Generální ředitel Fiatu Olivier Francois zveřejnil více informací k novému sedanu nižší střední třídy Aegea. Tímto vozem vše teprve začíná, přijdou i pro Evropu významnější karosářské varianty hatchback a kombi.
Nevypadá to jen jako 500.. ale jako Fiat úplně v pohodě.
Vy\gůgli si Mareu... a 131... dlouze se na to dívej...
Já tam souvislosti vidím. ;-)
Jak říkám - ještě bude důležitej vnitřek. Trochu sobecky připouštím, že je pro mě ještě důležitější, než zvenku!
Zvenku to vidím, jen když přicházím.. ale vevnitř sedím a tahám za páčky celou dobu. ;-)
se Dart / Aegea na pohled vážně poved. Líbí se mi, na fotkách. Ale to se mi 301 / c-elysee líbil taky, než jsem do toho ovšem sednul 8-s . Uvnitř katastrofa. Pokud to bude mít vnitřek zpracovný na úrovni Rapid / Toledo a smysluplnou cenu, bude to určitě fajn. :yes:
ale tu v ČR si to stejně většina lidí nekoupí i kdyby to bylo technicky lepší než Fabie / Octavie..a i cenou lepší..
Češi jsou národ zakomplexovaných lidí co kupují a dělají totiž furt to stejné :-)
Velká část Čechů vidí jen škůdky. Kdybych vybíral za rok auta, určitě by to vyhrála Giulia SW a k tomu do města Aegea hatchback. Věřím, že to budou moc pěkná auta, ale u Giulie sedan se mi nelíbí sklon víka kufru - kovová plocha by měla být víc vodorovná a delší. Na světlomety si zvykám, ale wow efekt jako byl u 159 tu není, škoda.
osobně to víko kufru taky není ideální....ale jako auto v segmentu 250-400 je to horký kandidát a jestli bude kombi pěkně zakombené tak není co řešit....
Psal jsem o Giulii, že mi nesedí to víko, u Aegey? s tím nemám problém. A ten kombík by mohl být trefou, ale musí zvládnou marketing, jinak v ČR 95% lidí ani nebude vědět o tomto kombíku (potažmo všech variantách modelu).
V CZ bohužel marketingové oddělení Fiatu ( alfy) úplně rezignovalo více jak 5 let zpět a na prodejích je to znát. Během té doby navíc Fiat ztratil většinu smysluplného portfolia a bylo vymalováno.
Pravda pravdoucí je, že na Evropském trhu levné jednoduché kombi nižší střední chybí. Po konci Octavie Tour Combi, různých Aster classic a případně kdysi doprodejů Megane II combi tu zbyla jen Dacia Logan MCV a to přeci jen není standart, který by většině lidí stačil. U P301/C-Elysse kombi vyloženě chybí a dodnes jsem nepochopil, proč s ním nepřišli, snad s další generací. Ale chce to startovací cenu kolem 250 tis, za 300 tis už jsou akční Megany Grantour, i30 combi apod.
Je to tak. Kdo z běžných lidí, kteří mají jen obecné povědomí o autech, dneska ví jak vypadá Ulysee, Dobló, Sedici nebo nedejbože mk2 Croma? Český Fiat :no:
ono je to tím,že prodávají měsíčně rámcově ve stovkách pro soukromou klientelu,kdežto v firemních prodejích uživkových vozidel Škodovka nezmůže nic....a Fiat panuje v firemních dodávkách atd...
No on je dost velký rozdíl Fiat a Fiat Profesional. Svým způsobem jsou to dvě samostatné firmy v jednom koncernu. Fiat je na tom hodně bídně, naopak Fiat Profesional je v prodejích jeden z top hráčů.
A ad prodeje do firemních flotil - například Škoda auto loni v CZ prodala 88% vzů do Fleetu, proti tomu Hyundai jen cca 35%. Ve výsledku to znamenalo, že jen cca 4 tis soukromých osob si koupilo novou Škodovku a 8 tis novou Hyundai, tedy v soukromém sektoru ( kdy auto nejde na IČO) prodala Hyundai 2x víc vozů.
ano Brava, Marea treba - loupajici se plasty, puchrici kliky po cca 2-3 rocich od zakoupeni! big fail. Marne jsem vzpominal na vyslovene luxus (na svou dobu) a zivotnost interieru v Tipu ! Tipo - posledni Fiat, ktery byl na spici sve kategorie, pak uz jen smer dolu a zatim to na come back nevypada.
Na takový levný prostorný kombík by mohli slyšet i Češi, ale všechny ty řeči o nízké ceně a za co si zákazníci (ne)chtějí připlatit mě trochu děsí. Pár low-costů, kde si dle mínění výrobců zákazníci nechtějí připlatit ani za otáčkoměr, zadní hlavové opěrky, stahovací okna nebo interiér z důstojnějších materiálů tady už máme...No snad budou Italové šetřit rozumně. :-)
Některé vozy utrpěly tak těžké zkatování kostů, že tyto "luxusní" prvky ani nenabízí. Zejména se poslední dobou předvedli inovátoři z Francie...Jinak jestli se nepletu, tak Lada u nás Grantu začala prodávat v maximální výbavě. Ale když jsem se chtěl mrknout na její české stránky, tak jsem se docela pobavil - z 19 vypsaných modelů je aktuálně dostupná výhradně třídveřová Niva, dokonce ani Kalina s Grantou se prý momentálně pro evropský trh nevyrábí. :-)
Granta se tu nabízela v základní výbavě, dokonce byly i kusy s černě lakovanýma naárazníkama. I tak měly okýnka a otáčkoměr.
Nejvyšší výbavy pro rusko měly klimatizaci, ESP, mlhovky, navigaci, na přání byl i automat atd.
Aktuálně v ČR Lada neprodává skoro nic, protože už prej nejsou skladem ani ty Nivy (údajně jen v bílé barvě), protože výroba motorů Euro 5 byla ukončena a Euro 6 startuje až říjnu.
Ale od příštího roku byl měla být v nabídce Vesta a Xray a možná se přiedá Granta nebo Kalina. Uvidíme.
Tak to jsem nevěděl - myslel jsem, že tyhle holobyty jsou právě vyhrazeny Rusku...Každopádně zajímavá situace, na několik měsíců prakticky vypadnout z trhu. :-)
Fiat Aagea je mezi nízkonákladovými modely nižší střední třídy opravdový skvost. Už se nemůžu dočkat, jak si ji prohlédnu naživo! Pokud to Fiat ČR nepodělá nesmyslně přepálenou cenou a pokud to bude mít alespoň průměrné jízdní vlastnosti, zvláště verze kombi by se mohla velmi slušně prodávat i v ČR! Aegea :yes::yes::yes::-)