Nový sedan od Fiatu má kompletní český ceník. Se základní atmosférickou čtrnáctistovkou stojí 281.300 Kč a slabší ze dvou nabízených turbodieselů je o 70.000 Kč dražší.
Tvar mozna, ale to je jako porovnavat princeznu a pornohvezdu podle nocni siluety. Problem Tipa v EU je ze to je sedan prave tak, jako Corolla nebo Jetta.
Jestli tam budou vůbec T-Jet nabízet... Každopádně nemít v nabídce žádný silnější benzín s manuální převodovkou je ostuda, která se u Fiatu pomalu stává tradicí (viz. 500X 1,4T 4x4 pouze s automatem). Taky je škoda, že díky evropskému ekofašismu nemůže u nás Fiat nabízet motor 1,8 Flexifuel, který montují do aut v jižní americe. Klasická atmosféra se 130-140PS a pro šetřílky ještě přizpůsobená na etanol, by se k takovému autu vyloženě hodila!
Za současné nabídky motorů bych si každopádně radši připlatil a koupil dražší Mazdu 3 sedan s 2,0 (120PS).
Jenže to si pak můžeš připlatit dál a mít zas něco lepšího a pak zas a zas, mě Tipo vychází jako dobrá volba v základu za 280 nebo druhá výbava s automatem. Ostatní verze jsou takový nevýrazný, konkurence v poslední době předvedla pěkný kousky, krize je pryč a lidi zas utrácí za auta víc. Vidět to je třeba na Dacii které se propadly prodeje = lidi mají peníze a lowend ztrácí nejrychleji.
Nerad tě vyvedu z omylu. Dacii prodeje neklesly, naopak za 11 měsíců 2015 rostly o více než 3 procenta oproti stejnému období 2014, jen v listopadu 2015 asi o 4,5% oproti listopadu 2014.
Asi si myslel, že prodeje už nerostou o tolik... Celkově so pohoršila snad jen Alfa, Lancia, Chevrolet a Honda. Myslím, že tabulka byla na autoforu.
Jinak Tipo je výborná nabídka, ty motory budou většině zájemcům stačit.
Beru to z pohledu cílovky Tipa... tj. i těch 330 je hodně a samozřejmě to kupuju na úvěr s tím, že mi to auto bude sloužit nejméně deset let. Vzít si úvěr na dalších 120 už by znamenalo upsat duši ďáblu...
Mně 330 příjde jako solidní cena, je to podobně jako Rapid, Toledo a Fluence bytelnější auto než ty levnější sedany od Dacie nebo PSA a pokud chceš nějaký sedan nižší střední, tak si připlatíš.
A co by měly v autě za 300 tisíc maskovat? Je to podobný jako Rapid. Ten taky nic nemaskuje. A může si redaktor třeba oči vyplakat, ale je to v základu (právě těch 300 tisíc) děs a hrůza...
Rozumím, jak to myslíš. Beru to tak, že tohle má být skutečně auto, co se bude držet při zemi a pokud by se chtěl člověk rozšoupnout, asi půjde jinam. Ta auta jako Astra, Megane, Golf a pod. budou učitě jinde. Jenže si připlatíš. A tady je i 50 tisíc šestina vozu...
No já to spíš myslel tak, že držet se při zemi jde i s tou Astrou. Prostě dáš těch 319 a nic víc a vezmeš naprosto základní Astru. Klima tam je, 6 airbagů, přední okna v elektrice taky, dálkové zamykání jakbysmet... a to jsme prosím na stejné ceně jako Tipo.
Hlavně je třeba kombi a silnější benzín s manuálem!
Dokud nové Tipo nedorazí také jako 5dv. hatch a hlavně kombík a dokud nebude mít alespoň tu 1,6 s manuální převodovkou (nebo raději 1.4 T-Jet), jeho prodeje na evropských trzích nebudou velké... :-!
Re: Hlavně je třeba kombi a silnější benzín s manuálem!
Jasně, ale právě že 301 i C-Ulysse mají docela výkonnou benzinovou šetnáctku s manuálem v nabídce! Protože se domnívám, že Tipo bude podstatně lepší auto, byla by strašlivá škoda, kdyby jeho prodejní potenciál na evropských trzích Fiat zabil nedostatečnou motorizací! 8-s:-(
Re: Hlavně je třeba kombi a silnější benzín s manuálem!
Jo, přesně, je to starší řada než VTI. V P301 je 1.6 ještě z řady TU5 (tuším, že končil s 307), nová řada je EP6. První řady VTi a THP měli trablíky s rozvody(odstraněno) a s kvalitou benzinu... Jinak spokojenost a je to uživatelsky velmi příjemný motor ;-)
Jinak u Tipa je obrovská škoda a promarněná šance, že nedali tu 1.6 s manuálem a pak absence 1.4T. Snad obě ještě dorazí ;-)
Re: Hlavně je třeba kombi a silnější benzín s manuálem!
V Čechách a na Slovensku určite mu Rapid konkurentom nebude. Ale na iných trhoch to môže byť úplne inak. Napr. v takom Rusku sedany stále letia a toto môže zavariť jak Veste, tak kórejcom či Loganu, samozrejme za predpokladu že sa tam bude predávať.
Re: Hlavně je třeba kombi a silnější benzín s manuálem!
Přemýšlel jsem, jak to zformulovat.
Myšlenka byla: PSA Sedany mají velmi slušnou prodejní pozici v Turecku, tuším se jich tam prodá velmi významné množství. Tenhle Fiat z Turecka je. Ty auta jsou primárně dělané pro tamní a obdobné trhy. Pro mě je to model pro Turka, stejně jako CElysée a 301. ;-)
PS: pro ty chytřejší, nikde jsem nepsal, že se PSA dělají v Turecku. ;-)
Podle meho jeden z nejdostupnejsich automatu, na druhou stranu lidi kupujici tahle auta automaty obecne prilis nevyhledavaji + to bude jezdit za 8(snad) litru, coz zase cilovku spis odradi. Pak je zajimavy jeste uplny zaklad za 280k a 1.6 nafta v opening edition.
Kombi s tou 1.4 tipuju v CR na 294 tisic, ale to je jeste hudba budoucnosti.
Auto se mi libi, nejsem tak zatizeny na interiery, ale vzhledem k cene a hlavne nabidce motoru me to moc nezaujalo. Jedine velke plus zatim pro me zustava exterier.
Hádat se tady s přiblblíkama, to nemá cenu, někdo to tady napsal správně s tou prémií za kilo... V momentě, kdy má někdo vydat své peníze, pak je všechno jinak. Tipo není vyložene LOW - END, tak jak si někteří zde představují a jak se ho snaží prezentovat, což potvrdil i prvotní jízdní test. Nesnaží se ale stylem a řekněme možností příplatkové výbavy a poslední hitech technologií atakovat nejlepší (od toho má Fiat jiné značky a modely), za to přichází s poměrně příznivou základní cenou (v opening edition více než příznivou), která může nalákat dost zákazníků.
Pro mne osobně je nejzajímavější varianta 1,6 MJTD v Lounge (případně Opening Edition plus), kdy prostě za rozumné peníze dostanu slušně vybavené auto (u zavedených výrobců by si člověk ještě hodně za některé prvky připlatil) s jedním z nejlepších naftových motorů svého segmentu. A k tomu kus auta (auto bude zřejmě prostornější než třeba Focus a podobně, ale to se uvidí v reálu). A i v základní verzi pro nenáročné motorosty a nebo jako druhé prostorné auto do rodiny má co nabídnout (za cenu subkompaktu !!!! ve stejné výbavě). Tohle auto se bude prodávat dobře a po příchodu všech karosářských variant to bude na poměry Fiatu i u nás prodejní hit.
P.S. T-Jet mi už nechybí, do podobného auta se stejně dnes už víc hodí nafta a třeba i Bravo se svého času nejvíc prodávalo v naftě a se základní 1,4. T-Jet bude příjemný motor, své kupce si anjde, ale pro prodejní objemy to není to hlavní. Ale budu rád, až přijde, to zase jo, ale já bych volil naftu.Mimoto dynamika 1,6 MJTD nevypadí v tom autě vůbec špatně, stejně jako vmax, která je dosahována i díky výborné (nikoliv lowendové aerodynamimce).
Ano, u tohoto auta se trošku šetřilo asi v interiéru, ale to posoudím až to uvidím. Na trhu v nedávné minulosti (v pdostatě s přesahem do současnosti) je mnoho vyhlášených aut, která mají interiéry k zblití... a taky si na to jistí jedinci zvykli a u toho Fiatu to krom jednodužší architektury a základních modelů nebude nejspíš tak zlé.
Máš pravdu, Tipo vypadá solidně a bytelně auta typu Logan, C-Elyssé a 301 jsou prostě o hodně méně propracovanější. Rapid a Toledo nejsou takový lowend jako zmínění tři zástupci, mají velkou výhodu v paletě motorů a možnosti výbavy, ale potom cena je někdy hodně vysoká. Jako možná jediného rivala bych viděl Fluence, u kterého si může člověk připlatit za hodně věcí. Podle mne Tipo, Fluence, Rapid a Toledo jsou někde jinde než Logan, C-Elyssé a 301. Nicméně sedany nižší střední i liftbacky jako Octavia, Astra nebo Focus nabídnou zase více.
suhlas... tipo nebude urcite cielit na octaviu ( ktora akoby uz nahanala passat ) ale nejde ho porovnavat ani s lowendovym loganom alebo 301tkou ... ktore sa podla mna nechytaju ani na obstaroznu skladacku menom rapid...
tipo ale vyzera ako rozumne poskladane auto ... mnohym stejne netreba octavky alebo focusy v plnke.... ale skor potrebuju nieco na beznu jazdu do prace.... na vylet s detmi.. alebo na nakupy ci ako bezproblemove auto pre seniorov ..... a ak nechcu zase lowend tak co si mozes dnes kupit? ved kazdy uz hra dnes na luxus a sportovost.... kazda znacka chce byt stale luxusnejsia a vybavenejsia a sportovejsia ... uz v zaklade sa nahanaju vyrobcovia kto je sportovejsi ... ze vsetku tu paradu beznemu cloveku na beznu jazdu ani netreba samozrejme automobilky uz moc nezaujima ... tipo ale moze byt presne taky ten solidny a rozumny zaklad v tejto triede ( nie lowend ... ale ani zbytocne predrazene auto ) ... na druhej strane.... ani ten najluxusnejsi hatch ti neda pocit spokojnosti ak ho kupujes len preto aby si urobil dojem a nie preto lebo sa ti paci.... mne sa tipo rozhodne paci a viac uz asi zbytocne pisat... na bezne pouzitie s nejakou 1,4kou ... to moze byt idealne auto na kazdy den :yes:
Na nová auta nemám, tak kupuju ojetiny. Za řekněme 6 let, až mi doslouží současné auto a budu hledat další, tak se mi tenhle FIAT jeví jako zajímavá volba. To budou mít tahle Tipa najeto tak kolem 100 tisíc km, tak pak se uvidí.
Naozaj nechápem ten zvyk automobiliek, používať po určitej pauze to isté meno auta na totálne odlišne zameraný model...
To ako keby novú generáciu kompaktov Volkswagen nazval Jettou a meno Golf odložili pre lowendový sedan, ktorý predstavia o desať rokov...