Pri podobnej technike (a modernejšiemu podvozku Pola) by som osobne bral radšej to Polo. Pokým Fábia je dizajnovo dosť kontroverzná (mierne povedané), tak Polo je jednoznačne krásne. VW bol väčšinou skôr konzervatívny a Škoda originálnejšia (a krajšia) - pri najmenších autách je to dnes naopak a Fabia II vyzerá pri novom Pole ako škaradé káčatko ...
suhlas, niet co vahat, aj keby mali rovnaky podvozok. Polo je jednoznacne pekne, taky "maly Golf", ci este lepsie povedane, este krajsie ako Golf (minimalne prednou maskou).
Fabia ma velmi kontroverzny dizajn (a to som sa este diplomaticky vyjadril). Facelift jej sice pomohol, ale ten zvlastny pomer sirky/vysky je tam stale zjavny: fabia 1642/1498, polo 1682/1462. Polo je o 4cm sirsie, fabia o ~4cm vyssia...
No a nez Fabii a Polo bych si vybral Ibizu. Oproti Ibize je Polo stejne usedle jako Fabia oproti Polu. Jinak Ibiza ma stejne jako Polo uz modernejsi podvozek. Je vsak pravda, ze Polo ma neco do sebe. S novym VW lookem je to jedno z aut, kteremu nova vyzaz - styl - image slusi.
To já bych naopak než Ibizu vzal Polo nebo Corsu:) Polo je opravdu velmi pěkné auto a osobně se mi líbí více než Golf. Fabie se mi po menším faceliftu předních světel líbí o dost více než před ním, zvláště v zelene rally metalíze s pěknýma elektronama:)
Takže ty jsi "odborník", který sežral všechnu moudrost a všichni, co mají jiný názor jsou špatný. Jasně chápu to. Je to něco jako: "Je to tvůj názor a je to špatný názor."
Rozhodně nechci tvrdit, že si myslel něco jiného. Jen si přečti po sobě, na co jsem reagoval.
Kdybys napsal něco jako, že Roomster se ti nelíbí, i když designéři říkají něco jiného, to beru. Ale napsat, že dál to ani nečteš po první větě už na něco ukazuje..... Na aroganci.
Netvrdím, že tomu tak je, ale z tvého příspěvku to přímo srší.
Jo, co se designu týče, je Roomster pěkné auto. Ovšem to ostatní už je bída, zejména celková konstrukce vnitřního prostoru. Vzhledem k rodinnému a aktivnímu zaměření auta je to opravdu špatné.
Určenie pozícii jednotlivých značiek koncernu VW je jasne daná. Škoda sa v posledných rokoch aj napriek tomu ako keby odkláňala od jej zamerania. Reklamný slogan " Simply clever " to presne vystihuje. Veď robiť dobré autá za dobrú cenu je ušľachtilá myšlienka. Problém je v tom, že z hľadiska koncernu príliš šľape VW ( Das Auto) na päty kvalitou a cenou. Kvalitou je to perfektné , ale cenou už príliš nie. Škoda je zatiaľ stále lacnejšia ako VW , ale čoraz menej výrazný cenový rozdiel začína byť cítiť ( hlavne rôzne akcie importérov na modely VW ) . VW sa stáva atraktívny. V Nemecku Superb berie predaje Passatu , v SR a ČR Polo berie Fábii. Aspoň že Seat je v rámci koncernu OK a stará sa sám o seba. Otázkou je ako sa s týmto novým fenoménom koncern vysporiada. Škoda , alebo VW? Ktovie...
Je videt, ze SEAT se pomalu zveda nahoru. Vzdy byl pro nej model Ibiza hodne stezejni produkt. S prichodem ST to vypada, ze by se mohlo zase blyskat na lepsi casy. Snad uz pochopi svoji pozici v koncernu a zacnou se opravdu venovat sportovne zamerenym, ale i sportovneji vyhlizejicim autum s koncernovou technikou. Ibiza je toho jasnym dukazem, ze to jde jak v hatch tak v kombi.
Mé sympatie má Ibiza SC, to je opravdu hezké auto a za poměrně rozumné peníze. Osobně bych volil verzi sport 1,2TSI DSG. Jinak ST je asi nejhezčí kombi v této třídě. Jen ten interiér ;-\ tam to chce zapracovat nicméně po stránce ergonomie je vše v pořádku ba co víc je lepší jak ve Fábii. Fabia má ovládání ventilace nad rádiem a Ibiza naopak rádio nahoře ovládání ventilace dole. Vzhledem k tomu že je ovládání ventilace užší než rádio tak v Ibize tolik netrpí řidičovo pravé koleno. A také natočení středové části palubovky směrem k řidiči se mě líbí i budíky jsou lépe čitelné a mají hezčí grafiku. Ale vzhledově opravdu nic moc, různé odstíny šedé neuvěřitelný počet použitých textur na plastech a červené displaye jako z doby atari ;-\ Pokud bych se rozhodoval v rámci koncernu VW tak by vyhrálo Polo a hned za ním Ibiza právě kvůli interiéru.... Fábie je na konci.
Ano SC je pekne. Problem je, ze tady neni tradice 3dverovych. Lide tu uvazuji vice prakticky, tedy vezmou spise 5dveri a to i v pripade, ze auto budou pouzivat vice casu sami, maximalne ve dvou lidech. Jinak tebou vybrana kombinace motoru a prevodovky je jen ve verzi Sport a ta ma ovladani radia pod volantem. Stejne tak bez DSG ve vybave Style. To jen k te ergonomii.
Ano to cervene podsviceni radia a klimatizace neni pekne, ba dokonce neprijemne. Nastesti jde ztlumit. Jinak pro zobrazeni informaci je naprosto dostacujici.
Já naopak považuju za lepší volbu "třídvéřák" Jezdíme ve dvou max. třech lidech a na přední sedadla je pohodlnější nastupování než u 5D verze. Sice proti mému tvrzení hovoří fakt že ve stísněném prostoru nedovoluje velké křídlo dveří otevřít dveře tolik jako u 5D verze, ale v době kdy parkoviště u supermarketu jsou velké i několik čtverečních kilometrů mě to opravdu netrápí. Navíc sedadlo u spolujezdce se vrací do původní polohy tak není co řešit. K té ergonomii. Trochu mě vadí ty tlačítka před řadící pákou kde jsou držáky na pití... nejednou se mě stalo už ve více autech že sem měl zlité koberečky, nohy... A ještě jedno mínus. U verze SC je malý vstupní otvor do zavazadelníku. U auta této velikostní kategorie by to trápilo asi málo koho, ale je to takový český fetiš ten zavazadelník, aneb kvalita auta se poměřuje podle velikosti kufru :-) Jinak ta verze sport má i malý kožený paket a palubovka je celá černá takže vypadá podstatně lépe než u základních verzí a má perfektní sedačky! :yes: Překvapila mě jedna věc a to že podobně nakonfigurované polo se nabízí s motorem 1,4 s DSG a verze Polo 1,2 TSI s DSG je výrazně dražší než Ibiza se stejnou technikou navíc Seat má lepší výpavu. A ještě sem si vzpoměl na jedno + ale to je spíše můj subjektivní dojem a to že Ibize SC neskutečně sluší základní bílá!
u nás jsou vozy této třídy stále ještě často prvním a jediným rodinným vozem. Pak se jasně preferuje 5 dvěří. V mém okruhu ale více lidí už v této kategorii, když ji mají/měli jako druhý vůz (vetšinou pro manželku) tak to byl 3dv. (Fiesta/Polo), i když je teda nekupovali jako nové ale, ale první registrace byla v ČR, takže se tady zjevně prodaly.
Spíš mě zaráží, že nejsou 3dv extra moc rozšířené jako služebáky. Ok, v této kategorii jasně dominuje Fabka, ale ti ostatní by mohli právě nabídnout lepší cenu. Kdo s tím jskáče po městě, nebo převáží lajstra a pod. tam by to bylo ideální.
Taky na to doslova ziram, vzdyt s A1ckou se v podstate nemas sanci dostat pod pul mega a ze by davali dealeri hned prvni mesic prodeje kdovijaky slevy se mi taky nezda. Srovnani s levnejsim MiTem je docela drsny, byt ne az tak prekvapujici. Uvidime, jak se budou prodeje drzet v dlouhodobejsim horizontu, mne osobne by potkavat A1cky v hojnym poctu nevadilo. :-)
Stejně jako tvoje další z řady prognóz třeba, o subaru v naftě a převálcování trhu. A vůbec výživný bylo, jak škodovka spadne pod 20% podíl, tam kam patří. Co máš dál?
Usmevne, ze vzpominas na prognozu o Subaru (ktera se samozrejme vyplnila). Omluvu od "prelubrikovaneho kluka" (tak jsem te uz tehdy, v roce 2008, nazval) stale nepozaduju. Neverils, ze se muze mesicne prodat 50 ks Subaru? Za rijen se prodalo pres 100ks. Prodejni boom Subaru v porovnani s minulymi roky se, indulonisto, kona.
Tak si tema tvyma promazanyma pestickama klidne mlat dal, ale na tom, zes jen hloupym buranem (navic patolizalem) se nic nemami.
Na tak mladej, i když malej mozeček máš krátkou paměť. Jednak si mluvil o impreze v naftě a to, že ty, samozvaný král automotive a nejsměšnější figurka na netu, někoho nějak označíš, není ani trochu směrodatný. Nejhorší ovšem je, že i když ti tady řekne 100 lidí, jakej si směšnej trouba a falešnej dobytek (viz blog), tak pořád nemáš soudnost, aby si držel hubu a nemlel dokola ty ohraný kraviny o induloně, kterou jsi ty sám.
Cím ses dneska zase narval, že míra tvé arogance vyletěla ke hvězdám človíčku? Marijána to není, s tou se lidi smějí a nejsou agresivní.
Ty patříš, i s kolegou, kterému lezeš do zadku, do jistého typu ústavu, každý, pravda, do jiného křídla... Měl bych pár dobrých typů, chce to léčbu.
A třeba z tebe zase někdy bude milý člověk, s kterým se dá normálně bavit.....
stále sa čudujem prečo na tieto jeho naozaj prízemno-hulvátsko-primitívne príspevky nereaguje administrátor?! servilitou voči miestnemu Guru však nešetrí...
A na co by měl administrátor reagovat? Že vy tři s wolffem jste nepodědili to, co běžný člověk a já vám to prozradil? S tím se prostě smiř, nebo se běž někam vyplakat. Rychlý šípy jsou na jiných stránkách.
Mysli si čo chceš, píš čo chceš - ale neškodilo by mierniť sa vo výrazoch. Nie je to ani pekné, ani frajerské. Niekedy sa s tebou diskutovalo dobre, ale teraz človek dosť často radšej číta niekde inde...
Něco se děje, po dlouhé době zažíváme tabulku o které by se dal napsat román, pro někho s nádechem hororu, pro někoho dokonalé sci-fi, možná, že pro leckoho i čisté fantasy. Pro všechny však tabulka znamená především to, že ta auta, o která je zájem se prodávají a ta o která zájem není se prodávají hůře.
Přenechme však u mnohých případů až šokující propady toku času, uvidíme co s tím udělá ten tok.
Ovšem šok (myslím radostný) nám všem jistě přinesla čísla AUDI. Přiznám se, že v prvním měsíci prodejů, bych s odhadem vyhořel jak papír. Tipoval bych to patrně na číslo někde kolem deseti... A on takový úspěch.
Míťa bulí někde v garáží a benjamínek září na nebi hvězd... Tohle oceňme, historický vstup do třídy :yes:
Nevim jaky humna myslis, treba ty na zapad od nas maji urcite jinou kupni silu a podobny stylovy krabicky se tam prodavaji o dost lip. Jestli uz mas nejaky konkretni cisla, rad se mrknu.
Myslím, že je rozdíl mezi autem uvedeným před 7 lety, které se prodává za 230k a novým za 250k. Fakticky auto z roku 2003 je po 7 letech konkernceschopné autu o generaci(6let) mladšímu. Buď to není dobrá vizitka pro VW nebo skvělá pro Ford.
Skodovka vsechny doslova drti, oproti ni ostatni mala auta paberkuji. Krom par plecek ale budou v cechach div ne za stylovky. 40 A1 je uctyhodne cislo. Uvidime za par mesicu, jak si povede.
Ja osobne maly auta nemusim. Do auta se musi vsichni pohodlne usadit a jejich veci se musi vejit do kufru. K cemu jsou zadni sedacky, kdyz vas pak lidi dloubou kolenama do zad.Bud auto pro dva nebo normalni velikost pro normalnich 4-5 lidi.Zensky maj naroky jiny, budiz.
Kdyby to ale muselo opravdu byt, tak nakyho japoncika.
Ono by asi něco bylo hodně špatně, kdyby Fabie na domacím trhu nebyla jednička, ovšem kdo koho drtí jasně ukazují statistiky prodejů po celé evropě, kde je naopak Fabia za velmi málo vyskytující se stylovku :-) Z japončíků v této kategorii za něco stojí možná tak Swift.
V tom mas recht, v cizine jich vela neni a je drcena jinyma. Povest a rozsirenost skody na zapade neni buhvi jaka. Octavku si ovsem pochvalujou vsichni, kdo ji maji/meli. Swišt´ je hezkej :yes:
Nema nekdo zkusenost s nejnovejsi fiestou se zakladnim benzinovym motorem (tusim ze 44KW) ? Nedavno sem mel moznost si ji vyzkouset a byl to pro me hodne neprijemny zazitek. Takhle line auto uz sem dlouho nevidel. Byla to predvadecka, tak by me zajimalo, jestli jsou takhle liny i ostatni kousky ?