem a nájezdem 100tkm ročně, než ten, kdo najede 15tkm s běžným autem.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:15
Re: Úspěch průměrnosti
Jestli víš o lepším zdroji, dej vědět.Jak jsem napsal, není to ideál, ale nejlepší co máme.Proč tomu redaktoři autofora věří?
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:17
Re: Úspěch průměrnosti
Ad 2- je vyvrácen bodem 4 Ad 3- není problém japonců, že máme downsizing a naftu Ad 4- platí pro všechny značky stejně.
21. 8. 2014 00:39
Re: Úspěch průměrnosti
Ber to jak chceš, pokud by byla relevatní data dle níže uvedených bodů, take se ty automobilky srovnají do poruchovosti do 1-2%.

A stačí jen ten nájezd, viz. reporzy TUV, kde sice jsou také procenta, ale nájezd jednotlivých modelů se liší klidně 3-4x ....
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:43
Re: Úspěch průměrnosti
jak víš,že mají rozdílné nájezdy? Sám píšeš, že pojistku si dá spíše ten, kdo jezdí hodně.A japonce si pojišťují jen ti, co jezdí málo? Je to spravedlivý.Jak jsi poznal, že se srovnají do 2%?
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 01:02
Re: Úspěch průměrnosti
Statistiku té pojišťovny nebereš, ale Spritmonitor ano.I tam se promítá,že některý auta kupují rychlejší řidiči a pak vypadá motor užranější.Přesto to beru jako nejlepší možný zdroj.Ty evidentně bereš jen to, co neodporuje tvé teorii.
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 23:21
Re: Úspěch průměrnosti
Když se bavíme o nižší střední- tedy Civicu, není 103 kw zdaleka málo pro nejběžnější kupce. Spotřeba běžně 6,5. Ceny má honda vyšší , výbavu ale taky.I tak bych si už Civika nevybral, do auta bych ale její motor 1,8 bral všema deseti. I když moje 1,8tsi jede samozřejmě líp.
20. 8. 2014 23:43
Re: Úspěch průměrnosti
6,5?

[odkaz]

Proti tomu současné 1.4TSi, které jede objektivně lépe:

[odkaz] >
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 23:48
Re: Úspěch průměrnosti
Hm, vidím asi 0,5l rozdíl. To je problém? Já jezdil za 6,5. I z prahy do brna 130kmh. Rozdíl ve spotřebě 0,5l považuji za nezajímavý, ve světle ostatních výdajů ,
21. 8. 2014 00:01
Re: Úspěch průměrnosti
No jo, ale kde bereš jistotu, že tam ty lidi ty údaje napíšou zodpovědně....

Rozdíl ve spotřebě 0,5 ale obecně vzato je docela dost, když to vezmeš s dlouhodobého hlediska.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:05
Re: Úspěch průměrnosti
Nic lepšího, než Spritmonitor nemáme, beru jej tedy za bernou minci. A čti pořádně, rozdíl je nezajímavý v celkovém kontextu co tě stojí auto. Při nájezdu 25tis. ročně je to asi 4500,-, pokud za tyhle peníze mám jistotu spolehlivějšího motoru, za mě hurááá
21. 8. 2014 00:15
Re: Úspěch průměrnosti
no a kde bereš tu jistotu, že zrovna ty budeš mít štěstí na spolehlivý motor a model? kamarád měl dva accordy, první super, spolehlivý bomba. akorát ho trefil kamion, tak koupil jiného, teda novějšího, ale motor byl myslím stejný...ale to nechci kecat a prodal ho, protože se mu na tom rozbíjeli věci, které u toho předchozího ne...

Pokud je to 4500 Kč ročně, tak je to za rok, tak je to 22500 za pět let a pokud máš auto 10 let, tak je to 45000 kč, to mi přijde už sakra hodně v případě rozdílu spotřeby 1 le je to skoro 100 tis. za deset let.

Teď nenarážím na rozdílnost spotřeby mezi TSi a V-Tec, to je celkem jedno, ale na to, že nemůžeš brát rozdíl 4500 kč jako zanedbatelný. To je jedno povinné ručení, dvě až tři výměny oleje a spousta jiných věcí.

Já jsem tedy ekorallysta a považuji za své selhání, pokud mi u TSi jde spotřeba přes 6 l v Praze a pokud se nedostanu pod 5 l při jízdě mimo Prahu, ale spočítal jsem, že za ty dva roky provozu ušetřím na palivu cca 6 tis kč ročně a to mi přijde dost.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:21
Re: Úspěch průměrnosti
Až dáš za opravu 20 tis. jako já, bude úspora kde? A to není přeskočený rozvoďák, tam vynásob dvěma. Ad Accord- samozřejmě, že na autu se poláme i dost jiných věcí než motor. A neříkám, že je honda ideál. jen říkám, že dělá spolehlivé motory.
21. 8. 2014 00:27
Re: Úspěch průměrnosti
A kde máš tu jistotu, že mi to přeskočí a ty peníze za to budu muset dát?
a kde máš jistotu, že žádný jiný motor nepřeskočí???? To přece takhle nemůžeš brát.Stát se ti to může klidně u té hondy, stejně jako se to mě nemusí stát u TSI. To riziko je tam 1:1....

Já znám docela dost lidí, kterým se ten s láskou omílaný řemen přetrhnul a motor se zničil nebo přeskočil, ale byly to různá auta a modely. Jednomu to prdlo na laguně, druhému na volvu, třetímu na passatu a tomu poslednímu na fiatu.
A i tak bych si netroufnul tvrdit, že ty motory nebo auta stáli za prd, prostě se to stalo, je to smutný, ale vyšlo to na ně..
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:33
Re: Úspěch průměrnosti
Jistota samo není, ale je to konstrukční vada, takže šance sost velká.Jestli říkáš, že TSI vs. Honda šance 1:1, tak si asi děláš srandu.Mimochodem, dnes jsem na Autowebu četl články "doporučené spolehlivé motory" a "nespolehlivé motory". Skus si to najít. Nehodu tvýho TSI ti samozřejmě nepřeju.
21. 8. 2014 00:50
Re: Úspěch průměrnosti
to byl příklad když tu řešíme TSI a V-TEc, klidně si místo toho Vtecu dost jakýkoliv jiný typ motoru.

Hele, mě je celkem jedno, co se píše o doporučených spolehlivých a nespolehlivých motorech. Já mám už nějakou tu novou verzi pouzdra, řetězu a napínáku z továrny. Problém těch přeskočených TSi byl taky takový, že ty lidi kašlali na příznaky, které se dají poznat daleko dříve, než to vůbec začne stát nějaké peníze a na to spousta lidí *
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:35
Re: Úspěch průměrnosti
Přetržený řemen je opravdu většinou spíše problém pozdní výměny. Zatímco řetěz v 50 tis. km........
21. 8. 2014 00:42
Re: Úspěch průměrnosti
v tom případě mi chybí už jen 12 tis km do toho, že nepřeskočí.

Jinak tomu kamarádovi to v tom volvu prasklo v 18 tis. km...naštěstí ještě v záruce. tomu na fiatu asi v 70...ostatní si nepamatuju..
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:24
Re: Úspěch průměrnosti
45000 za deset let- tos najel 250 tis. km.Skus si spočítat celkové výdaje, je to dost peněz, ale vcelku je to skoro zanedbatelné, POKUD za to získáš bezproblémový motor, nebo alespoň motor bez zásadních vad- to říkám obecně, bráno napříč značkami.Nejsem bohatej, ale nikdy jsem nevolil auto podle desetin litru spotřeby.
21. 8. 2014 00:30
Re: Úspěch průměrnosti
no a tu jistotu nemáš vůbec u žádný značky...
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:34
Re: Úspěch průměrnosti
Jistotu ne, o dost větší šanci ano.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:38
Re: Úspěch průměrnosti
[odkaz]
21. 8. 2014 00:45
Re: Úspěch průměrnosti
tak zrovna o spolehlivosti aut, které se kupují v bazaru by se nemělo psát vůbec nic...koupit dobrou ojetinu je u nás prakticky nereálný....ať si vybereš co si vybereš
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:49
Re: Úspěch průměrnosti
To není spolehlivost aut, ale předpoklad závad na motoru. Ano, stav ojetin je mizerný. A stav ojetin nesouvisí s konstrukčními vadami motorů.I když honda nebo někdo jiný vyrobí spolehlivý motor, samozřejmě ho může položit špatná údržba.
21. 8. 2014 00:51
Re: Úspěch průměrnosti
což v případě ojetin je skoro vždycky chybnou údržbou, nebo nějakým sfušováním po bouračce...
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:56
Re: Úspěch průměrnosti
Tahle předlouhá noční debata vznikla z toho, že jsem napsal, že Civic 8G není nic moc vyjma dobrých motorů. Upravuji tedy, že to již nejsou nijak závodní motory, ale na spolehlivosti a malé spotřebě trvám. Myslím, že pokud vůbec spolehlivost jde nějak prokázat, u motorů Hondy je to jasné.Pokud ani u Hondy ne, tak se nemá cenu bavit o spolehlivosti, neb se nemůžeme ničeho dobrat.Data, která existují a jsou dostupná , mluví jasně.Ať jde o jakoukoliv statistiku, Honda je na špici.Takže i když žádná statistika není dokonalá, všechny se celkem shodnou.Stejně tak nenajdete zasvěcený článek, který by řekl, že TSI je spolehlivý motor.Jestli ano, sem s ním.Na každý najdu 5 opačných.
21. 8. 2014 01:05
Re: Úspěch průměrnosti
Ale já se o tom přece od začátku vůbec nehádám. sám jsem napsal, že hondy jsou dobrý auta a mají dobrý motory, sám jsem je neměl, ale v okolí je mám a mají je zákazníci a vše v pohodě.

Ale stejně tak nemůžu trvat na tom, že by TSi stálo za prd a to nejen proto, že ho mám. Ten motor je ve spoustě věcech na dnešní dobu naprosto převratný, protože jak jsem už napsal má vlastnosti a spotřebu, o které jsme si dříve mohli nechat u benzínových motorů jen zdát.
Každý máme prostě s auty své zkušenosti. Ty s hondou ty nejlepší, já s VW ty nejlepší, vždycky to bude o subjektivním pohledu. Já nebudu hledat nějaké články nebo důkazy, vycházím ze své zkušenosti, stejně jako Ty. Já jsem nikdy na žádné auto nenapsal, že by to byl srágora, nebo motory stály za prd, protože to prostě říct nelze, protože se najde stejně někdo, kdo řekne, že on s tím problém neměl a nedá na něj dopustit. a je úplně jedno co je to za auto.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 01:08
Re: Úspěch průměrnosti
Já se s tebou přece shodnu,že TSI je dobrej, JEN- ta spolehlivost.Mám 1,8tsi a právě řeším dost velkou konstrukční botu, ne řetěz, cena u Audi by byla zřejmě přes 100tis. Je to chyba už od konstruktérů, později ji napravili.Mě bude stát desítky tis.
Moje zkušenosti s Hondami jsou různé, ne jen nejlepší.Ale motory považuji za dobrý.
21. 8. 2014 01:12
Re: Úspěch průměrnosti
tak když začínalo legendární TDi, tak to taky zrovna žádný spolehlivý nebylo a taky to mělo mouchy...holt každá evoluce začíná od nuly s mouchama.

A co tam řešíš, jestli se můžu zeptat?
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 01:17
Re: Úspěch průměrnosti
TDI považuju za poslední kvalitní koncern. motory.
Řeším příliš tenké pístní kroužky, který po nějaký době začnou pouštět olej- asi 1L/1000.
Což zničilo i kat.Z Porsche brno vím, že o tom ví, vyvinuli kvůli tomu nový písty.Já si musím nechat udělat jen silnější drážky a dát silnější pístní kroužky.Cat- nevím, jestli kupovat novej...
21. 8. 2014 00:22
Re: Úspěch průměrnosti
Asi jsem divný, já tam vidím skoro 0,8.

7,57 - 6,81 = 0,76

U motoru, který je v běžných a nejčastěji využívaných otáčkách navíc uživatelsky mnohem příjemnější a dynamičtější (250 vs. 170Nm)? A v ostatních výdajích také není dražší (pořizovací cena, pojistka ...)
Avatar - Emel
21. 8. 2014 09:01
Re: Úspěch průměrnosti
103kW nevypadá špatně, jenže je to Euro 5 atmosféra... nejen 1.8TSI jede líp, ale i 1.4TSI.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 12:48
Re: Úspěch průměrnosti
Nevím, jestli nemluvíme jeden o voze a druhý o koze. Samozřejmě uznávám,že Hondě chybí vrcholový motor, což je pro Tebe málo.Chápu. Ale když kouknu na nejprodávanější motory v nižší střední, tak výkonově nevidím problém.Civic 1,8 má stovku o tři desetinky horší než Golf 1,4TSI 103kw. Takže kde je problém? Každému to stačit nebude, drtivé většině bohatě.Kolik prodaných oktávek má stovku pod 8,7?Nevím, v čem je zastaralost tohoto motoru.
Avatar - Emel
21. 8. 2014 13:38
Re: Úspěch průměrnosti
Problém je, že stovka je disciplína, která atmosféře ještě vcelku sedí. Pokud by sis ale položil vedle sebe graf průběhu točivého momentu těch dvou motorů, uvidíš hned v čem je rozdíl - 174 při 4300 nebo 250 při 1500 jen pro ilustraci, prostě při běžné nesportovní jízdě 2500-3000 otáček je tam rozdíl jak hrom.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 13:49
Re: Úspěch průměrnosti
Holt atmo i turbo mají svoje výhody i nevýhody.Já bych měl jasno, ty evidentně taky.
Avatar - Emel
21. 8. 2014 14:35
Re: Úspěch průměrnosti
Já nemám nic proti atmosféře, jen mám poměrně jasno v tom, jak si ty motory dynamicky stojí. 1.8VTEC prostě i přes shodný maximální výkon není vyrovnaným soupeřem pro aktuální 1.4TSI... možná tak pro tu starší variantu s 90kW, kde vyšší výkon VTEC může kompenzovat větší krouťák turba.

Aktuálně mám atmosféru... a jo, jezdí to slušně, ale o 30 koní slabší turbo jede líp.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 14:41
Re: Úspěch průměrnosti
Myslel jsem, žes kupoval rs?
Avatar - Emel
21. 8. 2014 15:19
Re: Úspěch průměrnosti
Zatím jezdím s Mazdou v atmosféře... ale o to zas tolik nejde, prostě turbo se 100kW je obvykle tak na úrovni atmosféry se 120kW (subjektivně).
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 15:23
Re: Úspěch průměrnosti
Nakonec šestka? No vidíš, tys chtěl turbo a jezdíš v Mazdě. Já chtěl právě tu šestku a jezdím v TSI. Skoro vtipný.
Avatar - Emel
21. 8. 2014 15:27
Re: Úspěch průměrnosti
Nene, jen se to s RS nějak zašmodrchalo, tak nové auto ještě není.
Avatar - Emel
20. 8. 2014 21:01
Re: Úspěch průměrnosti
V jedné větě ne... ale ve dvou ;-)

Civic může být ten extravagantní, ale je tu pár vélkých ALE. Třeba motory - není lepší indikátor aktuálního motorářského zoufalství Hondy než to, že ti petrolheadi od Hondy doporučují jednašestku v naftě.

Co se kvality týče, nevím... jak se to pozná, jak se to měří? Každopádně, nějaká úroveň kvality je podmínka nutná, nikoli postačující... tak to ostatně bylo vždycky.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2014 22:04
Re: Úspěch průměrnosti
Motory? Zvláštní, že všichni znalci garáží vědí, jak jsou motory Hondy nepovedené. Ale čím to, že nepovedené motory Hondy nemají na rozdíl od těch extrémně povedených od VW problémy s tím základním - tj. aby vůbec fungovaly?

Honda nemusí řešit KO svých motorů, Honda nemusí řešit průsery s podložkama pod turbem, Honda nemusí řešit problémy s napínákem, s rozvody, se spotřebou oleje, s praskáním hlavy válců, se zapalováním, ... Ale OK, Honda vyrábí zoufalé motory, zatímco VW exceluje...
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 22:10
Re: Úspěch průměrnosti
:yes: :yes: :yes:
20. 8. 2014 23:36
Re: Úspěch průměrnosti
ale tohle nelze přece takto říct. Já jsem snad u žádného auta průserový motor neměl. Pamatuju si, že jsme měli toyotu corollu, ta teda mouchy měla, něchtěla někdy startovat, ale to bylo v roce 93. a pak už byly jen škodovky, peugeoty a všechno v pohod.

Nemůžeš paušalizovat, že motory VW nefungují.

Ty auta jsou obrazem taky řidiče, podle toho jak se k tomu chová.
Avatar - _Karel_
20. 8. 2014 23:43
Re: Úspěch průměrnosti
Nemůžeš paušalizovat? Jakože tobě fungují, takže vše ok? Motory tsi prostě mají různé konstrukční vady, vedoucí často k vážnému a drahému problému. Jsou vinikající uživatelsky- dokud fungují.Statisticky nespolehlivý typ motoru se samozřejmě nerozsype každý.
20. 8. 2014 23:57
Re: Úspěch průměrnosti
dobře, ale máš to konkrétní procento, kolik motorů se rozsype v poměru k jejich celkové výroby?

To neříkám, ale jak pak teda můžeš paušalizovat, který motor je tedy super a OK?

Jak jsem napsal, ve spoustě případů je to o tom, jak se k tomu autu kdo chová a jak s ním zachází...a není to o značce nebo výrobci auta.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:00
Re: Úspěch průměrnosti
např. tady:[odkaz]
Není to úplně dokonalý, ale myslím, že nic lepšího není.Chováním k autu můžeš snadno zničit třeba turbo, to uznávám.Ale pak je chybou prodejce, že tě dostatečně neproškolil.Rozvodový řetěz- netřeba komentáře.Ten není o uživateli.
21. 8. 2014 00:08
Re: Úspěch průměrnosti
no a z toho vidíš, že už je to blbost, když je mitshubishi na 10. místě...a že to dělá sakra dobrý motory.

a když tu statistiku připravila pojišťovna, tak je to jasný.......aby byla objektivní, tak by se museli vzít všechny motory, které se vyrobí u daného modelu, k tomu rozdělit počet poruch, jejich závažnost, protože počítám, že v té statistice jsou zamotané takové věci, jak ukousaný kabely od kuny a napsat přesný počet, lehkých, středních a vážných závad...a ještě to vzít z jedné lokality, to znamená, rozdělit evropu minimálně na sever a zbytek, pak na další trhy a zohledňovat i klimatické podmínky....
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:10
Re: Úspěch průměrnosti
Sám dobře víš, že tohle neexistuje. No a co,že je to pojišťovna? Na autoforu, který moc nemiluju ale mám je za příznivce spíše koncernu a ne úplný blbce to berou taky docela vážně.
21. 8. 2014 00:23
Re: Úspěch průměrnosti
...že sám dobře víš, jak si pojišťovny upravují data do statistik, viz třeba nehodovost a její příčiny nebo celkově vyplacené náklady na díly...

Brát si to vážně můžeš, ale brát dogmaticky za pravdu, že jeden motor je lepší a VW dělá mizerné motory je nesmysl. A kde by pak byl Hyundai nebo Kia, ti tam vůbec nefigurují....to bychom pak mohli říct, že jim se ty auta podle statistiky vlastně ani nerozjedou :-)

nebo viz třeba údaj Mergl má spolehlivější motory než BMW...to bych si zrovna dovolil velmi oponovat a myslím, že co se závad týče, tak jsou na tom oba stejně....

kdepak tohle je potřeba brát s velkou rezervou. Neříkám, že problém u TSI nebyl, ale tvrdit, že to je motor na nic, je taky nesmysl.
Ten motor sám o sobě je ale velmi dobrý počin, protože má jízdní dynamiku, o které jsme si před pár lety u benzínů mohli nechat jen zdát, při spotřebě paliva, kterou jsme záviděli ropákům....
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:30
Re: Úspěch průměrnosti
Jediný v čem s tebou souhlasím, že TSI je velmi příjemný. H/K tam není, protože tam je jen 10 nejlepších a 10 nejhorších.Kvalita nových motorů BMW- zkus se kouknout na Dfens, je tam pěknej článek od znalce.Jakou by měla pojišťovna motivaci lhát?Že by ji Japonci zaplatili víc než němci? :-)
21. 8. 2014 00:40
Re: Úspěch průměrnosti
no tak zrovna to dfens už taky není co bývalo....

pojišťovny mají obrovské motivace lhát a to je úplně jedno v čem, ty si upraví statistiky jak se jim to hodí.
Jen si vezmi, že například já jsem z Prahy a ty by jsi byl třeba z Lomnice nad Popelkou a já kvůli tomu platím u některých pojišťoven vyšší povinné ručení a vyšší sazbu za pojištění oken než ty, protože oni mají statisticky dokázáno, že já v Praze mám větší riziko bouračky než ty v Lomnici, stejně tak, že mě spíš někdo rozbije okno než Tobě. O statistice věku řidičů a ceny povinného ručení nemusíme ani řešit. Statisticky je dokázano, že řidiči do 29 let bourají nejvíce, takže třeba já jsem se letos konečně dostal na nižší sazbu, jen kvůli tomu, že mi bylo 29, ale stejně jsem na tom pořád hůř, než můj stejně starý kamarád z Dobříše...

A teď si to převeď do statistiky motorů...to je úplně to stejné
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:47
Re: Úspěch průměrnosti
6e je v praze víc bouraček než v lomnici je celkem jasný, ne? To asi není falšování statistik.Že bourají nejvíc mladí taky.Takže nevím, co tím chceš říct. S poruchami motorů to nesouvisí.Ad volvo a řemen- ano, ostuda.
21. 8. 2014 00:56
Re: Úspěch průměrnosti
že je to ale nefér a jak se pojišťovnám tyhle statistiky hodí....já jsem nikdy bouračku neměl a musím být šikanovaný za to, že to ve statistice takhle vyjde a jen proto, že tu žiju. A kde máš statisticky prokázáno, že třeba ty v té lomnici nenabouráš třeba 4x, když to já v Praze ani jednou. Vím, že tobě pak vezmou bonusy, ale ty do toho netahejme, jde o ten princip.

Říct tím chci to, že tohle si promítni třeba i do placení pojišťoven za náhradní díly u bouraček a speciálně v anglii odkud je ta pojišťovna, kde je na VW spousta dílů o dost dražší než třeba na japonce, kteří jsou tam oblíbení....nic proti tomu, ale zrovna pojišťovny jsou hned s bankami instituce, které nekompromisně nejvíce lžou a to ve všem, jen aby Tě na jedné straně odrbali a na druhé toho moc nevyplatili.....
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:59
Re: Úspěch průměrnosti
Počet poruch motoru není chybou pojišťovny.Leda by neuměli počítat.Samo že je nespravedlivý, že ty jako klidný řidič platíš větší pojistku než starší magor, ale to na věci nic nemění a není to falšování.
21. 8. 2014 00:56
Re: Úspěch průměrnosti
...a tak ostuda to není u toho volva, prostě se to stalo...to je prostě zákon schválnosti...
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 00:59
Re: Úspěch průměrnosti
Takhle brzo ruplej řemen- to by se stávat nemělo.
21. 8. 2014 01:10
Re: Úspěch průměrnosti
co naděláš, prostě se to stalo.

Já abych byl upřímný, všechno co se v autě točí, se může utrhnout a je úplně jedno, jaké je to auto....nebo značka...jsou to jen stroje...
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 01:13
Re: Úspěch průměrnosti
U některých značek je smůla mít vážnou poruchu, u jiných je štěstí ji nemít. ;-)
21. 8. 2014 01:15
Re: Úspěch průměrnosti
to je fakt....no nic jdu spát.:-) díky za diskuzi:-)
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 01:17
Re: Úspěch průměrnosti
Taky dík.Měj se.
Avatar - Emel
21. 8. 2014 09:07
Re: Úspěch průměrnosti
Občas se vyskytne nějaký konstrukční problém, jako třeba napínáky u TSI. Jinak ale nejsem schopen spolehlivost nějak moc posuzovat.

Motory Hondy nejsou vyloženě nepovedené, ale jsou prostě zastaralé, slabé.
20. 8. 2014 20:20
Kvaška
Tohle auto byla trefa desetiletí, kór pro Nissan, po kterém po neskutečně zpackané Primeře pes neštěkl. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
20. 8. 2014 20:32
Re: Kvaška
:yes: Jj, pro Nissan trefa, pro mě největší prognostický Waterloo....při představení jsem mu nedával nejmenší šanci. >:-[]
20. 8. 2014 21:16
Re: Kvaška
Já taky ne.
A myslím, že ani samotný Nissan.
Avatar - jozephko
21. 8. 2014 12:14
České autá sa znovu dostávajú na vrchol
Škodovku obdivujem. A tie kecy, že je to len prezlečený volkswagen úplne ignorujem. Seat je na tom úplne rovnako ako škoda, a pozrime sa, kam to s nemeckou technikou dopracoval. Koncern VW by sa ho najradšej zbavil.
Zatiaľ čo ostatné mainstreamové automobilky rozmýšľajú, akou ďalšou nezmyselnosťou extravagantnosťou by sa od konkurencie odlíšili, škodovka to už takmer 20 rokov robí presne opačne: žiadna extravagancia, naopak konzervatívne tvary, ktoré sa rýchlo "neokoukají", dostatok miesta v kufri a pár zaujímavých vychytávok.
Kým pred 20 rokmi bol Škoda oproti Peugeotu či Opelu ako chudobný príbuzný, dnes je tomu presne naopak.
Tých, čo pre škodovku nevedia nájsť jediné pekné slovo, by som sa spýtal: Čo ste v živote dokázali, keď tak mudrujete?
Rozbalit vlákno
0