těch pár retuší jde správným směrem, optika, decentnější vyznění nárazníků a chromování, upgrade techniky je jasný. :yes:
Jen si pořád nemumím představit majitele 730d, jak si hodí auto do sport+, display mu zrudne, před ním se objeví obrovské M4 a on začne manuálně podřazovat s tváří soustředěného závodníka. Ne, pro mě je tohle fakt kolotoč. :-!
Kdyz se mu bude v dlouhym tahlym motat pred kapotou MB S 250 CDI, tak proc by to nezkusil? :-)
Bohuzel displeje jsou trend.
Za malo penez nadelaji hodne parady a daji se customizovat (to je ale hnusne slovo).
Jsem zvedav, kdo s komplet digital palubovkou prijde jako prvni v mainstreamu/lowendu - tipuju Renault.
Osobne mam radeji opravdove rucicky.
a jeste v 3D ... to je ale dane jen a jen tim, ze 75% trhu s luxusnimi auty tvori zarazeni pubertaci.
Jeste jsem nevidel , aby treba v airbusu se po pritazeni paky plynu vymenily v kokpitu vsechny budiky predelaly si grafiku do sportovniho modu. >:D
stanoviste ridice je vicemene taky profesionalni misto, stejne jako klavesnice pocitace a monitor. Opravdu nemam zapotrebi, aby klavesnice na ktere ted pisu menila barvu ze zelene na cervenou podle toho, kolik udelam uderu za minutu. :-) A s tim porsche si zase mimo. Nejsem strelec, ktery si koupi jako prvni porsche soucasnou Carreru na leasing, aby ji vzapeti rozflakal na prvnim strome. Boxster je idealni naradi na nauceni se a kdyz rozflakam ojetinu, tak kvuli toho nebudu brecet jak zelva.
Keď si spomenul Mercedes 250CDI, včera som stretol ML s týmto motorom a zvukovo to znelo veľmi nedôstojne, klasický zvuk dízlového R4. Popravde až keď to auto vedľa mňa naštartovalo, pozrel som sa, čo je to vlastne zač. K veľkosti a robustnosti emelka sa ten zvukový prejav vôbec nehodil.
Ty dvouturbené dýzlové čtyřhrnky nacpané ve vyšší střední, případně ještě výše, to je jeden z tragických momentů vývoje v automotive v posledních letech. Debilní flotilové emise, nic jiného, "udušený" šestiválec s reálně o půl litru vyšší dlohoudobou spotřebou danou způsobem používání aut těchto tříd je stokrát lepší a důstojnější variantou, minimálně z pohledu ceny, za kterou se tyto motorizace prodávají. Dvoulitrový dýzl jako entry variantu do vyšší střední chápu, dál je to jen ekoterorismus. :-!
nie su tie vyklopne podlozky vzadu na prednych sedadlach daleko ? ked na to clovek polozi notebook, tka musi mat urcite dost natiahnute ruky, aby s nim mohol nieco robit. to je urcite nepohodlne. a strasne by ma zaujimala realna zivotnost takehoto auta prepchateho elektronikou >:D po 10 rokoch tam minimalne polovica veci musi odist. a tiez som zvedavy, ci by taky kusok nastartoval vobec >:D kedze motor sam len potrebuje pre svoj chod take obrovske mnozstvo dat, ze staci hocijaka hovadina a uz ani len nenastartuje. jasneze netvrdim, ze maju automobilky robit auta bez elektroniky. len sa tak zamyslam nad zivotnostou >:D bezne auta z roku 199x este normalne jazdia, ale taketo nieco asi v roku 203x uz jazdit nebude...
Není na houby, ale má pravdu. Tak přesložitělá technika bude jen na chvíli. Jelikož se kolem aut motám ( né tedy tak složitých :-) , tak vím z doslechu kupu historek, jakým kuriózním způsobem se se.ou tyhle pojízdný výpočetní střediska a jak složitý je se v tom zorientovat i pro autorizák...Stav, kdy se mění celé komplety a celky z nových aut a zkouší se jestli to zabere, nepřeberný počet soft. harakyrů, pro běžného smrtelníka absurdnost cen při poruše drobného i když jen mechanického komponentíku, jež samozřejmě nelze sehnat sólo, atd. atd. A jasně že mi někdo bude oponovat, že ty auta se stejně po třech-pěti letech měněj...ale kde to jsme? Auta za 2-3 mega a po pár letech do šrotu? No asi jo. Neumím si dost dobře totiž představit, kde by další kupec vzal dostatek financí na udržování v provozu. Moje slova nepochopí nikdo než ten, kdo se k podobným věcem nedostal a nebo je neplatil... ;-\
už jsem tu jednou psal, že nový citroen DS5 stál u dálnice a nakládali ho. nejspíš to byl hybrid a asi se objevilo na palubním počítači "PLUG-IN-TO-CHARGE" nebo tak něco :-!
uz jsem zazil, ze auto za 2.5kk zastavilo uprostred dalnice s tim, ze uz pred 500km varovalo, ze stav tlumice signalizuje opotrebeni a ze vozidlo nebylo pristaveno do servisu, takze se dal nejede. Nedivim se typkovi, ze zavolal taxika a zavolal borcum z autosalonu, at si pro tu nadheru prijedou, ze rusi kupni smlouvu.
jo a kolik mělo najeto??? zrušit smlouvu jen tak asi nikdo nemůže, pokud už to má dost odkrouceno. jo, nám zase nejel bus, že signalizoval nedovřený zavazadlový prostor, i když byl zavřený fest, že dál nepokračuje a zablokoval ručn brzdu. takže, elektronika je legrace >:D
divil by ses, ale breceli, ze mu to samo v zaruce opravi a ze mu daji nahradni auto a kdesi cosi, nicmene jim bylo odpovezeno, ze za sve penize by radsi auto, ktere taky jezdi. Ono to o moc vic jak tech 500km najeto nemelo.
neříkám, že si taky nemyslím, že to zrušit nemůže, ale jelikož jsem neviděl smlouvu, tak můžeme jen spekulovat. smlouvy nejsou standartní všude, klidně tam mohl mít napsáno, že jakmile přijede na servis, tak dostane nejen kafe, ale i mu ho zrovna přítomná slečna ráda a zdarma podrží, co ty víš >:D
ja to chapem zase preto, lebo sa o auta zaujimam a nieco o nich mam aj zo skoly. terajsie motory a obzvlast u takychto aut uz ani nenastartuju bez kopy pripojenych senzorov a dalsich obvodov. v takomto bmw je motor vyslovene srdcom auta a staci aj vypalena ziarovka v smerovke (samozrejme s troskou nadsazky) a uz sa to same zastavi a automaticky vola servis >:D taketo auta jednoducho zacinaju dosahovat stupen zlozitosti, pri ktorom je statisticky nevyhnutne, aby doslo k zlyhaniu niektorej sucasti. je prakticky iste, ze sa nieco pokazi za urcitu nie velmi vzdialenu dobu. hlavne z toho dovodu, ze auta nie su ako napr. lietadla, ktore su tiez zlozite, ale ovela viac kontrolovane a dolezite sucasti su pravidelne renovovane alebo vymienane a to aj ked este funguju. ale mozno sa v buducnosti zacnu robit specialne riadiace jednotky pre taketo motory, ktore budu simulovat vsetky vstupne data a auto bude moct jazdit aj ked bude viacero elektronickych okruhov uz mimo provoz >:D
americani s jejich raketoplany by mohli vypravet ... puvodne to melo byt levnejsi diky nasobnemu pouziti, v praxi to bylo nasobne drazsi nez jednorazove rakety.
U toho BMW: jako pojizdna elektrolaborator dobre. Jako prakticky dopravni prostredek - pouzitelne s vyhradami.
S poslední větou bych to viděl jako spíš sen tunera. Systémy jsou tak propojený, přijdou breake by wire, k tomu esp, protiprokluz, elektrospojky v diferákách pro vektorování do zatáček a atd. Že bys rozjel samotnej motor hezký, ale co ten "zbytek" ? Spíš to nenápadně začne sektorovat lidi do sociálních skupin. Už nebude zdaleka tak časté, vidět obouchanou domlácenou A8 nebo sedmu na benzině a v ní partu učňů co jedou z piškotéky :-). Chudí budou díky cenám paliv chodit pěšky nebo mastnou tyčí či krtkem, lůza škodovky a koncern, pár fandů luxusnější ojetiny alá A6 a to na hraně...pak běžní majitélé A6, 5er, e-klass, a pak opravdu bohatí co mají na to to měnit nebo spravovat :-!
no hej, ale je to smutne... dufam, ze automobilky budu vyrabat aj nieco spolahlivejsie pre chudobnejsich, ktori budu kupovat ojazdene auta. ved je aj v ich zaujme, aby ludia s tymi jazdenkami chodili do servisov a platili >:D a nesmie to byt prilis drahe v tych servisoch zase, lebo to vela ludi odradi... len skoda, ze sa praktizuju aj take finty, aby auto zacalo schvalne po zaruke odchadzat a druhy majitel, ktory ho kupi jazdene potom plati servis len preto, lebo automobilka chce.
to je zas pomerne zjednodusujici tvrzeni. Nic proti elektronice, ktera je UCELNA.
Ferrari umozni diky elektronice jezdit rychle kdejakemu strevu, ktere by to bez elektroniky rozstrelilo v prvni zatacce.
Ja jsem pro to, at tam ta elektronika je. Ale PROC tam cpou ridici jednotky na zmenu podsviceni displeju budicku, kdyz IMHO kazdy displej je pro oci hure citelny a vice namahavy nez obycko analogova raficka ? O tom, ze to odpoutava pozornost ani nemluve. To jsou vsecko jen zbytecne zdroje zavad - kdyz to funguje, nic to neprinese, kdyz to nefunguje, je razem cele auto nanic.
Proč to ženou víc ke sportu, když teď mají 6gc. Ta změna.tvaru předních světel ve spodní části ve spojení s dalšími úpravami to zdynamizovali. To co bylo na 7er okouzlující, byla ta masivnÍ příď, dávající najevo její nevyvratitelnou přítomnost, takový egocentrismus na kolech... Ach jo :-(
Masívní příď zůstala, ta změněná optika je rozhodně ku prospěchu. Neboj, ledviny zůstaly tak velké, že každá z nich dokáže slupnou pětistovku i s wolffem. ;-)
Já to vidím, nicméně tu snahu přiblížit 7er řadám 5/6 nekvituji. Zřejmě to je forma normalizace post bangleovské éře a přiblížení se designu značky před Bangleovy modely. Tato generace 7er přímo navazovala na, byť facelIftovou bangleho sedmu, takže zachovala i tu masivnost, vč. relativně jednoduše tvarovaných předních světel. Příští generace asi půjde ještě dál v přiblížení se štíhlejším tvarům z 90.let, po kterých si mnoho fandů a zákazníků BMW stýskalo. Já ne. Mě se limuzína co vepředu nasává vše, včetně času, líbí. ;-)
Předně souhlasím, že nebýt Banglea, nevypadají BMW nyní tak skvěle jako teď. Ale to, že to 7 po FL sluší, to si nedovolím zpochybnit. Štíhlá, ladná, pěkná...
Banglova sedmička, když přišla na trh, tak bourala konvence. Byla arogantní, zpupná. Geniální design. Pofaceliftová se mi líbí i dnes. Pokud půjde konzervativním designem, bude to pro mně osobně taky škoda...
Trochu mi tam nesedia tie zdeformované svetlomety kvoli tomu že vonkajšia strana skla má spodný rádius. Možno by som vonkajší svetlomet nechal kruhový a vnútorný zdeformovaný alebo radšej oba kruhové. Takto to pôsobí aspoň podľa môjho názoru dosť umelo. Na 6-er tieto svetlá pôsobia kompaktnejšie, lebo má inak dizajnovanú spodnú hranu skla.
Všimol som si tiež, že na posledných dvoch generáciách sediem sa na spodnú hranu predného nárazníka dá pozerať až po facelifte. Podobne na tom bola Banglova 7-er, ale tá toho potrebovala vpredu pomeniť trochu viacej :-)
LED displeje sú budúcnosť, znamenajú významné zníženie nákladov a tiež eliminácie porúch mechanických súčiastok. Ako som sa na to pozeral, nebude sa s nimi dať robiť veľké harakiri, lebo variabilita je obmedzená tým, že okolo hlavných ukazovateľov sú kovové polprstence a tým je zabezpečená aká taká základná konfigurácia. Nevidel som to ešte naživo, tak by som to zatiaľ neriešil. Cena týchto displejov výrazne klesá a počítam s masovým rozšírením na takéto účely.
Kde by mi faaaakt vadil displej tak to by boli Rolexy, Breitlingy a podobné skvosty ;-)
Palec hore za Bang & Olufsen :yes: Škoda že je až po facelifte...
Apropo, je to blbosť, ale neviem prečo všetci píšu, že po FL majú ľadvinky iba 9 lamiel. 9 lamiel majú od začiatku viď [odkaz]
Achááá, aj som mal takého "tušáka", lebo tá kamera má svoj priemer a prekrývali by ju lamely, ale nebol som si istý :-)
Konečne prišli na to, že je blbosť mať dve varianty ľadviniek... po troch rokoch...
tahle 7-řada je snad nejohavnější ze všech, i když těžkým soupeřem je E23, nějaký minifacelift to už těžko může zachránit.
každopádně na mercedes se těžko můžou dotahovat, co se týče designu, motorů, aerodynamiky, podvozku, komfortu, prestiže, atd....
a ani se u nich nedivím, že 750 má motor sotva třílitrový...