Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Fiesta ST nabídne 200 koní. Bude to ale tříválec! S vypínáním jednoho válce...

Ford Fiesta ST se ve své třetí generaci představuje s novým tříválcem EcoBoost o objemu 1,5 l, přepínatelnými jízdními režimy a širokými možnostmi individualizace.
Zpět na článek
24. 2. 2017 15:08
24. 2. 2017 17:33
24. 2. 2017 17:40
24. 2. 2017 18:28
24. 2. 2017 20:25
24. 2. 2017 20:41
24. 2. 2017 20:54
24. 2. 2017 21:00
24. 2. 2017 21:11
24. 2. 2017 21:15
24. 2. 2017 21:22
24. 2. 2017 21:27
24. 2. 2017 21:35
24. 2. 2017 21:39
24. 2. 2017 21:43
24. 2. 2017 21:49
24. 2. 2017 22:33
24. 2. 2017 15:35
24. 2. 2017 17:35
24. 2. 2017 17:38
24. 2. 2017 20:27
24. 2. 2017 22:37
24. 2. 2017 18:19
24. 2. 2017 20:28
27. 2. 2017 11:04
24. 2. 2017 18:28
24. 2. 2017 20:31
24. 2. 2017 22:35
24. 2. 2017 22:49
25. 2. 2017 11:56
24. 2. 2017 21:40
24. 2. 2017 22:40
24. 2. 2017 23:07
24. 2. 2017 18:50
24. 2. 2017 20:56
24. 2. 2017 21:14
24. 2. 2017 21:58
25. 2. 2017 10:32
25. 2. 2017 10:14
26. 2. 2017 16:26
28. 2. 2017 17:55
24. 2. 2017 15:07
Super aspoň bude víc Yarisů GRMN
Čím dál více se těším na Yaris GRMN ;-) nebo je tu snad někdo, kdo by raději dvouválec na 18-ti palcových kolech >:D ?
Rozbalit vlákno
2
24. 2. 2017 15:28
Re: Super aspoň bude víc Yarisů GRMN
Ne bamusáku, ale na rejžokastrol taky pokládám kládu...:)
ale vážně, ten jarin bude asi dobrej. Ale v porovnání se tříhrnkem vod Forda by stačilo i polo GTI (R4, 1.8TSI 193PS) který se dá koupit za slušnou vatu - nekoukejte do ceníkovek, to neřeším.
24. 2. 2017 15:38
Re: Super aspoň bude víc Yarisů GRMN
Jakou máš ty fóbii z japonců, tak já zase z koncernu ;-) raději si počkám na yaríska s kompresorem :-)
Avatar - Loptos
24. 2. 2017 15:08
ach
Kym si konecne budem moct kupit svoje prve poriadne auto, tak vsetky dobre motorizacie budu v europe prec. Quo Vadis europa...
Rozbalit vlákno
16
24. 2. 2017 17:33
Re: ach
Až si na něj vyděláš.
Doba kdy byly ve všech modelech 6ti válce s 250k v základu za 10 platů tu nikdy nebyla...
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2017 17:40
Re: ach
podla mna sa navrat 4 valcov a vacsich objemov uz blizi... takze je tu ista nadej ;-) .... navyse mozno budes uz ten stastlivec ktory si bude moct kupit uz aj nejaky ten sikovny hybrid za ferovu cenu.... lebo zatial su proste drahe....
Avatar - Insolito
24. 2. 2017 18:28
Re: ach
Zvyšování objemů a počtů válců to možná ano, ale co atmosféry? Než se dokopu k nějakému osmiválci, bude to s největší pravděpodobností turbo...nebo hybrid 8-s
24. 2. 2017 20:25
Re: ach
Prozil jsem si dobu atmosfer - 1.1i 37kW, 1.6 16V 66kW, 1.8 16V 96kW a bylo to skvele, uzasne. Aktualne mam 1.6 Turbo (EcoBoost) a jezdi se mi s nim lepe. Neni potreba podrazovat, jen slapnout na plyn a kterekoli stejne vykone atmosfere ujedu bezproblemu. Na bezne jezdeni je turbomotor lepsi.
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2017 20:41
Re: ach
dnes som bol poobede okolo 4tej sa kusok prebehnut na hodinku po mojej oblubenej ceste ( priatelka je stejne chora :-D a nemozem nic ) kedze som mal rusny tyzden a musel som aj na vzduch ... a musim suhlasit ze s tym turbom uz vlasne ani moc neradis.. na 5tke idem kludne aj 60-65 .. tocim nejakych 1400-1500 ot... klido pido... ani neradim.. len pridam a razom idem 90.. ziadne hranie sa s pakou zo 4 do 5ky.... takisto ked vidim rychlostne obmedzenie napr 60tku znacku mimo obce tak ziadne povinne podradzovanie z 5ky do 4ky ako na felde alebo lanceri s atmo ... na 5tke kludne to dam lahoda pohoda ... toto je fakt super... avzapati slapnem na plyn a za 3s idem opat idem 90.....

na trojke mozes ist kludne 30 ale aj 80 a motor je stale tichy .. ani sa nedusi ani nekvili ... musim priznat ze nejaku 6tku by som ani nevyuzil uz... ja si jazdu teraz normalne uzivam... jede to jak z praku .. atmo ma sice svoje caro ked ich vytacas .. ale na komfortnu a plynulu jazdu mimo mesta je turbo proste lepsie :yes:
Avatar - Insolito
24. 2. 2017 20:54
Re: ach
Na běžné ježdění nemám nic proti turbu, ale jako víkendovku bych brala spíš atmosféru nebo přeplňování kompresorem. Nepředpokládám, že v případě osmiválce s autem budu jezdit každý den.
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2017 21:00
Re: ach
ja vidim problem turba hlavne v meste pri dojazdoch a rozbehoch... ked uz ..alebo ked este nemas potrebne otacky .... ale akonahle si na tych 1400 ( v mojom pripade ) tak uz ides ako odtrhnuty z retaze a auto ma tendenciu pekneho zatahu... v meste to az taka vyhra to turbo samo ze nie je ... zvlast pri pomalych vyjazdoch a dojazdoch ale tam zase netreba nejak ani ten vykon .. ale mimo mesta je to fakt uzasne... a kym iny podradi ja uz som davno pred nim... je to teda hlavne mimo mesto super povozenicko.. treba skusit ak je moznost a kto jazdi mimo mesto tak turbo sa mu urcite zapaci .. ( ked sa zapacilo dokonca aj mne :-D... ) :yes:
Avatar - Insolito
24. 2. 2017 21:11
Re: ach
Hlavně s turbem můžeš mít problém, když máš k domu prudký výjezd, dojedeš pod plynem a pak ani nenecháš vychladnout turbo a hned vypneš motor. Ve městě vidím větší problém spíš s používáním dieselů než s turby. S turbomotory mám naježděno poměrně dost a často se mi stávalo, když jsem předjížděla, že mi v tu chvíli těsně do cesty vjel ten, který si teprve podřadil...
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2017 21:15
Re: ach
presne tak.. aj mne sa to uz stalo ... idem predbehnut a dotycny predomnou tiez chcel predbehnut nejaky ten pomalsi voz ktory nas oboch brzdil... ale kym on zrejme podradil ( alebo mozno len zavahal s manevrom ) tak uz som bol vedla neho.... a musel pockat... proste tam sa musis nachystat.. tu len pridam a je to .... mimo mesto je turbo fakt velmi uzivatelsky prijemne a povedal by som komfortne... ani nie ze zabavnejsie ( lebo vytacat a podradzovat atmo je asi predsa zabavnesjie ) ale hlavne komfortne .. s turbom plynulejsie jazdis... neriesis ... pridavas a brzdis velakrat bez radenia ale zaroven bez straty dynamiky.. na dlhu cestu ideal
Avatar - Insolito
24. 2. 2017 21:22
Re: ach
Teď sice jezdím převážně s atmosférou, ale tam , kde to moc neznám, jedu v klidu a nikoho moc nepředjíždím, a nebo jedu chvíli s vytočeným motorem a ani nemusím podřazovat . A tam, kde to znám, vím, kdy si připravit otáčky a podřazováním tím pádem nikoho nezdržuju.
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2017 21:27
Re: ach
tak zase su atmosfery ktorym vytacanie vobec nevadi ani keby si ich takto drzal pod krkom aj cele dve minuty ;-) ... plne chapem .. s nejakou to atmosferou ( bolo ich viac ) som jazdil az doteraz a proste pohoda.. kedze clovek si vzdy zvykne na to s cim jazdi ... vlastne v meste by som aj dnes asi radsej atmo ako turbo... lenze nastastie mestom uz nejazdim moc.... a ta jazda mimo mesto s turbom je ozaj iny "komfort" ... tsi ma kusok taky plynuly zatah ( az mi to pripomina atmo :D )... povedal by som ze ja tam nejaky vyslovene ze turbo efekt ( kopanec ) zase ani necitim... skor je to taky hutny plynuly zatah bez nejakeho citelneho "kopanca"
Avatar - Insolito
24. 2. 2017 21:35
Re: ach
Naštěstí moc nejezdím na takových těch nekonečně rovných silnicích 1.třídy, protože tam by to s tím podřazováním byla možná až smrtelná kombinace. ;-\
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2017 21:39
Re: ach
vies co som sa ja napodradzoval s feldou? a auto funguje dodnes... alebo bracha s lancerom... ved s nim ked idem tak on obcas aj do 3ky supne z 5tky a bere vsetko .. ;-) ... sice to ma vtedy vytocene do maxima.. huci to v aute ako v mixeri ale vie z toho vyzmykat aj posledny kilowatt.... ;-) ... a predbehnes s tym aj nejedno turbo takouto technikou .... auto bude mat 6 rokov a 120 tisic a radicka nema ziadny problem ;-) .. cvaka ako za mlada... netreba sa bat... radicky nie su z cukru
Avatar - Insolito
24. 2. 2017 21:43
Re: ach
No upřímně, u podobných aut jsem rezignovala na předjíždění skoro úplně >:D .
Felda je držák, to je o ní známé. :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2017 21:49
Re: ach
ked ti poviem ako sme sli cez krakow... 20 minut kolona ... a meter za metrom spojka plyn a brzda... spojka plyn a zase brzda... uz som bol az modry zeleny a bal o jeho auto .. ale tak japonec je japonec ;-) ... nic mu nie je ... priznavam ze ja by som toto asi neprezil so svojim ;-) .. a ak mozem mestu ( alebo teda skor rusnemu centru ) sa vzdy vyhybam .. zbehnem len do nejakeho velkeho obchodaku kdesi mimo centra ( tam uz stejne kupim vsetko ) .. alebo zo sidliska to smyknem rovno na vypadovku a hned prec z toho blazinca kdesi do prirody ... lebo do mesta na flakanie mam vlastne este feldu .. aj preto sa mi este zide ;-)
24. 2. 2017 22:33
Re: ach
Skutečně mne zajímá, v čem je ve městě lepší atmosféra než turbo. Roky jsem mohl porovnávat doma obě konstrukce, sic obě jiného a hodně nadstandardního výkonu i objemu než řešíš ty, ale za zhruba 7 let jsem nepřišel na jedinou situaci, kdy bych dal přednost atmosféře. A to včetně města, kde je turbo podstatně živější a hbitější už od spodních otáček.
24. 2. 2017 15:20
To uz je april?
Lebo mne to vtipne nepride. Hot hatch jazdiaci na maximalne tri valce? 8-s A aby nam nebolo luto, zvuk poriadneho motora sa bude pridavat do reprakov. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - sargis
24. 2. 2017 15:27
Re: To uz je april?
jj, uz nebudu dolezite kilowatty v motore ale v reprakoch....
No, ako jazdis? Dobre, na dva valce, maximalne tri... >:D
Avatar - del42sa
24. 2. 2017 15:29
"twinair" ala Ford
Návrat Twinairu v plné parádě >:D :yes: ať žije Mountfield a jeho sekačky
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2017 15:35
1,5T vs. 3,0V6
To je smutné zjištění, že 1,5 litrový tříválec by napráskal mému 3,0 V6 (140 kW). Kolik to může žrát, když se pojede, co to skočí?
Rozbalit vlákno
8
24. 2. 2017 15:40
Re: 1,5T vs. 3,0V6
Neboj nenapráskal, navíc se po 1km na plný plyn rozsype >:D
Avatar - Intercool
24. 2. 2017 16:11
Re: 1,5T vs. 3,0V6
Ale proč by ne? Sice se mi teda tříválec nijak nelíbí, ale třeba čtyřválec je lepší než pětiválec... Ve Focusu
Avatar - simon_sez
24. 2. 2017 20:16
Re: 1,5T vs. 3,0V6
v com je lepsi? rozpis sa trochu...
24. 2. 2017 17:07
Re: 1,5T vs. 3,0V6
Bojím, bojím >:D Když to vezmu papírově, z 0 na 100 nemám šanci. Má to o pár koní víc i víc Nm. Myslím, že ani ve vyšších rychlostech bych se nechytal. A ta Fiesta bude zhruba o 300 kilo lehčí (a pochybuju, že by mě můj KN filtr spasil >:-[] )
Avatar - Intercool
24. 2. 2017 17:42
Re: 1,5T vs. 3,0V6
Tvůj filtr KN bych vyhodil a vrátil origo, nejlépe od MANNu
24. 2. 2017 17:47
Re: 1,5T vs. 3,0V6
Nevím jestli to máš z vlastní zkušenosti, ale KN je určitě lepší než klasika.
Avatar - CHerokee
24. 2. 2017 18:20
Re: 1,5T vs. 3,0V6
KN filtry jsou kvalitní zboží.
24. 2. 2017 15:43
Zadarmo drahý
Sportovní auto s 2 válcem teda pardon občasným 3 válcem >:D Bych to nechtěl ani zadarmo, protože až se bude člověk na srazu Hotchů chtít bavit s chlapama tak se mu budou akorát smát >:D
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2017 16:06
Totální motorová degradace
No už vidím petroheada, jak si kupuje hot-hatch s tříválcem, který ještě občas jeden válec odpojuje... Absurdní, a kdyby to nebylo tak tragické, tak bych řekl že je to i směšné... :'-( :'-( :'-( :-O 8-s 8-s 8-s :no:
P.S. Jediný, kdo bude mít z této motorářské politiky Fordu radost, budou jeho konkurenti. A zákazníci Fordu, ty jsou evidentně až na posledním místě... 8-s
Rozbalit vlákno
14
24. 2. 2017 16:13
Re: Totální motorová degradace
On jim nikdo neřekl, že downsizing je už pasé ?
Avatar - fOE
24. 2. 2017 16:22
Re: Totální motorová degradace
1,5L je normalni objem, takze zadny downsizing, mozna down-cylindering :-)
Avatar - iudex
24. 2. 2017 16:39
Re: Totální motorová degradace
Veď to je na tom tá najväčšia tragédia, že oni nechali objem (ako má existujúci 1,5EB), ale zobrali valec. Veď základnou mantrou downsizingu je znižovanie objemu motora ako cesta k znižovaniu spotreby. Ale znižovanie počtu valcov pri zachovaní objemu, to mi hlava neberie. A argument o lepšom krútiaku R3 oproti R4 neberiem, nie pri turbomotore, kde ten krútiak je robený takmer výlučne turbom.
Škoda, preškoda, keď konečne začne vyzerať Fiesta k svetu a fakt sa mi - najmä v tej modrej - fáči (už to nie je ten ocucaný bonbón, ale pôsobí celkom dospelo, trochu ako Focus, hlavne zozadu je zlepšenie markantné, rovnako tak interiér vyzerá oveľa hodnotnejšie), Ford to zabije trojvalcom (a aj to nie trvalým). Darmo to má 200 koní (podotýkam, že toľko má aj súčasná Fiesta ST200), keď športiak sprznili troj(dvoj)valcom. 8-s
Avatar - twistedTSD
24. 2. 2017 16:46
Re: Totální motorová degradace
Teoreticky je tříválec efektivnější než čtyřválec stejného objemu. Navíc dosáhli (údajně) ideálního objemu válce...Ale do ST? To je...mírně řečeno šok.
Avatar - wladyk
24. 2. 2017 17:07
Re: Totální motorová degradace
To bude držák. 200 kobyl ze tří hrnků? To jistě najede stovky tisíc kilometrů. >:-[]
24. 2. 2017 22:30
Re: Totální motorová degradace
No možná je efektivnější, ale 4 válce odvedou více práce než 3 válce. A tříválec má menší teplosměnnou plochu, což u auta, které má jezdit i dlouhodobě pod plným plynem, asi v lepším případě bude jen hodně karbonovat z přepáleného oleje....
24. 2. 2017 17:59
Re: Totální motorová degradace
Jsem zvědavý, jak to bude znít. Čepy budou celkem jistě po 120 °, takže to bude efektivně dvouválec s 240 ° klikovou hřídelí. 270 zní zajímavě, připomínají Ducati.
Avatar - fOE
24. 2. 2017 20:25
Re: Totální motorová degradace
O tom ani potom. 3 valce jsou cesta vedle. ;-\
Avatar - woody-alien
24. 2. 2017 21:29
Re: Totální motorová degradace
iudex, a to nám tady ještě pozapomněli napsat, že tato chlouba motorářského inženýrství bude vybavena filtrem pevných částic. ;-)
Avatar - iudex
27. 2. 2017 10:53
Re: Totální motorová degradace
Veru, ďalší klinec do rakvy. Športiak s DPF filtrom. 8-s :no:
27. 2. 2017 10:39
Re: Totální motorová degradace
mne sa fordy vzdy pacili a ked som vyberal nove auto ( male auto do prahy s automatom ) vyhrala fiesta prave s 1.0 .ten motor je proste dobry a to kolko ma valcov je uplne jedno ( az na ten zvuk ktory je u 3 valca lepsi ).
niekde som cital ze prave 0.5l je idealny objem valca zaroven si zober ze 3 valec ma menej suciastok menej trecich ploch.
No a ked ide ford do 1.5 trojvalca , je uplne jasne ze ten motor bude prakticky vo vsetkych modeloch.
24. 2. 2017 17:12
Re: Totální motorová degradace
fOE: 1,5 není normální objem na 200 PS, to patří do downsizingu
Avatar - fOE
24. 2. 2017 20:27
Re: Totální motorová degradace
Je to normalni objem v dnesni dobe (ani zdaleka ne maximalni mozny vykon z toho objemu) a vzhledem k preplnovani. Dolovat 200k minimalne z 2L je nutnost jen u atmosfer, tady mi to jako zadny extrem neprijde (narozdil od toho poctu valcu).
Avatar - miromen
24. 2. 2017 18:14
Re: Totální motorová degradace
A na tuto dezinformaci si přišel kde ?
24. 2. 2017 17:35
Motor
Zbytečně vysoký objem, měli tam dát 1,0 EcoBoost s vypínáním dvou válců, to by byl teprve odvaz >:D

Edit: Teď koukám, že motor by na to měli. Myslel jsem, že ta jejich formule měla tento tříválec 1,5.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
24. 2. 2017 17:38
Re: Motor
Neboj, to bude další fáze vývoje! >:-[] >:-[] >:-[]
24. 2. 2017 20:27
Re: Motor
Nahodou takova motorka jednovalec ctyrtakt je parada.
Avatar - speedfred
24. 2. 2017 22:37
Re: Motor
to je čistý vibrátor taká motka
24. 2. 2017 17:56
nejvíc se těším
až přijdou na trh šlapací autíčka, to bude teprve jízda
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bully_
24. 2. 2017 22:01
Re: nejvíc se těším
Sam jezdis cim, ze v tom mas tak jasno?
Avatar - miromen
24. 2. 2017 18:19
Překvapeni
Hm docela brzke představeni verze ST, kdy se vlastně ještě neprodava ani zaklad.
Vnějši design se povedl, tabletoidni interiery nemusim, ale ten ve fiestě nevypada nejhuře a počkam si na real. Parametry motoru jsou velmi fajn, ale 3 valec ?!?!
I přes to co se o něm v članku piše, se mi to nelibi a divam se na tento krok skrze prsty.
Navic to zřejmě znači to, že novy Focus přijde o 4 valce, tedy minimalně v běžnych provedenich.
Rozbalit vlákno
3
24. 2. 2017 20:28
Re: Překvapeni
Dulezite bude, aby o ctyri valce neprisel Focus RS :-)
Avatar - woody-alien
24. 2. 2017 21:33
Re: Překvapeni
Doufejme. Protože kdyby Focus RS přišel o čtyři válce, byl by vlastně bezválcový. ;-)
Avatar - iudex
27. 2. 2017 11:04
Re: Překvapeni
K tej strate štyroch valcov viď woody. :-)
Ale ani pri správnej formulácii nemáš pravdu, RS je čerešnička na torte, okrajová a predajne relatívne nepodstatná verzia, ale je to práve bežný Focus, ktorému horí, že príde o konfiguráciu R4 a zostane len na trojvalcoch. Už teraz je veľká časť Focusov predávaná s R3, dalo sa čakať, že nová generácia (2018) sa bude vo veľkom spoliehať na 1,0 R3. Ale tak nejak sa čakalo, že vyššie verzie budú mať 1,5EB ako doteraz, teda R4. Ak ale Fiesta dostane nový motor 1,5, je vysoko pravdepodobné, že tieto motorizácie (v rôznych výkonových verziách) sa dostanú aj do Focusu. A to bude znamenať, že celá bežná motorová paleta (od 100 do 200k) bude tvorená len trojvalcami.
;-\
A ďalší na rane bude Focus ST. 8-s
Avatar - CHerokee
24. 2. 2017 18:28
ST vs. ST
No tak to je asi poprvé, kdy jsem rád, že jsem nepočkal na nový model a koupil dnes už vlastně starý. Myslím, že poslední kusy s poctivou 1,6 4 válcem půjdou hodně na odbyt. U Forda jsou věci často zpomalené - tedy v době, kdy už ostatní ustupují od downsizingu, Ford svoji prťavou špici teprve představuje. Překvapuje i rychlost...u minulé generace, která slavila úspěch, jim to trvalo 5 let. Spousta vývoje, který stál za to.

2-3 válec je spíše parodie na sportovní auto a nemůže vydržet to, co majitelé s STčkama provádějí. Nepřináší ani nic nového výkon - 200k, tolik co ST200 nebo běžné ST s filtrem a jedním z laděných výfuků. Elektronická úprava zvuku je taky podvod. Zrychlení taky žádný bonus. A ve spotřebě bych si na novinku taky nevsadil. Chybí mi tu ještě údaj o váze. Design změkl a za mě žádná velký výhra, tak snad jen interiér bude mít lepší materiály, ačkoliv sedačky jsou totožné, včetně jiných dílů.
Rozbalit vlákno
7
24. 2. 2017 20:31
Re: ST vs. ST
Kdo ustupuje od downsizingu ?
Avatar - CHerokee
24. 2. 2017 22:35
Re: ST vs. ST
Polo GTI z 1,4 na 1,8 stejně jako Ibiza Cupra. Yaris mluví o 1,8 kompr. Mazda si udržela 2litry atmosféry celou dobu.
24. 2. 2017 22:49
Re: ST vs. ST
Tak u koncernu je to dáno tím, že přeplňování přes turbo plus kompresor bylo příliš komplikované a prý ne až tak spolehlivé, přičemž poté chyběla alternativa v objemu okolo 1.6. A Mazda sice drží atmosféry 2.0, ale ta nejvýkonnější objektivně s bídou stíhá v dané třídě běžné 1.4T.
25. 2. 2017 11:56
Re: ST vs. ST
Ten motor drželi v nabídce dlouho, zabilo ho myslím Euro6 - nechtělo se jim tedy do něj dál investovat. I ta 1,8 je prakticky výběhová, její nástupce je 2,0. I když by mě nepřekvapilo, kdyby příští Polo GTI dostalo 1,5 místo 2,0.
Avatar - Bully_
24. 2. 2017 21:40
Re: ST vs. ST
Nebylo to tak davno a zdejsi internetovi petrolheadi narikali nad tim, ze se do dnesnich aut davaji casto uz jen ctyrvalce, jako by kdy zalezelo prave a jenom nad timhle. Potom ti stejni zacali uznavat jako jedinou klasiku vsech klasik oturbeny ctyrvalcovy dvoulitr a nazyvali to ultimatnim okruhovym HOTkdovicim a vsechno ostatni ze je o nicem. Dneska tu, zrovna ty, velebis "poctivou oturbenou ctyrvalcovou 1,6-ku" a za par let budes rikat, jak to bylo fajn, kdyz existoval trojhrnek s odpojovanim 1 valce >:D
Proste neco pretrva, neco jde do kopru, neco se meni a za dalsich par let si tu treba budeme jako nejvetsi pametnici zoufat nad tim, ze uz je jenom malo aut se spalovacim motorem.
Avatar - CHerokee
24. 2. 2017 22:40
Re: ST vs. ST
U mě to neplatí. Na radost mám poctivou 5 litrovou atmosféru a motocykl objem 1650. V rodině pečujem taky o veterána 6,4 litru. Fiesta ST je do práce, na nákupy a spol. zbavnou formou. Tříválce jsem už vyzkoušel, udělal jsem tu chybu a měl jsem ho a znovu ji neudělám. Současný vývoj se mi nelíbí. Aspoň něco musím schovat pro syna...ať ví, co je pořádné auto.
Avatar - Bully_
24. 2. 2017 23:07
Re: ST vs. ST
O te "poctive" Fieste s 1,6T prece pises ty sam ;-)
Avatar - Sumi2000
24. 2. 2017 18:50
MOTORKA !
Tak a je to ..Ford z Fiesty udělá motorku..dva válce a konkurence KTM je tady.. 8-s >:-[]
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2017 20:24
No že vám všem nevadí.....BMW
No že vám všem nevadí.....BMW a jeho 1,5 trihrnek....tolik plaček pro nic za nic.....
napr. 1,0 EB funguje dobre...nenadarmo vyhral 3 krat titul motor roku.....ja s rodinou EB mam velmi dobre zkusenosti ( a dlouhodobé) ...tak ze pokud to dobre pojede...bude se tocit..podle me rychleji bude reagovat 3 valec nez 4 valec...tak proc ne?

A placani o zivotnosti...toje porad dokola...idelani by podle takovych kecalu byl atmosfericky diesl :D:D

Btw..pekna kola :-)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - fOE
24. 2. 2017 20:29
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Kde se tu pise ze to lidem nevadi? Myslim ze pod kazdym testem 1er se breci dost a dost (a vadi to tam jeste vic nez zde, bo je to auto o tridu vys a navic premie), kazdopadne kdyz uz nic tak ta 1er na 3 valcich zacina, ale ma taky valce 4 a dokonce 6. U fiesty to ma byt vrchol a to uz je horsi. ;-\
24. 2. 2017 21:09
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Na tříválci začíná i BMW 3.
24. 2. 2017 21:04
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
A jak jsi přišl na to, že nám nevadí tříválec u BMW?! >:D
Avatar - Skipper
24. 2. 2017 21:56
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Nu co, mě tříválec od BMW rozhodné nevadí.Mám ho ve dvou autech a popravdě mě ten motor moc baví. Obecně - nadávání na tříválce beru spíše jako takový zábavný kolorit, daný především zkušenostma s ne příliš povedenými, ale bohužel rozšířenými představiteli této kategorie. Ano, myslím HTP.
Charakterově je tento motor proti čtyřválcům jiný, ale neřekl bych, že horší. Naopak. Je to živé a zvuk se mi líbí víc, než u jakéhokoliv čtyřválce, se kterým jsem mél co dočinéní. Doporučuji zkusit. Nicméně, do 3er se mi nehodí, ale tam se mi nehodí ani čtyřválec. Moje poslední čtyřválcové auto bylo BMW E46 s motorem M43. Popravdě, tyto motory se nedají ani srovnat, B38 válcuje M43 právě v oblasti zvukového projevu, ano, byl to klasický atmo benzín, ve své době špička. Výkony nesrovnávám, pŕeci jen šel vývoj za tu dobu hodně dopředu. A ano, jezdil jsem i novéjšími čtyŕválci, tento byl jen poslední, který jsem vlastnil.
Podobně bych to viděl Fabia vs Octavia. Zkoušel jsem 1,0 TSI v Octavii, jede to hodně dobře, charakterem se mi ale hodí do Fabie. V Octavii bych ale chtěl něco uhlazenějšího.
Stejně tak i tady. Ve Fiestě ST bych chtěl něco s drsným zvukem, rychlou odezvou na plyn a dostatećným výkonem. A vcelku dobře si tam tříválec dovedu představit.
PS, dokud jsem nevyzkoušel, tak mé taky móda tříválců štvala...
24. 2. 2017 22:24
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Přesně. Celé to nadávání mi připomíná hospodské řeči důchodců, jak už je dnes všechno na h...
Na turbo tříválce nadávají ti co s nimi pořádně nikdy nejeli. Nevím kde je psáno, že motor začíná od čtyř válců nahoru, čtyřválec nemá vyvážený chod tak jako tak.
Všichni tu brečí, jak jim chybí atmosféry, ale benzinové moroty byly před masovým příchodem turbomotorů zralé na odpis a prodávali se jen maximálně v kompaktech, kvůli krouťáku si každý kdo na to měl kupoval naftu..ve střední třídě prakticky výhradně..prostě o ty 2L atmo nikdo nestál.
Podívejte se dnes - i ve střední třídě je pořád v nabídce atmosféra 2,0 Avensis, 2,0 Optima (není problém koupit ač není v ceníku)...A stejně se nejvíc prodává koncern v TDI či 1,4 - 1,8 TSI
Avatar - CHerokee
24. 2. 2017 22:51
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Ono by vám dvěma taky neuškodilo vyzkoušet pořádný motor, pak byste možná pochopili tento eko podvod na řidičích, kdy vývoj jde cestou emisní. Tříválec je vždy špatné řešení - vibrují, nemají vyrovnaný průběh výkonu, zní jak sekačky na trávu a nemají menší spotřebu. Jsou to zkriplené motory.
25. 2. 2017 09:55
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Nemám problém uznat hladkost chodu motoru od 6ti válců výš a dostupnost výkonu od 3L výše i u atmostfér.
Ale jde o to že tyhle motory v nabídce mainstreamu nikdy moc nebyli a když už tak to bylo unikum za mil. a výše.
Typický motor ve stř. třídě před downsizingem byl atmo 2L 4r. A ten měl tolik charakteru, že lidi začali radši kupovat diesely, sotva se začali objevovat v nabídce..
Avatar - Skipper
26. 2. 2017 09:39
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Příteli, jezdím i R6,V8 a V12.
25. 2. 2017 08:51
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Jjj bez preplnovani by benziny vymrely.....proste je to vyvoj..a ten clovek nezastavi..a nebo zastavi...a zanikne :-) Tak jako diesly bez turba si dnes nikdo neumi predstavit...

A samozrejme proc ne preplnovany V6....ale asi tezko do Fiesty ne?...At jsou lidi trosku soudni.....

Jeste me bavi keci o spolehlivosti..pred 20 lety se na atmosferach porad neco menilo....servis byl kazdych par tis km......ale bude se porad plkat..jak turbo motory nic nevydrzi....jak kdysi nebyl potreba zadnej servis..bla bla >:D
Avatar - CHerokee
25. 2. 2017 10:48
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
To není pravda. Viz nejprodávanější auto na světě Toyota Corrola...má jen atmosféry. Mazda má taky atmosféry. V USA jezdí mnoho aut s atmosférickými motory, stejně jako v Austrálii. To jsou ekopindy. Ale u malých motorů se 4 válci budiž, pokud se to nešpanuje nesmyslně na 400 koní. Ale tříválce a dvouválce...to se hodí tak do motorky, ne do auta. Nemá žádné reaálné výhody pro řidiče.
Avatar - speedfred
24. 2. 2017 22:43
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
zvuk 3 valca je lepší (zaujímavejší) ako 4valca. >:D
24. 2. 2017 23:33
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
A co teprve vzduchem chlazený dvouválec v Citroënu 2CV, to je teprve "charakterní" zvuk! >:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2017 07:24
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
ja to vidim ze coskoro sa takto dopracujeme na Cimrmanov spodem stouchany jednovalec ;-)
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2017 07:26
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
tiez som sa len pousmial ;-)

4 valec bude mat vzdy lepsi zvuk a lepsiu kulturu chodu.. kdezto 3 valec bude vzdy vibrovat.. vzdy... konstrukciu nejde osalit ziadnymi super-izolaciami
25. 2. 2017 11:39
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
On vibruje i řadový čtyřválec. Jen tříválec má tendenci se kolébat (podobně jako pětiválec) a čtyřválec poskakovat. U tříválce je to pak pocítit hlavně na volnoběh, s otáčkami se uklidní.

Co se zvuku týče... asi nebudeš moc na motorky, že?
Avatar - speedfred
25. 2. 2017 16:15
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
ja som písal o zvuku,o vibráciach ti to vysvetlil kolega MT .
Taká V2 v moto,to je zvuk.
mimochodom mám aj R6,tak asi ...
Tá fiesta má väčší objem motora ako tvoje polo
Avatar - Skipper
26. 2. 2017 09:42
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Hm, Opět. Mám motory od R3 po V12. Takže taky o tom něco málo vím.
Avatar - Skipper
26. 2. 2017 09:44
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Chci vidět nevibrující čtyřválec. A zrovna u Tebe bych s tím pousmíváním se byl opatrný. Nedávno jsi se pousmíval nad turbomotorama a kde jsi teď?
Avatar - Skipper
26. 2. 2017 09:41
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Tak přijeď a vyzkoušej. Co víc Ti mám na to říct?
Avatar - speedfred
26. 2. 2017 13:12
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Môžem prísť aj ja? :*)
Takú V12 by som skúsil, V8 som mal dve,ale dvanástka je dvanástka.
Avatar - Skipper
26. 2. 2017 17:47
Re: No že vám všem nevadí.....BMW
Jasně, napiš do zpráv a domluvíme se.
Avatar - Pepa_007
24. 2. 2017 20:56
Wow
Tříválec v autě které si vážně zahrává s označením "sportovní náčiní"?

Evoluci nezastavíš, jen ale aby jsme se nedostali až na jednoválce s vypínáním jednoho válce třeba, jak redakce píše, při jízdě setrvačností. :-)
Rozbalit vlákno
3
24. 2. 2017 21:14
Re: Wow
Řekl bych, že sportovní provedení neznamená sportovní vůz.
Avatar - Bully_
24. 2. 2017 21:58
Re: Wow
Nakonec i maloobsahovy vuz s nizsim poctem valcu klidne muze byt tak efektivni, ze bude klidne sportovni. Naopak dost modelu s vyssim obsahem a klidne 6 nebo 8 valci nemaji se sportem spolecneho nic. Ale byvaji efektni :-)
Avatar - Bubáq
25. 2. 2017 10:32
Re: Wow
Proč ne? Le Mans vítěz se stáje Porsche má válce 4! Návrat ke kořenům sportu....
24. 2. 2017 22:18
Proč soudruzi ve Fordu nevypínají rovnou dva válce.....
Proč už to soudruzi z Fordu nedořešili do konce..... Fiesta by už při nízké zátěži mohla vypínat válce dva, že by například mohla jezdit jen na prostřední válec, aby to tolik nedrnčelo... s přídomkem Fiesta ST siesta, jednoválcové motorky o obsahu 500 kubíků mají sil dost, tak proč by takhle nemohla jezdit Fiesta ST, co na to říkáte soudruzi ve Fordu....... A úplně dokonalé by bylo, kdyby jeden válec, co by poháněl Fiestu ještě zapaloval jednou za 4 otáčky klikového hřídele...... >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
25. 2. 2017 10:14
tri vs ctyri
Trivalec je jednoznacne plus. Objem skoro stejny (i kdyz je pravda, ze mohl klidne narust) a aspon to bude mit zvuk. Trivalce v otackach pripominaji sestivalce, zatimco ctyrvalce bezmocne bzuci. Kecy o vibracich akorat ukazuji, ze sposusta lidi trivalcem nikdy nejela. Ani to zpropadene HTP nevibruje vic, nez soudobe ctyrvalce. Akorat je hlucne a v nizkych a strednich otackach ma knucivy zvuk. Ale treba takovy litr od Opelu je uplne nekde jinde. Az budou ctyrvalce v autech znit, jako Yamaha R1, tak treba. Do te doby jsem za jednoznacne prosazeni trivalcu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bully_
25. 2. 2017 10:30
Re: tri vs ctyri
Jsou ctyrvalce, ktere si (krome jinych, mnohem podstatnejsich vlastnosti) zamilujes i kvuli jejich zvuku. Jakykoli trihrnek oproti nim zni jako porouchany zahradni trakturek.
K20 od Hondy, 2ZZ-GE od Toyoty, boxery od Subaru a dalsi.
Avatar - CHerokee
25. 2. 2017 15:19
Re: tri vs ctyri
Tříválec bude vždy vibrovat. Tříválce sice mají více společného s řadovým šestiválcem než se čtyřválcem, tedy jejich kliková hřídel není plochá, tedy rozdělena po 180° jako u řadového čtyřválce, ale je rozdělena po 120° jako u řadového šestiválce, Je to tedy spíše půlka šestiválce než tři čtvrtiny čtyřválce, jak někteří říkávají.Řadový šestiválec se tedy dá vnímat jako dva spojené tříválce, otočené proti sobě zrcadlově. To znamená, že jsou vždycky dva protilehlé válce ve stejné pozici, pohybují se vždycky spolu. Tento fakt dává řadovým šestiválcům tak hladký chod, pro který jsou mimo jiné vyhledávány, tříválci ale tohle základní vyvážení chybí, bude mít tendenci se jakoby dostat ze svého uložení a kolem své příčné osy se otáčet, takže bude vždycky z podstaty vibrovat v oné příčné ose.
26. 2. 2017 16:26
Re: tri vs ctyri
Vyvážit by přeci šel. Sám jsi zmínil řadový šestiválec (jak jsi správně napsal, jsou to v podstatě dva tříválce, jeden zrcadlovým obrazem toho druhého). Jen pak bude línější a zřejmě těžší a dražší. U V6 se tenhle efekt logicky neprojeví, takže se to také musí řešit jinak.
Avatar - Bubáq
25. 2. 2017 10:30
Nemůžu si pomoct,
myslím, že lepší by byl pětiválec s vypínáním 1 válce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - shone9522
25. 2. 2017 14:12
předčasně odsouzená,
jinak to snad ani nemohu napsat. Kdo viděl nové video k premiéře nového ST, tak slyšel že konečně Fiesta dospěla i po zvukové stránce. Když to vezmete tak se jedná o stejný motor jako je ve Focusu, jen mu byl ubrán jeden válec. Navíc 3-válec má lepší vyvážení a motor má hladší chod. Navíc se Fordu (performance) podařilo ten motor slušně naladit, teda alespoň podle toho co jsem zatím kde přečetl. Takže než ho jako všichni zde odsoudím za 3 válce, tak se sním nejdříve projedu a pak teprve budu soudit, ale já vlastně zapomněl že diskuze na auto.cz je sraz světových expertů na motory.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
25. 2. 2017 15:17
Re: předčasně odsouzená,
Nemůže mít hladší chod, To zkrátka nejde z konstrukčních důvodů. Válce nejdou proti sobě. Proto vibruje. A co se hladkosti chodu týká - potíž zde spočívá v tom, že zážeh (nebo vznět) se děje jen jednou za 240° otáčky klikové hřídele, takže je zde poměrně značná část rotace klikové hřídele (1/6, 60°), po kterou se jen volně protáčí bez jakéhokoli impulsu od pístů. To je opravdu dlouhá doba, kdy motor prostě nemá co nabídnout a zejména v nižších a středních otáčkách se nemůže odvděčit tak bryskní a hladkou dodávkou výkonu jako víceválcové koncepce.
26. 2. 2017 15:38
Re: předčasně odsouzená,
U řadového čtyřválce jdou písty proti sobě (plochá kliková hřídel, tedy s čepy po 180 °) a stejně vibruje. A teď si vem řadový šestiválec, kde jsou také čepy po 120 °; je tedy v tomhle ohledu úplně stejný jako řadový tříválec (dvojice pístů se pohybují spolu).

Předpokládám tedy, že jsi neměl na mysli boxery, když jsi psal, že "válce nejdou proti sobě," a že válci jsi myslel ve skutečnosti písty.
28. 2. 2017 17:55
co to je
Co to je za tragedii sportovní motory od fordu. Není na starou klasiku např Ford Escort RS Cosworth 167Kw.Kde jsou ty časy kdy se dělali poctivá rychlá lehká auta úplně jiné svezení.Já vlastním dva staré kousky s pořádným motorem.Jo dneska jsou výkony už někde jinde, ale jízdní pocit?
Dnes si každý koupí nějáky RS,OPC,GT atd. ale když tam sedne omezovač většinou 250Km/h. Dřív řidič auto řídil a musel umět jezdit né jak dnes samá elektronika, dalo se auto vest smykem pořádně utrhnou prostě zábava,když člověk zařadil tak to koplo do řadičky člověk věděl co má pod kapotou i podle zvuku dnes ticho nebo zvuk membrany výfuku.Na první pohled bylo vidět co to je za vůz většinou ne jak seriovka. Navíc sportovní speciáli pro homologaci na rally skupiny B pro normální provoz.Dnes jsem stal na křižovatce a vedle mě nový Audi S4 a úplně jsem se smál když mu vypnul motor
at žije star stop.
Rozbalit vlákno
0