Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus HyBoost s tříválcem 1,0 EcoBoost

Přeplňované čtyřválce jsou prvním krokem v downsizingu. Zmenšovat motory se dá ještě víc.
Zpět na článek
8. 9. 2011 08:20
8. 9. 2011 11:52
neregistrovaný "tondakecal"
8. 9. 2011 14:19
8. 9. 2011 08:11
zážeh......
zážehové jednotky zažívají své "zmrtvýchvstání" a to naprosto zaslouženě.po cca.15 letech,kdy se zraky výrobcu upínaly převážně směrem k Dieselovým agregátum a vylepšovali co se dalo,se na scénu dostává i systém,který si to zaslouží stejnou měrou.první krok udělal Fiat a já mu za to nesmírně děkuji.
Rozbalit vlákno
1
8. 9. 2011 08:25
Re: zážeh......
Souhlas, ... Fiat, Toyota, Nissan a Mazda. Uvidime, kdo prvni prijde s HCCI. Na tom dela vic firem (GM, Honda), ale vetsinou se pise o Daimleru a jeho DiesOtto, takze vznika dojem, ze to vymyslel Daimler.
8. 9. 2011 08:20
hyboost
Pri brzdeni motorem se "privre" turbina s promennou geometrii, tim se zvysi protitlak a motor dobre brzdi. Energie z turbiny se schranuje do akumulatoru. Naopak pri akceleraci, kdy turbina nema dost energie diky malemu prutoku (turbo lag), se kompresor roztaci elektromotorem energii ziskanou pri brzdeni.

Podobne systemy uz se uspesne zkousi radu let, tohle je zrejme prvni nasazeni do produktu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dicky
8. 9. 2011 10:11
ale houby spotreba a eko
Stale ty same kecy a reci o usporach paliva a ekologii ale vyrobci jde jen o jedno - aby se lidem uz nevyplatila koupe ojeteho vozu z druhe ruky a museli jit pro new auto a lidi byli proste donuceni kupovat si nove vozy protoze auto po 3-4 letech proste totalne odejde na pohonnou jednotku a pri sikovne nastavenych cenach nahradnich dilu se to pak nevyplati opravovat.Natoz kupovat jako ojete..
Uspora paliva ? Jen reci ale pro lidi aby na to skocili ale v EU vyrobci zatim sleduji jiny cil a lidi jim na to krasne zrejme skočí bez problemu..
Nebo si myslí nekdo ze tito kompresor turbo trivalce budou fungovat i po 4 letech ok??
Rozbalit vlákno
7
8. 9. 2011 10:41
Re: ale houby spotreba a eko
Tak ti nějak neíim..., ale turbo je opravdu jen spotřební věc, která má už z principu nějakou životnost.
Cena turba se dnes pohybuje někde kolem 14 000 Kč.
Když budu předpokládat že turbo vydží 150 000 km (což by mělo). Tak mi to vychází na 0,1 Kč/km...

Opravdu ti tohle stojí za to řešit...? Máš pocit, že životnost a výdrž turba má vliv na zbytek motoru (vyšší tlaky opravdu nejsou problémem)?

Já v tom opravdu problém nevidím.. a jsem rád, že tato technologie existuje.. Auta líp jedou... a někdy i za míň. ;-)
8. 9. 2011 14:06
Re: ale houby spotreba a eko
Těch 14.000Kč za turbo je pro které auto? Já jen že kamarádovi nedávno odešlo turbo na jeho C4 1,6HDI 80kW a výměna v autorizovaném servisu stála skoro 40.000Kč.
8. 9. 2011 15:04
Re: ale houby spotreba a eko
Souhlas, Mondeo TDCi výměna turba při najetých 80 000km v autorizovaném Ford Homolka 40 tis Kč, v neautorizovaném servisu 32 tis Kč. (bohužel po záruce). Děkuji nechci
Avatar - dicky
8. 9. 2011 17:53
Re: ale houby spotreba a eko
Vis to co rikas nevim nevim 14 000 kc za turbo??
Jinak se zivotnosti nikdy nevis ted montuji treba co vydrzi 100 000 km ale to se muze nakrasne zmenit a bude opravdu jen na ty 3 roky...
A z vnejsku kdyz na nej budes koukat pod kapotou nepoznas ze uz je o řád nekde jinde s vydrzi... Byly by sami proti sobe kdyby davali do tech vsech turbo novinek drzaky motory.
Ale to neni jen turbo ,jsou tu jeste loziska po celem motoru a podobne vecicky a pak kdyz bys mel pulit motor vazne si to rozmyslis..
Ne ja jen naznacuji ze za tou vsi ekologii trebas stoji pekne vykutaleny byznys plan.
Avatar - SEKYC
8. 9. 2011 22:24
Re: ale houby spotreba a eko
Plně s tebou souhlasím,jak již tady někdo psal ještě k těmto turbomotorům nase-ou start-stop a tomu turbu se bude zdát o čertech a těch 14000kč je tak možná cena práce za výměnu toho turba .Ještě by mě zajímalo kolik tak stojí vodní pumpa na TSI ,když jsem na ní koukal na různých výstavách jak na modelu-to je motor rozřezanej na půl , tak i orig. a ta zalisovaná pryžová membrána ve mě moc důvěry nevzbuzovala,výměna bude asi celá pumpa a že jsou na trhu motory TSI 6let se mi nezdá (možná se o nich začalo mluvit v té době).Možná by bylo dobrý kdyby sem napsal nějaký majitel renaultu protože tento výrobce s tím přišel jako první.( v novodobý historii)motory TCE jako turbobenzin přiblížil i obyčejným lidem do clia,megana atd. ale o jejich spolehlivosti tu nikdo nic neřekl(třeba se sypou a tak všichni mlčí a nebo jsou v pohodě a není na nich co řešit).
8. 9. 2011 11:45
Re: ale houby spotreba a eko
Souhlas s Wolfem.
Sám mám TSI twincharge v Tiguanu, jede podstatně líp a žere znatelně míň jak předchoz boxer 2.0i. Tlaky v motoru nejsou problém, to je jen otázka použitých materiálů a za těch 6 let provozu těchto motorů se mi nezdá, že by byl nějaký zásadní problém v jejich životnosti.
8. 9. 2011 15:48
Re: ale houby spotreba a eko
Souhlas :yes: ;-\
neregistrovaný "tondakecal"
8. 9. 2011 11:52
kam až to dojde?
za chvíli oprášíme motor z JAwy 350, nalepíme na něj turbo a strčíme do škody superblb.............kde jsou ty doby krásných nezničitelných šestválců :no:
Rozbalit vlákno
1
8. 9. 2011 14:04
Re: kam až to dojde?
Já ti řeknu kde - v p*deli :-(
8. 9. 2011 14:19
Úspora paliva?
Těm co se ohání úsporou paliva, potažmo nákladů na jízdu bych rád řekl jednu věc. Je velice naivní, si myslet, že někdy budeme jezdit za míň, než jezdíme teď. Pokud se tyto technologie masově rozšíří na tolik, že klesne celkový objem prodaných pohonných hmot, stane se to, že stát prostě zvýší jejich daňové zatížení tak, aby celkový daňový výnos z prodeje PHM zůstal minimálně na stejné úrovni jako nyní. Z čeho by jinak totiž stát žil? Takže až budeme všichni jezdit s poloviční spotřebou, nebude benzín stát 35Kč, ale 60Kč. Toť bude celý výsledek dnešního honu za snižováním spotřeby PHM...
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2011 15:51
Re: Úspora paliva?
To je pravda. Stejně jako třeba elektřina. Tak vy jste si pořídili úsporné spotřebiče a žárovky? No tak vám šmejdi zdražíme elektřinu. Však my z vás ty prachy dostaneme.
Avatar - baca42
8. 9. 2011 21:38
Re: Úspora paliva?
Když budeš mít úsporný auto, budeš platit pořád stejně. Když budeš mít auto s normální spotřebou, budeš platit 2 x tolik
čau:[odkaz]
[odkaz]