Hvězdou mezi sportovními vozy je Ford Mustang, jehož evropské prodeje meziročně vzrostly o závratných 2151 %. Nejprodávanějším sporťákem v Evropě ale (zatím) není.
Čau fanatický elektroprde, doporučuji ti se ukojit sérií pořádných elektrošoků do hlavy, třeba se pak začneš na zdejších diskusích chovat alespoň trochu slušně! :-!
USA boduje a to ještě chybí Camaro, sice se neprodává ofiko, ale nevěřím že se neprodalo ani jedno.... a Challenger, který se masivně dováží z USA i Kanady vč. verze Hellcat skrze šedý dovoz.
Souhlas. I tyto vozy by se měly dovážet ofiko a měly by pak větší šanci. Jde ale taky o zázemí, které ford má. Řekl bych, že Evropané mají zase chuť na pořádná auta s velkým motorem a ne pseudoekologické plečky. Aspoň ti, co mají rádi auta. Co se mustanga týká...jen to Evropě 50 let trvalo...
TAk V8 uz za mega davno neni......Mustang pomerne zdrazuje (chapu kdyz je velky zajem a cekacka temer rok) ..úpuvodne stal EB 2,3 cca 883 tis....pak skocil na 916 tis a nyni Mustang zacina na 1,017 mil !! :))
V8 zacina na 1,142 mil.
Porad je to dobra nabidka.....ale za rok...pekny kus narustu :))
A pokdu se clovek podiva na cenu dovezenych a nebo EU specifikaci, ktere by clovek chtel hned bez cekacky...tak to pri V8 pod 1,3 nejde..spise 1,5 mil.....
Asi jsme měl štěstí, objednaný ještě z první várky. Mě vyšel na 1 034 000 i s kapličkami od Roushe. S manuálem. Ale samo od té doby jsem do něj dost nainvestoval. Někteří prodejci - hlavně neoficiální - si na Stangu brutálně přihazují.
A ako si s nim spokojny?
Doplnky si daval z verzie 350R?
Uz sa tesim na Sema show kde kamos pride z L.A na jeho novom Mustangu 350 R a vyskusam tento skvost.
Doplňky mám různé. Z Shelby volant. Něco od Roushe, filtr a sání KN, výfuky a potrubí + vzpěru v motoru od Ford Racing. Alcantaru do interiéru krom volantu ušitá na zakázku. No a pak přlakování průhledným lakem a lakované pruhy. Co se nepovedlo jsou ty žábry, v kterých v EU nejsou diody a nejde je tam dát bez párání světlometů. A vyměnit taky nejdou z US verze - nesedí kabeláže. Tak jsem dal diody do interiéru a denního svícení.
Spokojený rozhodně. Je to radost. A taky pořádné řízení, kde se člověk na to musí soustředit a pracovat se spojkou atd.
No ani se nedivim, ty cisla jsou neuveritelny. Moc jim to preju.
Nicmene v CR jsou ty ceny opravdu uz docela vysoko, necekam, ze to pujde jeste vys. Skoro mi to prijde lepsi nechat na zakazku dovezt z USA.
Jde o to, že to žádné homo auto nebylo >:D ..ale vymazlený kabriolet v edici 1 ještě s pořádným motorem. Baby se v tom balily dobře. Škoda, že už dnes prémie toto prakticky neumí. Bohužel. Navíc SLK>SLC zakulacením zas pokazili.
Můj MB? Tak bohatý nejsem. Myslím si, že furt lepší 4 válec v C Klasse než tříválec v 3er. V S Klasse je myslím 4 válec jen u hybridů a to je hrůza, souhlasím. Aspoň, že tam jsou stále i 8 a 12 válce.
Tak to potom myslíš špatně, S 250 CDI není žádná novinka, ani hybrid.
Pořád mnohem lepší začínat na R3 a k tomu mít v nabídce i R4/R6/V6, než začínat i končit na R4.
Kecáš...250 CDI už dost dlouho v nabídce není. U aktuální generace vůbec. Máš staré informace. // No to je věc názoru. Někdo se k 3 válcům snížil a prolomil tabu, že do této třídy takový pidimotorek nepatří. A BMW razí. Místo sporťáků dělá elektrické plečky, svoje sportovní kabrio Z4 vůbec nemodernizují, teda až na to, že mu osekali ty lepší motory....
Žádné dost dlouho to není, ale dost dlouho v nabídce byl, to jo. Dost dlouho se MB "snižoval" k tomu, pokoušet se prolomit tabu, že chrochtavý dieselový "pidimotorek" do luxusní třídy samozřejmě nepatří...
Naštěstí se mu to nakonec nepodařilo, aspoň zatím ne.
RCZ je to samé co TT, napoprvé jsem si ho nevšiml.
Ale jinak MX5, F124 a SLC jsou čistokrevné roadstery s klasickým uspořádáním. Camaro a Mustang mají taky klasické uspořádání pohonu.
Jistě, můžeme se dohadovat o definici sporťáku, ale tabulka by měla být alespoň konzistentní. Když už tam je TT a RCZ, měl by tam být taky třeba Megane Coupe, atd.
Stejně tak by tam měla být další prémiová kupé.
ano, v tom je ten problem ze ako definovat sportaky! :-!
lebo 4 valec v Mustangu - tam jeho sportova linia nic nezarucuje, darmo je to kupe s klasickym nahonom....
aj Camaro zacina az s V8 - aspon u mna - a naopak aj TT-RS vie celkom pobavit ( ten 5 valec ma nieco do seba...)
MX5 je dobre postavene a zabavne vozitko, ale este aspon 50-60 konikov by potesilo, to iste dvojicky SubaruToyota), a zase ak mas moznost na jazdu RCZ-R, tak to je vyborne zabavne auto....
je to tazke definovat to - samozrejme kazdy by mal vediet, ze preco prave to dane vozitko chce - niekomu staci, ze tam ma napisane Mustang.... :-!
Teď jde o to, kolik se prodá mustangů s V8? Zcela jistě více než púolovina a to i v USA, kde mají navíc pro sekretářky atmo 6 válec. A kolik % bude TT RS v rámci prodejů TT? 1 %? 3 %?
Sportovní auto v pravém slova smyslu rovná se auto, které dokáže zajet nějakou trať rychleji než ostatní. WRC vůz s obsahem 1.6 litru s turbem pravděpodobně roztrhá tvého Mustanga na kusy. Sportovní rovná se rychlý - a ne jen rovně.
Snažím se vysvětlit některým natvrdlým jedincům, že pětilitrový motor z auta sportovní neudělá.
Nicméně, když už ses připletl, co je u tebe víc sportovní auto, WRC speciál s 1.6 motorem, nebo pětilitrový Mustang?
Srovnávej srovnatelný věci.
A to sériový kupé za mega se sériovým Mustangem, pak se můžeme bavit co je víc sportovnější.
Charger SRT8 je taky sportovnější než Superb 2,0 TSI i když má podvozek ze starýho mergla. VONO 485 koní je 485 koní víš. A ameriky umí i zatáčet, akorát českýmu Lojzovi se to ještě za 20 let nestihlo donést, bo ve Světě hororů o tom nepsali >:D >:D >:D
Ano, Mustang od sameho zaciatku nikdy nebol planovany ako sportove auto, na to sa casom sustredila Vette. Klasicky Pony Car predsa nemozeme brat ako sportove auto. A ze v kazdej serii urobia aj nejaku vybornu ostru verziu, to je super a to sa da nazvat sportovym a zabavnym strojom. Ale to je potom sportove auto aj Golf alebo Focus,nie? :-!
Pony Cars je trieda sama o sebe a tak to treba brat, ako to je. ( a je to dobre tak ako to je!)
Asi nie je jednoznacne, komu co je a nie je sportove auto - podla mna by to nemala byt lahka uprava bezneho vozidla na kupe, malo by z prvoplanovo vznikat uz v hlave ako samostatne sportove auto.
velký motor dělaný na výdrž a výkon, kvalitní odolná převodovka, kupé, placka, brembo brzdy, víceprvkové zavěšení (integral link jako v Jaguarech), samosvor... podle mě je sportovní. Stejně jako podle majitelů nebo Američanů, kteří ho přes 50 let vyrábějí. A taky podle řady úpravců. A ano pak máš polozávodní verze - třeba Shelby, Mach 1, Boss apod.
Od kdy má TT RS (na které jsi dětinsky reagoval) pohon předních kol?
Zrovna designem bych raději v souvislosti s americky kýčovitými Pony Cars příliš neargumentoval.
Design a vzhled je hodne subjektivni, viz nase vymena nazoru na SLK ;-)
Souhlasim, ze pohon zadnich kol (pokud se nebavime pouze o RS) by TT slusel vic, ale na druhou stranu vykonem, rychlosti i chovanim na silnici do kategorie sportovnich kupe, podle meho nazoru, patri.
Místní petrolheadi tvrdí leccos a pak sedlají Golfa, naftovou X5, šetiválcovýho jaga atd.
A S V8 se svezou když jim to někdo půjčí na 2 hodiny na projíždku >:D >:D
no tak je to aj moj pripad, mam rad Pony Cars aspon do tej miery, ze si Camaro SS obcas poziciam z Dreamcars,
ale to plati aj o Lambe, Ferrari alebo 911
ale to este neznamena, ze neviem co je coupe, a ze nemam rad dobre stavane auta!
to, ze nie som denne ozraty nevylucuje to, ze poznam dobre vinko alebo whisku! :-!
( ved minule som to pisal - kazdy tie auta miluje, obdivuje a chce V8 a viac - ale ked uz ma na to peniaze, tak si kupuje prijemne, dobre odpruzene spolahlive vozidlo s vybornym audiom.... ) :-!
Pro mě sou tak skuteční petrolheadi kluci, co tu V8 denně sedlaj, třebas 10-30 let starou na plyn, ale jezdí s tím furt nebo kluci co si koupili novou RAMku, s HEMI atd.
To jsou skuteční borci a lidi co si splnili sen, ne ten kdo v tom jede 3 hodiny za měsíc. To odjedou víc i některý veteránisti co maj V8 káru starou 60 let >:D a jezdí s tím po srazech
ja to shrnu, petrolhead podle tebe je ten, kdo:
1. ma V8 bez ohledu na stari nebo palivo
2. jezdi s tim kazdy den
a jen dve otazky, abych se ujistil, ze to chapu spravne:
1. kdo ma a denne jezdi s R8 V10, to neni petrolhead, pac ma V10
2. ten, kdo jezdi s dodge ram je petrolhead a kdo se soucasnou M3 ne
Ne, opravdodvý petrolehad jezdí k MOLu a Shellu a tankuje za 3 Kč na litru navíc a zimáky se 6 mm vzorku zahazuje do popelnice. A jezdí jen do ofiko servisu.
Pak brečí že V8 nejde provozovat a myslí si že je petrolhead když má eresovou Fabii vid >:D >:D >:D
jezdit ve volítaný šunce, po večerech do ní lejt neproclenej benzin a smát se tupcum, co si koupili něco z D3, nejezdí na zpuchřelejch gumách a dávají auto do autorizáku... Tvuj svět je krásnej.
u ONO, Radiusu a PRIM prodávaj neproclenej benzín?
To sou mi novinky, že je ještě nezavřeli >:D
3 roky starý gumy sou zpuchřelý taky borec. Sou lidi co maj 10 let starý gumy a furt na nich jezdí.
Kdejaká držgrešle dneska kupuje výprodeje skladů, kde máš nejetý gumy, ale válely se 3 roky ve skladu.
Nebo jezdí na čínnanech nebo maj taky zimní.
Když vezmu tyhle 3 skupiny, tak to tvoří 60% obutí v čr.
čínský šlupky, zimáky celoročně a výprodejový gumy starý x let
Kámošovi na servis přijel Landrover, auto starý 2 roky, chlapík dovalil nový Bridgestone, super.
Kouknu na gumu, tam DOT 2012 - 4 roky starý gumy. Ale jsou Nejetý, nový a letní vid. HAHAHA
Obejdi si někdy parkoviště šašulo a pak tu něco pindej
A volítaná šunka co má najeto 101 tis km. To je volítaný jak blázen čéčé >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Barrichello
tak do tej triedy zial nepatrim - nie som podla teba - petrolhead.
Je to tazke, lebo je to aj otazka prachov a priorit.
Ano, uznavam - sny si plnim aj ja - a napriklad uz v 1998 som mal 8 valec, co mal 5 ventilov na valec...
A najazdil som takmer 90 tisic km na Turbe, co mal od TechArtu 700Nm nameranych na brzde - ale roky letia a teraz uz mam ine preferencie a preto mi uz uplne postaci tebou spominanych par hodin ( napriklad na novom Lambe, Astone, Porsche etcetera...) a nemusim ( nechcem?) a nemam zaujem jazdit na spominanych 10 -30 rocnych V8 dojebkanych na plyn ( ufff....). Aj ked prave to su podla teba petrolhead a borci.
edit - RAM som mal z r. 2000 a bol to zial 10 valec, takze nie V8
mozem nejake foto na mail, ak mas zaujem...
Pro mne je třídveřový Mégane, stejně jako Astra nebo Scirocco prostě hatchback. Jen trochu líbivější. TT je v tomhle výrazně extrémnější, zadní sedačky má maximálně pro menší děti (matně si vzpomínám, že je na nich výškový limit 150 cm, vyšší lidé tam nesmí sedět, i kdyby se tam nějak vešli), jinak jsou tam tak akorát na parádu, respektive pro zavazadla, a otevřená verze je nemá vůbec. Z hlediska vnitřního prostoru rozhodně naplňuje definici kupé. A neoddělený zavazadelník má i Cayman nebo 370Z. Jen ta koncepce pohonu.
Jestli jsou to sportovní auta, nebo třeba jen jejich rychlejší deriváty, je otázka. Mně třeba víc vadí, že tam nejsou kupé jako 4er. Mustang je cestovní kupé. Když tam může být on, proč tam nejsou i ostatní?
Kdysi, a není to zase až tak dávno, sportovní auto byl dvoudveřový dvoumístný kabriolet s plátěnou sklápěcí střechou. Tečka! Dovedl bych si představit ještě provedení 2+2, ale to je tak všechno. :-!
Tak omezení sportovních aut na otevřená jsem ještě neviděl, i když roadstery jsou tradiční zástupci sportovních aut. Podle téhle definice například takové Ferrari 250 GTO není sportovní auto. :-) Přitom uzavřená auta bývají lehčí, mívají pevnější karoserii a lepší aerodynamiku, což je ve sportovním autě žádoucí.
Ještě v roce 1965 by nebylo, když se vyrábělo od 1962? Co takhle 225 S (1952), které se dělalo také jako kupé? Nebo 250 MM (1953)? A 1965 bych v kontextu aut nenazýval "ne zase až tak dávno."
Pro mě 1965 opravdu není zase tak dávno...a pozor! Pro puristy pouze dvoumístné kabriolety platily coby čistokrevná sportovní auta. Namátkou...Jaguar Type E, Triumph Sprite, Triumph Herald, Mg, MGB, MGB GT, Jensen Healey, Lotus Elan, Lotus Elite, Lotus Europa... ...ikdyž některé z nich měly hard top...
vazne?
kedysi to bolo kupe, teraz teda ani nahodou.... a od zakladu je to Golf.
( naposledy takto predstavili kupe od BMW Z3 Coupe - ale to aspon malo vyborne jazdne vlastnosti!)
To opovrhovane TT je teda ovela viac kupe a este o nieco viac sportova verzia ako Scirocco)