Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v říjnu 2010: Oba malé Fordy spadly na konec Top 10, zvítězila Fabia před Polem a Thalií

Další zemětřesení v malých vozech: Ford Fusion se propadl na konec první desítky a Fiesta je až za ním! Kromě stálice Fabie tentokrát dominovali jiní.
Zpět na článek
10. 11. 2010 07:59
10. 11. 2010 19:04
10. 11. 2010 08:39
10. 11. 2010 09:11
10. 11. 2010 09:46
10. 11. 2010 10:16
10. 11. 2010 10:35
10. 11. 2010 11:15
10. 11. 2010 09:34
10. 11. 2010 10:25
10. 11. 2010 10:37
10. 11. 2010 11:20
10. 11. 2010 11:47
10. 11. 2010 12:51
10. 11. 2010 18:47
10. 11. 2010 19:14
10. 11. 2010 19:43
11. 11. 2010 07:22
11. 11. 2010 07:37
11. 11. 2010 12:10
11. 11. 2010 17:31
5. 12. 2010 21:28
11. 11. 2010 14:08
11. 11. 2010 01:12
10. 11. 2010 13:02
10. 11. 2010 13:32
10. 11. 2010 13:39
10. 11. 2010 13:48
10. 11. 2010 14:31
10. 11. 2010 13:48
10. 11. 2010 14:33
10. 11. 2010 14:54
10. 11. 2010 15:06
11. 11. 2010 17:20
11. 11. 2010 20:58
10. 11. 2010 07:59
Polo vs. Fabia
Pri podobnej technike (a modernejšiemu podvozku Pola) by som osobne bral radšej to Polo. Pokým Fábia je dizajnovo dosť kontroverzná (mierne povedané), tak Polo je jednoznačne krásne. VW bol väčšinou skôr konzervatívny a Škoda originálnejšia (a krajšia) - pri najmenších autách je to dnes naopak a Fabia II vyzerá pri novom Pole ako škaradé káčatko ...
Rozbalit vlákno
3
10. 11. 2010 08:36
Re: Polo vs. Fabia
suhlas, niet co vahat, aj keby mali rovnaky podvozok. Polo je jednoznacne pekne, taky "maly Golf", ci este lepsie povedane, este krajsie ako Golf (minimalne prednou maskou).

Fabia ma velmi kontroverzny dizajn (a to som sa este diplomaticky vyjadril). Facelift jej sice pomohol, ale ten zvlastny pomer sirky/vysky je tam stale zjavny: fabia 1642/1498, polo 1682/1462. Polo je o 4cm sirsie, fabia o ~4cm vyssia...
10. 11. 2010 09:03
Re: Polo vs. Fabia
No a nez Fabii a Polo bych si vybral Ibizu. Oproti Ibize je Polo stejne usedle jako Fabia oproti Polu. Jinak Ibiza ma stejne jako Polo uz modernejsi podvozek. Je vsak pravda, ze Polo ma neco do sebe. S novym VW lookem je to jedno z aut, kteremu nova vyzaz - styl - image slusi.
Avatar - Nerez
10. 11. 2010 19:04
Re: Polo vs. Fabia
To já bych naopak než Ibizu vzal Polo nebo Corsu:) Polo je opravdu velmi pěkné auto a osobně se mi líbí více než Golf. Fabie se mi po menším faceliftu předních světel líbí o dost více než před ním, zvláště v zelene rally metalíze s pěknýma elektronama:)
10. 11. 2010 08:11
Fabia, dizajnovy skvost
Este nez dopise nejaku odu na Fabiu ten s tym pokazenym CapsLockom, ako hodnotia dizajn Skody profici:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
8
10. 11. 2010 08:39
Re: Fabia, dizajnovy skvost
"...Nejvíce designérů označila jako nejzdařilejší design v novodobé historii Škody model Roomster..."

Dakujem, to mi staci. Dalej ani necitam...
Avatar - Mikesus
10. 11. 2010 09:19
Re: Fabia, dizajnovy skvost
Takže ty jsi "odborník", který sežral všechnu moudrost a všichni, co mají jiný názor jsou špatný. Jasně chápu to. Je to něco jako: "Je to tvůj názor a je to špatný názor."
10. 11. 2010 09:27
Re: Fabia, dizajnovy skvost
nie, som clovek ktory ma vlastny nazor, zjavne nie totozny s nazorom "dizajnerov". BTW, fakt by som rad vedel, kolki z nich jazdia v Roomsteri!
Avatar - Mikesus
10. 11. 2010 16:43
Re: Fabia, dizajnovy skvost
Rozhodně nechci tvrdit, že si myslel něco jiného. Jen si přečti po sobě, na co jsem reagoval.
Kdybys napsal něco jako, že Roomster se ti nelíbí, i když designéři říkají něco jiného, to beru. Ale napsat, že dál to ani nečteš po první větě už na něco ukazuje..... Na aroganci.
Netvrdím, že tomu tak je, ale z tvého příspěvku to přímo srší.
10. 11. 2010 11:17
Re: Fabia, dizajnovy skvost
S temito profiky se shoduji. Skoda, ze vetsina lidi tady v CZ je tak konzervativnich.
Avatar - Blue Sun
10. 11. 2010 12:21
Re: Fabia, dizajnovy skvost
Jo, co se designu týče, je Roomster pěkné auto. Ovšem to ostatní už je bída, zejména celková konstrukce vnitřního prostoru. Vzhledem k rodinnému a aktivnímu zaměření auta je to opravdu špatné.
10. 11. 2010 18:53
Re: Fabia, dizajnovy skvost
Ale o vzhledu je tady prece rec. O nicem jinem.
5. 12. 2010 21:21
Re: Fabia, dizajnovy skvost
Zaujímavé je, že Roomster by volili z podobného dôvodu, z akého mnohí hani niektoré modely Renault - za odvahu...
Avatar - Meridiano
10. 11. 2010 08:39
Fabia vs. Polo
Určenie pozícii jednotlivých značiek koncernu VW je jasne daná. Škoda sa v posledných rokoch aj napriek tomu ako keby odkláňala od jej zamerania. Reklamný slogan " Simply clever " to presne vystihuje. Veď robiť dobré autá za dobrú cenu je ušľachtilá myšlienka. Problém je v tom, že z hľadiska koncernu príliš šľape VW ( Das Auto) na päty kvalitou a cenou. Kvalitou je to perfektné , ale cenou už príliš nie. Škoda je zatiaľ stále lacnejšia ako VW , ale čoraz menej výrazný cenový rozdiel začína byť cítiť ( hlavne rôzne akcie importérov na modely VW ) . VW sa stáva atraktívny. V Nemecku Superb berie predaje Passatu , v SR a ČR Polo berie Fábii. Aspoň že Seat je v rámci koncernu OK a stará sa sám o seba. Otázkou je ako sa s týmto novým fenoménom koncern vysporiada. Škoda , alebo VW? Ktovie...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - miromen
10. 11. 2010 08:47
Re: Fabia vs. Polo
Jo s VW to jde z kopce......prosim tě nevěř všemu co se piše.
10. 11. 2010 08:49
Re: Fabia vs. Polo
Seat v ramci koncernu NENI OK, je to jedina znacnak jez je v cervenych cislech pokud vim, a cas bezi TIK TAK TIK TAK ;-)
5. 12. 2010 21:22
Re: Fabia vs. Polo
máš to nejaké pomotané...
10. 11. 2010 09:11
Ibiza ST
Je videt, ze SEAT se pomalu zveda nahoru. Vzdy byl pro nej model Ibiza hodne stezejni produkt. S prichodem ST to vypada, ze by se mohlo zase blyskat na lepsi casy. Snad uz pochopi svoji pozici v koncernu a zacnou se opravdu venovat sportovne zamerenym, ale i sportovneji vyhlizejicim autum s koncernovou technikou. Ibiza je toho jasnym dukazem, ze to jde jak v hatch tak v kombi.
Rozbalit vlákno
4
10. 11. 2010 09:46
Re: Ibiza ST
Mé sympatie má Ibiza SC, to je opravdu hezké auto a za poměrně rozumné peníze. Osobně bych volil verzi sport 1,2TSI DSG. Jinak ST je asi nejhezčí kombi v této třídě. Jen ten interiér ;-\ tam to chce zapracovat nicméně po stránce ergonomie je vše v pořádku ba co víc je lepší jak ve Fábii. Fabia má ovládání ventilace nad rádiem a Ibiza naopak rádio nahoře ovládání ventilace dole. Vzhledem k tomu že je ovládání ventilace užší než rádio tak v Ibize tolik netrpí řidičovo pravé koleno. A také natočení středové části palubovky směrem k řidiči se mě líbí i budíky jsou lépe čitelné a mají hezčí grafiku. Ale vzhledově opravdu nic moc, různé odstíny šedé neuvěřitelný počet použitých textur na plastech a červené displaye jako z doby atari ;-\ Pokud bych se rozhodoval v rámci koncernu VW tak by vyhrálo Polo a hned za ním Ibiza právě kvůli interiéru.... Fábie je na konci.
10. 11. 2010 10:16
Re: Ibiza ST
Ano SC je pekne. Problem je, ze tady neni tradice 3dverovych. Lide tu uvazuji vice prakticky, tedy vezmou spise 5dveri a to i v pripade, ze auto budou pouzivat vice casu sami, maximalne ve dvou lidech. Jinak tebou vybrana kombinace motoru a prevodovky je jen ve verzi Sport a ta ma ovladani radia pod volantem. Stejne tak bez DSG ve vybave Style. To jen k te ergonomii.
Ano to cervene podsviceni radia a klimatizace neni pekne, ba dokonce neprijemne. Nastesti jde ztlumit. Jinak pro zobrazeni informaci je naprosto dostacujici.
10. 11. 2010 10:35
Re: Ibiza ST
Já naopak považuju za lepší volbu "třídvéřák" Jezdíme ve dvou max. třech lidech a na přední sedadla je pohodlnější nastupování než u 5D verze. Sice proti mému tvrzení hovoří fakt že ve stísněném prostoru nedovoluje velké křídlo dveří otevřít dveře tolik jako u 5D verze, ale v době kdy parkoviště u supermarketu jsou velké i několik čtverečních kilometrů mě to opravdu netrápí. Navíc sedadlo u spolujezdce se vrací do původní polohy tak není co řešit. K té ergonomii. Trochu mě vadí ty tlačítka před řadící pákou kde jsou držáky na pití... nejednou se mě stalo už ve více autech že sem měl zlité koberečky, nohy... A ještě jedno mínus. U verze SC je malý vstupní otvor do zavazadelníku. U auta této velikostní kategorie by to trápilo asi málo koho, ale je to takový český fetiš ten zavazadelník, aneb kvalita auta se poměřuje podle velikosti kufru :-) Jinak ta verze sport má i malý kožený paket a palubovka je celá černá takže vypadá podstatně lépe než u základních verzí a má perfektní sedačky! :yes: Překvapila mě jedna věc a to že podobně nakonfigurované polo se nabízí s motorem 1,4 s DSG a verze Polo 1,2 TSI s DSG je výrazně dražší než Ibiza se stejnou technikou navíc Seat má lepší výpavu. A ještě sem si vzpoměl na jedno + ale to je spíše můj subjektivní dojem a to že Ibize SC neskutečně sluší základní bílá!
10. 11. 2010 11:15
Re: Ibiza ST
u nás jsou vozy této třídy stále ještě často prvním a jediným rodinným vozem. Pak se jasně preferuje 5 dvěří. V mém okruhu ale více lidí už v této kategorii, když ji mají/měli jako druhý vůz (vetšinou pro manželku) tak to byl 3dv. (Fiesta/Polo), i když je teda nekupovali jako nové ale, ale první registrace byla v ČR, takže se tady zjevně prodaly.

Spíš mě zaráží, že nejsou 3dv extra moc rozšířené jako služebáky. Ok, v této kategorii jasně dominuje Fabka, ale ti ostatní by mohli právě nabídnout lepší cenu. Kdo s tím jskáče po městě, nebo převáží lajstra a pod. tam by to bylo ideální.
10. 11. 2010 09:34
40
To je číslo měsíce! Tolik prodaných A1 bych ve třídě kde je upřednostňována nízká cena nečekal. :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Righ
10. 11. 2010 10:25
Re: 40
Taky na to doslova ziram, vzdyt s A1ckou se v podstate nemas sanci dostat pod pul mega a ze by davali dealeri hned prvni mesic prodeje kdovijaky slevy se mi taky nezda. Srovnani s levnejsim MiTem je docela drsny, byt ne az tak prekvapujici. Uvidime, jak se budou prodeje drzet v dlouhodobejsim horizontu, mne osobne by potkavat A1cky v hojnym poctu nevadilo. :-)
10. 11. 2010 10:37
Re: 40
Mě taky ne je to hezké auto i když si myslím, že označovat ho jako stylovku je trochu přehnané. Mě osobně se právě Mito líbí daleko víc.
10. 11. 2010 11:20
Re: 40
Jde pouze o pocatecni boom. To same bylo s A2. Vlna odezni, prodeje klesnou a za par let si ani nevsimneme, ze Audi ukoncilo jejich vyrobu.
10. 11. 2010 11:47
Re: 40
Stejně jako tvoje další z řady prognóz třeba, o subaru v naftě a převálcování trhu. A vůbec výživný bylo, jak škodovka spadne pod 20% podíl, tam kam patří. Co máš dál?
10. 11. 2010 12:51
Re: 40
Dobrá větička taky byla, že navigace je v autech jen módním výstřelkem... >:D Kapitán umí...
10. 11. 2010 18:47
Re: 40
Usmevne, ze vzpominas na prognozu o Subaru (ktera se samozrejme vyplnila). Omluvu od "prelubrikovaneho kluka" (tak jsem te uz tehdy, v roce 2008, nazval) stale nepozaduju. Neverils, ze se muze mesicne prodat 50 ks Subaru? Za rijen se prodalo pres 100ks. Prodejni boom Subaru v porovnani s minulymi roky se, indulonisto, kona.
Tak si tema tvyma promazanyma pestickama klidne mlat dal, ale na tom, zes jen hloupym buranem (navic patolizalem) se nic nemami.
10. 11. 2010 19:43
Re: 40
Na tak mladej, i když malej mozeček máš krátkou paměť. Jednak si mluvil o impreze v naftě a to, že ty, samozvaný král automotive a nejsměšnější figurka na netu, někoho nějak označíš, není ani trochu směrodatný. Nejhorší ovšem je, že i když ti tady řekne 100 lidí, jakej si směšnej trouba a falešnej dobytek (viz blog), tak pořád nemáš soudnost, aby si držel hubu a nemlel dokola ty ohraný kraviny o induloně, kterou jsi ty sám.
Avatar - WinDiesel
11. 11. 2010 07:22
Re: 40
Cím ses dneska zase narval, že míra tvé arogance vyletěla ke hvězdám človíčku? Marijána to není, s tou se lidi smějí a nejsou agresivní.
Ty patříš, i s kolegou, kterému lezeš do zadku, do jistého typu ústavu, každý, pravda, do jiného křídla... Měl bych pár dobrých typů, chce to léčbu.
A třeba z tebe zase někdy bude milý člověk, s kterým se dá normálně bavit.....
11. 11. 2010 07:37
Re: 40
Zase ty mindráky? V jakém světě to prosímtě žiješ? Evidentně v nějakém ústavu. Napiš zase pár tipů redakci, jednou si tě snad všimnou.
Avatar - ethicon
11. 11. 2010 12:10
Re: 40
stále sa čudujem prečo na tieto jeho naozaj prízemno-hulvátsko-primitívne príspevky nereaguje administrátor?! servilitou voči miestnemu Guru však nešetrí...
11. 11. 2010 17:31
Re: 40
A na co by měl administrátor reagovat? Že vy tři s wolffem jste nepodědili to, co běžný člověk a já vám to prozradil? S tím se prostě smiř, nebo se běž někam vyplakat. Rychlý šípy jsou na jiných stránkách.
5. 12. 2010 21:28
Re: 40
Mysli si čo chceš, píš čo chceš - ale neškodilo by mierniť sa vo výrazoch. Nie je to ani pekné, ani frajerské. Niekedy sa s tebou diskutovalo dobre, ale teraz človek dosť často radšej číta niekde inde...
11. 11. 2010 14:08
Re: 40
Vzdyt to rikam. Jsi jen hloupy buran.
Avatar - white label
11. 11. 2010 01:12
Re: 40
>:D
Kdyby jen A1, Audi to za chvíli zabalí celé a ani si toho nevšimneme... už teď je na pokraji krachu... :-O

P.S....že ty ses tenkrát s tím kajakem převrátil a navíc bez helmy... 8-s >:-[]
10. 11. 2010 13:02
AUDI A40
Něco se děje, po dlouhé době zažíváme tabulku o které by se dal napsat román, pro někho s nádechem hororu, pro někoho dokonalé sci-fi, možná, že pro leckoho i čisté fantasy. Pro všechny však tabulka znamená především to, že ta auta, o která je zájem se prodávají a ta o která zájem není se prodávají hůře.

Přenechme však u mnohých případů až šokující propady toku času, uvidíme co s tím udělá ten tok.

Ovšem šok (myslím radostný) nám všem jistě přinesla čísla AUDI. Přiznám se, že v prvním měsíci prodejů, bych s odhadem vyhořel jak papír. Tipoval bych to patrně na číslo někde kolem deseti... A on takový úspěch.

Míťa bulí někde v garáží a benjamínek září na nebi hvězd... Tohle oceňme, historický vstup do třídy :yes:

BRAVWO A1 :yes:
Rozbalit vlákno
8
10. 11. 2010 13:32
Re: AUDI A40
Ja bych s tim bravovanim pockal, 40 registraci muze znamenat treba 38 predvadecek ;-)
10. 11. 2010 13:39
Re: AUDI A40
nekaž mu to ;-)
10. 11. 2010 13:48
Re: AUDI A40
To je sice pravda, ale stačí se podívat na čísla za humna a to by musel audi předvádět i každej trafikant.
10. 11. 2010 14:31
Re: AUDI A40
Nevim jaky humna myslis, treba ty na zapad od nas maji urcite jinou kupni silu a podobny stylovy krabicky se tam prodavaji o dost lip. Jestli uz mas nejaky konkretni cisla, rad se mrknu.
Avatar - Krispos
10. 11. 2010 13:48
Re: AUDI A40
Autosalonu Audi je asi 20.... ale jinak mas recht, je to spis auto na predvadeni se >:D
10. 11. 2010 14:33
Re: AUDI A40
to by sedelo, jeden benzin, jedna nafta a jsme na 40 :-)
10. 11. 2010 14:54
Re: AUDI A40
Na SAUTO těch skvostů najdeš hned 21, asi to nebude tak žhavé...
10. 11. 2010 15:06
Re: AUDI A40
A ani jedno není registrováno... ;-)
10. 11. 2010 20:25
Ani se nedivím
Tak ceny aut v první desítce hovoří zcela jasně. Nové Polo ani ne za 250k, když za to se prodával stařičký Fusion. VW se musí těžce podbízet.
Rozbalit vlákno
4
10. 11. 2010 21:25
Re: Ani se nedivím
>:D :yes:

(ale pss... supermainstream ;-) )
Avatar - Krispos
10. 11. 2010 21:33
Re: Ani se nedivím
Zatímco padající ceny Fordu, Fiatu, REnaultu, Citroenu a vlastne vsech znacek jsou v poradku :-) muze za to VW....
11. 11. 2010 08:01
Re: Ani se nedivím
Myslím, že je rozdíl mezi autem uvedeným před 7 lety, které se prodává za 230k a novým za 250k. Fakticky auto z roku 2003 je po 7 letech konkernceschopné autu o generaci(6let) mladšímu. Buď to není dobrá vizitka pro VW nebo skvělá pro Ford.
Avatar - white label
11. 11. 2010 01:35
Re: Ani se nedivím
Koukám, že starý dobrý Henry se z toho nadpisu nejen "obrací v hrobě" (budiž mu země lehká), ale dokonce už i osobně píše do diskuse.. :-O >:D

P.S. a vidím, že VW nedá klidně spát ani jemu... ;-)
11. 11. 2010 00:21
Je to stejne vsechno jedno
Skodovka vsechny doslova drti, oproti ni ostatni mala auta paberkuji. Krom par plecek ale budou v cechach div ne za stylovky. 40 A1 je uctyhodne cislo. Uvidime za par mesicu, jak si povede.
Ja osobne maly auta nemusim. Do auta se musi vsichni pohodlne usadit a jejich veci se musi vejit do kufru. K cemu jsou zadni sedacky, kdyz vas pak lidi dloubou kolenama do zad.Bud auto pro dva nebo normalni velikost pro normalnich 4-5 lidi.Zensky maj naroky jiny, budiz.
Kdyby to ale muselo opravdu byt, tak nakyho japoncika.
Rozbalit vlákno
2
11. 11. 2010 10:00
Re: Je to stejne vsechno jedno
Ono by asi něco bylo hodně špatně, kdyby Fabie na domacím trhu nebyla jednička, ovšem kdo koho drtí jasně ukazují statistiky prodejů po celé evropě, kde je naopak Fabia za velmi málo vyskytující se stylovku :-) Z japončíků v této kategorii za něco stojí možná tak Swift.
11. 11. 2010 14:31
Re: Je to stejne vsechno jedno
V tom mas recht, v cizine jich vela neni a je drcena jinyma. Povest a rozsirenost skody na zapade neni buhvi jaka. Octavku si ovsem pochvalujou vsichni, kdo ji maji/meli. Swišt´ je hezkej :yes:
Avatar - skejpa
11. 11. 2010 17:20
Lína Fiesta
Nema nekdo zkusenost s nejnovejsi fiestou se zakladnim benzinovym motorem (tusim ze 44KW) ? Nedavno sem mel moznost si ji vyzkouset a byl to pro me hodne neprijemny zazitek. Takhle line auto uz sem dlouho nevidel. Byla to predvadecka, tak by me zajimalo, jestli jsou takhle liny i ostatni kousky ?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
11. 11. 2010 19:27
Re: Lína Fiesta
Otázka je, který majitel si/ti dobrovolně přizná, že jeho nové auto je velmi líné... >:-[]
Avatar - skejpa
11. 11. 2010 20:58
Re: Lína Fiesta
Taky pravda...