Netyka sa to europy a netyka sa to VW, tak sa tomu auto.cz radsej vyhyba ako cert svätenej vody ale myslim, ze sa patri poukazat i na pravidelnu "statistiku" spokojnosti zakaznikov s jednotlivymi znackami v Amerike za rok 2017.
[odkaz]
Ppzitivne ma prekvapil Genesis :yes:
Ještě jsi zapomněl napsat, že jde o spokojenost zákazníků s autem v průběhu prvních 3 měsíců. Takže, pokud se podaří spárovat telefon a naučit se ovládat auto, je vyhráno. :-)
Neviem ako casto a ako vela jazdis ty a rovnako neviem ako moc jazdia americania ale ja za 3 mesiace najazdim par tisic km a za ten cas urcite dokladne "spoznam" jednotlive elektronicke systemy a ich preciznost (J.D. power je aj prave o tom) ale aj presnost radenia automatickej prevodovky (myslim, ze za rok 2016 prave Fiat so svojim modelom 500 prepadol) a atd. Ako 100-percentnu neuznavam ziadnu statistiku ale predsa len na nieco moze poukazat ako i v tomto pripade ;-) . Mne je skor luto, ze auto.czJ.D. Power uplne ignoruje, zatial co vysledky spokojnosti zakaznikov jednej krajiny (v Anfglicku) kvoli uspesnosti hlavne Skoda Yeti okamzite publikovala.
To mělo být vtipný? Mě přijde zajímavější, že je před Toyotou, Lexusem i MB, Hondou, Mazdou - všechno premianti ve spolehlivosti. Z toho mi plyne, že ta tabulka je opravdu spíš o dobře spárovaných telefonech a tedy nic nevypovídající. Co taky člověk ví po třech měsících vlastnictví nového auta, tedy pokud není hňup a "neobjednal si ho přes internet".
"Štúdia, ktorá v tomto roku slávi 30. výročie, skúma problémy majiteľov vozidiel počas prvých troch mesiacov. Úroveň kvality sa určuje podľa počtu problémov zaznamenaných na sto vozidiel (PP100), pričom nižšie číslo predstavuje vyššiu kvalitu modelu. Zo štúdie vyplýva, že 21 z 33 sledovaných značiek dokázalo v tomto roku zvýšiť kvalitu, jedna zostala na stabilnej úrovni. Štúdia hodnotí 233 potenciálnych problémov zoradených v ôsmich kategóriách: exteriér, interiér, sedadlá, jazdný komfort, motor a prevodovka, ovládače/displeje/funkcie, kúrenie a klimatizácia, audio/navigácia/multimédiá."
Tohle jsem našel jinde: "J.D. Power upozorňuje, že průměrný počet závad provozovaných aut se každý rok zhoršuje. Zatímco v roce 2015 byl tržní průměr 147 problémů na 100 aut, v roce 2016 to bylo už 152 problémů a letos 156 problémů na 100 aut.
Nejvíce technických a uživatelských potíží pramení z komunikačních, navigačních a audio systémů. Do této kategorie spadá hned 22 % všech hlášených problémů (v loňském roce to bylo 20 %). Majitelé si nejčastěji stěžují na problémy s konektivitou a systémem Bluetooth, „zamrzání“ navigačních systémů a nefunkční hlasové ovládání.
Prudce vzrostl nárůst problémů s akumulátory. Na ty si oproti roku 2016 stěžovalo o 44 % více majitelů. Jedná se o nejčastěji měněný díl, který nepodléhá běžnému opotřebení jako třeba pneumatiky nebo brzdy."
Pro mě tedy tahle statistika naprosto irelevantní. A to mě statistiky spolehlivosti zajímají a beru je celkem vážně.
Presne toto sme tu uz raz riesili, ako sa skusenosti ludi s infotainmentom a bugy SW premietaju do nic nehovoriacich cisiel o spolahlivosti aut a spokojnosti so znackami. Totalny nezmysel.
A podla 3 mesiacov hodnotit auto je uz dvojnasobny nezmysel. Tam sa naozaj mozu prejavit len chyby typu - kupil som si novy ajfon a nemam funkcionalitu ako som cakal, lebo si neuvedomujem, ze auto je v prvom rade na jazdenie a veci s tym suvisiace.
Ak na nieco prihladat, tak potom na "problems experienced during the past 12 months by original owners of 3-year-old vehicles", rozskatulkovane podla kategorii. Lenze pri kupe noveho auta tazko najst podobne statistiky na aktualny model. Nehovoriac o tom, ze tieto rebricky su podla vyrobcov, co je nezmysel, kedze kazdy dnes vyraba X rozlicnych modelov v N kategoriach a neda sa to hadzat do jedneho vreca. Uz len to, ze sa zacinaju vyrabat vo velkom e-mobily/hybridy musi mat obrovsky vplyv na hodnotenia.
Takze vzdy to bude viacmenej o viere a nahode, pokial neporovnavam auta vyrobcov z dvoch koncov rebricka :-)
Já jo a vidim je i jezdit. Narozdíl od Fiatu. Tam nikoho ani neznám, ani je nepotkávám. Asi se Fiat prodává jen v nějakých krajích, u vás župách, kam nejezdím.
Když stojím na světlech a dívám se kolem sebe na ostatní auta, tak mi připadá, že v ČR se nic jiného než Škoda (příp. Koncern) neprodává. Octavia, octavia, fabia, fabia, felicie, passat, sem tam nějaký Ford, Peugeot, Renault.
Tak to vysvětluje tvůj předchozí koment.
Já bych tam viděl asi i silnici, domy, obchody, možná řeku, možná stromy....
Ale myslel jsem, že řeč je o autech.
Co bys čekal. Češi jsou prostě patrioti zbytek je nezajímá. A jako sourozenecké automobilky vidí koncernové vozy tak to taky ještě překousnou, ale ostatní značky to už moc nechcou. >:D Ale jako zas je fakt že prostě VW, Škoda a spol. nejsou zlé auta. Prostě takové jakš takš ani rozežranost ani auto pro chudé. Takový zlatý střed. (můj názor, berte s rezervou, děkuji >:D )
Němcům řekli, že je nejlepší Merkelová, tak ji volí, pak jim řekli, že nejlepší je VW,
tak ho kupují...
U nás Pepa z Kolbenky řekl, že nejlepší je Škoda neříkala to i jeho tlustá žena z Kauflandu ,
tak to přece musí být pravda....
Němcům řekli, že je nejlepší Merkelová, tak ji volí, pak jim řekli, že nejlepší je VW,
tak ho kupují...
U nás Pepa z Kolbenky řekl, že nejlepší je Škoda neříkala to i jeho tlustá žena ž Kauflandu ,
tak to přece musí být pravda....
Nárůst prodejů ve Španělsku znamená změnu ve světovym žebříčku = největší stát na světě Rusko se dál propad na 14. místo v prodejích = za Španělsko ale třeba i za Mexiko a Jižní Koreu atd.
Hodně zajímavá tabulka je hned ta první. V ČR se prodává stejný počet aut jak ve Švýcarsku a víc než v Dánsku. Přitom tyto dva státy jsou v první pětce HDP per capita v eu, a Švajc má absolutní hodnotu 3,5x vyšší, Dánsko 1,5 x vyšší.
Nojo doháníme doháníme = ale furt to neni na chválu: máme 2x víc obyvatel než Dánsko a o čtvrtinu víc než Švýcarsko. O dost lepší tam maj i průměrnej věk aut
Ale nestojíme si špatně = i když víc aut by mohli kupovat i soukromý osoby velký % prodejů novejch aut u nás dělaj firmy
Moskva až tak nepřekvapí = z tohohle pohledu je to stát ve státě = koncentrace oligarchů prachů atd. No a pak je ten zbytek Ruska = největšího státu na světě = 2x většího než USA nebo Čína = teda zbytku skoro tak velkýho jako je Čína a USA dohromady :-)
No a v tom malym zbytku mimo Moskvu je to prej nepatrně horší = víc aut se prodá ve státech s daleko menšim počtem obyvatel = v 17x menší Jižní Koreji, ekonomicky furt se trochu potácejícim Španělsku, chudym Mexiku, Kanadě která má o 100 milionů obyvatel míň atd.
Že nerozumíš technice, to jsme si už zvykli. Ale že jsi mimo i v oblasti sociální a zeměpisné, je pro mě novinka. Od kdy má rozloha státu vliv na jeho kupní sílu a prodeje?
Kolik že má to Rusko obyvatel?
Jo, já to chápu, nemáš prostě Rusko rád. Ale proč kvůli tomu musíš tak hloupě lhát?
To je hezký jak si onikáš = to taky zkusim :yes: >:-[]
Kolik má rusko obyvatel trochu zmiňuju = asi o 100 milionů míň než ta prodejně výrazně úspěšnější Kanada ;-)
No a další státy typu Mexiko, Španělsko, Itálie atd. maj samozřejmě taky daleko daleko míň = proč se vlastně ptáš? Tys to nevěděl žejo?
>:D
Odpovíš nebo to klasicky zkusíš vymlčet? :-)
Rusko mýmu státu ublížilo nejvíc ze všech zemí na světě takže ho fakt nemám rád. Zabralo nám taky území = řekněme 2 krajů = fakt hnus. Se 70 tisícema vojáků sem vpadlo a dalo docela smrtelnou ekonomickou rádnu. Ty si odkud = z česka logicky asi ne. Nebo ty je máš rád proč? Nějakej ekonomickej sadomasochismus? :-)
Lhát si hodně ale fakt hodně přehnal = zkus to obhájit = nebo táhni od faktů a pravdy >:-[]
"Rusko mýmu státu ublížilo nejvíc ze všech zemí.." Ty máš nějaký stát? V nejlepším případě statek s hromadou hnoje a v něm zapíchnuté vidle. >:-[] >:-[]
Auta nekupuje rozloha, ale obyvatelé. To je asi jako kdybych řekl, že čím víc máš příspěvků, tím jsi chytřejší. A ono to vypadá, že je to přitom naopak >:D
Kazachstán je jen o fous menší než Indie, ale s 17 000 000 obyvatel jí těžko může v prodeji aut konkurovat, když maj přes milardu potencionálních kupců.
Jj a proto sem tohle téma v příspěvku zmínil = o tom totiž přece je! To sou věci co? >:-[]
Všechny ty země maj drtivě míň obyvatel než Rusko = Itálie, Francie, Španělsko víc než o polovinu = proto je to tak výmluvný! >:D
Že Rusko k tomu násobku má i mnohanásobke území s nesmírnym nerostnym bohatstvim = to už je jen bonus. Měli by bejt vysmátý až nadoraz = no dou jinou cestou
Jak sem zmínil Kanada má asi o 100 milionů obyvatel míň. Takže co ty na to? :-)
... ze jizni korea neni 17x mensi ale 170x mensi nez rusko a neni to argument ohledne prodeju aut. argument by to byl v pripade, ze napises, ze jizni korea ma cca tretinovou populaci oproti rusku. takze tohle byl od tebe blby priklad a kdyz te na to thor upozornil, mela ses chytit za nos a uznat to a ne se tady kroutit ;-).
Argument o rozloze s nesmírnym bohatstvim to sice je = ale netrap se tim = jinak viz já 11:20 a :24 = měl by ses chytit za nos a zamyslet se nad podstatou = šokujícně malejma prodejeme největšího státu světa: Kterej má i víc i násobně víc obyvatel než všechny ty který sem vyjmenoval ;-)
Za tu vypadlou nulu sorry :-|
S výjímkou chudýho zaostalýho Mexika = to má obyvatel ale samozřejmě taky míň = jen ne násobně = sou to zlomky obyvatel Ruska = proto mi to přišlo zajímavý. Mnohem zajímavější ale je že tady v česku česky mluvícím lidem se ten fakt nelíbí ;-)
Holka nebo buzno nebo jak ti mám řikat = to tvý oslovení měla nebylo z tvý strany poprvý = takže nic proti buznám ale šetři si to na jiný = u mě nemáš šanci >:-[]
A teď zase k podstatě = co se ti na tom původnim příspěvku nezdá? Rusko je v tomhle prostě velmi výrazně výjímečný. Zkusíš odpovědět?
Si az neuveritelne trapny. Napisal si totalnu hlupost ked si spojil nakup automobilov s rozlohou statu a teraz sa z toho vykrucas ako skolacik. Tvoja snaha nahradit kvalitu kvantitou evidentne nefunguje.
A vobec, toto je forum o autach. S politikou mozes otravovat v Babisovinach alebo Bakalovinach.
"Nárůst prodejů ve Španělsku znamená změnu ve světovym žebříčku = největší stát na světě Rusko se dál propad na 14. místo v prodejích = za Španělsko ale třeba i za Mexiko a Jižní Koreu atd. "
Ak je tam nieco o pocte obyvatelov, uznavam, ze ten idiot spomedzi nas dvoch, som ja.
Žák základní školy dá ty počty obyvatel který sou i míň jak polovina co má největší stát na světě = Rusko = tak nějak dohromady :-)
Neuvěřitelný kolik lidí prostá zmínka o všeobecně známym faktu = že Rusko je největší stát na světě = vyprovokovala k reakci :yes:
Smutný že díky tomu obřímu území na kterym je zrovna tak obrovský nerostný bohatství sou na tom tak mizerně = že je válcuje i chudý Mexiko i státy co maj o 100 milionů obyvatel míň apod. :-|
Teď maj v plánu obsadit celej severní pól až po Kanadu Grónsko atd. = tam je taky nerostný bohatství za biliony = tak třeba se to pak trochu zlepší = i když budou mít furt stejnej počet obyvatel ;-)
Ale občas s tebou i souhlasim: třeba 1.5. v 16:44 :-!
podivej, clanek mluvi o vysledcich z acea, ktera zkouma prodeje v eu. rusko sem tahas ty. mne jsou prodeje aut v rusku ukradene. jsou umere ekonomickemu vykonu ruska a potrebam tamniho obyvatelstva. ze je rusko oproti nam ekonomicky slabsi zeme (v prepoctu na hlavu), o tom zadna. ze by se rusko zmitalo v nejake predsmrtne kreci, o tom nemuze byt rec, i kdyz v soucasnosti ruska ekonomika spise stagnuje nebo klesa. ja osobne bych preferoval stabilni rusko bez velmocenskych manyru, ale o tom ja nerozhoduju. ze je rusko vzhledem k nerostnemu bohatstvi, atd. hluboko pod svymi moznostmi, je samozrejme fakt.
co nebylo na tvem puvodnim prispevku ok ti rekl uz thor a specificky jsem ti to napsal i ja. udiv ve me budi spise tvoje nasledujici reakce.
Tak Rusko je zaprvý z velký části taky Evropa = zrovna ta část kde se víc prodávaj auta = takže zmínit ho je celkem k věci =
No a za druhý ten rozdíl mě prostě praštil do očí = ruská ekonomika stagnuje sto let když už. Smrtelnou křeč měly ekonomiky od Aše po Kamčatku někdy v 80. letech = proto taky nechali systém padnout. Ekonomicky de facto nešlo pokračovat
Taky bych preferoval Rusko jako normální stát ale zatim to na to nevidim = teď se snažej o obsazení severního pólu. Tak snad jim to nevyjde
Je to článek o evropských prodejích, tak jaká manipulace s čísly? Jsou tu jiné články o celosvětových prodejích a tam jsou celosvětové prodeje. Pointa vašich příspěvků je docela záhada.
Pointa ?
Beriem, ze su to EU predaje. Ale nadpis je opat raz "podprahovy" - davat Skodu do pozicie, ze je niekde stihana dlhorocnym celosvetovym leadrom, predavajucim minimalne 8x tolko ?
Este to napr. mohlo byt - "Premiove znacky len tesne pred Skodou", "Skoda na dostrel od premioveho segmentu", atd...
Podprahově propagovat Škodu? Jakože si přečtu článek, že Škoda je 10. v prodejích v Evropě a tak si jí půjdu koupit? To jako když byl článek, že Bílí Tygři Liberec jsou 11. nejlepší hokejový klub v Evropě, tak to byla podprahová manipulace?
pre mna ostava opat pokles mazdy v eu ... ved ma pekne modely.. nove modely.. ma skutocne auta ktore na cestach vidime... kazdy aj na diskusiach ich ospevuje ake su uzasne a dokonale a ako ich kazdy chce ... tak kde je problem ze je stale v poklese poslednu dobu... prave v casoch kedy by mala krasne rast tak ona klesa.. pritom taka dacia nema nic prevratne uz aspon 3 roky a aj tak z roka na rok trha rekordy a prudko rastie... to su veci... este ze automobilovy trh a logika nikdy nejdu dokopy...
kia a hyundai uz klasika z roka na rok rastu :yes: inak aj suzuki to mazde v eu uz akosi naklada a to len s tymi par mensimi autami ktore ma .. . tak to je gol... to by som este pred rokom dvoma rozhodne necakal
Mazda prostě není levná a nenabízí moc možností individualizace. Před pár lety jsem četl rozhovor s americkým hlavounem z Mazdy, ve kterém říkal, že se striktně orientují na zisk. Proto třeba žádné kombi, žádné MPS, žádná šestka s awd, stáhnutí dvojky (přitom vyrábějí dvojku pro Toyotu). Týkalo se to U.S. trhu, ale v Evropě to bude podobné, CX-9 je parádní auto, ale v Evropě ho neprodávají. Nejdou zákazníkovi moc naproti. Je otázkou, jestli je to dlouhodobě nejlepší řešení, to se holt uvidí.
Je to malá automobilka = se spíš levnějšíma modela s nižší marší = nemaj moc na výběr
V dnešní době fúzí i daleko větších výrobců = maj i přes dobrý možná i velmi dobrý vedení málo možností. I tak se budou nejspíš dřív nebo pozdějš s někym muset asi spojit
Za to jak se snažej [odkaz] :yes:
Ty slabší evropský prodeje docela zamrzej :no:
A to Vás nenapadlo že o Mazdy je takový zájem v Japonsku a v USA že nestíhají pro Evropu vyrábět? Oni mají kapacitu továren vyčerpanou na 100% a další stavět nechtějí. Takhle jsou samostatní a dostatečně ziskoví, nechtějí mít další továrnu a využití továren na 70%.
Evropa japonce moc nazajímá, v ničem. Zajímavej trh je Asie nebo Amerika. Koho zajímá díra po granátě, která mluví desítkou jazyků, když jen Čína má obyvatel víc = stačí jeden manuál, homologace atd. Jenom přeložit manuál pro pár prodanejch kusů v ČR jim musí lézt krkem >:D
Tos trefil = znám příběh kdy byl českej zástupce u jedný velký firmy v Japonsku a přesně tohle při večeři v restauraci s panoramatickym výhledem na Tokio v poslednim patře hotelu diskutovali. A japonec povídá: Víc výrobků než v celý Český republice bez nutnosti překladů návodů a dalších nákladů prodáme tam kam teď dohlédnete
Mna prekvapil japonec v Asahi building. Na jednom z najvyssich poschodi vliezol na toaletu a zacal odtial fotit Tokyo. My, zaostali europani sme normalne curali do pisoarov to Asahi. Hold pokrok nezastavis.
No a to, ze ste slabi zakaznici....Kupili sme 1 stroj. A chceli nam ukazat fabriku, kulturu a tak, aby sme vedeli, kto to vyraba. Po par rokoch nas navstivili, chceli testovat nejaku inovaciu, no a cuduj sa svete, taku vybavu v takom nasadeni sme mali iba my, zo vsetkych zakaznikov v ceeeelom svete. Japonec v zime v lome, tiez sme ho prekvapili.
Čína má spoustu minorit, nebude to o 1 manuálu. Samotná Čínština má 2 jazyky, lidový, a spisovný. Jinak pravda je to že Evropa je otravná a když se jinde auta prodávají lépe tak tam Mazda zaměří svoji pozornost.
V Cine maji spoustu dialektu a navzajem si nerozumi, nejvetsi problem je prave v psanem textu, znacich.jinak receno, jeden manual je hloupost, budou to desitky prekladu.
Vím, že celosvětově Mazda prodává slušně, ale v USA to není žádná sláva, za první pololetí pokles přes dvě procenta oproti minulému roku. Pořád se plácají na 17. místě, kousek za VW. :-)
Řeknu to asi takhle, ano, nejdou naproti zákazníkovi, nemusí. S Evropou je problém, chce hodně aut v dieselu. Jenže diesely Mazdy jsou momentálně velmi populární i v Japonsku a začali je vyvážet i do USA, takže Mazda prostě nestíhá. Benzíny jsou OK ale pro CX5 to není to pravé ořechové a pro M6 jsou taky zapotřebí ale ony nejsou, výrobní kapacity jsou vyčerpány poptávkou z Japonska, kde Mazda prodává v dieselu 60% vozů.
Je to i o té individualizaci........ Nicméně, kdyby nebylo GLK tak už 6 let jezdím v CX-7, tak se mi líbila. Design vozů má Mazda dle mého názoru nejlepší ze všech.
Uvidíme zda se jim podaří motor typu "diesotto". To by asi byl průlom ale budou to mít moc těžké a mohli by dopadnout jako Mitsubishi s prvními přímovstřikovými motory konzumující benzín.
Ta individualizacia je podla mna jedna zo zbrani, ktore museli EU automobilky vytiahnut v boji proti zvysku sveta a aj proti sebe navzajom, aby boli akcionari spokojni ...
Bohuzial tak si tu ludi uz vychovali, ze si na to navykli a beru to ako nejake KO kriterium. Co je kazdeho vec, ked si chce obmedzovat vyber...
Kedysi bola Skoda vo verziach GLS,LS a podobne a ludia boli radi, ze v niecom sedeli.
Ano, niekedy som tiez nechapal pri viacero znackach, preco japonci zostavili baliky vybav/motorov tak ako zostavili, ale nakoniec si clovek ak ho to auto niecim zaujalo, bez problemov vyberie. Jasne, aj tu budu niektori vecne nespokojni....
Ale v absolutnej vacsine sa vybrat da a clovek "v cene" balika zase moze dostat nieco ine uzitocne, co by si inak nikdy nekupil. A v sumare dostava za rovnake peniaze rovnaku alebo lepsiu vybavu ako pri EU autach.
Pocitam, ze aj v tomto sa asi nejako prejavuje japonska mentalita.
Možná nejdou zákazníkovi moc naproti, na druhou stranu jsou stále samostatní. Žádný koncern, žádná aliance, nic... Jdou si svou cestou a jak je vidět, daří se jim to.
Podobně začal fungovat i Renault. Ořezal modely a varianty, které kupovalo jen pár lidí a soustředil se na to, co dělalo masové prodeje. Místní "eksperti" sice brečí, že Renault nemá tu či jinou špičkovou variantu, ale i kdyby ji měl, oni by ho stejně nekoupili, protože je vlastně vůbec nezajímá. Mazda je prostě totéž...
Souhlas. Nicméně Renault si liší, má skvělé synergie se Samsungem, Nissanem a Dacií. Mazda nemá nic s ničím a proto klobouk dolů jak to v Hirošimě vedou !!!!!!!! A to rozhodnutí nejít do hybridů a zůstat u dieselů a jít s nimi do USA bylo docela odvážné .... v dnešní době (Japonci se ovšem nějakými hysteriemi ve svém rozhodování ovlivňovat moc nedají).
Zabudol si aj na skvele synergie Renaultu a Mercedesu. Je zarazajuce, ze zaryti fandovia Mercedesu, ktori by v zivote nesadli do Renaultu, nevedia, ze v tom cecku ten skvely maloobjemovy diesel maju Renault, ze ked im chcem ukazat noveho smarta, zastavim pred dealerom Renault, to iste s Citanom, pickup MB sa hrozne paci, ale ked ich osvietis, ze je to Renault , Nissan, tak urcite nieee, to MB saaam upatlal. Pomaly bude Mercedes vyzerat ako divizia Renaultu >:D:-! >:D >:D
Jasně, mně spíš šlo u Renaultu o přístup k nabídce vozidel. Kdekdo tady brečí, jak nemají dvousetkoňové diesely a šestiválce a kdovíco... ale kolik lidí to opravdu kupovalo, a zejména pak u nás? Jednotlivci...
Renault nechal to, co se prodává ve velkém a nestojí moc peněz na vývoj. Namísto okrajových ptákovin pak vypustil Alpinku, která udělá daleko více pro image, než nějaký "Golf GTI v renaultím".
Tak to ti odporucam si precitat trochu ine statistiky, ako je to s "rastom" H/K.
[odkaz] . Automobilky (ich akcionarov) nezaujima pri hodnoteni rastu nejaky mensi trh, ale globalne cisla a celkova suma plusov a minusov spocitana na konci roka.
H/K maju globalne z TOP 25 znaciek suverenne dva najvacsie poklesy predaja.
Aj Mazda tam rastie.
Globalny medzirocny narast poctu predanych aut je 2.9%, co pre zaujimavost presne zodpovena narastu GDP. Ked sa narasty poctu predanych aut znizia o toto, tak kopec automobiliek vlastne stagnuje, co sa tyka pomeru na trhu.
"automobilovy trh a logika nikdy nejdu dokopy..." - ale ide, len si treba vidiet dalej od konca svojho nosa.
Jasne, ze to vplyv mava. Ale nemam pocit, ze by zrovna obe tieto automobilky menili polovicu portfolia prave v tomto case a vsetci ostatni len vyrabali a predavali.
Uz za cely minuly rok isiel H do minusu.
... ma temer nejhorsi vysledky a pritom jsou Nemci patrioti. VW group se jako bumerang vraci arogance vuci Evropskym zakaznikum v reseni podvodu v Dieselgate. Zda se, ze neviditelna ruka trhu funguje a to je dobre.
Nikdy jsem si VW group auto nekoupil, takze jsem na rentu VW manageru nikdy neprispel a to mne opravdu tesi. A to i proto, ze jsem s temi hova*dy musel jednat a vim, co jsou zaca a vim, jak nas vnimaji - tedy Cechy, jak je to s coboli nevim, to mne nezajima.
A temer nejhorsi vysledky ma, protoze narust jeho prodeju je nejmensi, vyznamne mensi, nez rust trhu.
Nemam ambice delat dokonale analyzy, ale jen komentuji tvrda cisla. Jen stupidni verny der Konzern idi*ot si koupi das pod*elane Auto.
Dieselgate je dost jasny priklad, jak der Konzern zachazi se svymi zakazniky. Ja tim stup*idnim zakaznikem opravdu nikdy nebudu.