Pořád nějak marně čekám na test twinairu, že by to byla taková pecka, že se do toho autu.cz nechce? Psát pozitivní recence na revoluční motor?
Čekám na rozumné vysvětlení.
Vůz je sice v prodeji, ale bohužel zatím o něj neprojevil žádný klient zájem...do konce ani zastoupení FIAT ČR, tudíš není žádný vůz zadán do výroby.... :-( škoda, taky na něj čekám...zatím marně!!
Je to veru taký dedo Mráz so šedivými vlasmi a bradou... Alebo koláčik namočený do polovice do čokolády (pravda, červenej...). Na dve farby má Fiat Lanciu, Ypsilonu i Delte to v niektorých kombináciách veľmi pristane, ale u 500-ky sú mi sympatickejšie nejaké tie hravé polepy (samozrejme s vkusom). Rozhodne, keď už, dal by som prednosť verzii 500 Esseesse pred touto nevydarenou Bicolore...
Je to speciální dvoubarevná edice pro dálniční brzdiče. Za cenu jednoho ,,MBéčka" dostaneš kamión pětistovek a pokud se ti něco s autem stane, tak si necháš dovézt další. >:D
Pst, tohle tady neříkej - Fiat klub byl na vánočních prázdninách a teď se vrátil, takže se můžeme těšit na další perlení.
Jinak bych krátce zrekapituloval - nejdříve mělo být bombou Bravo a vymazat konkurenci na čele s Golfem definitivně a nějak se to nepovedlo. Pak tady byl podobný povyk kolem Punta Grande a nějak tak zase nic, i ty Francouzi ho válcovali docela s přehledem. Teď má Fiat klub nové šidítko a může puknout. Přitom ta slavná "reinkarnace" žádný prodejní zázrak není, stačí kouknout do statistik, ale fiatí hlavy tvrdí, že je to imidžovka a nemůže ji mít každej. Jak je vidět, svoji pravdu si najdou vždycky.
A 0,9 Multiair je revoluční motor? Bože můj, to je legrace - kdyby to dělali jinde, ti samí hoši by to pomluvili, ale když s tím vylezli u Fiatu, je to zázrak. V Japonksu se takovéhle motory dělají už léta, ne vše se do Evropy dováží. Jinak dvouválce tady byl už před padesáti lety, předchůdce tohodle vozítka měl motor ještě menší - nicméně až z toho fiat udělá šestistovku, tak to bude zase revoluce. Ale taková trochu italská, sto let za opicemi, ale zato s mnohem větším humbukem.
nemyslím, že by 500ka byla prodejní propadák. Jestli teda nemyslíš čistě ČR trh, kde samozřejmě v rámci své třídy z podstaty nemá šanci být premiantem
A co se týče 0.9Multiair - chvíli to srovnáváš (čistě na základě objemu s Japonci), pak zase vytahuješ nějakou historickou paralelu která je trochu víc než mimo. Zasaď si ten motor do kontextu současného "evropského" automoto průmyslu/trhu (a vlastně i světového) a možná pak uvidíš, že na něm něco je. Jinak taky můžeme prohlásit že třeba nový turbomotor? no a co, to je tady už x-let. Nový automat? Ty se přece dělají už 100let atd atd.
Kritizuješ makaróny za fanatizmus ale sám používáš argumenty na hranici demagogie...
Takže, netvrdím (napiš mi kde), že je to propadák, ale zázrak taky ne a porovnávat to hned třeba s Mini, jako se to tady děje je zcela mimo mísu. A premiantem tohle auto ve své třídě taky nebude, ale to je logické a u Fiatu si to určezě nemysleli.
Co se týká Multiairu 0,9 l, skutečně )pokud bych nebyl demagog) nevidím žádný zázrak v tom, že někdo uděůlá amloobjemový dvouválcový motor v době, kdy tenhle trend nastoupili jiní a už dříve. Nevím, jaký kontext máš na mysli (zejména v rámci toho světa), když mnou avizované Japonce apriori vylučuješ - mimochodem tříválec měli drív než VW THPéčko. Turbomotor taky není žádná novinka, automat taky ne, jedná se o zdokonalování dávno vymašlených a uplatněných skutečných "novinek". To nesnižuje respekt k práci vývojářů v posledních desítkách let (otázkou je, že chtě nechtě rozhoduje trh a to, co ho ovlivňuje a tento boom stále menších a výkonných motorů je dán jednoznačně požadavky trhu), ale zase by tady nebyla objevena Amerika, ale pouze postupně zdokonaleno něco, co tady už je dost dlouho.
No a k té tvé poslední poučce by mně zajímalo, kde kritizuji Italy za fanatizmus? Kritzuji je za to, že v rámci vývoje udělají nepatrný krůček a hned tenhle obligátní krůček s nabubřelostí vydávají za zvrat, zázrak a úžasnou věc....to není fanatizmus, to je něco trochu jiného.
A hranice demagogie? Co to je? Fakta jsou jasná :
- přeplňování tady je už 80 let, poslední vlna zasahující benzínové motory tak pět a ž deset (nepočítám specialisty a la audi)
- objemy motorů se začaly snižovat rovněž v posledních cca 10 letech ve vazbě na ekologii a požadavky na snižování paliva
- dvouválcový motoro není žádný nový objev, podívej se na motorky a zjistíš, že svého času Fiat přišel s miniautem (pětistovkou) jako konkurencí k motorokám a maloobjemový dvouválcový motor byl logickou součástí plánu na jednoduché auto
V čem je tedy 0,9 Multiair tak zázračný, převratný a progresivní?
Kdybych měl nějaké motory v tomto směru obdivovat, byl by to asi volksvágeňácký 1,4 TSI s kompresorem a přeplňováním, který je starý už cca pět šest let a přišel dávno předtím, než začali s tímhle všichni ostatní. Škodovácká 1,2 je dobrý moderní motoro, ale je to asi stejný zázrak ajko onen Multiair a je jedno jakého objemu. Tady jsme zase u té italské nabubřelosti - Multiair zní rozhodně lépe než TSI...., ale to jen tak na okraj. No a co osobně já obdivuji, je motoro Hondy 1,4 sféra a 1,8 sféra, se kterými jsem měl svého času možnost se svézt v Civicu.
Takže si trochu ujasni pojmy a dojmy, skutečně mezi nabubřelostí a fanatizmem je dost velký rozdíl a ta moje poznámka stran Brava a PuntaG jsou rovněž snadno doložitelná fakta.
Elektro-hydraulicke ovladani ventilu neni dost revolucni? To jsou mi veci. Umoznuje to samozrejme daleko lepe optimalizovat spalovaci proces, lepe nez VVT.
Mas uplnu pravdu. Spojit kompresor s turboduchadlom je celkom revolucna myslienka, kym navrnut uplne novy princip ovladania ventilov, ktory vyrazne zvysi efektivitu spalovania, by dokazala aj upratovacka vo VW pocas obednajsej prestavky.
OMG, zdejší diskuze zabloudila do fantasticko ekonomicko technologickou odbornost. S tou ekonomikou jsi to trefil správně, fiat vystihl poptávku trhu a hlavně eko šílenství, ostatně, na fiat, co se ekologie týče nemá ani samotná toyota. Ale věř mi, že multiair je podstatně vyspělejší věc, než TSI od vw. Tím samozřejmě nechci urazit Tsi. A nebuď tak vysazený na ten fiat, Ti lidi Ti nic neudělali.
Chlpače ušatá. dřív než napíšeš nějaké hovadiny, tak si to nejdřív přeber v mozku, v tvém případě ještě pak po druhé a potom něco piš. Ten motor je revoluční, ať se Ti to líbí nebo ne a ikdyž f500 není trhákem, tak rozhodně není propadákem. Na některých trzích na to auto musíš i čekat. určitě si to nemyslel tak vážně to, co jsi napsal ty kluku ušatá a pro příště popřemýšlíš nad svým článkem:)
V mozku se prohrab radši ty, už tvůj nick ukazuje, kam směřuješ, Já ve svém mozku na rozdíl od tebe nemám špagety s kečupem a argumenty, které tady čtu od tebe i druhých fiatfans o revolučnosti motorou jsou opsány velice povrchním způsobem z propagačních článků. Tailán něco zakdáká, český novinář to opíše a pár zapálených bezmozků to bude opakovat jako jedinou zjevenou pravdu. No nicméně mně tyhle diskuze baví, vytočit vás je snadné a je to jistota. S rozumnými diskutujícími se člověk potkává u jiných článků....
Jinak to, že někde na nějaké auto čeká, ještě neznamená, že je to zázrak. Nakonec . čeká se třeba i na dustera.
Předpokládám, že nás redakce zavalí od zítřka zase fiatími fámami, očekávám tady nejmíň tři články o fiatech, lanciích a zázraku - kladivu na golfa o ostatní produkci ani nemluvě a taky něco budoucí americké jedničce fiat-chrysler.
A pritom italio napísal len pravdu...ach jo, beran zostane beranem. U nás sa zvykne hovoriť "nedal pán Boh svini rohy, lebo by klala"... Žiaľ barany (berani) rohy majú a je vidno, že ich tuná i využívajú. Veľa šťastia, úbohý a zabednený hnidopichu!
Pro vás dva světaznalý borce díky bohu za moje rohy. Co se říká na salaších nevím, tam žiješ asi ty platfusáku, takže se dál ukájejte existencí zázraku zvaného 0,9 Multiair a myslete si, že od doby Jamese Watta (pro vás - to byl vynálezce parního stroje, prvního moderního "motoru", který způsobil revoluci jak v dopravě tak v průymslu) je tenhle motor to nejgeniálnější a nejpřevtŕatnější, co se objevilo.....zabedněncům zdar!
1.) ten motor je revoluční, jinak by nebyl zvolen technickou revolucí roku 2.)klidni hormonek 3.)jediný, kdo to tady psychicky nezvládá jsi Ty za 4.) nikdo neřekl, že f500 je trhák, ale čeká se na něj stejně jako na dacii duster, neboť tyto auta jsou hold u lidí oblíbená a jestli chceš rýpat do f500,že je šmejd, tak Ti předem odpovím, že ta fabrika, která vyrábí tyto vozy dostala prestižní ocenění za kvalitu výroby a dacia porazila v testu terénem i jeep. A za 5.) místní novináři napíší pouze to, co zvolila porota vystudovaných lidí za technickou revoluci, jako např. multiair a věř mi, že tito lidé o tom ví více, jak mi všichni dohromady na zdejší diskuzi. Ty a někteří místní zarputilci od vw(nemám nic proti vw) se tady snaží omýlat neustále něco dokola, že fiaty jsou šmejdy a kdesi cosi. Ono to byly šmejdy před x lety, stejně jako felicie a rezli stejně rychle jako felicie, akorát byly podstatně dražší a tak vznikly fámy, kterých se někteří(nebudu sprostý) neustále drží. Já sám mám fiat bravo T-jet, předtím jsem měl mareu, s kterou jsem nalítal 300 000 bez poruchy za 5 let a nedám na fiaty dopustit. Hold časy se mění
Ach jo, blábol za blábolem....motor je revoluční, protože byl zvolen technickou revolucí roku...a kde a kým? Já jsem na rozdíl od tebe v klidu a problém s hormony máš asi jenom ty, asi o tom víš něco víc. Holt, co se dá dělat - hlupáci nikdy nepoznají, že jsou hloupí, to už by pak hloupí nebyli co, ty technikcá revoluce roku >:D
Ach jo. No, jestli jsi v klidu, tím si nejsem tak úplně jistý:D Ale to bude dobrý chlapče:) To se časem zpraví, neboj máma Ti koupí růžovýho slona ;-) A nebo, nechceš, abych Ti sehnal pobyt na psychiatrické léčebně? Pacient s názvem zaritý antifiaťák? Celkem trefné co? Tak příště klidni hormonek, zde jsou lidi, co si chcou v klidu psát a ne se hádat s primitivy. A jestli to tady psychicky nezvládáš, raději sem nechoť, ať si neuděláš ještě větší ostudu pane odborníku ;-) A pro příště nikoho moc neurážej, když na to nemáš
O svojej záľube si napísal už skôr...a teraz si sa ešte aj výstižne charakterizoval.
Popracuj na sebe, lebo ani to "vytáčanie" ti vôbec nejde, ty sa tu akurát samonasieraš (samovysieraš), a tým, čo spodnou časťou tela vyprodukuješ, sa i sám dusíš.
No Berane, berane, jestli si myslis ze prodanych 300tis, petistovek rocne nic moc neni tak asi zijes na jiny planete nez zbytek evropy. Podivej trochu do historie s cim vsim italove prisli a co vymysleli. Ono bohuzel pro obdivovatele motoru 1,2 HTP ci 1,4 TDI je to trosku tezke si predstavit! ;-) Jinak samozrejmne 1.4TSI motor od VW je skvely, ovsem prisel az po turbovane 1,4 od Renaultu a Fiatu. Jinak turbovanou 1.3 benzin mel uz Fiat pocatkem 80. let s vykonem cca 180 PS, to jen tak na okraj.
Jasně, 300 tisíc prodaných pětistovek je největší výsledek v branži. To vyrobí v Kolíně ani ne za rok a za jak dlouho to vyrobili u toho Fiata? Za dva, za tři? Tak vidíš, velký čísla jsou někde jinde - VW, Ford, Renault, PSA, Hyundai - třeba prémiovky dneska vyrobí víc kusů aut než celej ten tvůj fiat. To nevíš? Projeď si statistiky, budeš zírat.
Berane, berane ty jses opravdu ale jeden! ;-\ Tech 300tis. F500 vyrobi za jeden rok!
No a jestli myslis ze 2.1 mil. Fiatu za rok je malo? No z hlediska Vw asi jo ale z hlediska jinych automobilek to zas tak malo neni. Chapis to? ;-) Chtelo by to obcas si i nejakou statistiku precist!
Když byla jsem maličká a do školy chodívala.
Když mně moje matička do šáteček oblíkala.
[:Červená sukýnka musela být, bez ní se do školy nedalo jít.
Dnes takovou zase mám a nejraděj oblékám.:]
Tu červenú sukýnku, nejraděj ze všech mám,
dnes večer ji obléknu, až přijdeš, chlapče, k nám.
[:Sukýnku pěkně lemovanou, zdoběnou faldičkama,
ať nikdy neuvadne láska mezi náma.:]
A? Ak by za volantom každý používal zdravý rozum, tak sú všetky autá a cesty bezpečné. Čo si ty za paka (?!), že sám sebe robíš radosť, sám seba rozosmievaš a sám so sebou si píšeš... >:-[]
Byl docela hezkej, ale s tuningem to mělo pramálo společného, jen renovace a dvojbarevný lak. Tuning rád přenechám majitelům Golfů a Civiců na tyto auta se to nehodí. :-)