V srpnu začne Ford vyrábět Ford Mondeo, poháněný turbodieselem 2.2 TDCi řady Duratorq o výkonu 114 kW, který plní limity nejpřísnější emisní normy Euro IV vstupující v platnost v lednu roku 2006.
Tvoje tvrdenie nezodpoveda realite. Tu su nejaki konkurenti zo strednej triedy, s tymi najsilnejsimi 2litrami k dostaniu, vsetko modely r 2005. Aj najlepsi z nich zaostava za Fordom o 0.5s!!!
1. Renault Laguna 2.0 16v 135k (2005) -- 9.8s
2. VW Passat 2.0 FSI 150k (2005) -- 9.4s
3. Nissan Primer 2.0 NVCS 140k (2005) -- 9.6s
Este na doplenie porovnania s 2litrami benzinovymi:
1. super benzinove motory!!- Honda Accord 2.0 i-VTEC 155 k -- 9.1s
2. turbo benzinovy motor!!- Opel Vectra 2.0 Turbo 175 k -- 9.1s
Trosku to meni pohlad na tu akceleraciu, ci nie? Skor by som sa pytal ktory benzinovy dvojliter je tak dobry ako tento novy Ford traktor... bavime sa o strednej triede, rodinne auta..
To je vono. 2.2 s turbem da (mozna) 2.0 bez turba. Co takhle 2.0 s turbem? Treba GTI nebo neco podobneho? To by saze litaly az na lidi na chodniku, smradu by bylo po cely ulici a stejne by ho*no zmoh.
Fakt me berou ty priblbly reci jak to ropak nanda benzinu. Toho nikdy nebude, pokud budem srovnavat srovnatelny. Vzdycky to benzin vyhraje.A navic ten lahodnej zvuk a to uz nemluvim o cichovem vjemu.
Benzinu zdar.
Karel
Zrovnavaj teda zrovnatelne. GTI je hot hatch, nizsia stredna trieda, vytunovany sportak. Mondeo je rodinny sedan, stredna trieda (=vaha + 200kg!!) a motor naladeny civilne, nie sportovo. Porovnavaj minimalne auta s podobnou hmotnostou a zameranim...!
Pozri vyssie. V porovnani na iny sedan strednej triedy s modernym turbo motorom 2.0 benzin Opel Vectra aj tak benzin taha za kratsi koniec.
A keby aj benzin o par sekund bol rychlejsi (co nie je) tak rozdiel v spotrebe by mna osobne presvedcil v prospech diesla...
Karle, mas auto? A kam s nim jezdis? Ja jezdim Mondeem 2.0 TDCi kazdych 14 dni pres Evropu 800 km tam a 800 zpet. K tomu je tohle auto urceny. Nezajimaji me "tiskove zpravy" tohohle typu, pokud si to sam nevyzkousim. To co tu dadlaji o novem 2.2 TDCi jsou normalni sracky, takhle se pise reklamni prospekt. To co rozhoduje je tvuj vlastni pocit, ze to dela to co od toho chces. Pokud by ti vyhovoval jakykoliv 2litr benzin s prumerem 12-15 litru, tak prosim. Ale ja jezdim 200 kdyz to jde, protoze musim, jinak je to ztrata casu. A pri srovnatelnych dynamickych vykonech jako benzinak mam spotrebu max 10! litru a o tom to je!! Proto se tyhle auta dobre prodavaji.
Mam Nissan 350Z a spotreba je oproti jakemukoli dyzlu astronomicka, ale ty pocity z jizdy se nedaj srovnat. Ja vetsinou neprispivam do diskusi,ale dokaze me otravit, kdyz nejakej lembloud srovnava ropaka s benzinem a strasne si lebedi kdyz preplnovana 1,9 v nafte udela uslintanou 1,6 v benzinu.A srovnavaj je jen proto, ze maji stejny vykon v kW.To je preci imbecilita prvniho stupne. Proto jsem napsal GTI, protoze ma preplnovany 2 litrovy bezninak - a ejhle - hned je to hot hatch. Asi ne.Je to jen nabusenejsi Golf.A to tak, ze to bez jakychkolil problemu natre jakemukoli 2.0 ci 2.2 TDI ci CTDi ci buhvijakymu DI.
Ale jak rikam - pro me je benzin numero uno.
Benzinu zdar
Karel
Relax please. Ja som len reagoval na reci clovek vyssie ze "8.9 ti da temer kazdy benzinovy dvoulitr (navic atmosfericky "... sakra neda, a ani tie najlepsie benzinove dvojlitre a dokonca ani niektore 2.0 turbo. Neporovnavame kw ale akceleraciu na 100 km/h. To je snad objektivne, nie?
Snad sa nemusime hadat o tom ze existuju auta s 2.0 turbo cez dvesto koni ako Subaru Impreza alebo Mitsubishi Lancer Evo alebo najnovsi Golf GTI, ktore su rychlejsie ako diesel.. Ale co maju spolocne s Mondeom prosim Ta... neporovnavaj hot hatch alebo japonske sportove auta s rodinnym sedanom strednej triedy, aky to ma zmysel?
A neviem aky mas problem so slovom 'hot-hatch' ked pises ('hned je to hot hatch. Asi ne.Je to jen nabusenejsi Golf.') Skus si urobit nejaky research k tomu slovu a zistis ze Golf GTI bol prvy hot-hatch (1976), checkni napr. [odkaz]
Pre mna je GTI tiez len 'nabusenej Golf' a Nissan 350Z by som bral hned ale benzin by som nechcel platit
Nemam s tim zadny problem. Akorat vetsinou odepisuu jak to citim.Proste kdyz se nejakymu ropomilovi hodi, tak hned srovnava dve nesrovnatelny veci (viz ma pismenka vyse) a kdyz dame srovnatelny, tak hned to je lina liga.No pochopitelne.Jakmile das do 2 litrovyho benzinu turbo, tak okamzite vyboci z dany tridy a ma jiny zarazeni.
Jinak Z je super az na tu spotrebu . A jsme zase u toho.Ale to je uz jiny povidani.
Benzinu zdar.
Karel
Pozri, to ze sa auta delia to skupin podla zamerania (napr. rodinny sedan, nakupna taska, sportove auto, supersport, SUV atd.) a ze sa delia na triedy (mini, male, nizsia stredna, stredna, vyssia stredna, luxusne atd.) nie je moj vymysel. Myslim ze to logiku ma. A myslim ze nema logiku porovnavat jazdne alebo vykonove parametre auto z roznej SKUPINY a este aj TRIEDY. Napr. Subaru Impreza (sportove auto, nizsia stredna trieda) vs. Ford Mondeo (rodinny sedan, stredna trieda.) To je vsetko...
Precitaj si este raz ake som dal priklady a uvidis ze neplati ani Tvoje "Jakmile das do 2 litrovyho benzinu turbo, tak okamzite vyboci z dany tridy a ma jiny zarazeni".. napr. spomenuta Opel Vectra 2.0Turbo ma horsiu akceleraciu ako toto traktorove Mondeo... vid vyssie. Nafte zdar
Ja ale nemuzu za to, ze Opel neumi (nebo nechce) udelat z 2 litrovy Vectry neco co bude skubat asfalt. A zase jsme u srovnani.Hodi se ti Opel, kterej to nema, tak ho pouzijes.Me se hodi Subaru, ktery to ma, tak ho pouziju. A uz se zase opakujeme. Ja jsem zacal reagovat az kdyz mi to zaclo jit proti srsti.Protoze puvodne byla jmenovana auta (2 litry, benzin, atmosferak), ktera na tohoto Forda nejspis nemaj. Ale pokud srovname srovnatelny, to znamena 2 litry objem a turbo, tak jsme nekde jinde (znovu opakuju - nepocitam uslintanyho Opla). Jo a kdyz uz jsme u toho, Golf neni pro vetsinu cechacku rodinny auto? Jasne ze ne GTI, ale do jinyho Golfika 2 litrovej benzin v turbu nedavaj.
Proto reaguju a proto pisu to co pisu.Ja bych ropase nechtel. Miluju ten pocit, kdyz te do zad tlaci 286 kobylek za krasneho zvuku.To mit v nafte nikdy nebudu. Se*e me spotreba, to je pravda, ale ten pocit je FANTASTICKEJ.
Benzinu zdar.Karel
Az na tu spotrebu souhlas. Ale 12-15l/100km u 2 litru benzin? To uz zavani trochu basnickou licenci. Ja jezdim s 3l benzin a kdyz jedu delsi trasu (a stejne jako ty na rychlost moc nekoukam a jedu co to jde), tak mam spotrebu okolo 10-11l. Kdyz jezdim po meste tak 12-13l.
Taky sem to zamerne prehnal , ale stejne kdyz sem jel posledne 200 asi 2 hodiny v kuse, tak sem se pak nestacil divit. Z toho vychazim u toho benzinu. Rozdil mozna bude mensi nez jsem basnil ale i s litrem navic bych byl o 2*8 litru jinde a tzn. penizky, prasulky, eeecka. A o penize ... o ty jde prece vzdy AZ na prvnim miste. Jinak Karlyk prekvapil a tise mu zavidim ... osobne sem ale priznivcem preplnovane nenapadne sily 1.6 turbo 125 kW v Mini Cooper S provedeni od BMW
no, disel je přeci jen diesel, má jen jednu jedinou výhodu a to je spotřeba... můj benzín určitě nikdy na žádné křižovatce ani dálnici nedá a to mam octávku 1.8..
např. z 60 na 120 nebo z 80 na 120 ... to je diky krouticimu momentu o mnoho lepsi nez u benzinovych motoru ... proto se da s dieselem lepe a bezpecneji predjizdet
Hmm, akorat ze ja si ze 60-100 budu zrychlovat na 2ku, takze to budu mit odhadem za 6 sekund (s 66kw benzinem) - za kolik to da uhlak? Ach jo - kdyz neumis radit, kup si automat ...
Proc si myslis ze ma lepsi "dynamicke zrychleni" ??? To je prece nesmysl. Muzem si to vyzkouset a porovnat.Co ty na to?
Budem zrychlovat treba na trojku rekneme z 30 km/hod do cca 150 km/hod.A uvidime kdo bude mit lepsi "dynamicke zrychleni".
Benzinu zdar.
Karel
Na větu.
V kombinaci s lepší termodynamikou se všechna vylepšení motoru... To je něco jako kdybych napsal " V kombinaci s lepším sčítáním či operátorem rotace atd.". Termodynamika není lepší ani horší, prostě je a basta. Ale kdyby přece jenom byla termodynamika lepší, tak by to bylo výhodné v tepelných elektrárnách.
Nezlobte se na mě prosím. Zrovna jsem se vzbudil.
lones, to je dobrý, tak si na to nech čas a až to prostě budeš mít, tak nám ho představ, teda myslím toho bismarcka. hlavně nás před tím musíš podrobit pořádný marketingový masáži.. a aby to mělo schránku na deštníky
sehr gut,sehr gut. Der schöne Mull. Nur so weiter!Doufám , že moje němčina nikoho nepobouřila, ale já si tak dlouho nezašprechtil a navíc se mi zdá, že krtek má německý geny
chudáček a neskusil vymoct spravedlnost soudně?třeba by mu z toho kápli nějaký love a on by pak moh ladit bismarka do konce života. Jo a že ho pozdravuju a jestli náhodou nemá zájem o zánovní BBS, stáhl sem je s kámošem na jednom vrakáči z nebohý audiny.Na bismarkovi by to určitě sedělo a hlavně by to bylo cool
Jo, ja bych taky neco mel. Tchanovi ukradli Octavku a zbyly mu plechace 15" se zimakama Mohl by si je dat dozadu na kufr pro pripad, ze by nahle zacalo snezit a normalne jezdit na tech BBS. Jen doufam, ze maj slusne okousany lemy od obrubniku
... nechci sejčkovat , ale slušný kroutící moment v nízkých otáčkách má dnes kdekterý diesel ... škoda, že se ve zprávě neuvádí konkrétní hodnota aby se to dalo seriozně porovnat
V této době nechápu takový nadpis tiskové zprávy. To, že automobilka začne 4 měsíce před zavedením nové emisní normy vyrábět odpovídající motory není zrovna záležitost k chlubení se.
Doufám, že následující čísla budete brát hlavně jako zajímavost a rozšiřování obzorů. Protože ne všude se kupují auta "malý zvenku, velký uvnitř". Řazení do tříd jsem prováděl já a mnohdy je dost sporné, protože měřítek je víc. Zohledňoval jsem hlavně vnější rozměry a historii modelů. Moc jsem ale netoleroval snahy "a budu větší a ještě větší, až budu největší na celém světě". Hlavní události: Červenec 2005 byl nejlepším měsícem všech dob na US trhu pro značky: SAAB, GMC, Hummer, Toyota, Nissan. Ford F-series prodal nejvíce kusů jednoho modelu za jeden měsíc od dob legendárního modelu T (plechové Lízy).
Jo. Za tentýž měsíc v roce 2004. Doufal jsem, že to bude zřejmé z nadpisů. Jinak je třeba to vidět i v kontextu životního cyklu modelu. Například propad DeVille je způsoben čekáním zákazníků na nový DTS letos na podzim. Nepřelili se k STS (jak by se mohlo zdát), který má naopak prudký nárůst oproti loňsku, kdy dobíhal starý model. A např. i Passat má čísla zatím tvořená starým modelem, takže lze očekávat napřesrok růst.
jo a nemyslíš, že by bylo dobrý ty pojmenování modelů u Caddyho trochu změnit.. já vim, já vim, můžeš namítnout, že X XJ XK atd., že by jeden myslel, jako by jiný písmena nebyly, ale přeci jen - jsou to nějaké zkratky - STS, DTS. Jediný co si pamatuju je XLR, to je kára a ten šílenej a hroznej (to se na mě nezlob) Escalade
Souhlas. Tyhle zkratky štvou (v USA by řekli "sucks" ). Skalní fandové mají radši jména, na která jsou zvyklí a znějí aristokratičtěji. A laici si pletou všechny ty STS,SLS,DTS,DHS,ETC,BLS a já nevím co ještě. Escalade je král své třídy. SUV mám pomíchaný podle velikosti, ale válcuje Navigatora. A LX od Lexe a QX od Infi se v téhle mamutí třídě vůbec nechytají. Vypadá neuvěřitelně pompézně zvenku a brzký face-lift má výrazně zkvalitnit interiér.
Escalade je nuda, ale včera jsem viděl SRX v bílé barvě. Ve zpětným jsem viděl jeho tři řady brzdových světel. Zejména ta vrchní LEDková přes celou šíři auta To je prostě amerika...
jo SRX je jiný kafe, to se mi taky docela líbí. a vůbec ta filozofie hrany v podelný ose auta je originální, respektive, hned člověk pozná o co jde.. a to je důležitý
To LED třetí brzdový přes celou šířku zádě zavedl už Seville 1992. Tenkrát to byl náskok. A DeVille měl od roku 2000 jako první sériový auto na světě celá zadní světla řešená jen pomocí LED.
Premyslim, co je v kocicim doupeti shnileho a at to beru jak chci, tak to asi bude tak ,jak psal Makro Neda se svitit musime pockat, az se Jag vypozicuje. Snad prezije
Sorry: Makro=Marko! Nechtel jsem z nej udelat obchodak, i kdyz kdyby tam meli aspon tak hodnotny zbozi, co ma on vedomosti, tak bych tam mozna i chodil
Než hodíš kamenem, pamatuj, že doteď se tam prodávalo XJček dvakrát tolik co A8 a polovina toho, co S-class a 7-reihe. Ukaž mi evropskou zemi kromě Anglie, která se tomu alespoň blíží!
Mně se právě dycky líbil zejména ten zadek a boční profil u STS. Hlavně modely kolem roku 1999. A je dobře, že i současný STS má stále "stejný" profil.
Hele lonesi díval jsem se na tvoje stránky a jsou dobrý, ale chci se zeptat jestli krom Cadillacu plánuješ i ostatní americký značky, říkám značky né auta, protože ty jak já říkám "velký ameriky"(V8, né míň jak 4l., náhon na zadek,muscle cars nebo pony cars,žádnej gremlin a podobný ubohosti) se dělali a dělají třeba v Argentině,Brazílii,Mexiku,Kanadě a Austrálii.Je to teda jen můj nápad, ale bylo by to mnohem zajímavější,teda z mého hlediska.Třeba můj oblíbenej Mercury nemá věnovaný snad jediný dobrý stránky v ČR nebo na Slovensku.Lidi tady na těhle diskuzích neznaj takový skvosty jako Buick Riviera,Plymouth ´Cuda,Mercury Cougar,Oldsmobile 4-4-2 a další.Dost lidí ameriky odsuzuje poněvadž je neznají a to je si myslím škoda.
Chtělo by to stránky, kde by byly v češtině všechny možné informace o vyráběných i minulých modelech. Je to věc času. Samozřejmě Cadillac není jediný, který mě bere. Takže snad časem.
Ano, vyberme trebars "pony-car" Mercury Cougar (´67) a "muscle-car" Plymouth ´Cuda (´70). Dve krasne ukazky "americkej skoly". Cougar sa myslim prave v 1967 (?) stal severoamerickym autom roka by MotorTrend. Ponukal tusim tri verzie. Nejaka zakladna (neviem ci mala nejake oznacenie), potom GT, a nakoniec XR-7. Ale v ´68 bola vyrobena pod GT obmedzena seria Eliminator, a to bola "sleha". Nadherne preklapacie svetlomety! (Btw. uz zacitkom buduceho roka sa na Detroit Motor show predstavy koncept buduceho Chevy Camaro - ktory by mal dostat aj tie vyklapacky! Pred par dnami som niekde na diskusku hodil aj skice ). A ´Cuda? "The Rapid Transit System". Doslova. Mozno absolutorium nad Mustangom. Taky nekompromisny cestny NASCAR. Dopaltit si uchytky na kapote, oranzovu farbu "Vitamin-C", a ...aha....black stripes s cislami 440 na konci (najsilnejsi verzia). A strycka musis mat u Good&Year. No...ale aj tato legenda sa vrati, aspon v odlesku na Detroit M.S.2006. Dodge predstavy koncept Challenger. Takze okolo 2010 budeme tu mat po 40. rokoch znova eru nadhernych muscle cars.
jojo ´Cudou bych se chtěl někdy projet nebo Road Runnerem to sú káry.Mustang je klasika, ale Cougar ho překonal.Oba mají sice hodně do sebe.Lonestrate jestli chceš tak bych ti klidně helfnul, dej mi mejl a já ti pošlu něco ve wordu napsanýho a taky pár fotek.Pro mě není problém sehnat info o nějakým autě, teď momentálně dodělávám co můžu o svejch oblíbenejch australanech nebo-li chcešli australských bratrancích. já mám času jak důchodce
Tak teď by si měl vidět můj email, když dáš "odpovědět" na tenhle příspěvek. Něco můžem vyplodit. Já jsem zaměřenej hlavně na současnou produkci a devadesátý léta. Přecejen je to, čím žiju. Bych nejradši udělal o nich nějaký stránky trochu typu české obdoby Consumer Guide. A jestli teda přidáš nějaký povídání o starších autech nebo i australanech, jenom dobře. Času mám momentálně nárazově hodně, ale brzo to asi bude dost jinak.
no to by šlo, já si nikdy nijak nevšímám mejlu tomu komu píšu.Já jsem spíš zaměřenej na 60. a 70. letá a vše od roku 2004.Jinak jakmile budu mít volný chvíle tak ti to pošlu.Pokusím se to zmáknout co nejrychleji a co nejlíp.Ať žije V8!
Díky za informaci... jde to, ale dře to... Ale - nakonec koncern jako celek je tam úspěšnější než Cadillac tady Těch Phaetonů se prodalo čtvrt kilometru... to je taky dobrý Ovšem ... deVille tam prostě umí.
Bych se tak neradoval. Jak XJ tak X-type mají bez zjevných důvodů (nebyl zatím představen nástupce) pokles cca o 50%. Sice je v USA XJ dlouhodobě úspěšnější než například Audi A8, ale ten rozdíl se rok od roku zmenšuje.
já si myslím, že v roce 2004 byl XJ X350 ještě docela novej model a proto byly prodeje vyšší, ti co chtěly novýho Jaga už si ho koupili, přestala marketingová masáž, tudíž ty tlustokožci američtí zase zapoměli a teď zas kupují ti co jsou věrný značce, nebo ještě čekali s koupí i když už věděli, co půjdou koupit. navíc, jestli ke každému vozu dávají osvěžovače vzduchu s vůní vřesoviště, tak se nedivím, počkal bych si taky
Samotný GT není problém. Ford GT: červenec 91 (0) celé pololetí: 483 (0) Spíš asi bude problém najít jeho konkurenty. Ale na uklidněnou aspoň jiná třída: Luxusní CC: Chevrolet HHR: 4 414 (0) / Mercedes SL: 824 (1 087) / Lexus SC430: 707 (898) / Cadillac XLR: 328 (249) Tam se jak vidno Cadillac bude muset ještě etablovat. HHR má asi poloviční cenu než ostatní, ale s cenou nad 40 000$ a tak silným motorem patří spíš sem než mezi obyčejná kabria. A navíc je to i trochu pick-up.
Tak mi prosímtě napiš, co je to ALC. Teď jsem uplně zmatenej. Já slyšel zkazky o kupé ULC, které by mohlo být odvozeno od budoucí vlajkové limuzíny Cadillacu ULS. Tak jsem myslel, že myslíš tohle, ale ty očividně myslíš něco úplně jiného.
ano, má modrá krev a tmavězelená kůže (od barvy - viz diskuze Lexus..) věští, že ULC je možná důležitý model pro Cadillac, ale ALC je důležitý pro Jaguar. ALC je zkratka pro Aluminium Lightweight Coupe a má to být nástupce modelu XK. Mimo konceptu jsou už k mání i fotky z nějakého focení někde v americkém městě. Mě osobně se příliš nezamlouvá, ale prodeje snad zvýší..
Jo, znám. Kdybys to řekl celými slovy, chytnul bych se hned. Ale protože v hlavě se mi točí jiné věci (hlavně Cadillac), tak mi to hned neseplo. XK je nádherný a jakýkoliv nástupce se mu bude tvarem těžko vyrovnávat. Ale ALC samo o sobě je IMHO pěkné auto.
....mne sa ospravedlnovat nemusis. Ja si pomaly musim tiez zvykat na to, ze ked niekomu chcem hovorit o autach od GM N.A.O. musim si spravne vybrat a zoradit pismenka.
Óóó, tak to už jsou passátní čísla.... JETTA si stojí takřka výločně, a GURU, velký GURU - GOLF - koupilo 1.716 znalců, gratuluju. To znamená, že jen Golfů za 10 let přes 200tisíc a to už je číslo
....nieco tam vidim: Dodge Magnum: 4 203 (5 230). Zda sa ze znovuozivenie trhu s klasickymi kombikmi sa v USA nekona. Ten pocet je desivy, a ten pokles este viac.
...ako....ono to vcelku dava logiku, ze ak mozem kupit velke MPV alebo SUV, netreba mi velke kombi. Obzvlast v USA. Preto ma dost prekvapila odvaha DCX, znovuozivit tento segment. Na druhu stranu, USA podlieha modnym vplyvom mozno najviac....takze kebi sa z kombikov zas stala stylova vec...a Buick by pridal Roadmaster, Ford a Chevy tiez nieco...tak by sa to mozno rozhybalo.
Re: July 2005 (2004) - SUV (neroztříděné podle velikosti) +
A je to tam, osmnáctset bejků co vlezlo do Tuaregu... a tam už je, jak vidím strkanice o volant. Tak bravo Tuareg Koukám, že už i ve státech na to pomalu přicházej. Jo,jo, VW mlýny melou a melou...
Re: July 2005 (2004) - SUV (neroztříděné podle velikosti) +
USA jsou dost velka zeme aby se tam naslo 1800+1800 "lidi" , ktery koupi Golf a Touareg Stejne to byli vsechno pristehovalci, kteri to koupili za socialni davky pri likvidaci VW salonu pro nerentabilnost