Ekonomika
Vždycky sem si myslel, že intelektuálně "zdatní" zde jsou pouze známé firmy... Ale jak už to tak chodí i v "organizovaných" pravicových skautech, tak i zde se s úspěchem počali zjevovat noví kindroši, aby pozvedli prapor své víry ještě výše, než ho drželi dosavadní lídři. HAM a ten další veselý nick, jsem rád, že jste nám tady udělali rozbor..., nicmémě ty výsledky sem Vám tady psal už asi před 4 dny.
Každý kdo trochu sleduje dění v automobilovém světě ví, že Fiat opravdu utrácel hodně, protože si to mohl dovolit. Koupil Zastavu, investoval do nových (již téměř připravených) modelů a to prostě něco stojí. Co je důležité je to, že přes to všechno vykázal Fiat zisk, což a to je důležité si uvědomit se možná žádné jiné automobilce ani nepovede. Možná tak leda tomu VW díky svému tahounovi v podobě Audi. Bude-li PSA, Renault a další vůbec v zisku je otázka, na kterou si musíme ještě počkat...nějakou dobu. Již zde zmíněná Toyota má letos zisku taky poprvé setsakramentsky propadlý.
Každý kdo trochu sleduje dění v automobilovém světě ví, že Fiat opravdu utrácel hodně, protože si to mohl dovolit. Koupil Zastavu, investoval do nových (již téměř připravených) modelů a to prostě něco stojí. Co je důležité je to, že přes to všechno vykázal Fiat zisk, což a to je důležité si uvědomit se možná žádné jiné automobilce ani nepovede. Možná tak leda tomu VW díky svému tahounovi v podobě Audi. Bude-li PSA, Renault a další vůbec v zisku je otázka, na kterou si musíme ještě počkat...nějakou dobu. Již zde zmíněná Toyota má letos zisku taky poprvé setsakramentsky propadlý.
Hm Zastava to je opravdu perspektivní kauf a musel být velmi drahý protože to je jedna z nejlepších automobilek v Evropě. No a o hodnotě firmy mluví jasně cena akcií a ta v případě Fiatu mluví jasnou řečí jak co do absolutní hodnoty tak do trendu.
Ta koupě Zastava NEmusí být až tak "špatná" myšeňka! Myslím že fiat plánuje další variaci DACIA do světa vypustit - to mi sice NEoslovuje, ale "fungovat" to může!
PS: Hodnota akcií sice JE "vševypovídající", ale teď zrovna všichni TAK "vykulení" (asi jako dříve "supesebejistí"), takže to TAKÉ NElze brát až tak vážně - prostě TEĎ v TUTO chvíli NElze dělat (definitivní) závěry - si myslím já (tak nějak máme k dispozici víko kufru, pravé dveře a světlomet - a "hodnotíme" jaké to je/bude auto ... tak "nějak" to "cítím/vidím" já)
Pěkný den 😄
PS: Hodnota akcií sice JE "vševypovídající", ale teď zrovna všichni TAK "vykulení" (asi jako dříve "supesebejistí"), takže to TAKÉ NElze brát až tak vážně - prostě TEĎ v TUTO chvíli NElze dělat (definitivní) závěry - si myslím já (tak nějak máme k dispozici víko kufru, pravé dveře a světlomet - a "hodnotíme" jaké to je/bude auto ... tak "nějak" to "cítím/vidím" já)
Pěkný den 😄
Já si zase vzpomínám, jak jsi tady nechtěl slyšet o tom, že Fiat s sebou táhne pořád běkný balík dluhů.
Tady to jasně máš napsané, že je Fiat pořád hodně zadlužený a rozhodně mu není nijak veselo.
Tvoje kašparády snad nejsou ani ke komentáři. O problému prostě nic nevíš. Tenkhle článek to dokazuje.
Tady to jasně máš napsané, že je Fiat pořád hodně zadlužený a rozhodně mu není nijak veselo.
Tvoje kašparády snad nejsou ani ke komentáři. O problému prostě nic nevíš. Tenkhle článek to dokazuje.
No Wolfe,Fiat si určitě zisk zaslouží (je mi dost sympatický),ale myslíš že na tom ostatní budou výrazně hůře.Proč.Toyota letos zisk neočekává,ale z jakého důvodu?Její fiskální (i Hondy)období končí až v březnu a krize v USA (kde má těžiště prodejů,narozdíl od Fiatu)je od poloviny minulého roku,takže krizi musí zákonitě pocítit více.
Nebyl bych až takový pesimista a více automobilek bude za loňský rok v zisku,i když určitě menším než byl rok 2007.
K těm investicím,Fiat není jediný kdo investuje.I ty víš kdo zažívá prudký rozvoj,jak modelový,tak výrobní.
Nebyl bych až takový pesimista a více automobilek bude za loňský rok v zisku,i když určitě menším než byl rok 2007.
K těm investicím,Fiat není jediný kdo investuje.I ty víš kdo zažívá prudký rozvoj,jak modelový,tak výrobní.
Dneska je to Wolffíku na hadr. Tedy ne mokrej a na hlavu, ale na hadr... do ringu. Valčík na rozloučenou. Nakupovat propadáky z konce... abecedy, to je sice dobrá investiční strategie, ovšem zásadně od toho, kdo si to může dovolit. To co sledujeme jsou než agoniální křečové tance. Tu SOS od ředitele v podobě volání po záchranném kruhu, ktery pokud se tedy na hladině objeví, hodí ho lodník takříkajíc z titanicu. Tu zase zveřejnění výsledkuů hospodaření... no, je to rána za ranou.
Je to jako v běžném životě u vás na vsi - jako první nekrachuje delvita, nýbrž na doraz jedoucí ukoptěnej maloprodejce podměrečnej rohlíků. Jo, je to krutej zákon podnikání - přežívají zásadně ti silnější.
Na druhou stranu, krach Fiatu by si tu mohl přát leda tak magor před nebo po lobotomii. Znalej člověk (jasně, tím nemyslím tebe Wolffíku) který zná historii Fiatu, jeho úspěchy, zásluhy, ovšem i... pády, si může přát jediné - nalezení silného partnera, k němu se pak fiat může a musí co nejtěsněji přimknout a pokračovat dál v úsilí vyrábět hezká, levná malá auta. Dnes ještě není Fiat natolik na kolenou, aby například Volkswagenu stálo za to začít licitovat o koupi, ale domyslíš-li tuto možnost, bylo by to vlastně pro fiat vůbec to nejlepší. Byl by prostě to, co je ve VW například Škoda. Jo, to by si fiat medil. Ty ostatně také...
Značku bych zachoval, no možná jen lehce pozměni, například VWiat... to by šlo, ne? No, a pak to povědomí kvality VW, povědomí dokonalého modelového portfolia VW (s tím by musel tedy VW u fiatu hnout velmi rychle), povědomí dokonalé techniky VW... no prostě, jak píši, fiat by se mohl stát tím, čim je dnes Škoda - respektovanou mainstreamovou automobilkou. Ani by to nemuselo dlouho trvat. Do deseti let by to tu mohlo být. A o to jde, ne?
Je to jako v běžném životě u vás na vsi - jako první nekrachuje delvita, nýbrž na doraz jedoucí ukoptěnej maloprodejce podměrečnej rohlíků. Jo, je to krutej zákon podnikání - přežívají zásadně ti silnější.
Na druhou stranu, krach Fiatu by si tu mohl přát leda tak magor před nebo po lobotomii. Znalej člověk (jasně, tím nemyslím tebe Wolffíku) který zná historii Fiatu, jeho úspěchy, zásluhy, ovšem i... pády, si může přát jediné - nalezení silného partnera, k němu se pak fiat může a musí co nejtěsněji přimknout a pokračovat dál v úsilí vyrábět hezká, levná malá auta. Dnes ještě není Fiat natolik na kolenou, aby například Volkswagenu stálo za to začít licitovat o koupi, ale domyslíš-li tuto možnost, bylo by to vlastně pro fiat vůbec to nejlepší. Byl by prostě to, co je ve VW například Škoda. Jo, to by si fiat medil. Ty ostatně také...
Značku bych zachoval, no možná jen lehce pozměni, například VWiat... to by šlo, ne? No, a pak to povědomí kvality VW, povědomí dokonalého modelového portfolia VW (s tím by musel tedy VW u fiatu hnout velmi rychle), povědomí dokonalé techniky VW... no prostě, jak píši, fiat by se mohl stát tím, čim je dnes Škoda - respektovanou mainstreamovou automobilkou. Ani by to nemuselo dlouho trvat. Do deseti let by to tu mohlo být. A o to jde, ne?
Kazdy by chtel silneho parnera - Nojo to je jako v zivote kazdy chce nekoho kdo ho bude tahat porad z podlahy ci se prilepi na neci jiny uspech. Ono je tak snadne se prisat na nekoho + jeho know how, managment + system, to je asi tak snadne jako ziskat od misto junior managera ve stryckove uspesne a rozvijejici firme.
VW je vsuchu, jelikopz jako jedna z mala automobilek si zahrala na trhu s akciema, (tehdy jak oznamila ze ma 75% predkupni pravo na VW akcie) akcie vyletely na 1000euro za akcii, coz udelalo VW nejbohatsi firmu sveta v jediny okamzik v hodnote 65 miliard na teto transakci VW vydelal okolo 6 miliard euro, bez toho aby musel prodat jedine auto :yes:
PS: Já myslela, že vw "končí" a právě jej přebírá/kupuje Porsche Holding Salzburg? Nebo? 😉
Jde o prodej akcii na kratkou dobu (velmi kratkou dobu) je to technicky pojem pro investora ktery se snazi vydelat na padajici cene kurzu specificke akcie ci baliku akcii.
Prikla😜
Investor, ktery chce prodat na kratkou dobu 100 akcii treba Akciova firma a veri ze nynejsi cena akcii je prehnana a brzy spadne dolu.
Pote investoruv makler si pujci akcie od nekoho kdo je vlastni s prislibem, ze investor tyto akcie pote vrati zpet puvodnimu majiteli pozdeji.
Investor okamzite proda zapujcene akcie za soucastnou cenu na trhu. TED TOTO JE DULEZITE!
Jestlize cena akcii padne dolu, osoba vydela rozdil v kratkem case tim, ze koupi akcie zpet a jejich makler vrati akcie tomu od koho si jej pujcili. TADY kdo pujcil akcie byl Porsche a akcie museli byt vraceny na konci obchodovasni zpet, problem je ze nikdo nevedel, ze to je prave Porsche.
Profit je rozdil mezi cenou v ktere akcie byly prodany a cenou za ktere byly nakoupeny zpet - komisni poplatky a poplatky za pujceni akcii.
Problem je ten, ze coz se stal pravej opak u akcii VW a Porsche jelikoz Porsche oznamilo, ze ma predkupni pravu na balik 75% akcii.A timto oznamenim akcie vyleteli nahoru, ale vsichni makleri sazeli nato, ze akcie musi spadnout dolu.
V nemecku pokud nekdo (NEVEREJNE ZKUPUJE AKCIE) je "povoleno ci nezakone" ale jinde jako v UK by to bylo poruseni pravidel!
Já přiznávám, že maličko "mlžila" jsem, neb sice NEjsme makléřka, ale takové to: CO profit je atd. to přeci jen vím (tedy MĚLA bych vědět 😉 - dostala jsem na to takový "papír" - za t👋na to "ŽE" vím).
O "taktikách" tohoto typu jsem "slyšela" a pan Merckle o nich i "navěčnosti" asi stále ještě dumá (KDEže tu chybu udělal), jen NEvím KDE tu JISTOTU berete, že ten "fígl" (možná by se spíše "jiné" slovo hodilo) porsche s vw udělalo, resp. ŽE zrovna VW těch 6 miliard € na onom "triku" vydělalo .. (TAK nějak jsem to "myslela" - neb ŽE vw /již dávn👋 Porsche Salzburg "ovládá", jím "vládne" - to zrovna "tajemstvím" NEní.
Pokud vše proběhlo tak jak píšete, myslím že i v německu by se to Komisi pro dohled nad finančním trhem spíše NElíbilo ... nebo?
PS: Já (velmi) zvědava - NEprozradíte mi jaký že to "autosen" jste si/se vám podařilo si spunit? 😄
PPS: Mně ten "můj" asi spíše NEvyjde, ale i tak jsem celkem SPOKOJENÁ
Pěkný den 😄
To co ZDE popisujete je, kterak PORSCHE "balík" vydělalo ...
To o tom,jak na tom VW vydělalo je uskutečnitelné,ale k ničemu takovému nedošlo.Nebo proto máte nějaký podklad?
V žádném zdroji jsem nenašel ani zmínku o tomto výdělku VW,možná máte lepší zdroje než já.Proto mě to zajímá.
Vsichni vime, ze nejsou akcie jako akcie jedny slouzi k prevzeti kontroly na firmou a druhe jsou pro obchodovani na burze proto mame akcie typu A a B.
Nyní debatujeme kterak (a jak a kolik) PORSCHE vydělalo ..
Tak JAK to tedy je? Já už v tom "kolektivní sport na ledě" začínám mít! 8-s
PS: Prozradíte (mi) svůj "autosen" (jímž jezdíte)? 😉
A4 2TDI saloon Sport Line 😉
Už VíM - ta "předokolka" (přiznávám - asi PROTO mi to "vyšumnělo" - ještě jednou "sorry" 😉 )
Pěkný den
😄
PS: Ale NEjen Bristol .. (já to NEmyslím nějak "urážlivě/zle", ale nemáte "zu obyč." sen?
Pěkný den a "lepší" sen(-ny) do let příštích přeji 😄
In the previous fiscal year ended July 31, 2007, Porsche said it made €3.59 billion in pretax profit from stock-options transactions, more than it earned from the sale of cars.
The weekend disclosure by Porsche that it was gunning for a 75% stake in VW forced investors who sold VW shares short in recent weeks and months to reverse gear and buy shares to cover bets that the price would fall. In the process, hedge funds lost more than $20 billion, according to some market estimates.
Despite Wednesday's downturn, VW's share price is still more than double Friday's close of €210.85, leaving short sellers on the hook for major losses. Investors say Porsche misled financial markets in recent months by indicating it wouldn't aim for a 75% stake.
Dealbreaker speculates that Porsche has earned €6 billion in profits. Good for them, I say.
Now, hedge funds are whining that they have losses and may go belly up.
The London-based Alternative Investment Management Association (Aima), the hedge fund trade body, said yesterday that it planned to ask the European Union to clamp down on a controversial German legal loophole that allowed Porsche secretly to take its VW stake to almost 75 per cent.
Andrew Baker, Aima deputy chief executive, sai😜 “This sounds somewhat irregular. If you tried that in this country, there would be a number of questions to be answered.”
He said losses for hedge funds were likely to be less than a tenth of the forecast €20billion. “There are funds hanging on by their fingertips because of redemptions for whom this could be the last straw,” he said.
The casualty list of hedge funds hit by the Porsche squeeze on VW grew yesterday as it emerged that Steven Cohen's SAC Capital and Och Ziff, and Perry Capital, a key financier in Malcolm Glazer's takeover of Manchester United, were among the losers. Greenlight Capital, run by David Eindhorn, Marshall Wace, York Capital and Glenview Capital are also among about a hundred hedge funds thought to have made losses.
What is particularly amusing is that many of these Masters of the Universe who charge egregious fees and would have no problem imperiling the future of the world by raping the financial system so they can create dynastic wealth for themselves did not understand the rules by which they were playing.
Germany's stock market regulators are the laughing stock of Europe.
It is embarrassing that Porsche could have been allowed to build a secret options stake in Volkswagen equivalent to 32 per cent of its market value, on top of an existing holding of 43 per cent, with no disclosure. A false market of epic proportions was allowed.
But that does not mean those short-selling hedge funds nursing nasty losses have real grounds for complaint.
They knew perfectly well, or should have known, the lacuna in the German rules and the fact that such positions could be kept secret. Given the ferocity with which they fought proposals to close precisely this loophole in the UK, they have no excuse for ignorance and little cause for sympathy.
Is this not why hedge funds demand outrageous fees from suckers investors? Are they not paid more in a year than a small city is paid in a decade to discover and e😜loit such loopholes in the regulations?
I would like to know if there were any German hedge funds caught in this short squeeze. Volkswagen is the most heavily shorted stock in Germany. Did the German money managers know about this rule in their market while the "dumb money", i.e. "foreigners," not know? (It is axiomatic in financial markets that foreigners are usually the "dumb money," even when we are the foreigners.)
Yeah, hedge funds are worth their 2 & 20 alright.
PS: Porsche "umí" a jeho "propojení" s vw "chápu", ale NElíbí se mi ;-\
PPS: Tedy NElíbí se mi, neb další "podivná" technická propojení typu Cayenne V6 TDi očekávám a to můj žaloudek jen TĚŽKO přeTĚŽKO tráví ...
Ale i tak: Pěkný den 😄 (končím, přepínám/vypínám - cca na týden)
Princip byl vysvetlik Kylie jak se daji vydelat penize na akciich, cili jak Porsche je vydelalo!
Tato obchodni technika je pouzivane makleri casto, kde sazi na rust ci pad komodit. Nyni se snazi tyto praktiky zakazat v UK.
Nejzabavnejsi bylo, ze nikdo ani ve snu nepredpokladal, ze by samotna automobilka hrala hru, velkych maklerskych firem, bez jejiho vedomi a z male pirany se pres vikend stal ZRALOK v obchodovani s cennymi papiry. Porsche "porazilo" maklerske firmy v jejich vlastni HRE. :yes:
Dal bych jed za to, ze na rustu ceny akcii vydelas v okamziku, kdy je prodas, ale mozna se pletu. No, asi ne 😉
Tim, ze cena akcii vyroste, nestane se firma bohatsi, pouze ma na trhu vetsi hodnotu, to znamena, za v pripade prodeje firmy za ni dostanes vic penez.
Takze, pokud by VW na obchodu s akciami vydelal, musel by obchodovat s akciami jinych firem, ktere by spekulativne nakupoval a ve vhodny okamzik se ziskem prodaval.
Ale nikdo netusil, ze ty akcie jsou primo ci neprimo od Porsche. VW nevidelal na transakci ale Porsche.
PS: "Autosen" NEprozradíte? 😉
PPS: Ano "sázeli" na akcie vw a pan Merckle něco přes miliardu € prý "prosázel" :no:
co myslis, co se bude prodavat lip? EV jako Volt za 25-30 tisic dolaru se spotrebou okolo 5 litru a moznosti jezdit jen na elektrinu, nebo jine ciste benzinove nebo dieselove auto za stejnou cenu a se spotrebou od 5 do 10 litru ?
a k tem akciim, je sice pekne ze akcie stoupli o furu procent, ale koukni se co se stalo nVidii co udelala s akciema totez, roik to fungovalo a ted nani podavaj majitele tech akcii zaloby kvuli umelemu navyzeni ceny akcii, navic pokud VW neprijde s necim novim, tak cena akcii muze taky hodne rychle klesnout 😉
Jedno,dvě turba přidat ke stávajícím motorům není až tak velký technologický pokrok.
aha ted koukam ze Twin Turbo prislo v 300XZ as v roce 1995, ale urcite to nebyl prvni autak s dvojim preplnovanim 😄
PS: Já tak nějak "uprostřed" mezi vašimi Ham/SamanAR názory, neb američané (krom Tesla 😄 ) asi spíše opravdu "přizaspali" a teď se SNAŽí (a asi NE špatně), ale ta "toyotohondí" praxe prostě MÁ smysl a MÁ něco do sebe - očekávat, že GM/ford/chrys začnou "ze dne na den" dělat ta "správná" (byť elektro) bezporuchová auta opravdu možná je až "příliš" optimistická ...
mimochodem klasickej hybrid maj taktez uz davno a staci se jen kouknout do jejich ceniku 😉 to jen ty jako natvrdlej evropan si mysli ze hybrid je jen u Toyoty a Hodny >😁
a prosimte us konecne napis v jake bance delas 😉
Chevy Malibu Hybrid - $26225
Chevy Tahoe Hybrid - $51405
Cadi Escalade Hybrid - $72525
GMC Yukon Hybrid - $50920
to je jen vycet Hybridu prodavanych v USA
😉 muzes si je najit v cenikach stejne jako kazdej jinej 😉
Navíc když VW loni prodal sotva 6,23 milionů aut, kdežto GM 8,36 a Toyota 8,97... ;-\