Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat startuje velký marketingový kolotoč: 500 dnů do představení Fiatu 500

Při příležitosti startu odpočítávání 500 dnů do zahájení prodeje Fiatu 500 představil Fiat kampaň, která příznivce značky bude provázet čekáním na nový model.
Zpět na článek
4. 5. 2006 08:54
neregistrovaný "manitou"
4. 5. 2006 09:09
neregistrovaný "Peto"
4. 5. 2006 09:28
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 09:28
neregistrovaný "hallda"
4. 5. 2006 10:31
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 11:05
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 12:02
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 12:10
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 12:16
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 12:20
neregistrovaný "manitou"
4. 5. 2006 14:13
neregistrovaný "Jirka"
4. 5. 2006 14:17
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:36
neregistrovaný "Jirka"
4. 5. 2006 14:56
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 17:02
neregistrovaný "Jirka"
4. 5. 2006 17:03
neregistrovaný "Giorgio"
17. 10. 2007 18:06
neregistrovaný "kájo"
4. 5. 2006 12:15
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 12:23
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 12:33
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 12:35
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 12:47
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 13:08
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 13:22
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:54
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 14:57
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
17. 10. 2007 18:16
neregistrovaný "kájo"
4. 5. 2006 13:11
neregistrovaný "Marko"
4. 5. 2006 13:41
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 15:29
neregistrovaný "Marko"
4. 5. 2006 15:39
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 16:41
neregistrovaný "Marko"
4. 5. 2006 18:44
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 18:55
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:52
neregistrovaný "GTI"
5. 5. 2006 07:29
neregistrovaný "Lancer"
4. 5. 2006 13:52
neregistrovaný "2,7 RS"
4. 5. 2006 14:14
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:30
neregistrovaný "2,7 RS"
4. 5. 2006 14:43
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 15:04
neregistrovaný "2,7 RS"
4. 5. 2006 14:49
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 13:57
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 14:29
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 14:46
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 15:20
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 15:36
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 16:07
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 16:10
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 15:44
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 16:14
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 16:26
neregistrovaný "2,7 RS"
4. 5. 2006 16:54
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 17:54
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 19:03
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 19:28
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 19:38
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 19:43
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 21:10
neregistrovaný "wolff"
5. 5. 2006 08:22
neregistrovaný "manitou"
5. 5. 2006 11:30
neregistrovaný "wolff"
5. 5. 2006 11:44
neregistrovaný "manitou"
5. 5. 2006 14:20
neregistrovaný "wolff"
5. 5. 2006 18:46
neregistrovaný "amo"
5. 5. 2006 21:24
9. 5. 2006 09:23
neregistrovaný "nextrom"
neregistrovaný "manitou"
4. 5. 2006 08:54
RETROORGASMUS
Jojo, vzpomeneš si na ten nepovedenej pokus, Ňů Býtl, tuším se to jmenovalo. Jo tak na to zapomeň, pokud už si tedy nezapomněl. Splácat plechy a dát tomu stejné název, to legendu nikdy neoživí. To je trapárna na entou. Zato MINI retro není miniretro, MINI je dokonalý, dokonalý ve výrazu, v pokračování tradice a dokonalý ve stylu. A to je ta základní pravda aut - auto musí mít styl, musí vyzařovat charisma, stejně jako ten chlápek co ho řídí. Vidíš toho Fiata ? Ten je dělanej rukou italskou, tam ten uměleckej fýlink má snad každej. Dokonalý tvar, krásný kukuč, styl, kterej se nemusí kalkulovat na ingolštackých kalkulačkách. Takže ještě jednou - tohle je styl, to má šmrnc, to má grády. Já se na tohohle týpka těším. Kdo to vidí jinak, nerozumí autům. ;-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Peto"
4. 5. 2006 09:09
Re: RETROORGASMUS
Suhlas :yes: Inak bude to pecka Fiat 500 s 1.3 Multijet. Zacinam setrit majte sa :-!
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 09:28
Re: RETROORGASMUS
Já ho kupuju s 1,4 turbo... ;-)
A doufám, že tam budou loga Abarth už z výroby...
neregistrovaný "hallda"
4. 5. 2006 09:28
Re: RETROORGASMUS
kuuuuurna taky se mi paci, ale pockam, az to uvidim na vlastni bulvy - na druhou stranu prohanet se v tom v praglu v noci bude bobovka
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 10:31
Kde jsi?
...protože v šourůmech ještě ne. Ani se tam dlouho neohřeješ. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 11:05
Re: Kde jsi?
Jojo, naprostý souhlas. Tohle nebude šlápnutí vedle ani náhodou. Jedině z čeho už mám pouze strach je cena
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 12:02
Re: Kde jsi?
Myslím, že máš pravdu. Cenu tipuju na vyšší než je obvyklé u vozů této velikosti. Podle mě Fiat počítá s tím, že hodně lidí bude ochotných si připlatit za jednoduchý, milý retrodesign. S tím počítal i VW u NB, jenže ten nebyl až tolik retro a hlavně byl příliš drahý. Myslím, že Fiat si vezme správný příklad z Mini. Cenu nenasadí o tolik (Mini je větší a výkonější) a nějakých 20 - 25% rozdílu snad lidi neodradí. Je to taková alternativa ke Smartu. V Itálii určitě půjde, jako většina malejch aut. U nás mu dávám šanci hlavně v Prahze a Brně. Tj. velkých městech s větším počtem lidí s příjmy nad průměrem, s koncentrací mladých lidí, a s omezenými parkovacími prostory v centrech. Z mého pohledu by rozumná cena začínala na 299 999 k. ;-)
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 12:10
Re: cena
No s tou počítám, možná základ o 30 00 níž (1,2, 0,9 16v), počítám, že by byla o málinko míň než u GP a cca o těch 35 000 víc než u Pandy (vyšší výbavy). Já mám představu cca 360 000 Kč za s celkem slušnou výbavou a rozumným motorem 1,4 16V (kdyby chtělo být soft turbo nebudu se zlobit)a nebo 1,3 MJTD. Myslím, že se bude prodávat jen s dobrou výbavou, že základ bude odpovídat Dynamiku u GP (elektrika, PC, ABS, hill holder...), že připlácet se bude za kola (retro al.), klimu, prosklenou střechu,bagy 8. pár, kůži, ESP a pod. .
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 12:16
Re: cena
Já se o Fiat příliš nezajímám, takže tu cenu jsem tak nadhodil. Jednotlivé výbavy u GP taky neznám... Myslím, že rozumná cena za tohle auto je 330.000,- vyšší už mi přijde dost.
neregistrovaný "manitou"
4. 5. 2006 12:20
Re: cena
Hoši, někde proběhla zpráva, že Fiat nebude toho auta cpát všechny motory (tuším, 1.2 a 1.4 benz a 1.3 jtd) a že tam bude solidní základ (pytle, klima, alektrika) a taky, že cena bude startovat na 10 t euro. No nechme se překvapit ;-)
neregistrovaný "Jirka"
4. 5. 2006 14:13
Re: cena
Rozumná cena je podle mě trochu jinde. Zkus se na to podívat jinak. Aby co nejvíc snížili náklady budou na něm spolupracovat s Fordem. Jeho malý autíčko se bude jmenovat Ka, čili pokračovatel předchozí generace. Malý Fiat s ním bude shodný nejmíň z 90%, stejně jako tomu je u trojčat z Kolína 107, C1, Aygo. Aby se fiatek dobře prodával dají mu nálepku 500 a retro vzhled, a za to si mám připlacet? Podívej se na kolika začínaj trojčata, okolo 240tis Kč. A stejně se to některým zdá hodně, když to porovnáš co za podobný peníze nabízí Fabia. Pro mě je to malý auto od Fiatu, takže cena tak 230tis. Kč za 1.1 .
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:17
Re: cena
Třeba nás příjemně překvapí.... A za Smart by si byl ochoten dát tolik co stojí? Já asi ne.
neregistrovaný "Jirka"
4. 5. 2006 14:36
Re: cena
Smart je extrém, to si lidi kupujou snad z nudy >:D .
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:56
Re: cena
No a místo Smartu z nudy, si budou moct pořídit levnější a vzhlednější F500, třeba.
neregistrovaný "Jirka"
4. 5. 2006 17:02
Re: cena
Oproti Smartu už je to kus autu. S ním už jen tak někde nezaparkuješ >:D .
neregistrovaný "Giorgio"
4. 5. 2006 17:03
Re: cena
Tohle auto je tak krásné, že by mi v něm nevadila ani výbava "junior", pokud by byla za dobrou cenu. Seicento už je ve výrobě dlouho, ale nahradit ho něčím 2x tak drahým asi fiat nebude moct, takže jsem fakt zvědavý, co se bude dít. Pro mě, študáka z Ostravy, auto jak dělané...
neregistrovaný "kájo"
17. 10. 2007 18:06
Re: cena
áno-máš pravdu.Tej ceny má strach vela ludí.Ináč by som ho bral hned.
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 12:15
KLID, KLID, KLID
Jako exponát v technickém museu... dokonalá ukázka invence nastupující mladé generace designérů na téma - Jak naši dědové s Fellinim propařili šedesátý léta... Tak, jako se to nepovedlo VW s Broukem, asi se to nemůže povést ani s pětistovkou. Současná "pětistovka"... to je přece dokonalá PANDA :yes: Nahoře kolega zmiňuje MINI... jo, ten je teď dokonalej díky BMW... udělali z něho dělo... Mini dnes není auto chudejch... Mini je dělo na dané téma... proto frčí... tedy frčí... koupí si ho pár fajnšmekrů, co tomu rozumí. Do původního Mini bys dnes odmítl nastoupit... to je legenda legend... ideální mít ji v garáži a jet s ní jednou za rok na sraz srdcařů :yes: ovšem, všimni si té rozvahy Citroenu... myslíš, že by pro něho byl problém oživit Kachnu? :yes: Nebyl. Nebo, že by Renault nedokázal střihnout R4? Dokázal... ovšem dnes tě k bývalé ikoně přitáhne jen, je-li to fakt dělo. Pro mne je nová pětistovka jen odrazem pětiset přání Fiatu vymanit se z problémů. A že mu držím palce, na to vem jed. P.S. Fiat 500 stál tuším 7000 bonů... bon byl za pět kaček... někdy tak kolem roku 70 :-) bylo to nádherný autíčko... a fakt pro 4 lidi :-) BRAVO FIAT :yes:
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 12:23
Re: KLID, KLID, KLID
No za 35 tyček bych ho bral (při dnešních cenách :-) ). Já myslím, že hůř než NB dopadnout nemůže. Itálie je velkej trh a těch srdcařů je tam dost. Při rozumný ceně má šanci. Slušnou šanci. Ano Mini je dělo, taky píšu, je výkonný a větší, jeho cena odpovídá ± jeho kvalitám a taky je to určitej typ "šperku". Čistě teoreticky se dá přirovna stav k Mp3 přehrávačům. Mini je něco jak Apple iPod (samozřejmě, Mp3přehrávače neměly své předchůdce v 60. letech).
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 12:33
Re: KLID, KLID, KLID
Jo :yes:
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 12:35
Re: KLID, KLID, KLID
Cena dobrá... akorát tehdejší vejplata - cca 1000 kaček :-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 12:47
Re: KLID, KLID, KLID
No, já nechtěl napsat při dnešních vejplatách, historickou souvislost si samozřejmě uvědomuju... Každopádně 1000,- bylo spíš pod průměrem. Ale to záleží v jakým roce konkrétně.
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 13:08
Re: KLID, KLID, KLID
No, kolem roku 70 bych tu tisícovku vnímal velmi slušně... Vejplaty zvedl rok 1968... před tím jsi měl tak 700 jako slušnej vedoucí kanceláře. Benzín byl za 2,60 :-) lístek do kina za 8... ale nebylo na co chodit >:D Jeden kopeček zmrzliny byl za 50halířů... ale nedala se jíst >:D Donald (nebeská žvejkačka s obrázkem) byl za dvěpade... dost peněz... ;-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 13:22
Re: KLID, KLID, KLID
No, co já si pamatuju, tak točená zmrzlina nebyla špatná... ale to už stála asi 1,- Kč. Co se týče jídla, tak já osbně bych komunismu neměl co vyčíst. Nebyl žádnej ekonomickej tlak na to, něco šidit, a když se šidilo, tak spíš na množství, než na kvalitě. Levoty se dělaly vždycky, to je v lidech.
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 14:54
Re: KLID, KLID, KLID
Počkej, točená... já v mládí kupoval jen kopečky do oplatkový mističky. točená byla jen u Itala v Praze na Karláku...
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:57
Re: KLID, KLID, KLID
No, tak já "pamatuju" už jen dodýchávající rudej kolos a navíc žiju od narození v Praze, takže mě to nepřijde... Ale snad v to Ústí nebylo se zmrzlinou tak špatný ;-) >:D
neregistrovaný "kájo"
17. 10. 2007 18:16
Re: KLID, KLID, KLID
Chlapci.Dosť bolo zmrzliny prejdiťe radšej na novú Fiat500.
neregistrovaný "Marko"
4. 5. 2006 13:11
Re: KLID, KLID, KLID
Bude urcite zaujimave sledovat predaje novej 500. Nie v Taliansku, kde bude mat urcite uspech...ale v zbytku EU. Prave kvoli tomu hardcore-retru. Renault svojho casu (pred uvedenim New Beetle) uvazoval o uvedeni retroauta z 4CV. Dokonca postavili concept Fiftie: [odkaz] /// Potom im ale z marketing. vyskumov vyliezlo, ze tu na to asi nebude trh. A mali pravdu. New Beetle v EU "narazil" (na nezaujem) - pravda, aj preto, ze na to cim chce byt, je az prilis velke. PT Cruiser je tu tiez slabota. A Mini? To nove zrejme tazi z toho, ze je viac o retromyslinke, nez o retrodesigne. Je to myslienka o Mini zabalena do aktualnych tvarov. Takze postavit hardcore retro sa zatial pre EU trhy neoplatilo....(ale mozno to ten Fiat 500 zmeni. Ak nie, budeme uz naisto vediet, ze tu to nefunguje). A este nieco: retro design ako taky je sice uchvatny, ale - ako som uz pisal davnejsie: 1.) co s retro-autom, az ho bude treba nahradit novou generaciou?! Takza vec...zmenit to moc nejde, a aj to co zmenime, bude uz iba kopia toho prveho retroauta. 2.)co o nasej dobe povedia za 40 rokov?! Ze sme nemali dost vlastnej invencie, tak sme zacali vykradat stare dobre myslienky?! ;-\
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 13:41
Re: KLID, KLID, KLID
Ačkoli vůbec nevím, jak to uvést... 1) jsem rád, že jsi napsal. 2)myslím, že v jednom se pleteš, resp. mám na to jiný názor. Ale po pořádku. O tom Mini si to napsal výstižně a tak to opravdu je. Podle mě, tento hardcore retro design F500 nebude vadit, resp. nesníží prodeje. Důležitá je cena. Pokud bude taková, že nebude o víc jak 20% vyšší než u srovnatelných vozidel, tak si podle mě lidé rádi připlatí. Také myslím, že toto vozitko má pozici usnadněnou tím, že to není retro supersportu (jako třeba nedávná Miura), ale že se jedná o "lidové" vozítko do města. Viděl bych ho jako alternativu ke Smartu. Možné ohrožení ze současných modelů spíš vidím u kolínského tria. Tam hovoří jasně cena.
Co se týká tvé "obavy", co na to řeknou za 40 let, tak bych byl zcela klidný. Za 40 let řeknou - byl to úspěšný/neúspěšný retrodesign vozu. Co se týká nástupce. Podle mě to auto nebude mít nástupce. Stejně jako Mustang.
Další generace Mustangu to bude mít hodně těžký, protože lidi budou chtít něco stejně krásného, typického a svalnatého. U 500ky to nehrozí, pokud vyjde tak po skončení její výroby nepřijde žádná náhrada. Fiat udělá jiný model malého vozu který funkčně nahradí 500ku. Vzhledově bude (asi) odpovídat designu současných (současné v budoucnu) vozů. Co se týká toho Mustanga, tak tam podle mě stávající model vyplnil díru tápajích designérů a svezl se zároveň na vlně retrostylu. Když mám být upřímný, něco takového bych uvítal i u vozů Corvette.
neregistrovaný "Marko"
4. 5. 2006 15:29
Re: KLID, KLID, KLID
Ano, cena moze byt klucovym faktorom. Nie som si ale uplne isty tym, ze v porovnani s TPCA bude bezny zakaznik ochotny cokolvek priplacat za male a mile retroauticko. Skor sa tam bude grupovat specificka skupina zakaznikov. Tak ako pri Mini. Ale to nebude v absolutnych poctoch velke cislo. (Aj ked - ano, pre vacsinovych zakaznikov je Panda, takze 500 tuto ambiciu mat ani nemoze). /// Mustang ma nastupcu planovaneho na 2009 a ma rozvinut sucasny design. ;-) Tak uvidime...///Corvette - aj ja by som chcel taku Corvettu odkazujucu na Sting ray. ;-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 15:39
Re: KLID, KLID, KLID
Uvidíme ;-) , zvlášť jsem zvědavej, kam chtějí posunout Mustang, pokud budou vycházet z toho stávajícího. /// Corvette. Jak to udělat, aby dostatečně odkazovala na Sting Ray a přitom nebyla moc retro ;-)
neregistrovaný "Marko"
4. 5. 2006 16:41
Re: Corvette Sting Ray !
Schopnost navrhovat design (aut) je vecou talentu. Dostatocne talentovany designer dokaze do moderneho tvaru dat jasne odkazy. V r. 1992 bol predstaveny concept StingRay III: [odkaz] /// Dnes uz to taka slava nie je, design (a asi aj vkus) je uz inde, ale v tom roku (a celkovo v obdobi "sterilnych" Corvette) to bola bomba.
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 18:44
Re: Corvette Sting Ray !
Co se týče Chevrolet Corvette, já ji beru. Ale jen do C3, tzn. Sting Ray. Pak už je to běs. Ani Z06 mě naživo neuchvátila. Ono celkově prodělala Corvette vývoj od jakéhosi sportkupé v podobě první generace až právě po Muscle Car dneška. A v tom je taky její "problém" pro mě. Pro mě jsou řady Z05 a Z06 úplně bez emocí. Z04 bych pochopil ještě jako jakousi "oběť" osmdesátých let. Ale pak přišli devadesátý léta a šmitec. Jestli mě něco baví, tak jsou koncepty Corvette. Samozřejmě hlavně ty první. Ale i Corvette Moray. Na současných Corvette postrádám tu brutální agresivitu, hrany a trochu chromu. Ad. StingRay III - koukni sem, má zajímavou barvu, na jiných fotkách vypadá, že je černý [odkaz]
Každopádně když se člověk podívá na [odkaz] - dát na plný okno a mít přes obrazovku celou přední kapotu. Ten krásnej prostřední "hrb" i ty blatníky. Prostě současná Vette je moc obroušená na to, aby měla ten charakter, co naplat to, že ji pohání velkoobjemový motor. Kdybych si měl vybrat mezi současnou Corvette a Viperem, tak vezmu Vipera. Ten má takovej drzej charakter, to, co Z05/06 chybí. Tohle je taky pěkná stránka. No a MantaRay to je naprosto "vesmírný" auto - na té třetí fotce zprava - ten tvar zádě je naprosto úchvatný, a dokonce je pořád ještě elegantní a hlavně v něčem připomíná to, že amerika měla (má) velký letecký průmysl. Já třeba u amerických aut vždy obdivoval tu inspiraci letadly. A současný auta už to nemají. Třeba ohromně to dotváří ty kryty - myslím, že to jsou zatahovatelný spoilery - na zadních blatnících.. jo ten odkaz [odkaz]
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 18:55
Re: Corvette Sting Ray !
Ještě si neodpustím tuhle fotku :-) [odkaz] to krásný jemný žebrování - ani bych se nedivil, kdyby to auto opravdu umělo lítat
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 14:52
Re: Corvette Sting Ray !
Dobře jsi to napsal :yes: :yes:
neregistrovaný "Lancer"
5. 5. 2006 07:29
Re: Corvette Sting Ray !
Citroen kachnu zkousel ozivit s C3 Pluiler, Pluriel... no tak nejak se to psalo... A vubec se mu to nepovedlo. Stejne jako VW s Beatlem. Protoze za spoustu penez nenabidli nic. Mini se to povedlo - sice dost penez, ale dost muziky - image, design, super podvozek, zabava, rychlost, okamzity kult a soucast modni vlny, prirovnani k iPodu sedi. Jak se to povede Fiatu netusim, rozhodne mu fandim a myslim, ze se to povede. Ma tak nejak neco navic - asi styl, charakter (teda dokud nebude jezdit po ulici, tak jeste ne), to zadna C3 bez strechy nikdy mit nebude. No to bylo jen pro upresneni k tomu Citroenu.
neregistrovaný "2,7 RS"
4. 5. 2006 13:52
Úspěch? Těžko...
Dobře to napsali jak GTI, tak Marko - ve většině věcí s nimi naprosto souhlasím...Osobně retro nemám rád, dokonce bych řekl, že se mi začíná protivit čím dál tím víc s každým dalším pokusem automobilky "dojit" svou historii - naštěstí u většiny automobilek končí jejich retropokusy jako koncepty a výrobní halu příliš mnoho z nich nespatří...Fiat 500 možná bude částečně úspěšný v Itálii (je otázkou, jestli to nebude na úkor jiných malých Fiatů), jinde to však IMHO bude výrazně horší...Ojedinělý úspěch Mini je poměrně specifický, jeho důvody bych hledal v následujících faktorech: 1) výjimečně citlivě zvládnutý retrodesign - to auto jakoby mělo vlastní identitu a nebyla to pouhá moderní interpretace již vymyšlených tvarů (nejsem designér a lépe to popsat neumím, ale prostě na mě tak působí) 2) jízdní vlastnosti - tady inženýři BMW pomohli dle mého nejzásadnějším způsobem, Mini je pro své motokárové chování chváleno ze všech stran. Pokud ho tedy řídí chlap, nemusí se ani bát, že ho někdo bude považovat za pózéra - chtěl prostě dělo a tak ho má... 3)Image - tady bych to rozdělil na dva faktory, a sice vliv BMW (je rozdíl kupovat retro "Fiat" a retro od "BMW") a především fakt, že značku Mini nosí v podstatě jen jeden model, kdežto v ostatních případech je to jen jeden z mnoha modelů dané značky (tyhle auta kupují většinou dobře situovaní lidé, kteří asi příliš nestojí o to, aby jejich auto bylo spojováno s Fiatem Panda, VW Fox apod. - chtějí jistou dávku exkluzivity)...Mám pocit, že to, co se povedlo Mini, se Fiatu 500 a ani většině dalších retropokusů nezdaří - a dle mého je to dobře...Fiatu přeji úspěch a je jen dobře, pokud se opět dostane nahoru - jsem však rád, že to bude díky Grande Puntu :yes: a ne díky Fiatu 500... :no:
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:14
Re: Úspěch? Těžko...
Já to beru jako módu. Prostě část současný generace retro chce, je to vlna, která zase odezní. Pokud na ní Fiat s 500 uspěje, jedině dobře. Ano, Mini je o něčem jiném. Fiat 500 je podle mě alternativa pro ty, co se jim retro líbí. Čas od času je potřeba se ohlídnout a vzít to dobrý. Konec konců, třeba za těch 40 let někdo vezme Murciélago a udělá podle něj retro. Nebo třeba G.Punto. Co by si chtěl pořád v designu vymýšlet. Je koule, krychle a jehlan.. Vzhled automobilů je taky jen specifický druh módy, limitovaný technikou. Užité umění. Vem si Porsche, 911ka, pořád stejný tvar, v podstatě je to neustálé retro, protože každá příští generace připomíná tu předchozí. Je to sice kontinuélní vývoj, ale taky by šlo namítnout, že to je neustálé omýlání toho samého. Ale většina lidí prostě ten tvar 911ky prostě chce a tak se vyrábí dál. Jak jsem psal výše, je větší "průser" udělat retrosupersport než retro malýho, lidovýho vozítka. Tímhle možná nahradí Fiat svůj jiný malý model a až skončí s výrobou 500ky, tak se zase vrátí k Sceicentu nebo tak.
neregistrovaný "2,7 RS"
4. 5. 2006 14:30
Re: Úspěch? Těžko...
Čekal jsem, že někdo nadhodí 911 - zvláště s mým nickem... ;-) Ale tam je dle mého dost podstatná ta kontinuita - stále stejná koncepce, stále stejný účel, nepřerušená výroba atd...911 je legenda a tak to zůstane...Ovšem za sebe musím říci (ač nerad), že mi vadí, když se Porsche snaží design 911 využít i v ostatních modelech - dobrým příkladem je dle mého Cayman...Technika je nesporně na výši, naživo to auto vypadá také mnohem lépe než na fotkách, ale dle mého byl tenhle model ideální příležitostí pro Porsche odpoutat se od designu 911 a udělat něco nového s vlastní tváří, už proto, že Cayman je cílen spíše na mladší zákazníky - prostě svébytný design pro 21. století, u kterého by se mohli designéři u Porsche konečně trošku vyřádit... :yes: No, zvolili jinou cestu a musím říci, že je mi to líto...Ale to už jsme se od Fiatu dostali poměrně daleko... ;-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:43
Re: Úspěch? Těžko...
No já si nebyl jistej, aby to třeba nebyla Octavia RS s převrtaným motorem - to k tomu nicku. >:D Jo s tím Caymanem souhlasím, jenže nadruhou stranu, oni i mladí co chtějí Porsche, chtějí také aby to jako Porsche vypadalo.. Mají to těžký, Porsche si tím, že vyrábí pořád "stejné" 911ky, na sebe upletlo obrovský bič. Teď od něj každý očekává 911-like vzhled. A co třeba ten Mustang. Je to retro. Štve tě? (tedy pokud to auto nejde zcela mimo tebe, to je pak zbytečný se ptát). Mě ne. Ale je jasný, že ten, jak jsem psal nahoře, měl zacelit "díru" která tu byla, protože Mustangy 80. a 90. let byly dost mimo. Podle mě prostě nevěděli co dál, tak nechali udělat retro koncept, zjistili, že by se lidem líbil, pak je vhodně masírovali (to bude u Fiatu 500 taky důležité) a pak vypustili plnokrevníka na trh. A rázem je z Mustangu veliký hit. Spousta verzí, úprav atd.
neregistrovaný "2,7 RS"
4. 5. 2006 15:04
Re: Úspěch? Těžko...
Ad nick - >:D Mustang je pro mě trochu specifičtější, design je bezesporu mírně retro, ale řekl bych, že tady si to mohl Ford dovolit - do karet mu opět hrála kontinuita výroby a pochopitelně také právě zmíněná mizérie mnoha posledních generací (vlastně bych skoro řekl, že Mustang se stal legendou během pár "chvil" a pak dlouhé desítky let žil pouze ze svého jména) - proto pokus o návrat ke kořenům...Takže bych určitě neřekl, že Mustang mě "štve"... ;-)
neregistrovaný "GTI"
4. 5. 2006 14:49
Re: Úspěch? Těžko...
:yes: :yes:
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 13:57
Pověsti
Přečetl jsem, Fiaty můžu, sloužily u nás různé a slouží i dnes dvě Punta. Ale, pětistovka byla čtyřkolovým mopedem už tehdy. Kdo u nás dosáhl na bony, tak pokud to nebyl excentrik, tak šel do F 850 nebo R 8. Nelze, pro technické předpisy, postavit malé auto podle konceptu předchozích let. Také ani nejlepší designér neoklame, oproti předloze změněnou, polohu agregátů. Logika tvaru karosérie pro motor vzadu, je naprosto odlišná od motoru vpředu. Ano, retro odkaz na Mini vcelku prošel, a přestože z původního auta pro základní motorizaci, nezbylo nic, tak ale alespoň motor zůstal, kde byl. Ale hlavně, a to si myslím, že je podstatné, auto se dostalo do segmentu, reprezentačně omluvitelného, pro střední managment. A tohle chybělo jak New Beetle, tak chybí i tady. Sorry Fiate ;-)
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 14:29
Re: Pověsti
Myslím, že se pletete. Tohle auto snese právě srovnání s Mini a ne s NB. NB byl out, tohle není (velký a při tom bez prostoru a se zhovadilým 2,0 a ještě horším 1,9 TDI, bez výbavy, bez šmrncu, vyráběný v Mexiku). Nabídkou mmotorů, výbavou, vším je to menší a krapet levnější alternativa mini (a také roztomilejší). Kde to bude mít motor zatím nevím (dokonce se uvažovalo o umístění v zadu,ale to asi padne díky kocepci společné s Ka), jen vím, že to snese stejné technické parametry jako mini. Nebojím se o jeho úspěch i mimo Itálii. Mimochodem i v takovém Japonsku dělají repliky 500 z Micry. Tohle bude nový originál... A pokud bude úspěšný, tak se třeba jako ta 911 bude vyrábět dalších 30 let...
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 14:46
Re: Pověsti
Tak v tomhle nesouhlasím, podle mě s Mini nejde 500 moc srovnávat. Ta současná bude opět směřovat mezi malá auta, kdežto nové Mini je spíše menší HotHatch s výrazným sex-appealem, ale takovým tím pro chlapáky, kdežto F500 bude spíš pro holky a holkokluky do města.
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 15:20
Re: Pověsti
Tak budu holkokluk... >:D
No uvidíme. Já s tímhle nesouhlasím... Myslím, že to bude auto ve stylu... Máš peníze? Máš styl? Bydlíš ve velkém městě? Žiješ jen se svojí holkou (klukem v případě holky!!!) + max s jedním dítětem? Chceš mrštné, rychlé a přitom nenáročné autíčko? Chceš mít to autíčko silně personalizované a personifikované? A přitom chceš vyjádřit svůj názor na ty, co si léčí komplexy ve velkém autě (ve městě)? A při tom všem chceš mít svůj komfort a bezpečí (samozřejmě bez kufru an bagáž)? Pak si tím pravým kupcem F 500!! Já jim budu (nicméně F500 těžko může být jediným autem v rodině, stejně tako jím nemůže být mini, neboť užitná hodnota těchto aut se moc lišit nebude).

Pro ty co tohle zpochybňují, pak vězte, že v F 500 se počítá i se silnějším motorem než má mini cooper - F 500 Abarth (1,6 turbo, no možná tam ankonec přijde jen 1,4 T - jistý zatím není nic, jen to, že tam bude i 1,6 MJTD).

Takže mám pocit, že z mini děláte větší zázrak než je - v porovnání s F 500.(Nicméně je skvělý,ale 500 je větší ikona hostorie než mini. Mini je jen kopií 500 ve svém důsledku v dané historii).
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 15:36
Re: Pověsti
S první 1/3 souhlas se zbytkem nikoliv. Já jsem poměrně malý, a tak si budu léčit svůj komplex vždy velkým autem. Plížící se velká kočka... Mlask. Původní Mini má pro britský kontinent obrovskou váhu, to samý co pro Itálii 500. Když už, tak tohle auto bude ve stylu... Máš míň peněz než na Mini, máš styl a nosíš velké, černé italské brýle? Pak je pro tebe 500ka v bílé barvě to pravé. Doufám, že v tomto případě se dočkáme mnoha tuningových verzí, nebo spíš customized verzí. Atypycké barvy, "tetování" atd. To by mu slušelo. PS. nechtěl jsem se tě nějak dotknout, nevím jak bych vyjádřil rozdíl v sexuálnosti Mini a 500. Ale je ho jasně cítit... :-! :yes:
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 16:07
Re: Pověsti
Sexuálnost F500 bude O.K. ;-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 16:10
Re: Pověsti
To jo, mě šlo o to, abys pochopil ten rozdíl mezi Mini a F500.
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 15:44
Re: Pověsti
...mini je kopií 500... >:D Alex Issigonis byl za koncepci mini, vše vpředu, vodou chlazený čtyřválcový motor v bloku s převodovkou, a jiné další vychytávky, povýšen do šlechtického stavu s titulem Sir. Pětistovka byla klasická zadní zástavba vzduchem chlazeného dvouválce. Ta dvě auta byla minimálně o třídu vedle již tenkrát, natož dnes, jejich retroklony. Mimochodem Mini Cooper, pro svoji pověst udělal to, že párkrát vyhrál rallye Monte Carlo, což o pětistovce není známo. Nic ve zlém, ale tudy cesta k porovnání nevede. ;-)
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 16:14
Re: Pověsti
Já si teda vzpomínám, že Mini vzniko tak, že "nějakej" Ital přednášel na Oxfordu a "nějakej" Anglán přišel na to, že by něco takového mohl taky udělat (nikdo mu nevěřil, že to dokáže). A tvrdit, že koncepce Mini je lepší než koncepce F 500, je hoooodně odvážné tvrzení od někoho, kdo o autech toho moc neví, protože právě F 500 byl vzorem pro Mini.
F 500 Abarth toho vyhrál mimochodem taky dost (nevím teda konkrétně co,ale tipl bych si, že úspěšní byli stejně, akorát F500 na okruhu). Takže když něco nevím, tak raději mlčím.
O tom Monte Carlu nevím, nevím v jaké to bylo třídě, nevím jestli to bylo relevantní vítězství, hledat to nebudu, ale věřím ti a doufám, že neplácáš z hladu... :no:
neregistrovaný "2,7 RS"
4. 5. 2006 16:26
Re: Pověsti
Mini Cooper S vyhrálo hlavní třídu Monte Carla v letech 1964, 1965, 1967...Tvůj zbytečně vulgární projev "o plácání z hladu" a tvrzení, že Jirka "toho o autech moc neví", si zaslouží jediné (sám sis naběhl) - když něco nevím, tak držím hubu... :no:
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 16:54
Re: Pověsti
Tak to jste asi slyšel na rádiu Jerevan. Issigonis byl Řek, jak poleno. Jinak Fiat 500 se narodil až po šestistovce, jako ještě levnější varianta motorizace Itálie. Nebyl tedy základním členem vývojové linie Fiatů. Naopak Mini byl základním článkem koncepce tehdejšího BMC, která pokračovala v linii BMC 1300, 1600, 1800 až tuším 2 300. F 500 Abarth měl vodou chlazený čtyřválec z linie F 600, 850. V jeho případě šlo spíš o jiné auto, než byl původní F 500, zatímco Mini Cooper byl původní upravený a na, tuším 1275 ccm, převrtaný motor. Vítězství v RMC byla dvě, hned v po sobě následujích letech ( snad 1963, 1964? ) a pak ještě jedno ob rok. A pokud mě pamět neklame, tak byla asi absolutní. Jinak obecně, k té koncepci. Zlevnění výroby aut vede přes zjednodušení výroby. Tedy vypuštění kardanova hřídele a zcelení pohonné jednotky s poháněnou nápravou, do jedné montážní skupiny. Další úsporou těch let bylo vypuštění, tehdy relativně drahých kloubů, nutných pro pohon přední nápravy. Takže v těch letech máte přehršli aut s motorem vzadu, z čistě pragmaticky finančních a nikoliv technických důvodů. Kdyby byla koncepce s motorem vzadu pro běžná auta výhodnější, než koncepce vše vpředu, tak by v nich jistě přežila i dodnes. Jestliže je tomu naopak, tak nepotřebuji být odvážný, stačí mi koukat. Invektivu, co vím o konstrukci aut, snad ani nemá cenu komentovat. ;-)
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 17:54
Re: Pověsti
Chápej, mě je Mini úplně ukradené, jestli vyhrálo to či ono, hledat na internetu umí každej trouba. Ale když něco nevím, tak se nevyjadřuji. Já jsem se k mini nevyjadřoval, ty k 500 ano. Já se k mini nevyjadřoval pro to, že o něm nevím, krom toho, že ho ten Řek (nevím co se tím jako řeší, když studoval v Anglii) začal sestrojovat právě pod vlivem přednášky toho Itala (jméno si jistě najdeš, začíná na G), jak se dá sestrojit tak malé plnohodnotné auto (v tomto smyslu bylo myšleno tak kopie) Nikdy se nejednalo o ucelenou řadu, viz citace níže. Když 500 o které mluvíme vznikla v roce 1957 a udělal ji G.....a (opravdu vycházela z 600,ale byla to samostatná řada) a navazovala vlastně na Topolino (více než 600, takže žádná slepá větev).

K Mini pro méně chápavé, když už neumí hledat an internetu...
Citace:
Když se v roce 1959 začalo MINI pod anglickými značkami Morris Mini Minor a Austin Seven vyrábět, jeho konstruktér Alex Issigonis ani netušil, co způsobil. On toto malé autíčko zamýšlel jako jednoduchý dopravní prostředek, tedy jako anglický ekvivalent italského Fiatu 500.

To o té Vysoké škole sem asi před 2 lety slyšel v televizi právě v pořadu o Mini. Jinak toho Itala tenkrát pozvala samotná Anglická královna...
500 je samozřejmě větší ikona než mini a o tom netřeba diskutovat...

>:-[]
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 19:03
Re: Pověsti
Tak, italský geniální konstruktér se jmenoval Giacosy. Ve Fiatu tvořil od 2 sv. války, počínaje typem F 1400. Topolino byla předválečná konstrukce s motorem vpředu. Zadání pro konstrukci mini, jako jednoduchého auta, dal tehdejší ředitel BMC, Leonard Lord po ropném šoku vyvolaném krizí v Suezu v roce 1956. Jinak, co se ikon týče, každému, podle jeho gusta. Já jsem v prvním příspěvku zapochyboval o potenci retro F 500, oslovit tu skupinu lidí, která má postavení a solventnost kupců, táhnoucích prodeje dnešního mini. A slabostost té potence vidím v rozporu mezi reprezentativností a velikostí auta a jeho předpokládanou cenou. Zvláště, když už není pochyb, že na stejný problém dojel New Beetle. Nic víc, nic míň. ;-)
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 19:28
Re: Pověsti
NB neměl styl. Byl jen velký,ale přitom bez vnitřního prostoru.
Ale dost o NB. Mini je úspěch, já to nespochybňuji. Ale taky není pravda, co píšeš, že by byl prostorově někde jinde, že by byl dokonalý (vyjadřování o něm mi tak připadá, je to auto a každému autu do dokonalosti hodně chybí), než třeba ta 500. Mě osobně by vůbec nevadilo, že bude 500 malá (pokud bude mít prmakanou bezpečnost, což jistě mít bude). Někomu to vadit může. Já sám, ač je kolem mě rodina, tak krom dovolené jezdím v autě sám, někdy 2 lidi, ale max 3 lidi. (Už nemám potřebu vozit lidi z chlastaček) Takže pro mě konstrukce trepiuno (pokud bude zachovaná) je naprosto ideál a klidně do ni všemi 10 půjdu. A takhle bude uvažovat dost lidí. Mini je pro jinou sortu lidí, pro 50- leté playboye, co nemají dost peněz na dražší auto,ale při tom mají potřebu si tahat triko a dávat na jevo, že nemají rodinu (neb tu taky v mini neodvezou dost dobře). Ale uznávám, že tenhle styl je pro mě přijatelnější, než stejnej týpek ve vytuněným Golfu TDI s čipem a černým lakem a černýma sklama.
500 bude o něco levnější,ale ne o moc. Kde je psané, že stylová věc musí být notně předražená? Spíše naopak... Třeba monacká princezna jezdí ještě starou 500 a věř mi, že v jejím podání je to to nejstylovější auto na světě (ta tmavě modrá se k ní výborně hodí a jsou roztomilé obě)... Problém lidí u nás je ten, že Česko berou jako pupek světa. Můj estetický cit se orinetuje jinam, mnohem jižněji a myslím, že tento směr je správný. Pro mě náš trh s VW globalizací není směrodatný... Ale jinde, jinde se bude 500 prodávat výborně a teorie o tom, že teda když mám ty peníze, proč si nekoupím aspoň toho passáta, jsou naprosto úplně jinde. Nemám potřebu si tahat triko passátem, já si koupím to co se mi skutečně líbí a co má styl. Chápeš to?

P.S. No vidíš, že to jde když se chce, 100 bodů za toho kontruktéra.. Věděl si to nebo si to hledal? ;-)
neregistrovaný "jirka"
4. 5. 2006 19:38
Re: Pověsti
Tak, nejsem si vědom, že bych v souvislosti s jakýmkoliv autem, použil spojení ,, dokonalé". Nevidím důvod, tahat do téhle diskuze, ex post, tunění a Pasata. O tom řeč nikdy nebyla. Hledat jsem nemusel, stačilo proklepat vzpomínky na mládí. ;-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
4. 5. 2006 19:43
Re: Pověsti
Viděl jsi ji někdy v plavkách????????????????????????????????… Nemyslím tu 500ku...
neregistrovaný "wolff"
4. 5. 2006 21:10
Re: Pověsti
Myslíš princeznu?
Hmmm
No...
ehmmm
No comment
>:-[] :yes:
neregistrovaný "manitou"
5. 5. 2006 08:22
Re: Pověsti
Brzdi hochu, to co píšeš o Mini a jeho zákaznících. Mladej pár s jedním prckem v tom cestuje velmi komfortně. Nejdříve zjisti, kdo si to kupuje, prolez ho a projeď a pak suď. Já se na 500 těším jako druhé do rodiny bude skvělé. Ale hanit kvůli tomu Mini ? Mysli, wolffe ;-)
neregistrovaný "wolff"
5. 5. 2006 11:30
Re: Pověsti
Haním snad? Jen ho nedémonizuji. Já jen tvrdím, že 500, alespoň pro mě, je menčí variantou Mini. Nic víc nic míň. Mini bych si jako rodinné auto nikdy nekoupil. 500 taky ne.
P.S. Nikdo mi nebude říkat, kdy mám brzdit, sám nejlíp vím jak co vidím a jak co cítím.
neregistrovaný "manitou"
5. 5. 2006 11:44
Re: Pověsti
No možná si viděl někde 50 letýho páprdu v tom MINI, ale to neznamená, že jím jezdí jen samí dědci. Proto si měl přibrzdit. ;-)
neregistrovaný "wolff"
5. 5. 2006 14:20
Re: Pověsti
O i 50-let páprda může být v dobré kondici... >:D Já sem to nějak zle nemyslel. Každopádně 500 si budou asi kupovat v průměru o 10 let mladší jedinci... >:D
neregistrovaný "amo"
5. 5. 2006 18:46
Re: Pověsti
Ja si myslim že 500-ka bude nárez a že sa im podarí.I ked nie možno tak ako na koncepte... ;-\ Ale ja si ho určite aspon vyskušam.. :yes: :yes: :yes: :-! A inac Fiat a vobec taliani majú v designe oveľa večší náskok ako hociktorá automobilka!!! >:-[] >:-[] :yes: :-! :-! >:D >:-[]
5. 5. 2006 21:24
Re: Pověsti
Brácho :-) na toho padesátiletýho páprdu 8-s bacha >:D ;-) Jinak - jirka nahoře napsal serii dokonalejch příspěvků. BRAVO JIRKA :yes:
neregistrovaný "nextrom"
9. 5. 2006 09:23
Re: Pověsti
Voni mi vsechno tou marketingovou strateegii uuplne votraavii 8-s .
A az pak uvidiim z toho vystupovat nejakyy ty znaamyy televiznii hvezdy, tak to uz jsem definitivne votraavenej ;-\ .

A jaa myslel, ze dostanu 5tistovku s motorem od Ducati miisto zadniich sedacek. Na to by snad ten marketing ani nemusel byyt potreba .....