Ford odhalil 10. dubna čtvrtou generaci Focusu. Stylově nejoriginálnější byla ovšem ta první. Čas letí, od její ženevské výstavní premiéry uplynulo už dvacet let.
já si bohužel pamatuji, po počátečním nadšení z jízdních vlastností přišlo rozčarování z kvality, po golfech a passatech, které se prodávali s 300 tisíci ještě plně funkční se žádný fokál nedožil dvoustovky bez nějaké fatální opravy, benzínové 1,6 i ty první td.
v soukromých rukách pravidelně opečovávané určitě budou vychvalovány do nebes ;-)
Mali sme jeden (pravda z konca výroby) a keby ho otec nebol rozbil, tak by jazdil dodnes.
Mal natočené okolo 300 tisíc km a pravidelnú starostlivosť teda určite nedostával. Za tie km, sa menila zapaľovacia lišta a pár silentblokov na zadnej náprave + predné ložiská. Tlmiče a všetko ostatné bolo pôvodné a plne funkčné. 1,6 benzín 74kW, 5dv. hatchback.
Mám jich pár v okolí a s jednašestkou je to auto k neutahání, další známej už přes 10 let jezdí i s nejslabším TDDi vyjma toho, že Fokus rezne, tak pořád jezdí a bude jezdit
Nikde jsem nenasel problemy benzinovych 1.6, ktere jsou maximalne blbuvzdorne. Nebyli s nima problemy ani v Escortech - sam jsem mel 1.6 i 1.8 a vydrzeli me drsne zachazeni.
Takze pokud jste jim nedopravali pravidelnou peci, pak se neni co divit.
Já si myslím, že Camco narážel na kvalitu interiéru, kdy starší VW opravdu vydrželi i to stádo prasat na palubě, protože vyjma rzi je Fokus i v naftě s TDDi hodně spolehlivé auto.
Tak pro někoho trpícího VW snydromem to může být i oprava ventilátoru, protože o motorech se radši ve slušné společnosti nemluví a nějak dát najevo, že je jeho favorit lepší, musí.
My jsme ho měli 3 roky,kupován jetý 7 let starý, byla to verze těsně po FL s 1,6 74 Kw. Jízdně perfektní, ale kvalita interiéru, materiály, ergonomie mírně řečeno pokulhávala a třeba sedadla byla strašná. Největší problém byla ale koroze. Po 3 letech musel pryč a byl nejvyšší čas. technicky jsem během těch 50 000 km najetých neměl problém, prodával se se 190 000 Km na kontě. Kolega z práce měl podobného kupovaného jako nové a asi ve 120 000 Km mu praskla klikovka. Vím že ji sháněl asi 2 měsíce. Teď už jedničkové FF skoro nejsou vidět. Většinou jsou už sežrané.
Tak ja neviem ako boli na tom iné kusy, ale ten náš okrem povrchovej hrdze na nápravách nemal nikde inde nič. Hrdzavieť začal až potom, keď nabúraný stál asi pol roka na firme. :-) Čo sa ergonómie a kvality mu tiež nebolo čo vytknúť, áno niektoré prvky sa ovládali inak, ale nepovedal by som, že to bolo ergonomicky zlé. Asi záleží aj od stupňa výbavy. Mne to auto sadlo doslova ako * na šerbeľ. :-) Jediné čo by som bol v tej dobe prijal, bol silnejší motor, ale tá 1,6 bola krásne točivá, navyše s výbornou spotrebou.
Rezavěly práhy, lemy obou blatníků, spodky předních dveří. Prostě antikorozní mizérie. A když se podíváš v současnosti na dobře vypadající kousek, tak při bližším ohledání je rezavý jako prase. Na rozdíl od Golfů, Octávek, Pegueotů, atd.
Nejen kvalitou interieru to bylo opravdu bidne, ale něco možna udělalo i to, že to byl uplně novy model a ford se na něm snad učil. No dnes by ford mohl byt v te kvalitě a poctivosti vzorem pro VW.
ja teda poznam zopar focusov z roku 99 a jazdia do dnes .. v mestskych podmienkach takmer 300tis, studene starty a ziadne maznanie... tie 1.6 boli super, spolahlive, pruzne, tiche aj spotreba dobra a vykonovo velmi slusne... jedine im odchadzali riadiace jednotky prvym kusom z r 1999
Mal som focusa combi 2003 TDDi a bolo to super auto. Z domu islo v 2015 az ked malo 250tis a zena ho rozstrelila (este stale jazdi na stavbe). Nikdy sa nic nepokazilo. Jedine co sme menili boli tycky stabilizatora ale to bola oprava za 15e. Pri 200k sa vymenili zadne tlmice, loziska a brzdy.
Hrdzaveli spodky dveri ale nic dramaticke. Podvozkove diely tiez tam sa muselo pri vymene zvasa rezat :-) Inak co vidim v okoli rovnako stare golfy tak su na tom s hrdzou +- rovnako.
Najvacsie minus je za mna kratka prevodovka - na dialnici to vcelku slusne hucalo a na 5ke to slo vytocit do obmedzovaca (tesne pod 190 gps).
Bylo to docela zjevení v nejlepším slova smyslu. A teď přichází nová generace, designově stále povedená, ale poměrně konzervativní, ale za to jen se zkriplnýma benzínovýma motorama. A to je z mého pohledu průšvih.
Po Mondeu postavila Fordu Mazda i Focus a následně i Fiestu atd. Ford ji "za odměnu" hned na začátku, co ji koupil, zastavil pokrokovou 121, 323 i 626 před obměnou a Xedosy. Ford z toho žije dodnes. Zlí jazykové tenkrát říkali, že Mondeo byl rok číslo 1 u Fordu. Je to tak.
Po koupi Mazdy Fordem a zastavením Mazdy 121 se z forďácké Fiesty stala "přemalováním" Mazda 121 - sto let za opicemi ve srovnání s originální mazďáckou 121. Následná Fiesta byla už nová Mazda 121 od Mazdy - rozdíly v kvalitě obou byly veliké.