Auto Union? FCA + VW Group? Neexistuje taková lidská a IT kapacita, která by takový gigant uřídila!
Mimochodem, Chrysler nefungoval ani pod nejschopnějším možným majitelem Daimlerem...
Tak teda pardon - ale to už je obscese... nezdává se vám to
"FCA by rádo spolupracovalo s takovou firmou, která není příliš závislá na evropském trhu."...
"Zajímavou možností by pak bylo spojení s německým koncernem Volkswagen Group, které by mohlo být výhodné pro oba partnery."...
Ano, VW je skutečně ukázka firmy, nezávislé na evropském trhu...
>:D
Ta Mazda je mnohem logičtější... tam bych to bral.
Re: Tak teda pardon - ale to už je obscese... nezdává se vá
Preboha, len to nie! Co by uz len Mazda ziskala partnerstvom s FIATom? Uz kedysi mali spolocny podnik s Fordom, a neklapalo to. Teraz to krasne vidno, ze obe automobilky maju plne inu predstavu o buducnosti. Staci vedla seba postavit Mondeo a Mazdu6...
FIAT by takym partnerstvom ziskal, to je jasne (inovativne motory, platformy pre svoje modely, atd). Ale co Mazda? Naco by jej to bolo?
Re: Tak teda pardon - ale to už je obscese... nezdává se vá
svatá prostoto.... ty si vážně myslíš že malá firma typu Mazdy to dlouhodobě zvládne bez nějaké integrace s někým, s kým se podělí o náklady na vývoj, distribuční síť atd....?
A jen tak mimochodem, FCA má taky v portfoliu dobré motory a platformy....
Myslím že Mazda bude silného partnera reálně potřebovat mnohem dříve než FCA....
Re: Tak teda pardon - ale to už je obscese... nezdává se vá
inovativné motory?!
Diesely, co nestojí za mnoho.. a benziny, u kterých se s napětím čeká, jestli opět nebudou stát vůbec za nic nebo už tentokrát budou aspoň průměrné?
S motorama bych zrovna na světlo raději nechodil...
Re: Tak teda pardon - ale to už je obscese... nezdává se vá
Blbost, Fiat je jedna z největších automobilových firem na světě, má pod sebou několik značek a know-how, které může závidět leckterá japonská automobilka, líbí se mi, jak lidé si myslí, že Fiat je jen 500 a Punto. Ta firma nabízí od traktorů,autobusů, letadel, armádních vozidel, robotů, prakticky vše na co si člověk vzpomene . Opravdu máš domnění, že Mazda (ač jí mám rád) opravdu dokáže něco Fiatu nabídnout? Mazda nemá motory, které Fiat zajímají. Skyactiv je spíš založen na tom, že auto je lehké a proto ty parametry vypadají impozantně, toť vše. Atmo. motory Mazdy Fiat nějak neobohatí, na to mají Chrysler, který dělá jiné objemy a turbo Mazda moc nedělá a co se týče dieselů, tam má Fiat prakticky všude zastoupení, jinak Wankel je blbost, Fiat není PSA >:D , aby něco takového zkoušel a nějaký model Fiat Mazda může vzniknout i bez výraznějšího partnerství.
Re: Tak teda pardon - ale to už je obscese... nezdává se vá
Mazda a Mitshubishi, které ale ovšem není zase jenom firma dělající výhradně auta, se brzy budou s někým muset spojit, popřípadě vyhledat zdroj peněz. Mitshubishi je automobilka tak zhruba max. o 5 modelech. U nás se prodává dobře ASX (asi nejlepší nabídka za ty prachy), jinak Lancer a Outlander se mi velice líbí, ale prodejně je to podprůměr a ostatní i Japonci toho prodají více, Pajero a L200 jsou trochu jiná kategorie. Ohledně Mazdy, tak té se sice v poslední době daří, ale proč si myslíš, že třeba váhají ohledně MP3, podobně jako Honda se Civicem, důvod je jasný. Evropské hot-hatche jsou zkrátka dobré a relativně levné, Mazdě by se taky mohlo stát, že by udělala dobré auto, ale třeba by cenově, velikostně, nebo nějak jinak nesplnilo očekávání a Mazda by přišla de facto o prachy, to samé s Wankelem. Mazda opravdu nemá prachy na rozdávání.
Re: Tak teda pardon - ale to už je obscese... nezdává se vá
Neblaznite vsetci...
Neprzdite mi mazdu...
Hlavny dovod fuzii je ZNIZENIE NAKLADOV - mnozstevne zlavy od subdodavatelov a MINIMALIZOVANIE RIZIK - ak by mala napr. mazda problemy ako VW s 1.2 TSI, uz davno krachne, velka firma absorbuje omnoho viac preslapov.
Mazda nema v sucasnosti jediny dovod na fuziu:
- NESTIHA VYRABAT, od osamostatnenia od fordu navysila predaje z 1 na 1.5 miliona, predaje na vsetkych klucovych trhoch rastu alebo su rovnake pri vyssej marzi
1. SLABY YEN
hlavny problem malych j. vyrobcov, jap. vlada podporuje export
postavenim zavodu v Mexiku sa z nich stava globalna firma nezavisla od kurzu yenu a dovoznych ciel z Japonska
2. PROBLEM C. 2
- malych automobiliek su mensie mnotstevne zlavy od subdodavatelov a naklady na vyvoj, ale
- mazda ma vlastny vyvoj - vlastne motory, vlastne prevodovky, vlastne podvozky, vlastny dizajn a vyvija spravnym smerom, je to momentalne snad najinovativnejsia automobilka na svete.
Najblizsich 10 rokov nema mazda absolutne ZIADEN dovod na fuziu, Skyactiv I je hit, Skyactiv II pripraveny na spustenie, prevodovky si vystacia so 6 stupnami, aj automaticka, nepotrebuju 8 st. ZF, aby im spravne pracoval motor, elektricke riadenie namiesto hydrauliky zvladli na jednotku, dizajn zvladli na jednotku, bezp. technologie maju na urovni, spolupracuju s toyotou - yaris alebo mazda 3 hybrid - hybridne technologie nebudu problem, rekuperaciu riesia uz teraz, odlahcovaniu automobilov sa venuju uz desatrocia a a ako vsetci japonci
PLANUJU dlhodobo a vedia spravit slusne auto za rozumne peniaze
Nemuselo by to pro automobilového fanouška být tak hrozné. Fiat a VW jsou dvě úplně rozdílné školy tvorby aut. Supersporty od VW by najednou měli koule, auta by dostali trochu na šmrncu a fiat by mohl realizovat díky technice a zázemí spoustu věcí od alfy a fiatu, které by jistě uspokojili každého. A pěkně by jim to i ladilo:
Vždycky první ve dvojci je levnější:
Fiat/Seat - sportovněji laděné auta za pár výplat
Škoda/Lancia - konzervativní/extravagantní střední třída za pěkný peníz
VW/Alfa - VW klasika/Alfa sportovnější a odvaz v dizajnu
Audi/Lamborghini/ferrari/Buggati - současný stav s technologickou a dizajnovou výpomocí
Patrně by vznikl opravdový gigant a pokud by VW nedržel fiat příliš na uzdě a nechal by si fiat a spol. držet jejich filozofii, bylo by to pro všechny automobilové fanoušky jedině dobře ... jen pomyslete na ty alfy a lancie ...
Unifikace je všude, hlavně tam, kde se šetří, nebo kde nejsou peníze, proč si myslíš, že Fiat má různé verze 500vek, do jisté míry to šetří peníze na vývoj designu a dalších věcí. Myslím si, že VW by nechal Fiatu prostor i naopak, jen by tam nalil prachy.
"Jen by tam nalil prachy". Obávám se, že zrovna na tohle VW není zvědavý. Pokud něco někdy převzal a nalil tam prachy tak to byl malý výrobce a tvrdě si ho zkontroloval, jak s těmi penězi nakládá a dokopal ho k prosperitě (vyjma Seatu). Představa, že VW přijde, zaplatí dluhy takového molochu jako je FCA a nechá ho "tvořit" je nesmysl a tudíž i celá představa o spojení VW a FCA je jen plácání "analytiků". Klidně se vsadím o láhev něčeho dobrého, že VW a FCA se během příštích 5 let nespojí. To už bych spíš věřil té Mazdě, ta dlouhodobě jako samostatný výrobce má dost malé šance.
Mazda ale nemá co Fiatu nabídnout, Mazda je tam, kde je i Fiat, jedině mě napadá Rusko, kde se Fiatu nedaří, ale to může částečně zvrátit Jeep a třeba se tam 500x chytí. Japonský trh je pro Fiat a všechny ostatní mainstreamové nejaponské značky téměř zapovězený. Chce to spíš nějakou značku orientující se na rozvíjející trhy, třeba Suzuki by byla trefa do černého. Levná, spolehlivá auta pro Indii, v Číně by to byl Fiat ( aby Čínani neprotestovali >:D ) a v JA by případná spolupráce se Suzuki byla podle mne hodně plodná, obě firmy by mohly začít spolupráci i v oblasti moto. Fiat kouká po Peugeotu i Piaggiu, jediný problém je, že Suzuki je akciově provázáno s VW, což by se vyřešilo při spojení Fiatu s VW.
Jeep nezvrátí vůbec nic a prodejci budou muset velmi brzy zdražit, nebot dolar už je za 24 kaček a ještě půjde nahoru...
Naopak euro možná bude brzo 1:1 s USD
Ano, Alfa by se podívala do USA, jinak Chrysler by se svými značkami hlavně soustředil na J a S a střední Ameriku a s Jeepem by se mohl ještě víc prodrat v Číně a Rusku. V JA by VW spolu s Fiatem konečně vymysleli strategii pro tamní trh, kdo a co bude prodávat popřípadě jak to skloubit s Chryslerem, např. co se týče pick-upů.
1) Spojení Fiatu a VW nikdy neposvětí antimonopolák... Obě firmy by tím beztak ztratily.
2) Fiat si myslím, že z části převezme Mazdu, to co píšete výše všichni zde diskutující je hovadina. Mazda vždy byla s někým v holportu, nemá na to aby zůstala dlouhodobě samostatná. A Fiat je v dnešní době stabilnějším a lepším partnerem než Ford. Obě značky by se měli čím obohatit.
3) Následné spojení se Suzuki je taky logickým krokem. Už dnes je mezi těmito značkami dost blízké partnerství, Suzuki bohužel jen udělalo chybu s VW a musí si to vyřešit. V momentě kdy skončí arbitráž a nějakým způsobem se to uzavře, je cesta volná k tomuto partnerství. Ani Mazda a Suzuki si zásadně nějak přímo nekonkurují.
4) Spojení s PSA bylo kdysi taky ve hře, ale popravdě i Machionne musí vědět, že PSA je mrtvá společnost. Bohužel. O PSA už nikdo nezavadí a je mi líto Mišízbuší, které nejspíš padnou s nimi.
5) Renault Mercedes Nissan je protiváha VW a Fiatu, je to jeden 4 - 6 koncernů co přežije. Už i tuto věc před 5 lety Marchionne nastínil (GM, FORD, FCA, VW, Renault Nissan - Mercedes). Jak dopadne BMW v tuto chvíli nevím. Dlouhodobě to taky neustojí a neumím si představit, že se s něma někdo taky spojuje (možná to dají dohromady s Volvem a Číňany, leccos by tomu nasvědčovalo). Je to přirozený vývoj a vše k tomu spěje. Pes jde bohužel ze hry ven (jestli přežije Citroen a nebo Peugeot pod někým, to je otázka, stávající majitelé to prostě neutáhnou a dřív nebo později to prodají a čeká to osud Saabu, v celku dohledné době).
Je s podivem, jak jsi správně už hned v předmětu pojmenoval ten tvůj následující projev :yes:
1)Přání notoricky známého nejchytřejšího českého pepíka, který trpí FIATofilií
2) Na základě spolupráce u jednoho modelu hned vidíš fůze, která je samozřejmě nesmyslná
3) Suzuki je ta samá písnička mládí (SX4, Sedici), portfolio malých aut je doménou samotného FIATu
4) PSA je na tom špatně, ale FCA na tom není také kdoví jak. PSA zatím drží velmi zisková divize automotive (Faurecia atd)
5) BMW to pochopitelně ustojí a poradí si, to není ani podstatné, naopak FCA je moloch, který vedou neschopní Elkannové, nedosahující ani z daleka schopností rodu Agnelli. Krom VW o FCA nikdo zájem nemá a pokud bude chtít přežít, tak se v Bilderbergu za Elkanny za čas rozhodnou právě pro fůzi s Piëchovým autodružstvem, což je nejpravděpodobnější možnost ze všech, které jsi vyjmenoval.
Budeš si pak muset změnit nick na wolffsburg
>:-[] >:-[]
Hlavně SUZUKI je na 10. místě v koncernech co se týče prodaných automobilů. Opravdu mini nevýznamná značka, stejně jako Mazda. Nu vot, škoda že Mazda v TOP 10 ale vůbec není a vůbec toho neprodá tolik co Mazda.
Maruti taky v Indii prodá 5 aut ročně, holt nevýznamný výrobce, který čeká honem na Fiat.
Co by mu ten Fiat přinesl? Suzuki malé auta umí, umí i malé suv a offroady a velká auta neumí jak Suzuki, tak fiat.
Leda že by prodávali přeznačkované Dodge i jako Suzuki >:D >:D
Je to hezké, jak se oba snažíte debatovat a třeba vůbec netušíte, že v podstatě veškeré mechanické díly v Maruti jsou made by Fiat. Ale... hlavně, že máte jasno.
P.S. Ono v dnešní době až tak nezáleží na tom, kolikátý ten který výrobce je (Nokia byla ještě nedávno jedničkou, dneska už není), ale spíše na tom, co nabízí a kolik na tom kterým produktu dokáže ten výrobce vydělat. A co si budeme povídat. auta, která vyrábí Suzuki nejsou ta s nejvyšším profitem...