Kandidátem na titul International Engine of the Year chce letos být nový přeplňovaný motor z konstrukční kanceláře Fiat Powertrain Technologies. Jedinou slabinou se zatím zdá být poněkud zavádějící označení.
Ty snad někde pozoruješ,že je srovnávám.., koukám, že už vidíš zcela dvojitě do V.
Nikde nezmiňuji jakoukoliv značku, ani model, tak co sem taháš Fabii.
Trpíš stihomamem, frajere..
(Vezmi si Aurorix)
Vůbec jsem nepochopil, proč to sem taháš a srovnáváš nesrovnatelné, jak třídně, tak konstrukčně. Člověk, který si kupuje F430, přece nebude zkoumat Polo. 8-s Stejně tak ten, co chce Veyrona, tak se po F430 ani nepodívá.
Máš prostě nějaký komplex. Normální zdravý jedinec na něco takového rpostě nepřijde. :-!
Pochybuji o tvé inteligenci, a myslím to zcela upřímně!
Pokud to nechápeš, tak bohužel..
V každé větě hledáš nějaké srovnání, to opravdu není normální..
Tady totiž nejde vůbec o charakteristiku uvedených podstatných jmen, nýbrž o konstatování stavu.
neviem kto koho ako prvý označil za šmudlu, slovenského pastiera a podobné IQ výrazy....ale to je v podstate jedno takýmito výrazmy tu častuješ viacerých ako napr. A2
Něco jinoho je fráze "šmudlo hledej" a něco jiného je člověka označit za pánské přirození. Pokud nedovedeš "překládat" češtinu, raději se nepouštěj do diskuzích vedených v tomto jazyce.
PS: Možná bys mi mohl připomenout, jakže jsem nazval Ádvojku. :-!
Stavu? Tím chceš tedy říct, že ten, kdo si koupí HTP, tak má nějaký problém s koupí tohoto italského 1.8 T? Jistě, že má. Vychází především z toho, že na lepši motor/auto do nemá - peníze.
Takže se tu tedy uboze vysmíváš lidem, kteří si sice koupí nové auto, ale s motorem HTP?
myslím, že toto si zase skonšpiroval ty, nehnevaj sa, ale v jeho texte som sa nikde nedočítal, že by sa vysmieval vlastníkom HTP, áno, aj to je motor a niektorým na bežné jazdenie isto postačuje a nedajú na neho dopustiť...a tak ako v motoroch, tak aj medzi ľuďmi sú žiaľ rovní a rovnejší...ale všetci sme v konečnom dôsledku ľudia, tak ako motory sú motormi...kašlite na tie zbytočné doťahovačky hoši, veď keď si prišiel do diskusie k tomuto motoru, tak neverím, že Ťa nezaujíma...ak by to tak bolo, tak by si tu nebol, alebo sme tu stále len preto, aby sme hádzali špinu na tú druhú stranu?
motory jsou super!!! jen mě zklamalo, že v Lancii bude s automatem... doufám, že se časem dočkám i výkonný Delty v manuálu... vim, že současná Lancia už sází na luxus, komfort a pohodlí, takže nelze očekávat nějaký "háefko", ale silný benzinový motor v manuálu by jí slušel stejně.. :-)
to nechaj radšej na reálnu prax...
ale z "praktických" rečí mnohých zasvetených, čo o talianskom motore iba od niekoho počuli určite nebude spoľahlivý, bude to najväčšia lúza medzi motormi a "v dlouhým táhlým" mu to nandá i hátépé osadené do kolobežky...
hovadinu? neviem, prečo sa toho potom chytáš(?!)...reagoval som na podobný nezmysel vychádzajúci zatiaľ z ničoho, zo vzduchu...všetko ukáže prax, možno to bude skvelý motor, možno na svoju triedu priemer a možno to bude prepadák, všade je zatiaľ možno, teda je to príliš hypotetické...iba prax ukáže, jedna vec sú "papierové danosti" a ďalšia praktické využitie...a tak ako som kluk od FIATu, môžem byť aj kluk od PSA, či VW group...ide len o to, že cuore mi najviac prirástlo k Made in Italy a vôbec sa za to nehanbím...to prirastenie je totiž podložené lepšími skúsenosťami s Made in Italy ako trebárs s Made in Germany v "prémiovej" klase...
ja tomuto syndrómu naozaj nerozumiem..ten motor je zatiaľ prezentovaný "len na papieri" a už ho tu nejaký koumák určite zasvetený inžinier označí za nespoľahlivý...vymenuj mi prosím ťa jeden opakujemn jeden "nespoľahlivý" motor koncernu Fiat, ktorý bol vyvinutý za posledných 5 rokov
Nevim, jak jsou presne ty motory stare, ale co se spolehlivosti tyce, tak napr. 1.3JTDm/CDTi a 2.4JDTm (147kW) nepatri zrovna mezi premianty a nemaji si tak co vycitat napr. s 2.0TDI PD DPF. Na druhe strane benzinove motory nepatri u koncernu Fiat k tomu, co by se kazilo.
Ty motory si pleteš..., ty co si napsal jsou no problem... problémy měly původní 5 válce 2,4 JTDM...,a le nic zásadního.. u VW byly závažnější problémy například u 5V 2,5 TDI... Takže tak...
Nepletu. 1.3 mela problemy s netestnostmi mezi cerpadlem a common railem, 2.4 s elektronikou, starsi taky s netesnostmi v common railu, 2.0 s DPF, vahou vzduchu a predcasnym opotrebenim sdruzenych vstrikovacu.
je nám jasné, že vždy to vieš len TY ;-) Tvoja svätá pravda a nám ostatným nezostáva nič iné, než opakovať moja vina, moja vina, moja preveliká vina... 8-s
nesmrteľný možno v úvodzovkách ;-) nič tu nebude večne...dobre, tak sa možno zmýlil o jeden valec, ale nemienim zase načínať diskusiu "urezania" jedného valca v tomto prípade >:D;-)
Jestli existuje spolehlivější TDI motor od VW tak mi řekni jaký. Tohle je to nejlěpší, co si můžeš u starých ojetin v turbodieslu koupit napříč značkami a modely. :-!
Upřesním, jednalo se o první šestiválce naladěné na 150k. Rozhodně jejich spolehlivost nebyla tak mizerná, jak se tedy někdo snaží vštěpovat. Na VW motor to bylo kazivé, v porovnání s jinými 2.O T 16V, první TwinSparky atd. to byl pořád dobrej kus, kterej tyto motory v trvanlivosti/spolehlivosti zadupal do země.
snažíš sa poukázať na to, že v prípade "Talianov" predáva iba obal...aby ste vy, kluci od VW, neboli časom sklamaní...no najprv by ste museli zabudnúť na predsudky z počutia...
nevidíš, že ich nepresvedčíš?? z princípu zatratia všetko čo nie je VW resp. čo sa im nepozdáva, samozrejme hlavným argumentom je "jedna baba povedala" :-) to, že vlastne tu strapňujú len seba si asi vôbec neuvedomujú >:-[] tipujem, ža ani jeden z týchto "objektívnych" kritikov nikdy auto, ktoré tu kritizuje nevlastnil a to je jedno či talianske či francúzske či aké...hlavne treba mať za každú cenu a vo všetkom pravdu...ten motor nemá za sebou "nabehaný" reálne ani jeden kilometer(samozrejme nerátam testovacie, ktorých musí mať pred zahájením predaja nabehané státisíce), preto by som si ho nedovolil hodnotiť a už vôbec nie či bude etalón kvality či nekvality...ale ako vidím sú tu "motoristické" sybili, ktoré vedia všetko a hlavne vidia do budúcnosti >:-[] určite by sa tu mali objaviť marketingový prípadne technický šéfovia jednotlivých koncernov a angažovať týchto veštcov určite by sa automobilový priemysel hned uberal iným smerom >:-[]
Proč vlastnit italské auto, když nedělají tu třídu, kterou já jezdím. To mi teda vysvětli. :-!
A za druhé, proč kupovat střepa, na kterého dost lidí nadává? Být pokusným králíkem, to raději přenechám jiným. :-!
práve o tom, čo si tu teraz predviedol častokrát píšeme >:D
"proč kupovat střepa, na kterého dost lidí nadává?"
tak, presne tak, nadávajú rovní tebe, ľudia čo nikdy tú topánku neobuli a predsa ich tlačí... 8-s:-!
a vlastne máš pravdu, na "taliansku triedu" si nedorástol a zrejme ani vo svojom živote nedorastieš, tie autá si totiž zamiluješ, ale ľúbiť je chladným "nemcom" a zvodným "francúzom" cudzie ;-)
Opět ti musím zopakovat, že když si to koupí někdo mě blízký a já vidím, jak ma z toho střepu šedivou hlavu, tak nemám ani ten nejmenší důvod koupit to samé jen proto, abych zkusil dokázat opak. :-!
Trh je natolik pestrý, že si můžu vybrat lépe i jinde.
každému podľa gusta, takže môžeš byť v kľude a každý môžeme voziť svoju ri.ť v tom, čo nám vyhovuje a v čom sa jej páči, v tomto si samozrejme nedovolím nesúhlasiť
konkurent? ses asi po... ne? díval jsi se na papírové hodnoty? ani ten 2.0TFSI na ten nový motor od fiatu nemá. tak jako VW diesely na 1.6 crdi od hyundai-kia. apod. takže tu neplacej bludy o koncernových motorech :no:
a dokonca po "mnoha" letech, kolkože sa to TFSI motory VW vyrábajú???:-) to, že VW napríklad prešiel na techniku CommonRail po 11 rokoch potom čo sa prvý krát objavil tento dízel v Alfe 156 tu asi budeme taktne mlčať:-)
A slyel si někdy u AR o Autodelta... To je víceméně srovnatelný tovární Tuning auta... Autodelta dělá z dvoulitrových motorů 300 koňové bestie... Pleteš hrušky s jablky..
Kliiidek...len som reagoval na kolegu nado mnou,ktory napisal,ze 2.0TFSI na ten novy motor od Fiatu nema.Fiat je moja srdcovka,ale aj tak netreba byt zaslepeny a treba uznat aj kvality konkurencie ;-)
S tvojí druhou větou víceméně souhlasím, jen bych vypustil to "po letech" a doplnil bych tam "opět" tato věta by mohla nakonec znít:
Je normální, že vývoj jde kupředu, takže Italové opět udělají lepší motor. Logické.
Na tomto znění této věty bych s tebou souhlasil.
PS: vzpomeň na to, jaké moderní motory s rozvodem OHC vyráběl Fiat v době, kdy u VW vyráběli pouze vzduchem chlazený "boxer" od Porscheho (de facto od Tatry). >:D
>:D jj trvalo v tom mas teda recht jen se trohu pletes v tom kumu... kdyby si se totiz trochu namahal, tak bys mozna nasel ze jiz v roce 96 fiat prodaval petivalcovy turbo motor 2.0...dlouho pred nim jeste 2.0T 16V. Zkus si porovnat jejich charakteristiky s TSI.. treba budes prekvapeny, komu trvalo pres deset let prijit se srovnatelnym motorem:D Jo a nevytahuj 1,8T se 150koniky, ten motor pry stal za starou belu jako atmsofera tak mu museli pomoci dmychadlem.. v te dobe totiz konkurencni atmosfery 1,8 umely bezne 130k >:D
Ten tvůj slavnej turbomotor, který se montoval do Lancia Kappa, měl velké problémy s mazáním, díky fušersky uložené klice, která dokázala ucpat mazací kanály a celý motor se pak pěkně upekl. Na tento motor chce Fiat a spol. hodně rychle zapomenout.
Dále nemá cenu psát, ty tu uvádíš nějaké "tuningové" kousky, které měly problémy jak s plněním emisních norem, tak se spolehlivostí. :-!
neuvadim tu vubec zadne "nejake tuningove" kousky.. netusim kde si to z meho prispevku vycetl???(pocitam ze mi to asi nebudes schopny rict)... mluvim ciste o seriovych provedenich motoru. Jinak pro doplneni tvych oklestenych znalosti:) ten motor se montoval do rady vozu (myslim 16V) petivalec se pak montoval nejen do Kappy ale i do Coupe. Tebou uvadene problemy s mazanim jsou relativni, ono je dost dulezite jaky olej pouzivas a kdy ho menis;) ostatne jako u kazdeho jineho "nadupaneho" motoru:) To ovsem vubec nic nemeni na tom, ze ty motory mely podobne nebo lepsi vykonove charakteristiky nez ty slavne TSI, ktere se dostaly do prodeje o vic jak deset let pozdeji... a to uz prosim relativni neni, tak to proste je a nenadelas s tim nic:)
Proto sem to taky napsal do uvozovek. Abys to měl šanci pochopit i ty.
O starých čtyřválcových 16V turbomotorech si přečti pár zkušensotí majitelů, servisáků nebo recenzí.
Ty motory byly především konstrukčně zmršený. Dobrej olej to nezachránil. Ty slavný TSI jsou se spolehlivostí v jiné dimenzi.
Ale víš ty co? Já ti ten starej 16v turbomotor přeju. :-!
zajimave kolik tech motoru jeste po takove dobe jezdi i pres to jak jsou konstrukce zmrsene(znam par majitelu)..ale pocitam, ze mi vysvetlis ze jsou vsechny uz po nekolikate po kompletni GO:D Jinak ja jsem upozornoval na vykonove charakteristiky a ty proste zpochybnit nemuzes:)))
16VT motor si uz nedopreju, nakonec jsem dal prednost 20VT a s emisema stejne tak jako s 2.0TSI problem opravdu nemam:D
Ty si zase muzes doprat treba skvely VW 1,8T B5, jen bacha aby ti neprasknul na mrazu blok motoru:D
PS: jen uplne na okraj,protoze diskutovat s tebou je vazne unavne (viz obrazek diskuze Jossalito vs. vsichni), hadej s jakym motorem vyhrala Lancia s Deltou vsechny tituly v MS rally? to neuhodnes:)))) a kolik jich vlastne vyhral VW? no nic...
Nepotřebuju zpochybňovat výkonové charakteristiky u takového motoru. Ty jsou totiž vzhledem k jeho spolehlivosti podružné. Neboli jinak. Výkon u tohoto motoru může zajímat jen mladýho kluka, kterýho to zajisté ohromí, ale už si nedovede vybavit, že ho ten motor "vysleče i z kalhot".
Diskuze je naprosto v duchu fiatomilci verzus jejich komplex. Nic nového tady.
vim:) pokud tedy prehlidnu rally dakar, ktere ovsem do MS rally nespada.. Otazku jsi mohl pochopit v obecnejsi rovine: "kolik jakychkoli titulu kdy VW vyhral?" Vezmeme-li v potaz automobilovy sport na svetove urovni jako vykladni skrin technologie, jsou vysledky Italskych vyrobcu opet nezpochybnitelne. Ale to melo byt opravdu jen a jen na okraj.
Ad diskuze: mozna mas pravdu a opravdu tu jsou zaslepeni fanousci Fiatu, nadruhou stranu tve stanoviska jsou zda se mi presne opacna a tedy pokud radikalizujes opacny nazor zaroven tak oznacujes i ten vlastni. Ruku na srdce cistou objektivitou zrovna nesrsis a oslavujes predevsim VW. Evidentne mas (at uz z objektivnich nebo subjektivnich duvodu) neduveru mozna prave az odpor ke vsemu "Fiatackemu" a to i tomu co je zatim vicemene na "papiru" a nikdo nemel moznost to realne odzkouset a porovnat. Takhle dopredu polarizovat nazory stejne tak jako neochota uznat vyssi kvalitu "od konkurence" je myslim docela hloupa a smesna a to myslim obecne. Ciao
Napsat o italském výrobku že to "s největší pravděpodobností nebude etalon kvality" snad ve světle tabulek ADAC a TUV není zas tak moc troufalé, jak se to zpívá v té písničce: Statistika nuda je má však cenné údaje...
tak napíš, ktorý motor bol v týchto tabulkách hodnotený ako nekvalitný??? vieš vôbec čo sa v týchto tabulkách hodnotí??? tam sa hodnotia motory???>:-[]
V tabulkách, které se zabývají poruchovostí aut asi bude hrát spolehlivost motoru velkou roli (i když procento opravdu netuším), ale lze předpokládat, že barva laku asi nebude tou hlavní příčinou, proč se auto na silnici zastaví :-)
a ktorý motor koncernu Fiat vyvinutý v posledných povedzme 5 rokov je podľa týchto tvojich tabuliek najporuchovejší, ktorý nás obvykle nechá bez príčiny napríklad stáť na ceste...vymenuj prosím ťa konkretne typy nech to vieme exaktne, ktorému sa treba pri kúpe zdaleka vyhnúť..čiže podľa teba je auto zložené len z laku a z motoru..iné časti, ktoré by v poruchovsti zohrali tvoju oblúbenú štatistickú ulohu tam nie sú??? >:-[]
No já myslím, že tabulky ADAC, TUV a dalších jsou na netu běžně dostupné, ale pokud chceš nějakou citovat tak je to možné
TÜV report spolehlivosti aut pro rok 2008, vozy do 3 let:
Ale vzhledem k tomu, že není uvedeno zvlášť procento vážných poruch motoru, je možné, že všem sledovaným fiatům upadly kola a jeho motor je 100%-ně spolehlivý, pokud ti to nevadí tak do toho jdi, já se mu zas radši vyhnu, holt sto lidí, sto chutí...:-)
Všem Fiatům nesvítily H7 žárovky v pravém (těžko přístupném světle), proto neprošly...(bráno jako vážná závada) Stačí...?
Zatímco všechny mazdy byly přitaženy na laně s nefunkčním převodem 3. a 5. rychlostního stupně... (pokud neteče, nejedná se o závadu řešenou na technické kontrole). Přesto prošly jako bezchybné. Dokaž opak...
A za druhé... Rozdíl 5 %, že o 5 na 100 prodaných aut mělo problém projít na technické. Sorry, ale to číslo je marginalita... ;-)
P.S. Bohužel mohu konstatovat, že jsi hloupý jedinec, ale až dospěješ a stane se z tebe ten správný evropský drzek, pochopíš... >:D
zato mám to Stilo tak rád, že ho radšej nechám svojmu otcovi, ako by som ho mal predávať...budem totiž radšej, keď sa bude voziť na aute, s ktorým neboli 4 roky žiadne technické problémy a po štandardných výmenách bežne opotrebovateľných prvkov si môžem byť viac istý o jeho spoľahlivosti ako o spoľahlivosti iných tebou uvedených áut...iba toľko k "štatistikám"...
vzhledem k tomu, že tři roky máme Stilo a zatim jsme neměli žádnou vážnější závadu, navíc znám další tři přátele, který maj Stila taky (1.6 a 2.4) a nikdo si zatim nestěžoval na nic vážnýho bych tuhle statisku dost zpochybnil... za to znám dost lidí, který měli různý auta (včetně Golfa) vybavený motorama TDI PD a většinou byly víc v servise, než u majitele... kdybys nebyl blbej (jakože zjevně jsi), tak si uvědomíš, že TÜV Report uvádí stav aut tak, jak dorazí v Německu na STK a tady je hlavní kámen úrazu v transparentnosti celý statistiky... každá skupina zákazníků má trošku jinou mentalitu (bohužel Fiat nemá nejlepší zákazníky)... majitelé Fiatu se bohužel většinou o auta nestarají tak, jako majitelé třeba VW... to znamená, že většina lidí vlastnících německé vozy pravidelně dodržuje předepsaný prohlídky a kvůli každý prkotině jede do servisu... než takovej majitel jede se svým miláčkem na STK, dá si dost často vůz nejprve prohlídnout v autorizovaném servise, kde mu nedostatky a závady odstraní a ke stanici technické kontroly už dorazí většinou v bezvadném stavu... bohužel sám moc dobře vím, že velká část lidí má v podvědomí Fiat zavedený jako levnou značku a nechce se jim ani moc jezdit pravidelně do značkových servisů... z toho plyne, že velká část Fiatů dorazí na STK bez předchozí přípravy a majitel doufá, že "ono to nějak snad projde" a až když ho technik nepustí dál na silnice, rozhodne se navštívit servis (často ani ne originální)... pak ta statistika vypadá, jak vypadá... myslim, že kdyby majitelé dávali svým autům takovou péči, jako já, tak by se na STK nudou dloubali v nose... jinak tenhle příklad neplatí samozřejmě jen pro VW x Fiat, ale pro všechny značky....
jiné závady..? jediná závada zatím byla rosvícená kontrolka airbagu, kterou nám v Imofě opravili a ke který podle příjmacího technika došlo častým výškovým polohovánim sedadla, přičemž se přerušil drát k airbagu, který vede pod sedačkou... já osobně to považuju za banální závadu, která nijak nezabraňuje vozidlu v jízdě ani nijak neovlivňuje jízdní vlastnosti vozu, bezpečnost, nebo nepoškozuje životní prostředí...
k zákazníkům: neni to jen můj dojem, ale je to fakt, který musí uznat každý, kdo do toho aspoň trochu vidí...
To mne ani nepřekvapuje, zdejší komunita fiaťáků totiž moc rozumu nepobrala. Viz příspěvky "VW fuj" a frenetický potlesk všech, co mají dutou hlavu. Tedy včetně tebe. Až budeš starší, možná to pochopíš. :-!
Uvědomnělý zastánce tzv. "puenktlich" vozů by měl argumentovat odůvodnitelnými argumenty a nesnižovat se k pejorativnostem typu "rozumu nepobrala" "duté hlavy". Jinak si totiž musím myslet že uvědomnělý není a ty pejorativnosti jsou vlastně jeho.
To je těžký argumentovat seriózně, když fiaťáci žádnou statistickou anketu jako je TUV, ADAC aj. neuznávají, to pak skutečně seriózně diskutovat nejde.
vychádzaj radšej z vlastných skúseností a zo skúseností okolia ako z nejakých štatistík...štatistiky sa robia väčšinou preto, aby sa vykázala činnosť oddelenia štatistiky.
:-) to byla část matematiky, která mě nejvíc nebavila. Až časem mě zaujala věc co obrátilo moje nazírání na statistiku. Rozdíl mezi statistickým průměrem a mediánem.
Je vidět, že Fiat opět investuje do techniky...Motory Fiat umí což jde vidět na tom, že jejich techniku za čas montují do svých vozítek i ostatní značky.TDI, common rail apod...
zase možno použiť paralelu na "Nědko má, někdo nemá..." a síce FIAT vie motory, iní vedia plasty :-) i keď ani s kvalitou plastov to vlastne vo FIAT grupe vôbec nevidím tragicky, ako sa to "niektorým zdá"...
Jestliže používám vozidlo ke každodenní jízdě a potřebují HLAVNĚ spolehlivost, pak je mi jedno ,že plast nelícuje apod.K čemu vozidlo, kterému odejde motor, ale estetika bude jak ze škatulky???
som na rovnakej lodi, mňa nejaký polmilimeter v zlícovaní nevie rozhádzať, a aj práve preto som to dal do nerovného zrovnania, jednoducho sú veci dôležité viac a veci dôležité menej ;-)
hmm, tak mě by třeba nevadil půlmilimetr ani milimetr, ale jakmile by to začalo vrzat, tak bych to vysekal sekerou :-! Takže třeba přežiju dejmetomuzastaralost interiéru v Subaru, ale z rozvrzanosti jinde by mě kleplo. Sdílím názor že z auta se kouká ven, takže na dotyk mě zajímá volant a šaltrpáka
presne tak, je však potrebné napísať, že FIAT mal gule namontovať to prvý do svojho motoru, niektorým to trvalo dlhšie, aby nakoniec zistili, že nie všetko, čo sa doma upečie, musí byť zároveň i najlepšie riešenie.
Inak trháš veci z kontextu a berieš to priam až osobne ako vidím...nikde v Michaelovom príspevku totiž nevidím, že by napísal, že FIAT vlastní patent na CR, ale jeho prínos je v tomto nezanedbateľný
První generace je pro svojí jednoduchost stejně spolehlivá jako poslední.Dalšími generacemi se pouze změnily materiály a částečné doladění celé technologie, např. zvýšením počtu vstřiku na jeden pracovní zdvih pístu.Základní princip zůstal v základu nezměněn.
Spolehlivostí/jednoduchostí první generace CR bych zde nešermoval. Výkonostně žádný velký zázrak. Choulostivé teda určitě více než stará turbodieslová konkurence.
Děkuji za upřímnost.
Tímto není o čem tedy diskutovat...
Citlivost na kvalitu a hlavně čistotu paliva jsou citlivé všechny přímovstřikové motory.Hlavně kritické je pokud vstřikovač ukapává, tam je riziko propálení pístu.
Samotné čerpadlo-pokud myslíš např. zn. delphi od Forda, tak ANO tam to byla katastrofa.
Z prvnich CRek tekla nafta po chvili snad uplne vsude, jen ne tam kam mela. Spolehlivost se postupne zvysovala a s prichodem 2. generace uz byly tyto mouchy vesmes vychytane, plnici tlaky vsak byly podstatne nizsi nez to, co v te dobe umelo PD.
Vývoj systému Common rail probíhal ve spolupráci dvou firem a to Fiat a Bosch. Ti, kterým je milejší "árijské" Německo si to pořadí firem mohou přehodit.
V rámci udělování cen při "Motor roku" dostal Fiat cenu za vývoj systému Common rail.
Takže, Fiat to ne jenom první namontoval, ale i vyvíjel, proč by za to dostával jinak tu cenu, néé. >:D
PS: a ještě jedna malá připomínka, v té samé době vyvíjel Bosch společně s VW systém PD.
Systém CR už je znám dost dlouhou dobu (od cca šedesátých let). To, že za to někdo dostal cenu tehdy, když to namontoval do osobního auta, je věc druhá. :-!
Niečo z histórie CR:
Prototyp common rail systému vyvinul koncom 60. rokov Švajčiar Robert Huber. Vo vývoji v období rokov 1976 až 1992 pokračoval Swiss Federal Institute of Technology. V polovici 90tych rokov Dr. Shohei Itoh a Masahiko Miyaki z firmy Denso, vyvinuli common rail pre veľké nákladné automobily. Prvým prakticky použiteľným systémom označeným ECD-U2 Common Rail bol vybavený automobil Hino Raising Ranger. V 90tych rokoch na vývoji spolupracovali firmy Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat a Elasis, táto fáza skončila v roku 1994. Koncom roku 1993 patenty odkúpila nemecká firma Robert Bosch GmbH a pokračovala vo výskume a vývoji pre uvedenie do sériovej výroby. V roku 1997 prišli na trh prvé modely osobných automobilov vybavené týmto systémom.
Rád by som sa vyjadril k niektorým „znalcom“ spoľahlivosti talianskych áut. Aktuálne vlastním deduška AR model 33, motor Boxer 1.5 i (97koní), rok 1992. Auto bolo v roku 1994 kúpené ako predvádzací kus z Belgicka s 37 000 km. Dnes má bez mála 140 000 a napriek nekonečnému a ničím nepodloženému klišé a poruchovosti talianskych áut a AR obzvlášť musím konštatovať, že niečo spoľahlivejšie sa hádam ani vyrobiť nedá. Jediná moja údržba spočíva vo výmene náplní do ostrekovačov a tankovanie. Tento rok preto prechádzam na druhú generáciu modelu 147 s motorom 1.9JTDm16V (150k), prípadne model 159. Uvedený motor má kolega v Alfe 159 už tretí rok a doteraz nabehal skoro 80 000 km bez najmenších problémov. Predchádzajúcu „flotilu“ nemeckej prémie na poste služobných áut typu Passat a Mercedes ML firma zhodnotila ako nočnú moru a ich ďalšie prevádzkovanie riešila rýchlim odpredajom. (nových majiteľov úprimne ľutujem). Možno trefa do zlých kusov? Možno, v tom prípade ale poprosím obdivovateľov „iných“ ako talianskych áut o tú istú možnosť v prípade zvýšenej nespoľahlivosti. A posledná poznámka k talianskym turbodieselom. V čase, keď si Alfa nechala patentovať systém common rail, vo VW ani netušili, o čo ide. Aktuálne turbodiesely od Fiatu/AR/Lancie patria spolu s BMW na absolútnu svetovú špičku.
Ty patente. Měl sis přečíst vlákno navrchu. Zase tady motáš o něčem, co není pravda.
Mimochodem, k tvému SEDMNÁCT LET starému autu s nájezdem POUHÝCH 140 tis. km. Když to přeženu, můžu napsat, že tvoje auto stojí pořád v "garáži". Tak co by se na něm mělo kazit, že...
reagoval som na množstvo "objektívnych" info ohľadne spoľahlivosti talianskych motorov. 140 tis. km je reálnych a je pravdou, že vzhľadom na vek je to málo, auto bolo používané spolu so služobnou Felíciou a Fábiou, takže ročne najazdilo cca. 7-8 tis.km., na spoľahlivosti to ale nič nemení.
Já ti nevím chlape, ale pořád mi od tebe chybí jakýkoli rozumný příspěvek k věci. Pořád tady od tebe čtu jak všichni co mají rádi Fiat jsou idioti a ty jediný máš pravdu. Víš nevím čím to je ale silně mi připomínáš puberťáka který viděl Italské auto z vlaku jak stojí u krajnice (došel benzín, prasklo pneu) a ty sis hned řekl to je motor určitě mu praskla hlava.
pravdepodobne nereaguješ na môj príspevok, pretože práve ja tu chválim talianske motory a duplom značku Alfa Romeo tak ako nikto iný a to všetko z vlastných skúseností.
tak toto bolo od teba skutočne úbohé...keď nevieš, čo napísať, tak zaútočíš pravopisom...asi ti nehovoria nič pojmy ako dislexia a disgrafia (netvrdím, že SkyDriver je dislektik, či disgrafik), ale nepleť už k autám i pravopis...niekto si jednoducho nepotrpí, niekto ho možno neovláda a niekto možno trpí uvedenými poruchami, no ešte stále to neznamená, že je menejcenný od teba alebo že nemôže napísať svoj názor...takže nesúď, lebo sám sa potom uvádzaš do pozície odsúdeniahodného...pozri, už som vyššie napísal niečo v tomto duchu, ale keď ťa nič talianske (a hlavne súvisiace s autami) nezaujíma, tak máš priestor vyjadriť sa k iným značkám v diskusiách pod nimi. Včera tu boli uverejnené i informácie o motoroch iných koncernov (ako vidím, tak príliš veľké diskutérske emócie nevzbudili), tak sa realizuj radšej tam, pretože tu sa potom iba zbytočne hádaš a k ničomu to nevedie... :no:
U opěvovanců německých iluzí je zase typické, že při pohledu na chybu pravopisnou či škarábanec na laku hroutí jak domečky z karet. Na to aby si to člověk uvědomil, nemusí být ani Ynženír.
Víš možná mám 22. No a?? Mě jde jen o to že si nedokážeš připustit jíný názor než je ten tvůj. Jo mám pro tebe jednu radu pokud se ti Fiat a Italská auta nelíbí tak to jednoduše nekomentuj. Komentuj to tam kde tvůj příspěvek bude mít nějaký smysl. Jo a pokud tě popudily mé chyby promiň na češtinu jsem nikdy nebyl.
jazdím autami viacerých značiek, na FIATa napriek tomu nemám dôvod frflať, práve naopak, v porovnaní s ostatnými naňho nedám dopustiť...život je taký, skúsenosti dajú človeku najviac...
Jsou automobilky,které vyvijí novou techniku (i vhodnou kombinací už používané) a ty které už osvědčenou techniku přebírají.Je pro Fiat příznačné,že patří mezi ty první spolu s evropskou prémií,Mercedesem a BMW.Další evropští výrobci používají vytříbenou techniku,kterou vydřel tvrdou prací někdo jiný.Parametry nového motoru jsou vynikající,takže nezbývá než BRAVO FIAT. :yes:
No tak Bmw i Mercedes disponují velmi kvalitním vývojem.To jim snad nemůže nikdo upřít.Je ale potěšující že se nebojí ani Fiat i proto si ho musíme cenit,jsou tady jiní (bohužel evropští),kteří si hlavu s budoucností nelámou,převezmou nápady jiných (už i dost letité) a nechají zapracovat silný marketing. :-!
No, tady by se možná hodilo to "někdo má tohle a jiný zase tohle". Na druhou stranu, mít zajímavej motor, když v ostatním je na tom dost bídně je trochu nevyvážený.
Jasně, dokonce lze uvést i konkrétní příklady, třeba první plán na převodovku DSG nakreslil už Leonardo da Vinci, pak ale zapracoval marketing nejmenovaného koncernu a výsledek všichni známe... :-)
tak toto bolo od teba skutočne úbohé...keď nevieš, čo napísať, tak zaútočíš pravopisom...asi ti nehovoria nič pojmy ako dislexia a disgrafia (netvrdím, že SkyDriver je dislektik, či disgrafik), ale nepleť už k autám i pravopis...niekto si jednoducho nepotrpí, niekto ho možno neovláda a niekto možno trpí uvedenými poruchami, no ešte stále to neznamená, že je menejcenný od teba alebo že nemôže napísať svoj názor...takže nesúď, lebo sám sa potom uvádzaš do pozície odsúdeniahodného...pozri, už som vyššie napísal niečo v tomto duchu, ale keď ťa nič talianske (a hlavne súvisiace s autami) nezaujíma, tak máš priestor vyjadriť sa k iným značkám v diskusiách pod nimi. Včera tu boli uverejnené i informácie o motoroch iných koncernov (ako vidím, tak príliš veľké diskutérske emócie nevzbudili), tak sa realizuj radšej tam, pretože tu sa potom iba zbytočne hádaš a k ničomu to nevedie... :no::no:
Opět se stavíš do role bojovníka za všechny mladý italomilce?
Já jen konstatoval jednu věc, která se mi bohužel potvrdila a to, že drtivá většina diskutérů náležících k Fiatu, jsou mladý kluci.
Jejich zkušenosti nejsou ještě natolik obsáhlé, protože vycházejí většinou z prvního/druhého auta (ze kterého jsou nekriticky unešeni), které kdy měli, tak se nedivím jejich přístupu a prezentaci zde v diskuzích.
Nebo ty si myslíš, že starý kmet, který sedlá nějaký neitalský vůz, plácá v diskuzích nesmysly typu "VW fuj"?
nebojujem za nikoho a za nič, píšem svoje názory a postoje...
VW fuj si nedovolím tvrdiť, i keď niekedy som k nim kritický a osobné skúsenosti s VW grupou mám pomerne zmiešané a v konečnom dôsledku nemôžem tvrdiť, že ich vozidlá ma príliš nadchli.
Mám seberovných známych i známych vekovo medzi mnou a mojím otcom, jazdiacich na talianskych, nemeckých, francúzskych, japonských, atď. autách a z ich a vlastných skúseností môžem s čistým svedomím napísať, že talianske autá nie sú o nič horšie, čo do spoľahlivosti a poskytovania úžitku, oproti zbytku sveta...
a ešte jedna vec, neviem ako ostatní, ale vždy tu vidím viac frfľošov na talianov ako na VW...je to o to horšie, že ich zaujatosť voči talianom je omnoho vyššia ako zaujatosť niektorých italofilov, a nemusím ich menovať, chodíš do diskusií zrejme o niečo dlhšie ako ja. Nechápem prečo majú potrebu vyjadrovať sa k značkám, ktoré ich nezaujímajú a sú podľa nich podpriemerné...všetko na svete potrebuje istú vyváženosť, ale tie hlúpe reči a hádzanie špiny na druhú stranu je k ničomu...
zase to píše ten pravý, prečítaj si svoj príspevok o krok vyššie a možno pochopíš cieľ môjho, ale asi ani potom nie...škoda niečo písať, nebudem už fakt reagovať...míňa sa to účinku.
sakra Plautus nevidíš, že sa s ním nedá diskutovať ..ale v podstate je to taký maskot diskusií o talianskych autách bez neho by tu bola nuda, tolko hlúposti tu popíše, že sa človek aspon má načom zasmiať >:-[] zober si, že človek, ktorý nikdy nevlastnil napr. VW by išiel do diskusie o VW a trepal by tam aké sú to nanič autá, kazové, zlé motory atd atd a ešte by aj presviedčal o tom dokonca ich majitelov, ktorí majú povedzme uplne iné skúsenosti a sú uplne spokojní...ako by asi vyzeral??? ako hlupák...a tak tu vyzerá aj on >:-[]
Teď si kálíš do vlastního hnízda. Všichni italomilci kritizující VW, nikdy žádné neměli. A co, že? Však oni pravdu, narozdíl ode mne, mají. Pane Primitiv. :-!
Kdo chce psa bít....ale když chceš boj, máš ho mít. Posledním opravdovým volkswagenem byl brouk.
Co se pod tímto označení prodává dnes je předražená iluze, která s titulem Volkswagen vypadá směšně. Italský design nerozvinutý, bržděný německým strohým managementem, bez vlastního inovativního nápadu, se superslícovanou přístrojovou deskou, aby nikdo neviděl tu n. špínu pod povrchem. Pouze lehce nadprůměrná spolehlivost, která je sama o sobě diskutabilní. Když si uvědomíš, že na lince dělají turci, nebo němci, kteří po nedělním utkání ligy mistrů když zrovna bayern nevyhrál na montážní lince moc spolehliví nejsou. Tak co na tom svém voze vlastně miluješ?
No Linea je lowend auto, jejichž majitelé se k němu nemodlí a nevztekají se když jim někdo vpálí že je to jenom Fiat. Používají ho na přesun z bodu A do bodu B za prací která je jejich modlou. By mě zajímalo jestli taky takovou práci máš. Navíc turečtí turci jsou doma, a jsou daleko poctivější, než jejich neustále na-raní kolegové v německu, kde je neberou jako plnohodnotné občany. A když už jsi u toho snižování kvality původem z neměmecké země, víš že některé VW pocházejí z brazílie?
Si opravdu myslíš, že se zde bavíš s někým, kdo auta hodnotí jen dle obrázků? >:D
Tak to jsi pěkně mimo. :-!
PS: O poctivosti v Německu nebo Turecku mi vůbec nemusíš psát, protože vím z vlastní zkušenosti, jak na tom jsou. A tys byl se někdy podívat v nějakým závodě v Turecku?
A můžu ti s čistým svědomím říct, že raději auto vyrobené v Německu Turky. ;-)
V turecku konkrétně ne, ale v jiných továrnách. Pokud jsi poznal jak se chovají odpadlí češi v americe, tak ti dojde jak se chovají odpadlí turci v německu. Co se týče tvého vozu, pokud bych ho nerozšrouboval vlastníma rukama do šroubku, tak bych se pojmem spolehlivost vůbec neoháněl.
Zse motáš několik věcí dohromady? Na jakou spolehlivost tu narážíš?
Ono to s těma Turkama v Německu není zas tak hrozný, třeba oproti Turecku. Tam totiž paltí bezezbytku, že matka je daleko a co oči nevidí, to srdce nebolí. ;-)
Tak teď ses odhalil, zřejmě mluvíš z vlastní zkušenosti, tohle ti věřím. Bacha, mamka už jde s večeří! :-)
Tabulková spolehlivost je iluze, která říká že tě teď z jednoho a 9,6310 procenta trefí šlak. Stát se to nemusí, ale vyloučené to není. Tak doufám že ráno i nastartuješ. Tuto spolehlivost ovlivníš tím, že skontroluješ elektrosoustavu včetně stavu baterie. To ti v tabulce spolehlivosti nenapíšou. >:D
Jednu spolehlivost t. s. mám za sebou, ale o žádných tabulkách jsem se tam neučil. :-! Klidně mi to osvětli, koukám, že jsem možná narazil na podobně vzdělaného člověka. ;-)
PS: Máma mi večeři dělala, když jsem byl základní škole, od té doby jsem se doma moc nevyskytoval a večeři si už pěkných pár let připravuji sám. Takže pozdravuj svoji maminku. ;-)