Proč ostuda, Fiat třeba představil systém common-rail v roce 1997 (mimochodem jako první na světě, A-156), cpe ti snad někdo něco takovýho? Tato převodovka nebyla primárním cílem, i když já můžu s klidem říct, že s DSG se fakt skvěle jezdí.
Chudinko, jdi už s tím tvým fiatem do pr....Kdo má pořád číst ty tvý ubohosti. Fiat představil prdlačku - přečti si o tom něco, než začneš psát ty svý nesmysly. Ale jako vždy jsi mně pobavil tím, že tvrdíš, že můžeš s klidem říct, že s DSG se fakt skvěle jezdí - touhle pitomoučkou větou jenom dokazuješ, že jsi za volantem seděl tak maximálně když tatík vaši ojetinu nechal odemčenou v garáži.
Má pravdu, za žvanila jsi tu považován ty, jestli se chceš hádat kdo první použil common-rail, zjisti si to prosim tě, ať tu neděláš *.
Proč by to nemohl napsat, každej holt nestojí jen na autobusové zastávce, ale jezdí v autech, v různých autech, takže třeba může posuzovat. To, že ses ještě nesvezl je tvůj problém, kterej nás nezajímá!
Zklapni, tupec jseš ty, kdybys nebyl pologramotnej idiot, co neumí číst, tak bys pochopil, že jsem nepsal o tom, kdo první použil common-rail v osobních autech, ale kdo ho vymyslel, vyvinul a kdy se začal používat obecně. To, že ho makaróni, tvoji guru začali dávat do osobních aut bylo dáno cenami benzínu a nafty a hysterickou snahu jezdit co nejlaciněji, což je dneska obvzlášť sranda, když si člověk provoná benzín a naftu a ceny aut. Ale na to ty nemáš, protože jseš jeden z těch zakomplexovanejch chudáků, co se můžou p..at, když jim nějaký hochštapler něco nakuká. Ale co se s tebou budu rozčilovat ubožáku, líbí se mi i tvoje dětinská replika o problému, o kterém jsi psal ty pod jménem A2. Nechápu, jak takové pologramotné hovado může vůbec najít něco na internetu, ale budiž, máme tady demokracii, tak si piš hovádko, co chceš. Hlavně ale laskavě používej jedno jméno, ať vím, jak se vyhnout tvým tupým krávovinám.
Podle Tvého vyjadřování jsi hovádko určite Ty. Takže tady nikoho nepoučuj a neurážej, když sám toho zase tak moc nevíš!!! Jen pro informaci k dieslovým motorům FIAT (informace z tisku): Croma byla v roce 1988 prvním osobním autem vybaveným turbodieslem s přímým vstřikem paliva (TD i.d.). a první seriově vyráběný systém vstřikování CR z roku 1997..... Takže ten Tvůj opěvovanej koncern VW celou dobu tak trošku "chrápal". Nevím odkud čerpáš Ty, ale já mám tyto info. :no:
Klid, nebul. Supermainstream je... supermainstrem. Už už a VW bude prémie... No, a jiní horko těžko vytahujou holeně z lowendu. Tak si klíďo zejtra kup Golfa na dvouspojce a za ty tři roky ho dokonale užiješ. Pak se rozhodneš. Uvidíš... zůstaneš VWěrný.
P.S. někdo tu poměřuje naftu na PD s první generací CR z před deseti lety... no, tak to může činit jenom ten komu před těmi deseti leti bylo pět...
Hehe, ta první část je vcelku vtipná, rozuměj trefná a vtipná ;-) Rád vidím, že jsi schopen i takovéhoto díla :yes: Škoda toho PSka...to, že nekteří se pořád snaží porovnávat neporovnatelné, je tu docela běžný obrázek, nehodný téměř reakce. První generace CR je tu za největší *, stejně jako VW za největší nudu. Že to tu ještě někoho zvedá se židle...
První generací CR stále jezdím a nikdy, opakuji s naprosto nezatemněným svědomím a vědomím, NIKDY jsem s ní neměl sebemenší problém. Motor je tichý, úsporný, skvěle táhne (v mezích svých výkonových možností), naprosto a 100% spolehlivý... :yes:
Jinak nutno připomenout, že první generace DSG byla založena na hydraulice, suché DSG se objevilo tuším až loni, čili zpoždění 10let je podobně zcestné jako to porovnání CR a PD...Všem hezký den ;-)
Supermainstream není, neexistuje. VW je uplně stejná tuctovka jako Ford, Toyota nebo Hyundai. Násilně se cpe kam nemá a hlavně na co nemá. DSG je extrémem v životě VW. Jak známo, VW spiš čeká, až někdo něco vymyslí, vylepší a až pak se pomalu rozhodne o použití. Jezdit s DSG je paráda, ale taková inovace se k VW vůbec nehodí. VW a inovace je jako papež a Darwinova teorie.
P.S. někdo tu poměřuje naftu na PD s první generací CR z před deseti lety... no, tak to může činit jenom ten komu před těmi deseti leti bylo pět...
Zlata slova. Pomerovat rachotici, klepajici PD (ktere diky sve technologii neumoznovalo srovnatelne presne casovani vstriku jako modernejsi CR) s tichymi, kultivovane bezicimi CR muze opravdu jen nekdo, komu je pet. A to uz vubec nemluvim o emisich, kde s PD prohrava snad jeste drtiveji... :-!
Ten kdo si vymyslel takouvo blbost jako dvouspojkovou prevodovku pro normalniho spotrebitele by patril vystrelit na mars, ale lidi si stale mysli, ze cim komplikovanejsi auto - svitic jak vanocni stromecek a tisicinami vterin ziskanych pri prerazeni z jednicky na dvojku - bude, tim lepe pro cely automobilovy svet. Zatimco inzenyri si lamou hlavy jen hloupostma ktere jsou naprosto k nicemu. Bohuzel se Fiat dava take tim smerem. Je videt, ze maji opet penize na vyhazovani a tak je nenapdne nic lepsiho... ;-\
Jen tam kde jde o setiny vterin ma neco takoveho mozna smysl, ale nesmysl to je i tak, protoze z jakeho duvodu ma vubec jit o setiny vterin??
Nejde o setiny vteřiny, DSG (a jemu podobné) jsou ve své podstatě automaty, které oproti dnes pořád ještě běžným automatům šetří i palivo a dokaží lépe vykrývat optimální spektrum otáček motoru. Čili jde o alternativu k manuální převodovce, nikoliv její náhradu. Automaty mají pořád ještě řadu neduhů oproti manuálu a dvouspojky to pomáhají dosz dobře vylepšovat... ;-)
Narocnost vyvoje takoveho zarizeni nestoji vubec v pomeru s usetrenim pohonych hmot. Ty tri roky vyvoje a ty penize za takovy nesmysl by se vyplatilo investovat jinam, zbytecne mnozstvi mozkove kapacity tece do takovych "zlepseni" kter NIC neprinesou nez mozna o neco rychlejsi prerazeni o tricet kilo navic a o neco (pry) prijemnejsi jizdu. Mozna by za cenu vyvoje takoveho zarizeni sla jiz vybudovat zakladna na Marzu 8-s .
O usetreni paliva v praxi nemuze byt ani rec, nebo to mnozstvi nestoji za rec. Je to jen argument vyvojoveho oddeleni a to potrebuje PENIZE. Vyvinout se da ledaco a nakonec, za par let budeme pozitivne argumentovat takove komplikovane nesmysly ktere nikdo nepotrebuje a nikdo nerozumi, ze se nam z toho roztoci hlava. Dulezite je aby byl kazdy zavisly od sveho dealera a auto kazde ctyri roky vymenil za novy nesmysl. Komplikovana a draha technika se sesrotuje a hodi do pece, cemuz se rika recycling a muze se jit se zelenym svedomim spat. Kovy a plechy temer novych aut se tavi hypermodernim elektrickym proudem z ....???.... Hlavni je aby se vse stale rychleji menilo a z cloveka se stal nemy a slepy konzument s kufrikem v leve ruce a mobilem v prave. Stejne jako u elektrickeho mixeru se i u aut nebude vyplacet oprava a tak pryc s tim a nove sem. Dnes vse pod poklickou ochrany zivotniho prostredi.
Vim, ze je to ted neco jineho, ale po par tydnech jezdeni Smartem pro ctyri si leva noha strasne narikala na nezamestnanost a nejradeji by sama vystoupila behem jizdy. Nudila se a bylo ji spatne, uplne zblbla, rada by na neco slapala, ale ono nebylo na co. Prava ruka protestovala a stale smatrala na prave strane po radici pace a nakonec se ji jen drzela aby se nereklo. Jizda takovym autem je jak muceni vlastniho tela ktere ocividne vyzaduje praci a ne fitnesstudio po vecerech. Zaplatpanbuh tomu martirium bylo po par tydnech konec a clovek se stal opet clovekem... 8-s
Koukam, ze jako obvykle je diskuse plna odborniku >:D Jiste, Fiat prichazi se svou dvojspojkovou prevodovkou proti VW se zpozdenim, ale dulezite je tam to sluvko "svou". VW zadnou dvojspojkovou prevodovku nema, DSG je spojka vyvinuta firmou BorgWarner na kterou koupil VW licenci. Fiat si svou spojku vyvinul sam. Coz je dost podstatny rozdil. Ale nekdo holt licence prodava (TDI, Common rail...) a nekdo holt kupuje (DSG...) :-!:-!:-!
Nebyl bych si až tak jistý. Je jasné, že pokud chce automobilka vyvinout třeba novou převodovku obrátí se na Borg Warner,ZF nebo Getrag. To jsou totiž odborníci na danou problematiku, ovšem pokud je projekt financován automobilkou a vyvíjen pro konkrétní motory a modely což je případ DSG, pak se o žádnou koupenou licenci nejedná.
Fiat zase vyvíjel CR s Magneti Marelli, o výrobu se pak postaral Bosch. Jinak princip tlakového zásobníku tedy "railu" je znám už pár desítek let. Ale uplatnění našel až s rozvojem mechatroniky.
Podobně jako VW postupovalo i Porsche při vývoji turbodmychadel s VGT pro benzinové motory, také spolupráce s BorgWarner. A tak by se dalo pokračovat.
No, pokud jde od tzv. DSG, tak BorgWarner na svych strankach pise "trosku" ;-) neco jineho nez, ze by to bylo na zakazku VW. Ostatne, proti tomu, ze by vyvoj financoval VW svedci i to, ze BorgWarner vesele ty prevodovky prodava i jinym znackam... :-!
Co já vím, tak první DSG vyvinulo VW s BorgWarner dohromady (VW mechaniku a BorgWarner spojku a hydrauliku řazení).
Ale to nove 7-mi stupňové DSG je už vlastní vývoj VW. Hodně důležité na tom je to, že už používá suchou spojku, což vede k lepším spotřebám. Ale to zatím jde jenom pro malé kroutící momenty do 250 Nm. Hold to teplo se musí nějak odvést. Takže v tomto ohledu je VW opravdu vepředu. Všichni kdo s těma DCT začíná jde zatím najistotu do spojky olejové.
P.S. Jinak kdo se trochu vyzná v historii, tak ví, že dvojspojkovou převodovku vymysleli ingeneeri od Porsche a to už v 70-letech. :-)))
Jestli svou nebo cizí je jedno.10 let je ostuda.A do čeho to Fita bude dávat??Do Cromy??No potěš koště.To bude potřebovat tak 3 kusy ročně.Možná... >:D >:D