Fiat oslavuje důležitý milník v historii modelu 500. Minulý týden sjel z výrobní linky závodu v Tychách v Polsku již půlmiliontý Fiat 500 pouhých 21 měsíců od spuštění produkce.
Fiat 500 je spička segmentu A, navíc je to auto prostě cool a díky verzím Abarth neoslovuje jen ženskou část populace. Osobně bych byl hodně překvapenej, kdyby se jich za celou dobu výroby vyrobilo míň, jak tři miliony kusů. Fiatu patří velká gratulace! :yes:;-)
Za 1. taky předpokládám, že se bude vyrábet víc, jak 7 let, za 2. Panda taky dokázala v průběhu výroby postupně navyšovat počty vyrobených kusů a prodává se víc a víc, za 3. se jich pár prodá určitě i v USA, kam brzy 500 vstoupí a za 4. by měla přijít ještě varianta malýho kombi po vzoru Mini, která poptávku taky o něco málo zvětší. Takže důvodů k optimismu je víc, než dost. ;-)
Na to jak to tady někteří pořád vynášejí do nebes a jaký to je prodejní trhák... pořád to je jen něco přes čtvrtmilion kusů ročně... tolik škodovka vyrobí Fabií v ČR...
Nechceš doufám srovnávat výrobu lidovky pro chudinu konkurující např. Loganu se stylovym autem konkurujícim např. Mini, nebo Smartu? Fóbii si kupujou převážně socky jako hlavní auto, ale Fiat 500 slouží většinou jako stylový auto do města, školy, práce, nebo jen tak za zábavou a většinou je to druhý, příp. několikátý auto v rodině. I ceny jsou trošku jinde, než u fóbie a o celkový roli těch modelů pro jejich automobilku ani nemluvim.
Otázka je, jestli se prodeje ještě rozběhnou, nebo budou stagnovat. Osobně si neslibuji od uvedení F500 v USA nějaké jejich nakopnutí.
Pravda je ta, že seč je pětistovka velmi povedená, tak je i poměrně levná a mnoho lidí čekalo větší úspěchy. Za tři roky se jich prodalo půl milionu. Na třídvéřového prcka asi dobré, ale půl milionu se prodá třeba Golfu za jeden rok (ano vím, že to není konkurence, ale jde o srovnání potenciálního prodejního úspěchu).
Nemůžeš přece srovnávat golfa s pětistovkou ona se nedá srovnávat ani s fabii je to prostě imidžovka mini.Je to miminko s delkou 3,55 metru a u nás začína v akci za cca 270tisíc tak je to třeba brát a ani jinde se cenově nijak nepodbízí.
v článku nahoře se píše, že:"Minulý týden sjel z výrobní linky závodu v Tychách v Polsku již půlmiliontý Fiat 500 pouhých 21 měsíců od spuštění produkce". Tož nevim.
Blbosť. Cena nie je smerodatná, iba ak v rámci triedy alebo bezprostredných konkurentov. Práve preto je hovadina predaje F500 hodnotiť z pohľadu predaja akejkoľvek tuctovky tak isto ako voči Ferrari alebo iným exotom. Ak porovnávať predaje, potom napríklad Fiat 500 - Ford Ka - Renault Twingo - Alfa Romeo MiTo...
Tuším že se snad už doprodal a pilně se pracuje na nástupci. Mimochodem, bylo to jedno z nejdéle prodávaných (nových) aut u VW, společně se šaranem, ale ten už má svého nástupce.
Ty máš při psaní o VW groupe takový nějaký jiný eufemizující slovníček >:D "Doprodali", čili nebyl zájem, tak to raději ukončili. >:D
Brouk 2 nástupce mít nemá, jestli se bude vyrábět nějaké nové malé VW, tak to bude Up!. S Broukem se jim moc nedařilo a ta nejdelší výroba byla jen díky Mexiku. Inu proč kupovat auto, které vypadá jak pro barbínu, je přerostlé díky obrovským blatníkům, ale uvnitř je stejně malé jako zbytek... z motů jen 1,6 a 2,0 85 kW... a něco jako Abarth u F500 taky nebylo.
Brouk 2 bylo ze všech malých retro reinkarnací nejméně úspěšný projekt (mimo Mexiko), tam Mini zabodovalo daleko více, stejně jako třeba teď boduje F500
Opět nevíš, o čem píšeš. Nepovažuji prodej 1.2 mil kusů za nějaký nepodarek. Takovej saab to neudělal ani za dvacet let prodeje všech modelů.
Motorů v Brouku bylo víc. Moc toho nevíš.
1,2 M za cituji "Mimochodem, bylo to jedno z nejdéle prodávaných (nových) aut u VW". To za 21 měsíců má F500 prodávaný jen v EU (žádné Mexiko či USA) už 0,5 M. Počítej.
Saab srovnávat s Broukem? A co takhle Logana se Superbem, to už tady taky jednou někdo dělal. 8-s
PS: Kde se pracuje? Dej odkaz na nějaké spy fotky. Jestli myslíš tady tohodle [odkaz]
tak tuning není práce na nástupci >:D
Hele, srovnej si to s čím chceš. VW prodal JEDNOHO modelu Více jak 1.2 mil. Kdo jiný to v dnešní dokáže? Opravdu si myslíš, že je to propadák? A co potom ostatní? To jsou propadáky pak celý automobilky, nikoli jen jednotlivé modely.
Brouk se začal vyrábět v roce 1998, za tu dobu prodali 1,2 M aut po celém světě - Evropa, USA, Mexiko, zbytek střední a jižní Ameriky.
Fiat 500 se vyrábí 21 měsíců (to není ani 2 roky) a jen v Evropě jich vyrobili přes 0,5 M. Pokud si to spočítáš na roční produkci, tak ti výjde podstatně lépe F500. Při teoreticky stejné době produkce 10 let by při tomto tempu F500 vyrobili cca 2,5M. Jenom 2x více, to je vlastně nepatrný rozdíl, řečeno vweufemisticky.
Taky nezapomeň na průměrnou prodejní cenu. NB byl vždycky poměrně drahým autem. Ve výbavě s jiným než základním motorem stál třičtvrtě milionu a to je na stylový auto opravdu moc.
Nehledě na to, že byl prioritně designován pro trh USA. Nikoli pro trhy nějaké střední ameriky, tam by si ho těžko mohli dovolit.
Koukej na to obšírněj a ne jako přes klíčovou dírku. ;-)
Obhajuješ neobhajitelné, způsoby, které se ve dvou po sobě jdoucích příspěvcích popírají.
DOmluvíme se jinak. Jak ukončí výrobu F500 a zveřejní konečný počet kusů, tak srovnáme tyhle dvě stylovky v konečném počtu prodejů. A to bude mít sNB ještě výhodu většího počtu trhů, kde se prodával.
Můžeme ještě přidat k hodnocení úspěšnosti to, jestli bude mít F500 následníka nebo ne (ne jen názvem, ale zaměřením). sNB jej nemá a nikde se o následníkovi nepíše.
Tohle je ale už fakt směšné.
Ty nedovedeš pochopit úlohu VW New Beetle. Byl první, nikdo jiný retro stylovku předtím nezkoušel postavit a prodávat.
I přesto dokázal VW prodat tohoto modelu 1.2 mil. Za poměrně vysoké ceny.
Teď přijde Fiat, postaví retro na svém nejmenším modelu s poloviční cenou, tak není divu, že s tím bude mít asi úspěch, protože byl v pořadí až ten třetí, který to zkusil a měl velkou možnost srovnání, jak co udělat a co nedělat.
Raději se koukni k Renoldu, kterého modelu se mu podařilo v poslední době poradat více jak 1.2 mil. ;-)
Dochází ti síly, tak přecházíš k Renaultu? 8-s:no:
Ty ceny byly různé na různých trzích, to jsi tady popsal tím USA. Tomu taky odpovídaly marže. Velikostně byl taky sNB větší a na náklady výroby náročnější vůz než F500. Proč to nesrovnat?
Myslel jsem 3 dvéřovou stylovku. Tedy méně praktickou. ;-)
Mě spíš dochází, že toto nemá s tebou vůbec cenu řešit. Ty ho tedy klidně považuj za propadák, já ho budu považovat za úspěšný model, který se s přehledem zaplatil. Není moc automobilek, které by se mohly chlubit produkcí jednoho nezměněného a málo praktického modelu na hranici 1.2 mil kusů. ;-)
Ano, ale bavíme se snad o retru. Zde prostě Broukem průkopník nebyl. VW vycítil módní vlnu, kterou odchytil, ale co si budeme povídat, excelentně si na ní nevedl. To se povedlo až Mini, které umělo naservírovat retro, které připomínalo svého předchůdce emocemi nikoliv pouze profilem karoserie a jménem. F500 jde cestou prošlapanou Mini, nikoliv Beetlem.
Kde jsi přišel na to, že "ňubítl" nemá mít nástupce? Nečteš, neznáš...! ;-)
Jeho problém v Evropě byla především jeho cenovka a s tím také související přítomnost Golfu na trhu a k němu zase jeho cenovka... :-!
Výroba ukončena, nástupce není. To je docela zvláštní situace, nemyslíš?
Problém z jedné strany cenovka a z druhé strany velikost. Auto z venku velké, uvnitř malé, spoustu nevyužitého špatně obestavěného prostoru.
Tu mas jasny dokaz toho ze to auto sa predava a ze tvoje keci su ako vzdy o nicom zalozene na tvojich dojmoch, ktorymi ohurujes publikum na auto.cz. Prepadak je akurat tvoj fox a aj phaeton a cele tvoje dristy, ktore tu uz roky splietas. Lestis si ho pri pohlade na golfa ja viem a robi ti to dobre :-) ale nas nezaujimaju tvoje bezduche vyplody a osocovanie vsetkeho ineho co nema na kapote dvojite W chapes?
Tak si zavri tu tvoju pyskatu papulu a nepis sem tvoje trapne
vyplody :no:
Jen tak dál! Ať si říká kdo chce co chce, Fiat 500 mluví sám za sebe. Koho zajímá, že je to pozměněná Panda? Vypadá skvěle, jezdí fajn a s tou kvalitou už je Fiat taky někde jinde.Hlavně ať nepřijde žádný facelift.U takového auta by to byl jedině pohřeb:)
Přesně už si nevybavuji, který náš kolega tu psal, že F 500 nebude prodejně žádný majstrštyk. No, v tomhle je nutno tomuto postoji přitakat. Samozřejmě. Nelze přece porovnávat například prodeje evropského kompaktního evergreenu, Golfu s malinkou skákačkou do města. Golfů se prodává půl miliónu také. Ovšem ročně. Rok za rokem, desetiletí za desetiletím, čtvrststoletí za čtvrtstoletím.
Na fiatku tedy nenahlížejme optikou ukřivděného jelimana (viz, některá bohnicoidní diskuzní oratoria), neb i těch pět set tisíc je poměrně slušné číslo. Zejména na to, jakou má výroba aut v Polsku pověst.
Osobně jsem čekal vyšší číslo. Někde kolem dvou tří miliónů. Přiznám ovšem, že jsem v tomhle byl ovlivněn čtením diskuzních příspěvků. Zejména olivaklub se tu vyznamenal adorací, která si nezadala ani s náběhem liftingováného cee´du. Takže pojměme to realisticky, ty dva milióny, to byl jaksi velmi nadnesený sen, a to i jistě pro zdejší intelektuální anorektiky.
Smutek ve tváři ovšem mohou dodávat čísla prodejů v evropských zemích. Rakousko osm a půl tisíce či Španělsko - deset tisíc. Zajímavé. Naštěstí je tu země berušce zaslíbená. Itálie. Tam to padá jak do rybníka. No, je ovšem otázka, jestli by sami italové nebyli raději, kdyby těch dvě stě padesát tisíc kousků (polovina celkové produkce) netvořilo něco jiného, třeba něco kolem pěti metrů s hvězdou na čele...
Avšak, nezatracujme malého fiata, buďme diskutéři s velkým srdcem, pamatujme koneckonců, že jsou mezi námi i lidé, kteří nikoliv jen z příčin ryze subjektivních nemohou jezdit v něčem větším, výkonějším, lepším. Ano, i takových aut jakým je Fiat 500 je na silnicích proto zapotřebí.
Já to vnímám jako velmi slušný úspěch. Tohle se Fiatu povedlo. Prodeje jsou velmi slušné v kontextu rámci třídy mini, ale hlavně ve světle toho, že je to autíčko s technikou Pandy, ovšem za cenou kompaktu, tedy předpokládám, že na tom má Fiat slušný vývar. Kdyby šlo Fiatu všechno jako tohle, tak je mnohem úspěšnější automobilkou. A mě osobně se i líbí.
Myslim, ze s Golfom sa F500 nemoze porovnavat.Pretoze Golf oslovuje vacsiu skupinu ludi.Golfa si moze kupit muz ale aj zena,mozes si ho kupit ako rodinne auto,mozes si ho kupit ako kombi.F500 je zamerana na mensiu skupinu ludi,pretoze je to male neprakticke, dvojdverove a drahe auto urcene primarne zenam.Takze v tomto kontexte je pocet predanych kusov uspech. :-!
To máš pravdu, jen si teď vzpomínám, jak tu mnozí vykřikovali, jakej to bude hit.
Hit to je, ale především v Itálii a ve zbylých zemích Evropy se prodeje pětistovky stydlivě krčí na spodních příčkách žebříčků. Kolik se jich prodalo u nás za rok 2009? Aspoň tři sta kusů (já prodejní čísla nemám)?
segment miniaut je v Česku zcela okrajový, tady lidi kupují Fábie v základu jako rodinné auta. Malou stylovku tady opravdu potřebuje málokdo....
Stejnou logikou ostatně vysvětloval tvůj velký idol i fakt, že se v Česku vůbec neprodává VW Fox (alias "mistr elegance" ) - prostě se pro Čechy nehodí.... Dlužno ovšem dodat, že podle prodejů se Fox nehodí ani pro nikoho jiného, narozdíl od F500 ;-)
No na to, jak tu někteří vyskakovali, že hned zejtra jdou pro jednu pětistovku, tak přišlo rychlé vychladnutí. A jak říkám, ceny jsou slušné, takže o tom to asi nebude.
No myslim,ze Fiat je s predajom 500 spokojny.Pozrel som si totiz cenniky z viacerych krajin a nikde neponuka ziadnu zlavu tak ako na vsetky ostatne modely.Keby neboli spokojni s predajom, urcite by uz znizovali ceny.Keby moja priatelka bola ako ine zeny, uz by mi stalo pred domom, lebo mne sa F500 paci.Lenze jej sa male auta nepacia a navyse ma slabost na Audi.Najhorsie je, ze 3 mesiace po kupe Audi A3 zistila, ze by chcela sediet vyssie, najlepsie v Q5. ;-\
ty už jsi tak vyřízený, že si ani nečteš články a rovnou pod ně utíkáš plkat do diskuse??? Píšou to TADY V TOMTO ČLÁNKU na auto.cz:"Fiat v tiskových materiálech uvádí, že 80 procent zákazníků volí vyšší stupně výbavy Lounge a Sport." Lounge a Sport jsou nejvyšší možné výbavy, obě mají stejnou cenu, jedna je komfortní, druhá sportovní....
Příště si fakt zkus aspoň ten článek přečíst, než zaprasíš diskusi.... :no:
Inac sa velmi cudujem patriotizmu talianov.Fiat ide zatvarat tovarne v taliansku a pritom si veselo vyrobi polmiliontu F500 v polsku.Cudujem sa, ze im to taliani este nespocitali pri vybere noveho auta. 8-s
Jakou má pověst výroba aut v Polsku? To by mne tedy zajímalo. Popravdě stejně jako my jsou postkomunistická země, která vyráběla před 20 lety auta, která nebyla srovnatelná se západem. Favorit nebo Polonez? Které z nich je lepší? Snad plichta.
Dnes auta vyrábí v německu Turci, tak proč ne Poláci v Polsku?
PS: Scirocco vyrábí Portugalci, společně s Řeckem země na dně EU.
Chyba pohledu. Češi byli vždy strojírenská velmoc. Velmi dobře uměli vyrobit něco z kovu, to nám mnozí mohli závidět. Měli jsme vždy svoji konstrukci, svoje lidi, mozky. Naše země má neoddiskutovatelnou tradici ve vývoji a trendech. ;-)
Dejme tomu, že zde bylo nějaké hluché období, ale netrvalo nijak moc dlouho - naštěstí.
Ale podívej se na věc komplexně. Těžké strojírenství, přesné strojírenství, hutě, slévárny. Na tak malou zemi jsme byli vždy hodně vysoko. ;-)
Byli jsme a budem,
jak jsme byli dosud,
ranami a trudem,
nezlomí nás osud.
Tolik Josef Václav Sládek.
F500 navrhujíjí povětšinou Taliáni, resp. většinu dílů. Totéž platí o těch našich mozcích tady v ČR.
My se ale od začátku bavíme o kvalitě výroby v Polsku a to s konstrukcí nemá nic společného. V Německu Golfy bouchají Turci, u nás v M.B. se najdou taky Poláci, tak kde je problém? Nebo snad Škodovka nevyrábí v Indii nebo Bosně?
Automobilka vždycky upřednostňuje země, kde mají s výrobou automobilů aspoň nějakou zkušenost, protože se to pak projevuje na výrobě.
Nebo si myslíš, že sedláci jsou schopni vyrobit stejné auto než lidé, co vždycky pracovali v automobilce? ;-)
Takže ti Indové mají asi hodně bohatou strojírenskou historii, stejně jako třeba Portugalci, když tam bouhachají ty Scirocca.
V které zemi EU dnes není alespoň jediná továrna na auta (mimo Lucemburk a podobné pidistáty?)?
Automobilky vyrábějí tam, kde je to vyjde nejlevněji, to za prvé. Kvalifikovanou sílu si udělají pár školeními. Však v Nošovicích dělají mí spolužáci ze základky, kteří mají učňák v oboru kuchař/číšník. A i ten Mercedes zvažoval vyrábět v Rumunsku. Taky pro bohatou historii? (Zapomněl jsem na Dacii a Olcita, to byly originální strojírenské výrobky z Rumunska, žádné kopie >:-[] )
No mysli si co chceš. Až budeš někdy zakádat nějakou "technickou" firmu, tak ti garantuju, že nějaké zemědělské národy vyškrtneš, po osobním setkání, jako první. ;-)
A ty se zkus zeptat těch manažérů. Stále jsi nějak nevysvětlil třeba montovnu v Bosně a ta strojírensky rozhodně nepředčí Polsko. Ono i ti Poláci mají strojírenské firmy a strojírenské VŠ.
Montujeme auta, ne trakaře, ve vší úctě ke strojařům navrhujících trakaře. Zavolej a dej vědět. Rád si to vysvětlení poslechnu, nejlépe rovnou od pana Piecha. >:-[]
To těžké strojírenství a podobné velkofirmy sem netahej, nic nám totiž nepatří.
A věř, že v těch firmách je takový bordel, že by ses nestačil divit, to mi věř. Za některé věci by se tam měli stydět, ale to se lidi z venku nikdy nedozví ;-)
To, že češi jsou šikovným národem, to je pravda. Bohužel je smutné, že se pak lidi odkazují na škodovku, ve které je 70% výrobků Made in VW, které vůbec nejsou vyrobeny v Čechách, nýbrž v Německu a nebo taky v Turecku, Portugalsku...
Jaký potenciál mají Češi, jde krásně vidět na škodovce. VW z ní chtěl mít jednoduchou a levnou značku.
Škodovka se sama vypracovala tam, kde se teď nachází. Srovnejme s jinými. U nás je prostě nepopiratelný potenciál. ;-)
Ano, to je sice fajn, ale bez pomoci VW by to nedokázala. Nehádám se o to, že to je špatný podnik.
A ber to zase z druhé stránky, až bude VW vadit ta velká konkurence (viz. nový Superb pro Passat), není pro něj problem, škodovku opět srazit na kolena. Jasně, není důvod proč by to dělali...To už řešit nebudu, nemá to cenu ;-)
Ono všechno nemá jen kladné stránky..
Nezklamal jsi :yes: Tebe je tady vážně škoda, slušelo by ti to v naší politické žumpě, plné lží, překrucování a demagogie :yes: Vzhledem k tomu, že F500 je jakýmsi upgradem Pandy (která si taky nějakých 200.000 kousků ročně přípíše), tak jsou prodejní čísla skvělá. Takhle se to má dělat, na jednoduché technice postavit pěkné auto a prodávat ho v nadupaných výbavách a s pěknou marží....
Ale co, piš si na blog bláboly o "mistrech elegance" a podobné kraviny.....
PS: o kvalitu "polské výroby" se neboj. Fiat Panda z Polska dopadl v testu AMS na 100.000km líp než tvoje masturbační ikony Passat, Touran a spol. Dokonce zvládl ujet 100tkm bez výměny motoru, převodovky a jiného "spotřebáku", narozdíl od VW.... Novináři (ti něměčtí, ti nejlepší, jak všichni víme) byli s tím autem velmi spokojeni, zatímco Passat TDI z testu vyšel s označením "věčný pacient" >:D Tak mě napadá, že těch "věčných pacientů" tady máme povícero.... 8-s
Škoda že těch 100 tis, nezvládla ujet třeba AR 159, ale co 100, slabých 30 a motor šel do kytek. Pašíku menili 2x trysky a navigaci co já vím. Zbytek bez problému.
A proto mě napadá, jestli je výhra mít auto, kterému odejde rovnou celý motor, ale v tabulce je před Pašíkem, než auto, kterému museli vyměnit trysky, ale motor vydržel. ;-)
Alfa měla přicpanej vstřik a to díky špinavý naftě ty rozubrado. Děláš tady ze sebe znalce, ale v reálu jseš šašek, proto ta Alfa 159 skončila před passatem. Proč byl passat prohlášenej v titulku jako "věčný pacient"? Protože se sypal mnohem víc a nebylo to pouze kvalitou paliva, ale kvalitou, nebo spíš zmetkovostí samotnýho auta. Mimochodem tahle diagnóza pacienta se hodí na tebe spolu s vrchním šaškem diskuzí na auto.cz.
Kdyby do Pašíka nelili špatnou naftu, tak by taky vydžel. ;-)
A tak je to se vším. Někdo se tady začne ohánět testy na 100 tis., ale ve finále je to hodně hloupé. já v té hlouposti jen pokračoval a hle, najednou jsem šašek a ten první co to vzpomněl, má samozřejmě pravdu, co? >:D:no:
všechno tady začal jistý arciblb, který tady podsouvá, že výroba v Polsku je nekvalitní.... A když mu Mexikán nebo Portugalec zbouchá VW, tak je kvalita zaručena, že?? Ale diskuse s GTI a tebou, alias jeho anální sondou, opravdu nemá smysl.... Hezky se plácejte po zádech a dávejte si palečky nahoru 8-s:yes::yes:
Nikdy jsem nenaznačil že úmyslně nalili šaptnou naftu do alfy, to je čistě tvoje spekulace, konstrukce CR motorů je náchylný na čistotu nafty, to bys snad ještě pochopil. Byl vyměněnej celej motor po cca. 20ti tisících, celej šel na rozbor do fabriky v itálii, proto dostali novej a pak to Alfa dotáhla do těch 100 tis. km. Vše v rámci záruky. Passat se vykydal několikrát, vždy to mělo spojitost se vstřikovacím systémem a poslední závada v rámci testu byla v cca. 90.tis, takže problémy trvaly do konce, prostě utrpení do poslední minuty.
No jéje, tak jim specielně ve fabrice poskládali extra nový motor. Kolik normálních lidí má tu možnost?
Mě je to úplně jedno, kdo udělal větší šrot, ale jsou mi k smíchu ti, co tady vytahují tyto testy autobildu. A dobře jsem se tady na toto téma pobavil.
AR159 se dělá v Polsku? Nebo proč to sem taháš? Zase tady plácáš blbosti, abys stočil diskusi někam stranou?? 8-s Jinak Alfa dostala v záruce nový motor a pak už jezdila v klidu, test Passata končí větou: "Angst vor Pannen blieb bis Testende" (a svoji posádku taky jednou nechal potupně volat odtahovku)...
tak pokud bych si měl vybrat, jestli v záruce vyměnit zdarma motor nebo jezdit x-krát za rok do servisu tu se vstřikem, tu s EGR, tu s čidlem teploty, tak volím výměnu motoru.... Ovšem diskuse s tebou je zbytečná, takže tady dál spamuj.... :yes:
A nezapomeň:"Angst vor Pannen blieb bis Testende" (kdyžtak si to dej do gůglu, aby ti to přeložil)
Neměj strach, němčinu ovládám.
Mimochodem, já ti tu výměnu motoru přeju, když po ní tak toužíš. >:D
Chudák ten, kterýmu by se ten motor zesypal po záruce.
no... ani ja si nevybavujem ktory kolega tu hovoril ze F500 nebude predajny majstrstyk.
Ale uplne presne si pamatam kto vravel, ze "...Ovšem pětistovka... to bude vejbuch tisíciletí... Už se to blíží... tak se pomalu na to připrav...". A tiez si dobre pamatam ze ten dotycny pouzil nadpis "500 PROPADÁKŮ". Na take ulety clovek hned tak nemoze zabudnut! >:D
Nespominam si, mozno aj to. Ale viem ze porovnaval VW NewBeetle a tvrdil ze 500-vka sa bude predavat radove horsie.
Mimochodom, myslim ze aj u vas sa 500vka predava pomerne dobre, ked uvazime ze je to skor imidzovka. Racionalne uvazujuci clovek skor kupi Pandu, a ta doslova deklasuje zvysok triedy...
"jsou mezi námi i lidé, kteří nikoliv jen z příčin ryze subjektivních nemohou jezdit v něčem větším, výkonějším, lepším.." Ano a takovi lide jiste sahnou zrovna a prave po 500. Brilatni logika... Osobne to vidim spise tak, ze 500 berou prave lide (ne primo diskuteri)s velkym srdcem, kdezto lidi s malym ehm.. to tahne k něčemu většímu, výkonějšímu, lepšímu. :-!
Velmi slušný prodej v porovnání s vozy stejné velikosti. Nutno brát, že to není auto s nízkou cenou a vysokými užitnými vlastnostmi. Zkrátka kupující ji nekupuje rozumem ale srdcem.
O to více je to překvapující a gratulace patří Fiatu.