Holt, co si může dovolit automobilka v Evropě, neprojde v Americe. To je taky mimo jiné důvod, proč ve státech nejsou hnoje, jako Citró, Pažó a Renó. Ti by se za pokuty nedoplatili 8-s
"Učíme se ze svých chyb," prohlásil viceprezident firmy Scott Kunselman
Ale pomalu Mr. Kunselman, uz x-ta generace manageru to [kvalitu] furt nedostala pod kuzi. Chrysler/Dodge/Plymouth neumeli vyrobit kvalitni auta poslednich 50+ let. :-!
"......nejsou hnoje, jako Citró, Pažó a Renó...." to je jina pisen, mein freund, - tyhle znacky si v 60-tych letech myslely ze prodaji to, co se jim podarilo vyrobit pro domaci trh. Stacilo v lete v nich vyrazit z "mesta andelu" do Vegas, a letelo se domu letadlem. Nebo obdobne v zime z Mineapolis do St. Cloud. Tilt, game over. :-!
Tak, toho pajáca, čo na obranu povie "Učíme se ze svých chyb" by som na hodinu vyrazil.
Tejto firme asi nič nehovorí výraz krízový manažment.
Zato PR oddelenie, ktoré chrlí vyhlásenia o tom čo bude a nebude, čo sa odkladá, ... tak praská vo švíkoch. Však Mr. Sergio?
Tak neviem...osobne nemam nic proti ziadnej znacke na trhu a nemal by som problem mat ani Fiat, ale sam seba sa pytam, preco Fiat viac nezabere a nesustredi sa na kvalitu. Kto je vo Fiate za kvalitu vobec zodpovedny? V nejakej inej firme by uz veduci kvality opustal miesto a tu?
Pozrel som sa na rozne statistiky a studie a nech sa divam kdekolvek, tak Fiat nie ze patri medzi najhorsie znacky, ale on je vsade uvadzany ako ten najhorsi a nech uz berieme tie studie s rezervou, domnievam sa, ze nieco na tom asi bude. A ak si niekto mysli opak, zaujimalo by ma jeho zdovodnenie.
Len cast z tych studii:
[odkaz]
[odkaz] (za 2014)
[odkaz] (za 2015)
To mas samozrejme pravdu....tak taka JD Power hodnoti kvalitu hlavne na zaklade spokojnosti zakaznikov. Ak su vzdy a to treba zdoraznit ROZNI, cize stale NOVI zakaznici s Fiatom najviac nespokojny, tak to bude asi zahrnovat vsetko, zacinajuc motorom a konciac kvalitou pristrojovej dosky, evt. (to neviem) aj servis.
O problemoch motorov (k tvojej tabulke) u Fiatu som zatial nic zle nepocul, takze sa stale pytam, ze v com spociva ta nespokojnost s Fiatom?
No, nejhorší jsou nesplněná očekávání... takže J.D. Power dost možná odráží nespokojenost ve smyslu nesplněných očekávání... nevím, a vlastně ani necítím potřebu to vysvětlovat.
Fiaty vždycky byly relativně jednoduchá auta, ale funkční a spolehlivá.
Měly ke své smůle období vážných problémů s korozí, a nepovedl se jim jeden motor - dvoulitrový bezín byl slabej "na kliku" ve všech derivacích, ve kterých se na trhu objevil.. ale bylo to tak na hraně, takže k akci je donutila až velká ostuda po převlečení tohodle motoru do barev Alfy Romeo.
Když tohle víš, tak s Fiatem neuděláš chybu.
Diesely? Výborný...
Menší beziny? Jedinečné...
Karoserie od dob zavedení pozinku drží...
Takže rezaví už jen výfuky. Po cca 4 letech ho budeš měnit. Ale nestojí moc... na rozdíl od selhaných rozvodů a prasklých hlav německých konkurentů.
Suhlasim s tebou, ale "chyby" Fiatu, o ktorych pises su uz davno minulostou, zatial co ta nespokojnost s touto znackou je aktualna.
Inac opakujem, nic proti Fiatu, sam som kedysi uvazoval nad Freemont ... aj ked vsetci vieme, ze to zas nie je cistokrvny Fiat.
Stačí si přečíst detaily ze zpráv Consumer Reports nebo J.D. Power a otázka v čem spočívá nespokojenost s Fiatem je tam dost zevrubně vysvětlená, nejnekvalitnější osobní auto na trhu v USA je 500L (nespočetné, stále nevyřešené a neustále se opakující problémy s převodovkami a palubní elektronikou) a nejnespolehlivější SUV je Jeep Cherokee, opět převodovky a elektronika.
Karoserie na rozdíl od Japonců nerezaví, převodovky jsou na rozdíl od Francouzů přesné a vydrží, nápravy se na rozdíl od Němců nerozpadaji... co je teda špatně?
Jedinej Ital s krehkou napravou byla 156.
Treba takovy Punto je ukazkovej Fita: asi 4 metry = maly, ale dospely auto.
A drzi jak helvetska vira. Kdyz se u benzina vykasles na rozvody a praskne Ti remen, tak se ani nepotka.
Pro 4 mista dost. Kufr tak tak, ale staci.
Co na nem vadi? Ze pry je "predpotopni".
Rozumej neumi sam parkovat, radio musis ovladat cudlikem a ne hlasem. Nedela se s automatem - presneji dela se jen s "robotem", a ten u auta tohodle typu asi nema smysl.
Howgh. Je krasne, jdu ven. ;-)
ale Ty se vlastně ptáš na zdůvodnění toho, proč si kupuju Fiaty... no protože já jsem se svýma Fiatama udělal jen dobré zkušenosti... a obě moje osobní zkušenosti s koncernem jsou tragické... jedno Škoda, podruhé VW... "etalon spolehlivosti".
Za svoje peníze nikdy.
Nejen, že se kazí a musí věčně do servisu na opravy... ale patrně zejména pravidelné servisní úkony jsou násobně dražší.
Ale já jsem divnej: nemám problém řadit, nepotřebuju, aby auto samo zaparkovalo... dokonce mě neláká ani ovládání rádia hlasem. ;-)
Ano...skusenost casto rozhoduje a vybrat si medzi VW a Fiat, ja osobne idem do Fiat a to koli OSOBNYM skusenostiam s VW....Fiat som nikdy nemal a poznam len par, co maju Pandu a nestazuju sa.
Inac k predajom Fiatu....no teda aspon na severo-americkom kontinente predaju Fiatu extremne prudko klesaju a to zdoraznujem, extremne:
V Kanade klesli predaje 6/14 - 6/15 o 53,7%, rozdiel medzi 1-6/14 a 1-6/15 je minus 34,3
[odkaz]
Amerika tiez nic dobreho:
6/14 - 6/15 minus 29,9% a rozdiel medzi 1-6/14 a 1-6/15 je minus 12,7
[odkaz]
Pro Ameriku je Chrysler - a tak je to v poradku.
Proto se to jmenuje FCA.
Jde jen o to, nevyvijet stejny veci dvakrat... jinak kazdej "svet" ma svoje fotky specificke potreby, aniz by se dalo rict, ze nektery svet je lepsi nez jiny. ;-)
".....Jde jen o to, nevyvijet stejny veci dvakrat......" bohuzel pro dva ruzne trhy to jednim vrzem tezko pujde. Bud to bude ponorka, nebo letadlo, nebo draha "bondovka", coz je oboji.
Jazdil som na Fabiách. A zrazu bác - hlásenie, že do servisu.
Auto zobrali a mali ho tam 2-3 dni. A potom veľmi vágne hovorili, že to nič nebolo, že len falošné hlásenie.
Jasné klamanie a zavádzanie spotrebiteľov.