Mondeo ST-Line je po modelech Fiesta a Focus třetím zástupcem razícím sportovnější charakter. Od dob ikonického ST220 se jedná o nejsportovnější model střední třídy s oválem na kapotě.
Střízlivě navržené vnější úpravy. Cena typicky fordí... snad jen to Bi-Turbo by zasloužilo AWD a manuál.
Ale opravdu... velmi střízlivý face. Líbí se mi, dokonce i v kombi.
Problém není v kolech, ty jsou tak akorát. Problém je ve vysokém pontonu karoserie, který má 1,5 m. Pamatuju si, jak jsem před asi půl rokem zaparkoval a přede mnou stálo něco, co vypadalo jako záď BMW X6. Všiml jsem si znaku Ford a pak jsem se podíval na název - a bylo tam Mondeo. Chvíli jsem nechápavě kroutil hlavou.
Po přečtení článku jsem zavítal na stránky Fordu a vidím, že u Mondea bez fanfár zmizel z ceníku tříhrnek 1.0 92 kW. Ford už nemůže u Mondea psát "cena již od 5xx xxx", ale řekl bych, že tento motor nikomu scházet nebude. Tak teď jen, aby to s tou prořezávkou nepřepískli jako frantíci, kteří u P508 a C5 nabízejí už jen naftu 8-s
No jo no, je to takové střízlivé :-)
ST 220 bezesporu nadělalo parády, byl to takovej klasickej trhač asfaltu. Kolega ho ještě nedávno proháněl a jisté potěšení určitě forďák nabízel... Ale současné Mondeo je přece jen o něco větší a ruku na srdce, je tady vcelku povedenej Focus...
ST220 bol rozhodne parádny stroj, dynamicky i vizuálne. Ale doba atmosférických V6 je už bohužiaľ preč. Ford teoreticky mohol spraviť skutočné Mondeo ST, techniku k dispozícii má, logicky sa tam pýta prefúknutý aktuálny dvojliter (povedzme na 280k ako priamy konkurent Passatu) a k tomu tento look, to by šlo. Otázka je, či by sa predával, keď ani ten 240k dvojliter nie je bestseller, je tiež otázne, či by pri aktuálnych rozmeroch a hmotnosti Mondea aj takýto výkon poskytoval adekvátnu dynamiku (zo všetkých testov 240k benzínu znie určité sklamanie z dynamiky), nutne by tiež musel mať manuál (alebo dvojspojku, pričom sériovo má dvojliter HDM automat, čo sa k športovému modelu nehodí). Každopádne by som skutočné ST privítal; ST-line je fajn, ale chcelo by to aj obsah, nielen vonkajšiu formu.
V některých věcech by návrat do Evropy jistě prospěl, na druhé straně takový 2,7 V6 Ecoboost, který je k dispozici v US by byl v evropském mainstreamu malým zjevením (tedy trocha amerikanizace by neuškodila). Mondeo s V6 by mohlo být v pozici imagemakera (i když se mi zdá, že tuto roli přebírá Mustang).
Jiná otázka je, kolik V6 by bylo možno v Evropě reálně prodat, velkoobjemový benzín má v Evropě těžký život, snad jen nějaká varianta s přijatelnějšími provozními náklady (CNG ...).