je chvalihodne ze renault konecne stupa ale stale nie je nad cim jasat..... v tomto roku odhadujem predaje renaultu ( daciu neratam ) v europe na urovni okolo 850-900 000 aut..... kto vidi cisla ake renault predaval v minulosti v europe tak nemoze jasat.... sam si este pamatam ked renault v europe predaval vyse 1,5 miliona aut s prstom v nose.. a to bola pohoda.. ziadna zvlastnost.... takze je co zlepsovat v tomto smere... cisla z minulosti su zatial stale v nedohladne ... kazdopadne ano .. je super ze renault sa uz konecne prebera... uz bolo na case :yes:
prekvapila ma octavia na 5 mieste... tak vysoko hadam este ani nebola.... asi jej k tomu pomohol aj mierny letny utlm fiesty a fabiu v prvej desiatke tusim vidime prvykrat ... zaujimave cisla... opat sa ukazalo ze co sa tyka predajov ... leto je nevyspytatelne
To mi připomnělo slova Rezeše, že katapultuje Spartu mezi velkokluby v Evropě, nákupy Matheuse atd.. S tím první místem Renaultu to bude stejně horké >:D
baleno sa zacne predavat najskor za polroka..... predpokladam niekedy az po zeneve ... spravy hovoria ze na konci zimy.... niekde ze v aprili... uvidime...
uz nech je tu..... predpokladam ale ze kupec pola/fabie.... k balenu neprejde.... alebo len mensia cast.... skor to u balena vidim ze zakaznikov bude lovit vo vodach yarisu mozno p208, C3, ria .. jazzu .... ci nakoniec aj samotneho swiftu .... v cervenej je moc fesne :yes:
To byl pokus o ironii, cekal jsem jestli se chytne ten co baleno vidi div ne pred polem. :-)
Ad Vitara, me se libi. Pusobi levne, ale i je levna (relativne), a lenejsi nez Juke mi treba neprijde. Designove se mi libi, prinasi do vod malych crossoveru rafinovanou hranatost jakou zabodoval o nekolik levelu vyse Evoque. Designove mi vubec nevadi. :yes:
PS: je jinak pravda ze na fotkach ji to slusi vic nez v realu pak.
S Balenem souhlas, to je střelba na míle mimo terč. S Vitarou nesouhlas. Mně se celkem líbí, i když tu "tvojí" kombinaci jsem popravdě ještě naživo neviděl. Ale hlavně mě překvapila jízdně. Nechci vypadat jako blázen, ale i s atmo 1.6 a AWD jezdila svižně a hlavně tak nějak lehce, takovej přizvednutej Swift. Taky i s AWD váží 1235 kg. Mít tak dvoulitr z CX-3, byla by Vitara jízdně jejím hlavním (a možná jediným) konkurentem. Ale ani ta 1.6 není vůbec špatná.
Tak tohle uměla i esixčtyřka s tou 1,6 atmo, maj točivé motory, takže ti klidně věřím. Já jsem předjížděl kamion s Vitarama, kde byly různé kombinace a nejhezčí je promofotová modrá s černou střechou :-) Nezlobil bych se, jako druhé auto na město a okolí :-)
Re: Pozerám, že aj 208 je o tretinu viac predaných
Tak tomu říkám objev století! >:D Všiml jsi si, že i například Golfů se prodává víc? >:D A věř mi, že jak v případě té 208, tak i u těch Golfů tomu tak je již po desetiletí ;-)
Víte, patřím mezi pamětníky exportu Škodovek do Západní Evropy v sedmdesátých a osmdesátých letech. Nejlevnější auta na trhu, vysmívaná periodiky pro svou koncepci, konstrukci i kvalitu... Někdy dokonce považována přímo za nebezpečná životu (viz do strany otevíratelné víko kufru u Š 120 / 130).
To, co se škodovce daří v posledních deseti letech je opravdový zázrak. V tak konkurenčním prostředí pravidelně obsazovat první desítku a vykazovat vyšší nárůsty prodejů, než je tržní průměr, je z mého pohledu fakt úspěch. Můžeme se pořád dokola pošťuchovat, jak je Hjundajé reklama pitomá nebo která ze značek má kvalitnější produkty, ale viditelný úspěch "malé" škody proti "velkému" Hyundai je nepopiratelný. Fabia a Octavia v top 10, to je okamžik hrdosti podobný tomu, když náš národní tým vyhraje MS v hokeji. Ne celá Evropa ten úspěch zaznamená, ale my doma máme takovou drobnou radost... :-)
Na druhou stranu, proč to tak je? Stále jen díky cenám... Evropa zase tolik nebohatne, takže v mainstreamu prostě vedou spíš levnější značky. Ano, škodovky jsou bezesporu dobře udělaná auta s evropsky přijatelným designem, ale jen to by nestačilo. To pozadí VW a nižší cena oproti "tradičnějším" značkám udělá své. A nakonec, to, co Škoda v EU za rok, prodá Hyundai v USA za čtvrtrok. Vše je jen o zaměření.
S tím nemůžu souhlasit. Volkswagen rozhodně není levná značka a je skoro na dvojnásobku svých největších rivalů. A Škoda taky není nijak zvlášť levná... zejména Octavia se prodává za nadprůměrné ceny.
Vedou ty značky, které
- nabídnou to, co lidé chtějí - ať už v oblasti designu, techniky, provedení nebo prostornosti
- mají zavedenou prodejní síť a věrné zákazníky, zejména firemní
- nepřeženou to s cenou - tohle ale až na posledním místě
PS: není důležité prodávat nejvíc, ale vydělávat na tom peníze. Takže pokud se třeba Mazda soustředí na relativně úzké portfolio, tak sice neprodá tolik, ale jsou to taková "zdravá" čísla.
Cpána kým? Já to s dovolením trošku přeformuluju... často je zákazníky vybírána místo střední třídy. Protože je trošku větší, má dvoulitrovou naftu s dobrým automatem a případně čtyřkolku, xenony a tak... prostě většinu těch věcí, kvůli kterým se střední třída v těch běžnějších konfiguracích kupuje. A klidně za ceny 600+.
Ne, protože ses vydal špatným směrem. Zákazníkovi je přece jedno kam nějaké SDA co cpe... ve finále je tu pořád stejné dilema, a to jestli za svých 600t dostane to nejlepší (bráno optikou jeho priorit) právě u Škody.
Stále jen díky cenám??? Děláš si srandu? Kolik modelů má v TOP10 třeba Dacia? VW, který má v TOP4 hned 3 modely (z toho jeden v TOP1 vyloženě dlouhodobě) je snad levný? Na poměry mainstreamu je naopak drahý, nehledě na to, že ještě dražší prémie na evropském trhu stále roste. Takže "jen díky cenám" to není ani omylem.
Malá Škoda vs. velký Hyundai? Ale né. Není žádná malá Škoda je to součást velkého koncernu a většina techniky pod kapotou respektive celé platformy pochází od VW. Takže tvrdit že malá Škoda za deset let dokázala zázrak je lhaní si do kapsy.
No Passat a Superb jsou si tak podobna auta, ze jde spis o osobni preferenci. Logicky v CR Superb Passata zcela vymaze, stejne jak to udela Passat v Nemecku se Supem. Pro koncern je ale pusobive, ze jeho dvema oveckam se tak nejak snad muze priblizit mozna Mondeo, ale pak uz je tam jen velka dira a nikdo...
presne. vzhledove otresne auto jako prakticky jakykoliv renault z posledni doby (2000+), prodavat se bude rozumne snad akorat ve francii...
jinak v mainstreamu passat proste nabizi idealni kombinaci pozadovaneho, insignia je stara, mondeo je prapodivne, francouzi jsou uplne mimo, snad akorat novy superb je v teto tride konkurence, co stoji za zvazeni... raketovy rust evropskych prodeju passatu tomu dava za pravdu, ve skutecnosti mohl volkswagen passatu prodat mnohem vice, kdyby stihal nakrmit poptavku - cekacky na auto jsou kolem pul roku.
Přiblížit se může především Insignia, poslední generace Mondea je docela propadák, za 7 měsíců 2015 má Insignia v Evropě 56 tis. a Mondeo 48 tis. prodaných aut, takže stará Insignia stačí na nové Mondeo s prstem v nose a nová Insignia pokud se jenom trochu povede, tak nejspíš Mondeu uteče o parník.
To jsou vskutku zajimava cisla, zejmena s prihlednutim k tomu, co je Insignia zac. Tak blby auto s maxiexterierem a mikrointerierem se jen tak nevidi. Kazdopadne nova generace muze byt uplne jina...
:-) superb passata v cr nevymaze ani omylem. zrejme samozrejme pomer superb vs. passat bude v cr vyrazne odlisny nez treba v nemecku nebo obecne v evrope, ale superb passata proste nevymaze. mam noveho passata a vim, proc to neni superb...
To bylo mysleno obrazne, podle me se bude jednat o klasicky pomer. Superb, dloooooouho nic, Passat a pak uz nic. Nekolik Mondei, par i40, ktere si Hjundaj prihlasi sam na sebe a pak uz jen paberky. Jinak gratuluji k autu, muzeme o tom pokecat, ja volil mezi Passatem a Superbem a je to Superb... >:D
no, je to mozne, ale myslim si, ze i vzhledem k ceniku, ten passat tomu superbu v cr bude vyrazne blize. cena je prakticky stejna, par vychytavek navic si passat samozrejme nechal pro sebe (lcd pristrojovy stit, led svetlomety, 176kW v nafte, apod.). ja z toho mam ty led svetlomety ;-)
nechápu proč redakce udává čísla JATO, když jsou k dispozici čísla ACEA - Evropské Asociace automobilových výrobců. Máte tam relevantní čísla EU, nebo EU+EFTA (Norsko, Švýcarsko, Island) atd. Máte to zadarmo a přehledně v tabulkách!!!
Jednou uveřejníte Jato pak ACEA=děláte v tom guláš!
Ale prdlajs, modely jsou třeba na Left-Lane s dvouměsíčním zpožděním a stejně obsahují jen tabulky podle automobilek/modelů, nikoliv tabulku modelů podle prodaných kusů. Jediná rychle dostupná tabulka po konci měsíce co se týče modelů je právě JATO. A když redaktor píše článek o modelech v první desítce a bude ho v listopadu vyzobávat za září, tak si takovou "aktualitu" může strčit do pérek. A k čemu je jen 10 míst? No když se někde uvádí aktuální žebříček tenistů, tak se tam také nevypisuje kdo je 320 na světě, prostě většinu lidí zajímají vítězové a těch pár jedinců co je zajímá kompletní tabulka si holt musí počkat ty dva měsíce třeba na to Left-Lane, ale to zajímá tak pět lidí z tisíce.