Včera, ve čtvrtek 18. září 2008, italská automobilka Ferrari oficiálně představila model California, a to jak živě v Maranellu, tak i na svých oficiálních internetových stránkách.
Že sa to bude predávať ako teplé rožky netreba pochybovať. Ale mne tento barokný dizajn súčasných Farrari vôbec neimponuje. Jeden detail sa bije z druhým. Tu krivka, tam hrana. Chápem že viac ako kedykoľvek predtým treba zahľadňovať aerodynamiku, bezpečnosť a v tomto pripáde aj funkčnosť, ale chcelo by to späť k Pinninfarinovi. Mať na to tak jednoznačne Lambo.
Souhlasím i jako autor článku... Mezi námi, vždycky jsem měl raději Maserati nebo Alfu, ale nedávno jsem potkal na veteránském srazu 308 GTB a můžu říct, že mě chladným nenechalo.... A kdo bude dnes řešit, že taková palba jako Testarossa (84-91 plus dvě evoluce do 96) měla ovládací páčky z Cromy, že? (k té mám taky osobní vztah :-) P.S. Současné Lambo mě nechává chladným už vůbec, ale takové 350 GT....:o) Jedno na mě mrká z vitríny....:o)
Ja mam zasa taky dojem, že keď sa pozriem Z hora na to auto, tak predok, hlavne tie svetlomety z vrchu sa podobaju na Maserati Grand Turismo, ale to len z vrchu, z predku to je taky mišung...ale predok nie je Ferrari...hlavne ten pretiahnuty chladič..
Tak mne sa paci, rovnako ako citovana skladba. Tesi ma, ze je horna cast pristrojovky aj tmava a najma, ze je to 2+2, to som si doteraz nevsimol. Tiez to, ze aj ako coupe vyzera pekne a vobec, ze je to coupe/cabrio. Proste celkom prakticke Ferrari. Aj to ze prakticke ferrari je vlastne najmensie ferrari. Aj mne sa paci hranaty styl Lambo, ale ja mam z Ferrari pocit, ze sa vybralo dobrym smerom. F360 a 612 mi moc nesadli ale potom to nabralo spravny smer.
Mas recht...Jak rekl J. Clarkson...posledni Ferrari nejsou zrovna moc pekny, my si to jen myslime, protoze je to Ferrari. Posledni pekny Ferrari bylo 355...
nie je to nahodou subjektivny nazor?? Mne sa síce pačia staré Ferrari, no to 355 moc nemusim. Zato 599 GTB alebo F430 TuNero...tak to je krasa...aspon pre mňa..no.. je to urcite aj tym, ze Ferrari uz beriem ako legendu a nie ako automobilku..:P ale ta Testarossa...tak to je naozaj skvost.. :yes::yes:
Jiste, ze je to subjektivni. Jen jsem chtel rict, ze mam stejnej nazor jako nahore Jurajos a JK ;-) Spis me chytej za srdce Ferrari ze stary skoly...599 a 612 jsou na muj vkus az moc elegantni (zni to divne,co?) ;-) 430 snad jedine Scuderia...nedavno jsem ji potkal na dalnici a nasledne i u pumpy a byla to libovka ;-) Ale ty posledni ferrari zkratka obdivuju spis kvuli tomu co maj pod kapotou, nez kvuli tomu jak vypadaj...
Mas pravdu klasika je klasika.. 612 sa nepaci ani mne, nie je to to ferrari ake bývalo, ale zato koni pod kapotom ma slušne, len to stráca na dravosti. Ale mam taky dojem, že hranatosť sa skončila už pri Modene, ktora sa mi az tak moc nepaci.. Ale keby mi niekto ponukal Testarossu...nevahal by som ;-)
prvni co me napadlo kdyz sem ten inteier videl: "fuj, preplacanej hnus. je to jakoby na pristrojivku naplacali kusy kuze!" sedacky jakbysmet. zbytecne prekombinovany. mohli byt normalni, pekny. ale proc delat veci jednoduse kdyz to jde i slozite...
ale notak, nedelej blbyho. napriklad vnitrek galarda nebo murcielaga je nadhernej a nepusobi jako by na to ta kuze byla naplacana. ani zadny dosavadni ferrari nemelo interier vylozene osklivej. ale jak je videt, vsechno je jednou poprve...
Jo, to byl jeden z duvodů proč mám manual. A pak taky to že jsem si naivně myslel že můžu být lepší než elektronika. To jsem se teda šeredně pletl. Jde opravdu jen o vzhled, jestli se někdy vzmůžu na lepší už jedině s F1. I když ta malá páčka a pár tlačítek nikdy nebude vypadat jako krásný kus chromu pod pákou. a řazení zpátečky trvá věčnost / aspon u Modeny s F1 /.