Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat: dvouspojková převodovka bude do tří let

Úspěšný mix techniky, ceny a efektního designu doplní Fiat v roce 2010 o dvouspojkovou převodovku.
Zpět na článek
1. 2. 2008 12:22
neregistrovaný "TommII"
1. 2. 2008 12:48
neregistrovaný "A2"
1. 2. 2008 13:58
neregistrovaný "SOUMAR"
1. 2. 2008 14:29
neregistrovaný "A2"
1. 2. 2008 15:30
neregistrovaný "FX_"
1. 2. 2008 15:52
neregistrovaný "Ales.Ligas"
1. 2. 2008 17:09
neregistrovaný "LT"
1. 2. 2008 17:16
neregistrovaný "BeranK"
1. 2. 2008 17:22
neregistrovaný "LT"
1. 2. 2008 18:44
anonym
1. 2. 2008 21:21
neregistrovaný "313"
2. 2. 2008 14:43
neregistrovaný "LT"
1. 2. 2008 21:14
neregistrovaný "SOUMAR"
1. 2. 2008 14:06
neregistrovaný "Marek-R"
1. 2. 2008 14:31
anonym
1. 2. 2008 15:29
neregistrovaný "FX_"
1. 2. 2008 15:53
anonym
1. 2. 2008 17:10
neregistrovaný "LT"
2. 2. 2008 01:18
neregistrovaný "Daves"
1. 2. 2008 13:31
neregistrovaný "ethicon"
1. 2. 2008 16:05
1. 2. 2008 16:20
neregistrovaný "313"
1. 2. 2008 16:32
neregistrovaný "PREMDA"
1. 2. 2008 17:02
neregistrovaný "Seremeduv"
1. 2. 2008 19:15
neregistrovaný "Q"
1. 2. 2008 19:16
anonym
2. 2. 2008 01:22
neregistrovaný "Daves"
1. 2. 2008 17:00
neregistrovaný "nextrom"
2. 2. 2008 15:48
neregistrovaný "nextrom"
1. 2. 2008 18:16
neregistrovaný "Q"
1. 2. 2008 18:35
1. 2. 2008 19:08
neregistrovaný "Q"
1. 2. 2008 22:50
1. 2. 2008 22:55
anonym
1. 2. 2008 21:07
neregistrovaný "Lubb"
3. 2. 2008 20:31
neregistrovaný "SOUMAR"
neregistrovaný "TommII"
1. 2. 2008 12:22
Za tři roky???
hmmm, to bude cca deset let po VW...
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "A2"
1. 2. 2008 12:48
Re: Za tři roky???
A co jako?
neregistrovaný "SOUMAR"
1. 2. 2008 13:58
Re: Za tři roky???
No jako že jsou opožděný o 10 let.Kapku ostuda...
neregistrovaný "A2"
1. 2. 2008 14:29
Re: Za tři roky???
Proč ostuda, Fiat třeba představil systém common-rail v roce 1997 (mimochodem jako první na světě, A-156), cpe ti snad někdo něco takovýho? Tato převodovka nebyla primárním cílem, i když já můžu s klidem říct, že s DSG se fakt skvěle jezdí.
neregistrovaný "FX_"
1. 2. 2008 15:30
Re: Za tři roky???
Common rail první generace stál za prd.
Což se o DSG první generace rozhodně říci nedá. :-!
neregistrovaný "Ales.Ligas"
1. 2. 2008 15:52
Re: Za tři roky???
Takže VW začne konečně po DESETI letech používat common rail :)) No konečně to nebude znít jako traktor... jupiiii :-)
neregistrovaný "LT"
1. 2. 2008 17:09
Re: Za tři roky???
Ty seš tupec. :no:
neregistrovaný "BeranK"
1. 2. 2008 17:16
Re: Za tři roky???
Chudinko, jdi už s tím tvým fiatem do pr....Kdo má pořád číst ty tvý ubohosti. Fiat představil prdlačku - přečti si o tom něco, než začneš psát ty svý nesmysly. Ale jako vždy jsi mně pobavil tím, že tvrdíš, že můžeš s klidem říct, že s DSG se fakt skvěle jezdí - touhle pitomoučkou větou jenom dokazuješ, že jsi za volantem seděl tak maximálně když tatík vaši ojetinu nechal odemčenou v garáži.
neregistrovaný "LT"
1. 2. 2008 17:22
Re: Za tři roky???
Má pravdu, za žvanila jsi tu považován ty, jestli se chceš hádat kdo první použil common-rail, zjisti si to prosim tě, ať tu neděláš *.

Proč by to nemohl napsat, každej holt nestojí jen na autobusové zastávce, ale jezdí v autech, v různých autech, takže třeba může posuzovat. To, že ses ještě nesvezl je tvůj problém, kterej nás nezajímá!
anonym
1. 2. 2008 18:44
Re: Za tři roky???
Zklapni, tupec jseš ty, kdybys nebyl pologramotnej idiot, co neumí číst, tak bys pochopil, že jsem nepsal o tom, kdo první použil common-rail v osobních autech, ale kdo ho vymyslel, vyvinul a kdy se začal používat obecně. To, že ho makaróni, tvoji guru začali dávat do osobních aut bylo dáno cenami benzínu a nafty a hysterickou snahu jezdit co nejlaciněji, což je dneska obvzlášť sranda, když si člověk provoná benzín a naftu a ceny aut. Ale na to ty nemáš, protože jseš jeden z těch zakomplexovanejch chudáků, co se můžou p..at, když jim nějaký hochštapler něco nakuká. Ale co se s tebou budu rozčilovat ubožáku, líbí se mi i tvoje dětinská replika o problému, o kterém jsi psal ty pod jménem A2. Nechápu, jak takové pologramotné hovado může vůbec najít něco na internetu, ale budiž, máme tady demokracii, tak si piš hovádko, co chceš. Hlavně ale laskavě používej jedno jméno, ať vím, jak se vyhnout tvým tupým krávovinám.
neregistrovaný "313"
1. 2. 2008 21:21
Re: Za tři roky???
I kdybys měl pravdu, připadá ti forma tvých reakcí OK? 8-s
Avatar - ABARTH
2. 2. 2008 10:57
Re: Za tři roky???
Podle Tvého vyjadřování jsi hovádko určite Ty. Takže tady nikoho nepoučuj a neurážej, když sám toho zase tak moc nevíš!!! Jen pro informaci k dieslovým motorům FIAT (informace z tisku): Croma byla v roce 1988 prvním osobním autem vybaveným turbodieslem s přímým vstřikem paliva (TD i.d.). a první seriově vyráběný systém vstřikování CR z roku 1997..... Takže ten Tvůj opěvovanej koncern VW celou dobu tak trošku "chrápal". Nevím odkud čerpáš Ty, ale já mám tyto info. :no:
neregistrovaný "LT"
2. 2. 2008 14:43
Re: Za tři roky???
Bohužel i tací (jako je tento primitiv) se zde objevují. :no:
neregistrovaný "SOUMAR"
1. 2. 2008 21:14
Re: Za tři roky???
První CR mělo tuším ISUZU. >:D
neregistrovaný "Marek-R"
1. 2. 2008 14:06
Re: Za tři roky???
A kedy mal Fiat prvy kvalitny diesel? a po kolkych rokoch to obslehol po nom VW - hanba...
anonym
1. 2. 2008 14:31
Re: Za tři roky???
Tuším 1997 v Alfě 156 - tedy "už" po 10ti letech - to zřejmě VW musel koupit licenci od FIATu
neregistrovaný "FX_"
1. 2. 2008 15:29
Re: Za tři roky???
Už se to tu probíralo, Fiat nemá licenci na common rail. Není jeho vynálezem, pouze ho začal první montovat.
anonym
1. 2. 2008 15:53
Re: Za tři roky???
Právě proto, že se to tu probíralo, FIAT má licenci na common rail
neregistrovaný "LT"
1. 2. 2008 17:10
Re: Za tři roky???
Co tu žvaníš, v životě si s ním nejel, šašku.
2. 2. 2008 10:46
Re: Za tři roky???
Je nutné, aby člověk jel s Fiatem a pak může přispívat do diskuzí o něm? >:D Směšné.

K CR, ano Fiat má pouze licenci. Nevlastní patent. Nevynalezl CR.
neregistrovaný "Daves"
2. 2. 2008 01:18
Re: Za tři roky???
Nikdy :-!
neregistrovaný "ethicon"
1. 2. 2008 13:31
skôr
vyroba nabehne skôr. len ten závod sa otvára v roku 2010... ;-)
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2008 16:05
ITALSKÁ SPOJKA
Klid, nebul. Supermainstream je... supermainstrem. Už už a VW bude prémie... No, a jiní horko těžko vytahujou holeně z lowendu. Tak si klíďo zejtra kup Golfa na dvouspojce a za ty tři roky ho dokonale užiješ. Pak se rozhodneš. Uvidíš... zůstaneš VWěrný.

P.S. někdo tu poměřuje naftu na PD s první generací CR z před deseti lety... no, tak to může činit jenom ten komu před těmi deseti leti bylo pět...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
1. 2. 2008 16:14
Re: ITALSKÁ SPOJKA
Hehe, ta první část je vcelku vtipná, rozuměj trefná a vtipná ;-) Rád vidím, že jsi schopen i takovéhoto díla :yes: Škoda toho PSka...to, že nekteří se pořád snaží porovnávat neporovnatelné, je tu docela běžný obrázek, nehodný téměř reakce. První generace CR je tu za největší *, stejně jako VW za největší nudu. Že to tu ještě někoho zvedá se židle...

První generací CR stále jezdím a nikdy, opakuji s naprosto nezatemněným svědomím a vědomím, NIKDY jsem s ní neměl sebemenší problém. Motor je tichý, úsporný, skvěle táhne (v mezích svých výkonových možností), naprosto a 100% spolehlivý... :yes:

Jinak nutno připomenout, že první generace DSG byla založena na hydraulice, suché DSG se objevilo tuším až loni, čili zpoždění 10let je podobně zcestné jako to porovnání CR a PD...Všem hezký den ;-)
neregistrovaný "313"
1. 2. 2008 16:20
Re: ITALSKÁ SPOJKA
>:D >:D >:D VW prémie >:-[] >:-[] >:-[] Taková trošku "lidová" prémie, řekl bych >:D >:-[]
neregistrovaný "PREMDA"
1. 2. 2008 16:32
Re: ITALSKÁ SPOJKA
Supermainstream není, neexistuje. VW je uplně stejná tuctovka jako Ford, Toyota nebo Hyundai. Násilně se cpe kam nemá a hlavně na co nemá. DSG je extrémem v životě VW. Jak známo, VW spiš čeká, až někdo něco vymyslí, vylepší a až pak se pomalu rozhodne o použití. Jezdit s DSG je paráda, ale taková inovace se k VW vůbec nehodí. VW a inovace je jako papež a Darwinova teorie.
neregistrovaný "Seremeduv"
1. 2. 2008 17:02
Re: ITALSKÁ SPOJKA
tady už nepomůže ani svěcená voda...
1. 2. 2008 18:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
1. 2. 2008 18:45
Re: ITALSKÁ SPOJKA
Tak o tom, že VW bude prémie no.. jako pokus o flame dobrý..
mimochodem první PD měl právě FIAT o tři roky dříve než Audi
neregistrovaný "Q"
1. 2. 2008 19:15
Re: ITALSKÁ SPOJKA
P.S. někdo tu poměřuje naftu na PD s první generací CR z před deseti lety... no, tak to může činit jenom ten komu před těmi deseti leti bylo pět...

Zlata slova. Pomerovat rachotici, klepajici PD (ktere diky sve technologii neumoznovalo srovnatelne presne casovani vstriku jako modernejsi CR) s tichymi, kultivovane bezicimi CR muze opravdu jen nekdo, komu je pet. A to uz vubec nemluvim o emisich, kde s PD prohrava snad jeste drtiveji... :-!
anonym
1. 2. 2008 19:16
Re: ITALSKÁ SPOJKA
Ehm, chybka se vloudila... kde PD prohrava... samozrejme :-!
neregistrovaný "Daves"
2. 2. 2008 01:22
Re: ITALSKÁ SPOJKA
CR bylo melo polovicni vstrikovaci tlaky nez PD.Nesahalo mu krom hluku ani po kotniky :-!
neregistrovaný "nextrom"
1. 2. 2008 17:00
mamma mia
Ten kdo si vymyslel takouvo blbost jako dvouspojkovou prevodovku pro normalniho spotrebitele by patril vystrelit na mars, ale lidi si stale mysli, ze cim komplikovanejsi auto - svitic jak vanocni stromecek a tisicinami vterin ziskanych pri prerazeni z jednicky na dvojku - bude, tim lepe pro cely automobilovy svet. Zatimco inzenyri si lamou hlavy jen hloupostma ktere jsou naprosto k nicemu. Bohuzel se Fiat dava take tim smerem. Je videt, ze maji opet penize na vyhazovani a tak je nenapdne nic lepsiho... ;-\

Jen tam kde jde o setiny vterin ma neco takoveho mozna smysl, ale nesmysl to je i tak, protoze z jakeho duvodu ma vubec jit o setiny vterin??
Rozbalit vlákno
2
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
1. 2. 2008 17:20
Re: mamma mia
Nejde o setiny vteřiny, DSG (a jemu podobné) jsou ve své podstatě automaty, které oproti dnes pořád ještě běžným automatům šetří i palivo a dokaží lépe vykrývat optimální spektrum otáček motoru. Čili jde o alternativu k manuální převodovce, nikoliv její náhradu. Automaty mají pořád ještě řadu neduhů oproti manuálu a dvouspojky to pomáhají dosz dobře vylepšovat... ;-)
neregistrovaný "nextrom"
2. 2. 2008 15:48
Re: mamma mia
Narocnost vyvoje takoveho zarizeni nestoji vubec v pomeru s usetrenim pohonych hmot. Ty tri roky vyvoje a ty penize za takovy nesmysl by se vyplatilo investovat jinam, zbytecne mnozstvi mozkove kapacity tece do takovych "zlepseni" kter NIC neprinesou nez mozna o neco rychlejsi prerazeni o tricet kilo navic a o neco (pry) prijemnejsi jizdu. Mozna by za cenu vyvoje takoveho zarizeni sla jiz vybudovat zakladna na Marzu 8-s .
O usetreni paliva v praxi nemuze byt ani rec, nebo to mnozstvi nestoji za rec. Je to jen argument vyvojoveho oddeleni a to potrebuje PENIZE. Vyvinout se da ledaco a nakonec, za par let budeme pozitivne argumentovat takove komplikovane nesmysly ktere nikdo nepotrebuje a nikdo nerozumi, ze se nam z toho roztoci hlava. Dulezite je aby byl kazdy zavisly od sveho dealera a auto kazde ctyri roky vymenil za novy nesmysl. Komplikovana a draha technika se sesrotuje a hodi do pece, cemuz se rika recycling a muze se jit se zelenym svedomim spat. Kovy a plechy temer novych aut se tavi hypermodernim elektrickym proudem z ....???.... Hlavni je aby se vse stale rychleji menilo a z cloveka se stal nemy a slepy konzument s kufrikem v leve ruce a mobilem v prave. Stejne jako u elektrickeho mixeru se i u aut nebude vyplacet oprava a tak pryc s tim a nove sem. Dnes vse pod poklickou ochrany zivotniho prostredi.

Vim, ze je to ted neco jineho, ale po par tydnech jezdeni Smartem pro ctyri si leva noha strasne narikala na nezamestnanost a nejradeji by sama vystoupila behem jizdy. Nudila se a bylo ji spatne, uplne zblbla, rada by na neco slapala, ale ono nebylo na co. Prava ruka protestovala a stale smatrala na prave strane po radici pace a nakonec se ji jen drzela aby se nereklo. Jizda takovym autem je jak muceni vlastniho tela ktere ocividne vyzaduje praci a ne fitnesstudio po vecerech. Zaplatpanbuh tomu martirium bylo po par tydnech konec a clovek se stal opet clovekem... 8-s
neregistrovaný "Q"
1. 2. 2008 18:16
DSG vs. DDC
Koukam, ze jako obvykle je diskuse plna odborniku >:D Jiste, Fiat prichazi se svou dvojspojkovou prevodovkou proti VW se zpozdenim, ale dulezite je tam to sluvko "svou". VW zadnou dvojspojkovou prevodovku nema, DSG je spojka vyvinuta firmou BorgWarner na kterou koupil VW licenci. Fiat si svou spojku vyvinul sam. Coz je dost podstatny rozdil. Ale nekdo holt licence prodava (TDI, Common rail...) a nekdo holt kupuje (DSG...) :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
11
1. 2. 2008 18:35
Re: DSG vs. DDC
Já ještě dodám...že prodávajícím, zejména v případě toho TDI a CR byl Fiat a kupujícím (nejen) DSG byl VW... To jen pro ty hloupější...
1. 2. 2008 18:49
Re: DSG vs. DDC
Nebyl bych si až tak jistý. Je jasné, že pokud chce automobilka vyvinout třeba novou převodovku obrátí se na Borg Warner,ZF nebo Getrag. To jsou totiž odborníci na danou problematiku, ovšem pokud je projekt financován automobilkou a vyvíjen pro konkrétní motory a modely což je případ DSG, pak se o žádnou koupenou licenci nejedná.
Fiat zase vyvíjel CR s Magneti Marelli, o výrobu se pak postaral Bosch. Jinak princip tlakového zásobníku tedy "railu" je znám už pár desítek let. Ale uplatnění našel až s rozvojem mechatroniky.
Podobně jako VW postupovalo i Porsche při vývoji turbodmychadel s VGT pro benzinové motory, také spolupráce s BorgWarner. A tak by se dalo pokračovat.
neregistrovaný "Q"
1. 2. 2008 19:08
Re: DSG vs. DDC
No, pokud jde od tzv. DSG, tak BorgWarner na svych strankach pise "trosku" ;-) neco jineho nez, ze by to bylo na zakazku VW. Ostatne, proti tomu, ze by vyvoj financoval VW svedci i to, ze BorgWarner vesele ty prevodovky prodava i jinym znackam... :-!
1. 2. 2008 19:37
Re: DSG vs. DDC
Tak jmenuj jakým?
1. 2. 2008 22:50
Re: DSG vs. DDC
přece Audi a Škoda ne >:-[]
2. 2. 2008 00:18
Re: DSG vs. DDC
to jsem čekal >:-[] :yes:
anonym
1. 2. 2008 22:55
Re: DSG vs. DDC
Dual Clutch od BW je třeba převodovka GT-R, v produktech koncernu Ford, dodává Getragu, SAICu ..... stačí?
neregistrovaný "Lubb"
1. 2. 2008 21:07
Re: DSG vs. DDC
Co já vím, tak první DSG vyvinulo VW s BorgWarner dohromady (VW mechaniku a BorgWarner spojku a hydrauliku řazení).
Ale to nove 7-mi stupňové DSG je už vlastní vývoj VW. Hodně důležité na tom je to, že už používá suchou spojku, což vede k lepším spotřebám. Ale to zatím jde jenom pro malé kroutící momenty do 250 Nm. Hold to teplo se musí nějak odvést. Takže v tomto ohledu je VW opravdu vepředu. Všichni kdo s těma DCT začíná jde zatím najistotu do spojky olejové.

P.S. Jinak kdo se trochu vyzná v historii, tak ví, že dvojspojkovou převodovku vymysleli ingeneeri od Porsche a to už v 70-letech. :-)))
neregistrovaný "SOUMAR"
3. 2. 2008 20:31
Re: DSG vs. DDC
Jestli svou nebo cizí je jedno.10 let je ostuda.A do čeho to Fita bude dávat??Do Cromy??No potěš koště.To bude potřebovat tak 3 kusy ročně.Možná... >:D >:D