Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus Mk1 (1998-2008): Extravagantní kompakt slaví dvacítku. Byl to bestseller!

Ford odhalil 10. dubna čtvrtou generaci Focusu. Stylově nejoriginálnější byla ovšem ta první. Čas letí, od její ženevské výstavní premiéry uplynulo už dvacet let.
Zpět na článek
18. 4. 2018 08:26
18. 4. 2018 11:04
18. 4. 2018 11:07
18. 4. 2018 12:51
18. 4. 2018 08:26
rozčarování
já si bohužel pamatuji, po počátečním nadšení z jízdních vlastností přišlo rozčarování z kvality, po golfech a passatech, které se prodávali s 300 tisíci ještě plně funkční se žádný fokál nedožil dvoustovky bez nějaké fatální opravy, benzínové 1,6 i ty první td.
v soukromých rukách pravidelně opečovávané určitě budou vychvalovány do nebes ;-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - rokyta.p
18. 4. 2018 09:53
Re: rozčarování
Tak tak. Dvojka je pak vzhledově sice nuda, ale je technicky lepší.
Avatar - wakantanka
18. 4. 2018 10:03
Re: rozčarování
Mali sme jeden (pravda z konca výroby) a keby ho otec nebol rozbil, tak by jazdil dodnes.
Mal natočené okolo 300 tisíc km a pravidelnú starostlivosť teda určite nedostával. Za tie km, sa menila zapaľovacia lišta a pár silentblokov na zadnej náprave + predné ložiská. Tlmiče a všetko ostatné bolo pôvodné a plne funkčné. 1,6 benzín 74kW, 5dv. hatchback.
18. 4. 2018 10:23
Re: rozčarování
mal som taký istý a 400 litríkov a žiadna super starotlivosť, makal a nešomral a preč išiel pojazdný. Veľká poklona.
Avatar - Ozzman
18. 4. 2018 11:09
Re: rozčarování
Mám jich pár v okolí a s jednašestkou je to auto k neutahání, další známej už přes 10 let jezdí i s nejslabším TDDi vyjma toho, že Fokus rezne, tak pořád jezdí a bude jezdit
Avatar - Blue Sun
18. 4. 2018 10:38
Re: rozčarování
To by mne zajímalo, jak jste se k nim chovali... Předpokládám, prasené služebáky?
18. 4. 2018 10:59
Re: rozčarování
Nikde jsem nenasel problemy benzinovych 1.6, ktere jsou maximalne blbuvzdorne. Nebyli s nima problemy ani v Escortech - sam jsem mel 1.6 i 1.8 a vydrzeli me drsne zachazeni.
Takze pokud jste jim nedopravali pravidelnou peci, pak se neni co divit.
Avatar - Ozzman
18. 4. 2018 11:07
Re: rozčarování
Já si myslím, že Camco narážel na kvalitu interiéru, kdy starší VW opravdu vydrželi i to stádo prasat na palubě, protože vyjma rzi je Fokus i v naftě s TDDi hodně spolehlivé auto.
Avatar - Blue Sun
18. 4. 2018 11:08
Re: rozčarování
Píše o "fatálních opravách", to bych si tedy s interiérem nespojoval.
Avatar - Ozzman
18. 4. 2018 11:11
Re: rozčarování
Tak pro někoho trpícího VW snydromem to může být i oprava ventilátoru, protože o motorech se radši ve slušné společnosti nemluví a nějak dát najevo, že je jeho favorit lepší, musí.
Avatar - Verny_2013
18. 4. 2018 13:05
Re: rozčarování
My jsme ho měli 3 roky,kupován jetý 7 let starý, byla to verze těsně po FL s 1,6 74 Kw. Jízdně perfektní, ale kvalita interiéru, materiály, ergonomie mírně řečeno pokulhávala a třeba sedadla byla strašná. Největší problém byla ale koroze. Po 3 letech musel pryč a byl nejvyšší čas. technicky jsem během těch 50 000 km najetých neměl problém, prodával se se 190 000 Km na kontě. Kolega z práce měl podobného kupovaného jako nové a asi ve 120 000 Km mu praskla klikovka. Vím že ji sháněl asi 2 měsíce. Teď už jedničkové FF skoro nejsou vidět. Většinou jsou už sežrané.
Avatar - wakantanka
18. 4. 2018 14:31
Re: rozčarování
Tak ja neviem ako boli na tom iné kusy, ale ten náš okrem povrchovej hrdze na nápravách nemal nikde inde nič. Hrdzavieť začal až potom, keď nabúraný stál asi pol roka na firme. :-) Čo sa ergonómie a kvality mu tiež nebolo čo vytknúť, áno niektoré prvky sa ovládali inak, ale nepovedal by som, že to bolo ergonomicky zlé. Asi záleží aj od stupňa výbavy. Mne to auto sadlo doslova ako * na šerbeľ. :-) Jediné čo by som bol v tej dobe prijal, bol silnejší motor, ale tá 1,6 bola krásne točivá, navyše s výbornou spotrebou.
Avatar - pallas
18. 4. 2018 15:05
Re: rozčarování
neverím, že nehrdzaveli lemy dverí zvnútra. To bola chronická choroba focusov.
Avatar - wakantanka
18. 4. 2018 17:51
Re: rozčarování
Ver ci never na karoserii nebolo nijakej hrdze. Dokazat uz zial nemozem. Auto ale mozno stale jazdi niekde v BG kam odcestovalo na odtahovke.
Avatar - Verny_2013
19. 4. 2018 07:03
Re: rozčarování
Rezavěly práhy, lemy obou blatníků, spodky předních dveří. Prostě antikorozní mizérie. A když se podíváš v současnosti na dobře vypadající kousek, tak při bližším ohledání je rezavý jako prase. Na rozdíl od Golfů, Octávek, Pegueotů, atd.
Avatar - miromen
18. 4. 2018 13:46
Re: rozčarování
Nejen kvalitou interieru to bylo opravdu bidne, ale něco možna udělalo i to, že to byl uplně novy model a ford se na něm snad učil. No dnes by ford mohl byt v te kvalitě a poctivosti vzorem pro VW.
Avatar - lamal
18. 4. 2018 12:41
Re: rozčarování
ja teda poznam zopar focusov z roku 99 a jazdia do dnes .. v mestskych podmienkach takmer 300tis, studene starty a ziadne maznanie... tie 1.6 boli super, spolahlive, pruzne, tiche aj spotreba dobra a vykonovo velmi slusne... jedine im odchadzali riadiace jednotky prvym kusom z r 1999
19. 4. 2018 07:58
Re: rozčarování
Mal som focusa combi 2003 TDDi a bolo to super auto. Z domu islo v 2015 az ked malo 250tis a zena ho rozstrelila (este stale jazdi na stavbe). Nikdy sa nic nepokazilo. Jedine co sme menili boli tycky stabilizatora ale to bola oprava za 15e. Pri 200k sa vymenili zadne tlmice, loziska a brzdy.
Hrdzaveli spodky dveri ale nic dramaticke. Podvozkove diely tiez tam sa muselo pri vymene zvasa rezat :-) Inak co vidim v okoli rovnako stare golfy tak su na tom s hrdzou +- rovnako.
Najvacsie minus je za mna kratka prevodovka - na dialnici to vcelku slusne hucalo a na 5ke to slo vytocit do obmedzovaca (tesne pod 190 gps).
Avatar - Magister
18. 4. 2018 11:04
Old and new
Bylo to docela zjevení v nejlepším slova smyslu. A teď přichází nová generace, designově stále povedená, ale poměrně konzervativní, ale za to jen se zkriplnýma benzínovýma motorama. A to je z mého pohledu průšvih.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
18. 4. 2018 11:07
Re: Old and new
A z tvého pohledu Magistra nebo Cherokeeho ?
Avatar - KANKUNEN
18. 4. 2018 12:12
Re: Old and new
Jen tříválce mi teda fajň nepříjde.
Avatar - Ozzman
18. 4. 2018 12:51
Re: Old and new
To přeci není pravda, nafta je 4válcová a bude i dvoulitr EB.
18. 4. 2018 12:54
Mazda nejen učitelka
Po Mondeu postavila Fordu Mazda i Focus a následně i Fiestu atd. Ford ji "za odměnu" hned na začátku, co ji koupil, zastavil pokrokovou 121, 323 i 626 před obměnou a Xedosy. Ford z toho žije dodnes. Zlí jazykové tenkrát říkali, že Mondeo byl rok číslo 1 u Fordu. Je to tak.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - beibej
18. 4. 2018 19:40
Re: Mazda nejen učitelka
Tak Fiestu jistě Fordu nikdo nepostavil neb vycházela z předchozího modelu.
19. 4. 2018 09:50
Re: Mazda nejen učitelka
Po koupi Mazdy Fordem a zastavením Mazdy 121 se z forďácké Fiesty stala "přemalováním" Mazda 121 - sto let za opicemi ve srovnání s originální mazďáckou 121. Následná Fiesta byla už nová Mazda 121 od Mazdy - rozdíly v kvalitě obou byly veliké.