Diskuse

Ford Focus Mk1 (1998-2008): Extravagantní kompakt slaví dvacítku. Byl to bestseller!

18.4.2018

Ford odhalil 10. dubna čtvrtou generaci Focusu. Stylově nejoriginálnější byla ovšem ta první. Čas letí, od její ženevské výstavní premiéry uplynulo už dvacet let.

 

  • 13 Reagovat !

    foto camco

    camco 18.04.  08:26

    rozčarování

    já si bohužel pamatuji, po počátečním nadšení z jízdních vlastností přišlo rozčarování z kvality, po golfech a passatech, které se prodávali s 300 tisíci ještě plně funkční se žádný fokál nedožil dvoustovky bez nějaké fatální opravy, benzínové 1,6 i ty první td.
    v soukromých rukách pravidelně opečovávané určitě budou vychvalovány do nebes ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 18.04.  09:53

      « Re: rozčarování

      Tak tak. Dvojka je pak vzhledově sice nuda, ale je technicky lepší.
    • 20 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 18.04.  10:03

      « Re: rozčarování

      Mali sme jeden (pravda z konca výroby) a keby ho otec nebol rozbil, tak by jazdil dodnes.
      Mal natočené okolo 300 tisíc km a pravidelnú starostlivosť teda určite nedostával. Za tie km, sa menila zapaľovacia lišta a pár silentblokov na zadnej náprave + predné ložiská. Tlmiče a všetko ostatné bolo pôvodné a plne funkčné. 1,6 benzín 74kW, 5dv. hatchback.
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 18.04.  10:23

        « Re: Re: rozčarování

        mal som taký istý a 400 litríkov a žiadna super starotlivosť, makal a nešomral a preč išiel pojazdný. Veľká poklona.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 18.04.  11:09

        « Re: Re: rozčarování

        Mám jich pár v okolí a s jednašestkou je to auto k neutahání, další známej už přes 10 let jezdí i s nejslabším TDDi vyjma toho, že Fokus rezne, tak pořád jezdí a bude jezdit
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 18.04.  10:38

      « Re: rozčarování

      To by mne zajímalo, jak jste se k nim chovali... Předpokládám, prasené služebáky?
    • 00 Reagovat !

      foto mrazik

      mrazik 18.04.  10:59

      « Re: rozčarování

      Nikde jsem nenasel problemy benzinovych 1.6, ktere jsou maximalne blbuvzdorne. Nebyli s nima problemy ani v Escortech - sam jsem mel 1.6 i 1.8 a vydrzeli me drsne zachazeni.
      Takze pokud jste jim nedopravali pravidelnou peci, pak se neni co divit.
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 18.04.  11:07

        « Re: rozčarování

        Já si myslím, že Camco narážel na kvalitu interiéru, kdy starší VW opravdu vydrželi i to stádo prasat na palubě, protože vyjma rzi je Fokus i v naftě s TDDi hodně spolehlivé auto.

        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 18.04.  11:08

          « Re: Re: rozčarování

          Píše o "fatálních opravách", to bych si tedy s interiérem nespojoval.
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 18.04.  11:11

            « Re: Re: Re: rozčarování

            Tak pro někoho trpícího VW snydromem to může být i oprava ventilátoru, protože o motorech se radši ve slušné společnosti nemluví a nějak dát najevo, že je jeho favorit lepší, musí.
            • 00 Reagovat !

              foto Verny-2013

              Verny_2013 18.04.  13:05

              « Re: Re: Re: Re: rozčarování

              My jsme ho měli 3 roky,kupován jetý 7 let starý, byla to verze těsně po FL s 1,6 74 Kw. Jízdně perfektní, ale kvalita interiéru, materiály, ergonomie mírně řečeno pokulhávala a třeba sedadla byla strašná. Největší problém byla ale koroze. Po 3 letech musel pryč a byl nejvyšší čas. technicky jsem během těch 50 000 km najetých neměl problém, prodával se se 190 000 Km na kontě. Kolega z práce měl podobného kupovaného jako nové a asi ve 120 000 Km mu praskla klikovka. Vím že ji sháněl asi 2 měsíce. Teď už jedničkové FF skoro nejsou vidět. Většinou jsou už sežrané.
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 18.04.  14:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: rozčarování

                Tak ja neviem ako boli na tom iné kusy, ale ten náš okrem povrchovej hrdze na nápravách nemal nikde inde nič. Hrdzavieť začal až potom, keď nabúraný stál asi pol roka na firme. :-) Čo sa ergonómie a kvality mu tiež nebolo čo vytknúť, áno niektoré prvky sa ovládali inak, ale nepovedal by som, že to bolo ergonomicky zlé. Asi záleží aj od stupňa výbavy. Mne to auto sadlo doslova ako * na šerbeľ. :-) Jediné čo by som bol v tej dobe prijal, bol silnejší motor, ale tá 1,6 bola krásne točivá, navyše s výbornou spotrebou.
                • 00 Reagovat !

                  foto pallas

                  pallas 18.04.  15:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozčarování

                  neverím, že nehrdzaveli lemy dverí zvnútra. To bola chronická choroba focusov.
                  • 00 Reagovat !

                    foto wakantanka

                    wakantanka 18.04.  17:51

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozčarování

                    Ver ci never na karoserii nebolo nijakej hrdze. Dokazat uz zial nemozem. Auto ale mozno stale jazdi niekde v BG kam odcestovalo na odtahovke.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Verny-2013

                      Verny_2013 19.04.  07:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozčarování

                      Rezavěly práhy, lemy obou blatníků, spodky předních dveří. Prostě antikorozní mizérie. A když se podíváš v současnosti na dobře vypadající kousek, tak při bližším ohledání je rezavý jako prase. Na rozdíl od Golfů, Octávek, Pegueotů, atd.
        • 01 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 18.04.  13:46

          « Re: rozčarování

          Nejen kvalitou interieru to bylo opravdu bidne, ale něco možna udělalo i to, že to byl uplně novy model a ford se na něm snad učil. No dnes by ford mohl byt v te kvalitě a poctivosti vzorem pro VW.
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 18.04.  12:41

      « Re: rozčarování

      ja teda poznam zopar focusov z roku 99 a jazdia do dnes .. v mestskych podmienkach takmer 300tis, studene starty a ziadne maznanie... tie 1.6 boli super, spolahlive, pruzne, tiche aj spotreba dobra a vykonovo velmi slusne... jedine im odchadzali riadiace jednotky prvym kusom z r 1999
    • 00 Reagovat !

      foto risomas

      risomas 19.04.  07:58

      « Re: rozčarování

      Mal som focusa combi 2003 TDDi a bolo to super auto. Z domu islo v 2015 az ked malo 250tis a zena ho rozstrelila (este stale jazdi na stavbe). Nikdy sa nic nepokazilo. Jedine co sme menili boli tycky stabilizatora ale to bola oprava za 15e. Pri 200k sa vymenili zadne tlmice, loziska a brzdy.
      Hrdzaveli spodky dveri ale nic dramaticke. Podvozkove diely tiez tam sa muselo pri vymene zvasa rezat :-) Inak co vidim v okoli rovnako stare golfy tak su na tom s hrdzou +- rovnako.
      Najvacsie minus je za mna kratka prevodovka - na dialnici to vcelku slusne hucalo a na 5ke to slo vytocit do obmedzovaca (tesne pod 190 gps).
  • 00 Reagovat !

    foto Magister

    Magister 18.04.  11:04

    Old and new

    Bylo to docela zjevení v nejlepším slova smyslu. A teď přichází nová generace, designově stále povedená, ale poměrně konzervativní, ale za to jen se zkriplnýma benzínovýma motorama. A to je z mého pohledu průšvih.
    • 21 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 18.04.  11:07

      « Re: Old and new

      A z tvého pohledu Magistra nebo Cherokeeho ?
      • 10 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 18.04.  12:12

        « Re: Old and new

        Jen tříválce mi teda fajň nepříjde.
        • 01 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 18.04.  12:51

          « Re: Re: Old and new

          To přeci není pravda, nafta je 4válcová a bude i dvoulitr EB.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 18.04.  12:54

    Mazda nejen učitelka

    Po Mondeu postavila Fordu Mazda i Focus a následně i Fiestu atd. Ford ji "za odměnu" hned na začátku, co ji koupil, zastavil pokrokovou 121, 323 i 626 před obměnou a Xedosy. Ford z toho žije dodnes. Zlí jazykové tenkrát říkali, že Mondeo byl rok číslo 1 u Fordu. Je to tak.
    • 00 Reagovat !

      foto beibej

      beibej 18.04.  19:40

      « Re: Mazda nejen učitelka

      Tak Fiestu jistě Fordu nikdo nepostavil neb vycházela z předchozího modelu.
      • 00 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 19.04.  09:50

        « Re: Re: Mazda nejen učitelka

        Po koupi Mazdy Fordem a zastavením Mazdy 121 se z forďácké Fiesty stala "přemalováním" Mazda 121 - sto let za opicemi ve srovnání s originální mazďáckou 121. Následná Fiesta byla už nová Mazda 121 od Mazdy - rozdíly v kvalitě obou byly veliké.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tragédie v Turecku: Češi bourali cestou na výlet, otec (†41) zemřel

Tragédie v Turecku: Češi bourali cestou na výlet,…

Tragicky skončila pohádková dovolená v Turecku pro skupinu českých turistů. Ti havarovali cestou na výlet. Jeden…

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Konec manželství Lucie Vondráčkové (38) a Tomáše Plekance (35) nabírá na obrátkách. Hokejista dnes přiznal, že…

 

iSport.cz

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem nevím, tvrdí

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem…

Jeho Jablonec o víkendu překvapivě sestřelil Slavii, na podzim si dokonce zahraje prestižní Evropskou ligu.…

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin odmítá zvěsti o povaze

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin…

Jeho přesun do Sparty všechny překvapil. Od druhého týmu FORTUNA:LIGY byl příchod Golgola Mebrahtua na Letnou…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Estébáka ne! Babiš na pietní akci k srpnu 1968 nepatří

Karel Steigerwald: Estébáka ne! Babiš na pietní akci…

Setkání politiků s lidem u rozhlasu byla pietní akce, ne politická. Lidi to na vědomí nevzali. Babiše a…

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…