Proč? Hádám, že Audi má takové prodeje hlavně díky nějakým speciálním akcím. Přece jen konkurovat nové 3er nejde jinak, než výrazně nižší cenou, protože to auto je úplně někde jinde (bůhví, jestli se mu nová generace A4 a C-klasse vůbec přiblíží). Když k tomu ještě přidáme výprodej dobíhající A3 a nástup té nové, nejsou ty prodeje nijak zvláštní. Navíc víme, že automobilky jsou schopné čehokoliv, aby si navýšily prodeje (BMW o tom ví své ;-) )
Mercedesu chybí masový model jako jsou báva 1 a 3 nebo audi a3 a a4. Ačko se teprve začíná vyrábět, Bčko zájemci o Mercedes přehlídnou a Cčko je hrozně malé a stísněné.
Já vám do toho nechcu moc kecat, protože pro mě prémie není (zatím), ale nedivil bych se, kdyby měl Mercedes C větší prodeje než A4 nebo trojka. To, že se A4 dostala do TOP10, je dané tím, že si dokázala v dnešní době udržet prodeje. Třeba v dubnu by stejné prodeje stačily jen na 24. místo (tam taky A4 byla). V červnu potřebovala 3er na 10 místo cca 20 000 aut.
BMW vzdy s trojkou absolutne dominovalo sve tride bez ohledu,jestli se zrovna chystal prichod nove generace,nebo ne! Navic trojka uz se davno prodava...MB zustava v evrope stabilni,Audi silne roste a BMW silne ztraci. Takova je realita! A evropa je bez ohledu na pocty prodeju pro dalsi vyvoj automobilky naprosto klicova! A taky ukazuje automobilky v pravem svetle...
Nevím, každopádně v Německu novou "3" v podstatě nevidíš. Evidentně to s náběhem výroby není úplně bezproblémové. Ještě chybí řada verzí, kombík je úplně nový. Takže s tím "dávno prodává" bych byl opatrný, také testy nejsou nijak staré.
No ale to nic nemění na tom,co jsem psal... V předminulé generaci i v generacích předtím,nikdy nebyl na konci modelového cyklu a náběhu nové generace takový propad...
za august tretia najpredavanejsia znacka v eu a takisto P208 v auguste tretie najpredavanejsie auto v eu.... to su slubne vysledky a verim ze v pezote sa to zacne uz posuvat pozitivnym smerom... z francuzskych znaciek ma najmensiu stratu co do poctu predanych kusov.... uz nech je tu crossover 2007 a model 301 ... tie znacke velmi pomozu....
208 podla predpokladov slape paradne, vo francuzsku je momentalne najpredavanejsim autom :yes::yes::yes: aj ked celkovo vedie clio...
208 je moc hezké auto. Tady na té statistice je vidět, že PSA udělali největší chybu v tom, že jako VW nepodchytili včas východní trhy. Prodeje v Evropě zas tolik neklesly.
Držím 208 palce. Ne protože je to Peugeot, ale třeba jako RIO vystupuje z uniformity této třídy.
Trocha som si prešiel predaje v západnej Európe - mimo Nemecka, Anglicka a Talianska má vysoké predaje Megane. Viac ako modernejšia C4-ka napríklad. Tu je dosť zaznávaný - aj posledný test v Autosalóne na Prime nedopadol nejako dobre. Žeby kupujúci išli iba po cene?
Minulú sobotu som prvykrát začal pozerať Autosalón na STV, to nebolo "tlachání", to bola čistá reklama. Nedopozeral som. Páčil sa mi Top Gear, keď to bol normálny magazín a nie zábavník. Bohužiaľ, dnes nemám prehľad, čo sa oplatí čítať/pozerať v rodnom jazyku alebo angličtine.
V čem je C4 modernější? Má snad proti Meganu nějakou modernější konstrukci. Pokud vím tak žádné zázračné naladění srovnatelné techniky se nekoná. Sportovní model co dělá image nemá a kombi taky ne. Zbýbá jen řada D s výbavou S po škodě 105 S, co nemá stahovací zadní okna.
Ačkoliv se mi interiér C4 líbí hodně, tak rozhodně bych neřekl a to v žádném případě, že je C4 o velký kus v interiéru před Meganem. Materiály a zpracování je na tom podobně, jen C4 má palubovku opravdu mohutnou. A základní rádio a display C4 zrovna excelentně či moderně nevypadají, až s navigací to vypadá podstatně lépe.
Pardón - C4 je novšia. Ináč som majiteľom staršieho Meganu, takže nemám predsudky... Som zvedavý na nové Clio, reklamné pdf-ko v angličtine je plné superlatívov.
Testy Autosalónu na primě jsou tendenční, zkreslené a dopadnou tak, kolik zadavatel zaplatí. Tak je to třeba brát.Ž těch testů to tak čiší až to není hezké.
tak uplne nechapu...Mel jsem ted moznost koupit novou A4 před faceliftem za skvělou cenu, ale kromě designu exteriéru mě to auto ničím neoslovilo. Navíc ten slavný Audi interiér si zřejmě nechávají pro jiné modely než A4. Když jsem viděl ty vyřezané kusy plastu před loketní opěrkou tak se mi vybavily korejské vozíky z minulého století. Při zvážení ceny pojistky a servisu jsem od toho dal ruce pryč a skočil po P508 ve full výbavě, snad jsem nešlápl vedle. Ta A4 dává smysl asi v pořádný palbě s automatem, quattro, navi atd., jinak je to pouze o tom "mít Audinu" a to je málo.
Divil by si sa pre koľkých je práve "mít Audinu" to najpodstatnejšie... Keby aj pod kapotou klepalo HTP a nemalo by to klímu či airbagy, neva, mám Audi >:-[] . Žiaľ, u nás ešte stále auto tvorí akúsi masážnu ego-vizitku majiteľa. ;-\
Prave, Audi stoji na ulici za kazdym rohem. Kdyz kouknu pres okno dovnitr, tak absolutni vetsina zdejsich Audin je holobyt a tam o prémiovosti nemůže být ani řeči. Řeknu jeden příklad...vzhledem k megapříplatku za elektrické sklápění zrcátek si musí řidič tohoto prémiového auta před vjezdem do uzší garáže vystoupit a zrcátka sklopit sám. Možná i z této frustrace pramení zvýšená agresivita řidičů Audin na našich dálnicích - musí dát sobě i okolí vědět kdo je tady pánem.
Já bych byl s nějakou psychologií opatrný, podle mě to moc nefunguje. Pamatuj, že dva slavní čeští piráti řídili Škodovku a Mercedes, na blbce můžeš narazit v každém autě a zbytek je statistika.
Holobyt zní tak ošklivě. Výbava auta je otázka priorit... já třeba většině těch elektronických hejblátek na chuť nepřišel. Klidně oželím tempomat a dešťový senzor, bezklíčový vstup nebo line assist, hlavně když ten základ bude fungovat jak má.
PS: Divil by ses, jaký je problém koupit A5 skladovku v látce místo v kůži.
Na elektronická hejblátka se snadno zvyká. Taky bych donedávna řekl, že se bez tempomatu a dešťového senzoru snadno obejdu, ale od té doby, co je mám v novém autě, bych se jich nerad zbavoval. A bezklíčový vstup sice nemám, ale dovedu si představit, že je moc fajn. Line assist mi zatím připadá k ničemu, ale kdoví, třeba bych ho ocenil, kdybych ho v autě měl.
Tím se člověk trochu dostává do začarovaného kruhu.. protože kvalitní auta se budou vždycky dobře prodávat.. takže pokud budu chtít mít za dané peníze co nejlepší auto, musím počítat s tím, že bude stát na každém rohu. Nebo trvám na exkluzivitě, ale pak musím počítat s tím, že za své peníze rozhodně nedostanu to nejlepší na trhu.
Přesně tak, ono vybrat univerzálně nejlepší auto ani nejde. Takže tím "nejlepším na trhu" jsem neměl na mysli jen jeden konrétní vůz.. Audi se drží mezi nejlepšími, to jim nikdo nemůže upřít.
Opravil bych tě. Pokud trváš na exkluzivitě, (většinou) nedostaneš nejvyšší užitnou hodnotu za své peníze. Může to být to nejlepší na trhu, ale je to jednoduše tak drahé, že si to tolik lidí koupit nemůže. Výjimkou jsou auta výstřední, protože o ně není takový zájem. Pak můžeš mít exkluzivitu i užitnou hodnotu za skvělé peníze. Prostě musí mít nějakou zásadní vadu, která odežene většinu zájemců. Ideálně takovou, která ti vadit nebude.
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
Tak některé možnosti financování jsou věru zajímavé. Při nulovém navýšení by jen blázen platil hotově, lepší si na auto "půjčit" a zbytek investovat. Ale vzhledem k tomu, že jde většinou o firemní auta, tak je to stejně jedno..
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
To je takovy chytry klam, ze mas nulove navyseni. Protoze kdybys platil hotove, daji ti slevu i 10 procent, ale při půjčce ti ji nedají. Vždy je to něco za něco.
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
Tak samozřejmě bych se snažil nejprve vyhádat slevu a až pak řešit financování.. ale ať je to jakkoliv, pořád je to celkem jednoduchá matematika. Pokud mi peníze vydělají víc, než o kolik je půjčka dražší než platba v hotovosti, je lepší si půjčit. A firmy to mají ještě výhodnější kvůli daňovému odpočtu..
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
Tak tak, drvivá väčšina firemných nákupov je na leasing resp. úver no to neznamená, že tie firmy nemajú nato aby to kúpili cash.... Skrátka kvôli účtovníctvu je výhodnejšie auto spácať a mesačne si tým znižovať DPH ako to dať naraz. Nabehne ti nadmerné DPH a už ti klope na dvere daňová kontrola. ;-\
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
Spíš platí, že v krizi si lidé v Evropě říkají nejsme tak bohatí abychom si kupovali levná auta. Růst zaznamenává Audi, MB, LandRover, Porsche a za 8 měsíců dohromady roste i BMW.
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
A1 trochu roste, ale v porovnání s rokem 2011 nijak dramaticky (cca +5 tis.), nárůsty prodejů má A4, Q5 a především A6/A7, která je i nejvíce prodávanou řadou Audi v absolutních počtech, viz výsledky za 1H.
[odkaz]
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
Na konkrétní čísla jsem přímo nekoukal, ale myslel jsem to tak, že jsou s BMW celkem vyrovnaní a A1 zastupuje třídu, ve které BMW nic nemá.
A4 má sice méně vyrobených kusů, ale má více kusů dodaných zákazníkům. Když započítáš všechny verze, pořád má víc než A6, pokryje pomalu i kombinované prodeje A6+A7. V dodávkách to pak zvládne s přehledem. Ani nepotřebuje čísla A5.
PS: U A1 je zajímavý rozdíl mezi výrobou a dodávkami. Vypadá to, jako kdyby otočili čísla pro Sportback a třídveřovou.
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
(super)předražené Polo že pomůže aby se nejprodávanějšími "prémiovými" vozy staly PŘEDOkolky? Nu "Evropa JE v úpadku" a "osud MÁ rád ironii a černý humor" - možná MÁTE pravdu.. ;-)
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
Ona roste i Dacia a další na opačném poli segmentu....astačí so odskočit o kus vedle na ukrajinu a tam rostou nejvíc....tradá... čínani.
BYD,cherry, Lifan, MG, Greatwall a další.... Evropa by se měla mít na pozoru, do té střední už to z ukrajiny věru není daleko >:D
navíc čínani už tam i sou- bulharsko - 12tý neprodávnajší model za letošních 8 měsíců je tam Great Wall Voleex C10 :o))
na ještě 19místě Hover. No vida.
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
Krize je relativní pojem. Spousta lidí má méně peněz. Ale jelikož peníze nemizí, tak to musí znamenat, že spousta lidí zbohatla. Obecně slovo "krize" v mých očích slouží jen jako slaboduchý argument určený k vydírání nižších sociálních vrstev a zároveň k jejich umravnění. Jako kdysi náboženství, které už ale dnes bohužel tolik neletí.. Kdo ale v nedávné době nepožil pančovaný alkohol, tak musí vidět, že všude kolem je peněz dost. Lidí, kteří si však systémem nenechají kálet na hlavu, bohužel zas tolik není. A proto rostou prodeje Audi, zatímco klesají automobilkám zaměřujícím se na obyčejné lidi.
Re: Nabízí se otázka: Skutečně má evropa takovou produkci...
Zajimavy pohled, castecne pravdivy. Socialni nuzky se rozeviraji a z pohledu predeju aut stoupaji prodeje premie a lowcostu, zatimco mainstream klesa.
Dalsi skutecnosti bude to, ze v dobe "krize" dochazi ke zbozsteni majetkovych hodnot vice nez kdy jindy a s tim souvisi i podvedomi tlak na kupujiciho neco priplatit a mit premiove auto - ne pro sebe, ale pro ostatni. Ne zbytecne filozofove v souvislosti s touto krizi mluvi zejmena o moralni a duchovni krizi...
Jo, jo... z ceníkového milionu za rozumnou střední prémii se dostaneš na nějakých 800, to už si může spousta lidí dovolit.
Osobně mám tedy větší pochopení pro A5 nebo A6 než A4, ale chápu, že prostě funguje princip "obyčejného" auta jako u Golfu... zákazníci si nežádají žádné supersporty, většina jsou normální lidi a chtějí normální, pohodlné, obyčejné, celoročně použitelné auto.