Američané se svých obřích trucků nevzdávají ani na začátku druhé dekády 21. století. Ford představuje nový vidlicový desetiválec pro řady F-450 a F-550.
"Američané se svých obřích trucků nevzdávají ani na začátku druhé dekády 21. století". Evropa se snad vzdává svých Iveco Turbo Daily, Mercedesů Vario apod.? :-|
Ford asi nevidí veľký zmysel v turbodieseloch, keď do takého obra strká benziňák hodný superšportu. Chápem, že cena banzínu v USA je oproti Európe smiešna, ale na druhej strane je to až plytvanie.
niečo mi hovorí že to td-čko asi tiež nebude príklad hospodárnej prevádzky >:-[]
inak zabudli na motor dať označenie eco-tec alebo blue-boost alebo podobne..chápeme sa, treba kráčať s dobou..žravé motory ostávajú, štítky na nich sa menia :-!
Hoši, až ty diesly v americe bude někdo kupovat, tak se budou vyrábět.
Ovšem když je nikdo nekupuje - proč by to taky dělal, že, tak se vyrábět nebudou.
BTW tyhle auta v USA suplují třídu, kterou tady zastupjí Avie, Daf 45, MB Atego atd...
Tohle jsou pracovní stroje, neporvnávat to s Navarou a podbnými tintíky, za tohle jde dát 2,5 tunovej přívěs...
porovnáváš neporovnatelné .. jaké ceny benzínu a nafty byl zde a tam jaké procento ti to ubírá ze zisku. V Rusku taky donedávna jezdilo všechno na benzín
Preco nie? Su to velkoobjemove benzinove atmosferaky stavane mozno na 90oktanovy benzin. A kazdy vie ze velke atmosferaky vydrzia najdlhsie, tak preco nie. To auto ma svoj zmysel. Spotreba az taka ohromna urcite nebude(vzhladom na taky obrovsky motor) Da sa to prerobit na LPG/CNG, vobec na tom nevidim nic zleho. ktomu to nie su auta ktore amici potrebuju na kazdodenne jazdenie do obchodu ale na tahanie velkych privesov na velke vzdialenosti po dialniciach pri rychlostiach okolo 100km/h.
Nedavno som presiel z zurichu do prahy na lincolne navigator a na vleku som mal MG TF, miestami som siel okolo 180 a priemerna spotreba bola 15l, myslim si ze tato kara by to zvladla mozno aj za menej.
A k uspornosti dieslu, viem ze taky cummins 6.9 zere okolo 12, s 10t privesom 15 takze ohladom uspornosti su na tom celkom dobre.
Tak tak, kdo v tom nejel, nepochopí, zbytečno jim vysvětlovat.
Já mam s 300C 5,7 V8 průměrnou spotřebu rovných 12 a to za 1100 km.
Z toho tak 150 km dálnice, tak 250 km město a zbytek okresky.
Fakt děsně rozežraná kára, ony t ymotory jdou totiž dopředu a vyvíjí se.
1995 Stratus mi se skvělým a od japonců jistě usporným motorem (2,5 V6 Mitsubishi 160 Hp) zřal průměr 11.
To je co, tohle žere o litr víc, má to 2 válec navíc, 200 Hp navíc a váží to o půl tuny víc.
A žere to litr anvíc - vítejte v nové době, doba pokročila.
To co žral v 70. letech motor 1,8 R4 žere dnes 5tilitr V8.
Divej, já ti rozumím, že obhajuješ velkoobjemové motory. Ony jsou skvělé a dobře jedou, kvůli objemu se nemusí hnát atd... ale v tomto je prostě ten V10 nehorázná *. Proč, řekni proč by si to někdo měl koupit s V10, která v tomto autě bude mít spotřebu tak 16 litrů (realně mnohem více) když může mít auto se spotřebou 12 a v záteži tak 16. Navíc, když je to užitkové vozidlo. Tomu kroku vůbec nerozumím, vůbec. Přiznám se.
A říkat něco o tom, že diesel mi nevoní kvůli zvuku nebo smradu. V osobáku je to obhajitelné, ale v tomto?
Protože ty CRD nesplní v řadě sátů USA Vůbec emisní normy, neb američani maj rozum, a nehleídají jen co2, ale jiné škodlivé látky a těch jaksi bohužel CRD proti benzínu vypustí 3x tolik...
Nehledě k faktu že v některých státech chybí stí čerpacích stanic, jasně, anfta je vše, ale pro kamiony a na tu CRD zakuká po 10ti tis km.
O toč. moment bych se nebál, tyhle velké benzíny budou mít 550 - 700 nm v pohodě....
To stačí.
V americe prostě diesl nefrčí a ještě chvíli nebude.
Z mnoha důvodů.
To tam spíš frčí E85 a CNG, když už alternativy.
myslim ze tohle je heavy duty truck.medium duty je tak mozna f-150.dat do toho benzin je ale blaznivy.za prvy to zere jak blazen,kamos mel f-350,desetival,malem ho to sezralo,jak to zralo benzin.do tohohle jedine diesel a manual,ale to najdes myslim jen v dodge ram 3500.
Soused ma naftu s manualem v F450, ale uz to bylo upraveny pro Evropu - ma na tom sklopku, coz se puvodne taky nedelalo. A ke spotrebe jen jedno - kdyz chces mit opici, musis mit i na banany.
Nevím, proč by do takového auta benzín nepatřil. Mají ho tam za babku, tady je za babku nafta, protože je v rámci EU různě zvýhodňována. Tak silný motor pěkně táhne a spotřeba není nijak horentní, dokonce bych řekl, že nafťák by nebyl výrazně úsporný, nehledě na jeho větší choulostivost než benzíňák. Američané si také nechtějí zamořit zemi pevnými částicemi a sedět v hlučných vibrátorech:-) Kdo byl v Americe, jistě dá za pravdu, že i při velkém provozu není na ulicích takový hluk jako u nás - silné benzíňáky jsou tiché a hned táhnou. U nás nafta v kdejakém prdítku traktorově chrochtá, aby dosáhla na svůj vysněný krouťák...
S tou tichosti souhlasim. Bydlim na krizovatce a ackoliv mam terasu za barakem, vim o kazdem naftaku co projede. Produkujou takovej zvlastni dunivej zvuk, kterej se hrozne nese. Naproti tomu nas sestivalec je uplne jina liga, dneska zena prijela a ja o ni vedel az kdyz stala ve dverich. Tak me napada, ze bych ji mel koupit nejaky hlucnejsi auto, abych mohl schovat pripadnou milenku >:D
Naftak a v americe ?Panove pri kvalite nafty s kterou maji problemy skutecne kamiony v usa by ti auto moc dlouho nejezdilo...evropske motory na na naftu bohuzel tam nejsou vzorem zivotnosti a bezporuchovosti.Benzin V 10 bude uspokojive slouzit i po 15 letech s minimalnimi naklady na udrzbu (olej,filtr,remeny)bohuzel naftak to je jina historie ohledne zivotnosti zvlaste posledni systemy s cim dal mensimi otvory na vstrikovacich, vetsimi tlaky a biturby to nemaji lehke viz novy pickup amarok.
Plnohodnotny pick up s V 8 nebo V 10 5-6 misty se daji pouzivat jako normalni suv vzit rodinu bagaz serf ,clun atd. a jet na dovcu.Coz s nakladakem stejnych schopnosti avii nebo s dafem,volvem sice na naftu bohuzel jde dost spatne si predstavit at u nas nebo v americe.Tyto velke benzinaky v pickupech maji svuj smysl a maji sve pravo na automobilovy zivot viz ostatne prodeje v usa to dokazuji...
s naftovým motorom v pikape nemôžem ísť na rodinnú dovolenku? ;-)
Nikto nevraví že musí ísť priamo o c-r diesel, chápem že americká nafta by to zapchala promptne..ale firiem špecializujúcich sa na výrobu úžitkových dieslov majú aj v amerike dosť, tak prečo nie
Myslim pick up ktery uveze na korbe 2500kg a tazne schopnosti jsou 6000 kg i vice.Stejne vykony na evropskem kontinentu zde podavaji jen nakladni vozy.Zde se prodavaji trosku jine pickupy jina dimenze uzitkovosti...nelze srovnavat ale je pravda jsou vsechny na 100 procent--diesel 10/100Km-- ...........
benzin se u nakladaku neda srovnat z diesel.bych chtel vydet jak benzin vali 15 let,dobrej joke.benzin nema vubec sanci co se tyce sily auta,tocivej moment ma diesel mnohonasobne vetsi taky.lidi tady by si radi ty diesly koupily,ale sou trosku drazsi nez benzin
ty znáš asi Ameriku jenom z Beverly Hills 90210. Aby diesel fungoval potřebuje turbo, vstřiky, vysokou kompresi, kvalitní oleje. Jinak právě nemá vůbec šanci diesel.
A američanovi co potřebuje F450 nemá nafta co nabídnout.
Už jenom proto, že v nafťáku nejde spalovat E85 ani CNG ani LPG.
Asi tak. A navic, znacna cast USA a Kanady ma krutou zimu, stejne jako treba v Rusku. Proto i tam se benzinovy motory uplnatnujou v daleko vetsi mire nez v prihraty Evrope :-)
voni si je nemůžou koupit, vony ty deisly neplní ekologické normy asi 20ti států...
SORRY.
Tyhle benzínové motory maj točivej moment obvykle mezi 550 až 700 NM.
Bohatě stačí.
BTW na Kubě ty V8 jezdí dodnes, jestli pak pojede nějaké CRD za 55 let ještě někde, hehehe :-)
Zivotnost dieselu je pri zlom zaobchadzani minimalna. Daj mi novy (alebo zajety diesel) -10°C a 400km a je v *, staci par krat mu nalozit kladu na chladny motor a hned jak sa turbo rozohreje a pak s horucim turbem zastav...a motor je po par takych akciich v *.
Najviac vydrzia velke atmosfericke motory...
Přesně, navíc natankuj do CRD nekvalitní naftu, a měníš čerpadlo vstřiky atd., pokud to bude od bosche, tak je to sranda za pár (desítek tisíc ale) :-)