Ford konečně představil vymodlenou třetí generaci ostrého hot-hatche Focus RS. Překvapí jeho umírněný vzhled, nepřekvapí pohonná jednotka a šokuje pohonem všech kol.
Předpokládám, že zase jen na NS se skrytými úpravami >:D Na točivý okresce za sucha nebo za mokra a sněhu na jakékoliv cestě už se budeš loudat vzadu ;-)
No rychlejší než Trophy-R asi nebude, kdoví jestli vůbec dá pod 8 nebo 8:05, ale je každopádně univerzálnější na všech površích kvůli 4x4 a zábava (oversteer) s ním vypadá je, neřešil bych vteřinky...
Nádhera, auto vypadá skvěle, má skvělý motor a očividně bude mít skvělý podvozek! Po trochu slabším ST je tohle mašina, která bude diktovat podmínky super-rychlých hot hatchů (dá-li se této potvoře ještě stále říkat hot-hatch :-) ).
Trochu nechápu zmínku o umírněném vzhledu...mě tohle v porovnání s konkurencí přijde jako docela zásadní změna ... co v tomto ohledu pan Fokt říká na Golf R?
No Focus ST je relatívne "slabší" predovšetkým z dôvodu absencie samosvoru, preto auto má občas problémy preniesť ten inak solídny výkon na vozovku a stráca cenné desatinky (výkonovo slabšie GTI Performance ho poráža na trati hlavne kvôli skvelému samosvoru). U RS nejaký problém s adhéziou rieši štvorkolka, čo je skvelá správa. Ono samosvor v predchodcovi nebol určite zlý, ale cez 300k len na jednu nápravu bolo niekedy (častokrát) veľa a preto Ford urobil to najlepšie, čo mohol, keď dal novému eresu pohon 4x4. Tak môže súperiť s najvýkonnejšími hothečmi ako je A45 AMG (a neofiko údaj uvádza, že časom 4,5s na stovku AMGčko dokonca prekoná).
Ad vzhľad: presne to napadlo i mne: ak Foking hodnotí vzhľad RS ako umiernený, ako by potom označil Golf R (ktorý si ľahko zmýliš s bežným Golfom s R line paketom - stalo sa to i mne).
Golf snad není auto, které by se mělo po vizuální stránce měřit s FRS. Minulé bylo auto, vedle kterého jste STI přehlédli. Teď to dle mého skromného názoru neplatí.
Vizuál nevizuál, sú to priami konkurenci, rovnaká veľkostná trieda, rovnaká koncepcia, porovnateľný výkon, nevidím dôvod vyčleňovať G7R niekam mimo. A oproti eRku je to stále o dve triedy extravagantnejšie, nápadnejšie a výraznejšie auto. Že je to v priamom porovnaní s predošlým RS trošičku civilnejšie, je z môjho pohľadu len dobre, na cirkus sa dnes chodí do Affalterbachu.
V príchod R400 už akosi prestávam veriť. Nepochybujem síce, že by to vo VW technicky nezvládli, ale bolo by to proti koncernovej hierarchii, aby Golf mal výkonnejší motor, ako vyššie postavené A3; ak má RS3 370 koní, moc neverím, že by dovolili Golf s výkonom 400k. Takže Golf R asi zostane vrcholom pre VW a kto chce viac, bude musieť ísť do RS3. Naopak pri tom Focuse nič nebráni potentnejším verziám, naviac s poukazom na RS500 by sa nejaká potentnejšia limitka pýtala, naviac teraz, keď vyšší výkon štvorkolka s prehľadom zvládne.
Zaprvé: proč prudíš do redaktora, těžko říct kvůli čemu, ale snad nejsme na hodině češtiny, ale na webu o autech, kde by se měly řešit auta a ne každá čárka?
Ses ho ptal? A i kdyby, může se stát, že se člověk nevyjádří zrovna srozumitelně i když v hlavě to má srovnané, ale rýpat tady do sebe kvůli tomu jak děti...
Primárně nešlo o gramatiku, i když ten slovosled byl (bez čárek), mírně řečeno, krkolomný.
Jediný problém v mé reakci vidím v tom, že jsem si neuvědomil (na Slovensku bývám poměrně často), že to byla reakce na příspěvek ve slovenštině, takže jsem měl přesněji napsat, jestli má problém se slovenštinou...
Jinak v tomto případě nevidím důvod pohoršovat se nad nevulgárním "rýpnutím" s patřičným smajlíkem.
Pokud chceš moralizovat, doporučuji začít u vyloženě vulgárních nicků typu holden apod. ;-)
P.S. Mimochodem, co ti gramaticky vadilo na mé větě?
Pohoda, neřešme to, je to ztráta času rozebírat tady takové věci, je to web o autech, tak řešme auta. A nechci moralizovat, každý si může dělat co chce, žijeme bohudík konečně v demokracii a je na každém jak se prezentuje, ale když tady někdo vyloženě uráží redaktory (tím nemyslím tebe, jen jsem to vyhodnotil jako zbytečné rýpnutí a reagoval jsem na to), kteří podle mě dělají dobrou práci, tak ať chodí jinam. Neříkám, že se vším co napíšou souhlasím, ale cením jejich práci a myslím, že vyjádřit svůj nesouhlas s někým jde i s pokorou a slušně.
P.S. na tvé větě už mi nevadí absolutně vůbec nic, jen mám ten dojem, že Váš by se v tomto případě mělo psát s velkým V ..... jestli nemám pravdu tak sorry
Tohle nemuze prijit umirnene snad ani tvurcum rychle a zbesile. Rozhodne nejsem odpurce sportovnich verzi aut a tuningu, naopak mi vadi tendence nekterych lidi nazyvat kazdeho tuzerem jenom proto, ze si da na auto vetsi kola, nez na jakych prijelo z fabriky, ale tohle je trochu moc. Obrovske diry vyplnene vselijakymi plastovymi prepazkami (diky te veci v tlame auto pusobi, jako by se dusilo vlastnim naraznikem) a to kulate svetlo? v zadnim narazniku pusobi az smesne. Puvodni RS [odkaz] vypadalo i bez der a cernych kol sportovneji a hlavne lepe, nez tohle.
No papírově to zatím vypadá spíš na kladivo proti STI, které je taky někde kolem 1,1 mil... G7R působí přeci jen civilnějším dojmem. Jsem zvědavý, co ford vymyslí, cenou u Mustangu příjemně překvapil.
Nechce se mi to hledat: nový Mustang má opět zadní nápravu z náklaďáku, nebo už s tím něco vymysleli? Protože zadokolku s výkonným motorem téhle velikosti nikdo asi nedělá...
Trochu moc preplastovane a gycove,ale najdolezitejsia je technika a ta bude snad dokonala..dufam,ze to bude hracka podobna COSWORTHU a tym padom mame sa naco tesit.Skoda to dizajnu..starsie RS mi prislo krajsie a agresivnejsie.Este tu 4x4 Fiestu RS a najblizsie kupujem Forda.Ford :yes::yes::yes:
Současný design Focusu na tuhle verzi čekal... Až na absenci více vytažených blatníku je v mých očích vzhled RS na jedničku. Vcelku agresivní detaily a stance, tak se mi to líbí. Krásný difuzor s výfuky z RS MkII také zůstaly.
A AWD? Kenny from the Block musí mít radost. A nejen on. Doufejme, že s novým RS půjde dělat taková ta domácí Gymkhana. :-)
;-):yes: aj mne chybaju tie casy... peugeot 405 Mi16 a podobne.. to boli auticka.... .. jo to som slintal... dodnes sa otocim za calibrou alebo povezme vw corradom.....
nejako ma tieto 400 konove hatche za milion co zrychla za 4 sekundy nedokazu oslovit ani zdvihnut pulz :'-( v tomto smere mi pride daleko zaujimavejsia aj lahucka mazda mx5 s 1,5kou skyactiv ;-)
405 Mi 16 bylo fajn živé auto,citlivé a dost poruchové,Calibra byla ještě víc poruchová,nudná,houpavá a mizerným řízením,ale zase se na ní dobře chytaly baby. >:D
calibru 4x4 mal jeden nas mladsi profak..... modru krasnu .... predpokladam ze asi z dovozu kupil jazdenu ( pisal sa rok 2003/04 zhruba ) .... kazdy mu vtedy zavidel.... hadam aj sam dekan..... 90te roky boli casy ozaj krasnych aut .... barcheta, fiat coupe, calibra, opel tigra... puma.... cougar, prve SLK, Z3..... a nie ako dnes... same vytunene hatchbacky hrajuce sa na ferrari ...... kdeze su tieto zlate casy 90tych rokov ..... dnes uz len s uctou spominame :yes:
pacila sa mi aj 205 gti .... ta 1,9tka... paradne auticko ktore uplne stacilo na zabavu, nepotrebovalo 400 koni a nestalo cely majland.... skoda ze taketo auta uz dnes na trhu nemame ....... kazdy sa zenie len za vykonmi a setrenim ( setrenie mam na mysli v tom ze sa dnes uz nevyvijaju sportiaciky , len tuninguju uz existujuce hatcbacky ) ... ovsem zabuda sa na jeden fakt.... ziadny tuning mi z hatchbacka nespravi lahke sikovne imidzove kupatko... ziadny.
Na hociktoré nové z tebou vymenovaných áut nemal ani v tej dobe v našich končinách len tak hocikto. Takže si trošku mimo s tou nostalgiou o lacnom športovom aute. Cena im začala padať najviac v čase keď začala stúpať cena benzínu a iné životné náklady, pričom platy nestíhali. A 205 gti bola najagilnejšia so 130 koňovou 1,6 pokiaľ si dobre pamätám. 1,9 už bola voči zvyšku auta dosť ťažká.
Dnes první? ???:) spis první, co jsi dnes četl >:-[] ale chápu že ho nostalgicky lákají vozy z 90.let když v nich vyrůstal a nepochybuji ze i s takovými vozy se dá užit plno srandy; )
Jak se to vezme. Pro nekoho kdo jezdil v 90' se sportakama to muze dneska byt nuda. 400 koni neni jako 400koni , mit 400koni ve stary supre je dost velkej rozdil mit 400 hp v dnesnim hh. V tech starych autech si dostal stroj kterej potreboval sofera kteryho ridil . dneska tem autum jen ukazujes kudy jet a auto si rekne jak pojede. Das plnej jedna dva tri a kontrola trakce launch control a automat se o rozjezd postaraji tostejny plati v zatackach . brzdeni levou nohou, meziplyn, jizda na hranici prilnavosti to je uz pryc a je tu moderni doba super presne elektroniky . bez te elektroniky by se ten hh s velkym vykonem a prednim pohonem moc dobre neridil .
Lenze on bohuzial reaguje na chalana, ktory pravdepodobne nemal v rukach nic, co by malo aspon cca 100PS / 1 tonu... :-!
Preto sa mu zdaju tieto moderne stroje tak strasne "nudne" 8-s
Normalne uvazujem o vylete do Kosic, len aby mal moznost zazit aspon tych cca 180 koni na tonu, ak ma niekto nieco s trosku lepsim pomerom, urobte chalanovi 2.Vianoce >:D
Pěkně napsáno. Dnes si v těch hothatchich spíš spolujezdec než řidič. V těch starých skvělých autech si řídit prostě musel umět a pokud ne daly ti to pěkně sežrat. Ovšem pokud jsi uměl byl jsi jejich pán a byla to neskutečná zábava. Isuzu Pizza, Nissan 300ZX nebo už výše zmíněná Supra. Bylo jich spousta a třeba zrovna Calibru i když 4x4 bych mezi ně neřadil. Byla spíš taková metrosexualni než bojovná.
Tak si to neber osobně. Calibra je klasické coupe odvozené ze sedanu v tomto případě z Vectry. Stejně jako její předchůdce Manta která stála na technice Ascony. Šlo o to lidem nabídnout pohledné auto za rozumný peníz. Proto je v podstatě běžné auto dárcem techniky. Na rozdíl od jiných aut které byly už na startu plánované jako sportovní a proto dostaly i techniku která tomu odpovídala. Calibra byl kočkolap který přesně splnil co se od něj očekávalo, wow efekt vysoký, ale jinak běžné auto. Nic proti němu.
Chápu, ale těch lidí, kteří řídili poslední Supru v nejvýkonnější verzi (400HP neměla) moc není, viď?
Takže se bavme o tom co je teď. Pobavit se můžeš i s litrovou Microu, když na to přijde...ale ;-)
těch lidí moc nebude ;-) ale jsou a i profesionální závodníci se rádi svezou starou školou ;-) , ty nový auta jsou hezčí , rychlejší ,bezpečnější , prostě ve všem lepší a je blbost na ně plivat ,jdou s dobou a je to dobře . Když si vzpomenu na první FRS na tu divokou mrchu co furt hrabala předníma kolama a kouknu na FRS 2016 tak všichi víme co by jsme si vybrali ;-)
A to jsi ještě nejezdil Escort RS Cosworth. Ten měl v sérii na dnešní dobu taky srandovní výkon, ale jel úžasné a ještě úžasňeji se vodil. A pak jsem jel ještě upravený přes 350 HP a to bylo už malé letadlo. Viděl jsem upravený i na 600 HP v Anglii, ale ten jsem nařídil.
Jezdil :-) Dokonce v autě samotného A.Ch., takže taky ve verzi s více než 300 koňovým motorem a to prý jen proto, že řídící jednotka, která dávala skoro 400HP se nějak podělala, tak tam byla slabší. :-) A máš pravdu, to auta vážilo prd a mě jsem pocit, že řídím bojovou stíhačku jak to poslouchalo..
P.S. Ale protože to auto mi neříkalo pane, jako RS2000 tak to ani nezmiňuju :-)
nástupce Escortu Cosworth,kultovního plivače ohně a síry,jednoho z nejlepších sprotovních aut,které kdy bylo vyrobeno "mainstreamovou" automobilkou.Už aby byl tu a našel se nějaký hodný pán,co mě v něm nechá projet.A taky bych byl rád,kdybych už konečně narazil na nějakého hodného pána v Meganu RS,tolik dobrého jsem něm slyšel,ale to auto je vzácné jako šafrán,všude samé Porsche,WRX a Ferrari a Megan RS nikde. >:D
Potěšilo 4x4 a výkon 300+ koní, to je přesně to, co budu hledat za 2 roky. Zapisuju si do notýsku vedle zatím jediného kandidáta STI, už jsem myslel, že tam zůstane osamoceno :-) Ale překousnout ty zadní světla bude teda pořádný ořech.
Veru, takto sa budú môcť ľahšie stať (jednookým) kráľom predokoliek (aj keď prekonať tú Cupru bude ťažko zvládnuteľný orech aj v prípade vyššieho výkonu). >:-[]
Já se o tom nehodlám dohadovat, nejsem jeden z Vás, komu nabíhaj žilky na čele, pokud jejich favorit zrovna nevede a "odhalujou" tu jiný gumy, tu přelepený spáry, tu vykuchaný sedačky nebo chybějící klimu. Je mi to putna. Jenom soudím, že momentálně je pro Type-R referenčním časem ten, který zajel Megane RS Trophy 275.
To by taky byla ostuda, kdyby po dvou letech vykřikování do světa byla Honda s CTR pomalejší, než Megane R.S. s autem, co je už z roku 2009 ;-) >:D
No a pak možná zase přijde nový Megane a ZASE se bude snažit vzít ten rekord pro předokolky zpátky! :-) Ale jen ať si kluci poměřují pindíky, těžíme z toho my, zákazníci >:-[]:yes:
K cemu ti je informace, ze nejaky profesionalni zavodnik zajede na Ringu o par vterin min nebo vic v rychlem hatchbacku? Co to prinese zakaznikovi, krome dobreho pocitu z koupe (nez ten jeho model nejpozdeji o par mesicu sesadi zase jina znacka)?
Zadné svetlá či palubka si stále zaslúžia kritiku, vďaka technike sa ale tento Focus RS posúva do levelu, kde sú dávno všetky Imprezy/WRX/WRX STi: kde sa autá kupujú nie preto, ako vyzerajú, ale napriek tomu, ako vyzerajú, iba vďaka technike a tomu, ako jazdia. :-)
Interiér u těchto aut neřeším, ale ty zadní světla mi u Focusu fakt vadí. Na STI (poslední) žádnou takovou vadu nevidím. Jízdně (komfort) asi moc velkej rozdíl nebude, snad jen kdyby Ford nabídl adaptivní podvozek. A co se týče rychlosti, rychlej budu v obou dvou asi stejně :-)
a to vypadá slibně. Konečně po dlouhé době se Ford vrátí k pohonu na čtyři (no jo kuga jasně...)... Jen bych rád různým ekšprtum, kteří hartusí, že jako výkon by to mohlo mit větší napsal, že jde spíš o to, jaký je průběh toho výkonu a ten řetězec přenosu na podklad.... No jak jsem na Subaru, tak tohle bych si asi pořídil spíš.. Tedy mít na to.... Jak řidičsky, tak finančně ;-)
Žádná brutálně přemotorovaná předokolka, ale ultimátní mašina s nejmodernější technikou.... ok, tohle smysl má, i když pro hrstku vyvolených a stovky tisíc plakátů. Nemusel bych to mít doma, ale svezl bych se :-) Paráda...
Pokud něco pochválím, tak nikoli značku (jako celek), a to včetně koncernovwých, ale konkrétní produkt, nebo jeho části.
Z informací z článku o FoIIIRS je jednoznačně na pochvalu pohon 4x4, který je mimochodem řešen obdobně jako u GR. U FIIRS sice spousta Fordfuns tvrdila, že 4x4 (jako u GR) by bylo minimálně zbytečné, ale zjevně to u Fordu nakonec vidí jinak, což je jen dobře. Vypadá to, že bude mít FoIIIRS o "pár" koní víc, ale to přece není důvod, aby Golf R jen "plakal někde vzadu v koutě". Nebo snad jo?
Navíc se má tohle auto objevit na trhu až začátkem příštího roku (tedy skoro až za rok) a do té doby se může stát ledacos nejen s Golfem R.
Mimo jiné koncern VW, stále jako jediný, nabízí (alternativně k manuálu) dvojspojku i pro mainstreamové hh, a to už 10 let.
Mě osobně docela mrzí, že je to první Ford RS se dvěma páry dveří, konkrétně s pěti dveřmi, i když je logické, že jen k vůli vrcholné verzi neudělají 3dv. karoserii.
Na rozdíl od autora článku se domnívám, že je design naopak příliš/zbytečně vyzývavý (zejména zadní partie) a celkově absolutně nemá na jednoduchou dokonalost designu FoIRS, vedle kterého může tohle, za překvapivě umírněný design, označit snad jen "slepý".
Golf R je možná naopak designově konzervativní až příliš (dokonce i ve srovnání s GGTI), ale aspoň je z čeho vybírat...
Zase bych nepřeháněl s tím Golfem.... pokud to budeme brát tak, že auto nebudeme ždímat na šotolině a lesních cestách (a to fakt asi majitelé ani STI ani Focusu RS dělat v drtivé většině případů nebudou) tak se bavíme v podstatě o autech určených primárně pro jízdu po pevném povrchu. A tudíž bych si nebyl zase tak jistý, kdo by na okresce brečel v koutě....
Všichni mysleli, že Ford opět přitlačí přemotorovanou bestii v předohrabu, což by upřímně řečeno bylo technicky to nejednodušší co mohl udělat. Přesto si dál asi hodně práce a skutečností se stalo to, v co moc lidí nedoufalo a 4x4 je realitou. To posouvá RS do zcela jiné ligy k čemuž nezbývá než gratulovat. :yes::yes::yes:
[odkaz]
Za normálních okolností (jízda rovně) je 70% na předek bez problémů, dokonce je to výhoda, protože při jízdě rovně je předohrab stabilnější. Podstatné je kolik posílá a kam v zatáčce, při akceleraci atd.
Jedna se o tri roky stary system ZF ECOnnect. Materialu o tomto pohonu je na netu dost. Tech 70 % na zadni naprave je jen teoreticka hodnota, ktera je dobra do prodejniho katalogu, bez aktivovaneho XDS na predni naprave vsak na zadni napravu neputuje nikdy vic nez 50 % tociveho momentu. :-)
A kde je informacia o tom, ze Hyundai i20 ziskal ocenenie za dizajn od iF Design Award za rok 2015???
A kde je test?
Tento web okolo objektivnosti uz pekne dlho nesiel...
Chamrad jedna uplatna!!!
Redakce se ti teď nacpaná chlebíčky od Škoda auto jen usmívá >:-[] >:-[] Po dobré krmi si utřou pusu škrabkou na led a možná, že ti sem prémiovku i20 taky zařadí >:D
Zmiňovat se v diskuzi pod Focusem RS o chybějícím článku o Hyundai i20 je stejný, jako kdybys přišel do italský restaurace a stěžoval si, že nejsou v nabídce špagety s kečupem a eidamem.
Tak nakonec i lidem od Fordu došlo, že cpát 300+ koní jen na předek je hloupost - a ti s tím mají, na rozdíl od jiných, i zkušenosti.
Holt někdo představuje nové modely a prodává, druhej jen slibuje a kde nic, tu nic. >:D
Zatím to slibuje necelé dva měsíce. Poprvé zveřejnil příchod FoFo RS tuším 12.12.2014 společně s dalšími sportovními modely značky. Takže docela raketová rychlost. :-)
Presne tak. Roky predtým síce novinári tlačili, ale samotný Ford skôr hovoril, že RS nebude, až posledný rok pripustil, že nad tým uvažujú a avizoval ho naplno až koncom roka.
[odkaz]
Tak novinari z neceho museli varit. Ford nejdrive rikal ze bude, pak ze bude spise fiesta a atd. Nez ho vytlacil ubehlo hodne casu. Ford nepredvedl zadnou extra rychlost pri uvedeni modelu, kor kdyz ma 2017 prijit novy model Focusu.
Tady uz se vymacknul i nekdo z Fordu o RS
[odkaz]
Coze to vidm za rok? 3 roky cekali az budou mit hotov pohon pro Mustanga
Ford roky dopředu neavizoval, že uvede RS, to se nedočteš v žádném článku. Jen tuto možnost nevylučoval nebo to připouštěl a tak se po celou dobu šířily spekulace. Novináři vařili hlavně z toho, že Ford své modely RS uváděl na trh až na sklonku životních cyklů svých modelů (Focus).
Tady asi udělali soudruzi z bundesrepublik chybku. Představa, že s nažhaveným motorem zastavím na buzersemaforu a motor se vypne bez zastavení turba a dochlazení asi nebude pro motor úplně prospěšná :-)
Tohle jsem řešil u turbodieselů už asi před 3 roky, když s tím přišli. Ve městě to nebude tak rozhajcovaný, aby to něčemu vadilo, ale na dálnici, když poletíš a potom zastavíš na benzínce, tam to asi bude ořech.
Na benzínce vypneš motor tak jako tak, ne? Já nastaruju a rovnou vypínám. Navíc i přes kapalinou chlazený turba vždy posledních pár minut před plánovanou zastávkou jedu na dochlazení. Jde jen o zvyk. ;-)
Ořech to nebude...buď to vypneš klasicky při každém nastartovaní, nebo za nějakou úplatu ti to odpojí přes diagnostiku...vždycky na to nakonec někdo přijde, jak to v jednotce vypnout ;-)
Nelítám na dálnici, ale na okreskách a každá okreska končí ve vesnici. Dneska je ve spoustě vesnicích buzersemafor, přechod apod. A to bude problém. Na dálniční benzínce vypínám motor po natankování.
Jinak auto pěkný, možná bych přehodnotil, že mi ford nesmí do baráku