Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Focus C-Max - první jízdní dojmy

Fordova novinka je pouze pětimístná, přesto chce konkurovat i Opelu Zafira či VW Touran. Po prvních desítkách absolvovaných kilometrů se sériovým vozem si myslíme, že ambice jsou to oprávněné...
Zpět na článek
12. 8. 2003 11:50
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 12:26
neregistrovaný "Ondřej Šuch (AUTO.CZ)"
12. 8. 2003 18:06
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 12:33
neregistrovaný "Ach jo"
12. 8. 2003 12:59
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 12:48
neregistrovaný "Mrml"
12. 8. 2003 12:56
neregistrovaný "koroptev"
13. 8. 2003 20:16
neregistrovaný "PS"
12. 8. 2003 13:56
neregistrovaný "anonym"
12. 8. 2003 15:20
neregistrovaný "bodyia"
13. 8. 2003 01:38
neregistrovaný "Scenik"
13. 8. 2003 08:58
neregistrovaný "Loo"
13. 8. 2003 09:35
neregistrovaný "bodyia"
13. 8. 2003 20:26
neregistrovaný "Scenic"
14. 8. 2003 12:50
neregistrovaný "Loo"
13. 8. 2003 09:51
neregistrovaný "Hmm"
13. 8. 2003 09:58
neregistrovaný "Niemand"
13. 8. 2003 23:39
neregistrovaný "Karlos"
14. 8. 2003 13:03
neregistrovaný "Loo"
17. 8. 2003 13:25
neregistrovaný "MHPlus"
18. 8. 2003 15:43
neregistrovaný "Yaroukh"
14. 8. 2003 00:06
neregistrovaný "Charlie"
14. 8. 2003 00:48
neregistrovaný "Marty"
15. 8. 2003 17:29
neregistrovaný ":-((("
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 11:50
:o)
Diky za clanek; jsem zvedav, jak/jestli bude C-MAX konkurenci v prodejich zatapet. K tomu me napada jestli by nebylo dobre vest nejakou rubriku s tabulkami prodeju v jednotlivych segmentech trhu (ruzne tridy, pripadne regiony). Pokud takove prehledy nejsou k dispozici pravidelne, stacilo by to asi i jako obcasnik. Me sveho casu zajimalo, jak si celosvetove vede BMW7, ted treba Renault Megane, Opel Vectra nebo Signum ...
Ten druhy odstavec v zavorkach je usmevny. Ale za to redakce nemuze; chapu, ze se takhle nekterym podezrivavejsim ctenarum treba ulevi. :o)
bye
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Ondřej Šuch (AUTO.CZ)"
12. 8. 2003 12:26
Re: :o)
Pokud jde o přehledy, národní tabulky vydává Svaz dovozců automobilů ve spolupráci se Sdružením automobilového průmyslu každý měsíc - jak podle značek, tak podle segmentů a modelů. Tyto tabulky se snažíme komentovat každý čtvrtrok. Shrnutí globálních prodejů zatím neplánujeme.
Ad druhý odstavec: Je to docela složité. Osobní zkušenost, jakkoli subjektivní, je nadevše. Osobně si myslím, že každá negativní informace ještě není zprávou, stejně jako každá pozitivní informace není PR sdělení.
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 18:06
Re: :o)
diky za odpoved; a diky redakci i za tech 1280x1024 v plakatech ;o)
no-need-to-reply
neregistrovaný "Ach jo"
12. 8. 2003 12:33
Re: :o)
Já si myslím, že autorova poznámka v závorkách je sice nestandardní, ale legitimní. PR článek to evidentně není, ale pokud je to auto i na první dojem velmi dobré, může to u čtenáře vyvolat pochybnost. CMAX asi dobrý je a neřešil bych to.
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 12:59
Re: :o)
o tom se nepru - ta pozmanka je samozrejme na miste ... usmevne mi na tom prislo spis to, ze je nutne ji vubec psat (a podle obcasnych vykriku o PR take vim, ze to asi nutne je)
neregistrovaný "Mrml"
12. 8. 2003 12:48
Super kára
Kam se hrabe pontonový Touran, zbytečně hranatý Scénic nebo zrcadlově stejné Picasso.... Ne, vážně, tohle je opravdu rodinné auto. Teď ještě cena...
M.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "koroptev"
12. 8. 2003 12:56
Re: Super kára
objektivně uznávám, že to s ním vypadá výborně. jen mě trochu mrzí nastolení stylu palubky k nudné šedi vw group. tohle přeci ford nemá zapotřebí
neregistrovaný "PS"
13. 8. 2003 20:16
Re: Super kára
Až na ty tlačítka ESP a vyhřívání zadního skla na palubce. To vypadá doopravdy strašně, stejně jako ta automatická klimatizace. U Mondea to faceliftem opravili ale u nového auta zase ta příšernost...
Jinak je to doopravdy pěkné.
neregistrovaný "anonym"
12. 8. 2003 13:56
FABIA ;)
... ty jo jak sem kouk na ten uvodni obrazek tak sem si v prvni chvili rek ... sakra co je to za divnou fabii ;))) ... hlavne ten cumak ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "bodyia"
12. 8. 2003 15:20
Dík za info
C-MAx je s polu s novým Scénicem vážným adeptem na můj nový automobil. A jsem Fordem překvapen - vypadá velmi dospěle, moderně a přitom zbytečně nevyčnívá. Jsem hlavně zvědavej na 1,6 tdci a na to, jak bude vypadat v reálu. Což se ale týká i Scénicu:-)
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Scenik"
13. 8. 2003 01:38
Re: Dík za info
Novej Scenik je lepsi a ma lepsi vybavu
neregistrovaný "Loo"
13. 8. 2003 08:58
Re: Dík za info
... ale stale je to mekky francouz se vsemi klady i zapory. V tom ma Ford obrovskou vyhodu, ze jeho auta jsou pro nas stredoevropany celkove prijatelnejsi ... a co si budeme povidat, auto je hlavne o jizdnich vlastnostech a v tom se Scenic a C-Max (velmi dobry je i Touran) srovnat neda vubec ... (opravdu vim, o cem mluvim)
neregistrovaný "bodyia"
13. 8. 2003 09:35
Re: Dík za info
No já nevím, Renaulta mám, vyhovuje mi. Co se týče poruch a v diskuzních fórech přehrávaná nekvalita, tak žádný zásadní problém nikdy nenastal, mají moje sympatie:-) A pakliže by i Scenic dostal 5 hvězdiček... asi by se nebylo o čem bavit.
C-MAx je zajímavý, nevím, jestli jít do neznámého, značka Ford mi nikdy neimponovala. Budu si ho muset vyzkoušet na sobě, porovnat pocity za volantem a v interiéru.
Co se týče Touranu... ať je jaký chce, ale auto musí mít i styling, vtip a šarm - a to jsem u něj skutečně nenalezl.
neregistrovaný "Scenic"
13. 8. 2003 20:26
Re: Dík za info
to Loo : Netvrdím, že nemáš pravdu, ale jak jsi mužeš být tak jistý tím Scenicem II, kdyš si v něm ještě nejel!
neregistrovaný "Loo"
14. 8. 2003 12:50
Re: Dík za info
... podbna by mohla byt i moje otazka Tobe.

Ja vychazim z osobnich zkusenosti, ktere mam. Promin, bude to delsi:

Scenic I vychazel podvozkove z Meganu I. Oboji znam a neni to zle, to ne, ale neni to zase zadny zazrak. Focuse znam taky a jeho podvozek je jednoduse nedostizny. V serii rozhodne. Ford obecne ma opravdu vyborne podvozky (mondeo je na tom podobne).
Megane II uz jsem mel moznost poznat a chapu pristup Renaultu, ktery je zasadne rozdilny napr. od VW. Renault se vybodnul na dotahovani uzasnych jizdnich vlastnosti a nechal tradicni podvozek, protoze vetsina ridicu, nepozna nebo jednoduse nepotrebuje tak skvely, ale vyrobne jiste drazsi podvozek. VW k tomu pristoupilo opacne a tak pro noveho Golfa uz ma prichystanou zadni viceprvkovou napravu, podobnou te, co na ni 5 let drandi Focus. Byl jsem si zkusit Tourana a musim rict, ze je to znat i u tehle osklive krabice, ze podvozek je opravdu trida, napr. oproti Zafire tedy rozhode. Nova A3 je taky uplne jinde, nez byla. Moc se tesim na novou Octavku, fakt.
Pokud tedy Scenic II, i kdyz jsem v nej jeste nejel, vychazi opet z podvozku Megane II, coz vychazi, pak se nedaji cekat zadne zazraky. Opet tim nechci rict, ze se s tim neda jezdit ... proste to bude solidni standard. C-Max ma Focusi podvozek, navic s petiletou zkusenosti a dalsimi upravami, a to je proste extratrida. Dnes travim nejvic casu ve sluzebni Zafire, takze si myslim, ze o MiniMPV neco vim. O podvozku je to strasne moc. Zafira je na kvalitnim povrchu prekvapive dobra, v zatackach se moc nenaklani, ale polorozbite a zvlnene okrsky pro ni proste nejsou. Kdyz jsem jel stejnou trasu Touranem, byl to balzam. Proste viceprvkova naprava.
Tahle jednoducha uvaha mi, alespon ja si to myslim, dovoluje tvdit to, co jsem tvrdil vcera.
Dalsi, trochu rypava poznamka, minena onim privlastkem "mekky" je k sedackam. To, co francouzi povazuji za tvrde, do toho by nemec nesednul. Sedni do Megana a pak do Octavky, nebudes mit problem. A pak, treba po 100km to zkus naopak. A pochopis.
O spolehlivosti (ad bodyia) se nechci prit, podle me si nema Renault co vycitat s kymkoli, vcetne treba VW. V tomhle nemam VW rad, protoze soucasne vyrobky daleko zaostavaji za starou, a nutno priznat, ze kdysi pravdivou, povesti o spolehlivosti. Naopak faktem treba je, ze Focus loni ziskal podle ADAC 1. misto ve spolehlivosti 1-3 letych aut. Vubec poprve, kdy v Nemecku vyrabene auto takoveto umisteni v nemeckem zebricku dosahlo. Takze o spolehlivosti ja se nepru. To bysme se museli bavit o nekolik trid vys a ani tam uz to dnes neni, co byvalo.

Bezpecnost je jiste dulezita, ale slepa honba za 5ti hvezdickama sama o sobe taky nic neznamena. Jo, potesi, kdyz auto, ktere mas, dostane maximalni pocet, ale kdyz dostane 4 hvezdy, nevidim v tom problem. Uprimne, uz jsi nekdy boural? A bylo to presne jako v tesu NCAP? Me se to nepovedlo ... , nastesti.
Stastne kilometry v krasnych autech, panove! Jakekoli dnes nove auto je pro kohokoli z nas vyhra, nemyslite? A kdyz jsme na tom tak, ze se bavime o autech v cenove relaci 0.5 Mega a vys, tak je to super, ne?!
neregistrovaný "Hmm"
13. 8. 2003 09:51
Re: Dík za info
Jsi me celkem rozesmal. Muzes nam prosim teda rict, jakou bude mit C-max vybavu? Me by to docela zajimalo. A pak bych se rad zeptal, kde se muzu svest v C-maxu. Docela me to auto zajima a rad bych se taky svezl, abych to mohl porovnat.
neregistrovaný "Niemand"
13. 8. 2003 09:58
Auto
Jedno je jasne. Ford se svym designem zacina priblizovat nemecke konkurenci. Vnitrek o tom dle meho nazoru jasne vypovida. Me osobne se strohost nemeckych vozu velmi libi a proto i novy Ford ma me sympatie. Ve spojeni s PSA vznikaji vyborne diesly a ta 1.6ka bude opravdu asi to prave orechove pro rodiny automobil. Konecne po dlouhe dobe pekny, bezpecny a povedeny automobil od Forda.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Karlos"
13. 8. 2003 23:39
bez titulku
Muze mi nekdo vysvetlit v cem je sila MPV vozu? Osobne tuhle filosofii auta vubec nechapu (proc si clovek nekoupi kdyz chce kufr normalniho kombika a ne skoro mikrobus??),ale vzhledem k tomu, ze jejich obliba roste, skutecne me zajima, proc tolik lidi ma MPV rado?? Chapal bych to, kdyby MPV jezdili nalozene pocetnymi rodinami,ale ja vidivam jen 1 cloveka-ridice MPV a jinak prazdny auto (casto je tim ridicem zena). Na co takovy nevyuzity prostor? Proc si takovy clovek nekoupi normalni sedan,hatch nebo kdyz uz kombi??
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Loo"
14. 8. 2003 13:03
Re: bez titulku
jednim slovem - variabilita.

Vice: Jo, da se o tom dost diskutovat. Sam jezdim sluzebni Zafirou. Chtel jsem si MPV zkusit, tak kdyz byla moznost, vzal jsem ji. A musim priznat, ze pro sve potreby (sluzebni i soukrome) bych do ni znovu nesel. Mondeo v kombiku je ted asi nejvic. Nicmene novy C-Max s tim muze hodne zamichat, protoze od nej se da cekat, ze krome prijatelneho vzhledu (napr. na rozdil od Tourana) bude jeste skvele jezdit.
Souhlasim, ze 90% vyuziti MPV je jen ridic. Ale mit tu moznost, v nekterych pripadech prepravit az 7 lidi nebo treba bez poskozeni prevezt vysokou kytku nastojato, proste nahravaji autum tohoto typu. Navic, je tam i prijemne nastupovani/vystupovani a tim, jak sedis vys, mas vetsi prehled a nekomu to i vic vyhovuje, ma pocit vetsiho bezpeci. Vsechno je diskutabilni. Takze, nakonec rozhoduji cisla o prodejich. A ty v kolonce MiniMPV a MPV rostou.

Ideal je mit tech aut vic, pro kazdy ucel to prave. Ale kdo na to ma?
neregistrovaný "MHPlus"
17. 8. 2003 13:25
Re: bez titulku
Více místa na malé ploše... Kombík má sice třeba stejný objem kufru, ale délku o 20-40cm větší. A délka ve velkých městech často rozhoduje o tom, jestli zaparkujete pod okny nebo třeba o 3 bloky dále.
V "lepších rodinách" se to řeší jedním autem do města a na nákupy a druhým na dovolenou, většina ostatních to musí řešit kompromisem.
neregistrovaný "Yaroukh"
18. 8. 2003 15:43
Re: bez titulku
krome toho, co napsali uz prede mnou - urcite hraji roli i vyrovnanejsi proporce MPV ... obecne se lidem udajne vic libi ctverec (oba rozmery stejne) nez obdelnik (jeden rozmer vyrazne mensi)
neregistrovaný "Charlie"
14. 8. 2003 00:06
Bomba, vypadá skvěle
Bomba auto, na pohled super, uvidíme jak se chytne, ale myslím že se bude hodně prodávat. FORD DOBRÝ! Jen tak dál, jsem zvědav i na nového Focuse. Ten nov Golf a Astra mě moc nevzali.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Marty"
14. 8. 2003 00:48
Maskovaný Volkskswagen?
Chápu, že "rodinný" automobil by měl oslovit poměrně širokou skupinu lidí (hlavně se musí líbit katolíkům(:-)), ale co je moc je příliš... Focus a takhle bezpohlavní design? Konkrétně u tohohle autíčka mě to mrzí protože prozrazuje, jak bude asi vypadat Focus II.
Focus jsem si oblíbil (mám už druhého) pro jeho jízdní vlastosti, které i po letech nemají ve třídě srovnání a zdaleka vyvažují některé nedostatky v oblasti kvality a servisu. To auto mě po víc jak pěti letech nepřestává brát v oblasti designu.
Dívám-li se na nudnou palubku C-Maxu, která jako by z oka vypadla konkurenčnímu Golfu, je mi smutno... Náskok Focusu v jízdních vlastnostech oproti Golfům a Octáviím patrně zmizí s novou "koncernovou" podvozkovou skupinou, která už má také víceprvkové zavěšení zadní nápravy. Jestli k tomu Ford přidá ještě podobně šedý design, jako u C-Maxu, bude moci konkurovat už jen cenou...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný ":-((("
15. 8. 2003 17:29
Ta palubka je strašná
K palubce a designu: bohužel Ford ztratil chuť nabídnout něco jiného než tak strašně průměrnej střední proud německých automobilek. Po té co jsem si prohlédl interiér můžu říct, že Ford ztratil jednoho supervěrného zákazníka Nyní mám už. 4. Forda a páté auto určitě nebude C-max.
Rozbalit vlákno
0