Jsou to žabaři, trh se jim na slavnou intervenci vys---al. Onehdy trh skutečně zaskočili ale dnes už je to všem zcela jedno.
Centrální Eurobanka tiskne ničím nepodložená Eura jak na běžícím pásu a totéž dělá česká NB. Za peníze bez hodnoty se nakupují peníze bez hodnoty - tím pádem tato intervence už nemůže mít na trh žádný vliv.
HDP roste a to je tak silný impuls pro trh takže nějaká intervence dlouhodobě avizovaná a do zblbnutí opakovaná v médiích už má menší než nulovou váhu.
ČNB vyčerpala svůj potenciál a teď bude muset koukat na to jak bude koruna posilovat a bude na to bezmocně koukat ...
Nemaj peníze a hledaj kde je vzít. Proč myslíš, že se chtěli spojovat s GM, Fordem a já nevím kým a že odkládaj uvedení nových modelů a nerozšiřují v usa portfoloio značky Chrysler či dodge.
Boschu podle nic neprodal. MM nebyl schopen vývojCR dokončit, proto se do toho vložil mercedes a bosch. A stejně ty první generace byly pěkný krumpl.
Edit: Beru zpět, koupili to,ale MM to neprodal kůli financím, ale protože to nebyli schopni dotáhnout do sériové výroby. Což udělal až bosch s mercedesem.
Pokud vím, udělali to, protože potřebovali peníze. I kdyby to bylo nad jejich schopnosti, mohli prostě na patentech sedět - buď konkurenci blokovat, nebo inkasovat licenční poplatky. Ale peníze potřebovali/ chtěli hned, nemohli/ nechtěli čekat, až to bude hotové a přinese to nějaké peníze.
Ano, potrebovali vtedy peniaze (ako aj teraz). Ale ani v takej situacii sa nezvykne predavat "rodinne striebro". Vtedy podcenili (resp. nedocenili) vyznam CR...
Bosch to potom uz len trochu upravil do podoby vhodnejsej pre seriovu vyrobu. A zacal kasirovat licencne poplatky (ktore udajne boli dost vysoke). Koncernu VW sa do toho nechcelo, dlho tlacili dopredu svoju technologiu PD, ale napokon museli kapitulovat pred emisnymi normami. A zacali platit tak, ako vsetci ostatni...
Ale chlopci, prve TDI este nebolo nazyvane CR - islo o klasicku rotacku so vstrekom a prislo pred TDI PD. Pricom princip PD systemu bol navrhnuty uz v 50. rokoch pre nakladne auta.
Prvy TDI uviedol tak ako tak FIAT:
"V květnu roku 1989 představila automobilka FIAT jako první sériově vyráběný motor TDI v modelu CROMA 1.9TDI.D 154."
Dodnes sa basni o nesmretelnosti 1.9 TDI od VW, tak pan chytrak1 je az moc chytry ... ;-)
Rozpredaj Talianksa pokracuje ... po Pirelli sa ide na MM. Predat ziskovu spolocnost, pretoze som si debilne pozical, to je take ... managerske. Hlavne, ze manazeri budu za vodou.
"PD" byl vymyšlený už před první světovou válkou a před druhou byl nasazený například v námořních dieselech. Stejně tak CR se datuje do období první světové, jen ty motory nebyly v autech.
Tak konkrétně ten pěkný krumpl první generace byla fiaťácká 1.9JTD, která je téměř nezničitelná. Nemělo to dvouhmotu, nemělo to geometrii lopatek turba, nepracovalo s tak velkými tlaky vstřikovačů, nemělo to žádná ekokurvítka, nemělo to zkrátka nic co by se mohlo pokazit.
Já mám tedy o 1.9 JTD úplně jiné info. Zajímal jsem se o něj, ale po pár článcích jsem jej z výběru rychle vyřadil (a další CR diesely první generace jej rychle následovaly).
Co to plácáš za ukrutný nesmysly?
Napřed si něco zjisti.. než tady budeš šířit své chytrácké řeči. ;-)
S common railem to udělal Fiat výborně a dodnes to funguje... právě, že se poučil z historie s přímým vstřikem.
Já si spíš kladu otázku, proč t samé neudělají s multiairem... možná proto, že vlastníkem patentu je Powertrain... i když mám za to, že Fiat je 100% vlastníkem Powertrainu - ale to už se můžu plést. ;-)
MM měl být prodán dávno. Stejně jako firma Comau, protože spřízněnost s Fiatem je jen na škodu větším obchodům s jinými značkami a skupinami. V současné době FCA široce rozvíjí a zinvestovává proevropsky značku Mopar, což zatím není vůbec zvenčí vidět. Předpokládá se možná i akvizice TomTom nav.
MagnetiMarelli patří mj. ALighting v Jihlavě, přes 2200 zam.