Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-450 a F-550: Nový zážehový motor 6,8 V10 pro středně těžkou řadu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 7. 2010 • 04:25
34
Američané se svých obřích trucků nevzdávají ani na začátku druhé dekády 21. století. Ford představuje nový vidlicový desetiválec pro řady F-450 a F-550.

Fordovy medium-duty trucks, jak je za mořem tato třída nazývána, mohou být nově poháněny zážehovým motorem V10 o objemu 6,8 litru s výkonem 270 kW (367 k) ve 4750 min-1 . Má tři ventily na válec (dva sací a jeden výfukový) a rozvod OHC, tedy vačkový hřídel v hlavě. Dlouhé sací kanály při nižších otáčkách zrychlují proudění vzduchu a zvyšují tím točivý moment. Kratší se pak používají naopak při vyšších otáčkách, kdy poskytují optimální rychlost sání pro efektivní plnění válců a maximální výkon.

Točivý moment o hodnotě 619 Nm ve 3250 min-1 přenáší šestistupňová samočinná převodovka TorqShift, která byla až dosud spřažena pouze s turbodieselem objemu 6,7 l, takže je dostatečně dimenzovaná. Planetové soukolí je vyrobeno z práškového kovu. Jeho struktura se skládá ze čtyř částí, které jsou spojeny k sobě a jsou natolik tuhé, aby vydržely mechanickou námahu. Převody s dvojitým rychloběhem šetří palivo na dálnici. S klikovým hřídelem motoru je spojen Live Drive PTO, který umožňuje připojit a pohánět externí zařízení typu sněžných pluhů, sypačů soli, čerpadel pro kropení silnici a podobně.

Obě řady s novým motorem budou k dispozici ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Američtí zákazníci mohou pro své Fordy F-450 a F-550 zvolit také kombinaci nového motoru a alternativních paliv – zemního plynu (CNG), či propan-butanu (LPG). Bezproblémovou konverzi umožňují také zesílené ventily a jejich sedla. Této nabídky využijí většinou firemní klienti pro větší flotily vozidel.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
landy
| 13. 7. 2010
Přesně, navíc natankuj do CRD nekvalitní naftu, a měníš čerpadlo vstřiky atd., pokud to bude od bosche, tak je to sranda za pár (desítek tisíc ale) :-)
ne nafte
| 12. 7. 2010
Dodge Ram moze tahat az 10ton ([odkaz] myslim si ze ford na tom nebude inac...
landy
| 12. 7. 2010
Zivotnost dieselu je pri zlom zaobchadzani minimalna. Daj mi novy (alebo zajety diesel) -10°C a 400km a je v *, staci par krat mu nalozit kladu na chladny motor a hned jak sa turbo rozohreje a pak s horucim turbem zastav...a motor je po par takych akciich v *.
Najviac vydrzia velke atmosfericke motory...
Avatar - Slavek-TDM
landy
| 12. 7. 2010
Asi tak. A navic, znacna cast USA a Kanady ma krutou zimu, stejne jako treba v Rusku. Proto i tam se benzinovy motory uplnatnujou v daleko vetsi mire nez v prihraty Evrope :-)
Avatar - Barrichello
landy
| 12. 7. 2010
voni si je nemůžou koupit, vony ty deisly neplní ekologické normy asi 20ti států...
SORRY.

Tyhle benzínové motory maj točivej moment obvykle mezi 550 až 700 NM.
Bohatě stačí.
BTW na Kubě ty V8 jezdí dodnes, jestli pak pojede nějaké CRD za 55 let ještě někde, hehehe :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku