U auta jako je Focus v tom nevidím problém. Na klidnou jízdu v rámci předpisů to bude stačit. Vždyť ten motor má výkon jako moje 1,6 a krouťák Ještě větší!!! Na druhou stranu nemám strach že u Fordu nedokáží udělat "plnohodnotný" motor jako u RS. ;-)
to ano, má sametovější chod, nicméně má oproti 4 válci více nevyvážených druhů momentů, tj. vibruje jinak. Dle mého příjemněji.
Více k problematice vyvážení sil - [odkaz]
No všechno to zní a vypadá senzačně i papírové výkony, ale nedovedu si to představit ve voze jakým je C-MAX. Jsem na pochybách... osobně bych něco podobného pod kapotou nechtěl, ale hořím nedočkavostí na první recenze. To řešení s "nevyváženým" setrvačníkem vypadá na super řešení. Nějaká vyvažovací hřídel je vedle toho absolutní nesmysl. Zbytečný kus hmoty navíc. Bez setrváku to nejde tak proč ho nevyužít tímto způsobem. Za inovaci a chuť pustit se do výroby něčeho takového dávám Fordu :yes:
no Fordem doufám nikdy jezdit nebudu, ale toho řemene v oleji se děsím. Vždyť pryž a olej se moc dobře nesnášejí. A ta hlava válců s integrovaným sběrným výfukovým potrubím - to je také genialita hodná Ford inženýrů. Když praskne výfukové potrubí, tak se bude měnit celá hlava? Kua to bude levný. Hlavně, že se ušetří decilitr paliva na 100km. Ještě do toho měli integrovat celé turbo i katalyzátor. Tak aby výměna vyšla aspoň na půlku ceny auta.
no, hned za tím se píše o teplotě výfukových plynů, takže předpokládám, že jde o výfukové sběrné potrubí. ;-)
I když ... teď jsem koukal na ten obrázek a to výfukové potrubí je tak kompaktní, že na tom snad nic nemůže prasknout.
Ale také se tam píše "umožňuje motoru pracovat s optimálním poměrem paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček"... je to docela zmatečně napsané a sám si nejsem jistý kdo z nás má pravdu >:D I tak to zní jako hloupost. Jak může integrované sací či výfukové potrubí napomáhat k lepšímu poměru paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček? Když to řídí váha vzduchu a vstřiky? Pokud je řeč o výfukových svodech tak pak nechápu přínos snížení teploty výfukových plynů... to je blbost. Teplejší výfukové plyny proudí rychleji než "studené" a napoáhají lepšímu výplachu, tedy to nemůže být přínosem. Nevím jesti je to špatným překladem nebo mojí nízkou inteligencí, ale nechápu to. :-)
Napriklad u zavodnich aut/motorek se vyfukove potrubi jeste omotava izolaci, aby plyny byly teplejsi a tudiz proudily rychleji a zlepsovaly vyplachovani.
Jinak souhlas, to výfukové potrubí je opravdu kompaktní. Výhoda tříválce. U čtyřválců jsou většinou svody 4-2-turbo-1 a tady 3-turbo-1. Z motoru jsem nadšený vypadá to dobře i ten dvojválec od Fiatu je super. Ale v článku je spousta podivností... i ten řemen v olejové lázni je podivný..
Zajimave, ze nad trivalcem od Skody/VW tady vsichni blili, ale trivalce jinych znacek jsou uplne bozi a dvouvalce super...
Co tak kdyby ted treba Citroen prisel s twin-turbo-vidlicovym-jednovalcem, to by byl asi rovnou motor stoleti, ze?
Tak to srovnej, jsem zvedavy. Na 1,2 HTP jsem najezdil za 3 roky asi 110 tisic a prumer byl dle knihy jizd a uctu tesne pod 6,5 - 95% po meste v taxikarskem rezimu. O kolik lepsi je ta Toyota?
Vidlicový jednoválec? Zajímavý technický počin. Automobilky by měly mariachiho zaměstnat jako konstruktéra. Až dosud jsem si myslel, že k vidlicovému uspořádání jsou potřeba minimálně dva válce, aby svíraly písmeno V :o))
Na to jsem taky koukal, nic objevneho.
Kolik z tech Yarisu je 5dver?
A kolik dalsich je kombi?
Ono asi nejde jen o motor, ale i o auto, ktere pohani.
Typicky u nas v CR nafasuje Fabii HTP obchodak, co lita po dalnici a pak jen ctu, jakej je to kram linej a nenazranej...
Kazdopadne chci rict, ze trivalec od Skody, nebo od Toyoty je porad jen trivalec se vsemi vyhodami i nevyhodami koncepce a tezko se jeden z nich da oznacit za zazrak a druhy za *. Pokud kupujes auto, musis vedet k cemu ho budes pouzivat a k tomu prizpusobit motor, karoserii, vybavu... Pak nebude muset nikdo brecet, ze ma linou mrchu bez klimy co zere i travu kolem cesty.
Chtel jsi srovnani, tady ho mas, objektivnejsi uz tezko muze byt - extremy jsou jak na strane toyoty, tak na strane Skody. Je to ale dostatecny vzorek na to, abys dokazal vyvodit, ktery motor je uspornejsi.
Znovu: Neni uspornejsi motor, ale auto, ktere ten motor pohani. Fabia 1.2 vazi o vic nez 100 kg vic, nez Yaris a na vzhledu, vybave a kvalite je to znat.
Vybavy ted nechci srovnavat - nechce se mi hrabat v cenicich, ale co se tyce vzhledu a kvality mas naprostou pravdu - sice tam nevidim primou korelaci s hmotnosti, ale Yaris je proti Quasimodovi jmenem Fabia vzhledem i kvalitou uplne nekde jinde.
Jen cti dal a ver tomu, cemu chces. Porad se tu se mnou hadas o motorech (Kia 1,6 GDI, ted trihrnky a 0,9 TA), ale jedine, co o nich vis si jen hledas na netu. Ja s tim, o cem pisu mam realne zkusenosti. A ujistuju te, ze realita je od kecu v testech velmi casto opravdu na hony vzdalena.
Realita?
Tyden jezdeni s 500 0,9 TA = 5.6l/100.
Co je na tom jako super?
Uplne obycejne, normalni cislo, jake dosahne i tady diskutovany Yaris i Fabia. Ostatne Fabia 1,2TSI v jakekoliv vykonove verzi tenhle motor spolehlive prekona dynamikou, kulturou chodu i celkove vetsi uzitnou hodnotou. Dvouhrnek je z pohledu uzivatele naprosto prumerny motor. A pockej, az ho otestuji treba v Puntu, ktere je s tou Fabii precejen vic srovnatelne.
Osobne bych dvouvalec ani trivalec uz nechtel, obecne jakoukoliv zakladni motorizaci (tedy v kategorii aut, kde momentalne lovim).
Mas pravdu, ze je lepsi si pockat na realnou jizdu s trihrnkem od Fordu, on se ten downsizing asi nakonec nevyhne nikomu...
Ano, ja, narozdil od tebe, uvadim lehce overitelna, verejne pristupna data.
Ne informace typu "ja za tyden jezdeni s 500 = 5.6l/100 km" a subjektivni dojmy.
Tato informace ma stejnou hodnotu jako kdyz ja napisu, ze za mesic jezdeni s 500kou jsem mel celkovou spotrebu 3.7l/100km.
Zbytek nema cenu komentovat - do vcera jsi ani netusil, ze 1.6CVVT a 1.6GDI jsou uplne jine motory - viz diskusi pod RIO vs Fabia vs Polo.
Přijde mi, že ty vychvalované věci jsou spíš tak kvůli snadnější výrobě, než že by měli nějaký efekt na výkon. Bude tam méně dílů, tím pádem levnější výroba. Nedovedu si představit, jaký může mít vliv uložení řemenu v oleji, vždyť právě proto se tam začal dávat řemen a ne řetěz, aby tam nemusel být olej a aby byl motor tišší a měl menší tření. To samé integrované výfukové vedení - to rozhodně nebude mít vliv na spotřebu, možná v první minutě, že sytič se vypne o pár vteřin dříve, když se dříve motor zahřeje, ale i tom by se dalo spekulovat. Pak už to pojede stejně. Litinový blok to samé - to není žádná výhoda, z litiny se dělají motory snad všechny, kdyby napsali, že je to z nějaké slitiny titanu nebo hliníku, tak to možná bude mít nějaký význam. A var. časování ventilů? To také není žádná novinka má ji kdekdo, kdyby udělali nějaký podobný systém jako má Fiat u multiair, tak by to stálo za zmínku.
Podtrženo a sečteno - jde prostě o nový motor se současnými technologiemi, nic nového, pouze je to tříválec a má turbo. Výkonově také běžné hodnoty na zmíněný objem a přítomnost turba. Motoru i ve větších vozech bych se nebál, výkonově na to má a bude to dobrá základní nabídka.
Pochopte, že na poli motorů nás už nečeká žádný převratný objev. Většina těch hezkých keců okolo nových motorů jsou jen marketingové žvásty a čísla o snížení spotřeby a zvýšení výkonu? Kdyby byly pravdivá, tak už motory jezdí v podstatě zadarmo, protože každý nový motor snižuje spotřebu o desítky procent a zároveň o desítky procent zvyšuje výkon. Jenže fyzika se okecat nedá - ten děj uvnitř motory už funguje přes sto let a nic jiného jsme ještě nevymysleli.
ad integrované výfukové vedení: Právě že v tom cyklu, podle kterého se spotřeba měří, to vidět bude. Takže tu hodnotu uvidíš na papíře. V reálném provozu na ní ale zapomeň.
Ty vyfukove svody se dnes uz pouzivaji asi bezne. Jedna se o kus par centaku dlouhy, ktery je prisroubovan na hlave a svede vse do jedne trubky, ten je integrovan do hlavy a zkracen, coz muze mit negativni vliv na vykon, ale kladny na emise. Toho bych se nebal, bude tam dost matrose a budou kratky kvuli emisim a katalyzatoru namontovanemu co nejblize k hlave. Na papire je vse hezke, ale jak nekdo rikal nejsem tak bohaty abych mohl kupovat levne veci. Neverim tomu ze ty motory vydrzi co klasicka atmosfera a treba u nas by lidi autem jezdili klidne 15-20let, pac nemaj penize. Takze jsem nejvice zvedav na zivotnost, kvuli pomeru objemu a vykonu.
Měl jsem možnost jezdit s 1.4TSI 125kW a 1.2TSI 77kW a doporučuju všem si to vyzkoušet. Ty motory vůbec nejsou špatný i když proti TDI jsou hodně žravý. Ale benzín s turbem, to je dobrá cesta. I když já bych raději šel do auta s nějakým dieselgenerátorem a elektromotory v kolech. A případně i s baterkami nebo nějakým kondenzátorem pod podlahou. Něco jako tohle [odkaz]