Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat oznámil výsledky hospodaření, investoři znepokojeni vývojem zadlužení a likvidity

Italský koncern Fiat oznámil výsledky hospodaření za rok 2008. Investoři v reakci na výsledky poslali akcie koncernu na čtyřiadvacetileté minimum.
Zpět na článek
24. 1. 2009 09:01
24. 1. 2009 12:11
24. 1. 2009 12:22
24. 1. 2009 12:34
24. 1. 2009 12:45
24. 1. 2009 13:31
24. 1. 2009 15:51
24. 1. 2009 11:27
24. 1. 2009 12:57
24. 1. 2009 13:53
24. 1. 2009 14:50
24. 1. 2009 19:40
neregistrovaný "Donovan"
24. 1. 2009 13:13
24. 1. 2009 13:49
24. 1. 2009 16:58
24. 1. 2009 21:19
27. 1. 2009 22:35
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 09:01
A je to tady...
po chvíli kdy se zdálo, že se Fiat jakžtakž vyhrabal z problémů je opět v rejži. Ještě techtle mechtle s Chryslerem který je v rejži už dávno a bude z toho opět pěkná kocovinka. Toyota s VW jako nejsilnější hráči si nyní budou moci zahrát durcha.
Rozbalit vlákno
53
24. 1. 2009 10:05
Re: A je to tady...
jasne velky zamestnance banky, zapominas ale na fakt ze amici Chrysler padnout nenechaj, nenechaj padnout ani jedu z velke trojky a nalijou donich tolik prachu ze by EU mohla zavidet >:-[] , a ve chvili kdy se spustej z linek prvni EV kary od vsech 3 velikanu, tak se cisla obratej :-!
24. 1. 2009 11:05
Re: A je to tady...
Prachu muzes nalit kolik chces kdyz nemas know-how tak stejne nepostavis nic zavratnyho v kratke dobe. Pote tady hraje roli cena ropy, kdyz byl barel za 140$ tak vsichni krici v USA jak chteji hybridy a jine vymozenosti a kdyz pote by barel za 50$ tak prodeje hybridu sli o 30% dolu jelikoz pri lacinem prisunu ropy nikdo se nestaral o ekologii ci hlavne spotrebu. Tvoje EV se nebude prodavat dobre dokud bude barel za 50$.

VW je vsuchu, jelikopz jako jedna z mala automobilek si zahrala na trhu s akciema, (tehdy jak oznamila ze ma 75% predkupni pravo na VW akcie) akcie vyletely na 1000euro za akcii, coz udelalo VW nejbohatsi firmu sveta v jediny okamzik v hodnote 65 miliard na teto transakci VW vydelal okolo 6 miliard euro, bez toho aby musel prodat jedine auto :yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 11:15
Re: Já tedy ...
... obchodování s akciemi moc NErozumím, ale JAK byste si to "vydělání" představil? Tím že MOJE akcie na chviličku do "absurdna" povyskočí, na tom JÁ vydělám JAK?
PS: Já myslela, že vw "končí" a právě jej přebírá/kupuje Porsche Holding Salzburg? Nebo? ;-)
24. 1. 2009 11:55
Re: Já tedy ...
Neumim to vysvetlit v poradne ale pokusim se;-)

Jde o prodej akcii na kratkou dobu (velmi kratkou dobu) je to technicky pojem pro investora ktery se snazi vydelat na padajici cene kurzu specificke akcie ci baliku akcii.

Priklad:
Investor, ktery chce prodat na kratkou dobu 100 akcii treba Akciova firma a veri ze nynejsi cena akcii je prehnana a brzy spadne dolu.

Pote investoruv makler si pujci akcie od nekoho kdo je vlastni s prislibem, ze investor tyto akcie pote vrati zpet puvodnimu majiteli pozdeji.

Investor okamzite proda zapujcene akcie za soucastnou cenu na trhu. TED TOTO JE DULEZITE!

Jestlize cena akcii padne dolu, osoba vydela rozdil v kratkem case tim, ze koupi akcie zpet a jejich makler vrati akcie tomu od koho si jej pujcili. TADY kdo pujcil akcie byl Porsche a akcie museli byt vraceny na konci obchodovasni zpet, problem je ze nikdo nevedel, ze to je prave Porsche.

Profit je rozdil mezi cenou v ktere akcie byly prodany a cenou za ktere byly nakoupeny zpet - komisni poplatky a poplatky za pujceni akcii.

Problem je ten, ze coz se stal pravej opak u akcii VW a Porsche jelikoz Porsche oznamilo, ze ma predkupni pravu na balik 75% akcii.A timto oznamenim akcie vyleteli nahoru, ale vsichni makleri sazeli nato, ze akcie musi spadnout dolu.

V nemecku pokud nekdo (NEVEREJNE ZKUPUJE AKCIE) je "povoleno ci nezakone" ale jinde jako v UK by to bylo poruseni pravidel!
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 12:10
Re: Bravo!
Je vidět, že PŘEHLED máte :yes: :-)
Já přiznávám, že maličko "mlžila" jsem, neb sice NEjsme makléřka, ale takové to: CO profit je atd. to přeci jen vím (tedy MĚLA bych vědět ;-) - dostala jsem na to takový "papír" - za to/na to "ŽE" vím).
O "taktikách" tohoto typu jsem "slyšela" a pan Merckle o nich i "navěčnosti" asi stále ještě dumá (KDEže tu chybu udělal), jen NEvím KDE tu JISTOTU berete, že ten "fígl" (možná by se spíše "jiné" slovo hodilo) porsche s vw udělalo, resp. ŽE zrovna VW těch 6 miliard € na onom "triku" vydělalo .. (TAK nějak jsem to "myslela" - neb ŽE vw /již dávno/ Porsche Salzburg "ovládá", jím "vládne" - to zrovna "tajemstvím" NEní.
Pokud vše proběhlo tak jak píšete, myslím že i v německu by se to Komisi pro dohled nad finančním trhem spíše NElíbilo ... nebo?
PS: Já (velmi) zvědava - NEprozradíte mi jaký že to "autosen" jste si/se vám podařilo si spunit? :-)
PPS: Mně ten "můj" asi spíše NEvyjde, ale i tak jsem celkem SPOKOJENÁ
Pěkný den :-)
24. 1. 2009 12:11
Re: Bravo!
Porsche vydelalo na tom, ze si nechalo dejme tomu 50% akcii a zbyle 25% akcii prodalo ci vratilo do obehu. A tim utvorilo ohromny zisk.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 12:15
Re: Tak TADY ...
... mi to nějak NE "-pasuje/-zapadá"
To co ZDE popisujete je, kterak PORSCHE "balík" vydělalo ...
24. 1. 2009 12:22
Re: Tak TADY ...
No tak nebylo to žádných 25%,ale 5%,které Porsche vrátilo do oběhu. [odkaz]
To o tom,jak na tom VW vydělalo je uskutečnitelné,ale k ničemu takovému nedošlo.Nebo proto máte nějaký podklad?
24. 1. 2009 12:24
Re: Tak TADY ...
ja se nehadam nyni o X% ci Y% snazim se vysvetlit ten princip.
24. 1. 2009 12:34
Re: Tak TADY ...
Takže rozumim-li to mu dobře,jsou to jen teorie a VW mohlo vydělat třeba těch 6 miliard,nebo také nevidělalo nic.
V žádném zdroji jsem nenašel ani zmínku o tomto výdělku VW,možná máte lepší zdroje než já.Proto mě to zajímá.
24. 1. 2009 12:31
Re: Tak TADY ...
Johny v tom mas pravdu, dulezite je slove PRIMO a NEPRIMO ovlada ci kontroluje 75% akcii. Nekdo muze byt zase zmatenej kdyz Porsche oznami za navrsilo svuj podil na 52%-55%.

Vsichni vime, ze nejsou akcie jako akcie jedny slouzi k prevzeti kontroly na firmou a druhe jsou pro obchodovani na burze proto mame akcie typu A a B.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 12:36
Re: Tak TADY ...
... NEvím, ale nějak se to "zamotává" - ZAČALi jsme u toho kterak VW (VolksWagen) "balík" (aniž prodal jediné auto) vydělalo!
Nyní debatujeme kterak (a jak a kolik) PORSCHE vydělalo ..
Tak JAK to tedy je? Já už v tom "kolektivní sport na ledě" začínám mít! 8-s
PS: Prozradíte (mi) svůj "autosen" (jímž jezdíte)? ;-)
24. 1. 2009 13:09
Re: Tak TADY ...
Je videt, ze nemas prehled skym si mela rozhovor pred XY tydny!

A4 2TDI saloon Sport Line ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 13:28
Re: Tak TADY ...
se OMLOUVÁM! Já toho docela HODNĚ "napovídám" a byť kdesi (hluboko/daleko) v mozečku náš "rozhovor" uložený mám v kolonce ODPOVĚĎ já "prázdno" (měla) ...
Už VíM - ta "předokolka" (přiznávám - asi PROTO mi to "vyšumnělo" - ještě jednou "sorry" ;-) )
Pěkný den
:-)
24. 1. 2009 15:33
Re: Tak TADY ...
Verim, ze Bristol by jsi nezapomela >:D
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 16:12
Re: Tak TADY ...
Přiznávám - toť PRAVDA!
PS: Ale NEjen Bristol .. (já to NEmyslím nějak "urážlivě/zle", ale nemáte "zu obyč." sen?
Pěkný den a "lepší" sen(-ny) do let příštích přeji :-)
24. 1. 2009 16:50
Re: Tak TADY ...
Ja mam rok - rok a pul stare auto, takze rozhodne sen se mi splnil! Dals isen je za 5 let koupit neco jineho...mozna japonce.
24. 1. 2009 12:45
Re: Tak TADY ...
Porsche vydělávalo na akciích už dříve více peněz,než produkcí aut.Mě jde o ten výdělek VW,který v žádném mém zdroji není.Takže tam bych se rád vrátil.
24. 1. 2009 12:55
Re: Tak TADY ...
Porsche discreetly began buying VW options in 2005, when it first took a 20% stake in the company. Many of those options are believed to be priced below €200 and in some cases even below €100, allowing Porsche to pocket the difference when VW's shares are much higher. That could add up to billions of euros at current prices if the options are exercised.

In the previous fiscal year ended July 31, 2007, Porsche said it made €3.59 billion in pretax profit from stock-options transactions, more than it earned from the sale of cars.

The weekend disclosure by Porsche that it was gunning for a 75% stake in VW forced investors who sold VW shares short in recent weeks and months to reverse gear and buy shares to cover bets that the price would fall. In the process, hedge funds lost more than $20 billion, according to some market estimates.

Despite Wednesday's downturn, VW's share price is still more than double Friday's close of €210.85, leaving short sellers on the hook for major losses. Investors say Porsche misled financial markets in recent months by indicating it wouldn't aim for a 75% stake.

Dealbreaker speculates that Porsche has earned €6 billion in profits. Good for them, I say.

Now, hedge funds are whining that they have losses and may go belly up.

The London-based Alternative Investment Management Association (Aima), the hedge fund trade body, said yesterday that it planned to ask the European Union to clamp down on a controversial German legal loophole that allowed Porsche secretly to take its VW stake to almost 75 per cent.

Andrew Baker, Aima deputy chief executive, said: “This sounds somewhat irregular. If you tried that in this country, there would be a number of questions to be answered.”

He said losses for hedge funds were likely to be less than a tenth of the forecast €20billion. “There are funds hanging on by their fingertips because of redemptions for whom this could be the last straw,” he said.

The casualty list of hedge funds hit by the Porsche squeeze on VW grew yesterday as it emerged that Steven Cohen's SAC Capital and Och Ziff, and Perry Capital, a key financier in Malcolm Glazer's takeover of Manchester United, were among the losers. Greenlight Capital, run by David Eindhorn, Marshall Wace, York Capital and Glenview Capital are also among about a hundred hedge funds thought to have made losses.

What is particularly amusing is that many of these Masters of the Universe who charge egregious fees and would have no problem imperiling the future of the world by raping the financial system so they can create dynastic wealth for themselves did not understand the rules by which they were playing.

Germany's stock market regulators are the laughing stock of Europe.

It is embarrassing that Porsche could have been allowed to build a secret options stake in Volkswagen equivalent to 32 per cent of its market value, on top of an existing holding of 43 per cent, with no disclosure. A false market of epic proportions was allowed.

But that does not mean those short-selling hedge funds nursing nasty losses have real grounds for complaint.

They knew perfectly well, or should have known, the lacuna in the German rules and the fact that such positions could be kept secret. Given the ferocity with which they fought proposals to close precisely this loophole in the UK, they have no excuse for ignorance and little cause for sympathy.

Is this not why hedge funds demand outrageous fees from suckers investors? Are they not paid more in a year than a small city is paid in a decade to discover and exploit such loopholes in the regulations?

I would like to know if there were any German hedge funds caught in this short squeeze. Volkswagen is the most heavily shorted stock in Germany. Did the German money managers know about this rule in their market while the "dumb money", i.e. "foreigners," not know? (It is axiomatic in financial markets that foreigners are usually the "dumb money," even when we are the foreigners.)

Yeah, hedge funds are worth their 2 & 20 alright.
24. 1. 2009 13:31
Re: Tak TADY ...
Tak tam je přesně psané,Porsche vydělalo na akciích,ještě jednou Porsche nikoli VW.Shoduje se to s tím co jsem psal.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 13:40
Re: Já se ...
... "hlásím se" - já to TAKÉ říkala (já chci TAKÉ "pochvalu") ... ;-)
PS: Porsche "umí" a jeho "propojení" s vw "chápu", ale NElíbí se mi ;-\
PPS: Tedy NElíbí se mi, neb další "podivná" technická propojení typu Cayenne V6 TDi očekávám a to můj žaloudek jen TĚŽKO přeTĚŽKO tráví ...
Ale i tak: Pěkný den :-) (končím, přepínám/vypínám - cca na týden)
24. 1. 2009 15:29
Re: Já se ...
Fajn tak jsem se preklep a omlouvam se, a ujasnil to v pozdejsich clancich!

Princip byl vysvetlik Kylie jak se daji vydelat penize na akciich, cili jak Porsche je vydelalo!
24. 1. 2009 15:51
Re: Já se ...
To je v poho.Hlavně že jsme se dobrali k jádru věci a časem to stejně bude jedna firma.
24. 1. 2009 12:22
Re: Já se ...
Porsche muselo vrati velkou cast akcii do obehu z tech 75% jelikoz ve dvou dnech zrujnovali desitky maklerskych firem jez vsazely na pad akcii, coz se stal opak.

Tato obchodni technika je pouzivane makleri casto, kde sazi na rust ci pad komodit. Nyni se snazi tyto praktiky zakazat v UK.

Nejzabavnejsi bylo, ze nikdo ani ve snu nepredpokladal, ze by samotna automobilka hrala hru, velkych maklerskych firem, bez jejiho vedomi a z male pirany se pres vikend stal ZRALOK v obchodovani s cennymi papiry. Porsche "porazilo" maklerske firmy v jejich vlastni HRE. :yes:
24. 1. 2009 11:27
Re: Já se ...
no nevim nevim
Dal bych jed za to, ze na rustu ceny akcii vydelas v okamziku, kdy je prodas, ale mozna se pletu. No, asi ne ;-)
Tim, ze cena akcii vyroste, nestane se firma bohatsi, pouze ma na trhu vetsi hodnotu, to znamena, za v pripade prodeje firmy za ni dostanes vic penez.
Takze, pokud by VW na obchodu s akciami vydelal, musel by obchodovat s akciami jinych firem, ktere by spekulativne nakupoval a ve vhodny okamzik se ziskem prodaval.
24. 1. 2009 12:45
Re: Já se ...
Maklerske a investicni firmy obchodovaly a sazely na pad akcii VW.

Ale nikdo netusil, ze ty akcie jsou primo ci neprimo od Porsche. VW nevidelal na transakci ale Porsche.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 12:51
Re: Tak to už ...
... by smysl DÁVALO (ale vy o VolksWagen a JEJICH výdělku psal! NE o PORSCHE!)
PS: "Autosen" NEprozradíte? ;-)
PPS: Ano "sázeli" na akcie vw a pan Merckle něco přes miliardu € prý "prosázel" :no:
24. 1. 2009 12:25
Re: Tak to už ...
zaprve know-how maj, ukaz jedinou evropskou automobilku co predstavila funkcni EV auto za rozumnej peniz ? ano velka trojka jich doted predstavila asi 10 a hodlaj je zacit prodavat pristi rok, zadruhe americka znacka bude na nejvetsim rthu sveta tedy americe vzdycky nejprodavanejsi, takztes se snazej expandovat do Asie a Ruska, tedy dalsi dva obri trhy, takze pokud budou mit dostatek financi, tak muzou tyhle 3 trhy ovladnout, a evropa us bude jen takovej bonbonek co se mezitim udusi, nebo spise utopi v zaplane sazi z dieselu :-)

co myslis, co se bude prodavat lip? EV jako Volt za 25-30 tisic dolaru se spotrebou okolo 5 litru a moznosti jezdit jen na elektrinu, nebo jine ciste benzinove nebo dieselove auto za stejnou cenu a se spotrebou od 5 do 10 litru ?

a k tem akciim, je sice pekne ze akcie stoupli o furu procent, ale koukni se co se stalo nVidii co udelala s akciema totez, roik to fungovalo a ted nani podavaj majitele tech akcii zaloby kvuli umelemu navyzeni ceny akcii, navic pokud VW neprijde s necim novim, tak cena akcii muze taky hodne rychle klesnout ;-)
24. 1. 2009 12:40
Re: Tak to už ...
:yes: Souhlas.Nové technologie táhnou ekonomiku nahoru a ty Chrysler,jak je vidět,má připravené.
Jedno,dvě turba přidat ke stávajícím motorům není až tak velký technologický pokrok.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 12:44
Re: Mohu-li ...
... podotknouti, milý Johnn(y), "...přidat jedno-dvě turba ke stávajícím motorům .." to NEní možná až TAKová "drobnost/maličkost" jak to na první podhled (možná/asi) vypadá a (v praxi) to docela JE "technologický pokrok" - si tedy myslím/domnívám se já ;-)
24. 1. 2009 12:57
Re: Mohu-li ...
ja mam 2 turba v aute co je mu us temer 6 let, neb moje auto je vyrobeno, nebo spise uvedeno do provozu v roce 2003 a ma motor 2.7T ktery ma dve turbodmichadla, a jeho uvedeni natrh bylo tusim v roce 2001 nebo 2002, takze zadnej zazrak v necem novem to fakt nebude, a rekl bych ze 2 turba meli auta us v 80 a 90 letech, i Nissan 300ZX ma 2 turba a ten se prodaval od roku 1983 nebo tak nejak, takze 2 turba sou us dost starej "technologický pokrok" >:D

aha ted koukam ze Twin Turbo prislo v 300XZ as v roce 1995, ale urcite to nebyl prvni autak s dvojim preplnovanim :-)
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 13:53
Re: Mohu-li ...
A to je ten hlaví problém HODLÁ JE PRODÁVAT PŘÍŠTÍ ROK. Ostatní borci již vyvinuli, vyrábějí a PRODÁVAJÍ. Vyrobit jeden prototyp na autosalon a slibovat hory i s horákama to umí každý.
24. 1. 2009 14:50
Re: Mohu-li ...
jmenuj "borci již vyvinuli, vyrábějí a PRODÁVAJÍ" ? a prosim aspon jeden jedinej koncern nebo znacku ktera us prodava vevelkem elektro auta s dojezdem nad 300km nebo je ma aspon vyvinute ;-) , zatim to maj jen prave vyrobci z velke trojky ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 15:10
Re: Nu NEprodávají ...
... ale VYViNULi - to ano, tam "big 3" MÁ docela konkurenci (a navíc "se zkušenostmi") - tedy Toyota a Honda .. ty JSOU (asi) maličko "napřed" ...
PS: Já tak nějak "uprostřed" mezi vašimi Ham/SamanAR názory, neb američané (krom Tesla :-) ) asi spíše opravdu "přizaspali" a teď se SNAŽí (a asi NE špatně), ale ta "toyotohondí" praxe prostě MÁ smysl a MÁ něco do sebe - očekávat, že GM/ford/chrys začnou "ze dne na den" dělat ta "správná" (byť elektro) bezporuchová auta opravdu možná je až "příliš" optimistická ...
24. 1. 2009 15:29
Re: Nu NEprodávají ...
Toyota chysta prvni EV na rok 2013 a to v podani maleho mestskeho auticka s dojezdem 150km a Honda jeste zadnej EV neprdstavila ani jako koncept, maj jen hybridy a ty ma i velka trojka
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 15:47
Re: Nu NEprodávají ...
No samozřejmě třeba PRIUS. A kde jsi vzal těch 300km? Pokud myslíš jako hybrid tak dojede daleko dál. Na baterky dojede daleko míň což ovšem EV dojede také jenom 64 km a pak jde na spalovák. EV je normální hybrid který mají všichni. A jestli máš na mysly použití Li-Ion baterek v EV tak to není objev CH. Li-Ion baterie vyvíjí úplně jiné firmy než automobilky a již dnes se dají použít nicméně jejich cena je stále proti NiMh vysoká a čeká se na její snížení. Takže mi prosím řekni jeden jediný argument co tak převratného CH vymyslel mimo toho, že je první US automobilka (ale Ford dělá totéž) přicházející s Hybridem když ostatní svět to valí již několik let?
24. 1. 2009 16:30
Re: Nu NEprodávají ...
zase kecas, EV je elektricke auto kde je primarni pohon elektromotor a spalovaci motor jen jako generator v pripade ze dojde stava (EV znamena Electric Vehicle ;-) ), kdesto hybrid ma jako hlavni pohon spalovaci motor a elektromotor je jen pomoc pri rozjezdech ;-) vyhoda je v tom ze s EV se da jezdit ciste jen na elektrimu a pokud nenajedes v kuse vic nez 60km, tak nemusis vubec tankovat kapalne/plynne palivo, a s hybridem se ciste jen na elektrinu jezdit neda, vlastne jo, ale jen jako snek na parkovisti >:D , Priusi a RX400h v "praci" mame jako sluzebaky, takze s tema autama us sem se parkrat svezl ;-) a jak vidno stejneho principu jako je EV se postupne chytaj vsechny automobilky, Toyota to chysta na rok 2013, a prvni z evropanu Seat na 2015-16 ;-)

mimochodem klasickej hybrid maj taktez uz davno a staci se jen kouknout do jejich ceniku ;-) to jen ty jako natvrdlej evropan si mysli ze hybrid je jen u Toyoty a Hodny >:D
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 17:29
Re: Nu NEprodávají ...
Tak jo, dál si sni svůj sen o amerických hybridech či elektrických autech, kup si plakát a dej si jej do pokojíčku. Ostatní zatím budou jezdit skutečnými auty.
24. 1. 2009 17:46
Re: Nu NEprodávají ...
no vzhledem k tomu ze ja otom nesnim, ja sem zastance benzinaku a proto mam benzinaka tak spis ty snis otom ze nekteri vyrobci aut jsou natom dobre a tva veta "borci již vyvinuli, vyrábějí a PRODÁVAJÍ" bude asi zapsana do dejin >:D navic americke hybridy jsou a staci se podivat do ceniku jednotlivejch znacek ;-)

a prosimte us konecne napis v jake bance delas ;-)
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 18:08
Re: Nu NEprodávají ...
Máš pravdu, americké hybridy jsou skutečnost, velká trojka vyrábí suprový auta po kterých všichni toužíme, banky nepůjčují protože nemají peníze jo a Marťani fakt existujou.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 19:13
Re: Nu NEprodávají ...
Na Mars(u) míváme jen mezipřistání .. (to já jen "propořádek") ;-)
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 19:27
Re: Nu NEprodávají ...
No já jsem na Marsu pár let dělal (jmenuje se tak jedna budova na Praze 10).
24. 1. 2009 19:39
Re: Nu NEprodávají ...
ty si bud delas srandu, nebo ses uplnej idiot co vzivote nebyl na strankach nejakeho americkeho vyrobce aut >:D

Chevy Malibu Hybrid - $26225
Chevy Tahoe Hybrid - $51405
Cadi Escalade Hybrid - $72525
GMC Yukon Hybrid - $50920

to je jen vycet Hybridu prodavanych v USA
;-) muzes si je najit v cenikach stejne jako kazdej jinej ;-)
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 20:37
Re: Nu NEprodávají ...
Suprový káry, spešl ten cadillac, ten mě dostal. Odpor vzduchu čisté krychle, váha parní lokomotivy (26 q), spotřeba to je největší pecka, o 25% nižší spotřeba než 6 litrový čvachták od GM no prostě hybrid po americku. Za 1,5 mega fakt dost dobrý... Jo a už nebudu polemizovat s některými kolegy tady na serveru, že tdička jsou nejúspornější káry, Q7 V12 TDI je proti téhle traverze střízlík s nízkou spotřebou.
neregistrovaný "Donovan"
24. 1. 2009 19:40
Re: Nu NEprodávají ...
Co je to 75% předkupní právo?
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 11:23
Re: Nu NEprodávají ...
Jen ať lejou, zlenivělému managementu ve velké trojce to stejně nepomůže. Zázrak, to je to jediné co by je mohlo zachránit.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 11:25
Re: Nu NEprodávají ...
Peníze JSOU tak trochu "zázrak" :-)
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 11:35
Re: Nu NEprodávají ...
Jak a kde. V případě velké trojky jen podpoří na chvilku zaměstnanost a prohloubí krizi, protože vyrobí další tisíce neprodejných aut a za půl roku zase půjdou s kloboukem před senát. Postupně se tak stanou státem ovládané a nepamatuji si, že nějaký stát kdy v historii dokázal vyrábět slušná auta.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 11:41
Re: NElíbí se ...
... mi to, ale SOUHLASím s vámi, americká vláda (asi) NEnechá své automobilky "padnout" a "socialistické" praktiky tam OPRAVDU budou (bohužel) spíše ještě "posilovat" - smutné ;-\
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 10:06
Re: Nu já NEpříliš ...
... NADšena z "vidiny", jak si toyota/vw "rozdělují" planetu ...
24. 1. 2009 10:16
Re: Nu já NEpříliš ...
A to jsi vycetl kde? Analytiku :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 10:31
Re: Ve zprávě o ...
... výsledcích hospodaření Fiat za 4. čtvrtletí a rok 2008? ;-)
Avatar - DaewooMaster
24. 1. 2009 15:58
Re: Ve zprávě o ...
Co je silného na hráči, kterého nedávno pohltil jiný hráč? :-O
Navíc když VW loni prodal sotva 6,23 milionů aut, kdežto GM 8,36 a Toyota 8,97... ;-\
24. 1. 2009 13:13
HAM a spol.
Vždycky sem si myslel, že intelektuálně "zdatní" zde jsou pouze známé firmy... Ale jak už to tak chodí i v "organizovaných" pravicových skautech, tak i zde se s úspěchem počali zjevovat noví kindroši, aby pozvedli prapor své víry ještě výše, než ho drželi dosavadní lídři. HAM a ten další veselý nick, jsem rád, že jste nám tady udělali rozbor..., nicmémě ty výsledky sem Vám tady psal už asi před 4 dny.
Každý kdo trochu sleduje dění v automobilovém světě ví, že Fiat opravdu utrácel hodně, protože si to mohl dovolit. Koupil Zastavu, investoval do nových (již téměř připravených) modelů a to prostě něco stojí. Co je důležité je to, že přes to všechno vykázal Fiat zisk, což a to je důležité si uvědomit se možná žádné jiné automobilce ani nepovede. Možná tak leda tomu VW díky svému tahounovi v podobě Audi. Bude-li PSA, Renault a další vůbec v zisku je otázka, na kterou si musíme ještě počkat...nějakou dobu. Již zde zmíněná Toyota má letos zisku taky poprvé setsakramentsky propadlý.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
24. 1. 2009 13:49
Re: HAM a spol.
Hm Zastava to je opravdu perspektivní kauf a musel být velmi drahý protože to je jedna z nejlepších automobilek v Evropě. No a o hodnotě firmy mluví jasně cena akcií a ta v případě Fiatu mluví jasnou řečí jak co do absolutní hodnoty tak do trendu.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2009 15:17
Re: HAM a spol.
Ta koupě Zastava NEmusí být až tak "špatná" myšeňka! Myslím že fiat plánuje další variaci DACIA do světa vypustit - to mi sice NEoslovuje, ale "fungovat" to může!
PS: Hodnota akcií sice JE "vševypovídající", ale teď zrovna všichni TAK "vykulení" (asi jako dříve "supesebejistí"), takže to TAKÉ NElze brát až tak vážně - prostě TEĎ v TUTO chvíli NElze dělat (definitivní) závěry - si myslím já (tak nějak máme k dispozici víko kufru, pravé dveře a světlomet - a "hodnotíme" jaké to je/bude auto ... tak "nějak" to "cítím/vidím" já)
Pěkný den :-)
24. 1. 2009 15:57
Re: Trouba wolff a spol.
Já si zase vzpomínám, jak jsi tady nechtěl slyšet o tom, že Fiat s sebou táhne pořád běkný balík dluhů.
Tady to jasně máš napsané, že je Fiat pořád hodně zadlužený a rozhodně mu není nijak veselo.

Tvoje kašparády snad nejsou ani ke komentáři. O problému prostě nic nevíš. Tenkhle článek to dokazuje.
24. 1. 2009 16:06
Re: Trouba wolff a spol.
No Wolfe,Fiat si určitě zisk zaslouží (je mi dost sympatický),ale myslíš že na tom ostatní budou výrazně hůře.Proč.Toyota letos zisk neočekává,ale z jakého důvodu?Její fiskální (i Hondy)období končí až v březnu a krize v USA (kde má těžiště prodejů,narozdíl od Fiatu)je od poloviny minulého roku,takže krizi musí zákonitě pocítit více.
Nebyl bych až takový pesimista a více automobilek bude za loňský rok v zisku,i když určitě menším než byl rok 2007.
K těm investicím,Fiat není jediný kdo investuje.I ty víš kdo zažívá prudký rozvoj,jak modelový,tak výrobní.
24. 1. 2009 16:58
Re: VWIAT
Dneska je to Wolffíku na hadr. Tedy ne mokrej a na hlavu, ale na hadr... do ringu. Valčík na rozloučenou. Nakupovat propadáky z konce... abecedy, to je sice dobrá investiční strategie, ovšem zásadně od toho, kdo si to může dovolit. To co sledujeme jsou než agoniální křečové tance. Tu SOS od ředitele v podobě volání po záchranném kruhu, ktery pokud se tedy na hladině objeví, hodí ho lodník takříkajíc z titanicu. Tu zase zveřejnění výsledkuů hospodaření... no, je to rána za ranou.

Je to jako v běžném životě u vás na vsi - jako první nekrachuje delvita, nýbrž na doraz jedoucí ukoptěnej maloprodejce podměrečnej rohlíků. Jo, je to krutej zákon podnikání - přežívají zásadně ti silnější.

Na druhou stranu, krach Fiatu by si tu mohl přát leda tak magor před nebo po lobotomii. Znalej člověk (jasně, tím nemyslím tebe Wolffíku) který zná historii Fiatu, jeho úspěchy, zásluhy, ovšem i... pády, si může přát jediné - nalezení silného partnera, k němu se pak fiat může a musí co nejtěsněji přimknout a pokračovat dál v úsilí vyrábět hezká, levná malá auta. Dnes ještě není Fiat natolik na kolenou, aby například Volkswagenu stálo za to začít licitovat o koupi, ale domyslíš-li tuto možnost, bylo by to vlastně pro fiat vůbec to nejlepší. Byl by prostě to, co je ve VW například Škoda. Jo, to by si fiat medil. Ty ostatně také...

Značku bych zachoval, no možná jen lehce pozměni, například VWiat... to by šlo, ne? No, a pak to povědomí kvality VW, povědomí dokonalého modelového portfolia VW (s tím by musel tedy VW u fiatu hnout velmi rychle), povědomí dokonalé techniky VW... no prostě, jak píši, fiat by se mohl stát tím, čim je dnes Škoda - respektovanou mainstreamovou automobilkou. Ani by to nemuselo dlouho trvat. Do deseti let by to tu mohlo být. A o to jde, ne?
24. 1. 2009 21:19
Re: VWIAT
Kazdy by chtel silneho parnera - Nojo to je jako v zivote kazdy chce nekoho kdo ho bude tahat porad z podlahy ci se prilepi na neci jiny uspech. Ono je tak snadne se prisat na nekoho + jeho know how, managment + system, to je asi tak snadne jako ziskat od misto junior managera ve stryckove uspesne a rozvijejici firme.
27. 1. 2009 22:35
Re: VWIAT
No, myslim, ze posledni, co Fiat potrebuje, je byt zavisly na "super high tech" technologiich koncernu VW. Doufam, ze se nic podobneho nestane.