Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Bravo My Life: Dobře vybavené Bravo za 289.900,-Kč

Fiat s příchodem léta upravil ceník modelu Bravo. Ceny začínají na 279.900,- Kč u výbavy Plus, ale mnohem výhodnější je o 10.000,- Kč dražší My Life.
Zpět na článek
10. 6. 2011 19:02
neregistrovaný "Aventador"
10. 6. 2011 13:03
10. 6. 2011 14:52
10. 6. 2011 17:25
10. 6. 2011 19:13
neregistrovaný "Aventador"
10. 6. 2011 21:39
10. 6. 2011 22:12
11. 6. 2011 09:39
11. 6. 2011 11:29
13. 6. 2011 13:12
neregistrovaný "xuperik"
15. 6. 2011 00:53
Avatar - kari.laz
10. 6. 2011 11:35
Cena je zajímavější, ale...
Sice šli s cenou dolejš, ale i tak ta cena v dnešní době není nic světoborného, obzvláště přihládnuli na prodeje Brava u nás.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2011 11:38
Re: Cena je zajímavější, ale...
U nás je antiitalské autoprostředí a Bravo nejde ani v Itálii.
Avatar - kari.laz
10. 6. 2011 12:14
Re: Cena je zajímavější, ale...
tím spíš by se měli snažit nasadit cenu ještě o něco míň. Obzvláště, když u nás máš za podobnou cenu octavii 1,4 TSI, ktré dá v ČR přednost spousta lidí.
Avatar - Dinar
10. 6. 2011 12:42
Re: Cena je zajímavější, ale...
Tohle je oblíbené bazalkářské zaklínadlo, jenže neplatí. Žádné antiitalské prostředí u nás není, právě naopak, mezi lidmi je Fiat přijímán naprosto bez problémů, stačí se podívat na kvanta ojetých brav, mareí weekend, stil, která se Českem pohybují. Spolu s Fordy patří Fiaty k nejvíce žádaným ojetinám ze spektra "levná kára", houfně nahrazují dosluhující favority a felicie. To, že se neprodávají Fiaty nové, jde plně nakonto naprosté neschopnosti importéra vytvořit odpovídající cenovou politiku, než u Fiatu pochopí, že stavět ceny brava proti golfu nebo astře nemá smysl, budou mít Korejci a Renault žně.
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2011 13:02
Re: Cena je zajímavější, ale...
Dináre, je to o penězích, ty dovozy se u nás prodávají, protože za stejné peníze jako kombíkové Stilo pořídíš tak Polo. Špatné jméno, ale vlastně dobrý kup.
Avatar - Dinar
10. 6. 2011 14:49
Re: Cena je zajímavější, ale...
Horší jméno než Fiat měli např. zmínění Korejci, jsou jako ojetiny i za menší peníze, přesto si u nás lidé raději koupí, coby ojetinu, o něco dražší Fiat. V nových je to přesně naopak, čistě kvůli ceně. Tedy ne, není tu žádné apriorní protiitalské prostředí, prostě Fiat neumí nastavit cenu reálně odpovídající svému tržnímu postavení.
10. 6. 2011 15:57
Re: Cena je zajímavější, ale...
to je vtip roku ze tu neni antiitalske prostredi? >:D sam jezdim fiaty a vim moc dobre jak se spousta lidi na to auto kouka..a nebo kdyz nedejboze nekomu reknu at si koupi treba fiata..to sou reakce..jasny ze sou lidi co jim je to jedno a pak sou lidi co maji italy tadi,ale tech co je hani pomlouva a tvrdi ze fiat neni auto je vetsina a to je holej fakt
neregistrovaný "Aventador"
10. 6. 2011 19:02
Re: Cena je zajímavější, ale...
je tu antiitalské prostředí jako svina...já osobně proti italům nemám nic...fiata bych si sice ani nekoupil...ale vlastnit alfu nebo lancii...(starou či novou) by mi vubec nevadilo...sice ty starší ročníky občas haprují...ale i to se vše dá vyřešit údržbou...když na to ten dotyčný kašle a jezdí s tím jako idiot...tak sere všecko...a když se o to stará tak jistě i alfa dokáže být spolehlivým vozem, jen s vyššímy provoznímy náklady no...to se však nedá nic dělat...díly jsou drahé na všechno dneska...premie, subpremie, korejec, škoda to už je dnes jedno...díly za babku na feldu a escorty jsou už dávno pryč...
Avatar - Guttalax
10. 6. 2011 13:19
Re: Cena je zajímavější, ale...
U talošů jde hodně Alfa a VW. Z Fiatů je dost vidět PaNDY .Od Lancie ty malé zachrapy Y10. :-!
12. 6. 2011 12:46
Re: Cena je zajímavější, ale...
Tragedia Brava (okrem toho aj MiTa a Giluetty) je ze interier vyzera jak keby ho vyrobili z recyklovanych jogurtovych kelimkoch....
10. 6. 2011 13:03
jak dojemné
, když se podívám na skupinu co se tady sešla... Už mi tady chybí jen dva. Ale dorazí, sem si jistý, že dorazí...

P.S. Dináre chápu to, že ty to nechápeš a nikdy nepochopíš, ale jaksi cena za kterou se prodává je na trhu tvořena poptávkou jen z části... Produkt nikdy nemůžeš prodávat pod cenou (pak to totiž ztrácí smysl). Tedy, těžko čekat že by Fiat někdy prodával svá auta levněji než Renault či Korea. To je totiž nemožné, leda, že by šel s kvalitou a s použitými materiály dolů, což osobně nechci. A sme u toho prostředí, které tady je, tedy takové, které není ochotné vnímat Fiat (celou automobilku) v kontextu reálného stavu věci, že je prostě Fiat kvalitnější než tebou zmínění konkurenti a nejedná se o technologický a technický lowend.

Příkaldem budiž např. nedávný čánek o japonských autech, kde např. Corrola se prodává za ceny audi A3, což je v našem regionu nepředstavitelné...

Tedy Fiat sám sebe nevnímá jako lowendového výrobce, nevnímám ho ani já tak, to že ho tak vnímáš ty bez jasných důvodů je tvůj problém, stejně tak jako problíémem Fiatu jsou prodejní čísla u nás. Cesta dumpingových cen však není ta správná, osobně bych Fiat v pozici Renaultu nikdy nechtěl. To ať pro levná auta jako je Renault raději znovu obnoví značku Zastava či Innocenti.

P.S. Podobně úsměvně na mě působí místní novinářské články, kde jízdně srovnávají např. Ceed proti Bravu... Fakticita těchto informací podložená víceprvkovou zadní nápravou u Ceedu se rovná nule.. Zajímavé je toto vymezování např. jen u toho brava... nepamatuju si podobnou kritiku u Astry, či Civica... a opravdu tam to nefunguje líp než u brava...

Takže ano je to o tom vnímání a o tom, že teď hold Fiat nějakou dobu neměl dost peněz (pravděpodobně) na mediální masáž, což se doufám, pokud se bude chtít Fiat udržet a postoupit dál změní... a je jen otázka času, dky bude i u nás vnímán úplně jinak, než je tomu dnes. Vrtěti psem prostě funguje ať se to někomu líbí a nebo ne. Skutečná kvalita produktu nerozhoduje.
Každopádně znám mnoho lidí co Fiat mělo, má a mít bude, a nikdo z nich Fiat jako lowendovou značku nevnímá a rozhodně ji vnímají pozitivněji než třeba Renault či Citroen.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Dinar
10. 6. 2011 14:52
Re: jak dojemné
Žít v iluzi, že bravo je dnes proti ceedu nějaký technický skvost může leda jeho majitel. Je ti přáno, bohužel realita je jiná, i kdybys kopal nožičkami jak chtěl, bravo se s cenou srovnatelnou s leadery segmentu prodávat nebude. A není to záležitost jen českého trhu.
Avatar - ethicon
11. 6. 2011 13:05
Re: jak dojemné
ale platí to aj presne naopak...v nižšej strednej sa o nejakých technických skvostoch hádam nemá zmysel ani baviť...v čom je to Bravo napríklad horšie ako Ceed či Mégane? dokonca motoricky je na tom lepšie ako väčšina konkurencie..a minimálne oproti Ceedu aj dizajnovo...myslím, že väčšina z nás čo tu diskutujeme vieme, že s kvalitou už väčšina výrobcov problém nemá a zrovna to Bravo určite nie...za nižšími predajmy vidím stále fámy medzi bežnými spotrebiteľmi ...ale aj imidž..je to vidieť aj v taliansku, kde sami taliani sa doslovne hanbia si kupiť Fiat (bavil som sa na tuto temu s talianmi na jednom serveri)proste sú neni taký patrioti pri kúpe auta ako francúzi, nemci alebo aj češi..
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2011 14:53
Re: jak dojemné
Wolfe, jak je FIAT vnímán, za to si může jen sám. Proč tomu tak je pochopíš, když se svezeš 10 - 15 roků starou Corollou. Vše v ní bude fungovat jako zamlada, otevírání dveří, páčky blinkrů, posunování sedadel, motor bez vibrací a šaltrpáka bude mít pořád dobrou kulisu a nepůjde ztuha. Tohle dělá jak se o značce mluví.
Avatar - ethicon
11. 6. 2011 12:52
Re: jak dojemné
no s tou Corollou si to riadne predimenzoval...konkrétne poznám aj mladšie "kusy" Corolly čo su doslovné šroty...mal som česť jednu jazdiť a jazdnými vlastnosťami, riadením či radením sa na Bravo absolutne nechytá...otrasný záber spojky, nepresné preposilované riadenie, vylágrovaná kulisa radenia... no nič moc s ohľadom na povesť a legendy hlavne ak to porovnáme s Fiatom..jednoducho sklamanie. často sa pýtam kto píše tie recenzie a testy..?
10. 6. 2011 15:46
Re: jak dojemné
No , nemusí je prodávat jak Renault nebo Kia, ale taky se mu může stát, že je nebude prodávat vůbec. Když se prodávají korejci, tak to o předsudcích už nebude. Pokud to Fiatu vyhovuje, tak není co řešit. Ale i tato nabídka ukazuje, že asi moc ne. Astra , Civic, jak se prodávali v 90 letech a dneska nicmoc. Právě na Pandě je vidět, že s dobrou cenou je Fiat hodně konkurenceschopný. Ale pokud jim Bravo aspoň vydělává, tak nemá smysl měnit vítěznou sestavu.
10. 6. 2011 15:50
Re: jak dojemné
co je na porovnani ceeda a brava usmevne?? Skus to rozpisat. Pripadne napis s cim sa ma bravo porovnavat a napis dovody preco bravo a nie cokolvek ine
10. 6. 2011 14:11
Mňo, pánové....
.... těžko říct :-) Jestli je Fiat technicky a jinak na úrovni Kia/Renault atd. nebudu soudit, protože v Meganu ani v Ceedu jsem nejel a ani o to nestojím.... Každopádně český trh Fiata takto vnímá a pak logicky když stejné Bravo je o 30 tyček dražší než ten Megan, tak ho nikdo nechce, že....

Celkově mám u Fiatu u nás pocit, že oni mají výbornou cenovou politiku, která je ovšem vždy asi tak rok za realitou. Čili přijít tohle Bravo před rokem, mohlo se jich relativně dost prodat a třeba by lidi konečně změnili názor. Dnes je ta nabídka možná zajímavá, ale určitě ne natolik, aby se prodalo těch aut dost na to, aby se obecné povědomí nějak změnilo....

A tak furt dokola.... Fiat v ČR holt bude muset kousnout do toho kyselého jablka prodeje bez marže, protože jinak bude z českého trhu nadále sublimovat, jak se již nyní děje....

Navíc u Fiatu je ubíjející jejich neschopnost prodat své konkurenční výhody, čili motory T-jet. Kdyby "My life" s T-jetem stálo 320 tyček, zas by byla nějaká šance něco prodat. Ale za 350? Tam už se zas dostáváme do vod, kde loví TSi a Češi si prostě italské auto nekoupí, když za stejné prachy je k mání "německá kvalita"....

Nemyslím, že jsou to tak sofistikované úvahy, ale vedení Fiatu zdá se toto dokonale uniká....

PS: uvidíme ceny Freemonta... V Itálii je jeho cena VELMI konkurenční.... Jestli ho Fiat ČR nacení na 700 tyček, tak to ať ani netisknou prospekty....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Dinar
10. 6. 2011 14:55
Re: Mňo, pánové....
Jistě, cena musí reflektovat postavení značky i jednotlivých modelů na trhu.
10. 6. 2011 15:55
Re: Mňo, pánové....
s cenou t-jetu mas pravdu, rozdiel medzi zakladnou 1.4 a druhym T-jetom je dost vysoky
10. 6. 2011 15:59
Re: Mňo, pánové....
Souhlasim s tim T-Jetem. Pokud chcu Bravo, aby bylo motoricky aspon trochu slusne (coz 66kW zrovna neni, da se to, ale osobne si predstavuju tak 80kW+), ten priplatek 60 tisic za silnejsi motor je proste uplne mimo. Bravu proste chybi nejaka rozumna varianta lehce nad zakladem. Tedy bud slevnit T-Jet nebo mit nejaky cenove rozumny motor, takova atmosfericka 1,6 s cca 80kW by byla na vyrobu podobne tak draha jako 1,4 (ono turbo a vsecko okolo v T-Jetu preci jenom neco stoji) a mohlo by se to prodavat klidne za 300 tisic a bylo by.
10. 6. 2011 16:37
Re: Mňo, pánové....
Pánové, myslím, že je tady ještě jeden důležitý faktor - domácí prostředí! Je fakt, že Hyundai dnes vypadá ve srovnání s konkurencí úplně jinak, než např. před 10 lety, ale důležitější je to, že se dělá v Nošovicích, takže průměrný Čech vnímá toto auta jako české. Deformace z minula, kdy si český taťka řekl, že raději trochu horší český výrobek, kdy přes kamarády sežene (ukrade) i nedostatkové náhradní díly, než shánět bony na drahý díl na třeba v té době Fiata rozhodla, že v domě bude Škoda. V Polsku se dělá Fiat, je tedy pro Poláky domácí značkou a taky se prodává mnohem líp, než u nás. Kdyby přesunuli výrobu i k nám, byli by taky úplně jinde, ale ruku na srdce - pro tak malý trh nestojí za to se angažovat. Fiat si pokazil reputaci rezavějícími auty a to se těžko napravuje, byť jsem už pěkně dlouho rezavého Fiata neviděl (Una už totiž prakticky neuvidíte). Chce to nové modely, i to Bravo má už čtyři roky a další modely se plánují do výroby až na rok 2013 (potěš klobás!) a cenová politika..., no comment. Bude to chtít hodně dobrou cenovou politiku a hodně dobrý management, jinak :no: !
Avatar - Well-being
10. 6. 2011 17:17
Re: Mňo, pánové....
Docela by mě zajímalo, jak vypadá průměrný Čech, podprůměrný Čech a nadprůměrný Čech ;-)
10. 6. 2011 18:04
Re: Mňo, pánové....
5 + 3 = 8 : 2 = 4. Čtyři je průměr z čísel pět a tři. Průměrný Čech je totéž, co průměrný Němec, Ital apod., tzn. ten, který tvoří většinovou část společnosti. Mým chápáním bych to automobilově řekl asi tak, že "podprůměrný" Čech je vlastník Trabanta, Sparcu, Picanta, který nedá moc do pořizovací ceny, ani moc do výbavy a jízdních vlastností. "Průměr" je majitel Fabie, Oktávky 1,6, ojetého Super béčka, ano i Brava. "Nadprůměr" je Meďour, Audi, Lexus, Ferrari. Jistě, je to o penězích - až bude stát nový Mercedes 199 tis. Kč, bude spadat do kategorie "podprůměr". Ještě jedna poznámka - "nadprůměrné" vozy si mohou dovolit montovat "nadprůměrně spolehlivé" součástky, protože je výrobce zohlední v konečné ceně vozu (když pominu hodnotu značky - Mercedes, to zní, co?). Nakonec teoreticky vyhrává ten, kdo má cenou "průměrný" vůz složený ze skoro "nadprůměrných" komponentů, což je už prakticky na hranici sci-fi.
10. 6. 2011 19:18
Re: Mňo, pánové....
Docela mě mrzí, že Fiat (čert ví proč) líp nevyužívá své spojení s Karosou...Irisbus...Iveco... To je škoda. Pak by totiž asi mohl být taky více vnímán jako domácí značka... (podobně jako ten Hyundai...)
15. 6. 2011 08:48
Re: Mňo, pánové....
Prumerny: kolem 17
Podprumerny: mene nez 15
Nadprumeny: vic nez 20

Vse v cm.
Avatar - Guttalax
10. 6. 2011 17:25
Cocodrillo
;-) Český trh Fiata nezahubí. >:D Třeba v Polsku je to druhá nejprodávanější značka. :-! :-!Hned po Škodě. :yes:
Rozbalit vlákno
2
10. 6. 2011 17:58
Re: Cocodrillo
Nebyl tam Fiat už v dobách budování světlých zítřků? Takže fakticky několik desetiletí domácí značka.
neregistrovaný "Aventador"
10. 6. 2011 19:13
Re: Cocodrillo
neví se náhodou jak je na tom FIAT v rusku?? tam se taky léta vyráběli licensovaný fiaty... :-) ale tam jede ve velkém avtovaz no...
10. 6. 2011 21:39
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
10. 6. 2011 22:12
Re: Cocodrillo
Je to možné, ale zatím mi nebyla užíváním poskytnuta žádná negativní zkušenost. Vůz (naštěstí) pořád funguje i po ujetí 40 tis. km přes všechny pesimistické řeči! Ano, jezdím s vozem této značky, sorry, ale nebudu hanět něco, co funguje!
Avatar - ethicon
11. 6. 2011 09:39
Re: Cocodrillo
zlé služby autorizovaného servisu či predaja nie je problém jednej značky...u nás je uplne jedno či idete do servisu VW, Mercedesu či Fiatu...osobne som kupoval auto u autorizovabného predajcu, ktorý okrem Fiatu a Alfy predáva a servisuje Kiu, Škodu a VW...proste katastrofa...sú síce slušní, ale to je tak asi všetko...predovšetkým klampiarske a lakovnícke práce sú obrovským problémom a to som vyskúšal viacero autorizovaných ale i neautorizovaných servisov... ;-\ opakovane sa mi stalo, že lakovanie bolo zle spravené..pri lakovaní poškodili iné časti karosérie...atd. a podobné skúsenosti mali aj známi či už v servise MB alebo VW...
11. 6. 2011 11:03
Re: Cocodrillo
můžu se zeptat co konkrétně jsi řešil, že jsi kvůli tomu kontaktoval i Itálii?
11. 6. 2011 18:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 6. 2011 21:00
Re: Cocodrillo
proč nenapíšeš konkrétně, o co šlo? Jako chtěl jsi zapsat nestandardní velikost ráfků nebo něco takového nebo co? Nevidím důvod, proč to tajit....
11. 6. 2011 11:29
Fiat a jeho dno
Ta auta se neprodavaji jednoduse protoze nemaji konkurenceschopnou cenu - alternativa Fiat pada po prvnim shlednuti "akcniho" ceniku u 99% zajemcu.Renault to pochopil - musi byt v podvedomi lidi i kdyz na tom nevydelava - je to investice do budoucna.

Mimochodem nechapu z ceho showroomy Fiatu, Lancie a Alfa Romeo ziji, auta neprodavaji, zeji prazdnotou...., vcera jsem byl v jednom (Fiat+Lancia+AR) - obhlednout Giuliettu....chovani na urovni VW deleara (VW Heller), prehlizeni, prodejce nevstal ani od stolu, klikal na pocitaci...a to jsem byl v showroomu sam! Ma tam potencialniho kupce auta za 500 000,- a nezvedne prd*l, otresne - uz tohle mne odrazuje. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ethicon
11. 6. 2011 12:46
Re: Fiat a jeho dno
toto je problém u väčšiny predajcov, nielen Fiatu...nezáujem o zákazníka, často neznalosť a to až taká, že predajca ani neovláda výbavy či motorizácie..to sa mi stalo nielen u Fiatu (u Alfy nie) ale aj v predajni VW...dotyčná "predajkyňa" ani nevedela, že základný motor Golfa V 1,4 mal 75 koní a 16 ventilov... :-) (bolo to v roku 2005)
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2011 18:20
Ten, jehož jméno se nevyslovuje
Fiat se u nás neprodává dle mě z několika důvodů:
1) zanedbaný marketing (nejen reklama). Prostě prodejny nemastné neslané, prodejci alespoň u nás že bych zaplakal...
2) ztráta identity - když se řekne VW, většina u nás vyhrkne kvalita, měkčené plasty, TéDéÍ, 4kolka atd. Když se řekne Kia - 7letá záruka, levné kvalitní auto... Citroen - pohodlí, Peugeot - styl, Toyota - spolehlivost... Když se řekne FIAT, tak ani mě vlastně nic nenapadá.
Přitom nabídnout prodejní centra Alfa-Romeo + Fiat, víc vytěžit z Ferrari a Masseratti, Multi-Air mohl být prodejní klenot.
3) nezajímavá cenová nabídka - MyLife přichází jako jedno z posledních a přitom je stále dražší než konkurence. Když chce být dražší - OK, ale musí mi nabídnout něco navíc. A co mám jako přidanou hodnotu? NIC?
4) slabší modelová řada - přecijen není MPV, není SUV, není sedan střední třídy, není vlastně ani sedan nižší střední třídy, není kombi...
OK, je tu Dobló - jenže je to napůl užitkáč, stejně tak Qubo, Sedici by rádo bylo SUV...

I na Sedici je hezky vidět průšvih Fiatu - je to stejný vůz jako SX4, přitom SX4 vidět je, Sedici prakticky neexistuje...
Do budoucna se podle mě může jednat (pro náš trh) o nejzajímavější automobilku s největším potenciálem růstu. Jen si nejsem jist, že to je v rukách "dostatečně schopných" jedinců, když nejsou schopni udat ani Fiat samotný. Auta to určitě špatná nejsou. Jenže to dnes nestačí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "xuperik"
13. 6. 2011 13:12
Fiat Bravo My Life = dobrá nabídka
Fiat Bravo v této výbavě mi přijde výhodné. Přehledy cen nových aut najdete na www.vychytej.cz hezky aktuálně
Rozbalit vlákno
0
15. 6. 2011 00:53
Adekvátní
Mě přijde tato nabídka úplně odpovídající tomu, co za své peníze kupující dostane. Bravo, kterému chybí ke spokojenosti leda tempomat, stojí daleko méně než Golf, a o trochu více než korejec (ale záleží na motoru a výbavě).

S Bravem jsem občas jezdil - 1.4 16v a byl jsem příjemně překvapený. Solidní auto v kombinaci se základním motorem ALE 6ti stupňovou převodovkou dokáže nabídnout pohodlné a relativně rychlé cestování za velmi příjemnou, až úžasnou spotřebu. :-)
Rozbalit vlákno
0